eitaa logo
نشریه دانشجویی پرسمان+
206 دنبال‌کننده
997 عکس
102 ویدیو
112 فایل
نشریه فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی پرسمان+ ◀️ دانلود نرم افزار موبایلی پرسمان+ porsemanplus.ir/porseman.apk ◀️ صفحه پرسمان+ در اینستاگرام https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1rlfbgw65g7k1&utm_content=kenuuhk
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 اتصال حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع)، چيزي شبيه اتصال حضرت زينب كبری(س) به سيدالشهداست و موضع‌گيري تاريخي آن حضرت همانند موضع‌گيری زينب كبری(س) _ كه مكمل موضع‌گيري امام حسين(ع) بوده است _ مكمل حركت و موضع‌گيري امام رضا‌(ع) است. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «به نظر می‌رسد اتصال حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع)، چيزي شبيه اتصال حضرت زينب كبری(س) به سيدالشهداست و موضع‌گيري تاريخي آن حضرت همانند موضع‌گيری زينب كبری(س) _ كه مكمل موضع‌گيري امام حسين(ع) بوده است _ مكمل حركت و موضع‌گيري امام رضا‌(ع) است. يكي از كارهاي حضرت، هجرت ايشان است كه به دنبال هجرت امام رضا(ع) و به منظور ادامه حركت ايشان انجام گرفت و منشأ تحولات عظيم تاريخي شده است. لذا بسياري از مصادر و منابعي كه شما براي تحليل شخصيت فاطمه معصومه(س) نياز داريد، مصاديقي است كه نسبت به امام رضا(ع) در تاريخ آمده است و بيانگر نوع حركت و موضع‌گيري امام رضا(ع) و شرايط آن زمان است. در آن شرايط، بار محوري بر دوش امام رضا(ع) و در درجه دوم و بعد از آن معصوم، بار اصلي بر دوش فاطمه معصومه(س) است كه با آن حركت عظيم و هماهنگي‌هايي كه نيازمند يك تحول عظيم است همراه شده‌اند. اصولاً تحليل شخصيتِ اين‌گونه افراد به تبعِ تحليل شخصيت معصوم است، چون تابع معصوم هستند و تابع ایشان موضع مي‌گيرند. بايد ديد معصوم چه موضعي گرفته است؛ زيرا اقتضاي بعديِ اين حركت در مرحله بعد، به عهده شخصيت درجه دوم ولايي است كه چگونه موضع بگيرد. امام رضا(ع) هجرت را آغاز كردند و قدم بعد فاطمه معصومه(ع) براي تكميل و تبعيت از همان هدف، از مدينه به ايران و قم هجرت کردند. تحقيقات ميداني به شما در اين زمينه به‌شدت كمك مي‌كند در اين‌كه جامعه تشيع، بر محور فاطمه معصومه (س)شكل گرفته، و حوزه عمليه و علما در اين سرزمين جمع شده‌اند، و محدثين و روّات دوام پيدا كردند. اگر چه قبل از هجرت ايشان هم قم ويژگي خاص داشت ولي دوام و بقا و محوريت يافتنِ آن بر تشيع علوي، بعد از هجرت آن حضرت به قم بوده است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼|امام روح الله 🥀این سرو سر بلند که دلشاد می‌رود 🥀از تن، روان ماست که آزاد می‌رود 🥀او روح بود و در تن دوران دمیده بود 🥀جان است این که از تن خرداد می‌رود 🥀بر سینۀ زمان، چو طوفان روزگار 🥀از سینۀ زمانه، چو فریاد می‌رود 🥀مثل خیال خوش اگر از چشم ما گریخت 🥀هرگز گمان مدار که از یاد می‌رود 🏴«فرارسیدن سالگرد ارتحال جانسوز و ملکوتی امام‌خمینی(رحمت‌الله‌علیه)،بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را تسلیت و تعزیت عرض می‌نمائیم.»
✳️ ثبات اندیشه سیاسی و تغییر مواضع سیاسی ✍مهدی ابوطالبی ❇️ مواضع سیاسی علمای شیعه در طول تاریخ متفاوت بوده و برخی تصور کرده اند که این تفاوت همواره نشان از تفاوت در اندیشه سیاسی آنهاست. در حالی که اسناد علمی و شواهد تاریخی نشان میدهد که برغم برخی تفاوتهای نظری، عمدتا این تفاوت، ناشی از تفاوت در شرایط سیاسی اجتماعی بوده است وعلما بر حسب تغییر موضوع در هر زمانی حکمی متناسب با آن موضوع ارایه کرده اند. چنانکه یک عالم مثل امام خمینی در شرایط مختلف مواضع مختلف نسبت به سلطنت داشته است. ❇️ تفاوت موضع امام خمینی باعلمای دوره صفویه و قاجاریه به عنوان نمونه همکاری فقهای دوره صفویه مثل محقق کرکی با دربار صفوی و یا تلاش علمای دوره مشروطه مثل مرحوم نایینی برای تحقق مشروطه اسلامی با حفظ سلطنت و در مقابل، تلاش امام برای حذف سلطنت در دوره پهلوی دوم و تشکیل حکومت اسلامی، به معنای اختلاف نظر آنها در بحث ولایت فقیه و اندیشه سیاسی نیست. چرا که به تصریح خود امام، ولایت عامه فقیه مورد پذیرش این بزرگواران بوده (ولایت فقیه، ص 125) و تفاوت شرایط سیاسی منجر به تفاوت نوع موضع سیاسی شده است. لذا هم عملکرد علمای دوره صفویه مبنی بر حضور در دربار را تأیید مي‌کنند (صحیفه امام، ج8، ص437) و عم عملکرد علمای دوره مشروطه برای مشروطه اسلامی با حفظ سلطنت را. (همان، ج 9، ص 173) ❇️ *مواضع مختلف امام خمینی* این مسأله در مورد شخص امام هم مطرح است. اینکه امام تا قبل از دهه 1340 اقدامی برای قیام علیه حکومت پهلوی ندارند و همچنین در اوایل نهضت رویکرد نصیحت محور و اصلاحی به رژیم پهلوی دارند به این معنا نیست که ایشان ابتدا قائل به ولایت فقیه یا عدم مشروعیت سلطنت نبوده است و در اواخر دهه چهل با تدریس بحث بیع قائل به ولایت فقیه شده است. چرا که امام اعتقاد خود و فقهای شیعه به ولایت فقیه را در دهه 1320 در کتاب کشف اسرار همراه با ادله نقلی آن بیان کرده اند (کشف اسرار، ص ۱۸۸) ولی در آن زمان درصدد قیام و حذف سلطنت نبودند کما اینکه در ابتدای دهه 1340 هم بدنبال پیشبرد اهداف خود با رویکرد اصلاحی بودند که بی جهت هزینه های مادی و معنوی انقلاب را به جامعه تحمیل نکنند. اما وقتی روش اصلاحی جواب نمیدهد اقدام به قیام و حذف کامل سلطنت میکنند. ❇️ موضع مراجع نسبت به نهضت امام خمینی در مورد اختلاف موضع برخی مراجع در زمان نهضت امام هم همین مسأله مطرح است. در سه سال اول نهضت امام عموم مراجع (آیات عظام خویی، حکیم، میلانی، گلپایگانی، مرعشی، حایری، شیرازی، شاهرودی، شریعتمداری) از حرکت امام حمایت کردند (حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه) اما بعد از کشتار 15 خرداد 42 برخی از علما مثل آیت الله حکیم و آیت الله خویی احتیاط و سکوت کردند. تفاوت موضع این بزرگواران با امام عمدتا ناشی از شناخت متفاوت از شرایط موجود بود، آنها شرایط را شرایط تقیه میدانستند اما امام چون معتقد بود اصل اسلام در خطر است شرایط را شرایط تقیه نمیدانست و قائل به ادامه مبارزه بود. لذا بازهم اختلاف در اندیشه و مبانی نبود اختلاف در تشخیص موضوع بود. (ابوطالبی، نقش مراجع تقلید در نهضت امام خمینی (ره) فصلنامه انقلاب اسلامی).
🔴 پاسخ های آیت‌الله میرباقری به یک سوال: آیا ایرانیان بعد از انقلاب اسلامی دین‌دارتر شده‌اند یا خیر؟ 🌀 ولایت، عمود خیمه دین است و سرپا نگه داشتن این عمود در عصر غلبۀ لیبرال‌دموکراسی، بزرگ‌ترین شاخصۀ دین‌داری ملت ایران است. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3988 🌀 بزرگ‌ترین شاخصۀ دین‌داری ملت ایران، بالا نگه داشتنِ پرچم اسلام و جمهوری اسلامی است. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3989 🌀 اينکه کسی در درگيری بين جبهۀ کفر و نفاق با جبهۀ ايمان، به‌نفع مکتب اهل بيت(ع) کار کند و مدافع مکتب اهل بيت(ع) باشد، مهم‌ترين شاخصه دین‌داری محسوب می‌شود. 🌀 شاخصه اصلی دين‌داری این است که وقتی پرچم در دست اميرالمؤمنین (ارواحنا فداه) قرار دارد و ایشان با قاسطین و ناکثين و مارقین می‌جنگند، انسان در کنار حضرت امير(ع) بايستد و بجنگد و از آن حضرت دفاع کند. 🌀 جامعه ايران متدين‌ترين مردم تاريخ هستند؛ زيرا بیش از چهار دهه است که در مقابل فشارهاي سنگين ابرقدرت‌های مادی و جریان‌ نفاق، پرچم اسلام و پرچم اهل بيت(ع) را بالا نگه داشته‌اند. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3991 🌀 رشد دینداری مردم بعد از انقلاب اسلامی () 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3993 🌀 نفْسِ این‌که ملت ایران در دورۀ لیبرال‌دموکراسی، نظام ولایت فقیه را پذیرفته و در پای این پرچم استقامت کرده است، این، علامتِ رشد دین‌داری در جامعۀ ماست. () 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3999 🌀 جایگاه مناسک شرعی در تعریف دین‌داری/ تعریف تشیع () 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4000 🌀 دو انحراف جدی در تعریف دین‌داری () 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4001 🌀 در روايات می‌فرمايند: نگوييد شيعيان ما فاسق‌اند. اگر جايی اراده‌شان تخلف كرد، فاسقُ‌العمل‌اند نه فاسقُ‌الوجود؛ چون وجودشان از دايرهٔ ولايتِ ما خارج نيست و فسق وجودی ندارند. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3994 🌀 «دین‌داری» یعنی «تألُّه به الوهیت، تولّی به ولایت و تشرُّع به شریعت» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3998 🌀 مظاهر غربی در جامعه ما، درون‌جوش نیست، بلکه بُرون‌جوش است؛ یعنی از بیرون به ما تحمیل می‌شود. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4002 🌀 باطن دينداري، پذيرش توحید و ولايت است. لذا این حرف درست نیست که «در غرب اسلام هست و مسلمان نیست» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4003 🌀 كسی كه با ولیّ‌ِ خدا عَداوت دارد، عباداتش هم گناه و معصیت است؛ چون عباداتش خرجِ توسعهٔ ولايتِ اولياءِ طاغوت می‌شود. 🌀 عبادتی که در جبههٔ معاويه واقع می‌شود، آبرویِ دروغین درست می‌کند و مردم را فریب می‌دهد و در مقابلِ ولیّ‌الله قرار می‌دهد. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4004 🌀 شرایع، مناسک تحقق ولایت امام هستند و اگر شما اینها را از امام جدا کردید و در یک فرد یا جامعه‌ای بدون امام اجرا کردید، هیچ رشدی برای انسان و جامعه نمی‌آورند و برعکس، پوششی برای باطن ناسالم می‌شوند. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4005 🌀 اگر کسی امامِ جائر را بپذیرد و زیر چتر ولایتِ طاغوت برود، حسناتش از بین می‌رود. در روایت آمده است که خوبی‌های امامِ عادل، بدی‌های طرفدارانش را می‌پوشاند و بدی‌های امامِ جائر، خوبی‌های طرفدارنش را از بین می‌برد. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4006
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه 💠خودسازی، جامعه‌پردازی، تمدن‌سازی💠 ویژه دانشگاهیان سراسر کشور 🔸دانشجویان، استادان، کارکنان، خانواده‌ها🔸 🗓 فروردین الی اسفندماه ۱۴۰۱ 🎁 همراه با امتیاز و جوایز ارزنده در قالب‌های متنوع 🔹ادبی-هنری، هنرهای دیجیتال، آموزشی و پژوهشی🔹 محورهای جشنواره 1️⃣ امیدافزایی از منظر صحیفه سجادیه 2️⃣ علم و پژوهش از منظر صحیفه سجادیه 3️⃣ معنویت و اخلاق از منظر صحیفه سجادیه 4️⃣ اقتصاد از منظر صحیفه سجادیه 5️⃣ عدالت و مبارزه با فساد از منظر صحیفه سجادیه 6️⃣ استقلال و آزادی از منظر صحیفه سجادیه 7️⃣ عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن از منظر صحیفه سجادیه 8️⃣ سبک زندگی از منظر صحیفه سجادیه 🔖 بخش ویژه 💠مکتب شهید سلیمانی از منظر صحیفه سجادیه💠 📌 آدرس دبیرخانه: هرمزگان-بندرعباس-بلوار شهید چمران-جنب استانداری قدیم-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان-طبقه دوم-نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان 📠 تلفن و فکس: ۳۳۳۳۶۰۰۷-۰۷۶ و ۳۳۳۳۷۹۹۶-۰۷۶ 📌جهت کسب اطلاعات بیش‌تر به آدرس سایت جشنواره مراجعه فرمایید. 🌐 www.SAHIFE.NAHAD.ir ➡️ @sahife.nahad
◀️ پرسمان+ ۲۹ منتشر شد شماره بیست و هشتم نشریه پرسمان+ ویژه خرداد ماه ۱۴۰۱ منتشر شد در این شماره می خوانیم: 🔸نبرد پنهان 🔸مردی با جاذبه ای به وسعت زمین 🔸روح خدا 🔸سه دیدار 🔸هنر یعنی بیان یک الهام در یک قالب زیبا 🔸به کجا چنین شتابان؟ 🔸آمریکا چگونه جهان را تک قطبی می خواهد؟ 🔸و... 🔸نرم افزار موبایلی پرسمان+ porsemanplus.ir/porseman.apk 🔸صفحه پرسمان+ در اینستاگرام https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1rlfbgw65g7k1&utm_content=kenuuhk 🔸صفحه پرسمان+ در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/porseman_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ستایش برای خداست... 🔸برگرفته از دعای اول صحیفه سجادیه، ترجمه محمدمهدی رضایی
🔰 ستایش برای خداست... 🔸برگرفته از دعای اول صحیفه سجادیه، ترجمه محمدمهدی رضایی ستایش برای خداست... برگرفته از دعای اول صحیفه سجادیه، ترجمه محمدمهدی رضایی ستایش برای خداست؛ آن نخستین بی آغاز و آن واپسین بی انجام. او که دیده بینندگان، از دیدنش فرو مانَد و اندیشه وصف کنندگان، ستودنش نتواند. آفریدگان را به قدرت خود آفرید و به خواست خویش، بر آنان، جامه هستی پوشانید... ستایش برای خداست که اگر در برابر آن همه نعمت پیاپی که بر بندگانش فرستاد، ستایش خود را به ایشان نمی آموخت، از نعمت هایش بهره می جستند و او را سپاس نمی گفتند و از روزی اش گشایش می یافتند و شکرانه آن را به جا نمی آوردند. در این صورت، از مرزهای انسانیت، بیرون می افتادند و در وادی حیوانیت، پای می نهادند و آن گونه می شدند که در کتاب استوار خود فرمود: «آنان مثل چارپایانند؛ بلکه از چارپایان نیز گمراه تر». ستایش برای خداست که خود را به ما شناسانید و شیوه سپاس گزاری از خود را به ما آموخت و درهای علم به پروردگاری اش را به روی ما گشود و ما را به اخلاص ورزیدن در توحید خود، رهنمون ساخت و از شک و ناباوری، نگه داشت؛ ستایشی که با آن، در حلقه ستایش گران درآییم و به یاری آن، از همه آنان که در طلب خشنودی و بخشایش او پیش افتاده اند، پیشی گیریم... ستایش برای خداست که درِ نیاز را جز به درگاه خویش، از همه سو بر ما بست؛ حالا چگونه سپاس او را گزاریم و کی توانیم از عهده شکرش به در آییم؟ نه، کی توانیم؟ ستایش برای خداست؛ او که در پیکر ما، ابزارهایی برای گشودن و بستن اندام ها نهاد و ما را از نیروهای زندگی، بهره مند ساخت و اندام هایی برای کار و تلاش در ما پدید آورد و از خوردنی های پاک و گوارا، روزی مان کرد و با فضل و بخشش خود، ما را توانگر ساخت و با نعمت خویش، سرمایه مان بخشید؛ آن گاه ما را به کارهایی فرمان داد تا فرمان برداری مان را بسنجد و از کارهایی نهی فرمود تا سپاس گزاری مان را بیازماید. پس از آن، چون از فرمانش سر پیچیدیم و بر مرکب نافرمانی اش نشستیم، در کیفر دادن ما عجله نکرد و در انتقام گرفتن از ما، شتاب نورزید؛ بلکه از سرِ بزرگواری، با رحمت خود، با ما مدارا کرد و از روی بردباری، با مهربانی، مهلتمان داد و بازگشت ما را به انتظار نشست... ◀️ نشریه پرسمان+ ۲۹/ ستون "نگاهی از تو"
🔰 سخن‌نگاشت | نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود: کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذی‌قعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبه‌ی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید. غرض، ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است در این سه ماه متوالی، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد.» ۱۳۹۴/۶/۱۸
دَحْوُ الْأرْض به معنای گستراندن زمین، روز بیرون آمدن زمین از زیر آب است. برخی آن را به گسترش دادن خشکی‌های زمین و بعضی به حرکت زمین معنا کرده‌اند. بنابر منابع روایی، گسترده شدن زمین در روز ۲۵ ذی‌القعده بوده‌است. همچنین براساس منابع حدیثی و تاریخی، نخستین جایی از زمین که از آب سر برآورد، مکه یا کعبه بود. بنابر بعضی روایات در این روز وقایعی همچون فرود آمدن کشتی نوح بر کوه جودی، تولد حضرت ابراهیم(ع) و حضرت عیسی(ع) و نزول نخستین رحمت خدا بر حضرت آدم(ع) به وقوع پیوسته‌است. دحو الارض در فرهنگ اسلامی از روزهای بافضلیت شناخته می‌شود و اعمالی همچون غسل، روزه و نماز در آن سفارش شده‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 مردی با جاذبه ای به وسعت زمین 🖊 حسن ابراهیم زاده در اسفند سال ۹۲ رهبر معظم انقلاب از «فراموشی» و «تحریف»، به عنوان دو عنصر آسیب رسان به حماسه دفاع مقدس یاد کرد؛ حماسه ای که توسط یاران و بسیجیان امام، آفریده شد. بی شک شخص و شخصیت و آرمان و اهداف امام خمینی نیز می تواند با این دو عنصر، مورد هجمه قرار گیرد و نسل آینده را از شعاع نورانی وی جدا سازد. 🔽 🔽 🔽 🔽 🔽 🔽
🔴 مردی با جاذبه ای به وسعت زمین 1⃣ 🖊 حسن ابراهیم زاده در اسفند سال ۹۲ رهبر معظم انقلاب از «فراموشی» و «تحریف»، به عنوان دو عنصر آسیب رسان به حماسه دفاع مقدس یاد کرد؛ حماسه ای که توسط یاران و بسیجیان امام، آفریده شد. بی شک شخص و شخصیت و آرمان و اهداف امام خمینی نیز می تواند با این دو عنصر، مورد هجمه قرار گیرد و نسل آینده را از شعاع نورانی وی جدا سازد. «فراموشی» و «تحریف»، از عناصری به شمار می روند که می توانند هم از سوی دشمن آگاه و هم از سوی دوستان ناآگاه، کلید زده شوند؛ از این رو، رهبر انقلاب در چند سال گذشته، با طرح «مکتب امام» و بیان شاخص های آن، همواره بر آن بوده تا غبار فراموشی و رنگ تحریف بر شخص و شخصیت و مکتب امام ننشیند و امام، آن گونه که بوده است، در حافظه تاریخی مردم باقی بماند. این که فراموش کنیم چه کسانی در مدار جاذبه امام قرار گرفتند و چه کسانی، دافعه امام به آنها این اجازه را نداد تا حریم انقلاب را با وجود خود آلوده سازند و این که برخی در تحریفی آشکار، بر آن باشند تا واژه اهل و نااهل و محرم و نامحرم را از ادبیات امام بزدایند و دغدغه امام در نیفتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان را زیر عناوین واژه هایی چون تساهل و تسامح و... تحریف کنند و این که فراموش کنیم امام دست رد به سینه کدام احزاب و گروه های سیاسی زد و ولی نعمتان واقعی انقلاب و نظام را چه کسانی می دانست، همه و همه، به شناخت این نکته باز می گردد که ملاک امام در جاذبه و دافعه، چه بود و بر اساس کدام معیار، دوست را از دشمن، متمایز می کرد. هیچ کس، حتی دشمنان امام و انقلاب نیز نمی توانند منکر این مسئله شوند که معیار و ملاک امام در دافعه و جاذبه، تنها اسلام بود و بس. از این رو، نام امام، مترادف اسلام شد و به همین دلیل، جاذبه امام، چون جاذبه اسلام، حد و مرزی نداشت و هر انسانی از هر نژاد و قاره ای و با هر رنگ و سطح سوادی که فطرت الهی اش زنده بود، در مدار جاذبه امام قرار می گرفت و اگر غیر از این بود، نظام سلطه و همه شیاطین و کافران و مشرکان، با امام، سر نبرد نداشتند. آن روز که دانش آموزان اسپرینگ دال ایالت کانزاس آمریکا، به همراه هدیه یک جفت جوراب به امام، از او، جوراب و یا پیراهن کم-قیمتی را خواستار شدند و امام، پاسخ نامه آنان را داد، دنیا فهمید که مدار جاذبه امام، از مرزهای جهان اسلام گذشته است؛ جاذبه ای که هنوز زود است که سیاست مداران، جامعه شناسان، روان شناسان و...، حد و مرز آن را ترسیم کنند. آینده در انتظار شکوفا شدن قلب های تسخی شده توسط امام، نشسته و به جرات می توان گفت: مدار جاذبه امام، به وسعت زمین است؛ اما همین امام که حتی نمی خواست ریزش صورت بگیرد، با کسانی چون بازرگان و بنی صدر، شریعتمداری و منتظری، تا لحظه آخر، مدارا کرد و آن گاه که بنی صدر از کشور گریخت، دل سوزانه فرمود: من الان هم نصیحت می کنم آقای بنی صدر را به این که مبادا در دام گرگ هایی که در خارج کشور نشستند و کمین کردند، بیفتد و این آبرویی که از دست دادید، بدتر شود و از وی خواست که با توبه کردن، باز گردد و آن جا که احساس می کرد، فرد و یا جریان و حزبی، بنای مخالفت با نهضت و انقلاب و نظام را دارد، شجاعانه و بدون هیچ ملاحظه ای، او را از خود دور می ساخت. ◀️ ادامه دارد...
🔴 مردی با جاذبه ای به وسعت زمین 2⃣ 🖊 حسن ابراهیم زاده در دوران نهضت و در دوران غربت و تنهایی، آن جا که همه رهبران دنیا به دنبال مریدی و بلندگویی هر چند کوچک و اندک می گشتند، امام به صراحت دست رد بر سینه افراد و افکار سازمان منافقین و هواداران آن زد و بعدها در این باره فرمود: «آمده بود که تأیید بگیرد از من. من هم گوش کردم و یک کلمه هم جواب ندادم؛ فقط این که گفت که ما می خواهیم که قیام مسلحانه بکنیم، من گفتم: نه، قیام مسلحانه، حالا وقتش نیست و شما نیروی خودتان را از دست می دهید و کاری هم ازتان [بر] نمی آید». در دوران انقلاب و روزهای پرحادثه و خطر که رهبران سیاسی، به دنبال ائتلاف با هر گروه و دسته و حزبی هستند و قبل از به دست گرفتن قدرت، از بیان کلمات صریح، پرهیز می کنند، دو پهلوگویی، مرام آنان و مواضع متناقض، سیاست آنان به شمار می رود، امام به صراحت، دست رد بر سینه احزاب و گروه های ملی گرا زد. امام در سال ۱۳۵۷ در پاریس و در پاسخ به سوال خبرنگار آلمانی زبان درباره گفت وگو با کریم سنجابی، به صراحت اعلام داشت: «من مسائل و مطالبی که داشتم و امکان ندارد یک قدم از آنها برگردم، به ایشان گفتم و ما با جبهه خاصی ائتلاف نداریم. همه ملت با ما و ما با همه ملت هستیم و هر کس این مطالبی که ما داریم و عبارت است از استقلال مملکت با آزادی همه جانبه و جمهوری اسلامی که قائم مقام رژیم سلطنتی است، هر کس با اینها موافقت کند، از گروه ماست و از ملت است و اگر موافقت نکند، بر خلاف مصالح اسلام و ملت، گام برداشته است و ما هیچ ربطی با او نخواهیم داشت و آنهایی که با ما موافقت کنند، ما هم با آنها هم صدا خواهیم بود؛ لکن ربط خاصی با کسی نداریم». در دوران نظام سازی و تثبیت نظام اسلامی، باز ملاک و معیار امام در جذب و دفع افراد و جریان ها، اسلام و نظام اسلامی بود و آن گاه که دید، نهضت آزادی بر آن است تا با پوشیدن لباس دولت، به صحنه سیاست برگردد، با نامه ای شدیداللحن به وزیر کشور وقت، این نهضت را مرتد و بدتر از منافقین خواند و آن گاه که به این واقعیت رسید که بیت قائم مقام وقت رهبری، لانه منافقین و شیادانی چون مهدی هاشمی شده است و او را توان بر دوش گرفتن بار سنگین رهبری انقلاب نیست، نامه تندی که به نامه ۱/۶ شهرت یافت، نوشت و ملاحظه هیچ فرد و جریانی را نکرد. امام در همه زندگی سراسر نور و حماسه اش، ملاک جاذبه و دافعه اش، اسلام و انقلاب بود؛ ملاکی که امروز برخی بر آنند تا آن را به بوته فراموشی بسپارند و یا آن را تحریف کنند. روزی که امام به فرزندان بسیجی اش پیوست، برخی بر آن شدند که امام را به تاریخ بسپارند که خلف صالح او با بیان این نکته که «این انقلاب بی نام خمینی، در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست»، ماندگاری انقلاب را با ماندگاری امام، گره زد و با بیان این که «امام، یک حقیقت همیشه زنده است» و «راه ما، راه امام خمینی است»، ملاک و معیار در جاذبه و دافعه انقلاب را همان ملاک ها و معیارهای معمار انقلاب خواند؛ چیزی که برای برخی، خوشایند نبوده است و این روزها تلاش خود را در عرصه سیاست و فرهنگ دوچندان کرده اند تا غبار «فراموشی» و رنگ «تحریف» را این بار در زرورقی نو و با واژه هایی جدید، اما با شخص ها و تخفیف هایی مقبول و کهنه، بر جاذبه و دافعه امام بنشانند. 📚 نشریه پرسمان+ شماره ۲۹/ ستون "شناسه"
💠شصت و نهمین شماره از نشریه مسک منتشر شد ⬇️در این شماره می خوانید: 🔸بهترین راه غلبه بر نفس 🔹توجه همه جانبه در دعا 🔸راه های تحکیم روابط خانواده 🔹نفرین پدر از شمشیر برنده تر 🔸نماز مقبول 🔹بوسه پیامبر(ص) بر دست فاطمه زهرا(س) 🔸امواج زندگی @labbayk_ir
مسک69.pdf
2.66M
▫️پی دی اف نشریه مسک شماره 69