eitaa logo
پرسش آنلاین - سوالات سیاسی
206 دنبال‌کننده
68 عکس
11 ویدیو
0 فایل
👤رضا مهوشی 📖دانشجوی دکتری علوم سیاسی 📝 کارشناس مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی 🗣مبلغ تخصصی اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی 📲 جهت ارتباط و طرح پرسش: @porseshonline_admin اینجا هم هستم: کانال ایران و جهان @Rezamahvashi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
382.5K
🔸نمی دانم! اطلاعی ندارم! ❓ سلام علیکم وقت بخیر مصاحبه ای از امام پخش شده است که خبرنگار خارجی از او می پرسد این اسلحه ها را از کجا به دست آورده اید ، ادامه باز هم می پرسد این اسلحه ها را از جبهه آزادی بخش فلسطین آورده اید؟ امام در جواب فقط به او می گوید نمی دانم اطلاعی ندارم آیا منظور امام در جواب این پاسخ ها چیست؟ 🔹پرسش شماره پنجاه و دو ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
❓ سلام علیکم وقت بخیر مصاحبه ای از امام پخش شده است که خبرنگار خارجی از او می پرسد این اسلحه ها را از کجا به دست آورده اید ، ادامه باز هم می پرسد این اسلحه ها را از جبهه آزادی بخش فلسطین آورده اید؟ امام در جواب فقط به او می گوید نمی دانم اطلاعی ندارم آیا منظور امام در جواب این پاسخ ها چیست؟ ✅ علیکم السلام. رسانه های های معاند با تقطیع این مصاحبه و انتشار بخش های کوتاهی از آن به دنبال ایجاد فضای تمسخر و تحقیر حضرت امام بودند تا نشان دهند که ایشان به شکل عجیبی با خبرنگاران و رسانه ها برخورد می کرده است. از طرف دیگر اما جریان انقلابی به تمجید از صلابت و زیرکی امام به تحسین این اقدام پرداختند. باید بدانیم که مصاحبه حضرت امام خمینی با شبکه «پی بی اس» آمریکا در تاریخ 10 آذر 1357 یعنی حدود دوماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر نوفل لوشاتو در فرانسه صورت گرفته است. مطالعه متن کامل این مصاحبه (1) نشان می دهد که خبرنگار آمریکایی در صدد است تا اطلاعات مهم و حیاتی را از میان صحبت های امام استخراج کند. مواردی همچون محل تامین اسلحه، ارتباط سازمانی با جبهه آزادیبخش فلسطین و مواردی از این دست از جمله سوالاتی است که امام با زیرکی و تیزهوشی از پاسخ دادن به آن ها طفره می رود. بدیهی است که فاش شدن پاسخ هریک از این سوالات آن هم در روزهای حساس مبارزه و در حالی که تنها دو ماه به پیروزی انقلاب مانده و رژیم به شدت به دنبال سرکوب انقلابیون و کسف شیوه های مبارزاتی و منابع پشتیبانی آنها بود، می توانست مشکلات عدیده ای برای انقلابیون و رابط های خارجی و منابع پشتیبان آنها بوجود بیاورد. در واقع این نوع پاسخ دهی امام یک استراتژی هوشمندانه امنیتی است که علیرغم پذیرش گفتگو با رسانه ها، از دادن اطلاعات مهم و حیاتی خودداری کرده و تاکتیک و استراتژی مبارزه با رژیم پهلوی را فاش نمی سازد. پی نوشت: 1- صحیفه امام ج 5 ص 145 - برای مشاهده متن مصاحبه حضرت امام با شبکه پی بی اس آمریکا به آدرس زیر مراجعه کنید. B2n.ir/b84491 ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سهمیه خانواده شهدا.mp3
2.95M
🔸آیا سهمیه خانواده شهدا بی عدالتی نیست؟ ❓سلام آیا سهمیه عدالت هست؟ چرا در جاهای دیگر خدمات به خانواده شهدا نمیدهند یک عده بسیار برای کنکور تلاش میکنند اما قبول نمیشن اما یه عده ماری نکردن به خاطر سهمیه قبول میشن ممکنه بعدا هم بشن پزشک بد . یا سهمیه حافظان قرآن سهمیه هیئت علمی این ها واقعا عدالته؟؟؟. بعضا خانواده شهدا ضد نظام هم هستن اما از سهمیه سوءذاستفاده می کنن! میتونن خونه بدن ماشین بدن کمک مالی کنن اما در بحث رقابتی کنکور این خیلی نا عدالتی هست چرا مشئولین رسیدگی نمیکنند؟؟؟؟ لطفا جواب قانع کننده بدین 🔹پرسش شماره پنجاه و دو ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
❓سلام آیا سهمیه عدالت هست؟ چرا در جاهای دیگر خدمات به خانواده شهدا نمیدهند یک عده بسیار برای کنکور تلاش میکنند اما قبول نمیشن اما یه عده ماری نکردن به خاطر سهمیه قبول میشن ممکنه بعدا هم بشن پزشک بد . یا سهمیه حافظان قرآن سهمیه هیئت علمی این ها واقعا عدالته؟؟؟. بعضا خانواده شهدا ضد نظام هم هستن اما از سهمیه سوءذاستفاده می کنن! میتونن خونه بدن ماشین بدن کمک مالی کنن اما در بحث رقابتی کنکور این خیلی نا عدالتی هست چرا مشئولین رسیدگی نمیکنند؟؟؟؟ لطفا جواب قانع کننده بدین ✅ سلام علیکم در ابتدا باید گفت که ما نیز با نحوه فعلی سهمیه بندی کنکور چندان موافق نبوده و معتقدیم که سهمیه بندی به شکل کنونی نه تنها موجب رعایت عدالت نشده بلکه موجبات بی عدالتی در اختصاص صندلی های دانشگاه به افراد و به دنبال آن تصدی مشاغل توسط فارغ التحصیلان می شود. اما یک نکته را در این میان نباید از یاد برد و آن اینکه هم اکنون بیش از ده نوع سهمیه در روند پذیرش دانشجو در کنکور سراسری اعمال می شود که تنها یکی از آنها مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران است در حالی که در افکار عمومی، سهمیه کنکور فقط سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران دانسته می شود. سهمیه مناطق محروم، سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی، سهمیه مناطق زلزله زده، سهمیه کارمندان دولت و ... تنها چند نمونه از این سهمیه هاست. لذا باید توجه داشت که تاکید بیش از حد رسانه ها بر سهمیه خانواده شهدا کمی غیرطبیعی و شک برانگیز است و بنظر می رسد که اهداف دیگری همچون تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا در دستور کار برخی رسانه ها قرار دارد. باید یادآور شویم که در کشورهای دیگر نیز امکانات و حمایت های گسترده و متنوعی از خانواده های جانباختگان و مجروحین جنگ ها صورت می گیرد و این حمایت ها اختصاصی به ایران ندارد. تقریبا می توان گفت که تمام کشورهایی که جنگ را تجربه کرده اند، اینچنین حمایت هایی را برای بازماندگان نیروهای آسیب دیده خود اختصاص داده اند. خانواده شهدا با هر تفکر و عقیده شایسته احترام اند زیرا که منتسب به کسی هستند که برای حفظ دین و وطن و خاک کشور جان خود را از دست داده و فداکاری کرده است. حال انصاف نیست که حمایت از بازماندگانش را منوط به شرایط خاصی در عقیده و نظر کنیم. هرچند که همه این حمایت ها نیز نمی تواند جایگزین و جبران کننده کمبود ناشی از فقدان آن شهید شود. در مورد سهمیه جانبازان و ایثارگران نیز وضعیت از همین قرار است. پس اصل ماجرای سهمیه خانواده های شهدا و ایثارگران امری منطقی، معقول و منصفانه است اما اگر این سهمیه منجر به محروم شدن عده دیگری (همچون شما که از سهمیه برخوردار نیست) از تحصیل و تصدی مشاغل شود، مطابق با عدالت و شایسته سالاری نیست. به نظر می رسد اگر سهمیه ها مختص به ظرفیتی بیش از ظرفیت عادی و یکسان برای همه، تعیین شود به عدالت نزدیک تر خواهد بود. به عبارتی در این شیوه، کسانی که از سهمیه استفاده می کنند، دارای ظرفیت مخصوص به خود بوده و منجر به کم شدن ظرفیت پذیرش افراد عادی نخواهند شد تا این احساس در آنها بوجود بیاید که حقشان توسط خانواده شهدا پایمال شده است. قانون استفاده از سهمیه یکبار در سال 68 و یکبار در سال 93 مورد بازبینی قرار گرفته است و بنظر می رسد به زودی و با توجه به افزایش اعتراضات دوباره مورد بررسی و اصلاح قرار بگیرد. موفق باشید. ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله طالقانی.mp3
2.88M
🔸 آیت الله طالقانی و مخالفت با امام! ❓با سلام وخسته نباشید آیا این متن صحت و سند معتبری دارد میترسم روزی برسد که غارت بیت المال و فقر و فلاکت عادی شود و موضوع حساس جامعه دوتار موی زن بشود که زیر روسری است یا بیرون...(آیت الله محمود طالقانی) منبع روزنامه اطلاعات۱۳۵۸ چرا آنقدر آیت الله طالقانی رو جوری نشون میدن انگار مخالف نظام و امام هست 🔹پرسش شماره پنجاه و سه ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
❓با سلام وخسته نباشید آیا این متن صحت و سند معتبری دارد میترسم روزی برسد که غارت بیت المال و فقر و فلاکت عادی شود و موضوع حساس جامعه دوتار موی زن بشود که زیر روسری است یا بیرون...(آیت الله محمود طالقانی) منبع روزنامه اطلاعات۱۳۵۸ چرا آنقدر آیت الله طالقانی رو جوری نشون میدن انگار مخالف نظام و امام هست ✅ سلام علیکم متن مورد اشاره شما جعلی بوده و در هیچ یک از اسناد تاریخی و مصاحبه های حضرت آیت الله طالقانی وجود ندارد. در واقع منشاء این شبهه مربوط به مصاحبه ای است که در روزنامه اطلاعات به تاریخ 20 اسفند 1357 از آیت الله طالقانی به چاپ رسید. با مراجعه به روزنامه اطلاعات در آن تاریخ و مطالعه مشروح بیانات ایشان متوجه می شویم که جمله مذکور در پرسش شما در هیچ کجای سخنان آیت الله طالقانی یافت نشده و این شیطنت رسانه ای توسط رسانه های معاند داخلی و خارجی صورت گرفته است. قسمتی از بیانات ایشان در صفحه 7 روزنامه اطلاعات در تاریخ 20 اسفند 1357 به شرح زیر است: «حجاب اسلامی یعنی حجاب وقار، حجاب شخصیت، ساخته من و فقیه و این‌ها هم نیست، نص صریح قرآن است. آیه حجاب برای شخصیت دادن به زنان است، شخصیت انسانی و ملی اش در کشور ما… اسلام، قرآن و مراجع دینی می‌خواهند زنان ما شخصیت‌شان حفظ بشود»، «مسلماً نظر امام هم به مصلحت زنان ما و خواهران و دختران ماست و هم مطابق با موازین و اصول دین مبین اسلام است. هم ایشان و هم ما در این حرکت انقلابی همیشه نسبت به این سهم بزرگی که زنان ما در جریان انقلاب داشته‌اند، قدردانی کرده‌ایم و واقعاً هم سهم بزرگی دارند و در این حرکت تاریخی مثل اوایل مشروطیت در تاریخ ما ضبط و ثبت باید بشود.» بدیهی است زمانی که یک فقیه می‌گوید اجباری بودن حجاب نص صریح قرآن است نمی‌تواند در مقابل آن گزاره واضح و شفاف بگوید بر خلاف قرآن من معتقدم حجاب اجباری نیست. لذا تیتر این مصاحبه یقینا یک دروغ بزرگ و تحریف آیت الله طالقانی است. ایشان در یک مصاحبه تلویزیونی که ویدئوی آن در اینترنت موجود است (2) به صراحت دیدگاه خود در مورد حجاب را توضیح می دهند و مشخص میشود که سخنانی که امروزه به ایشان نسبت داده می شود مطابق با واقعیت نیست. سبت به اصل مساله حجاب هیچ اختلافی بین آیت الله طالقانی و دیگر علما وجود نداشت همه آنها حجاب را به عنوان یک اصل دینی می پذیرندو هرچند ایشان موافق الزامی کردن پوشش چادر به عنوان حجاب نبودند کما اینکه امام و بقیه مراجع نیز هیچ الزامی نسبت به پوشیدن چادر برای بانوان ندارند. در انتها باید این نکته را خاطرنشان کرد که دلیل سرمایه گذاری ضدانقلاب بر روی آیت الله طالقانی و تحریف شخصیت ایشان این است که آنها می خواهند تا ایشان را یک شخصیت مستقل و آزاده در مقابل حضرت امام خمینی معرفی کنند که با افکار امام مخالف بوده است تا از این طریق بتوانند برای مخالفت های خود با امام و جمهوری اسلامی یک دلیل و توجیه قوی همچون پیروی از آیت الله طالقانی بیاورند. در حالی که نگاه به نحوه ارتباط امام با آیت الله طالقانی نشان می دهد که ایشان ذره ای با یکدیگر اختلاف و زاویه نداشتند و همواره یکدیگر را تایید می کردند. حضرت امام در پیامی که به مناسبت رحلت آیت الله طالقانی صادر کردند فرمودند: «او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود. زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده ... مرحوم آقای طالقانی مستقیم بود، مستقیم فکر می‌کرد؛ مستقیم عمل می‌کرد. انحراف به چپ و راست نداشت. نه غربزده بود و نه شرقزده، اسلامزده بود، دنبال تعلیمات اسلام بود و برای یک ملت مفید بود، و رفتنش ضایعه است..‏»(3) دقت در این بیانات نشان می دهد که تفکرات ایشان کاملا مورد تایید حضرت امام بوده و تلاش ضدانقلاب ها برای مصادره آیت الله طالقانی به نفع خود برای دستیابی به اهداف باطلشان تلاشی بیهوده و بی ثمر است. پی نوشت: 1- روزنامه اطلاعات مورخه یکشنبه 20 اسفند 57 2- https://tn.ai/2955447 3- صحیفه امام،ج ۹،ص ۵۳۲ و 514 ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زنان و حکومت اسلامی.mp3
4.76M
🔸 مملکته برای ما خانمها ساختید؟ ❓سلام، .هند چهارمین قدرت فضائی میشه با اون همه جمعیت،،و میخاد یک سوم کرسی مجلس شون رو اختصاص بده به زنان،،اون وقت ما لایحه تصویب میکنیم که حتا تو زنان داخل ماشین خودشون،،تار مو نباید معلوم باشه،،ما که بطور سنتی متدین هستیم و مشکلی نداریم ولی مردم دلخورند،،میگن کدوم کشور اسلامی،،با زنانش،،اینطور بی احترامی می کنه!!!حق شهروندی این نیست،،ماشین وسیله خصوصیه این درسته؟ 🔹 پرسش شماره پنجاه و سه 🎙 ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
❓سلام، .هند چهارمین قدرت فضائی میشه با اون همه جمعیت،،و میخاد یک سوم کرسی مجلس شون رو اختصاص بده به زنان،،اون وقت ما لایحه تصویب میکنیم که حتا تو زنان داخل ماشین خودشون،،تار مو نباید معلوم باشه،،ما که بطور سنتی متدین هستیم و مشکلی نداریم ولی مردم دلخورند،،میگن کدوم کشور اسلامی،،با زنانش،،اینطور بی احترامی می کنه!!!حق شهروندی این نیست،،ماشین وسیله خصوصیه این درسته؟ ✅ سلام علیکم جمهوری اسلامی ایران یک نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه و مشارکت مردم در امر اداره حکومت است. کرامت زن در جای جای قوانین بالادستی و میانی این نظام و زندگی روزمره و تعاملات فرهنگی جامعه به راحتی قابل مشاهده و استناد است. مقایسه جایگاه زنان در جمهوری اسلامی با کشورهایی همچون هند که زنان در آن با نارسایی های گسترده اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دست و پنجه نرم می کنند منصفانه نیست. تبعیض جنسیتی و خشونت گسترده علیه زنان در کشوری همچون هند امری نیست که بتوان بر آن چشم پوشید.(1) لازم است در خصوص نکاتی که در سوال خود مطرح نموده اید مطالبی را خدمتتان عرض کنم. نکته اول اینکه خبر اختصاص یک سوم از کرسی های مجلس هند به بانوان باید به صورت کامل نقل شود. نکته مهمی که در نقل این خبر مغفول مانده این است که این قانون هرچند هنوز به تصویب نرسیده، اما حتی در صورت تصویب نیز صرفا مربوط به مجلس سفلی (عوام و پایین دستی) و مجالس ایالتی است نه مجلس اعلی.(1) جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی هیچ محدودیتی برای بانوان نسبت به حضور در مجلس شورای اسلامی و تصدی کرسی های آن ندارد. اصل اساسی در تصدی مسئولیت ها در جمهوری اسلامی،شایسته سالاری است نه جنسیت سالاری. تصویب قوانین نمایشی در حمایت از حقوق زنان در کشوری مانند هند نمی تواند تبعیض های جنسیتی و طبقاتی گسترده در این کشورها را از بین برده و بر کمبودها و نقایص گسترده آن سرپوش بگذارد. نکته دوم اینکه در خصوص قوانین مربوط به حجاب و عفاف باید جانب انصاف و منطق را حفظ کنیم. حجاب یک امر دینی و یک واجب مسلم شرعی است که نه جمهوری اسلامی و نه هیچ حکومت اسلامی دیگری نمی تواند منکر وجود و اهمیت آن در زندگی اجتماعی مسلمانان شود. بدیهی است که جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی وظیفه دارد تا نسبت به اجرای قوانین اسلامی اهتمام داشته و با مظاهر غیراسلامی برخورد کند. بی حجابی یا کشف حجاب نیز یکی از مظاهر بی احترامی به قوانین شرعی است که علاوه بر حرمت شرعی دارای پیامدهای منفی بی شمار اجتماعی و خانوادگی برای جامعه ایرانی است و جمهوری اسلامی وظیفه دارد تا با تصویب قوانین مناسب و جامع نسبت به از بین بردن آن اقدام نماید. بدیهی است که منظور از بی حجابی، بیرون بودن دو تار مو نیست بلکه منظور کشف حجاب و پوشیدن لباس های بدن نما و خلاف عرف و شرع است که امنیت روانی جامعه را به خخطر می اندازد و مبارزه با آن به سبب تاثیر در تحکیم خانواده، به نوعی حفظ کرامت بانوان نیز محسوب میشود. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که الزام به رعایت حجاب یک امر اجتماعی است و جمهوری اسلامی وظیفه ای برای اعمال قانون در فضاهای شخصی و فردی ندارد. لذا الزام به رعایت حجاب حداقلی صرفا مربوط به فضاهای عمومی و اجتماعی است که داخل خودرو نیز از جمله آنها محسوب می شود و نمی توان آن را به مثابه فضای شخصی و فردی همچون منزل مسکونی به حساب آورد. نکته دیگر اینکه معیار عملکرد جمهوری اسلامی، اسلام و قوانین اسلامی است نه عملکرد دیگر کشورهای مسلمان. به عنوان مثال هم اکنون کشور عربستان سعودی که خود را یک کشور اسلامی می داند، خوردن مشروبات حرام و رقص و آواز و ... را که یقینا جزو امور حرام هستند را آزاد اعلام کرده است. آیا این می تواند دلیلی بر این باشد که جمهوری اسلامی نیز به تبعیت از آن این اقدام را انجام دهد؟ بدیهی است که پاسخ منفی است. در مسئله حجاب نیز وضعیت به همین منوال است. نگاهی به وضعیت و جایگاه زنان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که حقوق و جایگاه آنان به شکل خارق العاده ای متحول شده و پیشرفت داشته است. حقوق اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ایجاد ظرفیت های عظیم در حوزه های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، ورزش، سیاست، مناصب مدیریتی و ... تنها بخشی از این سیر رو به پیشرفت است.(2) موفق باشید پی نوشت: 1- https://irna.ir/xj238j 2- مشاهده متن خبر در خبرگزاری رویترز https://www.reuters.com/world/india/india-approves-bill-reserve-third-parliament-lower-house-seats-women-2023-09-19/ 3- می توانید برای مطالعه بیشتر به این آدرس مراجعه کنید. http://fna.ir/1rsliy ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
هدایت شده از ایران و جهان
🔸 کابوس همیشگی اسرائیل به مناسبت پاسخ قاطع موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایتکاران داعشی و صهیونیست، صلوات و فاتحه ای برای شادی روح شهید حاج حسن طهرانی مقدم قرائت کنیم. ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولایت مطلقه فقیه و فساد اقتصادی.mp3
4.13M
🔸 ولایت مطلقه و فساد اقتصادی! ❓با اینکه رهبری ایران ولایت مطلقه دارند چرا جلوی مشکلات اقتصادی و اختلاس ها رو نمی گیرند؟ 🔹پرسش شماره پنجاه و چهار ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
❓با اینکه رهبری ایران ولایت مطلقه دارند چرا جلوی مشکلات اقتصادی و اختلاس ها رو نمی گیرند؟ ✅ نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی از ابتدای تشکیل، داعیه دار اجرای قوانین اسلام در شکل مردم سالارانه بوده است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم ترین سند و برنامه کار این حکومت توسط خود مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور به تصویب رسیده و در حال اجرا می باشد. در قانون اساسی وظایف هریک از مسئولین به تفصیل و با صراحت مورد اشاره قرار گرفته است. اصل ۱۱۰ قانون اساسی به بیان این وظایف و اختیارات می پردازد. یکی از مهمترین وظایف ایشان که مرتبط با سوال شماست «تعیین سیاست های کلی نظام» و «نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی» است. بی شک ایشان به عنوان بالاترین مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی از اشراف اطلاعاتی کاملی نسبت به وقایع و رخدادهای کشور برخوردار هستند و دقت در سخنرانی های ایشان نشان می دهد که بارها به مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ... مردم و کشور اشاره کرده اند اما برخورد با بی قانونی و فساد اعم از کوچک یا بزرگ، دارای ساز و کار مشخص و سازمان یافته ای می باشد و رهبری نمی تواند با تخلف از قانون اساسی اقدام به مقابله مستقیم و بی واسطه با بی قانونی نماید که در اینصورت مورد اعتراض خود مردم به عنوان ضاحبان حقیقی این انقلاب و کشور قرار خواهد گرفت. فلسفه وجودی قوه قضائیه در ساختار حکومت مقابله با فساد و مجازات مجرمان است که شواهد نشان می دهد از ابتدای انقلاب تا کنون پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی در انجام این وظیفه داشته است. علاوه بر نکاتی که در قسمت قبل بیان شد باید این را نیز خاطر نشان کنیم که «ولایت مطلقه» به معنای ولایت بی قید و شرط و بدون چارچوب نیست که از ولی فقیه انتظار داشته باشیم فراتر از قانون اساسی اقدام کرده و سررشته همه امور را به دست بگیرد. بلکه فقیه در چارچوب شرع و قانون اعمال ولایت می کند و قانون اساسی حکومت اسلامی نیز وظایف و اختیارات وی را مشخص کرده است. مقام معظم رهبری بارها و در قالب های مختلف، نارضایتی خود از وجود فساد در کشور ابراز کرده و سران قوا را موظف به مبارزه با فساد کرده اند. یک جستجوی ساده در سایت متعلق به دفتر رهبری کافیست تا از بیانات و واکنش های بعضا تند و صریح ایشان در مقابل فساد و مفسدین اطلاع پیدا کنید.(1) به عنوان نمونه می توانید به فرمان هشت ماده ای ایشان به سران قوا در مبارزه با فساد مراجعه کرده و یک نمونه از اقدامات ایشان در این راه را مشاهده بفرمایید.(2) پی نوشت: 1- https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1392 2- https://khl.ink/f/3062 ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تناقض شورای نگهبان و فرمایش رهبری.mp3
7.69M
🔹 شورای نگهبان مخالف رهبری است! ❓آقا فرمودند برای اینکه مشارکت در انتخابات بره بالا، باید میدان برای رقابت جناح های سیاسی باز باشه، به نظر شما الان این جوریه؟ شورای نگهبان اجازه میده؟ 🔸 پرسش شماره پنجاه و پنج 🎙 ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .
❓آقا فرمودند برای اینکه مشارکت در انتخابات بره بالا، باید میدان برای رقابت جناح های سیاسی باز باشه، به نظر شما الان این جوریه؟ شورای نگهبان اجازه میده؟ ✅ سلام علیکم انتخابات در نظام جمهوری اسلامی مظهر نقش آفرینی مردم در حکومت و اصلی ترین نماد مردمسالاری دینی است که مردم از طریق آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تمامی مسئولین نظام را انتخاب می کنند. برگزاری انتخابات پرشور و با شرکت همه جناح های سیاسی می تواند تاثیر مستقیمی بر روند توسعه و پیشرفت کشور داشته و باعث این شود که مسئولینی بر مصدر امور قرار بگیرند که نماینده همه مردم و انتخاب واقعی همه آنها باشد. بدیهی است که حضور همه جناح های سیاسی نمی تواند به صورت مطق اتفاق افتاده و هرکس با هر تفکر و رویکردی نسبت به موجودیت نظام اسلامی و قانون اساسی کشور اجازه حضور در روند انتخابات را داشته باشد. به عنوان مثال کسی که اصل نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته و از هیچ تلاشی برای براندازی آن دریغ نمی کند، نمی تواند در روند انتخابات شرکت داشته باشد. همچنین کسی که حداقل معیارهای اخلاقی و شخصیتی برای تصدی پست های حساس مدیریتی را نداشته باشد، صلاحیت حضور در روند انتخابات را ندارد. نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه انتخابات، از ساز و کاری به نام شورای نگهبان کمک گرفته و احراز صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات را بر عهده آن گذاشته است.(1) لازم به ذکر است که ساز و کار احراز صلاحیت داوطلبان اختصاصی به جمهوری اسلامی نداشته و تقریبا در تمامی نظام های سیاسی با نام های مختلف موجود است. به عنوان مثال «دادگاه قانون اساسی» در ترکیه، «محکمه ‌النقد» در مصر،«شورای قانون اساسی» و «دیوان عالی عدالت» در فرانسه، «دادگاه قانون اساسی» در آلمان،«مجلس نمایندگان» و «سنا» در آمریکا، «مجلس عوام» در انگلستان و «دادگاه قانون اساسی» در روسیه، این نقش نظارتی را ایفا می‌نمایند.(2) شورای نگهبان با دریافت گزارش های مختلف امنیتی، اخلاقی، سیاسی و ... در خصوص هر داوطلب به بررسی صلاحیت آن می پردازد. آنچه از عملکرد شورای نگهبان از ابتدای انقلاب به دست می آید نشان می دهد که این شورا معیارهای حداقلی را برای تعیین میزان صلاحیت داوطلبان در نظر می گیرد و به عبارتی کسی که مورد تایید این شورا قرار نمی گیرد از حداقل معیارها نیز برخوردار نبوده است. نکته مهمی که در روند تایید صلاحیت باید بیان شود این است که رویکرد سیاسی و حضور در جناح های مختلف سیاسی هیچ تاثیری در احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان ندارد. حضور شخصیت های مختلف از جناح های سیاسی مختلف در مهمترین مناصب سیاسی همچون ریاست جمهوری شاهدی بر این مدعاست. اینکه یک گروه سیاسی شخصیت مورد اعتنا و موجهی برای حضور در عرصه انتخابات در اختیار ندارد دلیلی بر سیاسی کاری شورا و به معنای جلوگیری از حضور جناح های مختلف سیاسی در عرصه انتخابات نیست. تاکید مقام معظم رهبری بر حضور همه جناح های سیاسی به معنای نادیده گرفتن ملاک های صلاحیت برای تصدی مناصب سیاسی نیست. بلکه بیشتر به معنای برجسته کردن تاثیر انتخابات در آینده کشور و حل مشکلات موجود کشور و ترغیب جناح های سیاسی مختلف برای حضور در عرصه انتخابات است. پی نوشت: 1- اصل 99 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 2- www.shora-gc.ir/0000q8 ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ پی ما را در ایتا بگیرید: پاسخگویی به سوالات:@porseshonline ایران و جهان@Rezamahvashi .