eitaa logo
قران پویان
467 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز و . 🛑قسمت دوم : ، پش از نکته ی اول این است که این مربوط به چه دورهای است؟ ↩️ از خود قرآن کریم استفاده میشود که این بعد از و فرعونیان است. وقتی دورة مبارزه به پایان رسید و بنی اسرائیل نجات پیدا کردند، ⭕️ آنوقت مسئلة دعوت و و تورات و شریعت و امثال آن مطرح شد. 👈بعضی از مثل استاد معظّم آیت الله حسن زاده آملی نسبت به این موضوعات معموالً تأویل درونی دارند و به تعبیر خودشان »تفسیر أنفسی« میکنند و از این تقدم و تأخر این دو جریان، به این ترتیب استفاده میکنند که هرکه میخواهد اشراقات الهی و الهامات ربّانی شامل حالش شود و خداوند با او سخن بگوید و چیزی بدست آورد، اول باید خود را نابود کند، یعنی فرعون نفس خودش را به قتل برساند. تا آن فرعون زنده است چیزی گیر انسان نمیآید ، مقدمه دریافت ↩️مطلب دوم این بود که موسی بن عمران میخواهد تورات را بگیرد، بسیار خب؛ این برنامه ها، مقدمات و این تمهیدات که سی روز بیا یا سی شب بیا و بعد ده شب اضافه شود، دیگر چه لزومی دارد؟ پیامبر الهی است و میخواهد برنامهای را از طریق وحی دریافت کند، این مقدمات چه ضرورتی دارد؟ این موضوع به حضرت موسی هم اختصاص ندارد. این آیات نخستین سورة مزمل، خیلی هشداردهنده است که خدا به پیامبر میفرماید: 🔸یَا أَیَُّهَا الْمُزََّمَِّلُ قُمِ اللََّیْلَ إِلََّا قَلِیلًا ، باید شب زنده داری داشته باشی. خدا خیلی هم صریح با پیغمبر خودش صحبت میکند و حد و حدودش را هم مشخص میکند، یعنی به پیغمبر محول نمیکند که مقداری شب زنده داری کن، نه! نصف یا کمی کمتر یا بیشتر از شب را باید برخیزی؛ 🔸 نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلیالً أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتیال . 🔸 و بعد؛ إنََّا سَنُلْقِی عَلَیْكَ قَوْلًا ثَقِیلًا ، ما میخواهیم قول ثقیل و سخن سنگینی در اختیار تو قرار دهیم. قول ثقیل به یک بزرگ احتیاج دارد و بار سنگین توسط کسیکه ظرفیت بالایی داشته باشد قابل تحمل است ↩️اینجا هم از آیات شریفة مربوط به بن عمران، همین نکته استفاده میشود که موسی باید بیاید و این برنامه این خلوت شبانه و این ریاضت را داشته باشد و بعد خطاب میشود: 🔸یا مُوسَى إِنَِّی اصْطَفَیْتُكَ عَلَى النََّاسِ بِرِسَالَاتِی وَ بِكَلَامِی فَخُذْ مَا آتَیْتُكَ وَ كُنْ مِنَ الشَّاكِرین 📌اگر چیزی گیر کسی میآید، مفت و مجانی نیست، راهش را هم خداوند بیان کرده است؛ شب زنده داری و . 🖋علامه طباطبایی میفرماید معمولا وعده، قرار و دعوت برحسب »روز« است .مثل اینکه چند روز کجا بودیم و چند روز کی دعوت کرد و...(، اما اینجا تعبیر »شب« است. بعد هم: 🔸وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً. 👈 به هر حال؛ تأکید روی است، چون این برنامه ، اگرچه شب و روز با هم بود، یعنی چهل شبانه روز بود، اما آن قسمت اصلی مربوط به شب بود و روز هم در میقات میماند تا شب فرا برسد و مناجات شبانه داشته باشد 🌴.میدانیم که پیغمبر اکرم قبل از نبوّت هم چنین را در غار داشتند و افزایش ↩️نکتة سوم این تغییر از سی شب به چهل شب است. در سورة بقره مجموع مطرح شده است، 🔻ولی در سورة اعراف آمده که وعده سی شب بود و بعد خداوند ده شب اضافه کرد. خب، خدا از اول خدا چهل شب دعوت میکرد، مسئلة این تکمیل و پیوست زدن چیست؟ برای ما که همیشه در حال استدراک هستیم، طبیعی است، اما خدا چطور؟ این هم برای علماء و مفسران معمایی شده است که قضیه چیست؟ ↩️احتمال دارد که سی شب اعلام شد )با اینکه چهل شبه بود. به خاطر آزمایشی که باید برای بنی اسرائیل اتفاق میافتاد، چون تأثیر برای آنها بود و گفتند که تخلف صورت گرفته و زمینه ی برای آن انحراف پیدا شد، چون انتظارشان سی روز بود و اگر چهل روز انتظار میکشیدند، آن حادثه ی سامری معلوم نبود اتفاق بیافتد. پس این تغییر و افزایش، زمینة بنی اسرائیل بود. ↩️احتمال دیگری که بعضی از بزرگان مطرح کرده اند و در بعضی از آثار استاد مطهری هم هست 🔻 این است که خدا سی شبه داشت، بر این اساس که با سی شب آمادگی الزم برای تحقق پیدا میکند، ولی بعداً مثل اینکه آن نصاب الزم هنوز اتفاق نیافتاده و مجدداً برای اینکه آمادگی کامل پیدا شود،خداوند فرمود که ده روز اضافه کند. . ↩️احتمالات دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد، ولی به هر حال این موضوعی که خدا بیان نکرده و از خود آیة شریفة قرآن نیز نمیتوان استنباط و استظهار کرد. فقط از این آیه میشود فهمید که گاهی، تغییراتی در قرارهای خدا وجود دارد، لذا ائمه گاهی به این آیه برای امکان موضوع »بداء« استدلال کرده اند 🎙استاد سروش محلاتي مطالعه ساير نظرات لينك زير 👇 B2n.ir/p05646 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا و بر خدا توکل كن همين بس كه خدا نگهبان [تو]ست ❤ سوره احزاب ، آیه ۳ 🌹 @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 14 تا 20 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5994635766565704398.mp3
1.93M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️عمران در صلاحيت همه كس نيست‌ 💠ما كانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَساجِدَ اللَّـهِ شاهِدِينَ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُولئِكَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ وَ فِي النَّارِ هُمْ خالِدُونَ 🌱مشرکان، در حالی که به کفر خود گواهی می‌دهند، لیاقتِ تعمیر و آباد کردن مساجد خدا را ندارند؛ (چرا که) آنان، (کسانی هستند که) کارهای (خوب)شان نابود شده است، و بی‌تردید همیشه در آتش (دوزخ) خواهند ماند. توبه - ۱۷ 🔷✨از جمله موضوعاتی كه بعد از لغو پيمان مشركان و حكم جهاد با آنان ممكن بود برای بعضی مطرح گردد، اين بود كه چرا ما اين گروه عظيم را از خود برانيم و اجازه ندهيم به مسجد الحرام برای مراسم حج قدم بگذارند، در حالی كه شركت آنان در اين مراسم از هر نظر مايه آبادی است، هم آبادی بناء مسجد الحرام از طريق كمكهای مهمی كه آنها به اين كار می‌كردند، و هم آبادی معنوی از نظر افزايش جمعيت در اطراف خانه خدا!. 👈‏آيات فوق به اين گونه افكار واهی و بی اساس پاسخ می‌گويد، و در نخستين آيه تصريح می‌كند: ‏" مشركان حق ندارند مساجد خدا را آباد كنند، با اينكه صريحا به كفر خود گواهی می‌دهند"" ما كانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَساجِدَ اللَّـهِ شاهِدِينَ عَلی‌ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ). ‏گواهی آنها بر كفر خودشان هم از لابلای سخنانشان آشكار است، و هم از لابلای اعمالشان و حتی طرز عبادت و مراسم حجشان نيز گواه اين موضوع است. 🔷✨‏سپس به دليل و فلسفه اين حكم اشاره كرده می‌گويد:" اينها به خاطر نداشتن ايمان، اعمالشان نابود می‌شود و بر باد می‌رود، و در پيشگاه خدا كمترين وزن و قيمتی ندارد" (أُولئِكَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ‌). ‏و به همين دليل" آنها جاودانه در آتش دوزخ باقی می‌مانند" (وَ فِي النَّارِ هُمْ خالِدُونَ‌). ‏با اين حال نه كوشش‌هايشان برای عمران و آبادی مسجد الحرام يا مانند آن ارزشی دارد، و نه انبوه اجتماعشان در اطراف خانه كعبه. 👌‏خداوند پاك و منزه است، و خانه او نيز بايد پاك و پاكيزه باشد و دستهای آلودگان از خانه خدا و مساجد بايد به كلی قطع گردد. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ارزش همه‌ی كارهای ، به آنهاست 💠‏الَّذِينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ (۲۰/توبه) 🌱‏كسانی‌كه ايمان آورده و هجرت كردند و در راه خدا با اموال و جان‌های خويش جهاد كردند، بزرگ‌ترين درجه را نزد خداوند دارند و اينان همان رستگارانند. ‏🔹ايمان، هجرت و جهاد، همچون تقوا، در رأس همه‌ی ارزش‌هاست. آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا ... أَعْظَمُ دَرَجَةً ‏🔹اگر ملاك ارزش نزد مردم، روابط قبيلگی و نژادی است، در محاسبات الهی، ايمان، هجرت و جهاد، ملاكِ ارزش است.«عِنْدَ اللَّهِ» ‏🔹ايمان، لازمه‌ی كمالات ديگر است. «آمَنُوا» ‏🔹ارزش همه‌ی كارهای مقدّس، به نيّت آنهاست. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ» ‏🔹فوز و رستگاری، تنها در سايه‌ی ايمان، هجرت و جهاد است. آمَنُوا وَ ... أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ‌ اگر همه‌ی مسلمانان وصحابه پيامبر در يك رديف باشند، نخستين ايمان آورنده و آنكه بيشترين مدّت را در جبهه بود و بيشترين ضربات را خورد، چه كسی جز علی عليه السلام خواهد بود؟ 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉ آيا ، همان تفسير است؟ آيا افراديكه كلاسهاي قران يا قران شركت كرده‌اند، نيازي به فراگيري روش و حضور در دوره روش ساده قران دارند؟ ♻ پاسخ تعدادي از قرآن اموزان دوره هاي قبل: 1⃣ من قبلا کلاسهای ترجمه و تفسیر داشتم ولی این روش شما یک که برام خیلی جالبه تا حالا به این شکل آیات رو بررسی نکرده بودم انشالله خداوند توفیق فهم قرآن بهم بده سركارخانم عباسي 2⃣ دوره مفید ولذت بخشی برای من بود. تجربه خوبی بود تا بحال اینگونه در قران تدبر نکرده بودم. من قبلا تفسیر موضوعی کار کردم ولی بعد از گذشت زمان فراموش کردم. اول فکر میکردم تدبر یعنی خواندن تفسیر قران .اما این روش تدبر خیلی برام . مفاهیم سوره را بیشتر متوجه میشم و در ذهنم می ماند. اکنون که این روش را یاد گرفتم سعی میکنم اگر توفیقی باشد ادامه دهم مخصوصا خواندن قران تنزیل تا لذت و فهم کاملتری نصیبم شود. سركار خانم فروغي 3⃣ سلام در کلاس تدبر باتوجه به داشتن تمرین عملی، نکات خوبی را یاد گرفتم. من اولین بار بود که به سوره ای از قرآن اینطور توجه می کردم همیشه وقتی قرآن میخووندم به تک تک آیات توجه میکردم نمیدونستم برای فهم بهتر٬ بهتره به چند آیه مرتبط٬ با هم توجه کنم. من یک کلاس تفسیر میرم که اکثرا از رشته های قرآنی هستن و من اونجا خیلی از موارد رو متوجه نمیشدم این تمرین و بطور کلی این کلاس کمک بزرگی در میکنه و واقعا موهبت خدا بوده. سركار خانم ستاريان 4⃣ انقدر این روشی که یاد گرفتیم خوندن قران رو برامون شیرین کرده که به گاز داریم میریم چون واقعا رو برای فهم قران رفتم ولی به اون چیزی که میخواستم نرسیدم اما این روش، واقعا روشی هست که به اون هدفم دارم نزدیک میشم به نظر بنده این روش نوع روش فهم قران است ،انس با قران رو بیشتر کرده، و مخاطب مرتب در پی کشف آیات قران است، نگاه و رو نسبت به قران این روش کاملا تغییر داده و وابستگیمون رو نسبت به کتابهای تفسیر و اساتید در این زمینه کمتر کرده، سركارخانم توكلي 5⃣ كلاس خوب وپرباري است كلاس هاي قرآن عموما آموزش روخواني وقرائت ونهايتا تفسير آياتي چند است اما عنايت به قرآن با شيوه تدبر در كمتر كلاسي مطرح هست ومن از اين بابت شاكر خدا هستم كه در آن شرف حضور يافته ام. ✳ اطلاعات بيشتر و ثبت نام دوره جديد در کانال تلکرام وایتا👇 @tadabbor_quranpuyan واتساپ👇 https://b2n.ir/p92928 تالارگفتگوهاي قرآن پويان ✳ https://b2n.ir/a02388
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 3⃣ تدبر در سوره 🔹بررسی معنای لغات سوره مسد: معنا و مفهوم تبت ،لهب حطب چیست؟ لهب از ریشه لهب : اصل الواحد در ماده، ظهور و تجلّي هيجان بر اثر شدت غَلَيان (جوشش) است و اين معنا در هر موضوعي بر حسب همان موضوع است و از مصاديق آن: شعله ور شدن آتش در اثر شدت حرارت (التِهاب و تَلَهُّب)، هيجان در درون اعضاي داخلي بدن در اثر شدت تشنگي (لَهَب و لَهيب)، ارتفاع و علوّ نور در حال بالا آمدن (التهاب)، شدت دويدن اسب در اثر حرارت، تندي و عصبيت درونش (كه با اسب، مُلهِب ميگويند)، تندي كلام در اثر هيجان درون است (لَهيب و لهب) و پنهان نيست كه هيجان و تحرّك در اثر حرارت حاصل ميشود، - و حرارت ميتواند مادي يا معنوي باشد -؛ زيرا حركت و حرارت لازمه يكديگرند. سوره مباركه مسد آيات ۱ تا ۳ : تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ/ مَا أَغْنَی عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ/ سَيَصْلَی نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ، بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد/ دارايی او و آنچه اندوخت، سودش نكرد./ به زودی در آتشی پرزبانه درآيد آيه صراحتاً ميگويد كه لَهَب متعلّق به نار است و تأكيد اين تعبير به شدت عذاب از تعبير به نار يا لَهَب به تنهايي بيشتر است. اما ابولَهَب: نامش عبد العُزّي پسر عبدالمطّلب پسر هاشم و عموي پيامبر است، مادرش لَبنا از قبيله خُزاعه است و گفته اند كه به خاطر زيبايي اش، او را ابولَهَب ناميده اند و همسرش امّ جميل، دختر حرب - پسر اميه - و خواهر ابوسفيان و عمه معاويه است و همان كسي است كه قرآن او را حَمّالة الحَطَب لقب داده است. در تفسير بيضاوي آمده كه ابولهب چند روز پس از جنگ بدر در اثر بيماري عدسه مرد و جنازه اش سه روز بر زمين ماند تا آنكه بويناك شد. سپس توسط بردگان سياه دفن شد و عدسه؛ دملهايي شبيه عدس از جنس طاعون است كه در برخي جاهاي بدن ايجاد ميشود و غالباً به مرگ مي انجامد. حطب از ریشه حطب : هر چيزي كه قابليت سوختن دارد. بنابراين حَطَب (هيزم) اسم ذات است مانند فَرَس. سپس فعل به اشتقاق انتزاعي از آن مشتق شده است. حَطَبَ /يَحطُبُ يعني هيزم را فراهم كرد. حَطَبَه يعني هيزم را نزد او آورد يا برايش جمع كرد و او حاطِب و حَطّاب است. به آن كه دچار لاغري شديد باشد، به صورت استعاري أحطَب ميگويند. حَطَبَ بِفُلان، يعني از او سخنچيني كرد. اين مفهوم از تَوَقُّد و قابليت سوختن گرفته شده است؛ گويا سخنچين با كارش آتش دشمني را برميافروزد. كانوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً (سورۀ مباركۀ جن آيه ۱۵) التحقیق فی کلمات القران https://zaya.io/6rkpp کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
شماره3⃣   . سوره 🌸 و فقط از «الله»است. 💮🔶إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (5) 🔹(پروردگارا) تنها تو را مى پرستیم و تنها از تو یارى مى جوییم (فاتحه/5) 💮👌تنها تو را عبادت مي‌کنيم 9 و تنها از تو ياري مي‌طلبيم 10  __ 💮👈9- حال که آيندة ما در دست اوست، پس فقط او را بايد عبادت کنيم. عبادت را در ترجمه‌هاي قرآن پرستش معنا كرده‌اند، اما پرستش معناي جامعي براي عبادت نيست و متأسفانه معادل مناسب فارسي هم نداريم. عبادت بيان كنندة حالت تسليم و تمکين انسان است. به گفتة شادروان شريعتي؛ عبادت هموار کردن جادة وجود است. «عَبّدَالطّريق» يعني راه را آسفالت و هموار کرد. «طَريقٌ مُعَبّد» جاده‌اي است عبد شده، يعني براي راننده هموار است و سنگلاخ و دست انداز ندارد. ماشين‌هاي جاده‌سازي را نيز در عربستان «عابد» مي‌گويند!! ما بايد وجودمان را براي خداوند صاف و هموار کنيم و در برابر فرامين او خاضع باشيم. اگر مي‌فرمايد انفاق کن، عفوکن، جهاد کن، و يا مهربان باش، وجودمان جاذب اين فرامين و پذيراي اوامر خداوند باشد. 🌸چون خدا مالک يوم‌الدين است، ما نيازهامان را فقط از او درخواست مي‌کنيم. به خود تلقين مي‌كنيم كه فقط در برابر آفريدگارمان تسليم و تابع هستيم و نه هيچ كس ديگر. اين است معناي عبادت. در زندگي فقط از او کمک مي‌گيريم و نزد کسي سر خم نمي‌کنيم. 💮👈10- استعانت نيز فقط از «الله» است. منظورکمک گرفتن‌هاي معمول و متعارف بين انسان‌ها، که قوام زندگي اجتماعي به آن است نيست، در اموري است که مختص خداست و هيچ واسطه و شفيعي وجود ندارد، تنها اوست که سميع و بصير، حيّ و قيّوم، حاضر و ناظر و مراقب و شاهد است. 📚تفسیر آقای بازرکان کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
🕋 تجربه امام موسی صدر از سفر و از هر چه 🔷سفر از خلق به سوی حق، با بریدن از وابستگی های مادی و عروج به دنیای آزادگی و وارستگی از مادیات تحقق می‌یابد. حاجی، خانه و خانواده و عادت‌ها و شهر خود را رها می‌کند و وقتی به میقات می رسد، لباس‌های خویش را کنار می گذارد و جسم خود را نادیده می گیرد و پس از ادای مناسک حج خواهش‌ها و وقار خود و پرسش های عقلانی خود را وامی گذارد و تسلیم اوامر پروردگار می شود و با نماد و رمز پرتاب سنگ، از دشمنان خداوند بیزاری می‌جوید و سرانجام با نماد و رمز قربانی کردن، از دارایی خود دست می‌شوید و بدین ترتیب، از هر چه غیر خداست و از همۀ وابستگی های مادی خود در زندگی، آزاد می شود. 🔷سفر حج سفر ایمان در دو بعد آسمانی و زمینی ان است و انسان وقتی با جسم خود به سوی کعبه و دیگر مقام ها حرکت می کند،از «خلق» به سوی «حق» و از فرد به سوی امت گام بر می دارد.سفر از فرد به سوی امت،با رها کردن ویژگیها و امتیازات فردی و خانوادگی و قومی و ملی و طبقاتی تحقق می یابد.فرد در شکلی یکدست و یکپارچه ذوب می شود و به قلب اسلام ،کعبه مکرمه،و سپس به صفا و مروه نزدیک می شود. 🔷با حرکت دایره ای به گرد کعبه و با حرکت افقی میان صفا و مروه،امواج فردها و گروه ها در هم می آمیزند و وحدتی همگون و دارای آغاز و پایان و با رفتار و حرکات همسان پدید می آورند و بدین ترتیب، کارگاه حج از فرد، گروه می سازد. حج ثروتی است برای انسان تهی دست و عطایی ست از سوی خداوند در میان نعمت های گوناگون او و درمانی است برای دردها و نیازهای انسان. آیات حج با تاکید بر فایده ها و آثار ،گاه آنها را بر شمرده و گاه به طور کلی به آنها اشاره کرده است ،مانند آیه :«لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ.» 🔷من در این سفر مبارک و درست در این اوضاع سخت کوشیدم که این راه را برگزینم،زیرا من نیاز خود و نیاز وطن و منطقه و امت و فرقه و صنف و موسسه و جنبش خود رادرک کرده ام و آشکارا وجود تندبادهای سرکش راکه هر اقدام و هر راه حلی را بر هم میزند، حس میکنم. 🕋 به خدا و به سرزمین خدا و به خانه خدا پناه بردم و همه کسانی نیز که من نماینده آنها هستم همراه من پناه بردند.مطمئن بودم که با این پناه بردن و در این سفر،به لطف خداوند،به بی نیازی خواهم رسید،که او بی نیاز از جهانیان است. 📚مقاله سفر حج/امام موسی صدر http://quranpuyan.com/yaf_postsm20209_Hj-w-flsfh-Hkm-Hj-dr-qrn.aspx#post20209 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دین ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲🌹اللَّهُمَّ أَنْتَ عُدَّتِی إِنْ حَزِنْتُ، وَ أَنْتَ مُنْتَجَعِی إِنْ حُرِمْتُ ❤️بارالها! چون اندوهناك مي‌شوم تو دلخوشي مني و چون محروم گردم تو محل اميد مني! 💫بخشي از دعاي بيستم صحيفه سجاديه @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 21 تا 26 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5996936954208326682.mp3
1.69M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan