eitaa logo
قران پویان
465 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَعُوذُ بِالله ِ مِنْ شَرِّ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلا مَا رَحِمَ رَبِّی به خداوند پناه می برم از شرّ نفسم چه نفس همانا به زشتی بسيار فرمان می دهد جز آنكه پروردگارم رحم كند. بخشی از دعای روز سه ‌شنبه @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ ✅ نه خود را بدست مرگ بسپاریم نه اطرافیانمان را🙏 ((و لاتقتلوا انفسكم )) سوره نساء آیه ۲۹ ای کسانی که ایمان آورده اید....خودتان را نکشید. "این جمله اى است مطلق هم شامل انتحار مى شود كه به معناى است ، و هم شامل و كشتن غير." ترجمه تفسير الميزان جلد ۴ صفحه ۵۰۶ " چنانچه شخصی بداند و یا شخصا و یا از طریق اخطار کارشناسان مربوط احتمال عقلائی بدهد که حضور و یا شرکت در جلسه ای و یا ملاقات با فرد و یا افرادی و یا هرگونه مراوده و حضور در مجامع ، موجب اضرار به خودش یا سایرین می گردد، شرعا واجب است که مطلقا اجتناب کند و در صورت تخلف چنانچه ثابت شود که تماس او موجب شده و بیماری وی سرایت به دیگران کرده، در فرض اقدام عمدی موجب مسئولیت کیفری و کلیه خسارات وارده به زیان دیده خواهد بود و در صورت غیر عمد ضامن کلیه خسارات وارده و اگر موجب فوت شده ضمان دیه برعهده اوست و اگر خودش نیز فوت کند، ضمانت شرعی به عهده او باقی است و متعلق به ترکه او می گردد و وارثان متوفی بایستی از محل ترکه وی خسارات را ادا نمایند تا ذمه متوفی بری گردد. - با توجه به اینکه حسب نظر متخصصین ویروس مدتها در بدن بطور مخفی قرار دارد، چنانچه ثابت شود که فردی در زمان خفاء بیماری موجب انتقال به دیگری شده ، هر چند به علت جهل بی گناه است ولی ضمان و مسئولیت خسارات وارده را بر ذمه دارد و بایستی از عهده خسارات وارده برآید." آیت الله سید مصطفی محقق داماد 👈👈 برای کاهش احتمال ابتلای خود و دیگران، تا حد امکان، . 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگي در سوره هاي قرآن به ترتيب نزول 👈 سیرهدایتی سوره های مرحله دوم نزول : همانند سوره های مرحله اول، نوع انسان است.همان انسانی که در خسران است و دنیا طلبی بر او غلبه دارد.انساني كه هنوز در تحت تعاليم ديني و اخلاقي تزكيه نشده است. ✅ در سوره با مقایسه باورها و رفتارهای مالی انسانها در دو گروه بخشنده و بخیل ،و ذکر سرنوشت انها ،گروه نخست را تمجید و به عنوان الگو معرفی میکند و بخل را نشانه ای از عدم باور به جزا میداند.همین نکته در سوره هم با لحن شدیدتری تاکید میشود. ✅سپس در سوره ، رفتار دیگری (طعنه زنی و عیبجویی)را که از پندار اشتباره انسانها پیرامون مال و ثروت دنیا نشات میگیرد کاملا مذمت میکند. در ادامه این مرحله،خداوند با اطلاع از دلایل و بهانه های منکران معاد و جزا،ضمن پاسخ به انها در چند محور عمده ،بر وجود قیامت و حساب و کتاب اخروی تاکید میکند: 1⃣ باتوجه به اختلاف بسیار زیاد بین رفتار و رتبه انسانها(که ناشی از ظرفیت وجودی انسان در حفظ حالت احسن تقویم یا سقوط به اسفل سافلین است)،جزا و پاداش اخروی توسط خداوند،غیر قابل تکذیب است(سوره ) 2⃣ قدرت خدا بر حشر انسانها ( قیامت ) 3⃣ در پاسخ به این شبهه احتمالی که برفرض ،قیامت هم باشد،چگونه به اعمال انسانهاکه متعلق به قرنها قبل از قیامت می باشد،رسیدگی میشود به دو محور اشاره میشود: الف) تحت مراقبت خدا بودن کل جهان و انسانها (یعنی که فرمانروا و رییس سیستم مرگ و حشر و حساب هم همان خدای خالق همین دنیاست که کاملا بر شما تسلط و مراقبت دارد ونه تنها اینطور نیست که ان دنیاتحت فرمان رب یا سیستم دیگری باشد که بتوان امیدی به گشایش ناشی از دوگانگی داشت بلکه انسان درانجا هیچ یار و یاوری ندارد) ب-ثبت شدن اعمال تمامی انسانها توسط فرشتگان مخصوص 4⃣ دلیل اصلی تکذیب معاد ،دنیا طلبی و مال دوستی انسان و نیز باور غلط نسبت به ثروتمندی و تمکن است .میخواهد به فجور خود در دنیا ادامه دهد.(، ، ) مفهوم دو دسته شدن انسانها در قیامت بر اساس اعمالشان که در سوره های مرحله قبل نیز بطور کلی بیان شده بود،ادامه یافته است. این تقسیم در سوره با اهل اتش(اشقی) و رهایی یافتگان از اتش(اتقی) ،در سوره با ابرار در نعمت و فجار در جحیم ،ودر سوره با عبارات وجوه یومئذ مسفره و وجوه یومئذ علیها غبره بیان شده بود.در سوره با وجوه یومئذ ناضره و وجوه یومئذ باسره بیان شده و در سوره با وجوه یومئذ خاشعه و ناعمه توصیف شده است.در سوره نیز نفس مطمئنه در جنت و سایرین در جهنم معرفی شده اند. در انتهای مرحله، در سوره های و نیز بر تذکر بودن قران و وظیفه پیامبر در این مرحله که دادن است،تاکید کرده کلمه عذاب نیز بتدریج وارد الفاظ قران میشود تا درمرحله سوم که آغاز است و سپس مراحل بعد،بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. ✅✅✅ توصیف کلی مرحله دوم: تاکید غالب بر معاد است .ادامه بحث معاد با بیان جزییات بیشتری از حوادث زمان وقوع و حالات متضاد اهل بهشت و جهنم ، ادامه نکوهش دنیا طلبی و مال دوستی، بیان دلایل بر امکان و لزوم حشر مجدد انسانها و حسابرسی و جزای اخروی به همراه علل تکذیب و انکار معادتوسط انسانها 🖌سید کاظم فرهنگ https://cutt.ly/ztg9IY0 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین : ✅✅موضوع: ◀️خداوند در سوره یوسف می فرمایند : 🔶🔸يا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَ أَخِيهِ وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكافِرُونَ «87» 🔸اى پسرانم! (بار ديگر به مصر) برويد و از يوسف و برادرش جستجو كنيد و از خداوند نشويد، حقّ اين است كه جز گروه كافران، از رحمت خداوندى مأيوس نمى‌شوند. 👈كلمه ((روح )) - به فتح راء و سكون واو - به معناى نفس و يا نفس خوش است ، هر جا استعمال شود كنايه است از راحتى ، كه ضد تعب و خستگى است ، پس روحى كه منسوب به خداست همان بعد از است كه به اذن خدا و مشيت او صورت مى گیرد . ♦️ و هيچ صاحب ايمانى نمى تواند و نبايد از روح خدا و از رحمتش شود زيرا ياس از روح خدا و نوميدى از رحمتش در حقيقت محدود كردن قدرت او، در معنا كفر به احاطه و سعه رحمت اوست ، 💫💫ترجمه تفسير الميزان جلد 11 صفحه 321 🌸🍃 🍃🌸🍃 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
پرسش و پاسخ قرآنی: ❓چرا برخی از موضوعات، اسامی و آیات در قرآن شده است؟ ❓ برخي جملات و آیات در يك سوره يا چند سوره از قرآن بخاطر چيست؟ 🔴قسمت چهارم: 1- تکرار، گاهی برای تذکر و یادآوری نعمت های گوناگون است. نظیر تکرار آیه «فبای آلاء ربّکما تکذبان» 2- گاهی برای و تهدید خلافکاران است. نظیر تکرار آیه «ویل یومئذٍ للمکذّبین» 3- گاهی برای فرهنگ سازی است. نظیر تکرار «بسم اللّه الرّحمن الرّحیم» در آغاز هر سوره. 4- گاهی برای اتمام حجّت است. نظیر تکرار آیه «و لقد یسّرنا القرآن للذکر فهل من مدّکر» 5- گاهی برای بیشتر و نهادینه شدن است. نظیر تکرار آیه «واذکروا اللّه ذکرا کثیراً» 6- گاهی برای بیان دستورات جدید است. نظیر تکرار «یا ایها الّذین آمنوا. . » 7- گاهی به منزله برای هر فراز از مطلب یا سخنی است. چنانکه در سوره شعراء پس از پایان گزارش کار هر پیامبری، می فرماید: «انّ ربّک لهو العزیز الرحیم» 8- گاهی تکرار، نشان دهنده وحدت هدف و شیوه است. در سوره شعراء بارها جمله «واتقوا اللّه و اطیعون» از زبان پیامبران متعدد تکرار شده که بیانگر آن است که شعار و هدف همه آنان یکی بوده است. 9- تکرار در هر شبانه روز، برای آن است که هر روز گامی به خداوند نزدیک شویم. 👈 کسی که از پله های نردبان بالا می رود، در ظاهر، پای او کاری تکراری انجام می دهد ولی در واقع در هر حرکت گامی به جلو و رو به بالا می گذارد. کسی که برای حفر چاه کلنگ می زند، در ظاهر کاری تکراری می کند، ولی در واقع با هر حرکت، عمق چاه بیشتر می شود. انسان با هر بار نماز و ذکر و تلاوت آیه ای گامی به خدا نزدیک می شود تا آنجا که درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می خوانیم: «دنی فتدلّی فکان قاب قوسین او ادنی»چنان به خدا نزدیک شد که به قدر دو کمان یا نزدیک تر شد. به نقل از سایت حوزه ادامه دارد : 📚برای مطالعه بیشتر لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/682448 https://eitaa.com/quranpuyan
💠 اللّهم اجعلنی فی دِرعِک الحَصینة الّتی تَجعل فیها مَن تُرید. خداوندا! مرا در پوششی که از هربلا و آفتی حفظ می کند و هر کس را بخواهی در آن قرار می دهی، قرار ده🙏 دعای مأثور و منقول به سند معتبر از امام صادق (ع) را صبح و شام بخوانیم @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ ✅ با بدهکاران وَ إِنْ كانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلى‏ مَيْسَرَةٍ وَ أَنْ تَصَدَّقُوا خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (بقره/۲۸۰) ترجمه : و اگر (بدهكار) تنگدست بود پس (بر شماست) دادن او تا وقت توانايى و صدقه دادن شما ( از اصل بدهى) براى شما بهتر است اگر بدانيد. ✅ در این ایام خاص که بخاطر شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسب و کارها با رکود و تعطیلی مواجه شدند، و به علت مشکلات شغلی در ادای بدهی دچار دشواری و به اصطلاح فقهی «مُعسِر» هستند، تا حد امکان با همنوعان خود و شفقت کنیم.☺👌 در این شرایط ،مهلت دادن واجب شرعی است و مطالبه و پافشاری طلبکاران مادام که بدهکاران در شرائط ناتوانی می باشند، حرام و گناه کبیره است. 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : ✴️ محورها و موضوعات پرتکرار در سوره های مرحله ‌سوم : 1⃣ توصیف رفتار و سرنوشتهای متفاوت و متضاد دو گروه کلی انسانها در اخرت با ذکر عناوین مختلف در همه سورهها طاغین و مالدوستان/کنترل گنندگان نفس(نازعات)،اصحاب یمین/ ناباوران معاد(انشقاق)،اصحاب المیمنه/اصحاب المشئمه(بلد)،مجرمین/اصحاب یمین (مدثر)سابقون و اصحاب یمین/اصحاب شمال(واقعه)متقین/مکذبین(نبا و مرسلات) مجرمین/مصلین(معارج)ابرار و فجار(مطففین) 2⃣ خسران منکران معاد و عذاب شدید و جهنمی مکذبان جزای اخروی(در هشت سوره از نه سوره این مرحله، تکرار زیاد عبارت ویل للمکذبین) 3⃣ مرگ و قیامت و عذاب اخروی، قطعی است و گریزی از آن ندارید.(واقعه،مرسلات،نبا،معارج،مدثر،مطففین،واقعه) 4⃣ احتجاج با منکران که خداوند،قادر به بعث مجدد انسانهاست (نازعات،واقعه،مرسلات،نبا) 5⃣ بیان بخش دیگری از تحولات عظیم طبیعی مقارن قیامت (انشقاق،واقعه،مرسلات،نبا) 6⃣ قیامت،نزدیک است. وقوع آن در زمان معلومی مقدرشده است. سئوال از زمان قیامت، بهانه است (نازعات،مرسلات،نبا،معارج) 7⃣ نکوهش از دنیا طلبی و مالدوستی و عدم توجه به هم نوعان و تضییع حقوق آنها(بلد،مدثر،معارج،مطففین) 👈 نکات و موضوعاتی که برای بار در این مرحله بیان شده است: - اضافه شدن وظیفه انذار افراد مستعد بر پیامبر (علاوه بر تذکر)(نازعات) -اولین شرح کوتاه از داستان موسی و فرعون (نازعات) -اولین استعمال اصحاب یمین(میمنه) و اصحاب شمال(مشئمه) (انشقاق،بلد،مدثر،واقعه) - اولین استعمال عبارت"یوم الفصل" برای روز قیامت.(مرسلات) -اولین ظهور مکذبون/مکذبین (واقعه،مرسلات،مطففین) -اولین استعمال مجرم (مدثر،مرسلات،معارج) -اولین اشاره به سه دسته شدن افراد در قیامت(واقعه) -اولین اشاره به حیات برزخی و سه وضعیت متفاوت برای انسانها در برزخ(واقعه) -اولین استعمال واژه قران(انشقاق،واقعه) -اولین ظهورتکبیر، سجود و رکوع (مدثر، انشقاق،مرسلات) -اولین استعمال کلمه رحمان در سوره ها بجای خداوند(نبا) -اولین چک لیست رفتارها و باورهای افراد مطلوب و بهشتی (معارج) -اولین اتهام ها به قران (ان هذا الا سحر یوثر ان هذا الا قول البشر :مدثر) (إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا قَالَ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ:مطففین) -اولین توصیه پیامبر به صبر (مدثر،معارج) - اولین اشاره به تمسخر مومنان و گمراه خواندن انها توسط کفار (شروع رویارویی اهل ایمان و اهل کفر )(مطففین) ✅ مشخصات کلی مرحله سوم: 🔻تاكيد زياد بر قطعی بودن قیامت و حشر انسانها و حساب اخروی و انذار از عذاب مکذبین و دعوت مخاطبان به ترک تکذیب و ایمان به معاد 👌 توضيح : زیاد شدن منكرين معاد و سرزنش شدید مکذبین(تکرار ویل للمکذبین)،تاکید و احتجاج بر قطعی بودن قیامت و حشر انسانها و حساب و جزای اخروی و دستور به پیامبر مبنی بر انذار مکذبین و مجرمین از عذاب قطعی اخرت و دعوت مخاطبان به ترک تکذیب و ایمان به معاد،توصیفات بیشتری از حوادث قیامت و سرنوشت متفاوت اصحاب یمین و شمال،نکوهش از دنیا طلبی و مالدوستی و عدم توجه به هم نوعان آغاز اتهام زنی به قران توسط مکذبان و مخالفان و حمایت خدا از پیامبر و قران که وحی است و توصیه پیامبر به صبر و تسبیح ، ورود به فاز انذار افراد مستعد از اتش وعذاب خدا (علاوه بر تذکر مرحله قبل) . از مرحله سوم به بعد گفتار مخاطبان عصر نزول در واكنش به پيام وحي را نيز در سوره هاي قران مشاهده ميكنيم. اجزای نماز در سوره های این مرحله ذکر شده ربک فکبر،فسبح باسم ربک العظیم،یسجدون،یرکعون 🖌سيدكاظم فرهنگ https://cutt.ly/2tg9JzW 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
: هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین : ✅✅موضوع: 🌹🌹امام على عليه السلام : 👌🔶الفَقيهُ كُلُّ الفَقيهِ مَن لم يُقَنِّطِ الناسَ مِن رَحمَةِ اللّه ِ ، و لم يُؤيِسْهُم مِن رَوحِ اللّه ِ ، و لم يُؤمِنْهُم مِن مَكرِ اللّه ِ . 🔶فقيه به تمام معنا، كسى است كه مردم را از نگرداند و از فضل و بخشايش خدا، مأيوسشان نسازد و از خدا هم آسوده خاطرشان نكند .  📚( نهج البلاغة : الحكمة ۹۰) 💫💫خوف ورجاء 🌸🍃 🍃🌸 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
💐💐💐💐💐💐💐💐 با تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و سال جدید و آرزوی سلامتی برای همه مخاطبان گرامی، مطابق سنوات قبل ،تغییراتی در برنامه ارسال پستهای کانال در ایام داریم. البته امسال بدلیل شیوع بیماری و لزوم در خانه ماندن و حذف سفرهای نوروزی، تعداد پستهای روزانه کانال بیشتر از سالهای قبل خواهد بود. 👈لذا تغییراتی در ارسال پستها ایجاد خواهد شد: ✳✳ ارسال پستهاي نوروزی کانالِ قرآن‌پویان از پنج شنبه 29 اسفند تا شنبه 16 فروردین: 1⃣ بعد از اذان صبح يا پیام صبحگاهی 2⃣ساعت 9 : قرآن چه مي گويد؟ 3⃣ ساعت13: یک صفحه از قران کریم 4⃣ساعت 18: قران و :عمل به يك دستور قرآنی بعلاوه پستهای خاص در مناسبتها 💢💢آدرس سایت: 👇👇 www.quranpuyan.com ✅شناسه كانال قران‌پويان در پیام رسان تلگرام، ایتا، گپ و بله : @quranpuyan
پرسش و پاسخ قرآنی: ❓چرا برخی از موضوعات، اسامی و آیات در قرآن شده است؟ ❓ برخي جملات و آیات در يك سوره يا چند سوره از قرآن از جمله آیه «فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ» بخاطر چيست؟ قسمت پنجم:(قسمت آخر) اَللّٰهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ اَلْحَدِيثِ كِتٰاباً مُتَشٰابِهاً مَثٰانِيَ (٢٣)زمر ✅ در تفسير نمونه در توضيح كلمه چنين گفته است: " ویژگى دیگر این کتاب این است که ( است)؛ «مَثانِیَ». این تعبیر، ممکن است اشاره به تکرار مباحث مختلف داستانها، سرگذشت ها، مواعظ و اندرزها بوده باشد، اما تکرارى که هرگز ملالت آور نیست، بلکه شوق انگیز است و نشاط آفرین، و این یکى از اصول مهم فصاحت است که انسان به هنگام لزوم چیزى را براى تاثیر عمیق بخشیدن، تکرار کند، اما هر زمان به شکلى تازه و صورتى نو که ملالت خیز نباشد. به علاوه، مطالب مکرر قرآن، یکدیگر است، و بسیارى از مشکلات از این طریق حل مى شود. تکرار آیه «فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ» آن هم در مقطعهاى کوتاه آهنگ جالب و زیبایى بـه سوره داده، و چون با محتواى زیبایش آمیخته مىشود جاذبه خیره کننده اى پیدا مى کند. ﻟﺬا ﺟﺎي ﺗﻌﺠﺐ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ در ﺣﺪﯾﺜﯽ از ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ اﺳﻼم ص ﻧﻘﻞ ﺷـﺪه ﻟﻜﻞ ﺷـﻰء ﻋﺮوس و ﻋﺮوس اﻟﻘﺮان ﺳـﻮرة اﻟـﺮﺣﻤﻦ ؛ ﻫﺮ ﭼﯿﺰي ﻋﺮوﺳﯽ دارد و ﻋﺮوس ﻗﺮآن اﻟــﺮﺣﻤﻦ اﺳﺖ. این استفهام، استفهام است که در مقام مى آورند... خداوند متعال از بندگانش بعد از ذکر این نعمتها نسبت به یک یک آنها اقرار مى گیرد، و این جمله را در ذکر نعمتهاى دیگر تکرار مي كند این تکرار نه تنها منافاتى با فصاحت ندارد بلکه خود یکى از فنون فصاحت است." ✅ به نظر مرحوم استاد مغنيه اين تكرارها مانند اين است كه به كسي كه خدمات زيادي كرده‌اي، بگويي: « تو را از دست دشمن نجات دادم و اموال زيادي به تو دادم؛ پس كدامشان را انكار مي‌كني؟! فرزندانت را تربيت كردم و برايت خانه ساختم، پس كدامشان را انكار مي‌كني؟! و ... كه اين در واقع تأكيد و تكرار يك چيز نيست، بلكه هر يك پيام تازه‌اي دارد.» 📚برای مطالعه بیشتر لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/682448 https://eitaa.com/quranpuyan
خدایا دلم را گشادی بده دکان غمم را کسادی بده بده شادئی از پی شادئی گشادی پس هر گشادی بده سلام صبـح بخیـــر🌹 @quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
💐💐💐💐💐💐💐💐 با تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و سال جدید و آرزوی سلامتی برای همه مخاطبان گرامی، مطابق سنوات قبل ،تغییراتی در برنامه ارسال پستهای کانال در ایام داریم. البته امسال بدلیل شیوع بیماری و لزوم در خانه ماندن و حذف سفرهای نوروزی، تعداد پستهای روزانه کانال بیشتر از سالهای قبل خواهد بود. 👈لذا تغییراتی در ارسال پستها ایجاد خواهد شد: ✳✳ ارسال پستهاي نوروزی کانالِ قرآن‌پویان از پنج شنبه 29 اسفند تا شنبه 16 فروردین: 1⃣ بعد از اذان صبح يا پیام صبحگاهی 2⃣ساعت 9 : قرآن چه مي گويد؟ 3⃣ ساعت13: یک صفحه از قران کریم 4⃣ساعت 18: قران و :عمل به يك دستور قرآنی بعلاوه پستهای خاص در مناسبتها 💢💢آدرس سایت: 👇👇 www.quranpuyan.com ✅شناسه كانال قران‌پويان در پیام رسان تلگرام، ایتا، گپ و بله : @quranpuyan
📖 ؟ برکات و آثار استغفار در قرآن ✳️ وَ اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي رَحِيمٌ وَدُودٌ (٩٠) مکارم شیرازی : و از خدای خود طلبید و به درگاهش توبه و انابه کنید که خدای من بسیار مهربان و دوستدار بندگان است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: إذَا كَانَتْ لَيْلَةُ الْجُمُعَةِ وَ يَوْمُ الْجُمُعَةِ أَعْتَقَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ مِنْهَا أَلْفَ أَلْفِ عَتِيقٍ مِنَ النَّارِ وَ كُلُّهُمْ قَدِ اسْتَوْجَبَ الْعَذَابَ. هنگامیکه شب جمعه و روز جمعه ماه رمضان می رسد، خداوند در هر ساعت از این ایّام، یک میلیون بنده را از آتش جهنم آزاد می کند که همه آنها مستوجب عذاب می باشند. 💠 شاید فقط یک کافی باشد تا ما هم مورد خدا قرار گیریم... 📕 بحارالأنوار، ج ۹۶، ص ۳۳۹-۳۳۸ https://cutt.ly/LtktZMW 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan