✅❇️🔰🔰آغاز ثبت نام دوره جدید مجازی دو ماهه روش ساده فهم بهتر قرآن
👈👈، تهران، (اخبار رسمی): دوره جدید #مجازی آموزش #روشسادهفهم بهتر قرآن، با استفاده از تجارب و بازخوردهای بسیار مثبت شرکتکنندگان هفت دوره مجازی و دو دوره حضوری قبلی و بر مبنای چاپ سوم کتاب «مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قرآن» برگزار خواهد شد.
در این دوره قرآنآموزان مطالب آموخته شده را بر روی یک سوره به طور عملی تمرین خواهند کرد.
پیرو برگزاری هفت دوره مجازی "روش ساده فهم بهتر قرآن " از سال 96 و ابراز رضایت قرآن آموزان از موفقیت و لذتبخش بودن این روش، ثبت نام هشتیمن دوره آغاز و تا بیستم خرداد ادامه دارد.
سیدکاظم فرهنگ مدیر قرآنپویان و از مدرسان این دوره با اعلام این خبر افزود: در این دوره آموزشی که در پیام رسانهای گپ و تلگرام با بیانی ساده برگزار میشود، قران آموزان در عرض دو ماه میتوانند فهم مناسبی از قرآن را داشته باشند.
❇️روال کار به این صورت است که قرآنآموزان در گروه مجازی با حضور مدرسان دوره عضو شده ،فایلهای صوتی تدریس دوره حضوری برای آنها بصورت هفتگی ارسال شده ،آنها فرصت دارند در طول هفته ضمن استماع فایلهای صوتی، فصول مربوطه را از کتاب دوره نیز مطالعه و سئوالات خود را مطرح نمایند. از جلسه سوم به بعد نیز هر فرد تمرین عملی بر سوره انتخابی خود را آغاز میکند و تا پایان دوره،بطور تدریجی تدبر بر سوره را تکمیل می نماید. در انتهای دوره نیز امتحان بصورت مجازی برگزار میگردد.
🔶🔷 بنا بر اظهار فرهنگ، حضور در این دوره، نیازمند تحصیلات خاص دانشگاهی یا حوزوی یا پیش نیازهای دیگر نبوده و علاقهمندان به فهم بهتر قرآن ی با تحصیلات دیپلم یا بالاتر، با هر رشته تحصیلی میتوانند شرکت کنند. از مزایای این دوره این است که افراد در طول هفته هر زمان که فراغت داشته باشند میتوانند دروس را استماع و مطالعه کنند.
🔴🔵امکانات و خدماتی که در اختیار قران آموزان دوره قرار میگیرد به شرح زیر است:
- عضویت در گروه مجازی دوره آموزشی (در پیام رسان های تلگرام و داخلی گپ)
- دریافت فایلهای صوتی و کلیپهای کوتاه دوره حضوری با تدریس اساتید دوره آقایان جمال گنجهای و سیدکاظم فرهنگ.
- دسترسی برای دانلود فایلهای تصویری فیلمهای دوره حضوری
- دریافت رایگان یک جلد کتاب «مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قرآن» از طریق پست
- دریافت تمرینها و فایلهای متنی مرتبط
- شرکت در امتحان مجازی پایان دوره
هزینه برگزاری دوره نیز 100 هزار تومان است که عواید آن صرف فعالیتهای قرآنی میشود. علاقه مندان میتوانند تا روز 20 خرداد از طریق لینک زير ثبت نام نمایند.
https://v.ht/tadabor
علاقه مندان به اطلاعات بیشتر و اطلاع از نظرات قرآن آموزان دورههای قبل میتوانند به تالار گفتگوهای قرآنپویان و يا كانال اطلاع رساني دوره هاي آموزشی قرآنپویان مراجعه کنند.
https://t.me/tadabbor_quranpuyan
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
تدبر در سوره #صاد
❓نظرات و تفاسير مختلف در داستان حضرت ايوب: ماجراي سوگند ايوب و زدن همسرش چه بود؟
در پايان اين بحث، نكات زير قابل دقّت است.
۱- روايت شده: شيطان پس از اجازه ي خدا در بدن ايّوب دميد، بدنش يكپارچه زخم شد، در زخمها كرمها بوجود آمد چون يكي از آنها بزمين ميافتاد آنرا بدرون زخم بر ميگردانيد، بدنش گنديده شد، مردم او را از شهر بيرون كرده و در مزبله اي انداختند.
در سند اين روايت مردي واقع است بنام عبد اللّٰه بن بحر، ارباب رجال در بارۀ او گفته اند: ضعيف است، قولش اعتباري ندارد، تقريبا ميشود گفت: محال است كه خداوند يك نفر هادي و پيامبر را كه بايد مردم پيش او بيايند و استفاده كنند باين وضع بياندازد تا ميزان صبر او را معلوم كند، در تورات فعلي كتاب ايّوب باب دوم آمده پس شيطان از حضور خداوند بيرون رفته، ايّوب را از كف پا تا كلّه اش بدملهاي سخت مبتلا ساخت و او سفالي گرفت تا خود را بخراشد و در ميان خاكستر نشسته بود.
۲- در كتاب قصص قرآن تأليف آقاي صدر بلاغي و در كتاب قصص قرآن تأليف محمّد احمد جاد المولي ترجمۀ آقاي سيد محمد- باقر موسوي در حالات ايّوب عليه السّلام داستان شيريني نقل شده كه در آن، شيطان چندين بار به پيشگاه خدا ميرود و در هر نوبت رخصت گرفته مال و اولاد و سلامت بدن حضرت ايّوب را از بين ميبرد و او را بروز سياه مينشاند. اين همان قضيّه است كه در بعضي از روايات واقع شده و نيز در تورات كتاب ايّوب باب اوّل و دوّم منقول است آقاي موسوي در پاورقي ترجمۀ خود متذكر شده كه اين داستان از قرآن نيست و از كتب تفاسير است كه خيلي شباهت بنقل تورات دارد، ولي آقاي صدر بلاغي اين اشاره را هم ندارد. نا گفته نماند: نقل اينگونه حكايات در كتابيكه نام آنرا قصص قرآن گذاشته ايم مناسب نيست زيرا اينها قصص قرآن نيستند و اثبات آنها خيلي مشكل است.
۳- در خصال صدوق از امام باقر عليه السّلام نقل است كه: … ايّوب با همه ي محنتهايش، بوي او بد نشد، صورتش ناپسند نگرديد، چرك و خوني از بدنش بيرون نيامد، كسي بهنگام ديدن او از وي متنفّر نگرديد و وحشت ننمود، و در هيچ جاي بدنش كرم توليد نگرديد الخ (بحار ج ۱۲ ص ۳۴۸ طبع جديد) مجلسي عليه الرحمه بعد از نقل اين حديث فرموده: اين خبر بمذهب اهل كلام از اماميّه اوفق است كه گفته اند پيامبران از تنفّر آور بودن منزّه اند. آنگاه از سيّد مرتضي علم الهدي نقل ميكند كه گفته: مرضهائيكه انسان از ديدن آنها تنفّر ميكند هيچ يك در انبياء نبايد باشد.
۴- ايّوب بطور حتم از فرزندان حضرت ابراهيم عليه السّلام است زيرا در قرآن ميخوانيم «وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ دٰاوُدَ وَ سُلَيْمٰانَ وَ أَيُّوبَ وَ يُوسُفَ وَ مُوسيٰ وَ هٰارُونَ» انعام: ۸۴ و از اينكه در رديف انبياء بني اسرائيل آمده ميتوان گفت كه از بني اسرائيل است ولي يقين نيست، احتمال دارد كه از فرزندان اسمعيل پسر ابراهيم باشد.
۵- اين پيامبر عظيم در پيشگاه خدا داراي مقام والائي است، خداوند در سوره انعام او را از جملۀ انبياء از فرزندان ابراهيم شمرده و فرموده از نيكو كاران و صلحاء است انعام: ۸۴- ۸۵ و در سورۀ ص صبر او را پسنديده و او را بندۀ نيكو خوانده است «إِنّٰا وَجَدْنٰاهُ صٰابِراً نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوّٰابٌ» ص: ۴۴.
۶- آنچه قرآن در بارۀ اين پيامبر بزرگوار گفته كاملا طبيعي و دلچسب است و از كلمات ضدّ و نقيض و مضطرب و گيج كننده مبرّاست
قاموس قرآن ج ۱، ص: ۱۵۰
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
https://cutt.ly/dyyhHpm
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#زندگيقرآني : #عمل به یک دستور قرانی
تمرین #سی_پنجم
✅موضوع: #گواهی_حق دادن و #عدم_کتمان_حق
◀️خداوند در ایات متعددی بر گواهی حق از جمله در سوره مائده وطلاق تاکید نموده است .
🔶يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما تَعْمَلُونَ «8»
🔸اى كسانى كه ايمان آوردهايد! همواره براى خدا با تمام وجود قيام كنيد و به انصاف و #عدالت_گواهى دهيد و هرگز دشمنى با قومى، شما را به بىعدالتى وادار نكند. به عدالت رفتار كنيد كه به تقوا نزديكتر است و از خداوند پروا كنيد كه همانا خدا به آنچه انجام مىدهيد آگاه است.(8)سوره مائده
🔶....وَ أَقِيمُوا الشَّهادَةَ لِلَّهِ.....
🔸و #گواهى را براى #خدا به پا داريد. (2)سوره طلاق
💫نکته
♦️دشمنى در #گواهى نباید تأثیر کند:
#دشمنى با کسى یا کسانى نباید مانع #حق_ّگوئى شود. در سورۀ نساء مى فرماید: اى گروه گروندگان براى خداوند قیام کنندگان به #حق_ّو_گواهى دهندگان به راستى باشید و نباید دشمنى با گروهى شما را بر ترک عدالت وادارد عدالت کنید که به پرهیزگارى نزدیکتر است و از خداوند (در ترک عدل) بترسید به درستى که خداوند به آنچه مى کنید (از عدل و ستم) دانا است (و برطبق آن به شما پاداش خواهد داد) ١.
♦️بالجمله مسلمان باید در مقام اداى #شهادت فقط #خدا را ملاحظه کند چنانچه در سوره طلاق نیز مى فرماید که: «فقط #گواهى را براى #خدا برپا دارید» ٢.
💫💫برگرفته از کتاب ارزشمند گناهان کبیره ایت الله دستغیب
گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
https://telegram.me/quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✅ شرح صدر داشتن،لازمه پذیرش حقیقت و هدایت است
خداوند در سوره انعام آیه ۱۲۵ در بیان این نکته که همه مردم ایمان نمی آورند و مشرکان لجوج هر بار بهانه ای برای عدم پذیرش خود می اورند،به پیامبر و مسلمانان این دلگرمی را میدهد که خداوند هر کس را که مناسب اسلام آوردن بداند،سعه صدر میدهد تا حرف پیامبر و قران را بشنوند.
💠فمَن يُرِدِ اللّهُ أَن يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلإِسْلاَمِ وَمَن يُرِدْ أَن يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا
كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاء كَذَلِكَ يَجْعَلُ اللّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ ﴿۱۲۵﴾
فولادوند: پس كسى را كه خدا بخواهد هدايت نمايد دلش را به پذيرش اسلام مى گشايد و هر كه را بخواهد گمراه كند دلش را سخت تنگ مى گرداند چنانكه گويى به زحمت در آسمان بالا مى رود اين گونه خدا پليدى را بر كسانى كه ايمان نمى آورند قرار مى دهد.
#شرح_صدر
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
https://goo.gl/88TLsp
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
هدایت شده از اطلاع رسانی دوره های آموزشی روش ساده فهم قران
مجازي 4.jpg
393.7K
✳🔰اگر شما هم مايل به فراگيري روش ساده #فهم بهتر قران در 8 هفته هستيد، امروز #اخرين مهلت ثبت نام دوره جديد #مجازي است. اطلاعات بيشتر در كانال زير: @tadabbor_quranpuyan
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
تدبر در سوره #صاد
❇️برداشتي متفاوت از ايات حضرت #ايوب در سوره صاد
بخش اول
وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ ﴿41﴾ ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ ﴿42﴾ وَوَهَبْنَا لَهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُم مَّعَهُمْ رَحْمَةً مِّنَّا وَذِكْرَى لِأُوْلِي الْأَلْبَابِ ﴿43﴾ وَخُذْ بِيَدِكَ ضِغْثًا فَاضْرِب بِّهِ وَلَا تَحْنَثْ إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِرًا نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ ﴿44﴾
شیطان :در آیه 41 «شیطان» را باید بمعنی لغوی (یعنی اشخاص اهل شر و خلافکاری و مزاحمت) گرفت ، زیرا کمی بالاتر درداستان سلیمان ع نیز به همین معنی آمده بود که در اینصورت معنی آیه مفهوم است .
اما اگر بمعنی اصطلاحی آن (یعنی شیطان در مقابل انسان – یعنی موجوداتی که در ذهن آدمی وسوسه می کنند) بگیریم ، معنی آیه این می شود که گول شیطان را خوردم ، که البته چنین معنیی با مکانت والای پیامبری هیچ سازگاری ندارد . بعلاوه اینکه معنی اخیر برای آن کلمه با آیه ای از قرآن معارض است که میگوید شیطان (به آن معنی) در «فیزیک» جهان تصرفی ندارد و حوزه عمل او فقط ذهن آدمیان است ، آنهم نه همه آدمیان ، زیرا مخلَصین مستثنا میباشند (و بنا برهمین استنای اخیر الذکر ایوب نمیتوانسته است گول شیطان را خورده باشد)
خلاصه اینکه در اینجا معنی اصطلاحی بکار نمی آید و باید شیطان را به معنی لغوی آن گرفت.
یعنی حضرت ایوب با یک موجود شرور معاصر بوده که میتواند طاغوت زمانه اش بوده باشد ، مثلا کدخدای ده شان یا فرماندار شهرشان که مانند ابن زیاد و حجاج بن یوسف خیلی شرور و خبیث بوده است.
یعنی اینکه شیطان در این آیه موقعیتی مانند فرعون در برابر حضرت موسی و هیرودیس در برابر حضرت یحیی داشته است.
نُصب :کلمه ای در قرآن آمده باشد و با این کلمه هم ریشه باشد در سوره کهف و در داستان حضرت موسی آمده که خداوند از او نقل قول کرده که «لقد لقینا من سفرنا هذا نصبا»
در سفر ، آنهم سفرهای حدود پنج هزار سال قبل ، به مسافر چه میرسید جز رنج و خستگی؟
لذا کلمه فوق به معنی خستگی زیاد است ، زیرا کلمه مذکور مصدر است .
عذاب :واضح است که کلمه فوق به معنی عذاب اخروی نیست زیرا اولا آخرت که پس از قیامت است و قیامت هم که هنوز وقوع نیافته ، لذا کلمه مذکور به همان معنی لغوی اش بکار رفته که به معنی درک و احساس ناراحتی و ناخوشایندیِ پی در پی است.
یعنی آن طاغوت معاصرِ آن حضرت روزگارش را تیره کرده و نیروی او را از شدت توطئه های پی درپی تحلیل برده بود .
اهل :اولین معنیی که در باره کلمه اهل به ذهن میرسد افراد خانواده است که البته معنی مذکور در اینجا درست در نمی آید ، زیرا افراد خانواده به این سرعتی که از آیه فهمیده میشود دوبرابر نمیشود ، بلکه معنیِ بهتر همان است که خداوند به نوح (ع) راجع به پسرش فرموده بود «انه لیس من اهلک انه عمل غیر صالح» یعنی در داستان نوح کلمه اهل به معنی پیرو و مومن و صالح آمده است که در اینجا نیز با موضوع تناسب دارد و ضمنا میتواند در مدت کوتاه نیز در اثر ایمان و گرایش عده ای جدید دو برابر هم بشود .
ادامه دارد...
آقای جمال گنجه ای
https://cutt.ly/dyyhHpm
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#زندگيقرآني : تمرین #عمل به یک دستور قرانی
تمرین #سی_ششم
✅موضوع: #تقويت_روحيه #شكر_گزاري
◀️خداوند در سوره نساء می فرمایند:
🔶ما يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَ آمَنْتُمْ وَ كانَ اللَّهُ شاكِراً عَلِيماً «147»
🔸اگر #شكر گزاريد و ايمان آوريد، خداوند مىخواهد با عذاب شما چه كند؟ در حالى كه خداوند همواره حقّ شناس داناست.
🔸👌پیام ها
1- شناخت نعمتهاى او و #شكر آنها، زمينهى قبول دعوت و ايمان است. «شَكَرْتُمْ وَ آمَنْتُمْ»
2- ايمان به خداوند، بارزترين جلوهى #شكرگزارى است. «إِنْ شَكَرْتُمْ وَ آمَنْتُمْ»
3_ #شكر، هم مايهى نجات از قهر، هم سبب دريافت لطف بيشتر است. «ما يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذابِكُمْ، كانَ اللَّهُ شاكِراً»
4- اگر شما #شكر كنيد، خداوند هم نسبت به شما #شاكر است. «كانَ اللَّهُ شاكِراً»
🔹🔸5- خداوند، با آنكه بى نياز است، ولى از بندهى كوچكش #تشكّر مىكند. چرا ما #شكر او را به جا نياوريم؟! «إِنْ شَكَرْتُمْ، كانَ اللَّهُ شاكِراً»
💫💫تفسیر نور محسن قرائتی
📚جلد 2 - صفحه 197
گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا
http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
@quranpuyan
📖 #قرآنچهمیگوید؟
✅ در آبی که مینوشید،تامل کنید.
درحال مطالعه سوره #واقعه این آیات توجه مرا بخود جلب کرد
آيا آبى را كه مى نوشيد ديده ايد (۶۸)
أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ ﴿۶۸﴾
آيا شما آن را از [دل] ابر سپيد فرود آورده ايد يا ما فرودآورنده ايم (۶۹)
أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ ﴿۶۹﴾
اگر بخواهيم آن را تلخ مى گردانيم پس چرا سپاس نمى داريد (۷۰)
لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَولا تشکرون(۷۰)
از طرف دیگر، درعرف کارهای راحت را به یک آب خوردن تشبیه میکنند.خداوند در همین آب خوردنی مارا به #تامل وامیدارد که آیا شما آنرا بوجود اوردید؟
خداوند در آیه سوم بر کیفیت آب هم تاکید کرده وگفته اگر این آب را تلخ کنیم،شما چه می کنید؟پس چرا شکر نمی کنید؟فلولاتشکرون
بیاییم از الان هربار که آب مینوشیم ،به این آیه فکر کنیم وخدا را براین نعمت شکر کنیم.
سیدکاظم فرهنگ
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
https://goo.gl/XYTMov
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
تدبر در سوره #صاد
برداشتي متفاوت از ايات حضرت #ايوب در سوره صاد
بخش دوم
با توجه به آیه 43 یعنی در اثر عمل آن طاغوت و خستگی مفرط آنحضرت، پیروانش از دورش پراکنده شده بودند که با توجه به کمک الهی از طریق چشمه خنکی که از نزدیکِ زیر پایش جوشیده بود ، هم آب خنک و هم حمام آب سرد قوایش را به او باز گرداند و او دوباره با قوت و صلابت قبلی، و بلکه هم قوی تر از قبل، از جلوی طاغوت درآمد، که این حالت جدیدش سبب شد پیروانش به دور او برگشتند و عده ای دیگر را هم با خود آوردند، که اینک معادله تغییر کرده و او قوی تر از قبل و طاغوت ضعیف تر از قبل شده ، و هنگام مقابله جدی فرارسیده بوده است.
ید : کلمه ید نیز به همان معنایی که فورا به ذهن می آید در اینجا کاربرد ندارد زیرا در همان پاراگراف آن پیامبران عالیقدر را «اولی الایدی» توصیف فرموده ، یعنی صاحبان دستها ، و مگر سایر پیامبران بی دست بودند؟! بلکه ید در اینجا به معنی قوت و نیرو میباشد که در جای دیگرِ قرآن در جمله یدالله فوق ایدیهم آمده است .
یعنی اینک حضرت ایوب که اینک به علت برگشت پیروانش ، و نیز همانقدر پیروِ جدید قویتر ازسابق شده و در عوض طاغوت نیز با ریزش نیرو مواجه گردیه و ضعیف تر از قبل شده ، می باید مجددا با طاغوت طرف بشود و احیانا ضربه نهائی را به طاغوت بزند و او را مغلوب کند .
ضغثا و فاضرب : همریشه با کلمه ضغثا را در عبارت «اضغاث احلام» در سوره یوسف داریم و لذا معنی ضغث در اینجا چیزی است که هویت و تشخص خاصی ندارد و اگر با «نیرو»ی فوق الذکر قرین باشد به معنی سیاهی لشکر خواهد بود، یعنی ای ایوب لازم نیست نیروهای مومن دوآتشه ات را اختیار کنی بلکه از همین آدمهای معمولیِ دم دستی کسانی را «خذ» (بگیر) کن و با همانها او را (یعنی آن طاغوت را) بزن ، یعنی اینکه او را از اریکه قدرت بکش پائین تا دیگر نتواند تو را دچار نُصب و عذاب کند .
لاتحنث : همریشه با این کلمه را در سوره واقعه دیده ایم ، آنجا که فرموده و کانوا یصرون علی الحنث العظیم . که معنیی در حدود گناه بزرگ میدهد، بنابر این ، این «لاتحنث» ، در اینجا ، یعنی اینکه ای ایوب! ای پیغمبرما! حالا که اوضاع فرق کرده و با اندک نیروئی میتوانی آن طاغوت را بزنی، بزن، ولی از حد نگذران (مثلا لازم نیست او را بکشی و تمام ایل و تبارش را نابود کنی و چه و چه کنی) که اگر چنین کنی دچار «حنث» (در اینجا یعنی اسراف) شده باشی.
خطای حضرت ایوب چه بود؟
خطای آن پیامبر خدا این بود که در مورد مبارزه با طاغوتِ زمان خویش چشم به آسمان دوخته و انتظار روشهای اعجازی داشت و در این فکر نبود که به روش های انسانی از قبیل مبارزه رودررو و پیگیری در آن نیز میتواند کار حق طلبانه اش را پیش ببرد.]
آقای جمال گنجه ای
https://cutt.ly/dyyhHpm
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
💐👌شما هم در #قرائت_روزانه یک صفحه از قرآن به همراه #ترجمه با ما همراه شوید
🌹🌹🌹 بنا به پيشنهاد برخي مخاطبان و با هدف جامعيت بخشيدن به پستهاي كانال، از سالروز ميلاد فرخنده پيامبر اكرم ص،
هر روز فایل صوتی قرائت #ترتيل قران يك صفحه از قران كريم را به همراه عکس متن عربی و ترجمه آن صفحه ،در كانال ارسال نموده ایم.
که از سال جدید ،فایل صوتی ترجمه نیز ارسال میشود.
♻♻ بلطف خدا و استقبال مخاطبان عزیز، تاکنون سوره های حمد، بقره، آل_عمران _نساء _ مائده _ انعام ، اعراف انفال و توبه ،به اتمام رسید که جهت دسترسی به انها میتوانید از لینکهای زیر استفاده نمایید.👇
#سوره_مبارکه_حمد
#سوره_مبارکه_بقره
#سوره_مبارکه_آل_عمران
#سوره_مبارکه_نساء
#سوره_مبارکه_مائده
#سوره_مبارکه_انعام
#سوره_مبارکه_اعراف
#سوره_مبارکه_انفال
#سوره_مبارکه_توبه
✅ و به لطف پروردگار از امروز ،
#سوره_مبارکه_یونس ، را شروع خواهیم
نمود.
💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢
https://eitaa.com/quranpuyan