eitaa logo
قران پویان
465 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ . ❓آیا تصدی مناصبی مانند برای ، از نظر قران ممنوع است؟ - ❓آیا زنان نمیتوانند قاضی یا رییس جمهور شوند؟ 🛑 پاسخ اول: 🔶پاسخ: تصدّی برای زنان هم مثل مسائل دیگر آن‌ها مانند تصدّی مقام قضاوت و مقام مرجعیت می‌باشد. ما بارها گفته‌ایم درصورتی‌که زنان واجد شرایط باشند، از نظر ما بر اساس مبانی علمی اشکالی ندارد. ما این بحث را در جلسا تی که چند سال قبل و همایش‌های دیگری که در دانشگاه‌های مختلف و نیز در استانداری قم به عنوان بزرگداشت بانو امین اصفهانی تشکیل شده بود و در آن جمعی از علما و اساتید بزرگ حضور داشتند، به گونه مفصل بیان کرده‌ایم. درمسائل فقه اجتهادی در مواردی که کلمه «رجل» در منابع آن بدون «مرأة» ذکر شده باشد، مراد از آن، شخص است و شامل مرد و زن هم می‌شود؛ ولی اگر با کلمه رجل، مرأة هم ذکر شود، مراد از رجل، مرد و مراد از مرأة زن می‌باشد. ولی چون مطرح کردن این مباحث خلاف مشهور است، به‌نظر بعضی مورد اشکال قرار می‌گیرد و آن‌ها برای عدم جواز تصدی زن به مقامات عالیه، به روایتی که از رسول خدا نقل شده، استدال می‌کنند و آن روایت این است: «لم یفلح قوم ملكتهم الإمرء» یعنی اگر زنی زمامدار مملکتی شود، آن مملکت رستگار نخواهد شد. این دلیل برای کسانی است که معتقد‌ند که زنان نمی‌توانند مقامات عالیه را تصدی کنند. ولی این روایت اگر چه به پیامبر’ منسوب شده، لکن از نظر سند ضعیف است و شرایط استدلال برای آن در این مسئله وجود ندارد؛ زیرا روایتی که نقل می‌شود، باید از چهار فیلتر عبور کند و مورد بررسی عالمان قرار گیرد. 🔹اوّلاً: تمامیت آن از نظر سند محرز شود و این توسط عالمانی که در علم حدیث و رجال تخصص دارند، حاصل می‌شود. ثانیاً: از نظر دلالت باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا دلالت بر آن معنا دارد یا خیر و این به توسط عالمانی که در علم فقه و اصول تخصص دارند، حاصل می‌شود. 🔸ثالثاً: باید از جهت صدور مورد بررسی قرار بگیرد که آیا این حدیث تقیتاً صادر شده یا به‌عنوان حکم واقعی، و این توسط علمایی که از تاریخ و شرایط زمان و مکان به گونه کامل آگاهی لازم را دارند، باید مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود مخاطبان آن‌ها چه کسانی بودند و در چه جلسه‌ای مطرح شده است؛ زیرا ممکن است این حدیث بر اساس تقیه و مصلحتی گفته شده باشد، نه به‌عنوان حکم واقعی، و این‌گونه موارد در مجامع حدیثی بسیار وجود دارد. 🔹رابعاً: باید بررسی شود آیا این روایت معارض دارد یا ندارد؟ بنابراین نمی‌توان هر روایتی را به عنوان حکم شرعی نقل کرد و بر اساس آن حکم نمود. این مسائل باید به صورت کامل بررسی شود؛ لذا حقوق زنان که امروز رعایت نمی‌شود، به دلیل چنین مسائل و چنین روایاتی است که با استناد به آن، را از بعضی مزایا محروم کرده‌اند. 💫از استفائات آیت الله جناتی 💫ادامه موضوع در لینک زیر مطالعه بفرمائید http://www.quranpuyan.com/yaf_postst5177_y-tSdy-mnSby-mnnd-qDwt-w-mrjyt-bry-znn--z-nZr-qrn-mmnw-st.aspx @quranpuyan
اَللّهُمَّ اجْعَلِ رَغْبَتى فى ثَوابِکَ وَزُهْدى فیما یُوجِبُ لى اَلیمَ خدایا رغبت و میلم را در پاداش نیکت و پارساییم را در آنچه موجب عذاب دردناک براى من گردد مقرر فرما دعای روز چهارشنبه @quranpuyan
📖‍ ؟ "وَ بَشِّرِ المُؤمِنِینَ" (و بشارت ده اهل ایمان را) غالباً بشارت را به مژده؛ یعنی به خبر و وعده ی خوشایند دادن ترجمه می کنند. اما بشارت در معنای باطنی اش عمیق تر از یک خبرِ زبانی و وعده رساندن است. بشارت از مقوله ی تصویر است نه حرف. بشارت با رؤیا و رؤیابینی ارتباطی تنگاتنگ دارد. ریشه کلمه بشارت نیز به نمود و پدیداری اشاره دارد. بشارت بیانی است از جنس رؤیت که در رؤیایی صادقه، حقیقتی را به اهل ایمان نشان می دهد. بر طبق روایتی از پیامبر(ص)، ایشان فرمودند؛ رشته ی رسالت و نبوت قطع شد و پس از من دیگر رسول یا پیامبری نخواهد آمد. و چون این سخن بر مردمان سخت آمد، ایشان(ص) فرمودند: "وَ لکِنَّ المُبَشِّرات"! یعنی مبشرات قطع نمی شود! و مراد از "مُبَشِّرات" رؤیاهایی صادقه است که خود جزئی از اجزاء نبوت محسوب می شود: "رُؤیَا المُسلِمِ وَ هِیَ جُزءَُ مِن اَجزاءِ النُّبُوَّةِ". فلذا کسانی هستند که آنها را مُبَشِّر می خوانند. اینان اذن ورود به رؤیای اهل ایمان را -برای نشان دادن بشارت- دارند. به عبارتی رؤیاسازانی الهی و هدفمندند. زیرا بشارت دادن همانطور که از کلام النبی(ص) مشخص است، از مقوله ی تصویر و از جنس رؤیاست. یعنی حقیقتی در معرض دید قرار می گیرد. اهل ایمانی که اینگونه بشارت ها را در رؤیاهایشان دیده اند، خود بر این معنا واقف اند و نیاز به احتجاج دیگر نیست. زیرا این سیاق از بشارات، از آنِ اهل ایمان است و دخلی به غیر ندارد. 🖌بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 5⃣ تدبر در سوره ❓پرسش:مفهوم و مصداق قسم هاي سوره الذاريات چيست؟ ارتباط جواب قسم با مقسم به چيست؟ «وَ الذّٰارِيٰاتِ ذَرْواً. فَالْحٰامِلٰاتِ وِقْراً. فَالْجٰارِيٰاتِ يُسْراً. فَالْمُقَسِّمٰاتِ أَمْراً. إِنَّمٰا تُوعَدُونَ لَصٰادِقٌ. وَ إِنَّ الدِّينَ لَوٰاقِعٌ» 👈پاسخ ۲ : قسم های آیات 1 تا 4 چه صحنه هائی را برایمان مجسم می کند؟ در ابتدا یک پراکنش بزرگ است (مانند عمل بذرکاران که بذر می پراکنند) اما هرچه باشد، چیزهائی که مورد این پراکنش واقع می شود کوچک (مانند بذر) نیست و هر قطعه اش (به قرینه آیه 2) بطور غیر قابل تصوری سنگین است، آنگاه این «موادّ مورد پراکنش» حمل می شوند واین حملشان بوسیله وسائط نقلیه ای صورت می گیرد که مانند کشتی ها، هم «جریان» دارند وهم «به روانی» حرکت می کنند، و بالاخره اینکه وقتی که این «محموله» به مقصد می رسد برای مورد استفاده واقع شدن آن، «تقسیم کار» گسترده ای صورت می گیرد، و آنگاه پس از همه این مراحل، قیامت به وقوع می پیوندد. قبلاً در سوره ق در پاراگراف آخر دیدیم که خداوند به بعضی از نعمتهایش از جمله بارش باران و پیدایش سبز وخرمی پس از آن اشاره می کند و درانتهای آیه می فرماید: «خروج چنین است» و البته اگر به آنجا مراجعه کنید خواهید دید که منظور از «خروج»، «خروج از این جهان» است. یعنی مثل اینکه این جهان فعلی یک حالتِ بیابانیِ بدونِ زندگیِ مطلوب باشد و پس از وقوع قیامت، تازگی، خرمی، و مطلوبیت پیدا کند. آیات این پاراگراف را اگر در شعاع چنین مفهومی (که از سوره ق نقل شد) ببینیم خیلی مطالب جالبی به دست می آید. مثلاً از آیات این پاراگراف این صحنه ها به ذهن می آید که در زمانی از یک مخزن آسمانی چیزهایی پخش می شود واین پخش توسط یک سیستم بسیار گسترده انجام می گیرد که وسایل حمل ونقل مناسبی آن «چیزها» را که بسیار سنگین وزن هم هستند حمل می کنند و ضمنا این وسایل حمل ونقل مانند کشتی ها به آسانی و با حرکت مستمر منظم این کار را می کنند و وقتی که هریک از آن محموله ها به مقصد خویش رسید، تازه راجع به چگونگی برخورد با آن و استفاده از آن، یک مدیریت گسترده ای اِعمال می شود که درباره تقسیم کارِ عواملی که باید با آن محموله برخورد مناسب کنند تصمیم می گیرد. و پس از همه این جریانات زندگی و شادابی و خرمی و مطلوبیت پیدا میشود. 🖌از تفسیر مهندس گنجه ای https://v.ht/zariyat کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐👌شما هم در 📖 یک صفحه از قرآن به همراه با ما همراه شوید 🌹🌹🌹بلطف خدا و استقبال مخاطبان عزیز از سال گذشته، ، هر روز فایل صوتی🎧 قرائت قران يك صفحه از قران كريم را به همراه عکس متن عربی آن صفحه ، از ابتداي قران، در كانال ارسال نموده ایم. تاکنون سوره های :👇 حمد _بقره _آل عمران _نساء _ مائده _ انعام _ اعراف _انفال _توبه _یونس _ هود _ یوسف _ رعد _ ابراهیم ، حجر نحل _ اسراء _ کهف _ مریم _ طه ، انبیاء حج_ مومنون ، نور و فرقان به اتمام رسیده که جهت دسترسی به انها میتوانید از لینکهای زیر استفاده نمایید. ✅ و به لطف پروردگار از امروز 👇 👈 👈 👈 را شروع خواهیم نمود. 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://telegram.me/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ :. ❓آیا تصدی مناصبی مانند برای ، از نظر قران ممنوع است؟ - ❓آیا زنان نمیتوانند قاضی یا رییس جمهور شوند؟ 🛑 قسمت دوم : 🔶نظر ايت الله مبني بر مجاز بودن ، فتوا و زنان ❓پیام زن: اولین سؤال ما در باره قضاوت و مرجعیت زن است. آیا تصدی این امور توسط بانوان جایز است یا نه؟ 👈آیت اللّه صانعی: این یک بحث فقهی بسیار عریض و طویلی است که هم به اجتهاد و تقلید مربوط می شود و هم به باب قضاء به نظر می رسد که اگر کسی در باب قضاوت و در باب اجتهاد بلکه در باب فتوا بگوید مرد بودن شرط نیست سخن گزافی نگفته است. اگر کتابهایی مانند جواهر، شرح ارشاد مرحوم مقدس اردبیلی، بحث اجتهاد و تقلید امام، فصول و سایر کتب را در این زمینه به دقت نگاه کنید، این سخن را تأیید خواهید کرد. 🔹در مسأله قضاء، من بیست سال پیش هم معتقد بودم، الآن هم به آن معتقد هستم و می گویم مرد بودن شرط نیست و زن هم می تواند قاضی بشود.اگر کسی چنین بگوید سخن گزافی نگفته است و اگر فقیهی فتوا بدهد نمی توان گفت که از دین بیرون رفته است یا او را نعوذباللّه توهینش کنیم. بلکه سخن بجایی گفته است. 🔸سخنی است که یک مقداری از آن، از مقدس اردبیلی سرچشمه می گیرد، یک مقداری از تعمق و انس با مسأله در فقه سرچشمه می گیرد. ما وقتی که به مبسوط شیخ الطائفه نگاه می کنیم می بینیم که شیخ در مبسوط می گوید: «علی الاصح زن نمی تواند قاضی شود.»(1) شیخ در مبسوط می گوید «علی الاصح» و نیز در کتابی مانند کتاب «خلاف» که حقوق تطبیقی است و معدّ است برای نقل اجماعات بین شیعه و سنی، می بینیم که آنجا هم شیخ ادعای اجماع نمی کند که زن نمی تواند قاضی بشود.(2) تمسک به احتیاط می کند، تمسک به عدم دلیل می کند؛ معلوم می شود که دارد با عصا راه می رود، دلیل روشنی ندارد که زن نمی تواند قاضی شود. 🔹راجع به ا و راجع به افتاء هم دلیلی بر شرطیت مرد بودن نیست. یعنی دلیلی وجود ندارد که بگوییم اگر یک نشست مطالعه کرد، تحقیق و مباحثه کرد و قدرت استنباط پیدا کرد، او نمی تواند به استنباطات خودش عمل کند و همین جور نسبت به اینکه اگر قدرت استنباط پیدا کرد و اعلم از دیگران شد، اعلم از مردها شد، بگوییم نمی تواند بدهد و جایز نیست که فتوایش را دیگران به عنوان فتوای اعلم عمل کنند. نه، دلیلی برای شرطیت مرد بودن در افتاء وجود ندارد چه رسد به باب اجتهاد. اما از شهید ثانی است که او در باب قضا اشاره کرده است که این شرایط در نزد ما موضع وفاق است و عبارات دیگری هم کنارش آمده است.(3) 1ـ المبسوط، ج8، ص101. 2ـ الخلاف، ج3، ص311. 3ـ مسالک الافهام، ج2، ص351، (طبع قدیم). 💫ادامه موضوع در لینک زیر مطالعه بفرمائید http://www.quranpuyan.com/yaf_postst5177_y-tSdy-mnSby-mnnd-qDwt-w-mrjyt-bry-znn--z-nZr-qrn-mmnw-st.aspx @quranpuyan
🌸🤲اللّهم اجعل القرآنَ لنا فی الدّنیا قریناً 🌸و فی القبر مونساً و أنیساً 🌸و فی الآخرةِ شافعاً و شفیعاً @quranpuyan
﷽ 🏴سالروز وفات بانوی آب و آفتاب خواهر خورشید خراسان بانوی بزرگ قم حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت باد🍂 @quranpuyan
📖 ؟ ✅ از چیزی که نمی دانی،پیروی مکن بنام خدا خداوند در سوره ، ضمن بیان حکمتها و دستورات اخلاقی ،توصیه ای هم بر مراقبت از چشم و گوش و قلب کرده است. وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا ﴿۳۶﴾ فولادوند: و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد https://goo.gl/nBoHfj ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 6⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۶-۱ سوره ذاریات از تفسیر نور ۱- سوگند به پدیده های طبیعی همچون ابر و باد و باران،توجّه اسلام را به کشف قوانین هستی و تدبیر حاکم بر آنها در جهت خداشناسی نشان می دهد. وَ الذّارِیاتِ ... فَالْحامِلاتِ ... فَالْجارِیاتِ ... ۲- خداوند امور انسان را از طریق فرشتگان به انجام می رساند.و «فَالْمُقَسِّماتِ أَمْراً» ۳- قرآن،برای اعتلای فکر بشر،او را به محسوسات و غیر محسوسات،متوجّه می سازد. وَ الذّارِیاتِ ...و فَالْمُقَسِّماتِ أَمْراً ۴- در برابر تردید دیگران،باید با قاطعیّت و صلابت و صراحت از حق سخن گفت. «إِنَّما تُوعَدُونَ لَصادِقٌ» (کلمه انّ و حرف لام،برای تأکید است) ۵- وعده معاد و سرانجام جهان،مستمر و پی در پی بوده است. «تُوعَدُونَ» ۶- خداوندی که در هستی آن همه قدرت نمایی کرده است،از عمل به قولش عاجز نیست. «إِنَّما تُوعَدُونَ لَصادِقٌ» ۷- این همه اسباب طبیعی و غیر طبیعی،(باد و ابر و کشتی و فرشته)،تنها برای خوردن و مردن و نیست شدن نیست. «وَ إِنَّ الدِّینَ لَواقِعٌ» ۸- خداوند،هم به وعده هایی که در دنیا داده عمل می کند و هم به وعده هایی که برای آخرت داده است. «إِنَّما تُوعَدُونَ لَصادِقٌ وَ إِنَّ الدِّینَ لَواقِعٌ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ :. ❓آیا تصدی مناصبی مانند برای ، از نظر قران ممنوع است؟ - ❓آیا زنان نمیتوانند قاضی یا رییس جمهور شوند؟ 🛑 قسمت سوم: 🔶نظر ايت الله مبنی برمجاز بودن .وفتوا واحتهاد.زنان 🔶👌اشکال نشود که دلیل نداشتن در باب اجتهاد و فتوا کافی نیست، چون مسلم است که در حوزه های علمیه گمان و غیر یقین اعتبارش دلیل می خواهد. اصل در ظنون عدم حجیّت است. می گویند شک در حجیّت، مساوق و معادل است با قطع به عدم حجیّت. این اشکال وارد نیست، به خاطر اینکه ما با وجود همه روایات و آیاتی که در باره فتوا و اجتهاد و تقلید آمده است می دانیم کلمه «مرد» اگر در بعضی از آنها آمده است، خصوصیتی ندارد. کلمه «مرد» و صیغه مذکر معمولاً در قانونگذاریها زیاد می آید، مثلاً در روایت آمده است «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء».( 4) حالا اگر یک زنی در آینده توانست در جایی حرکتی شبیه حرکت حضرت امام(ره) انجام بدهد، شهادت را ارزش بدهد، مردم را بسیج کند و با قدرت شهادت، اسلام را در آنجا حاکم کند، آیا هیچ کسی شک می کند که «مداد العلماء»، عالمه ها را نمی گیرد، عالمات را شامل نمی شود! چون العلماء مذکر است مؤنث را نمی گیرد! مسلم کسی شکی نمی کند؛ معیار، علم و عالم بودن است. 🔶یا مثلاً در آن توقیعی که از حضرت ولی عصر(عج) آمده است که «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجة اللّه .»(5) راویان حدیث مطرح است، راوی حدیث می خواهد باشد می خواهد مرد باشد. راوی نه به معنای ناقل حدیث بلکه به معنای کسی که حدیث را می فهمد، بررسی می کند. اگر با قرآن نمی سازد کنار می گذارد، اگر با شهرت نمی سازد کنار می گذارد، خلاصه صاف و پوست کنده می کند و روایتی را که می توان به آن عمل کرد به مردم می گوید، با همان و به همان اجتهاد. نمی شود بگوییم که این فقط مربوط به «مرد» می شود و اگر زنی به اینجا رسید چنین ارزشی ندارد. 👈حتی در مقبوله عمربن حنظله که از روایات بلند باب قضاء است، بلکه از روایات بلند باب حکومت و ولایت فقیه است آنجا هم دارد که «ینظران الی رجلٍ منکم روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا».(6) یعنی نگاه کنید به مردی که حدیث ما را نقل می کند، درباره احکام ما شناخت دارد، نظر می کند در حلال و حرام ما، و همه اینها یعنی همان اجتهاد نه علم به احکام. زیرا علم به احکام در مورد مقلد هم صادق است چون او هم عالم به احکام است، اما عرفان احکام، خاص مجتهد است. حال آیا وقتی این روایت را به دست عرف بدهیم، عرف می فهمد که کلمه «رجل» در اینجا خصوصیت دارد؟! یا به قول همه اهل تحقیق الغاء خصوصیت می کند. می گوید، این جریان عادی آن دوران بوده است که مرد بیشتر در دسترس بوده و می شده راحت وجتهد را پیدا کرد . 🔸 آن روزها زنها در این مسیر نبودند. یا اصلاً بنا نیست در قانونگذاری و در بحثهای عمومی نامی از زنها بیاید، به حکم اینکه زنها عورت هستند و کمتر باید مطرح بشوند و کمتر مطرح می شدند. چگونه می شود گفت که اینجا خصوصیت دارد که باید مرد باشد، اگر زن باشد قضاوتش درست نیست، یعنی «فانی قد جلعته علیکم حاکما» زن را نمی گیرد! امام صادق مردها را گفته است که من شماها را حاکم قرار داده ام و زنها را نمی گوید! 🔹اگر الغاء خصوصیت در اینجا نشود، در خیلی جاهای فقه نمی شود الغاء خصوصیت کرد. در کل کتب قانون نمی شود الغاء خصوصیت کرد. چگونه می شود کسی منکر الغاء خصوصیت بشود با اینکه خداوند نسبت به زن و مرد، هر دو را که آفریده به خودش آفرین گفته است؛ «فتبارک اللّه احسن الخالقین.»(7) 4ـ بحارالانوار، ج2، ص16، 5ـ وسایل الشیعه، (ط.آل البیت),ج27 6_وسایل الشیعه، ج27، ص136 7_ سوره مؤمنون، آیه 2 💫ادامه موضوع در لینک زیر مطالعه بفرمائید http://www.quranpuyan.com/yaf_postst5177_y-tSdy-mnSby-mnnd-qDwt-w-mrjyt-bry-znn--z-nZr-qrn-mmnw-st.aspx @quranpuyan
اگر خورشید بر یک حال بودی شعاع او به یک منوال بودی جهان جمله فروغ نور حق دان حق اندر وی ز پیدایی است پنهان خرد را نیست تاب نور آن روی برو از بهر او چشمی دگر جوی ( شیخ محمود شبستری، گلشن راز) سلام صبح آدینه پرخیر و برکت @quranpuyan
4_5814219721062483632.apk
21.28M
💐💐💐💐💐💐💐 اپليكيشن قرآني 👆 امكانات برنامه: 1-اطلاعات سوره‌ها: شامل توضیح مرحله نزول،عصاره فرازها، ترجمه پیوسته آیات هر فراز، درس سوره و امکان کپی و اشتراک گذاری، فهرست سوره ها به ترتيب نزول و ترتيب قران موجود 2-جستجو: شامل جستجوی لغت و عبارت در متن عربی ایات و ترجمه فارسی و نمایش نتایج به ترتیب نزول 3-لغت نامه عربی و فارسی: دو معجم عربی قرآنی (مقاییس اللغه و المفردات فی القران) و دو فرهنگ لغت عربی به فارسی (جامع و ابجد) 4- دسته‌بندی: امکان ایجاد دسته بندی‌های مختلف با موضوعات مورد علاقه کاربر و قراردادن آیات مورد علاقه در هریک از دسته بندی‌ها.ترتیب نمایش آیات هر یک از دسته‌ها نیز به ترتیب نزول است 5-پخش ترتیل استاد پرهیزگار 6-ترجمه صوتی استاد فولادوند اطلاعات بيشتر در https://t.me/tanzilapp
4_5963264122844874725.m4a
9.43M
🎧 خطبه و منشور پیامبر اکرم (ص) در 1. منشور برابری انسان ها 2. حرمت جان و مال و ناموس بنی آدم 3. تأکید بر حقوق 4. برخی موارد مهم دیگر 🔸سیره سیاسی پیامبر اسلام، دوره جدید. جلسه سیزدهم، یکشنبه 1 دی 1398. دکتر داود فیرحی 🆔@quranpuyan