eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
659 ویدیو
602 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 ؟ مسلمان در قرآن کریم 🔰نکوهش از نماز با حالت بی حالی و کسالت - نکوهش از نماز ریایی 💫انَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَةِ قَامُواْ كُسَالَى يُرَآؤُونَ النَّاسَ وَلاَ يَذْكُرُونَ اللّهَ إِلاَّ قَلِيلًا ﴿۱۴۲﴾ 📚تفسیر فرقان:اينجا "قاموا الى الصلاة" و نه "اقاموا الصلاة" خود دليل است بر اينكه نمازى كه بر پا نشود بلكه تنها بسوى آن رهسپار گردى و در حال كسالت و خود نمائى باشد، خود زمين زدن نماز است و نه بپاداشتن آن، كه اين زمين زدن نماز خود اهانتى به مقام مقدس حضرت حق و ناچيز گرفتن بندگى در برابر او مى باشد بلكه از ترك نماز هم بدتر است. 💢اين آيه در مورد كسانى است كه به حالت كراهت و كسالت نماز مى خوانند و يا نماز مى خوانند تا مردم ببينند، ولى كسى كه در حال بيمارى و يا كسالت بدنى خود را براى نماز آماده مى كند، اين آماده كردن و بر طرف نمودن كسالت خود عبادات است زيرا ميل او به نماز زياد مى باشد، با اينكه حال مساعدى هم ندارد، ولى كسى كه حال مساعدى دارد و خود را به بى حالى مى زند از منافقين است. https://goo.gl/oE5qgc https://eitaa.com/quranpuyan
دستور امام رضا برای روزهای آخر #ماه_شعبان ⚜در روزهای آخر ماه شعبان این دعا را زیاد زمزمه کنیم. کانال قرآن پویان تدبر در قرآن، تعقل در شریعت @quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبرو فهم سوره : نكات و پرسش هاي سوره طور، منظور از دو عذاب در آيات آخر سوره طور چيست؟ ♻️ نکات فراز دوم سوره 1- این فراز،توضیحی از زمان و شرایط عذاب واقع میدهد. 2- خوض در قرآن به معنای فرورفتن و غرق شدن در سخنان یاوه و لغو و نیز تمسخر آیات قرآن و افکار حق است و در اکثر موارد با کلمه"لعب"بکاررفته است .در سوره مدثر هم یکی از رفتارهای مجرمین و مکذبین اهل جهنم،همراهی با یاوه سرایان و مسخره کنندگان پیام وحی بود(و کنا نخوض مع الخائضین) 3- در این سوره تهمتهای شاعر،کاهن و مجنون برای پیامبر ذکر شده است. اتهام سحر تا اینجا فقط در سوره مدثر و از زبان یکی از سران کفر مطرح شده بود. ان هذا الا سحر یوثر. با توجه به مونث بودن نار و جهنم،هذا در ایه 15 میتواند ناظر به سحر خواندن قران توسط مکذبین باشد. 4- عبارت ویل یومئذ للمکذبین مجموعا 12 بار در قران بکاررفته که 10بار ان در سوره مرسلات،یکبار مطففین و اخرین مورد هم در سوره طور میباشد. آقای سید کاظم فرهنگ http://yon.ir/Qp8763 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
⚛️ قرآن‌پويان:تدبر در قرآن،تعقل در شريعت با و عمل به قرآن ⚛️تالارگفتگوي قرآن‌پویان 👇👇 www.quranquyan.com ⚛️شناسه قرآن‌پویان در تلگرام و ايتا👇 @quranpuyan ⚛️لینک دانلود 👇👇 https://cafebazaar.ir/app/quranpuyan.com.tanzil/ ⚛️ لینک كانال وروش مطالعه و 👇👇 @fahmequran ⚛️ لینک اطلاع رساني روش ساده فهم قران 👇👇 @tadabbor_quranquyan لطفا براي ساير علاقمندان نماييد.
: هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین شانزدهم ♦️ در برابر و خدا خداوند متعال می فرمایند : 🔶"واذا تتلی علیه آیاتنا ولی مستکبرا کان لم یسمعها کان فی اذنیه وقرا فبشره بعذاب الیم."(7)سوره لفمان 🔸و هنگامی که آیات ما بر او خوانده می‌شود، روی برمی‌گرداند، گویی آن را نشنیده است؛ گویی اصلاً گوشهایش سنگین است! او را به عذابی دردناک بشارت ده! 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
/ چيزهايى كه بر آن ها صحيح است :ايا سجده بر فرش و زيلو جايز است؟ آيت الله صادقي تهراني مسأله ی 289- زمين و هر چه بر روى آن يا درونش از معادن و نباتات است به شرط پاكى و پاكيزگى به طور كلى جايگاه است كه نخست آيات سجده كلًا مطلق است و روايت مسلّم رسول اللَّه صلى الله عليه و آله و سلم «جُعِلَتْ لِىَ الأرضُ مَسْجِداً وَ طَهُوراً» زمين را در هر صورت جايگاه سجده و وسيله ى طهارت قرار داده است، و تنها برحسب رواياتى پوشيدنى ها و خوردنى ها مستثنى شده كه سجده بر آن ها درست نيست. مسأله ی 290- نباتات زمين در انحصار درختان و گياهان نيست، بلكه معادن نيز از مواليد و روييدنى هاى زمين است و مشمول «الارض و ما انبتته» اند، اين و چه آن، بنابراين اصل معدن كه جزء زمين است هم چون ساير اجزاى زمين سجده گاه است و هرگز اشكالى در سجده بر آن ها نيست، به جز مانند طلا و نقره و عقيق و الماس و فيروزه و مانند اين ها كه تنها از نظر پوشيدنى بودنشان نبايد بر آن ها سجده كرد، مسأله ی 294- در هر صورت آن چه مسلم است اين است كه بر هر چه يا زمينى است مى توان سجده كرد، و آن چه به طور مسلم استثنا شده خوراكى و پوشاكى است كه خوراكيش چيزى است كه براى خوردن آماده است و يا به طور معمول مى توان آماده اش كرد، و پوشاكيش نيز آن چه اكنون و يا در آينده معمولى قابل پوشيدن است، و فرش و زيلو از تمامى اين پوشيدنى ها بيرون است مسأله ی 298- اگر چيزى كه است بر آن سجده كند در دسترسش نيست، مى تواند بر چيزهاى ديگر به ترتيب نزديك و دور سجده كند، و اگر هيچ يك ممكن نشد بر پشت دستش، و در نهايت بر مانند و سجده كند، و سجده بر مانند فرش و زيلو كه در حال عادى هم اشكالى ندارد اين جا بر ساير اين چيزها مقدم است 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
عارفانِ علم عاشق می شوند بهترین مردم معلم می شوند عشق با دانش متمم می شود هر که عاشق شد معلم می شود سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم گرامی باد @quranpuyan
حق فأما حـق سائسك بالعلـم فالتعظيـم لـه و التوقيـر لمجلسه و حسن الاستمـاع اليـه و الإقبـال عليه و المعـونـة له على نفسـك فيما لا غنى بك عنه من العلـم بأن تفـرغ له عقلك و تحضره فهمك و تذكى له ( قلبك ) و تجلى له بصرك بترك اللذات و نقص الشهوات و أن تعلم انك فيما ألقى (إليك) رسوله إلى من لقيك من اهل الجهل فلزمك حسن التأدية عنه إليهم و لا تخنه فى تأدية رسالته و القيام بها عنـه إذا تقلدتها ول حول و لاقوّة الا بالله . ترجمه : اما حق كسيكه ترا تعليم مي دهد بر تو آنست كه در تعظيم و تكريم و احترام او كوتاهي نكرده؛ محضر و مجلس اورا بزرگ شماري و به نحو احسن به گفتـار او در حال درس گوش فرا دهي و با پيشاني باز ازگفتارش و درسش استقبال كني . براي آنكه بتواند در آموزش تو موفق باشد تو خود نيز استاد را در ايـن امر كمك كـن بـه اين بيان كه در حال درس و شنيدن سخنان استاد ؛ ذهنت را كاملا آماده كن و دقت داشته باش و قلب و دلت را براي پذيرش آنچه ميشنوي پاك بگردان و خاطراتت را در آن حال فراموش كرده به لذايذ و امور شهواني فكر نكن . و بدان كه تو از طرف معلم و استاد رسالت داري تا آنچه را كه از او مي آموزي به غير خودت منتقل نمائي و بايد همانطور كه شنيده اي به ديگران انتقال دهي و چيزي از آن كم يا به آن اضافه نكني و قوتي نيست مگر به خداوند متعال . از رساله حقوق امام سجاد ع 🔶🔶 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر هفتگی در سوره های قرآن به ترتيب نزول فهم و تدبر سوره طور: منظور از قسم هاي ابتداي سوره طور چيست؟ ⚜وَ كِتَبٍ مَّسطورٍ فى رَقٍّ مَّنشورٍ بعضى گفته اند: كلمه(رقّ) به معناى مطلق چيزهايى است كه در آن چيزى نوشته شود، مانند كاغذ. بعضى ديگر گفته اند: به معناى ورق است . و بعضى گفته اند: به معناى خصوص ورقهايى است كه از پوست حيوانات درست مى كردند. و كلمه نشر كه مصدر كلمه (منشور) است به معناى گستردن و متفرق كردن است . و مراد از (كتابى كه مسطور و در رقى منشور است ) به گفته بعضى لوح محفوظ است كه خدا تمامى حوادث عالم را آنچه بوده و هست و خواهد بود در آن نوشته ، و ملائكه آسمان ، آن را مى خوانند (و اجراء مى كنند). بعضى هم گفته اند: مراد از آن قرآن كريم است كه خدا آن را در لوح محفوظ نوشته . ⚜وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ بعضى گفته اند:مراد از(بيت معمور) كعبه مشرفه است ، چون كعبه اولين خانه اى بود كه براى عبادت مردم بنا شد، و همواره از اولين روز بنايش تا كنون آباد و معمور بوده است ، همچنان كه قرآن كريم درباره اش مى فرمايد: (انّ اوّل بيت وضع للنّاس للّذى ببكة مباركا و هدى للعالمين). ولى، در روايات وارده،آمده كه (بيت معمور) خانه اى است در آسمان، برابر كعبه كه محل زيارت ملائكه است . و اگر كلمه (كتاب) در اين آيه نكره و بدون الف و لام آمده براى اين است كه اشاره كند به اين كه چنين كتابى بى نياز از تعريف است،و اين قسم نكره آوردن،خودنوعى تعريف و مستلزم آن است . ⚜وَ السقْفِ الْمَرْفُوع منظور از (سقف بر افراشته ) آسمان است . ⚜وَ الْبَحْرِ المَْسجُورِ راغب در مفردات مى گويد: كلمه (سجر)كه مسجور از آن گرفته شده معناى شعله ور كردن و تيز كردن آتش است . ولى صاحب مجمع البيان گفته :(مسجور به معناى مملو است ، مثلا وقتى گفته مى شود: (سجرت التنور)معنايش اين است كه من تنور را پر از آتش كردم ) و آيه شريفه به هر دو معنا تفسير شده ، مؤيد معناى اول آيه (و اذا البحار سجرت) است ، و در حديث آمده كه در روز قيامت درياها آتشى افروخته مى شوند. بعضى هم گفته اند:مراد از (بحر مسجور) دريايى است كه آبش خشك شده و در بسترش آتش افروخته مى شود. 📚تفسیر المیزان http://yon.ir/Qp8763 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
#زندگي‌قرآني : هر هفته تمرین #عمل ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته #بيست‌و‌چهارم تمرین شانزدهم #تکبر 🌹امام علی علیه السلام:"لا يَتَعَلَّمُ مَن يَتَكَبَّرُ" .🔶 تعلیم نمی گیرد کسی که تکبر ورزد . [ غرر الحكم : 10586. ] 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
راجع به اثبات حلول چيست؟ايا بايد با چشم ديده شود؟ متاسفانه سالهاست كه اختلاف بين مراجع در خصوص شروع ماه هاي قمري وجود دارد كه اهميت ان در شروع رمضان و عيد فطر بيشتر ميشود. در اين خصوص چيست؟ايا حتما بايد با چشم ديده شود؟ايا به محاسبات نجومي كه اين همه دقت دارد،نمي توان اعتماد كرد؟ايا اختلاف در شروع ماه بين كشورهاي مختلف ،قابل قبول است؟ قسمت اول: مرحوم ايت اله صادقي تهراني در رساله نوين اين گونه نظر داده است: "راه ثبوت مسأله ی 399- ديدن ، و يا اطمينان به قول كسانى كه ادعاى ديدن آن را كرده اند، و يا حكم حاكم عادل شرع، و يا گذشتن سى روز از شعبان، اين ها همه گواه بر اول است، و ديدن در انحصار چشم عادى نيست، كه چشم مسلح يا نجومى نيز همين حكم را دارد زيرا «شهر رمضان » در قرآن در صورت آگاهى كامل بر آغاز و انجامش مى باشد كه از هر راهى باشد درست است و حديث «صُمْ لِلرُّؤيِة وَ أفْطِر لِلرُّؤيَةِ» رؤيت را در انحصار وسيله اى خاص ننهاده، بلكه اگر ديدى يا ديده شد به هرگونه و به هر وسيله اى كه با آن مى توان را ديد و يا دانست كافى است، و در جمع تنها با دانستن اين كه اول است روزه هم واجب مى شود چه با چشم غير مسلح و عادى يا مسلح يا با تلسكوپ و يا با توليد نجومى قمر به وسيله ى ژئوفيزيك در صورتى كه امكان رؤيت با نبودن موانعى سطحى باشد. بنابراين كه از بهترين وسايل ديدن ماه است راه را براى اثبات اول براى همگان باز و آسان مى كند، و جلوى همگى اختلافات را در افق ديدارش مى گيرد، كه اگر اين مسأله مورد توجه و عمل قرار گيرد، ديگر همه ساله شاهد چند عيد فطر و چند نماز عيد- در يك افق- نخواهيم بود. " http://quranpuyan.com/yaf_postst2661_nZr-qrn-rj-bh-thbt-Hlwl-mh-qmry-chyst-y-byd-hll-mh-b-chshm-dydh-shwd.aspx
روایت ✳️ ابَوُالصّلت هَروى روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (علیه السّلام) رفتم. حضرت فرمود: که اى ابوالصَّلْت اکثَر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است پس تدارک و تلافى کن در آن چه از این ماه مانده است تقصیرهایى را که در ایّام گذشته این ماه کرده اى 🔸و بر تو باد که بر آنچه نافع است براى تو رُو آورى 🔹و دعا و استغفار بسیار کن 🔸و تلاوت قرآن مجید بسیار کن 🔹و توبه کن به سوى خدا از گناهان خود تا آنکه چون ماه مبارک درآید خالص گردانیده باشى خود را براى خدا 🔸و مگذار در گردن خود امانت و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى 🔹و مگذار در دل خود کینه کسى را مگر آنکه بیرون کنى 🔸و مگذار گناهى را که مى کرده اى مگر آنکه ترک کنى 🔹و از خدا بترس و توکّل کن بر خدا در پنهان و آشکار امور خود و هر که بر خدا توکّل کند خدا او را بس است و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را: 💠اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ (۱ ) خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان. به درستى که حقّ تعالى در این ماه آزاد مى گرداند بندهاى بسیار از آتش جهنّم براى حرمت ماه مبارک رمضان.(۲) [۱] ) اقبال الاعمال، ج ۱، ص ۴۲. [۲] ) إقبال الأعمال، ص ۲۵۷، و بحار الأنوار ج ۹۴، ص ۷۲، باب ۵۶، ح ۱۷. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
ما امروز در ماه شریف واقع هستیم، و مناجات شعبانیه از بزرگترین مناجات و از عظیمترین معارف الهی و از بزرگترین اموری است که آنهایی که اهلش هستند می توانند تا حدود ادراک خودشان استفاده کنند. ج 17 ص 457 https://telegram.me/quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از موانع روز آمدی فقه موجود: "برخی فتاوا و نظرات علیرغم اینکه مخالفتی با قرآن و سنت ندارد، تنها بعلت تعارض با ساختار و احکام موجود از سوی فقها، با این عنوان که مستلزم است، طرد می‌شود." استاد سروش محلاتی @quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین پانزدهم هر روز در صلوات ماه شعبان كه از امام زين العابدين ع نقل شده است،اين جمله را ميخوانيم 🍃🌸 وارْزُقْنى مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِکَ، وَاَحْیَیْتَنى تَحْتَ ظِلِّکَ🌸 ✅و روزى من گردان که کمک مالى دهم بر کسى که روزی‌ات را بر او تنگ کردى به‌وسیله آنچه بر من فراخ گرداندى از فضل خویش اما چيست؟ كاربرد «مواسات» در احاديث اسلامى ، منطبق بر ريشه لغوى آن است ، بدين معنا كه اين كلمه ، گاه در كردن ديگران با خود در بهره گيرى از مواهب زندگى و امكانات مادّى مورد نياز خويش ، و گاه در رعايت عدالت در برخورد با ديگران ، به كار مى رود . از نگاه احاديث اسلامى ، مالى ، موجب بقاى محبّت و پيوند برادرى ، بركت يافتن مال و زياد شدن روزى مى شود و برجسته ترين اثر مادّى آن ، ريشه كن شدن فقر و نياز از جامعه بشرى است ، همچنين از نظر معنوى ، ،يكى از عوامل اجابت دعاست و طبق فرموده امام صادق عليه السلام ، مهم ترين اثر معنوى آن ، اين است كه شخص مواسات كننده ، مشمول اين مژده الهى مى گردد كه : «يَـأَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَـلـءِنَّةُ * ارْجِعِى إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً * فَادْخُلِى فِى عِبَـدِى * وَ ادْخُلِى جَنَّتِى در ايام ماه شعبان ، با هموطنان را فراموش نكنيم 🌹🌹 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین پانزدهم ✅هر روز در صلوات ماه كه از امام زين العابدين ع نقل شده است،اين جمله را ميخوانيم 🍃🌸 وارْزُقْنى مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِکَ، وَاَحْیَیْتَنى تَحْتَ ظِلِّکَ🌸 ✅و روزى من گردان که کمک مالى دهم بر کسى که روزی‌ات را بر او تنگ کردى به‌وسیله آنچه بر من فراخ گرداندى از فضل خویش اما چيست؟ كاربرد «مواسات» در احاديث اسلامى ، منطبق بر ريشه لغوى آن است ، بدين معنا كه اين كلمه ، گاه در كردن ديگران با خود در بهره گيرى از مواهب زندگى و امكانات مادّى مورد نياز خويش ، و گاه در رعايت عدالت در برخورد با ديگران ، به كار مى رود . از نگاه احاديث اسلامى ، مالى ، موجب بقاى محبّت و پيوند برادرى ، بركت يافتن مال و زياد شدن روزى مى شود و برجسته ترين اثر مادّى آن ، ريشه كن شدن فقر و نياز از جامعه بشرى است ، همچنين از نظر معنوى ، ،يكى از عوامل اجابت دعاست و طبق فرموده امام صادق عليه السلام ، مهم ترين اثر معنوى آن ، اين است كه شخص مواسات كننده ، مشمول اين مژده الهى مى گردد كه : «يَـأَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَـلـءِنَّةُ * ارْجِعِى إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً * فَادْخُلِى فِى عِبَـدِى * وَ ادْخُلِى جَنَّتِى در ايام ماه شعبان ، با هموطنان را فراموش نكنيم 🌹🌹 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
دستور امام رضا برای روزهای آخر #ماه_شعبان ⚜در روزهای آخر ماه شعبان این دعا را زیاد زمزمه کنیم. کانال قرآن پویان تدبر در قرآن، تعقل در شریعت @quranpuyan
وجوه #اهدایی خود برای مصرف در فعالیتهای فرهنگی و قرانی را میتوانید از طریق لینک زیر به #صندوق_قران_پویان واریز نمایید. https://idpay.ir/quranpuyan1
یا رب! ازپنجره‌روزگار به درخت عمر که‌مينگرم خوشتر از ياد‌ونام زیبایت ثمری‌نيست یا ارحم الراحمین روزمان را با نام و ذکرت آغاز میکنیم به امیدخودت ای مهربانترین مهربانان سلام صبح بخیر @quranpuyan
📖 قرآن‌چه‌می‌گوید؟ آیات وجملات قرآن و محتوای كردن 👨‍💻 گفتگوهاي مجازی و حقيقی از منظر قرآن،چه شرايطی دارد؟ نكات سلبی و ايجابی نجوا و گفتگوهای فیمابین افراد علاوه بر سوره نسا در سوره ممتحنه نيز بيان شده است: 💥يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا تَنَاجَيْتُمْ فَلَا تَتَنَاجَوْا بِالْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَمَعْصِيَتِ الرَّسُولِ وَتَنَاجَوْا بِالْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ ﴿۹﴾ انصاریان: ای اهل ایمان! هنگامی که محرمانه با یکدیگر گفتگو می کنید از روی گناه و دشمنی و سرپیچی از پیامبر با هم گفتگوی محرمانه نکنید، و بر پایه [تشویق یکدیگر به] نیکی و تقوا نجوا کنید، و از خدایی که به سوی او محشور می شوید، پروا کنید. https://goo.gl/V1p5wZ 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
🌹🌹 قرائت و تدبر قرآن در ماه مبارك #رمضان امسال را متفاوت و با #لذت بيشتر و #فهم بهتر تجربه كنيد 🌹🌹 ✅ 1-همگام با وحي ،قران را به #ترتيب‌نزول‌سوره‌ها مطالعه كنيد ✅ 2-عصاره و مفهوم هر فراز (پاراگراف)از ايات سوره و نيز محور اصلي (درس)سوره را بدانيد ✅3-در صورت تمايل، #ترتيل سوره و ترجمه #صوتي انرا گوش كنيد ◀️باين منظور #اپليكيشن_تنزيل را از كافه بازار موبايل نصب نماييد. https://cafebazaar.ir/app/quranpuyan.com.tanzil/
با سلام به مخاطبان عزيز ماه رمضان،بهار قرآن در راه است. هر سال كانال قران پويان در ماه رمضان،برنامه ها و مطالب خاص اين ماه را دارد. براي امسال نيز اگر پيشنهاد اتي داريد يا امادگي توليد و ارسال محتوا را داريد به مدير كانال پيام دهيد @farpuy با تشكر از شما
#زندگي‌قرآني : هر هفته تمرین #عمل ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته #بيست‌و‌پنجم تمرین شانزدهم #تکبر 🔶الإمام الباقر عليه السلام :ما دَخَلَ قَلبَ امرِىًءشَيءٌ مِنَ الكِبرِ إلاّ نَقَصَ مِن عَقلِهِ مِثلُ ما دَخَلَهُ مِن ذلِكَ ، قَلَّ ذلِكَ أو كَثُرَ. ♦️ ذرّه اى از #تكبّر به درون دل كسى راه نيافت ، مگر آن كه به همان اندازه از خردش كم شد ، اندك باشد يا بسيار . 📚حلية الأولياء : ج 3 ص 180 عن عمر مولى عفرة؛ بحارالأنوار : ج 78 ص 186 ح 16 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
💐💐 به علاقه مندان فهم قران كه قادر به شركت در دوره هاي اموزشي نيستند و ميتوانند با مطالعه و تمرين فردي،آموزش ببينند. 🔷🔶 براساس پيشنهادهاي قرآن آموزان دوره هاي اموزشي و مخاطبان كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قران" به منظور فهم بهتر و تسلط بيشتر بر اين روش تدبر، براي عزيزاني كه قادر به حضور در دوره هاي اموزشي حضوري يا مجازي نبوندند، فيلم جلسات دوره حضوري(که با حضور آقایان گنجه ای و فرهنگ برگزارشد) به همراه دوره و با ،عرضه مي شود. ♻️♻️ قيمت كتاب 15000 تومن و دو عدد لوح فشرده 20000 تومان است كه مجموعا با تخفيف 15 درصدي،30000 تومان عرضه ميشود. با احتساب هزينه پست پيشتاز _8000 تومان_ شما تنها با 38000 تومان اين بسته آموزشي قر اني ويژه را درب منزل خود دريافت خواهيد كرد. جهت سفارش و پرداخت اينترنتي لينك زير را كليك نماييد. https://idpay.ir/quranpuyan/shop/74803
راجع به اثبات حلول چيست؟ايا بايد با چشم ديده شود؟ ✅شرط اغازماه:رويت يا قابليت رويت ماه؟ 👈 برخي مبنای «تولد ماه» را مانند آنچه در اهل سنت مطرح است را مطرح كرده اند اما هیچ یک از مراجع عظام تقلید اين مبنا را قبول ندارند.لذا در جواب کسانی که می‌گویند چرا با وجود دستگاه‌های پیشرفته امروزی، به حرف منجمان اعتماد نمی‌شود باید گفت اولا تولد ماه را هیچ یک از مراجع عظام تقلید به عنوان راهی برای اثبات اول ماه قبول ندارند و ثانیا اینکه بنا به نظریه و فتاوی اکثر مراجع عظام تقلید رویت هلال ماه، برای اثبات اول ماه، موضوعیت دارد، زیرا در روایت صحیح از معصوم (علیه‌السلام) آمده است: «صم لرویه و افطر لرویه» یعنی با رویت هلال ماه رمضان روزه را شروع کنید و با رویت هلال ماه در اول ماه شوال روزه خود را افطار کنید که همان عید سعید فطر است. 👈👈 اما آنچه از احادیث در رابطه با آغاز ماه قمری به نظر می‌رسد، آن است که «شرط رویت» در اثبات اول ماه قمری موضوعیت نداشته، بلکه طریقی است برای کشف اول ماه. و لحظه آغاز اول ماه نو قمری، خروج ماه از محاق است؛ البته به همراه قابلیت رویت هلال، زیرا در روایت «صم لرویه و افطر لرویه» رویت فعلی مد نظر نیست، بلکه رویت شأنی مورد توجه قرار گرفته است و در تایید این نظریه با کمی دقت و تامل در صحیحه «محمدبن قیس» که از حضرت‌(ع) سوال می‌کند و حضرت می‌فرمایند که «اگر شما هلال را قبل از ظهر دیدی آن روز اول شوال است و اگر بعد از ظهر دیدی فردا اول شوال است» به نکته بسیار مهمی دست خواهیم یافت که عادتا ماه، در ظهر روز اول هر ماه قمری به علت بسیار نازک بودن و کم‌نور بودن رویت‌پذیر نیست. پس چگونه است که امام این مطلب را بیان داشته‌اند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت درست است که ماه قابل رویت نیست، ولی را داراست و لذا رویت فعلی ملاک امام (ع) در این حدیث نبوده بلکه رویت شأنی مد نظر حضرت بوده است، پس از هر طریق که کشف شود ماه قابلیت رویت را داراست، می‌توان حکم به حلول ماه جدید قمری داد؛ خواه هلال ماه توسط مرصدین رویت شود، خواه به هر دلیل خارجی و طبیعی و عوامل گوناگون توسط مرصدین رویت نشود. البته برای اثبات این نظریه قرائن و دلایل متقن دیگری نیز وجود دارد که فعلا مجال پرداختن به آن در این نوشتار نیست. با توجه به این مطالب، برای اثبات اول ماه قمری، اگر هلال ماه در شب مخصوص، توسط منجمان به طور قطع و یقین و بدون اختلاف نظر بین آنها اعلام شود، دیگر نیازی به هلال ماه نیست زیرا به طور حتمی ماه از محاق خارج شده و قابلیت رویت را داراست. 🖊بخشي از مقاله اقاي اشراقي http://yon.ir/qp2661