eitaa logo
قران پویان
440 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
681 ویدیو
611 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
. مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️آيا توبه" " پذيرفته می‌شود؟ 💠إِلاَّ الَّذِينَ تابُوا مِنْ بَعْدِ ذلِكَ وَ أَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ 🌱مگر کسانی‌ که پس از آن (که کافر شدند)، توبه کردند و (اعتقاد و رفتارشان را) اصلاح کردند (؛ که خداوند، آنان را می‌آمرزد)؛ زیرا خداوند، بسیار آمرزنده و مهربان است. آل عمران - ۸۹ 🔷✨‏" مرتد" يعنی كسی كه اسلام را پذيرفته و سپس از آن باز گشته، بر دو قسم است" مرتد فطری" و" مرتد ملی" . 🔷✨مرتد فطری به كسی گفته می‌شود كه از پدر و يا مادر مسلمان تولد يافته و يا به قول بعضی در حالی كه نطفه او منعقد شده پدر و يا مادرش مسلمان بوده‌اند و سپس او اسلام را پذيرفته و بعدا از آن برگشته است . 🔷✨ولی مرتد ملی به كسی گفته می‌شود كه از پدر و مادر مسلمان تولد نيافته بلكه خود بعد از بلوغ اسلام را پذيرفته و سپس از آن باز گشته است. توبه مرتد ملی پذيرفته می‌شود و در حقيقت مجازات او خفيف است زيرا او مسلمان زاده نيست ولی در مورد" مرتد فطری" حكم از اين شديدتر و سخت‌تر است گرچه توبه او در واقع و در پيشگاه خداوند پذيرفته می‌شود ولی اگر وضع او در دادگاه اسلام ثابت شود محكوم به اعدام خواهد شد و اموال او به عنوان ارث به ورثه مسلمان او می‌رسد و همسر او از او جدا خواهد شد و حتی توبه كردن او نمی‌تواند جلو اين احكام شديد را بگيرد! ولی همانطور كه گفتيم اين سختگيری تنها در مورد مرتد فطری آن هم در صورتی است كه مرد باشد. 👈 ‏بنا بر اين حكم مزبور در واقع يك حكم سياسی است كه برای حفظ حكومت و جامعه اسلامی و مبارزه با ايادی و عوامل بيگانه ضروری است. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ برترین آیین الهی 💠‏وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ (۸۵) 🌱‏و هر كس غير از اسلام به سراغ دينی ديگر برود، پس هرگز از او قبول نمی‌شود و او در قيامت از زيانكاران خواهد بود. آل عمران ‌- ۸۵ 💬‏نكته‌ها🔻 🔷✨‏از جمله‌ی‌ «يَبْتَغِ»، استفاده می‌شود كه مراد آيه، كسانی هستند كه اسلام به گوش آنها رسيده، ولی آن را رها كرده و به سراغ ديگر مكاتب رفته‌اند. اين افراد در قيامت زيانكارند و دين آنها مورد پذيرش نيست. 🔷✨‏با توجّه به آيه‌ی ۸۱، پذيرش دين اسلام، ميثاق خداوند از همه‌ی پيامبران پيشين است ولذا با آمدن پيامبر و دين اسلام، دين ديگری غير از آن مورد قبول نيست. «فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ» ‏در آيات گذشته، سيمايی از اصول مكتب اسلام ترسيم شد كه خطوط كلّی آن عبارتند از: ‏🔹 از تمام انبيای پيشين پيمان گرفته شده تا به پيامبر بعدی ايمان آورند. ‏🔹 تمام هستی تسليم خداست و نمی‌توان غير دين الهی را پذيرفت. ‏🔹 پيروان اسلام، به تمام انبيا و كتب آسمانی ايمان دارند. 👈 ‏و در اين آيه با صراحت اعلام می‌كند: هركس غير از دين اسلام را بپذيرد، قابل قبول نيست. آری، بعد از دعوت، استدلال، مباهله واعلام همسويی با عقايد و كتب آسمانی ديگر، جای صراحت و بی‌پرده سخن گفتن است. 💬‏پيام‌ها🔻 ‏1⃣ اسلام، ناسخ همه اديان پيشين است. «وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ» ‏2⃣ رها كردن مكتبی جامع، مايه خسارتی ابدی است. «مَنْ يَبْتَغِ ... مِنَ الْخاسِرِينَ» ‏3⃣ آخرت، جلوگاه خسارت‌های واقعی است. «فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ» ‏4⃣ انتخاب اسلام، نشانه دورانديشی و نجات انسان‌است. «فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 9⃣3⃣ تدبر در سوره 🔹پیام های آیات ۱۳۱-۱۲۳ سوره شعرا از تفسیر نور ۱- تقوا،سرلوحه ی دعوت انبیا است. «أَ لا تَتَّقُونَ» ۲- رسالت انبیا برای رشد مردم است،نه سلطه بر آنها. «لَکُمْ» ۳- لحن همه ی انبیا و شیوه ی تبلیغ و محتوای مطالب و خط فکری آنان مشترک است.(تکرار آیات شاهد این سخن است). ۴- اخلاص و بی توقّعی،رمز موفقیّت است. «وَ ما أَسْئَلُکُمْ» ۵- کسی که هستی را اداره می کند،زندگی مرا نیز اداره خواهد کرد. «إِنْ أَجْرِیَ إِلاّ عَلی رَبِّ الْعالَمِینَ» ۶- نظام هستی از عوامل مختلفی تشکیل شده که همه ی آنها تحت یک تدبیر و در حال رشد هستند. «رَبِّ الْعالَمِینَ» ۷- حرص،انسان را رها نمی کند. «بِکُلِّ رِیعٍ» ۸- آنچه در چشم دنیاپرستان جلوه دارد،در نظر اولیای خدا خوار است و مردم را به خاطر آن سرزنش می کنند. أَ تَبْنُونَ ... تَعْبَثُونَ ۹- کارهای ستمگران،یا برای مطرح کردن خود است «آیَهً» یا برای بقای خود «تَخْلُدُونَ» یا استثمار و استعمار مردم است. «جَبّارِینَ» ۱۰- انتقاد قرآن از روحیّه ی کاخ نشینی و عیّاشی است،نه اصل ساختمان. «تَعْبَثُونَ» (تولید،ابتکار،هنر و بکارگیری امکانات و نیروی انسانی و...باید در مسیر نیاز واقعی باشد،نه بیهوده) ۱۱- قصرها وکاخ ها،زندگی را جاودانه نمی کنند. «تَتَّخِذُونَ مَصانِعَ لَعَلَّکُمْ تَخْلُدُونَ» ۱۲- دینداری،هم پروای قلبی است و هم اطاعت عملی. «فَاتَّقُوا اللّهَ وَ أَطِیعُونِ» کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
،نمونه ها، ریشه‌ها و واکنشها 🛑قسمت بیست ودوم : در برابر نقل : جرح راويان دروغگو مثل كتاب اسرارالشهاده در حوادث كربلا 💢👈 "می دانید كه غیبت حرام است، چه غیبت زنده باشد و چه غیبت مرده. ولی غیبت یك مواردی دارد كه استثنا شده است (موارد استثنائی) . یكی از موارد استثنای غیبت كه همه ی علمای بزرگ مرتكب این غیبت شده اند و این غیبت را لازم می دانند بلكه احیاناً واجب می دانند و غیبت واجب است آن چیزی است كه « » مینامند. 💢👈یك كسی حدیث روایت می كند، از پیغمبر حدیث روایت می كند، از امام حدیث روایت می كند، آیا شما فوراً باید قبول كنید؟ نه، باید تحقیق كنید كه این چگونه آدمی است؟ راستگوست یا دروغگو؟ اگر در زندگی او یك نقطه ی ضعفی- عیبی، نقصی، دروغی، فسقی- را كشف كردید، اینجا بر شما نه تنها جایز است، بلكه لازم است در متن كتابها این آدم را رسوا كنید، بگویید فلان كس، مثلاً اسحاق بن احمری نهاوندی، كه فلان روایت را مثلاً روایت شهربانو را و لو در كافی نقل كرده است، یك آدم و وضّاع و دروغگویی بوده است. او را در مقابل تاریخ باید رسوا كنید. این كار اسمش « » است. با اینكه غیبت و بدگویی است و غیبت و بدگویی نه از مرده جایز است و نه از زنده، ولی در اینجا كه پای تحریف و قلب حقایق است باید شما را رسوا كنید. 🔶یك عالِم ممكن است در یك قسمت، بزرگ هم باشد. ملا حسین كاشفی است، خیلی مرد ملاّیی هم بوده است، اما روضة الشهداء او پر از دروغ است. به همه دروغ بسته است حتی به ابن زیاد و عمر سعد. كتابش مملوّ از است. می گوید ابن زیاد پنجاه خروار زر سرخ به عمر سعد داد كه آمد قضیه ی كربلا را قبول كرد. خوب، هر كه بشنود می گوید پس عمر سعد خیلی هم تقصیر نداشته، پنجاه خروار طلا را به هركس بدهند دست به این كار می زند. 👈ملاّ آقای دربندی اتفاقاً اتفاق نظر است كه آدم خوبی بوده است. حتی مرحوم حاجی نوری كه این قدر از كتابش انتقاد می كند- و به حق انتقاد می كند- می گوید مرد خوبی بوده است. واقعاً نسبت به امام حسین علیه السلام مرد مخلصی بوده، و می گوید واقعاً طوری بود كه هر وقت نام امام حسین را می شنید اشكش جاری می شد. فقه و اصول خوبی هم داشته است. خودش خیال می كرد كه از فقهای درجه اول است، ولی لااقل از فقهای درجه دوم و سوم به شمار می رود. 💢به هر حال این مرد با اینكه مرد عالمی است، ولی نوشته كه بكلی حادثه ی را ، قلب، زیرورو، بی خاصیت و بی اثر كرده است. كتابش- سراسر نمی شود گفت، چون لابلای آن [سخن راست ] پیدا می شود؛ انبار كاه هم چند تا گندم در آن پیدا می شود- [مملوّ از] دروغ است. 👈 حالا به خاطر اینكه او یك عالم بوده، باتقوا بوده، مخلص امام حسین بوده است، دیگر ما درباره اش سكوت كنیم؟ حاجی نوری نباید درباره ی اسرار الشهاده ی او اظهار نظر كند، نباید مدرك اسرار الشهادة را بگوید كه یك كتاب بی سروتهی بود، نه اول داشت و نه آخر، فقط در حاشیه اش نوشته بودند تألیف فلان عالم جبل عاملی، رفتیم گشتیم آن عالم اصلاً چنین كتابی نداشت، 😔❗ 🔷متن كتاب را هم نگاه كردیم پر از دروغ بود، ولی این مرد عالم خیال كرد این كتاب یك كتاب درستی است، برداشت همه ی آن را در كتاب خودش نقل كرد؟ ! . ⭕👈این است. پس باید جرح بشود. این وظیفه ی عالم است." 📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج17، ص: 133 💫ادامه دارد https://b2n.ir/k99264 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين @quranpuyan
🌹پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: الزُّهْدُ فِي اَلدُّنْيَا قَصْرُ اَلْأَمَلِ وَ شُكْرُ كُلِّ نِعْمَةٍ وَ اَلْوَرَعُ عَنْ كُلِّ مَا حَرَّمَ اَللَّهُ زهد به دنيا ، عبارت است از: كوتاه كردن آرزو، گزاردن شكر هر نعمتى، و پرهيز از هر آنچه خداوند ، حرام كرده است. تحف العقول ج۱ ص۵۸ 🌸 سالروز میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بر شما مبارک و فرخنده باد 🌸 🆔 @quranpuyan
═❁🍃❈🌸❈🍃❁══❁🍃❈🌸❈🍃❁═ اللّٰهُمَّ اجْعَلْ جَوَامِعَ صَلَواتِكَ، وَنَوَامِيَ بَرَكاتِكَ، وَفَواضِلَ خَيْراتِكَ، وَشَرائِفَ تَحِيَّاتِكَ وَتَسْلِيمَاتِكَ وَكَرامَاتِكَ وَرَحَمَاتِكَ، وَصَلَوَاتِ مَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبِينَ، وَأَنْبِيائِكَ الْمُرْسَلِينَ، وَأَئِمَّتِكَ الْمُنْتَجَبِينَ، وَعِبادِكَ الصَّالِحِينَ، وَأَهْلِ السَّمَاواتِ وَالْأَرَضِينَ، وَمَنْ سَبَّحَ لَكَ يَا رَبَّ الْعالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ وَشاهِدِكَ وَنَبِيِّكَ وَنَذِيرِكَ وَأَمِينِكَ وَمَكِينِكَ وَنَجِيِّكَ وَنَجِيبِكَ وَحَبِيبِكَ وَخَلِيلِكَ وَصَفِيِّكَ وَصَفْوَتِكَ وَخاصَّتِكَ وَخالِصَتِكَ وَرَحْمَتِكَ وَخَيْرِ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ، نَبِيِّ الرَّحْمَةِ، وَخازِنِ الْمَغْفِرَةِ، وَقائِدِ الْخَيْرِ وَالْبَرَكَةِ؛ خدایا قرار ده درودهای همه جانبه‌ات و روینده برکاتت و فزونی‌های خیراتت و شرافت‌های تحیاتت و سلام‌هایت و کرامت‌هایت و رحمت‌هایت و درودهای فرشتگان مقرّبت و انبیای مرسلت و امامان برگزیده‌ات و بندگان شایسته‌ات و اهل آسمان‌ها و زمین‌ها و هرکه تسبیح تو گوید، ای پروردگار جهانیان، از گذشتگان و آیندگان، بر محمّد بنده‌ات و فرستاده‌ات و گواه بر آفریده‌هایت و پیامبرت و بیم‌دهنده‌ات و امینت و بنده با قدرت و ارجمند و نجیبت و محبوب و دوست صمیمی و برگزیده و مخصوص، خالص و رحمتت و بهترین انتخاب شده از میان آفریده‌هایت، پیامبر رحمت و خزانه‌دار آمرزش و پیشرو خیر و برکت؛ 🌾از زیارت حضرت رسول (ص) ═❁🍃❈🌸❈🍃❁══❁🍃❈🌸❈🍃❁═ 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیہ 92 تا 100 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
. مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْ‏ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ 🌱به (حقیقتِ) نیکوکاری نخواهید رسید؛ مگر این‌که از چیزهایی انفاق کنید که به آن‌ها علاقه دارید. هر چیزی را انفاق کنید، خدا به‌‌خوبی از آن آگاه است. آل عمران - ۹۲ 🔷✨ آيه فوق می‌گويد:" شما هرگز بحقيقت" بر" و نيكی نمی‌رسيد مگر اينكه از آنچه دوست می‌داريد در راه خدا انفاق كنيد". در اين كه مقصود در اينجا از كلمه" بر" چيست؟ مفسران گفتگوی بسيار دارند، بعضی آن را به معنی بهشت، و بعضی به معنی پرهيز كاری و تقوی، و بعضی به معنی پاداش نيك گرفته‌اند، ولی آنچه از آيات قرآن استفاده می‌شود اين است كه" بر" معنی وسيعی دارد و به تمام نيكيها اعم از ايمان و اعمال پاك گفته می‌شود، چنان كه از آيه ۱۷۷ سوره بقره استفاده می‌شود كه" ايمان به خدا، و روز جزا، و پيامبران، و كمك به نيازمندان، و نماز و روزه، و وفای به عهد، و استقامت در برابر مشكلات و حوادث" همه از شعب" بر" محسوب می‌شوند. 👈 ‏بنا بر اين رسيدن به مقام نيكوكاران واقعی، شرايط زيادی دارد كه يكی از آنها انفاق كردن از اموالی است كه مورد علاقه انسان است، زيرا عشق و علاقه واقعی به خدا، و احترام به اصول انسانيت و اخلاق، آن گاه روشن می‌شود كه انسان بر سر دو راهی قرار گيرد، در يك طرف مال و ثروت يا مقام و منصبی قرار داشته باشد كه مورد علاقه شديد او است، و در طرف مقابل خدا و حقيقت و عواطف انسانيت و نيكو كاری، اگر از اولی بخاطر دومی صرف نظر كرد معلوم می‌شود كه در عشق و علاقه خود صادق است، و اگر تنها در اين راه از موضوعات جزئی حاضر بود صرف نظر كند، معلوم می‌شود عشق و علاقه معنوی او نيز بهمان پايه است و اين مقياسی است برای سنجش ايمان و شخصيت. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️وجوب بر افراد 👈 در ایه 97 سوره ال عمران اصل این مسئله بصورت زیر بیان شده است: 💠 وَلِلّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ الله غَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ ﴿۹۷/آل‌عمران﴾ 🌱مکارم:و براي خدا بر مردم است كه آهنگ خانه (او) كنند، آنها كه توانائي رفتن به سوي آن دارند، و هر كس كفر بورزد (و را ترك كند به خود زيان رسانده)، خداوند از همه جهانيان، بي نياز است. 👈در تفسیر نور نکات زیر در این خصوص عنوان شده است: 1⃣ واجبات، يك نوع تعهّد الهى برگردن انسان است. «وللّه على النّاس حِجّ البيت» 2⃣ ، بايد خالصانه و تنها براى خدا باشد. «للّه على النّاس حِجّ البيت» 3⃣ تكليف و وظيفه، به مقدار توان است. توان فرد از نظر مالى و بدنى، وفراهم بودن شرايط بيرونى. «من استطاع اليه سبيلاً» 4⃣ استطاعت شرط است «من استطاع اليه سبيلاً» 5⃣ انكار و ترك آن، سبب كفر است. «و من كفر» 6⃣ فايده ى انجام دستورات الهى، به خود انسان برمیگردد وگرنه خداوند نيازى به اعمال ما ندارد. «فان اللّه غنىّ عن العالمين» 7⃣ خداوند دعوت مى كند، ولى منّت نمى كشد. «وللّه على النّاس حِجّ البيت... و من كفر فانّ اللّه غنىّ عنالعالمين» 🔷✨ "«و لله علی النّاس ...» چون در محیط این خانه فقط نام خدا ظاهر و اراده او حاکم است، برای خدا و بیدار شدن روح حق پرستی و زنده شدن وجدان عدالتخواهی و حکومت این روح بر سایر غرایز و هواهای انسان بر هر مستطیعی این خانه واجب است، تا برای یک بار هم شده در تمام عمر هر کس خود را از محیط غوغای شهوات و خودپرستی و نفع جویی و اختلافات که صدای پیامبران و ندای وجدان و دعوت خدا را دور و کم اثر نموده بیرون آید و تغییر محیط دهد و هر کس کفر ورزید و این دعوت را نپذیرفت، بداند که خداوند بی نیاز است و این بشر است که در تقویت و حفظ بنیه مادی و معنوی خود و در هر چیز سراسر احتیاج است."¹ 📚[1]برگرفته ار ڪتاب "به سوے خدا میرویم" نوشته آیت الله طالقانی ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 امام صادق ع از جد بزرگوارش نقل میکند که (ص) فرمودند : آنکس که پس از من بر امتم فرمانروایی یابد را به یاد خدا سفارش میکنم که حتما 🔹بر جماعت مسلمین مهربانی کند ، 🔹بزرگ سالشان را گرامی شمارد ؛ 🔹بر ناتوانانشان رحمت آورد ؛ 🔹دانشمندانشان را بزرگ دارد ؛ 🔹و با سیاستهایی که موجب ضرر مردم گردد آنها را خوار نکند ؛ 🔹و فقر را در جامعه شیوع ندهد که مردم را کافر میکند . 📚 اصول کافی ج ۱ ص ۴۰۶ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
4_6025945249224854285.mp3
15.98M
✅شریعت و در نبوی مبانی فقهی پیامبر در عهد و میثاقها چه بود؟ ✅برخی فقهای ما هنوز نتوانسته اند با صلح کنار بیایند که چگونه پیامبر حاضر شد مسلمانان مظلومی را که از مکه به مدینه پناهنده می‌شوند، به مشرکین برگرداند؟!! مگر این خلاف شرع نیست؟!! آيا اگر در زمان حاضر بود، مفاد صلح حدیبیه را تایید می‌کرد؟! باتوجه به اینکه در مورد پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تروریسم و لایحه مبارزه با پولشویی که کمتر از آن است، کلی ایراد شرعی گرفته است. پس پیامبر چگونه انجام داد؟ بنابر یا ؟ ✅رجوع به و داور ثالث غیر مسلمان در قراردادهای خارجی را علیرغم نظر امام خمینی چرا شورای نگهبان، همچنان ایراد می‌گیرد؟! استاد سروش محلاتی @quranpuyan
💐💐💐💐💐امروز اخرین مهلت نظير فروش کتاب "باورها و رفتارهای قرآنی" بمناسبت ميلاد مبارك پيامبر گرامي اسلام ص و امام جعفرصادق ع است. 🌺 نسخه كتاب را تنها به قيمت 50 هزار تومان سفارش دهيد. ✅✅ اگر ميخواهيد خود يا عزيزانتان با مهمترين بايدها و نبايدهاي اعمال و عقايدزندگي فردي و اجتماعي از منظر قران آشنا شويد، مطالعه كتاب" را به شما پيشنهاد ميكنيم. 🔶 يك نسخه را هم ميتوانيد به عنوان به دوستان و اشنايان تان و يا كتابخانه مسجد، مدرسه، هيات، شركت ،موسسه و ...موردنظرتان اهدا نماييد تا همواره در ثواب مطالعه و عمل به كتاب باشيد. 💢علاقمندان ميتوانند این کتاب را بصورت اينترنتي از درگاه زير سفارش داده و توسط پست دريافت نمايند. https://idpay.ir/quranpuyan/shop/361454
💐🌸 پیامبر ص: 👌هدف حق با وسیله حق قابل دسترسی است. وسیله و را توجیه نمی کند. 🌹خود امیر بیان، وجود مبارك امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) فرموده است كه «الْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ وَ الْفَاتِحِ لِمَا انْغَلَقَ وَ الْمُعْلِنِ الْحَقَّ بِالْحَقِّ»؛[ نهج البلاغه.خطبه 72] یعنی وجود مبارك رسول گرامی همه انبیای گذشته كه آمدند كمالات آنها را داراست و آنچه را كه گذشته است ایشان مختوم كرد و پایان برد و راه و روش ‌اش او هم این است كه را با حق زنده م كند؛ 👈یعنی اگر خدای سبحان به او دستور داد ﴿ادْعُ إِلی سَبیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِی أَحْسَنُ﴾ این سه راه را با حقیقت و حق پیموده است. «﴿ادْعُ إِلی سَبیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ﴾ بالحق، ﴿وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ﴾ بالحق و «الجدال الحسن» بالحق؛ یعنی همان طور كه خدای سبحان آسمان و زمین را با حق خلق كرد كه این مضمون با تعبیرات گوناگون در قرآن كریم آمده كه ﴿خَلَقَ السَّمَاواتِ وَ اْلأَرْضَ بِالْحَقّ﴾ خدا آسمان و زمین را به حق خلق كرد؛ یعنی باطل در آفرینش آسمان ها نیست، در آفرینش زمین نیست، شریعت پیامبر هم این‌ چنین است. 💐 وجود مبارك آن حضرت دینش را كه است با حق یاری كرد و علنی كرد و تبلیغ كرد؛ یعنی هرگز از باطل كمك نگرفت تا حق را روشن كند؛ 👈 زیرا هدف وسیله را توجیه نمی ‌كند. اگر ما خواستیم به مقصد صحیح برسیم باید از راه صحیح به مقصد صحیح برسیم، از راه باطل به مقصد صحیح رسیدن ممكن نیست. از ضعف مردم، عجز مردم و سوء تشخیص مردم بهره ناصواب بردن این حق را با باطل یاری كردن است، فرمود: «الْمُعْلِنِ الْحَقَّ بِالْحَقِّ» هدفش حق، راهش هم حق، از ، هدف را زنده كرد. 🎙ایت الله جوادی آملی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا