eitaa logo
قران پویان
442 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
655 ویدیو
601 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
در : بر دور آزادی و نفی بردگی يكي از مناسك حج چه عمره و چه تمتع ،طواف دور خانه خداست. يعني حاجي بايد هفت بار دور خانه خدا از يك نقطه خاص و دريك جهت خاص با آداب خاصي بچرخد. 🖋در برخي آيات به اين عمل عبادي اشاره شده است:از جمله در سوره حج كه خداوند به حضرت ابراهيم مناسك حج را آموزش داده به پس از انجام قرباني اشاره كرده است. 🔸ثُمَّ لْيَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْيُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ ﴿۲۹﴾ سپس بايد آلودگى خود را بزدايند و به نذرهاى خود وفا كنند و بر گرد آن خانه آزاد [از مالکیت دیگران] طواف به جاى آورند (۲۹) 🕋﴿وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ﴾ "وصف اين بيت گاهي به عنوان بيتِ رفيع، گاهي به عنوان بيتِ عَتيق، گاهي به عنوان مباء للناس هر كدام پيام خاصّ خودش را دارد اگر گفتند قبله ي شما بيتِ است يعني شما به طرف خانه ی آزادي داريد نماز مي‌خوانيد ديگر معنا ندارد ي كسي باشيد يا برده ي درون يا برده ي بيرون اگر گفتند: ﴿وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ﴾ داريد دور خانه ي و طواف مي‌كنيد ديگر معنا ندارد برده ي كسي باشيد. 🛑🛑انتقاد از مراجعی كه به وجوب بين كعبه و مي دهند یا سعی و رمی در طبقه بالا را باطل میدانند. 🔻اگر كسي در فضاي باز فكر بكند هرگز فتوا نمي‌دهد كه الاّ ولابد طواف بايد بين و موقِف باشد همين 26 و خرده‌اي ذِراع يعني سيزده متر البته اين افضل است شما همه جا راه را بستيد وقتي طبع قضيه اين است که الان حداقل 10 میلیون باید بیایند حج، چرا فتوا مي‌دهيد مي‌گويد الاّ ولابد طواف بايد اينجا باشد طبع اوّلي قضيه اين است كه اين حداقل بتواند ده ميليون را جا بدهد اين طبع اوّلي قضيه است و دين بايد براي ده ميليون جا فراهم بكند 🔸🔸 بايد دوتا عينك داشته باشد با يك عينك فتوا ندهد يك عينك را ببيند اين روايت چه مي‌خواهد بگويد نِطاق اين روايت چيست, يك عينكِ وسيع‌تر به چشم بزند اين روايت با همه ي روايات, اين آيه با همه ي آيات, اين دليلِ عقلي با همه ي ادلّه ي عقلي .بعد آن وقت فتوا بدهد 🔺🔺اگر اين شد هرگز فتوا نمي‌دهد كه اگر مسعيٰ را قدري توسعه دادند باطل است يا طبقه ي بالا رَمْي كرديد است يا طبقه ي بالا سعي كرديد باطل است الآن چون جاي مردم را گرفتند با الحاد و ظلم، ما خيال مي‌كنيم حاجي همين چند نفرند اينها با الحاد و ظلم جلوي مردم را گرفتند وگرنه مردم اگر بخواهند حج بيايند بدون الحاد و ظلم آن اقلّ اقلّش ده ميليون است قبلاً در زمان پيغمبر(ص) اقلّ اقلّش ده هزار نفر بودند خب اين ده هزار نفر را شما در يك قفس مي‌خواستيد جا بدهيد؟!! نمي‌دانم شما سال قبل از انقلاب مكّه مشرّف شديد مسجدالشجره را ديديد يا نه, يك مسجد مختصري بود نظير مسجدهاي محلّي خب اينكه نمي‌شود شما همه را دعوت بكني 🔸وَأَذِّن فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ تا پیاده و [سوار]از راه‌های دور به سوی تو آیند.هر كه مي‌تواند بر او لازم است به مكّه بيايد و را زيارت كند و بعد جا براي انها نداشته باشيد 🖋ایت اله جوادی املی 📚تفسیر سوره حج http://quranpuyan.com/yaf_postsm20214_Twf-br-dwr-kbh-nmz-dr-mqm-brhym.aspx#post20214 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دین ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللّٰهُمَّ ثَبِّتْنِى عَلىٰ دِينِكَ مَا أَحْيَيْتَنِى؛ خدایا! تا زنده‌ام مرا بر دین خود ثابت بدار؛ وَلَا تُزِغْ قَلْبِى بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِى، و دلم را پس از آنکه به نور هدایت روشن کردی منحرف مکن  وَهَبْ لِى مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً و از نزد خود رحمتی بر من ببخش إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ  چراکه تنها تو بخشاینده‌ای صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَعَلَىٰ آلِ مُحَمَّدٍ درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد 📖بخشی از دعای روز جمعه @quranpuyan
༻🍃‌🌸🍃༺ 💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖 🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است، 👈 روزهاے جمعه ، صفحہ جدیدے ارسال نمی‌شود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند. التماس دعا🙏 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
امام باقر (ع) «هركس به آنچه مى داند عمل كند، خداوند آنچه را نمى داند به او مى آموزد» ميزان الحكمه: ج۸، ص۱۱۹ ◾️سالروز شهادت نور دیده زهرا، سپهر دانش و بینش،امام محمد باقر(ع) تسلیت باد @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
، امر عرفی یا دینی؟ ♦انتخابات در دو تراز می‌تواند برگزار شود؛ یکی از آن ترازی که متفکرینی مانند شهید در تدوین قانون اساسی داشتند و دیگری در ترازی که امثال آیت‌الله گفتند و الآن به عنوان یک نظریه حاکم وجود دارد/ ♦امروز اندیشه و فکر آیت‌الله مصباح پشتوانه‌ای برای تغذیه فکری انتخابات است/ ♦در مبنای فکری آیت‌الله مصباح، انتخابات حتی جنبه تزئینی هم ندارد/ ♦اینها منتظر هستند آرام آرام اساسا انتخابات با این وضع که عموم مردم در آن شرکت می‌کنند را از اصل و بیخ حل کنند/ ♦تعبیر آیت‌الله مصباح این است که «اعتبار انتخابات به رضایت اواست»؛ :"ولي‌ فقيه‌ يعني‌ جانشين‌ امام‌ معصوم. او مي‌دهد كه‌ راي‌ بدهيد‌ چه‌ كسي‌ رئيس‌ جمهور باشد، حقيقت‌ اين‌ است‌ كه‌ مردم دارند ميكنند و ميگويند الامراليكم‌ ." ▪️آیت الله کعبی(از حقوقدانان شورای نگهبان): بررسی و احراز صلاحیت نامزدها، حق ویژه ولیّ امر است؛ چرا که «نصب» کارگزاران، جزء حقوق ولیّ امر است. ♦اما از نظر شهید بهشتی بهترین نوع حکومت، حکومتی است که قدرتش را از مردم بگیرد استادسروش محلاتی ،1402/12 @quranpuyan
را بفهميم و اعمال و عقايدمان را با آن بسنجيم 🔸 وجود مبارك امام سلام الله علیه به جابر جُعفی فرمود: ✳«اعرِضْ نَفسَكَ على كِتابِ اللّه»؛ یعنی جابر! خود را با و كتاب خدا بسنج. كارهای كه می ‌كنی، افكاری كه داری، علومی كه داری، اعمالی كه داری، نوشتار و گفتار و رفتاری كه داری این را بر قرآن كریم عرضه كن. 🔸 خداوند قرآن را به عنوان و ترازو نازل كرده است، چه اینكه هر پیامبری را هم با یك ترازوی مخصوص فرستاد. 🔸 امام باقر (سلام الله علیه) فرمود هر كاری كه انجام می ‌دهی، هر حرفی كه می ‌خواهی بزنی، هر عقیده‌ ای كه می ‌خواهی داشته باشی، هر خُلقی می‌ خواهی داشته باشی این را با بسنج . 🔸 ما اگر خواستیم ببینیم این عقیده‌ ای كه داریم، این اخلاقی كه داریم، این حرفی كه می‌ زنیم، این قولی كه داریم، این كاری كه می ‌كنیم این درست است یا نه؟ یك می‌ خواهیم یا نمی ‌خواهیم؟! فرمود كارهای خود را، اعمال و عقاید خود را با بسنج، 🔺 پس ما باید با قرآن باشیم، قرآن را ، 👈 اگر نباشیم چگونه می ‌توانیم اعمال و عقاید خود را با قرآن بسنجیم؟ 🔻 اولین وظیفه ما این است كه ارتباطمان را با قرآن زیاد كنیم. ايت اله جوادي املي. ♻♻ کانال اطلاع رسانی دوره های اموزشی در ایتا و تلگرام @tadabbor_quranpuyan در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T
🔸 آموزه‌ مهم ا از امام (ع) 1⃣) قَالَ الباقر(ع‏) إِنَّ أَشَدَّ النَّاسِ حَسْرَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَبْدٌ وَصَفَ عَدْلًا ثُمَّ خَالَفَهُ إِلَى غَيْرِه 📚(تحف العقول، ص۲۹۸) حسرت زده ‏ترين مردم به روز رستاخيز بنده ‏اى است كه عدالت و عمل عادلانه ‏اى‏ را توصيف كرده و بستاید ولى خود خلاف آن را به كار بسته و عملى ديگر نمايد. ┄┅─✵🥀✵─┅┄ 2⃣)شعار دهندگان ابزار و فى قَوْلِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ فَکُبْکِبُوا فیها هُمْ وَ الْغاوُنَ قالَ هُمْ قَوْمٌ وَصَفُوا عَدْلاً بِأَلْسِنَتِهِمْ ثُمَّ خالَفُوهُ إِلى غَیْرِه 📚(اصول کافی، ج۱، ص۶۰) امام باقر(ع) درباره آیه شریفه «فَکُبْکِبُوا فیها هُمْ وَ الْغاوُنَ»؛ یعنی اینها و گمراهان در دوزخ سرنگون گردند، فرمود: ایشان گروهى باشند که را به زبان بستایند؛ (و شعار عدالت‌طلبی را ابزار رسیدن به اهداف خود قرار دهند) امّا در عمل با آن مخالفت ورزند. ┄┅─✵🥀✵─┅┄ 3⃣) ویژگی‌های عَن الباقِر عليه السلام : اِنَّ بَعْضَ اَصَحْابِهِ سَأَلَهُ فَقالَ جُعِلتُ فَدِاكَ اِنَّ الشّيعَهَ عِنْدَنا كثيروُنَ، فَقالَ:هَلْ يَعْطِفُ الغَنِىُّ عَلى الفَقيرَ، فَقالَ: يَتَجاوَزُ المُحْسِنُ عَنْ المُسى ء وَ يَتَواسُونَ؟ قُلْتُ: لا، فقالَ عليه السلام : لَيْسَ هؤُلاءِ الشّيعَةَ، الشَّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هذا 📚 (قضاء حقوق المؤمنين، ص۲۱، ح ۲۲) يكى از ياران امام باقر(ع) به آن حضرت گفت: شيعيان در منطقه ما زيادند. حضرت فرمود: آيـا توانـگر آنان بر فقير مهر مى‌ورزد؟ و نيكوكار از بدكار مى‌گذرد؟ و مواسات و بذل و مالى دارند؟ گفت: خير. حضرت فرمود: اينان شيعه نيستند. كسى است كه چنين باشد. (در جفرافیای مکانی و اسمی شیعه هستند؛ ولی تشیع حقییقی نیاز به پیروی آگاهانه و عملگرایانه اخلاق مدار از اسلام، پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) و داشتن رابطه عاطفی با اهل بیت(ع) دارد.) ┄┅─✵🥀✵─┅┄ 4⃣) پرهیز از و از دست دادن زمان إیّاکَ و التَّفریطَ عِندَ إمکانِ الفُرصَهِ فَإنَّهُ مَیَدانٌ یَجری لأِهلِهِ الخُسران 📚(تحف العقول، ص۲۸۶) امام محمدباقر(ع) فرمود: مبادا فرصت‌های به دست آمده را از دست بدهی که در این میدان آن که وقت را ضایع کند (زمان را از دست بدهد) زیان می‌بیند (و فرصت‌سوزی جز زیان و خسران چیزی نیست. البته توجه داریم که استفاده بهینه از فرصت‌ها که مورد تاکید و مطلوب امام(ع ) است و غیر از فرصت‌طلبی مذموم است.) ┄┅─✵🥀✵─┅┄ 5⃣) به عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ: الْخَلْقُ عِيَالُ اللَّهِ فَأَحَبُّهُمْ إِلَيْهِ أَحْسَنُهُمْ صَنِيعاً إِلَى عِيَالِهِ 📚(مستدرك الوسائل، ج‏۱۲، ص۳۸۷) امام باقر(ع) فرمود همه مردم عيال (تحت سرپرستی و نيازمند) خداوند هستند، پس محبوب‌ترين خلق به درگاه خدا کسی است که به عيال خدا (مردم) سودی رساند (جهت تعاون در نیازمندی‌ها و رفع سختی و مشکلات آنان تلاش کند.) ✍محمدجعفرسعیدیان‌فر. ┄┅─✵🥀✵─┅┄ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دین ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
❇️جایگاه در کلام 💠امام (علیه السلام): «لَمّا خَلَقَ اللّهُ الْعَقْلَ اسْتَنْطَقَهُ ثُمَّ قالَ لَهُ أَقْبِلْ فَأَقْبَلَ. ثُمَّ قالَ لَهُ أَدْبِرْ فَأَدْبَرَ ثُمَّ قالَ وَ عِزَّتى وَ جَلالى ما خَلَقْتُ خَلْقًا هُوَ أَحَبُّ إِلَىَّ مِنْکَ وَ لا أَکْمَلْتُکَ إِلاّ فیمَنْ أُحِبُّ، أَما إِنّى إِیّاکَ آمُرُ وَ إِیّاکَ أَنْهى وَ إِیّاکَ أُعاقِبُ وَ إِیّاکَ أُثیبُ.» 🌱چون خداوند، عقل را آفرید از او بازپرسى کرد، به او گفت پیش آى! پیش آمد. گفت بازگرد. بازگشت. فرمود به عزّت و جلالم سوگند، مخلوقى را که از تو به پیشم محبوبتر باشد نیافریدم. و تو را تنها به کسانى که دوستشان دارم به طور کامل دادم. همانا امر و نهى و کیفر و پاداشم متوجّه توست. 📚اصول كافى جلد ۱,ص ۱۰. 🔹تکلیف بر اساس 💠امام باقر (علیه السلام): «إِنَّما یُداقُّ اللّهُ الْعِبادَ فِى الْحِسابِ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَلى قَدْرِ ما آتاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِى الدُّنْیا.» 🌱خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریک بینى مى کند. 📚اصول کافی,ج ۱,ص ۱۲. زیست قرآنی ┏━━━🍃=🌸━━━┓ @zistequrani ┗━━━🌸=🍃━━━┛ https://chat.whatsapp.com/EcWfio5iuIq01Dy5YeT0Tt https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لَا مَلْجَأَ مِنَ اللَّهِ إِلَّا إِلَيْهِ پناهى از خدا جز به سوى او نيست 🌷 سوره توبه ، آیه ۱۱۸ 🆔️ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 37 تا 40 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️چگونه در نظر جلوه می‌كند؟ 💠إِنَّمَا النَّسِي‏ءُ زِيادَةٌ فِي الْكُفْرِ يُضَلُّ بِهِ الَّذِينَ كَفَرُوا يُحِلُّونَهُ عاماً وَ يُحَرِّمُونَهُ عاماً لِيُواطِؤُا عِدَّةَ ما حَرَّمَ اللَّهُ فَيُحِلُّوا ما حَرَّمَ اللَّهُ زُيِّنَ لَهُمْ سُوءُ أَعْمالِهِمْ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ 🌱تأخیر و جابه‌جا کردن ماه‌های حرام، صرفاً افزایشی در کفر است که کافران با آن گمراه می‌شوند. یک سال آن را حلال می‌شمرند و سالی (دیگر) حرامش می‌کنند تا (به خیال خود) شمار ماه‌هایی را که خدا حرام کرده، (با ماه‌های جابه‌جاشده) هماهنگ کنند، و (با این حیله،) آنچه را که خدا حرام کرده، حلال کنند. زشتی کارهایشان، برایشان آراسته شده است. خداوند، افراد کافر را هدایت نمی‌کند. توبه - ۳۷ 🔷✨‏و جدان انسان در حالی كه دست نخورده باشد به خوبی نيك و بد را تشخيص می‌دهد اما هنگامی كه دانسته قدم در جاده گناه و خلافكاری بگذارد فروغ و جدان كمرنگ و كمرنگتر می‌شود و كار به جايی می‌رسد كه زشتی و قبح گناه تدريجا از ميان می‌رود. 🔷✨‏هر گاه باز ادامه به اين كار دهد كم كم اعمال زشت در نظرش زيبا، و زيبا، زشت جلوه می‌كند! و اين همان چيزی است كه در آيات فوق و آيات ديگر قرآن به آن اشاره شده. ‏گاهی" تزيين اعمال زشت" به شيطان نسبت داده شده است، مانند آيه ۶۳ سوره" نحل"" فَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ‌" و گاهی به صورت فعل مجهول مانند آيه فوق ذكر شده است كه فاعل آن ممكن است وسوسه‌های شيطان و يا نفس سركش بوده باشد، و گاهی به" شركاء" (يعنی بتها) مانند آيه ۱۳۷ سوره" انعام"، و حتی گاهی به خداوند نسبت داده شده است، مانند آيه ۴ سوره" نمل" (إِنَّ الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ زَيَّنَّا لَهُمْ أَعْمالَهُمْ‌":" كسانی كه ايمان به آخرت ندارند اعمال زشتشان را در نظرشان زيبا جلوه می‌دهيم". 👈‏بارها گفته‌ايم كه نسبت دادن اينگونه امور به خداوند به خاطر آن است كه اينها خاصيت عمل خود انسان محسوب می‌شود، و خواص همه اشياء به دست خدا است و مسبب الاسباب او است، و نيز گفته‌ايم اين گونه نسبتها هيچگونه مخالفتی با مسئله اختيار و آزادی اراده انسان ندارد. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ارزش و و ناچیز! 💠‏يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ما لَكُمْ إِذا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَی الْأَرْضِ أَ رَضِيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ فَما مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا فِي الْآخِرَةِ إِلاَّ قَلِيلٌ (۳۸/توبه) 🌱‏ای كسانی‌كه ايمان آورده‌ايد! چرا وقتی به شما گفته می‌شود در راه خدا (و برای جهاد) حركت كنيد، سنگين و زمين‌گير می‌شويد؟ آيا به جای آخرت، به زندگی دنيا راضی شده‌ايد؟ پس بدانيد بهره‌ی زندگی دنيا در (برابر) آخرت، جز اندكی نيست. 👈‏اين آيه اشاره به جنگ تبوك دارد كه برخی از شركت در آن سستی نشان می‌دادند. عوامل و بهانه‌های سستی، فاصله‌ی زياد مدينه تا تبوك (حدود ۶۰۰ كيلومتر)، گرمی هوا، فصل برداشتِ محصول و تبليغات منافقان نسبت به عظمت و قدرت سپاه روم بود. ‏🔹مؤمنان نيز بايد گاهی مورد انتقاد و مؤاخذه قرار گيرند. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ما لَكُمْ‌ ... ‏🔹دلبستگی به دنيا وماديّات، مانع جداشدن انسان از زمين وخاك و رسيدن به‌ كمال وافلاك می‌شود. اثَّاقَلْتُمْ‌ ... (دنياطلب، كوتاه همّت است) ‏🔹ارزش و جايگاه انسان تا حدّی است كه دنيا برای او ناچيز است. «أَ رَضِيتُمْ» ‏🔹كسی‌كه آخرت را برتر از دنيای اندك بداند، به جبهه‌ی جنگ رو می‌كند، نه دنيا. «إِلَّا قَلِيلٌ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟡🟢نظرات قرآن آموزان دوره‌ قبلي روش ساده 🔺دوره ، زمستان 1402 ♻ قسمت دوم 🌹عرض سلام و ادب تشکر میکنم از استاد گرانقدر خداخیرتون بده به خودم گفتم یعنی منم دارم.... من خیلی برای شروع کار با قران نذر وتوسل داشتم ، ان شاالله در جانم بشینه و عمل کننده باشم. بنده این دوره رو به جویندگان راهی كه در جهت فهم قران هستند توصیه میکنم سركار خانم خدابخشي 🌹🌹من سالهاست تمایلم به خواندن قرآن خیلی کمرنگ شده چون حتی با ترجمه و فکر کردن هم درست متوجه نمی‌شدم ولی میدونستم باید کاری کنم و الان احساس میکنم بعد از این دوره میتونم با و تمایل زیاد به سمت خوندن قرآن برم و مطمینا این فقط برکت و نور هست، . سركار خانم بادكان ✅👈جهت اطلاع از جزييات بيشتر و دوره جديد و مشاهده ،به لينك هاي زير مراجعه نماييد ✳ در تلگرام و ایتا: @tadabbor_quranpuyan در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T https://b2n.ir/a02388 https://www.aparat.com/quranpuyan/videos