eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 🌟نسل جوان را بہ جهان رهبرے 🌺جلوه ے توحيد، علے اڪبرے 🌟هر ڪہ هواے رخ احمد ڪند 🌺در تو تماشاے پيمبر ڪند (ع)❣️✨ و مبارکباد @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولادت حضرت علی اکبر (ع) الگوی جوانان را به شما عزیزان تهنیت عرض می نماییم. زندگی نامه: حضرت علی اكبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین(ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان،سال43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. مادر بزرگوار ایشان لیلا دختر ابى مره می باشد. وی زمانى چند در خانه امام حسین علیه السلام به سر برد و روزگارى در زیر سایه حسین (ع) بزیست. لیلا براى امام حسین (ع) پسرى آورد، رشید، دلیر، زیبا، شبیه ترین کس به رسول خدا صلى الله علیه و آله رویش روى رسول ، خویش خوی رسول ، گفت و گویش گفت و گوى رسول خدا صلى الله علیه و آله؛ هر کسى که آرزوى دیدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر لیلا مى نگریست تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید هرگاه مشتاق دیدار پیامبر مى شدیم به چهره او مى نگریستیم؛ به همین جهت روز عاشورا وقتى اذن میدان طلبید و عازم جبهه پیکار شد،امام حسین(ع) چهره به آسمان گرفت و گفت:اللهم اشهد على هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الى رؤیه نبیک نظرنا الیه… حضرت علی اکبر در کربلا حدود ۲۸سال داشت. برخی راویان سن ایشان را ۱۸ سال و ۲۰ سال هم گفته اند. او اولین شهید عاشورا از بنى هاشم بود. شجاعت و دلاورى حضرت على اکبر (ع) و رزم آورى و بصیرت دینى و سیاسى او، در سفر کربلا بویژه در روز عاشورا تجلى کرد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️"السَّلامُ علیکَ یا اوّل قتیل مِن نَسل خَيْر سلیل" 🌸 قال الحیدر ابوتراب: اصحاب المهدی، شبابٌ 🎥 با نوای"حاج مهدی رسولی" @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۹۷ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۱۹ سوره مبارکه 🎤: برگرفته از جلسات تفسیر ایت الله (سایت اسراء) 🔸وَ أَن لاَ تَعْلُوا عَلَی اللَّهِ إِنِّی آتِیکُم بِسُلْطَانٍ مُبِینٍ (۱۹) 🔹می ببینید که تا حال سخن از «عباد الله» بود و سخن از «رسول الله» بود، اما الآن سخن از «الله» است؛ فرمود «عبادُ الله» حرمتی که دارند به برکت «الله» است! «رسول الله» حرمتی که دارد به برکت «الله» است! «امین الله» حرمتی که دارد به برکت «الله» است! شما اگر با مردم بدرفتاری کردید، نسبت به «الله» جفا کردید! اگر به «رسول الله» بدرفتاری کردید، نسبت به «الله» جفا کردید! اگر به «امین الله» بدرفتاری کردید، نسبت به «الله» جفا کردید! این چهار جمله را هماهنگ بیان کرده است؛ ﴿وَ أَن لاَ تَعْلُوا عَلَی اللَّهِ﴾، نه «تَعْلُوا عَلی عِبادِ الله» یا «تَعْلُوا علی رسول الله» یا «لا تَعْلُوا علی أمین الله»، چون «أمین الله»، «رسول الله» و «عباد الله» اگر ارزشی دارند از «» است و حرفی را هم که میزنند از «الله» است. ﴿وَ أَن لاَ تَعْلُوا عَلَی اللَّهِ إِنِّی﴾؛ از آن جهت که «رسول الله» هستم ﴿آتِیکُم﴾، به چه دلیل «رسول الله» هستم؟ برای اینکه «سلطان مُبین» و موجودات روشن دارم! 🔸سلطنت را مستحضرید که از آن واژه های پُربرکت قرآنی است، تنها قدرت نیست، بلکه آن قَهر همراه با مِهر است. این روغن شفّاف که خیلی فروغ دارد و خوب نور می دهد را می گویند «سَلیط». آن کسی سلطان است که حرفی برای گفتن داشته باشد و عُرضه اداره را هم داشته باشد، اگر عُرضه نداشته باشد و حرفی برای گفتن نداشته باشد، «سَلیط» نیست؛ وگرنه صِرف قدرتمند بودن و حاکم بودن که سلطنت نیست. در القاب انبیا(عَلَیهِمُ السَّلام) هم سلطنت آمده است. 🔹لذا فرمود: ﴿وَ أَن لاَ تَعْلُوا عَلَی اللَّهِ إِنِّی آتِیکُم بِسُلْطَانٍ مُبِینٍ﴾؛ من یک معجزه شفّاف و روشنی دارم که هیچ بهانه ای برای شما نمی گذارد و اگر بخواهید به من ستم بکنید، گرچه نیّت شما و تهیه مقدمات شما خیانت به حکم خداست، ولی من به مأمنی پناهنده شدم که او مرا پناه می دهد: ﴿وَ إِنِّی عُذْتُ بِرَبِّی وَ رَبِّکُمْ أَن تَرْجُمُونِ﴾؛ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ هذا مولایـم ...♥️ اولین جمعه سال رسیده و ما بی قرار لحظه ناب .. در قلب ما ما از تو دوریم..💕 🌸🍃 @qurantehran
امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف): 🔺برای تعجیل در بسیار دعا کنید که آن فرج و گشایش شماست. «بسم الله الرحمن الرحیم» إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5902335136963233663.mp3
4.73M
💢منتظری بیاد،تا خودتُ بهش برسونی؟ الآن فرصتِ انتخابه، الآن فرصتِ رسیدنه! یا لیتنی کُنتُ معکم؛ مالِ الآنه ❌ مراقب باش؛جانمونی. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام آقا تمام هفته را مشتاق جمعه بمانیم تا طلوعت را ببینیم سجودت را رکوعت را ببینیم صلات ظهر و عصر در زیر آفتاب دو دست بر قنوتت را ببینیم نگاه مهربان و با صفایت تبسم با سکوتت را ببینیم ولی غروب که می شود، باز هم زمزمه می کنیم: تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را ... از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزّمان» کجایی ای بهار من؟.. 🦋✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🦋 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۹۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۴۰ سوره مبارکه 🎤: برگرفته از جلسات تفسیر ایت الله (سایت اسراء) 🔸إِنَّ یَوْمَ الْفَصْلِ مِیقَاتُهُمْ أَجْمَعِینَ (٤۰) 🔹در سوره مبارکهٴ «دخان» بعد از بیان توحید و بخشی از مسائل وحی و نبوّت، به مسئله معاد پرداختند؛ فرمودند این نظم دقیق خلقت دو چیز را ثابت می کند: یکی ناظم حکیمِ علیم و دیگری هم هدفِ خلقت 🔸فرمود آیا مؤمن و کافر یکسان هستند؟ آیا ظالم و عادل یکسان هستند؟ یا یک روز حسابی هست؟! اگر یکسان باشند، این ظلم است و باطل که ظلم و بطلان در کار ذات اقدس الهی نیست. این «یَوْمَ الْقِیَامَة» که می آید چیست؟ این سرفصل است، پس هدف هست و آن هدف هم به نام ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ است. 🔹در ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ چندین کار انجام می گیرد؛ در این عالَم حق و باطل مشخص نمی شد! خیلی ها مدعی بودند و دیگری را به رَمی می کردند؛ فقط سلسله هستند که اینها هرکدام آمدند ﴿مُصَدِّقاً لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ﴾ بودند؛ بعدی گفت قبلی درست می گوید و قبلی هم گفت که من به بعدی بشارت می دهم. منهای مسئله انبیا و اهل بیت(عَلَیهِمُ السَّلام) که هرکدام ﴿مُصَدِّقاً لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ﴾ هستند، در بین بقیه هست. روزی باید باشد که 1⃣ مکتب حق، رأی حق و فتوای حق از غیر حق جدا شود، 2⃣راهِ حق از راهِ باطل جدا شود. فصل و جدایی حق از باطل، صِدق از کذب، خیر از شرّ، حَسَن از قبیح و حکمت از لغو و باطل باید روشن بشود که این می شود ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾؛ لذا در قیامت و شک نمی ماند، هر کسی می فهمد که حق چیست. 🔸گذشته از اینکه حق وزنِ آن ترازوست! یک وقت ما می گوییم: «أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ حَقٌّ»؛ یعنی مرگی هست، بهشتی هست و جهنمی هست؛ اما یک وقت می گوییم: ﴿وَ الْوَزْنُ یَوْمَئِذٍ الْحَقُّ﴾؛ یعنی وقتی که میزان و ترازو آوردند، یک کفّه «وزن» می گذارند و یک کفّه «موزون»، در یک کفّه «حق» و «حقیقت» را می گذارند و در کفّه دیگر نماز و روزه و عقیده و اخلاق را می گذارند. 🔹بنابراین «یوم» می شود ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ که تمام این عقاید و اخلاق و اعمال از یکدیگر جدا می شود، این اصل صحنه است؛ حالا که صحنه قیامت این‌چنین شد که ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ است و میقات همه هست، در آن روز هیچ‌کسی مشکل دیگری را نمی تواند حلّ بکند. فرمود نه مولایی از مولایی و نه والی ای از «موَلّیٰ علیه» مشکل او را حل می کند، نه اینکه دوستی مشکل دوست دیگر خود را حلّ می کند. 🔹حالا در ﴿یَوْمَ الْفَصْلِ﴾ کفّار کجا میروند و مؤمنین کجا میروند؟ مؤمنین را از آیه ۵۱به بعد مشخص میکند و وضع کفّار را از آیه ۴۳به بعد مشخص می کند @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ عاقبت ذکر  تلاش کنید خداوند متعال ذکرش را به شما الهام کند، همان گونه که در از خدا چنین می خواهیم «أنْ تُلْهِمَنی ذِکْرَک» یعنی در ایام غفلت ناگهان به یاد خدا بیافتد که اگر این عنایت تحقق پیدا کند ، همه لوازم آن از جمله دوام ذکر را به دنبال خواهد داشت. همچنین ایشان می‌فرمود: «عاقبت ذکر عجایب است» ؛ یعنی اگر کسی بتواند یاد خدا را تداوم بخشد ، چیزهای شگفتی از نظر معنوی خواهد دید. ✴️ آیت الله (ره)- زمزم عرفان ،ص۱۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۹۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه اول و دوم - سوره مبارکه 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔹" حم" نام اين سوره است، بعضى از مفسران نقل كرده اند" نامگذارى اين سوره به" حم" براى اشاره به اين است كه اين قرآن كه سراپا اعجاز است از حروف الفبا تشكيل شده". 🔸و شايد به همين دليل بلافاصله از عظمت قرآن ياد كرده، مى ‏گويد" اين كتاب از سوى خداوند عزيز و حكيم نازل شده است" (تَنْزِيلُ الْكِتابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ‏) 🔹" عزيز" به معنى قدرتمند و شكست ناپذير، 🔸" حكيم" به معنى كسى كه از اسرار همه چيز آگاه است و تمام افعالش روى حساب و حكمت مى‏باشد. 🔹روشن است كه براى نازل كردن اينچنين كتاب، حكمتى بى ‏پايان، و قدرتى نامحدود لازم است، كه جز در خداوند متعال وجود ندارد. 🔸جالب اينكه اين آيه به همين صورت در آغاز چهار سوره قرآن آمده است كه سه سوره از سوره ‏هاى حواميم (مؤمن، جاثيه و احقاف) و يك سوره از غير حواميم (سوره زمر) است، اين تكرار و تاكيد به اين منظور است كه توجه همگان را به اسرار و محتواى آن جلب كند، تا هيچ تعبيرى را در آن ساده نينگارند، و هيچ كلمه‏ اى را بي حساب فكر نكنند، و به هيچ حدى از فهم و درك آن قانع نشوند. 🔹اين نكته نيز قابل توجه است كه گاهى توصيف به" عزيز" براى خود قرآن ذكر شده، مانند وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ:" قرآن كتابى است قدرتمند و شكست- ناپذير" دست بيهوده‏ گويان به دامنش دراز نمى‏ شود و گذشت زمان از ارزش آن نمى‏ كاهد، و حقايق آن به كهنه‏ گى نمى ‏گرايد تحريف‏گران را رسوا مى‏ كند و در مسير زمان همواره پيش مى ‏تازد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبر آمد؛ خبری در راه است... 🔴 شب نیمه شعبان بعد از شب قدر از ارزشمندترین شبهاست! ✅شیخ حرّ عاملى(ره) از بزرگان اصحاب نقل مى‎کند که امام صادق(علیه‎السلام) فرمود: 🌙«شبى که حضرت قائم(عج) در آن متولد شد، هیچ نوزادى در آن شب متولد نمى‎شود مگر این که مؤمن خواهد شد، 👈و اگر در سرزمین کفر متولد گردد، خداوند او را به برکت امام مهدى(عج) به سوى ایمان منتقل مى‎سازد.» ✅در نیمه شعبان زیارت حضرت امام حسین(علیه‎السلام) و همچنین زیارت امام زمان(علیه‎السلام) مستحب است. 🌺امام صادق(علیه‎السلام) فرمود: «شب نیمه شعبان بهترین شب بعد از شب قدر است و خواندن دو رکعت نماز در شب نیمه شعبان بعد از نماز عشاء مستحب است، در رکعت اول بعد از حمد، سوره کافرون و در رکعت دوم بعد از حمد سوره توحید خوانده شود.» ✅غسل و شب زنده‎دارى و عبادت در این شب، فضیلت بسیار دارد، این شب در نزد خدا چنین مقامى دارد که ولادت با سعادت امام زمان(علیه‎السلام) در سحرگاه این شب واقع شده و بر عظمت و رونق آن افزوده است. ✅از جمله فضائل این شب این است که، از شب‎هاى مخصوص زیارت امام حسین(علیه‎السلام) است که صد هزار پیامبر(صلی الله علیه و آله) آن حضرت را در این شب زیارت مى‎کنند. @qurantehran