eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
620 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅🔅🔅 📌آرایه های ادبی در قرآن -کنایه ها- (11) 🔰درآیه ی ۱۰ سوره مبارکه قصص می خوانیم: فوَأَصْبَحَ فُؤَادُ أُمِّ مُوسَىٰ فَارِغًا ۖ إِنْ كَادَتْ لَتُبْدِي بِهِ لَوْلَا أَنْ رَبَطْنَا عَلَىٰ قَلْبِهَا لِتَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ«(آیه 10 سوره قصص) صبحگاه مادر موسی دلش (از هر چیزی جز یاد طفلش) فارغ بود و به حدی غم واندوه قلبش را فرا گرفت که اگر نه ما دلش را بر جای نگاه داشتیم تا ایمانش برقرار ماند نزدیک بود راز درونش را آشکار سازد» ▫️ربطاً: اوثقه و شدّه: آنرا بست و عبارت «الربط علی القلب» به معنای محکم کردن دل و قلب است. 🔸معنای کنایی: اطمینان دادن به کسی و آسوده خاطر کردن او 🔹درتفسیر المیزان آمده است: «کلمه ربطنا» از ماده ربط است و ربط بر هر چیزی بستن آن است و درآیه ی شریفه، کنایه است از، اطمینان دادن به قلب مادر حضرت موسی (ع) و همچنین درآیه ی کریمه ی ۱۱ سوره مبارکه ی کهف این چنین آمده است:و ربطنا علی قلوبهم اذا قاموا ربّنا ربّ السماوات و الارض…«ما بر دلهای پاک آنها علاقه (محبت و ایمان به خدا) را محکم ساختیم که آنها (در میان مشرکان و کافران عالم) قیام کرده و گفتند خدای ما پروردگار آسمانها و زمین است». 🔹علامه طباطبایی (ره) در کنایی بودن این عبارت چنین می فرماید:الربط هو الشد و الربط علی القلوب کنایه عن سلب القلق و الاضطراب «کلمه ربط به معنای بستن چیزی است ربط بر قلوب کنایه از گرفتن نگرانی و اضطراب از کسی است». ▪️و دراساس البلاغه امام زمخشری به کنایی بودن این عبارت اشاره شده است: ربط الله علی قلبه: صبّره: یعنی خداوند صبر او را بیشتر کرد. 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📚تفسیر سوره معارج 📝نگاشت: (7) تفسیر آیات 10 تا 18 🌱🌱🌱 📖ترجمه: ﻭ ﻫﻴﭻ(ﺩﻭﺳﺖ)ﮔﺮم ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﺍﺯ(ﺩﻭﺳﺖ)ﮔﺮم ﻧﺰﺩﻳﻚ(ﺧﻮﺩ)ﭘﺮﺳﺶ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ.(10) ﺁﻥ(ﺩﻭﺳﺖ)ﻫﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺧﻠﺎﻓﻜﺎﺭ ﺁﺭﺯﻭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ(ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺠﺎﺕ)ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﭘﺴﺮﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﺩﻫﺪ.(11) ﻭ(ﻧﻴﺰ)ﻫﻤﺴﺮﺵ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﺭﺍ، (12) ﻭ(ﻧﻴﺰ)ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﺍﻧﺶ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻧﺪ، (13) ﻭ(ﻧﻴﺰ)ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺟﻤﻠﮕﻲ(ﺗﺎﻭﺍﻥ ﺩﻫﺪ)، ﺳﭙﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ.(14) ﻫﺮﮔﺰ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺁﻥ(ﺩﻭﺯﺥ)ﺷﻌﻠﻪ ﻱ ﺁﺗﺸﻴﻦ ﺍﺳﺖ! (15) ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻱ ﭘﻮﺳﺖ ﺳﺮ ﻭ ﺑﺪﻥ ﺑﺮﻳﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.(16) (ﺩﻭﺯﺥ)ﻓﺮﺍ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺸﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺭﻭﻱ ﺑﺮﺗﺎﻓﺘﻪ، (17) ﻭ(ﻧﻴﺰ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﺭﺍ)ﺟﻤﻊ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﻛﺮﺩﻧﺪ.(18) 🌱🌱🌱 ☑️ﺁﻳﺎﺕ ﺩﻫﻢ ﺗﺎ ﻫﺠﺪﻫﻢ ﺳﻮﺭﻩ ﻱ ﻣﻌﺎﺭﺝ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺎﺕ ﺧﻠﺎﻓﻜﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﻭ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﻓﺮﺟﺎم ﻋﺬﺍﺏ ﺁﻟﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ . ....ادامه دارد 📚تفسیر استاد اصفهانی 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌 افزار جامع «منادی بالقرآن» دارای محتوای کامل قرآن و 10 تفسیر؛نهج البلاغه؛صحیفه سجادیه؛ رساله عملیه مراجع شیعه ؛دهها کتاب روایی و حدیثی بزرگان شیعه ،تقویم سه گانه و اوقات شرعی با قابلیت های بسیار و ازهمه مهمتر اینکه رایگان است.🌷 👇🏾👇🏾👇🏾 https://belquran.com/d?pid=8b8f31fe07f4ea4f&a @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱🌱 📖دین شناسی فطری (جلسه نهم) 📼استاد حجت الاسلام و المسلمین عظیمی 🔅مشک آن است که خود ببوید نه آن که ....🔅 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
استاد آیت الله محمد هادی 🔅🔅🔅 🔰درس پانزدهم: حروف مقطّعه‌ ⏺نظريه‌هاى مختلف درباره حروف مقطعه‌ 🔘3. حروف مقطّعه چيزى جز خاصيت آوايى در بر ندارند؛ نه رمز و اشاره‌اند و نه معنايى دارند. حكمت آوردن اين حروف در اوايل بعضى سوره‌ها از محدوده ألفاظ و أصوات تجاوز نمى‌كند. 🔅برخى گفته‌اند: از آن جهت نصف حروف الفبا را آورده تا به عرب بگويد: اگر راست مى‌گوييد كه اين كلام بشر است و از همين حروف تركيب يافته، پس شما نصف حروف ديگر را بيفزاييد و سخنى اين چنين بياوريد. 🔅برخى گفته‌اند هنگام تلاوت قرآن در آن روزگار، آواى اين حروف موجب جلب توجه حاضرين بوده تا به قرآن گوش فرا دهند؛ زيرا معاندين پيوسته در صدد ايجاد سر و صدا بودند تا نواى قرآن به گوش رهگذران عرب نرسد: «لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ؛به اين قرآن گوش فرا ندهيد و سخن بيهوده در آن اندازيد، باشد تا پيروز شويد». 🔅برخى آن‌را سوگند گرفته‌اند و گفته‌اند خداوند همچون تين، زيتون، شهر مكه و غيره ... به اين حروف سوگند خورده است و سوگند خوردن به حروف، بدين سبب است كه اصل كلام در تمامى زبانها بر پايه حروف است. ..ادامه دارد 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 237) تفسیر زکات در آیه 103 توبه 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
حکمت بعثت پیامبران.pdf
1.31M
📌مسابقه پیامبر شناسی 🎊سلام محضر همراهان عزیز قرآنی 🎉 به مناسبت مبعث حضرت رسول خاتم صلوات الله علیه و آله و سلم پیامبر شناسی جهت بزرگداشت این روز مبارک برگزار خواهد شد و از میان شرکت کنندگان محترم برندگانی به قید قرعه انتخاب خواهد شد .🌻 🕰 زمان مسابقه روز شنبه ساعت ۲۱ شب خواهد بود . 📚 منبع : حکمت بعثت پیامبران ۵۷ صفحه ای اثر مرحوم علامه مصباح بسیار ارزشمنده خواندنش و نکات خوبی دستگیر تون میشه «سوالات آسان طرح میشه و مهم مطالعه اثره» 🌸 🎁 پنج جایزه جهت قدردانی اهداء خواهد شد . https://eitaa.com/joinchat/2952462340C4011b8cfbf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي  و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ دورم ازت ... بااینکه تو نزدیک منی .... نزدیک تر از این رگ‌ گردنی ... با بار گناه... هروقت که میام .... توی حرمت انگار صدام میزنی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره( صوت ١٠۹ ) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🔅🔅🔅 ☑️ درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم. ☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَسُبْحَانَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُونَ وَحِينَ تُصْبِحُونَ - روم (۱۷)پس به ستايش و تنزیه خدا (از هر عیب و نقصی و چیزهائی که لایق جلال و کمال او نیست) سحرگاهان و شامگاهان (و همه‌ی اوقات) بپردازید. 🌱🌱🌱 🎤تلاوت زیبا و شاهکار ماندگار آیات 17 تا 54 سوره مبارکه روم با صدای استاد تلاوت 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
📚تفسیر سوره معارج 📝نگاشت: (8) تفسیر آیات 10 تا 18 🌱🌱🌱 ✅ﺧﻠﺎﻓﻜﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﺗﻨﻬﺎ ﻭ ﺑﻲ ﻳﺎﻭﺭﻧﺪ، ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺻﻤﻴﻤﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﻫﺮﺍﺳﺎﻥ ﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺻﺤﻨﻪ ﭼﻨﺎﻥ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﺭﺯﻭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺍﻱ ﻛﺎﺵ ﻣﻲ ﺷﺪ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﺧﻮﻳﺶ، ﺑﻠﻜﻪ ﺗﻤﺎم ﻣﺮﺩم ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﻓﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻋﺬﺍﺏ ﻧﺠﺎﺕ ﻳﺎﺑﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﻳﻦ ﺁﺭﺯﻭ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ؛ ﭼﻮﻥ ﻭﻗﺖ ﻋﻤﻞ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺴﻲ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﺭﻭﺯ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ. ✅«ﻟﻈﻲ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺷﻌﻠﻪ ﻱ ﺧﺎﻟﺺ ﺁﺗﺶ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻧﺎم ﻫﺎﻱ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻓﻮﻕ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻌﻨﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ✅ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻋﺎﻣﻞ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﻠﺎﻓﻜﺎﺭﺍﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﺍﻟﻒ)ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﺍﻟﻬﻲ ﭘﺸﺖ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﻱ ﺑﺮﻣﻲ ﺗﺎﻓﺘﻨﺪ. ﺏ)ﺁﻧﺎﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﻲ ﺍﻧﺒﺎﺷﺘﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﻴﻨﻮﺍﻳﺎﻥ ﻛﻤﻚ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ؛ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺁﺗﺶ ﺷﺪﻧﺪ. ..ادامه دارد 📚تفسیر استاد اصفهانی 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
جلد دوم 📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(268) آیه 21- يا ايها الناس اعبدوا ربكم الذى خلقكم والذين من قبلكم لعلكم تتقون ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید. 🌷🌷🌷 🔰بحث روايى 🔘2- اركان عبادت 👈🏼اشاره: امور ياد شده (تفقه ،انقطاع از خلق ،اخلاص )به نحو يكسان در عبادت دخيل نيست، زيرا بعضى از آنها در اصل صحت عبادت نقش دارد؛ مانند نصاب لازم از اخلاص و پرهيز از شرك جلى و خفى، نظير ريا و برخى از آنها در كمال عبادت دخيل است، نه در اصل صحت آن ؛ مانند مرحله بالاى اخلاص، نظير انقطاع از ماسوى الله. تفقه نيز همانند اخلاص بر دو قسم است: قسمتى از آن در اصل صحت عبادت دخيل است، زيرا بدون علم به اركان، اجزاء، شرايط، موانع و خلل عبادت، شروع جدى در آن ميسور نيست و قسمتى از آن در كمالعبادت معتبر است، نه در اصل صحت آن. 🔹استمرار عبادت براى آن است كه هم از آسيب مستمر وسوسه و دسيسه اغواى شيطان رهايى حاصل شود و هم از فيض دايم و جاودانه الهى بهره گرفته شود. 🔹ترك عبادت مطلق است و شامل ترك همه عبادتها مى شود؛ چنانكه شامل ترك عبادت خاص نيز مى شود. بنابراين، كسانى كه برنامه عبادتى خاص ‍ داشته، سپس آن را ترك مى كنند؛ مشمول اين بيان هستند. ...ادامه دارد 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تفسیرصوتی تفسیر سوره تحریم جلسه چهارم 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم. ☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
💢اختلاس و ظلم هیزم جهنم 🔻...فرمود ما از جنگل هيزم نمي‌آوريم همين ظالمين و همين اختلاسي‌ها و همين نجومي‌ها هيزم جهنم هستند: ﴿وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً﴾؛«حطب» يعني هيزم. اين استکبار، اين صهيونيسم، اين کسي که اين گونه يمني‌ها را به خاک و خون مي‌کشد. اينکه قسمت مهم بودجه کشورشان صرف ساختن اسلحه‌هاي آدم‌کشي است. شبانه‌روز سه شيفته اينها دارند کار مي‌کنند. 🔻هيچ کارخانه‌اي به اندازه کارخانه اسلحه‌سازي اين غرب نيست. فرمود: هيزم جهنم اينها هستند. حالا هيزم‌هاي ديگر هست که «لست أدري»! چون هيچ راهي براي تشخيص نداريم دهن ما بسته است ولي «اين قدر هست» به قول حافظ «که بانگ جرسي مي‌آيد»: کس ندانست که منزلگه معشوق کجاست ٭٭٭ اين قَدَر هست که بانگ جَرسي مي‌آيد. 🔻«جَرس» يعني زنگ. اگر اين شترها که زنگ گردنشان به گوش آدم مي‌رسد، کسي که در اتاقش نشسته مي‌گويد من نمي‌دانم کجا مي‌روند، ولي زنگ گردنشان به گوش من مي‌آيد. اينها که مي‌گويند بلند بگو «لا اله الا الله» کجا مي‌روند؟ اين زنگ همين تابوت‌هاست. پس هيزم جهنم خود ظالمين هستند خود استکبار هستند، خود صهيونيسم است، خود يمني‌کش است همين‌ها هستند؛ ﴿وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً﴾. اينها آن مواد اوّليه سوخت و سوز هستند... 📋فرازی از سوره تحریم جلسه چهارم 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 238)نقش زکات و انفاق در پاکبزگی جان 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅السلام علیک یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر الکاظم علیه السلام شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت باد. باب الحوائجی رهامان نمی‌کند شکرش به ذیل مأمن موسی ابن جعفریم @rahighemakhtoom
جهاد تببین امام موسی بن جعفر.docx
24.4K
📌 🔹امام موسی بن جعفر، مهربانی با ابهت 🔸در ترویج و پخش این محتوا یاری کنید 🔹@feqahat @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📲ویژه نامه (علیه‌السلام) منتشر شد. 📤▪️سخنرانی مکتوب 📥▪️مقالات 📤▪️پرسش پاسخ 📤▪️اشعار و پیامک 📥▪️کلیپ و نماهنگ 📤▪️عکس و پوستر 📤▪️سخنرانی و مداحی 📤▪️استوری 💢لطفا جهت دریافت روی لینک👇👇 کلیک کنید. ♨️ https://btid.org/fa/vshahadat-ek
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا