eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
620 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
📚تفسیر سوره معارج 📝نگاشت: (8) تفسیر آیات 10 تا 18 🌱🌱🌱 ✅ﺧﻠﺎﻓﻜﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﺗﻨﻬﺎ ﻭ ﺑﻲ ﻳﺎﻭﺭﻧﺪ، ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺻﻤﻴﻤﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﻫﺮﺍﺳﺎﻥ ﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺻﺤﻨﻪ ﭼﻨﺎﻥ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﺭﺯﻭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺍﻱ ﻛﺎﺵ ﻣﻲ ﺷﺪ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﺧﻮﻳﺶ، ﺑﻠﻜﻪ ﺗﻤﺎم ﻣﺮﺩم ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﻓﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻋﺬﺍﺏ ﻧﺠﺎﺕ ﻳﺎﺑﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﻳﻦ ﺁﺭﺯﻭ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ؛ ﭼﻮﻥ ﻭﻗﺖ ﻋﻤﻞ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺴﻲ ﺗﺎﻭﺍﻥ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﺭﻭﺯ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ. ✅«ﻟﻈﻲ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺷﻌﻠﻪ ﻱ ﺧﺎﻟﺺ ﺁﺗﺶ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻧﺎم ﻫﺎﻱ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻓﻮﻕ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻌﻨﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ✅ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻋﺎﻣﻞ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﻠﺎﻓﻜﺎﺭﺍﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﺍﻟﻒ)ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﺍﻟﻬﻲ ﭘﺸﺖ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﻱ ﺑﺮﻣﻲ ﺗﺎﻓﺘﻨﺪ. ﺏ)ﺁﻧﺎﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﻲ ﺍﻧﺒﺎﺷﺘﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﻴﻨﻮﺍﻳﺎﻥ ﻛﻤﻚ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ؛ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺁﺗﺶ ﺷﺪﻧﺪ. ..ادامه دارد 📚تفسیر استاد اصفهانی 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
جلد دوم 📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(268) آیه 21- يا ايها الناس اعبدوا ربكم الذى خلقكم والذين من قبلكم لعلكم تتقون ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید؛ آن کس که شما، و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید. 🌷🌷🌷 🔰بحث روايى 🔘2- اركان عبادت 👈🏼اشاره: امور ياد شده (تفقه ،انقطاع از خلق ،اخلاص )به نحو يكسان در عبادت دخيل نيست، زيرا بعضى از آنها در اصل صحت عبادت نقش دارد؛ مانند نصاب لازم از اخلاص و پرهيز از شرك جلى و خفى، نظير ريا و برخى از آنها در كمال عبادت دخيل است، نه در اصل صحت آن ؛ مانند مرحله بالاى اخلاص، نظير انقطاع از ماسوى الله. تفقه نيز همانند اخلاص بر دو قسم است: قسمتى از آن در اصل صحت عبادت دخيل است، زيرا بدون علم به اركان، اجزاء، شرايط، موانع و خلل عبادت، شروع جدى در آن ميسور نيست و قسمتى از آن در كمالعبادت معتبر است، نه در اصل صحت آن. 🔹استمرار عبادت براى آن است كه هم از آسيب مستمر وسوسه و دسيسه اغواى شيطان رهايى حاصل شود و هم از فيض دايم و جاودانه الهى بهره گرفته شود. 🔹ترك عبادت مطلق است و شامل ترك همه عبادتها مى شود؛ چنانكه شامل ترك عبادت خاص نيز مى شود. بنابراين، كسانى كه برنامه عبادتى خاص ‍ داشته، سپس آن را ترك مى كنند؛ مشمول اين بيان هستند. ...ادامه دارد 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تفسیرصوتی تفسیر سوره تحریم جلسه چهارم 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم. ☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
💢اختلاس و ظلم هیزم جهنم 🔻...فرمود ما از جنگل هيزم نمي‌آوريم همين ظالمين و همين اختلاسي‌ها و همين نجومي‌ها هيزم جهنم هستند: ﴿وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً﴾؛«حطب» يعني هيزم. اين استکبار، اين صهيونيسم، اين کسي که اين گونه يمني‌ها را به خاک و خون مي‌کشد. اينکه قسمت مهم بودجه کشورشان صرف ساختن اسلحه‌هاي آدم‌کشي است. شبانه‌روز سه شيفته اينها دارند کار مي‌کنند. 🔻هيچ کارخانه‌اي به اندازه کارخانه اسلحه‌سازي اين غرب نيست. فرمود: هيزم جهنم اينها هستند. حالا هيزم‌هاي ديگر هست که «لست أدري»! چون هيچ راهي براي تشخيص نداريم دهن ما بسته است ولي «اين قدر هست» به قول حافظ «که بانگ جرسي مي‌آيد»: کس ندانست که منزلگه معشوق کجاست ٭٭٭ اين قَدَر هست که بانگ جَرسي مي‌آيد. 🔻«جَرس» يعني زنگ. اگر اين شترها که زنگ گردنشان به گوش آدم مي‌رسد، کسي که در اتاقش نشسته مي‌گويد من نمي‌دانم کجا مي‌روند، ولي زنگ گردنشان به گوش من مي‌آيد. اينها که مي‌گويند بلند بگو «لا اله الا الله» کجا مي‌روند؟ اين زنگ همين تابوت‌هاست. پس هيزم جهنم خود ظالمين هستند خود استکبار هستند، خود صهيونيسم است، خود يمني‌کش است همين‌ها هستند؛ ﴿وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً﴾. اينها آن مواد اوّليه سوخت و سوز هستند... 📋فرازی از سوره تحریم جلسه چهارم 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 238)نقش زکات و انفاق در پاکبزگی جان 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅السلام علیک یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر الکاظم علیه السلام شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت باد. باب الحوائجی رهامان نمی‌کند شکرش به ذیل مأمن موسی ابن جعفریم @rahighemakhtoom
جهاد تببین امام موسی بن جعفر.docx
24.4K
📌 🔹امام موسی بن جعفر، مهربانی با ابهت 🔸در ترویج و پخش این محتوا یاری کنید 🔹@feqahat @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📲ویژه نامه (علیه‌السلام) منتشر شد. 📤▪️سخنرانی مکتوب 📥▪️مقالات 📤▪️پرسش پاسخ 📤▪️اشعار و پیامک 📥▪️کلیپ و نماهنگ 📤▪️عکس و پوستر 📤▪️سخنرانی و مداحی 📤▪️استوری 💢لطفا جهت دریافت روی لینک👇👇 کلیک کنید. ♨️ https://btid.org/fa/vshahadat-ek
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شرح و تفسیر دعای دهم 🔈جلسه :پایانی 🔰دعای دهم صحیفه سجادیه از دعا‌های امام سجاد(ع) ☑️ موضوع اصلی : کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام فِی اللَّجَإِ إِلَی اللَّهِ تَعَالَی: در پناه بردن به خداوند 🔈حجة الاسلام والمسلمين استاد @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و تفسیر حکمت ۱۱ (کلمات قصار) ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم 📌فراز ششم دعا :(جلسه ۱۸۸)خود و فرزندان خویش را در پناه خدا قراردهیم از دعا‌های امام (ع) که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام (ع) بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. و از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا می برد. 🔈 ارائه کننده: خادم صفحه قرآنی 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و تفسیر حکمت۱۸۹ (کلمات قصار) ⏮استاد حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی 🎤کوتاه و با بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ کار و تلاش مومنانه (جلسه ۲۰) 🔰بازخوانی فصل سوم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
حکمت بعثت پیامبران.pdf
1.31M
📌مسابقه پیامبر شناسی 🎊سلام محضر همراهان عزیز قرآنی 🎉 به مناسبت مبعث حضرت رسول خاتم صلوات الله علیه و آله و سلم پیامبر شناسی جهت بزرگداشت این روز مبارک برگزار خواهد شد و از میان شرکت کنندگان محترم برندگانی به قید قرعه انتخاب خواهد شد .🌻 🕰 زمان مسابقه روز شنبه ساعت ۲۱ شب خواهد بود . 📚 منبع : حکمت بعثت پیامبران ۵۷ صفحه ای اثر مرحوم علامه مصباح بسیار ارزشمنده خواندنش و نکات خوبی دستگیر تون میشه «سوالات آسان طرح میشه و مهم مطالعه اثره» 🌸 🎁 پنج جایزه جهت قدردانی اهداء خواهد شد . https://eitaa.com/joinchat/2952462340C4011b8cfbf
12 🔅بررسی معنی انتظار فرج و منتظران درکلام امام خمینی (١) 🌱🌱🌱 🔰بعضیها انتظار فرج را به این می دانند که در‌‎ ‌‏مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان ـ سلام الله علیه ـ را از خدا‌‎ ‌‏بخواهند. اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند. 🔅بلکه بعضی از آنها را‌‎ ‌‏که من سابقاً می شناختم بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری‌‎ ‌‏هم داشت و منتظر حضرت صاحب ـ سلام الله علیه ـ بود. 🔅اینها به تکالیف شرعی خودشان‌‎ ‌‏هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند، لکن‌‎ ‌‏همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند.‏ 🔰‌‏یک دستۀ دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به‌‎ ‌‏اینکه در جهان چه می گذرد، بر ملت ها چه می گذرد، بر ملت ما چه می گذرد؛ به این‌‎ ‌‏چیزها ما کار نداشته باشیم، ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم، برای جلوگیری از‌‎ ‌‏این امور هم خود حضرت بیایند ان شاءالله ، درست می کنند؛ دیگر ما تکلیفی نداریم.‌‎ ‌‏ 🔅تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می گذرد یا در‏ مملکت خودمان می گذرد، نداشته باشیم. اینها هم یک دسته ای، مردمی بودند که صالح‌‎ ‌‏بودند.‏ ...ادامه دارد 🌱🌱🌱 ✅تا پانزده شعبان زادروز حضرت صاحب الزمان علیه السلام هر روز یک مطلب @rahighemakhtoom
🔻لوْ لا رِجالٌ مُؤْمِنُونَ وَ نِساءٌ مُؤْمِناتٌ لَمْ تَعْلَمُوهُمْ أَنْ تَطَؤُهُمْ فَتُصِيبَكُمْ مِنْهُمْ مَعَرَّةٌ بِغَيْرِ عِلْمٍ لِيُدْخِلَ اللَّهُ فِي رَحْمَتِهِ مَنْ يَشاءُ لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَلِيماً☆ اگر [در مكه‌] مردان و زنان با ايمانى نبودند كه [ممكن بود] بى‌آنكه آنان را بشناسيد، ندانسته پايمالشان كنيد و تاوانشان بر شما بماند [فرمان حمله به مكه مى‌داديم‌] تا خدا هر كه را بخواهد در جوار رحمت خويش درآورد. اگر [كافر و مؤمن‌] از هم متمايز مى‌شدند، قطعاً كافران را به عذاب دردناكى معذب می کند. 🌱🌱🌱 ◻️آیه فوق ناظر به صلح حديبيه است كه پيامبر و يارانش براي زيارت خانه خدا به سوي مكه حركت كردند و کفار قريش «مکه» هم با همه هم پيمانان راه را بر آنان سد كردند و بهانه جويي براي جنگ كردند ، پيامبر هم كه با بهانه جويي هاي قريش براي جنگ مواجه شد ، با يارانش بر جنگ و مقاومت تا مرگ پيمان بست ( بيعت شجره و رضوان) و دو گروه بر جنگ مصمم شدند ولي خدا مسلمانمان را كه به محدوده مكه وارد شده و اين خود پيروزي بزرگي بود، را از جنگ با مشركان و آنان را از جنگ با مسلمانان منصرف كرد: وَ هُوَ الَّذي كَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ عَنْهُمْ بِبَطْنِ مَكَّةَ مِنْ بَعْدِ أَنْ أَظْفَرَكُمْ او كسي است كه دست آنها را از شما، و دست شما را از آنان در دل مكّه كوتاه كرد بعد از آنکه شما را برانها پیروز ساخت . ◼️خدا در آیه ای که در صدر پست آورده ایم فلسفه اين اراده اش را بيان مي فرمايد كه اگر شما دو طرف را از جنگ منصرف كردم بدان جهت بود كه مؤمنان زيادي در مكه و در بين مشركان ناشناخته بودند و اگر جنگ مي شد ، احتمال مي رفت آنان در جنگ به دست مسلمانان كشته شوند و مسلمانان ناآگاهانه به برادر كشي مبتلا گردند و خداوند مي خواست اين مؤمنان ناشناخته در بين كافران و يا مؤمنان در صلب كافران ، به رحمت او نايل گردند. بعد ادامه مي دهد: لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَليماً و اگر مؤمنان و كفّار (در مكه) از هم جدا بودند ، كافران را عذاب دردناكي مي‏ كرديم! 🔻وجه ارتباط آیه کریمه با عجل الله فرجه: ◻️در روایتی که شخصی از علیه‌السلام سوال کرد: آيا علىّ علیه‌السلام در دين خداى تعالى نيرومند نبود؟ فرمود: آرى نيرومند بود. گفت: پس چرا هنگامی که بر قوم مسلط شد (در جمل) آن‌ها را نابود نکرد و چه مانع او از این کار شد؟ فرمود: آيه‌اى در كتاب خداى تعالى او را بازداشت. گفتم: آن كدام آيه است؟ فرمود: اين سخن خداى تعالى: لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَلِيماً اگر [كافر و مؤمن] از هم متمايز مى‌شدند قطعا كافران را به عذاب دردناكى معذب مى‌داشتيم. سپس فرمود: براى خداى تعالى ودايع مؤمنى در اصلاب قوم كافر و منافق‌ وجود دارد و على علیه‌السلام پدران را نمى‌كشت تا آنكه آن ودايع خارج شوند... و ما اهل البيت نيز چنين است ظهور نمى‌كند تا آنكه ودايع خداى تعالى ظاهر شود. یعنی خداوند علم دارد که این جماعت از آن‌ها به زودی متولد شوند و از روی اختیار و اراده ایمان بیاورند و به همین جهت خداوند پدران آن‌ها را عذاب نمی‌کند. و این مصداق آیه مبارکه :يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ زنده را از مرده بیرون آورد . ◽️ عجل الله تعالی فرجه زمانی ناچارا ظهور می‌کند که در صلب کافران نطفه مومنان به امانت نبوده باشد تا با هلاکت کفار این نطفه ها ضایع نگردد . ◻️در روايتی از امام موسی بن جعفر ع در تفسير آيه‌ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها چنين آمده است: ‏ليس يحييها بالقطر و لكن يبعث اللَّه رجالا فيحيون العدل فتحی الارض لاحياء العدل، و لاقامة العدل فيه انفع فی الارض من القطر اربعين صباحا منظور اين نيست كه خداوند زمين را به وسيله باران زنده می‌كند، بلكه مردانی را برمی‌انگيزد كه اصول عدالت را احيا كنند، و زمين با احيای عدالت زنده می‌شود، (بدانيد) اقامه عدل در زمين از چهل روز باران نافع تر است. 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
زندگی مومنانه و زندگی 📌تحقیر دیگران ممنوع 🔅‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ "لَا يَزْرَأَنَّ أَحَدُكُمْ بِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِ الله، فَإِنَّهُ لَا يَدْرِي أَيُّهُمْ وَلِيُّ الله."(بحار الانوار، ج ۷۲، ص: ۱۴۷) از شما هیچ آدمی را به چشم حقارت ننگرد چون معلوم نیست کدامشان دوست خدایند." 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎇بعثت نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی حد او بر زمینیان است . 🌼مبعث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بر همراهان قرآنی و رهروان ثقلین مبارک باد🌼 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 انگیزه بعثت 🔹 انگیزه بعثت تزکیه نفوس بوده است و تزکیه نفوس به این است که خودخواهیها برود از بین، خودبینیها برود از بین، ریاست طلبیها برود از بین، دنیا طلبیها برود از بین، و به جای همه، خدای تبارک و تعالی و هوایِ برای خدا بنشیند. انگیزه بعثت این است که حکومت خدا در دلهای بشر حکومت کند تا اینکه در جامعه‌های بشر هم حکومت کند. تا تزکیه در رده‌های بالا حاصل نشود این مملکت و همه ممالکی که هستند اصلاح نخواهند شد. 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
44638654330495.pptx
5.29M
✳️پاورپوینت سیره پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••
44638654753264.pptx
2.02M
✳️پاورپوینت پیامبر در نگاه اندیشمندان جهان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•