eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
787 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي  و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اولیائک. دستام خالیه دستامو بگیر محتاج توام محتاج و فقیر آقا @rahighemakhtoom
🌱🌱🌱 ‏امام صادق علیه السلام‏ المؤمنُ لَه قوّةٌ في دِينٍ، و حَزْمٌ في لِينٍ، و إيمانٌ في يقينٍ، و حِرْصٌ في فِقهٍ، ونشاطٌ في هُديً ... و صَلاةٌ في شُغلٍ.(الکافی، ج ۲، ص: ۲۳۱) مؤمن در امر دین نیرومند است، باوجود نرمی دوراندیش است‌، ایمانش با یقین، برای تحصیل فقه حریص و در هدایت‌جوئی بانشاط است‌ ... هنگام اشتغال به کاری نماز را فراموش نکند. 🌷🌷🌷 پ ن: ✅نیرومندی دین با شناخت دقیق و عمیق از مبانی و آموزه های دینی و سپس باور قلبی بی شک و تردید و دفاع استدلالی و منطقی حاصل می شود. ✅درروابط انسانی نرم گفتار،خوش رفتار و مهرورزی را با دور اندیشی قرین و همراه کردن ضرورتی انکار ناپذیر در زیست مومنانه است. ✅ایمان عاری از شک و تردید (یقین) باور همراه با بصیرت و تشخیص و اقدام به موقع وظیفه و عمل است. ✅فقه، فهم عمیق از دین به عنوان یک نظام و سازمان الهی برای زندگی ✅برای دریافت و راه یابی به ابعاد گوناگون دین روحیه شاداب و سرزنده و کار و تلاش لازم است. ✅نماز عصاره و چکیده ارتباط مومنانه انسان با آفریدگار محور همه امور زندگی در زیست مومنانه است. @rahighemakhtoom
‌ 💠 قرآن ، یک دستورالعملِ انسان سازی و یک کتابِ نظامِ هستی است ، یک آبِ حیاتِ جانِ انسانی است ، و همین یک آبِ حیات ، در هر شخصی ، در هر فردی و مطابق با ظرفیتِ وجودی و حالِ وجودیِ او جلوه می کند و بافتِ خاص او ، خودش را ظهور می دهد ، که اگر قرآن ، بر میلیاردها به توانِ میلیاردها انسان عرضه بشود ، آن شأنیت و لیاقت هست که قرآن در هر فردی به گونه ای تجلّی کند که غیر از تجلّی در افراد دیگر است . و بر اساس قابلیّتِ هر قابلی ، فیضِ حق و آبِ حیاتِ انسانیِ قرآن ، یک جلوه ی خاصّی دارد . 📗منبع : 🌱🌱🌱 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
💢عاقل و اندیشمند کیست! قرآن کريم لُب را و مغز را برای کسي مي‌داند که از نظر معارف معتقد باشد و از نظر عمل، عمل صالح داشته باشد. فرمود: ﴿يا أُولِي الْأَلْبابِ﴾، در بخش‌هاي ديگر از عده‌اي به عنوان سفيه ياد مي‌کند: ﴿لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ﴾،اينها ﴿وَ مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَه﴾؛موحّد را لبيب، عاقل و مانند آن مي‌شمارد. کسي که از روش انبياي ابراهيمی(عليهم السلام) فاصله گرفته است آن را سفيه مي‌داند. 📝فرازی از سوره طلاق جلسه نهم 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
طلاق ۹.mp3
6.39M
🎤 تفسیرصوتی تفسیر سوره طلاق جلسه نهم 🌱🌱🌱 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
باور ما. کعبه بنای توحید ۲.mp3
11.13M
🔅سلسله مباحث 🔅 📌و اما باور ما-(قسمت 265) کعبه بنای توحید 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
🔹شیخ بهایی در کشکول گوید، مجنون عامری می گفت: اگر خواهم به نظاره و دیدار ليلى ، آتش درون خويش را فرو بنشانم ، مردمان گويند: اگر آرزوى ديدن ليلى دارى ، به بيمارى طمع بمير! چگونه خواهى او را به ديدگانى بينى ؟ كه ديگران را ديده و آن ها را به اشك تطهير و پاکیزه ای نكرده اى ، و به سخنى از او محظوظ و بهرمند شوى ، كه از دهليزهاى گوش تو كلام ديگران مى گذرد. پ ن: 🔹آری عاشق جز معشوق نیندیشد و نبیند و نشنود. 🔹عشق غیرت است که غیر را بر نمی تابد. 🔹غیرت کمال خردورزی عاشقانه است یعنی آمیزه ای از عقل و عشق! 🔹و چه نیکو فرمود سنایی: با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید یا هوای خویشتن 🌷🌷🌷 📌با ما در صفحه مجال عیش سخنی از جنس زندگی همراه باشید @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2130968580.mp3
802.6K
🍀عنه صلى الله عليه و آله : يُدفَعُ عن قارئِ القرآنِ بَلاءُ الدنيا ، و يُدفَعُ عن مُستَمِعِ القرآنِ بَلاءُ الآخِرَةِ .[كنز العمّال : 4031.] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : از قارى قرآن، بلاى دنيا دور مى شود و از شنونده قرآن، بلاى آخرت.🍀 📖تلاوت آیاتی از سوره مبارکه 🎤قارى استاد التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom
Quran Hadi - Al‑A`raf [196-198] Sirat.App & FirstCause.mp3
3.92M
یک و چند استاد دکتر محمدعلی 🌱🌱🌱 إِنَّ وَلِيِّيَ اللَّهُ الَّذِي نَزَّلَ الْكِتابَ وَ هُوَ يَتَوَلَّى الصَّالِحِينَ☆سوره - ۱۹۶ بی تردید قطعا کس‌و‌کار و حامی و یاری گر من خدا‌یی است که قرآن را فرستاده و هم‌اوست که شایستگان را حمایت و یاری و سرپرستی می‌کند. 🔅🔅🔅 🔹ایمنی امت از .... عن الرّسول (صلی الله علیه و آله)- ِ یَا عَلِیُّ أَمَانٌ لِأُمَّتِی مِنَ الْحَرَقِ إِنَ وَلِیِّیَ اللهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّی الصَّالِحِینَ وَ ما قَدَرُوا اللهَ حَقَّ قَدْرِهِ الْآیَة. پیامبر (صلی الله علیه و آله)- یا علی امان برای امّت من از سوختن، خواندن این آیه: إِنَّ وَلِیِّیَ اللهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّی الصَّالِحِینَ، وَ ما قَدَرُوا اللهَ حَقَّ قَدْرِه است.‌(من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۳۷۱/ البرهان) @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوت جلسه دوم.mp3
7.45M
💢شرح و تفسیر دعای چهاردهم 🔈جلسه :دوم 🔰دعای چهاردهم صحیفه سجادیه از دعا‌های امام سجاد(ع) ☑️ موضوع اصلی : دعای برای رفع ستم ستمگران 🔘از دعا‌های رسیده از امام سجاد(ع) در یاری خواستن از خدا برای رهایی از ظلمِ ستم‌کاران است. حضرت سجاد(ع) در این دعا به علم خدا به سرگذشت ستم‌دیدگان اشاره کرده و از خدا برای غلبه بر کینه و خشم از دشمن، یاری می‌طلبد، امام سجاد(ع) همچنین از خدا مقام رضا و تسلیم را درخواست می‌کند. . 🔈حجة الاسلام والمسلمين استاد @rahighemakhtoom
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
#زبور_اهل_بیت 💢شرح و تفسیر دعای چهاردهم #صحیفه_سجادیه 🔈جلسه :دوم 🔰دعای چهاردهم صحیفه سجادیه از د
🔰دعای چهاردهم از (ع) وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام إِذَا اعْتُدِی عَلَیهِ أَوْ رَأَی مِنَ الظَّالِمِینَ مَا لَا یحِبُّ (۱) یا مَنْ لَا یخْفَی عَلَیهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِینَ (۲) وَ یا مَنْ لَا یحْتَاجُ فِی قَصَصِهِمْ إِلَی شَهَادَاتِ الشَّاهِدِینَ. (۳) وَ یا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِینَ (۴) وَ یا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِینَ (۵) قَدْ عَلِمْتَ، یا إِلَهِی، مَا نَالَنِی مِنْ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ مِمَّا حَظَرْتَ وَ انْتَهَکهُ مِنِّی مِمَّا حَجَزْتَ عَلَیهِ، بَطَراً فِی نِعْمَتِک عِنْدَهُ، وَ اغْتِرَاراً بِنَکیرِک عَلَیهِ. (۶) اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ خُذْ ظَالِمِی وَ عَدُوِّی عَنْ ظُلْمِی بِقُوَّتِک، وَ افْلُلْ حَدَّهُ عَنِّی بِقُدْرَتِک، وَ اجْعَلْ لَهُ شُغْلًا فِیمَا یلِیهِ، وَ عَجْزاً عَمَّا ینَاوِیهِ (۷) اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لَا تُسَوِّغْ لَهُ ظُلْمِی، وَ أَحْسِنْ عَلَیهِ عَوْنِی، وَ اعْصِمْنِی مِنْ مِثْلِ أَفْعَالِهِ، وَ لَا تَجْعَلْنِی فِی مِثْلِ حَالِهِ (۸) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَعْدِنِی عَلَیهِ عَدْوَی حَاضِرَةً، تَکونُ مِنْ غَیظِی بِهِ شِفَاءً، وَ مِنْ حَنَقِی عَلَیهِ وَفَاءً. (۹) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ عَوِّضْنِی مِنْ ظُلْمِهِ لِی عَفْوَک، وَ أَبْدِلْنِی بِسُوءِ صَنِیعِهِ بی‌رَحْمَتَک، فَکلُّ مَکرُوهٍ جَلَلٌ دُونَ سَخَطِک، وَ کلُّ مَرْزِئَةٍ سَوَاءٌ مَعَ مَوْجِدَتِک. (۱۰) اللَّهُمَّ فَکمَا کرَّهْتَ إِلَی أَنْ أُظْلَمَ فَقِنِی مِنْ أَنْ أَظْلِمَ. (۱۱) اللَّهُمَّ لَا أَشْکو إِلَی أَحَدٍ سِوَاک، وَ لَا أَسْتَعِینُ بِحَاکمٍ غَیرِک، حَاشَاک، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ صِلْ دُعَائِی بِالْإِجَابَةِ، وَ اقْرِنْ شِکایتِی بِالتَّغْییرِ. (۱۲) اللَّهُمَّ لَا تَفْتِنِّی بِالْقُنُوطِ مِنْ إِنْصَافِک، وَ لَا تَفْتِنْهُ بِالْأَمْنِ مِنْ إِنْکارِک، فَیصِرَّ عَلَی ظُلْمِی، وَ یحَاضِرَنِی بِحَقِّی، وَ عَرِّفْهُ عَمَّا قَلِیلٍ مَا أَوْعَدْتَ الظَّالِمِینَ، وَ عَرِّفْنِی مَا وَعَدْتَ مِنْ إِجَابَةِ الْمُضْطَرِّینَ. (۱۳) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ وَفِّقْنِی لِقَبُولِ مَا قَضَیتَ لِی وَ عَلَی وَ رَضِّنِی بِمَا أَخَذْتَ لِی وَ مِنِّی، وَ اهْدِنِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ، وَ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا هُوَ أَسْلَمُ. (۱۴) اللَّهُمَّ وَ إِنْ کانَتِ الْخِیرَةُ لِی عِنْدَک فِی تَأْخِیرِ الْأَخْذِ لِی وَ تَرْک الِانْتِقَامِ مِمَّنْ ظَلَمَنِی إِلَی یوْمِ الْفَصْلِ وَ مَجْمَعِ الْخَصْمِ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَیدْنِی مِنْک بِنِیةٍ صَادِقَةٍ وَ صَبْرٍ دَائِمٍ (۱۵) وَ أَعِذْنِی مِنْ سُوءِ الرَّغْبَةِ وَ هَلَعِ أَهْلِ الْحِرْصِ، وَ صَوِّرْ فِی قَلْبِی مِثَالَ مَا ادَّخَرْتَ لِی مِنْ ثَوَابِک، وَ أَعْدَدْتَ لِخَصْمِی مِنْ جَزَائِک وَ عِقَابِک، وَ اجْعَلْ ذَلِک سَبَباً لِقَنَاعَتِی بِمَا قَضَیتَ، وَ ثِقَتِی بِمَا تَخَیرْتَ (۱۶) آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ، إِنَّک ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ، وَ أَنْتَ عَلی کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom
حکمت 16-تَذِلُّ الْأُمُورُ لِلْمَقَادِیرِ حَتَّى یَکُونَ الْحَتْفُ فِى التَّدْبِیرِ.mp3
3.09M
🌱🌱🌱 📚شرح و تفسیر حکمت ۱۶ (کلمات قصار) ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
#نهج_البلاغه #حکمتها #حکمت #امام_علی 🌱🌱🌱 📚شرح و تفسیر حکمت ۱۶ (کلمات قصار)
١٦: تقدیر خدا یا تدبیر انسان؟ ☆وَ قَالَ عليه‌السلام تَذِلُّ اَلْأُمُورُ لِلْمَقَادِيرِ حَتَّى يَكُونَ اَلْحَتْفُ فِي اَلتَّدْبِيرِ☆ ☆و درود خدا بر او، فرمود: كارها چنان در سيطرۀ تقدير الهي است كه چاره انديشى به مرگ مى‌انجامد.☆ پ ن : 🔹چنان نيست كه هميشه انسان‌هاى مدير و مدبر پيروز گردند؛ گاه تقديرات همۀ تدبيرات آنها را برهم مى‌زند. 🔹گرچه انسان بايد در همۀ امور هوشيارانه و مدبرانه عمل كند؛ اما چنين نيست كه از لطف خدا بى‌نياز باشد. خداوند براى بيدار ساختن انسان و شكستن غرور و غفلت او گهگاه امورى مقدر مى‌كند كه بر خلاف تمام تدبيرها و پيش‌بينى‌ها و مقدمه‌چينى‌هاى انسان است تا به او بفهماند در پشت اين دستگاه، دست نيرومندى است كه هيچ‌كس بى‌نياز از لطف و محبت او نيست. @rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
🔅گران جانی رها کن ای دوست! 🔹جناب شیخ بهایی در کشکول گوید،حكيمى را گفتند: چگونه است كه سنگينى گران جانان سنگين تر از باريست كه بر دوش كشند گفت : از آن رو كه بار گران ، سنگينى جسم و جانست و گرانى گران جانان ، سنگينى روح! 📃پ ن: ☑️گران جان کنایه از فرد خسیس ،کسی که همنشینی و سخن گفتنش بر دیگران ناگوار باشد. ☑️گران جانی به معنی لجاجت و همچنین سخت و غیر قابل انعطاف بودن در اندیشه نیز میتواند باشد شاید آن چیزی که اکنون دگماتیسم(جزم اندیشی بدون دلیل و برهان منطقی) میگوییم. حریف گران‌جان ناسازگار چو خواهد شدن دست پیشش مدار (سعدی) 🔰صفحه مجال عیش سخنی از جنس زندگی.با ما همراه باشید @majaleezendegi
حکمت 193 نهج البلاغه.mp3
5.45M
📚شرح و تفسیر حکمت193 (کلمات قصار) ⏮استاد حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی 🎤کوتاه و با بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه.عبداللهی 193.mp3
9.67M
🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم 📌فراز ششم دعا :(جلسه 193)خود و فرزندان خویش را در پناه خدا قراردهیم از دعا‌های امام (ع) که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام (ع) بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. و از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا می برد. 🔈 ارائه کننده: خادم صفحه قرآنی 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
زندگی مومنانه.کار وتلاش.عبداللهی 20.mp3
11.56M
☑️ کار و تلاش مومنانه (جلسه 20) 🔰بازخوانی فصل سوم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅صلی الله علیک یا ابا عبدلله الحسین علیه السلام السلام علی الحسین .... و علی علی بن الحسین .... و علی اولاد الحسین.... و علی اصحاب الحسین.... @rahighemakhtoom
ای بسیار ارزشمند ✳️ قاموس نور ۳ و وبگاه قاموس نور نرم‌افزار "قاموس النور ۳" متن ۱۴۱ عنوان کتاب در ۳۸۰ جلد را در خود جای داده است به همراه وبگاه قاموس نور و نسخه اندرویدی، دانلود برنامه اندرویدی قاموس: https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.qamus 🍃نرم افراز بسیار خوبیه دوست داشتید دانلودش کنید و به دانشجویان و دانش پژوهان علوم انسانی معرفی کنید. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤ابراهیم رهبر 📃ای قلم سوزلرینده اثر یوخ ای قلم در حرفهایت اثری نیست؛ از آشنا برایم خبری نیست… ای خدا این جمعه هم آمد و بگذشت… از یوسفِ فاطمه باز خبری نیست! @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا