eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅🔅🔅 📌انس با قرآن ◽️براي انس با قرآن، پنج عنوان «قرائت»، «تلاوت»، «ترتيل»، «استماع و انصات» و «تدبر» در قرآن آمده است: عنوان «تدبر»و «قرائت »و«تلاوت» و «ترتیل »را در پست های قبلی مورد بررسي قرار گرفت حال عناوين ديگر را بررسي مي‎كنيم: 🌿🌿🌿 5.«استماع و انصات»: 🔹استحباب استماع قرآن ▫️پيشتر گفتيم كه قرآن خاموشي و گوش سپردن به تلاوت و قرائت آياتش را بر همه شنوندگان لازم دانسته و بر آن تأكيد دارد. و تفاوتي نمي‌كند كه چه كسي آن را بر زبان جاري مي‌سازد؛ زيرا قرآن به طور مطلق و بدون قيد و شرط مي‌فرمايد:«وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ». ▫️و اما اينكه اين سكوت و استماع در چه مورد يا مواردي بايد رعايت شود، مطلبي است كه مورد توجه مفسران و فقها بوده است؛ از اين‌رو در توضيح و تفسير اين آيه آمده است:«أنصتوا» از ماده «انصات»، به معناي سكوت تؤام با گوش دادن است. در اينكه آيا سكوت استماع به هنگام قرائت قرآن، در تمام موارد است، يا منحصر به وقت نماز و هنگام قرائت امام جماعت، يا هنگامي كه امام در خطبه نماز جمعه قرآن تلاوت مي‌كند، در ميان مفسران بحث و گفت و گو بسيار است، و احاديث مختلفي در اين خصوص در كتب حديث و تفسيرنقل شده است. ▫️آنچه از ظاهر آيه استفاده مي‌شود، اين است كه حكم مورد نظر، عمومي و همگاني است و مخصوص به حال معيني نيست؛ ولي روايات متعددي كه از پيشوايان اسلام نقل شده است و هم‌چنين اجماع و اتفاق علماء بر عدم وجوب استماع در همه حالات و موارد، دلالت دارد كه اين حكم به صورت كلّي، يك حكم استحبابي است؛ يعني شايسته و مستحب است كه در هر كجا و در هر حال، كسي كه قرآن تلاوت مي‌كند، ديگران به احترام قرآن، سكوت كنند و بدان گوش و جان بسپارند. پيام خدا را بشنوند و در زندگي از آن الهام گيرند؛ زيرا قرآن تنها كتاب قرائت و تلاوت نيست، بلكه كتاب فهم و درك و عمل است؛ از اين‌رو، بر اين حكم مستحبي به قدري تأكيد شده كه در بعضي از روايات از آن تعبير به واجب شده است. ▫️در حديثي از امام صادق ـ عليه السلام ـ مي‌خوانيم كه فرمود: «الانصات للقرآن في الصلاة وفي غيرها وإذا قرئ عندك القرآن، وجب عليك الانصات والاستماع» .«بر تو واجب است كه در نماز و غير نماز در برابر شنيدن قرآن سكوت و استماع كني و هنگامي كه نزد تو قرآن خوانده شود، لازم است سكوت كردن و گوش فرا دادن». 🔲از مجموع اين بحث، روشن مي‌شود كه سكوت و استماع در هنگام شنيدن آيات قرآن، كار بسيار شايسته‌اي است؛ ولي به طور كلي واجب نيست، احتمال مي‌رود كه علاوه بر اجماع و روايات، جمله ی «لَعَلَّكُم‌ تُرْحَمونَ» (شايد مشمول رحمت خدا بشويد)، نيز اشاره به مستحب بودن اين حكم داشته باشد. ▪️تنها در يك مورد، اين حكم الهي شكل وجوب به خود مي‌گيرد، و آن هنگام نماز جماعت است كه مأموم به محض شنيدن قرائت امام، بايد سكوت كند و گوش فرا دهد؛ حتي جمعي از فقها با استناد به همين آيه شريفه، قرائت «حمد» و «سوره» را از عهده مأموم ساقط كرده‌اند. از جمله رواياتي كه دلالت بر اين حكم دارد، روايتي است از امام باقر ـ عليه السلام ـ كه فرمود: «وإذا قرئ القرآن في الفريضة خلف الامام، فاستمعوا له وأنصتوا، لعلّكم ترحمون» «هنگامي كه قرآن در نماز فريضه و پشت سر امام خوانده مي‌شود، گوش فرا دهيد و خاموش باشيد، شايد مشمول رحمت الهي شويد» ☘️☘️☘️ 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
برشی از کتاب (111) 🔅🔅🔅 ✅اصل ششم. تفكّر سكولاريزم و انديشه اومانيزم، ريشه مشترك آنها دعواي ربوبيت فرعوني و ادّعاي الوهيت نمرودي است، و تفاوت آنها، بعد از اشتراكِ در اصل دعوا، همانا در كل و جزء است؛ يعني انديشه اومانيزم در تمام ابعاد عريق خود ريشه در شرك و ادعاي ربوبيّت دارد و تفكّر سكولاريزم در برخي جهات عميق خويش، ريشه در آن دارد و نه در تمام ابعاد. هرچند ممكن است تبعيض در قبول دين، مستلزم نفي اصل آن باشد، زيرا حقيقتِ وَحياني كالايي نيست كه تبعّض صفقه پذير باشد. البته اين تحليل از مطالب دقيق نظري است، نه سطحي و ضروري تا لوازم خاص خود را داشته باشد. ▪️معناي سكولاريزم اين است كه اصل دين الهي حق است، ليكن محدوده نفوذ آن احكام فردي، اخلاق اجمتاعي، راز و رمز نيايش، ذكر، شكر، فكر عبادي و مانند آن است و در مسايل سياسي، اداره امور كشور، تنظيم موارد حقوقي، تنسيق روابط ملت و دولت، روابط منطقه اي و بين المللي در جنگ و صلح و نظير آن دخالتي ندارد. ▪️لازم چنين تفكيكي كه همان تنكيل گذشته و تمثيل بازگو شده است، اين است كه در بخشي كه دين طبق اين تفريقِ مزعوم نظري ندارد و بخش مزبور نيز از امور مهمّ و بسيار حسّاس حيات بشري است و از سنخ كارهاي سهل و ساده نيست تا در رديف مباحات بوده و در محدوده منطقةالفراغ قرار گرفته باشد و حتماً نيازمند تدبير كارشناسانه است، خود انسان بدون استعانت از وحي الهي و با استغناي از رهنمود متون مقدس ديني، مدبّر خويش باشد و تدبير امور جامعه و تربيب روابط جوامع را به طور استقلال، عهده دار گردد و در تدوين برنامه هاي كلان كشورداري محتاج خداوند نباشد؛ يعني ربّ جامعه و اِله ملت خود ملت يا انديشوران آنان باشند، و اين همان تفرعن و دعواي ربوبيت در بخشي از زندگي است. ▪️معناي اومانيزم، اصالت انسان، يعني تمام شئون فردي و اجتماعي بر پايه انسان مداري تنظيم مي شود، به طوري كه هرچه انسان آن را حق دانست، حقيقت دارد، وگرنه باطل است، و هرچه انسان آن را نافع دانست، سودمند است، وگرنه زيانبار، و هرچه انسان آن را حَسَن و زيبا دانست، از حُسْن برخوردار است، وگرنه قبيح و ناهنجار، و از طرف ديگر هرچه به حال انسان سودمند بود، حق است و صدق و حَسَن، و هرچه به حال وي نافع نبود، باطل است و كذب و قبيح. ادامه دارد.... ☘️☘️☘️ 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
60-Hojorat-shams.mp3
16.08M
🔅🔅🔅 📌تلاوت سوره های قاف، حجرات، شمس 🎼قاری:الشيخ مصطفي اسماعیل بر شما باد به تلاوت قرآن 🌷 @rahighemakhtoom
📌 ادب تلاوت 🔹 مرحوم كلینی (رضوان الله علیه)[الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج2، ص573. ] از امام صادق (سلام الله علیه) در ادب تلاوت قرآن و تدبّر در قرآن نقل كرده كه برای قاری قرآن این‌طور شایسته است، آیاتی را كه می‌ خواند اگر به آیه مسئلت برسد، آیه‌ ای كه خدای سبحان در آنجا برای مؤمن درجات و مقامات و خیر و سعادت پیش‌بینی كرده می ‌رسد، همین‌طور رد نشود از خدای سبحان این خیرها را مسئلت كند و اگر به آیه عذاب و جهنم و وعید و تهدید می ‌رسد همین‌طور رد نشود از خدای سبحان استعاذه كند، به خدا پناه ببرد، از خدای سبحان نجات از این عذاب را مسئلت كند، این دستور تلاوت است! خب اگر در فهم بسته است فقط باید بخوانیم تفسیر كردن و فهمیدن و استنباط كردن و استدلال كردن و تمسك كردن برای كسی نیست آن‌گاه چرا به ما دستور دادند كه اگر آیات قرآن كریم را می‌خوانید این‌چنین بخوانید؟! یك وقت در همین باب روایاتی هست كه سیره معصومین (علیهم السلام) را در كیفیت تلاوت نقل بكنند، آن البته به حال بحث ما نافع نیست، در همین باب روایاتی هست كه ائمه (علیهم السلام) وقتی قرآن قرائت می ‌كردند و به آیه رحمت می ‌رسیدند این‌چنین می‌ گفتند و مسئلت می ‌كردند، به آیه عذاب می ‌رسیدند آن‌چنان به خدا پناه می ‌بردند و امثال ذلك، این بیان سیره عملی معصومین (علیهم السلام) در كیفیت تلاوت است، این را ممكن است خصم بگوید تدبّر از آنِ آنهاست و اما همین سیره‌ای كه آنها داشتند به ما می ‌آموزانند كه شما این‌طوری قرآن بخوانید، همین‌طور پشت سر هم قرآن نخوانید! گفتند وقتی كه قرآن می‌ خوانید پی در پی نگاه نكنید كه چه وقت سوره تمام می ‌شود، هر وقت خسته شدید بس است، بگذارید كتاب تدبّر باشد، نه اینكه حالا بخواهید بالأخره سوره را تمام بكنید یا می‌ خواهید به سر جزء برسید، اگر حال ندارید نخوانید. 📚 مقدمات تفسیر قرآن ـ جلسه 12 بر شما باد به تلاوت قرآن 🌷 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅🔅🔅 📌ادب تلاوت قرآن زمان:2/32دقیقه 🌿🌿🌿 🔅قرآن همراه است و هم راه 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 🆔 @rahighemakhtoom
📌زیارتنامه ذات اقدس الهی 🔹 مرحوم ابن ‌بابویه قمی در كتاب شریف توحید صدوق از وجود مبارک امام [کاظم] (سلام الله علیه) نقل می ‌كند كه معنای «قَدْ قَامَتِ‏ الصَّلَاة» عبارت از «أَی حَانَ وَقْتُ الزِّیارَةِ»[1] هست. وقتی نمازگزار اقامه می ‌گوید و در اقامه بعد از «حَی‏ عَلَى‏ الصَّلَاةِ» و «حَی عَلَى الْفَلَاحِ» می‌رسد به «قَدْ قَامَتِ‏ الصَّلَاة»، امام معصوم (علیه السلام) «قَدْ قَامَتِ‏ الصَّلَاة» را چنین تفسیر كرد یعنی «أَی حَانَ وَقْتُ الزِّیارَةِ»؛ یعنی هنگام زیارت ذات اقدس الهی فرا رسید، پس نماز زیارتنامهٴ خداست همان‌طوری كه انبیا و اولیا و معصومین (علیهم السلام) زیارتنامهٴ مأثور دارند و منظور زیارت «وجه الله» هست، زیارت اسماء حسنای الهی است كه خدا را ما با «وجه الله» و با اسماء حسنایش می‌خوانیم كه این اسماء و این وَجه حاكی از ذات اقدس الهی هستند. وقتی انسان در نماز به زیارت ذات اقدس الهی مشرّف شد و به آن بارگاه منیع بار یافت خدای سبحان هم پاسخ زیارت او را خواهد داد. هیچ سوالی را خدا بی‌ جواب نمی ‌گذارد، هیچ ذكر و نام و یادی را بی ‌پاسخ نمی ‌گذارد، هیچ زیارتی را هم بی ‌اثر نمی‌ گذارد. در جریان سوال فرمود: ﴿وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِی عَنِّی﴾[2] به رسول خود فرمود اگر بندگانم درباره‌‌‌‌ٴ من از تو بپرسند ﴿فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ﴾ داعی كه خدا را می خواند و سائل كه از خدا مسئلت می‌كند پاسخش را خدا مرحمت می ‌كند ﴿وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ﴾، در جریان یاد و نام خدا فرمود: ﴿اذْكُرُونِی أَذْكُرْكُم﴾؛[3] به یاد من باشید من به یاد شمایم، پس دعا بی ‌پاسخ نیست، سوال بی ‌جواب نیست، ذكر و نام و یاد خدا بدون اثر نیست، زیارت خدا هم یقیناً بی ‌اثر نخواهد بود. 🔹 اگر كسی به بارگاه الهی بار یافت، نام خدا، لطف خدا و فیض ویژه‌‌‌‌ٴ الهی در كنار قلبش حضور دارد. اینكه فرمود «أَنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُمْ‏»[4] یعنی اگر قلب كسی شكست خاضعانه و موحّدانه خدا را خواند و خواست یقیناً لطف خدا آنجا حضور دارد از همین مقالت و و مقول هست، بنابراین نمازگزار باید بداند و مطمئن باشد وقتی به زیارت لطف الهی می ‌رود، لطف الهی هم به دیدار او خواهد ‌آمد؛ وقتی فیض و لطف خدا به دیدار نمازگزار آمد، به او شرح صدر عطا می ‌كند، این شرح صدر و نورانیت دل همان است كه به‌عنوان اثر نماز در قر‌‌‌‌آن مطرح است كه ﴿إِنَّ الصَّلاَةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ و َالْمُنكَرِ﴾.[5] 📚 پیام به همایش نماز و حجاب تاریخ: 1391/02/09 📒پی نوشت: [1]. التوحيد(للصدوق)، ص241. [2]. سوره بقره, آيه186. [3]. سوره بقره, آيه152. [4]. منية المريد، ص123. [5]. سوره عنکبوت, آيه45. ☘️☘️☘️ 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅🔅 📌زیارت نامه ذات اقدس الهی زمان:4/03دقیقه 🌿🌿🌿 🔅قرآن همراه است و هم راه 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 🆔 @rahighemakhtoom
برشی از (33) 🔅🔅🔅 📌 لطايف و اشارات 8 ـ معيار تفكيك صفات ذات و فعل ▪️صفات خداي سبحان برخي ذاتي و برخي فعلي است. ▫️صفات ذاتي عين ذات و همچون ذات، نامحدود بوده، در مقابل آنها هيچ وصف كمالي قرار ندارد؛ مانند: علم و حيات و قدرت و چون مقابلهاي اين صفات (ناداني، مرگ، ناتواني) براي خداوند ممتنع است، خداي سبحان به آنها متصف نمي شود. ▫️امّا صفات فعل صفاتي است كه از مقام فعل خداوند انتزاع مي شود و دربرخي موارد مقابل دارد و با داشتن مقابلْ خداوند به مقابلهاي آنها نيز متصف مي شود؛ مانند اراده، رضا، اِحياء و بسط كه مقابلهاي آنها (كراهت، سخط، اِماته، قبض) نيز صفات فعل خداي سبحان است. ▪️براساس همين فرق بين صفات ذات و صفات فعل، حضرت امام رضا (عليه السلام) به شخصي كه در محضر ايشان گفت: خدا را حمد مي كنم تا آن جا كه مرز علم اوست: «الحمد لله منتهي علمه»، فرمودند: اين گونه تعبير نكن؛زيرا علم خدا كه عين ذات نامحدود اوست،حدّي ندارد.گوينده پرسيد: خدا را چگونه حمد كنم؟ آن حضرت فرمودند: بگو «الحمد لله منتهي رضاه»[ بحار، ج4، ص83.] . چون رضاي خدا محدود است. او از ايمان و مؤمن راضي است، ولي از كفر و كافر ناخشنود است: (ولا يرضي لعباده الكفر)[ سوره‌ي زمر، آيه‌ي 7.]. در جهان آخرت نيز بهشت و نعيم آن گستره‌ي رضاي خدا و جهنّم و عذابهايش محدوده‌ي غضب اوست. 🔹[اين ضابطه دقيق، در تشخيص وبازشناسي صفات ذات از صفات فعل را مرحوم كليني با عنوان «جملة القول فى صفات الذات وصفات الفعل» چنين بيان كرده است: «إن كل شيئين وصفت الله بهما وكانا جميعاً فى الوجود فذلك صفة الفعل» (اصول كافي، ج1، باب حدوث الأسماء). بحث مبسوط در معيار تشخيص صفات ذات و صفات فعل در سوره‌ي مباركه‌ي حشر خواهد آمد.]. ▪️تذكّر: كارهاي خداوند، تنها به اوصاف كماليِ فعل متصف خواهد شد و هرگز به اوصاف نقصيِ آن متصف نمي شود؛ مثلاً اگر كاري از خداوند صادر شد حتماً عدل و وفاست و هيچ گاه ظلم و جفا نخواهد بود. پس اتصاف به دو طرف مقابل به معناي موصوف شدن ذات اقدس الهي به اوصاف نقصيِ آن نيست. 🔅🔅🔅 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 🖥🖥برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌نگاشت9:بیان آیات سوره ناس در المیزان من شر الوسواس الخناس مراد از (وسواس خنّاس) و اينكه فرمود: (من الجنّة و النّاس) ▪ در مجمع البيان، آمده كه كلمه (وسواس ) به معناى حديث نفس است، به نحوى كه گويى صدايى آهسته است كه بگوش مى رسد، و بنا به گفته وى كلمه (وسواس ) مانند كلمه (وسوسه ) مصدر خواهد بود، و ديگران آن را مصدرى سماعى و بر خلاف قاعده دانسته اند، چون قاعده اقتضا مى كرد (واو) اول اين كلمه به كسره خوانده شود، همچنان كه حرف اول مصدر ساير افعال چهار حرفى به كسره خوانده مى شود، مثلا مى گويند: (دحرج ، يدحرج، دِحراجا و زلزل، يزلزل زِلزالا) و به هر حال ظاهر اين آيه - همانطور كه ديگران نيز استظهار كرده اند - اين است كه : مراد از اين مصدر معناى وصفى است، كه مانند جمله (زيد عدل - زيد عدالت است ) به منظور مبالغه به صيغه مصدر تعبير شده است. 🔹 و از بعضى نقل شده كه اصلا كلمه مورد بحث را صفت دانسته اند، نه مصدر. ▪ و كلمه (خناس ) صيغه مبالغه از مصدر (خنوس ) است كه به معناى اختفاى بعد از ظهور است. بعضى گفته اند: شيطان را از اين جهت خناس خوانده كه به طور مداوم آدمى را وسوسه مى كند، و به محضى كه انسان به ياد خدا مى افتد پنهان مى شود و عقب مى رود، باز همينكه انسان از ياد خدا غافل مى شود، جلو مى آيد و به وسوسه مى پردازد. 🔅🔅🔅 الذى يوسوس فى صدور الناس ▪ اين جمله صفت (وسواس خناس ) است، و مراد از (صدور ناس ) محل وسوسه شيطان است، چون شعور و ادراك آدمى به حسب استعمال شايع، به قلب آدمى نسبت داده مى شود كه در قفسه سينه قرار دارد، و قرآن هم در اين باب فرموده : (و لكن تعمى القلوب التى فى الصدور). 🔅🔅🔅 من الجنه و الناس ▪ اين جمله بيان (وسواس خناس ) است، و در آن به اين معنا اشاره شده كه بعضى از مردم كسانى هستند كه از شدت انحراف، خود شيطانى شده و در زمره شيطانها قرار گرفته اند، همچنان كه قرآن در جاى ديگر نيز فرموده : (شياطين الانس و الجن ). و اما اينكه بعضى گفته اند كه كلمه (ناس ) هم بر جماعتى از انسانها اطلاق مى شود و هم بر جماعتى از جن، و جمله (من الجنه و الناس ) بيانگر اين معناى اعم است سخنى است بى دليل كه نبايد بدان اعتناء نمود. ▪ همچنين به اين سخن كه بعضى گفته اند كه : كلمه (و الناس ) عطف است بر كلمه (وسواس )، و معناى عبارت اين است كه : پناه مى برم به خدا از شر وسواس خناس كه از طائفه جن هستند، و از شر مردم. چون اين معنايى است كه همه مى دانند از فهم بدور است. 🔅🔅🔅 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
جلوه_های زبانی قرآن کریم.docx
41.1K
۲ 🔅🔅🔅 📌 جلوه های زبانی قرآن کریم ▫ ویژه قرآن پژوهان 🌿🌿🌿 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌مدیریت خانواده عَنْ عَبدَالله بنِ مَسعُود قَالَ: قُلْتُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صل لله علیه وآله) أَوْ قَالَ: عَنِ النَّبِيِّ (صل لله علیه وآله )قَالَ: إِذَا أَنْفَقَ الْمُسْلِمُ عَلَى أَهْلِهِ نَفَقَةً، وَ هُوَ يَحْتَسِبُهَا، كَانَتْ لَهُ صَدَقَةً. 📚 « .امالی شیخ طوسی، صفحه 383» ☘️☘️☘️ ▫️شما برای خانوادۀ خودتان، زن و بچه خودتان خرج می کنید، این را خدای متعال بعنوان یک صدقه، یک انفاق فی سبیل الله حساب میکند. خیلی مهم است. به فرزندِ خودتان و همسر خودتان یک نفقه ای می دهید، خرجی برایش می کنید، این خرج ممکن است خرجِ رفاهیِ در داخل خانه باشد، لباس باشد، وسائل زندگی باشد، حتی زینت آلات باشد، برای او خرج می کنید، و هو یَحتسبها، شرطش این است: این را حساب کند. حساب کردن جهاتی دارد. ▫️ اولاً: در نظرش باشد، این را حساب کند؛ برای این که خدای متعال راضی از این قضیه است و این را دوست میدارد. ▫️ثانیاً: با حساب و کتاب خرج کند بعضیها خرج و مخارج بی حساب و کتاب، و ریخت و پاش دارند، ممکن است «یَحتَسِبها» ناظر به این هم باشد. این، انفاق فی سبیل الله است، خدا به شما ثواب می دهد. به همسر خودتان، به فرزند خودتان یک چیزی می دهید، در مقابل این، خدا به شما ثواب میدهد. از این، چه می فهمید؟ آیا اهمیت خانواده از این روایت فهمیده نمی شود؟ ▫️آن چیزی که امروز متأسفانه با دستِ پنهانِ خبیث جنایتکارِ صهیونیستها در همه دنیا دارد متلاشی میشود، یعنی خانواده که دنباله های امواج آن به داخل کشور ما هم متأسفانه کشیده شده است از قبل از انقلاب که باید جلویش را می گرفتیم، کوتاهی کردیم، نتوانستیم؛ این، نقطه مقابل آن چیزی است که در اسلام مطرح است. ▫️ اسلام، خانواده را گرامی می دارد، عزیز می دارد، برای حیات اجتماعی، تشکیل خانواده و نظام خانواده و سلامت خانواده را یک امر حیاتی و ضروری میداند، لذا در روایات راجع به مساله خانواده و رفتار و معاشرت زن با شوهر، شوهر با زن، معاشرت فرزندان با پدر و مادر و به عکس توصیه های فراوانی وجود دارد. یک روایت هم این روایتی است که امروز خواندیم. اینها همه بخاطر اهمیت خانواده است. 🔹هر چیزی که خانواده را تهدید میکند، باید در مقابل آن ایستاد، نبایستی نظام خانواده در جامعه تضعیف بشود، لذاست که میفرماید: اگر برای همسرتان، فرزندانتان که به آنها علاقه دارید، دوست میدارید برایشان خرج کنید، یک کاری بر طبق میل و دل و عشق و علاقه خودتان انجام دهید، خدا هم به شما اجر میدهد. این، نشان دهندۀ اهمیت موضوع است. ☘️☘️☘️ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 ▫ قرآن کریم روی مساله امنیت بسیار تاکید دارد تا جایی که اولین و مهمترین نیاز مردم را «اقتصاد» و «امنیت» معرفی می کند؛ «الَّذي أَطعَمَهُم مِن جوعٍ وَآمَنَهُم مِن خَوفٍ» پیام این آیه این است که هر دوی این مسائل باید در کنار هم تأمین شود. ▫ به لطف الهی این کشور دارای امنیت است اما در بخش اقتصاد، دچار مشکلاتی هستیم و علت اصلی آن این است که اختلاس های نجومی، کشور را فلج کرده؛ ▫ درست است که خداوند روزی ما را به اندازه کافی و حتی بیش از نیازمان به ما عطا کرده، اما برخی در کشور، دهه غارت و چپاول به راه انداختند که قهراً نتیجه آن، آسیب دیدن اقتصاد کشور است و کشوری که اقتصادش آسیب ببیند در معرض خطراتی چون غارت و ناامنی است. ▫ حضرت امیر علیه السلام در نامه ای به مردم مصر بیان داشتند خواب سیاسی، خواب امنیتی، خواب اطلاعاتی، در چشم شما باید در حد مزمزه باشد، هرگز نگذارید خواب غفلت از محدوده چشم شما فراتر برود و وارد محدوده هوشیاریتان شود، چون دشمن شما هرگز نمی خوابد و همواره بیدار است و لذا مفهوم غفلت این است که ندانیم بیگانه در حال تدارک چه توطئه ای است! ▫ وظیفه اصلی نیروی انتظامی جلوگیری از بروز اغتشاشات است و باید با اشراف اطلاعاتی خود، پیش از آنکه اغتشاشگران راه بر این نیرو ببنددوظیفه اصلی نیروی انتظامی جلوگیری از بروز اغتشاشات است و باید با اشراف اطلاعاتی خود، پیش از آنکه اغتشاشگران راه بر این نیرو ببندند، نیروی انتظامی راه را بر آنها ببندد، در واقع نیروی انتظامی نیروی دفع فتنه است و نه نیروی رفع فتنه! ▫ دشمنان این کشور و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل همواره در حال توطئه و نیرنگ علیه ما هستند، لذا ضمن تشکر و قدردانی از زحمات نیروی انتظامی و پاسداشت خون پاک شهدای حوادث اخیر، از شما می خواهیم که دستگاه اطلاعاتی شما محققانه و عالمانه توسعه و پیشرفت بیشتری نماید. ▪ دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان ناجا🗓 ۹۸/۰۹/۰۳ 🔅🔅🔅 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 🖥🖥برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom