eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
799 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
پالایش 7 از معبر تا قرارگاه 6-10-98.mp3
13.38M
15 🔅🔅🔅 📌پالایش 7(از معبر تا قرارگاه) زمان9/17دقیقه 🌿🌿🌿 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
تقدیر و تشکر حضرت آیت الله جوادی آملی دامت برکاته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ موشکی به پایگاه ‌های نظامی آمریکا در 19-10-98 🔹 ... به ما گفتند بجنگید، با دشمن بیرون بخواهید بجنگید سلاحتان آهن است. این بیگانه خواست اهانت کند آسیب برساند به نظام اسلامی به عزیرترین سربازان و سپهبد های ما این شهید را از ما گرفته این عزیزان ما هم با چهار تا موشک او را خفه کردند، این سلاح بیرونی است به نام آهن که خدای سبحان از همه اینها بپذیرد، به همه قدرت عطا کند، عنایت عطا کند، جدّیت عطا کند، اینها شاگردان حضرت امیر هستند. @rahighemakhtoom 👇👇👇
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
#انتقام_سخت #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی تقدیر و تشکر حضرت آیت الله جوادی آملی دامت برکاته از سپاه پاس
تقدیر و تشکر حضرت آیت الله جوادی آملی دامت برکاته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ موشکی به پایگاه ‌های نظامی آمریکا در 19-10-98 🔹 شما این کلمه حَجَر را در نهج البلاغه در این آدرسش و فهرست کلمات نهج البلاغه ملاحظه کنید، حضرت فرمود: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد برگردانید حالا یک کسی به شما سنگ زد بگویید گذشت عیب ندارد، نه! عیب دارد، چرا عیب ندارد؟! ملت ستم‌ پذیر نباشید آنکه ستم‌ پذیر است پَست و فرومایه است. این بیان نورانی است که قبلاً هم بحث شد، فرمود: «لَا یمْنَعُ الضَّیمَ الذَّلِیلُ‏» «إحتمله» یعنی این بار را تحمل کرد، فرمود ستم و استکبار را جز فرومایه کسی تحمل نمی‌ کند ملت عزیز که زیر بار ظلم نمی ‌رود، بیگانه هر جسارتی بخواهد بکند؟! «ضیم» با ضاد یعنی ستم و ظلم، ستم را استکبار را تحمیل را جز ملت پَست کسی تحمل نمی‌ کند. این ملت ما این طور شد به لطف الهی هیچ تحمل نکرد، عزیزانه انقلاب کرد. بعد درباره این جمله هم فرمود «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد فوراً برگردانید، سنگ ‌خور نباشید! این عزیزان ما هم همین کار را کردند؛ هنوز بدن مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه، سلام الله علیه و علی الشهداء) ایشان را هنوز دفن نکردند این عزیزان جبران کردند، این دستور حضرت امیر است، فرمود «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جَاءَ»... . @rahighemakhtoom
📌 مراقب بدل سازان باشید! 🏴بدل سازی ▪️ در جریان مهدویت وجود مبارک حضرت (سلام الله علیه) دو مطلب هست؛ چه اینکه درباره انبیا هم این دو مطلب بود. هر جا یک قدرت دینی پیدا شد، اول با او مخالفت کردند، بعد وقتی دیدند که این جا افتاد گفتند ما هم همین هستیم. این ملل و ِنحل که نوشته شده ـ چه از ابن حزم و چه از شهرستانی ـ این‌ها دو جلد است؛ جلد اول مللی است که انبیا (علیهم السلام) آوردند، جلد دوم نِحلی است که احمد الحسینی‌ ها و امثال او آوردند. نحله یعنی جعل! اول که اینها مدعی نبوت و امامت نبودند، اول مبارز سرسخت بودند، می ‌گفتند نبوت چیست؟! امامت چیست؟! وقتی دیدند در جامعه جا افتاد و عده ‌ای پذیرفتند، گفتند امامت حق است ولی امام ما هستیم، نه این آقا! لذا آمار متنبّیان در تاریخ کمتر از انبیا نیست، این اصل اول. ▪️ اصل دوم این است که در خطرات پهلوی یکی این است که تا توانستند حوزه را کوچک و کوتاه کردند. طلبه‌ هایی که قبل از انقلاب درس فقه و اصول می‌ خواندند ـ مثلاً شرح لمعه می‌ خواندند ـ حداکثر به حج که می‌ رسیدند اصلاً جهاد را نمی‌ خواندند، قضا و شهادت را نمی ‌خواندند، می‌ گفتند محل ابتلاء نیست. ▪️بعد از پیروزی انقلاب دوباره نِحل سر درآورده است؛ یعنی شما می‌ بینید وقتی که 22 بهمن 57 سامان پذیرفت به عنوان انقلاب، طولی نکشید در کوتاه ‌ترین مدت در آمریکا یک کنگره عظیمی تشکیل شد به عنوان اسلام ‌شناسی قبل از صد سال. اسلام قبل از صد سال چه بود؟ و از همان راه فتنه‌ ها شروع شد، گفتند یکی از بدترین ضربه ‌هایی که به دین می ‌زنند همین نِحل است در برابر ملل. به هر حال کارساز بود؛ لذا در اوایل انقلاب یعنی چهل سال قبل، البته از چهل سال قبل تا الآن حداقل ما چهل بار این مطلب را گفتیم و آن این است که در پنج مرحله دشمن قدم به قدم جلو آمد؛ مرحله اول درباره توحید بود؛ انبیا آمدند گفتند خدایی هست در قبال انبیا گفتند خدایی نیست، بعد وقتی دیدند که فکر الهیت و الوهیت و خدا آمد گفتند بله، خدایی هست ولی خدا ماییم ﴿ما عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَیری﴾[1] اول که فرعون چنین ادعایی نداشت، او اول که نگفت من خدا هستم، اول گفت خدا چیست؟! بعد وقتی دید وجود مبارک کلیم حق برهان اقامه کرد که این نظام حتماً یک آفریننده ‌ای دارد، «بالله این عالم ویران شده شاهی دارد»؛[2] این بیان نورانی حضرت امیر دارد که این نظام دقیق علمی که صدها حکیم را به زانو درآورده، این «زرع بغیر زارع» است؟ علف خودرو است؟ این در نهج‌‌ البلاغه است؛ «أ هم زرع بغیر زارع» علف خودرو هستند؟[3] اول مبارزه با «الله» بود که خدا چیست؟ فرعون اول نگفت که ﴿أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلی﴾[4] اول که نگفت ﴿ما عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَیری﴾؛ بعد وقتی دید فکر الوهیت جا افتاد گفت بله، خدا حق است، اما خدا من هستم. خدا یعنی کسی که افکار او، اندیشه او، علم او کشور را باید اداره کند و آن من هستم ﴿إِنِّی أَخافُ أَنْ یبَدِّلَ دینَكُم﴾[5] من می‌ ترسم که موسای کلیم دین شما را بهَم بزند! ▪️بنابراین این راه سابقه داشت، هر وقت دین قدرت پیدا کرد، دشمن در کمین است و جعلی درست کرد، بدلی درست کرد، طبق این پنج بخشی که داشتیم؛ اول توحید، بعد نبوت، بعد مسئله امامت، بعد نیابت امام و بعد ایمان. در تمام بخش ‌ها بدلی داشتند، جعلی کردند، همیشه بود. ما دادگاه ویژه و اینها را نداشتیم، برای اینکه روحانیت داعیه ‌ای نداشت، کسی برای روحانی حسابی باز نمی‌کرد. بعد وقتی روحانیت ارزشی پیدا کرد بدلی و جعلی پیدا شد، ناچار ما دادگاه ویژه پیدا کردیم، آن وقت دادگاه ویژه نبود، کسی نمی ‌آمد اینجا لباس جعلی بپوشد، بگوید من آخوند هستم. هر وقت یک چیزی ارزنده شد، بدلی هم پیدا می ‌شود، این قاعده‌اش است؛ ما باید از این حفاظت کنیم و حمایت بکنیم، هم حریم خود را حفظ بکنیم هم نگذاریم دیگری بیاید. 📝 پی نوشت: [1]. سوره قصص، آیه38. [2]. دیوان حکیم الهی قمشه‌ای، ص100؛ «باللّه این كشور ویران شده شاهی دارد ٭٭٭ بر در او دل غم دیده پناهی دارد». [3]. نهج البلاغة(للصبحی صالح)، خطبه پنجم؛ «كَالزَّارِعِ بِغَیرِ أَرْضِه»‏. [4]. سوره نازعات، آیه24. [5]. سوره غافر، آیه26. 📚 دیدار معاونین مرکز تخصصی مهدویت با حضرت استاد تاریخ: 1398/07/23 @rahighemakhtoom
29-013.mp3
25.01M
📌 ▪مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) ▪شرح دعای (13) 🔸 صحیفه سجادیه زبور آل محمد 🔸 تمام فایل ها: 19 جلسه 🌿🌿🌿 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببرید 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
028.mp3
17.76M
🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🔹فرصت دارید گوش دادن سری این جلسات را از دست ندهید. 🔹با هشتگ در کانال تمام فایل ها را ببینید 🍁🍁🍁 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌نگاشت5:نگاهی به نکته های کلی سوره مسد ✅ در قرآن چهار نوع زن و شوهر ذكر شده است: 🔹 زن و شوهرى كه در كار نيك همفكر و همراهند. (حضرت على و حضرت زهراء عليهما السلام كه به يتيم و اسير و مسكين طعام دادند.) «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ» « انسان، 8.» 🔹 زن و شوهرى كه در كار بد همراهند. أَبِي لَهَبٍ‌ ... وَ امْرَأَتُهُ‌ 🔹 زن و شوهرى كه مرد در راه حق و زن در راه باطل است نظير حضرت نوح و حضرت لوط كه همسرانشان به آنها ايمان نياوردند و با مخالفان همدست شدند. «كانَتا تَحْتَ عَبْدَيْنِ» « تحريم، 10.» 🔹 زن و شوهرى كه زن در راه حق و مرد در راه باطل است. نظير فرعون و همسرش. «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ» « تحريم، 11.» 🔅🔅🔅 🔸 زن ابولهب گردنبندى قيمتى داشت كه سوگند ياد كرد آن را در راه مخالفت پيامبر مصرف كند. «فِي جِيدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ» 🔸 حضرت على عليه السلام در نامه‌اى به معاويه نوشت: «منا خير نساء العالمين و منكم حمالة الحطب» « نهج‌البلاغه، نامه 28.» بهترين زنان از ماست و هيزم‌آور آتش از شماست. 🔅 سلمان فارسى از اهل بيت پيامبر مى‌شود و ابولهب عموى پيامبر، مورد لعن و نفرين‌ خداوند. 🔸 چون همسر ابولهب در سر راه پيامبر هيزم مى‌ريخت، ممكن است‌ «حَمَّالَةَ الْحَطَبِ» اشاره به اين باشد كه ورود او به دوزخ در حالى است كه هيزم بدوش دارد. 🔹 دست و بازو براى تلاش است و تلاش براى رسيدن به هدف مطلوب. هدف ابولهب جلوگيرى از رشد اسلام بود و در اين راه تلاش بسيار كرد ولى به هدفش نرسيد، پس تلاش بازوى او هدر رفت. «تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ» ▪ برخی پیام های سوره مسد ✅ 1- اعلام برائت از نااهلان جزء دين است. «تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ» ✅ 2- كيفر توهين به مقدسات، لعن و نفرين ابدى است. «تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ» ✅ 3- بايد براى نابودى كامل كفر دعا كنيم. «يَدا» (قطع شدن دو دست نشانه بى‌نتيجه ماندن تلاشهاست.) ✅ 4- پاسخ مخالفان را مثل خودشان بدهيد. در پاسخ آنان كه به پيامبر گفتند: «تبا لك» خداوند فرمود: «تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ» ✅ 5- در نظام مكتبى، ضابطه بر رابطه مقدم است. «تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ» ✅ 6- مال و ثروت، يكى از ابزارهاى مخالفان انبياست. «ما أَغْنى‌ عَنْهُ مالُهُ وَ ما كَسَبَ» (ابولهب سرمايه دارى بود كه ثروتش را براى محو اسلام هزينه كرد.) ✅ 7- بدتر از فساد تكرار آن است. «حَمَّالَةَ» ✅ 8- در برابر قهر الهى نه ثروت كارائى دارد و نه هر چيز كه در اثر تلاش به دست آيد، خواه ثروت باشد يا مقام و عنوان و حكومت و شهرت. «ما أَغْنى‌ عَنْهُ مالُهُ وَ ما كَسَبَ» ✅ 9- قهر الهى نسبت به ستمگران دور نيست. «سَيَصْلى‌» ✅ 10- اشرافيّت دنيا، همراه با تحقير آخرت است. «فِي جِيدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ» 🍀🍀🍀 ✅ قرآن همراه است وهم راه ✳همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
29-014.mp3
25.79M
📌 ▪️مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) ▪️شرح دعای (14) 🔸 صحیفه سجادیه زبور آل محمد 🔸 تمام فایل ها: 19 جلسه 🌿🌿🌿 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببرید 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
029.mp3
12.59M
🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🔹فرصت دارید گوش دادن سری این جلسات را از دست ندهید. 🔹با هشتگ در کانال تمام فایل ها را ببینید 🍁🍁🍁 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
📌 توفیق خدمتگزاری 🔹 وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) در یكی از آن بیانات نورانی به ذات اقدس الهی در لباس دعا چنین عرض می ‌كند: پروردگارا «وَ اعْصِمْنِی مِنْ أَنْ أَظُنَّ بِذِی عَدَمٍ خَسَاسَةً فَإِنَّ الشَّرِیفَ مَنْ شَرَّفَتْهُ طَاعَتُكَ وَ الْعَزِیزَ مَنْ أَعَزَّتْهُ عِبَادَتُكَ»؛[1] خدایا آن توفیق را به من بده، آن فهم و دریات و خرد و عقل را به من بده كه من معیار ارزش را ثروت ندانم كه هر كسی سرمایه ‌دار است شریف و عزیز است و هر كسی سرمایه ‌دار نیست ـ وضع مالی ‌اش ضعیف است ـ او شریف و عزیز نیست. خدایا آن توفیق درك را به من بده كه من بفهمم معیار شرف و عزت پیروی دستور توست، مبادا كسی كه ندارد را تحقیر كنم! مبادا كسی كه دارد را تعظیم كنم! چرا؟ برای اینكه «فَإِنَّ الشَّرِیفَ مَنْ شَرَّفَتْهُ طَاعَتُكَ وَ الْعَزِیزَ مَنْ أَعَزَّتْهُ عِبَادَتُكَ»، معیار ارزش را كوثر دانستن و نه تكاثر، معرفت و ایمان و عمل صالح دانستن و نه زرق و برق مادی از بیانات نورانی امام سجاد (سلام الله علیه) است. وقتی دیدگاه انسان در ارزشیابی این شد، به فكر این است که به جامعه خدمت كند؛ زیرا انسان تنها نباید خود را دریابد. 🔹 در دعای دیگر به نام دعای «مكارم الاخلاق» به ذات اقدس الهی عرض می ‌كند پروردگارا خدمت كردن به این مردم عبادت است، كسانی هم هستند كه به جامعه خدمت می ‌كنند، توفیق به ما عطا بكن كه ما جزء خدمتگزاران مردم باشیم «وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَی یدِی الْخَیرَ»؛[2] خدایا خیر به مردم و افراد صالح می ‌رسد، توفیقی بده كه ما جزء صالحان باشیم تا به دست ما به دیگران خیر برسد كه ما مجرای خیر باشیم؛ ما یا در مسائل فرهنگی به مردم خدمت كنیم یا در مسائل اجتماعی به مردم خدمت بكنیم یا در مسائل اقتصادی به مردم خدمت بكنیم یا در مسائل اخلاقی به مردم خدمت بكنیم، خدمتی از ما به جامعه برسد. «وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ»؛ هم توفیق خدمتگزاری را به مردم را به ما بده و هم توفیقی بده كه ما این خدمت را با منت گذاشتن باطل نكنیم، چون در قرآن كریم آمده است كه ﴿لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ اْلأَذى﴾،[3] برای اینكه اگر خدمتی كردید آن خدمت را با ریا، با سُمْعَه،[4] با منت گذاری و با تحقیر دیگران باطل نكنید. 📝 پی نوشت: [1]. الصحیفة السجادیه، دعای35. [2]. الصحیفة السجادیه، دعای20. [3]. سوره بقره, آیه264. [4]. سُمْعَه رساندن خبر عمل خوب خود به گوش دیگران است که ریا به معنای عام آن نیز محسوب می ‌شود. سمعه همانند ریا بدین جهت که فاقد قصد قربت است موجب بطلان عمل خواهد شد. 📚 دیدار جمعی از خواهران با حضرت استاد تاریخ: 1385/11/25 🔅🔅🔅 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
برشی از (49) 🔅🔅🔅 اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ (2) 📌 لطايف و اشارات ✅ 4 ـ راز اختصاص حمد به خدا ▪ برهان دوم: همان گونه كه در بحث تفسيري گذشت، از ديدگاه قرآن كريم، سراسر عوالم هستي امكاني از آن جهت كه آفريده‌ي خداست، زيبا و نيكوست؛ پس همه‌ي جمالها از آنِ خداي سبحان است و چون حمد همان ثنا و ستايش در برابر كار زيباست، از اين رو همه‌ي حمدها از آنِ خداوند جميلِ جمال آفرين است. 🔹 لازم است به اين نكته نيز توجه شود كه زيبايي كارهاي خدا، مطلق است، نه نسبي تا تنها نسبت به خود آن ذات اقدس يا برخي اشيا خوب و زيبا باشد. فعل خدا سراسر جمال و جمال او جميلِ مطلق و كمال او كاملِ صرف است: «وكلّ جمالك جميل»، «وكل كمالك كامل» [بهشتيان به بركت آيات تشريعي به نعمت بهشت دست مي يابند. از اين رو در بهشت، برابر همين آيه، خدا را حمد مي كنند.]؛ بر خلاف كارهاي نيك ديگران كه نسبت به خود آنان خوب است، گرچه ممكن است برخي از آنها براي ديگران خوب نباشد. ▪ برهان سوم: كه حدّ وسط آن «ربوبيّت مطلقه‌ي خداوند بر سراسر عوالم هستي» است و در بحث تفسيري به اجمال گذشت، اين است كه براساس تحليلي دقيق، برپايه‌ي ربوبيّت مطلقه‌ي خداي سبحان و توحيد افعالي، در اِسناد فعل به فاعل، سهمي براي غير خدا نمي ماند؛ زيرا تنها فيض الهي است كه همه‌ي عوالم هستي را اداره مي كند و كارهايي كه به ديگران اسناد داده مي شود، جز ظهور و تجلّي فيض و فعل خدا نيست[چون سخن از اوصاف فعل خداست، نه صفات ذاتي، اسناد فعل هر فاعلي به خدا با توحيد ذاتي حق منافاتي ندارد.]. 🔹 از اين رو قرآن كريم، پيروزي رزمندگان در ميدانهاي نبرد حق در برابر باطل را از آنان نفي و به خداي سبحان اسناد مي دهد؛ چه رزمندگان بَشَري: (فلم تقتلوهم ولكنّ الله قتلهم) [سوره‌ي انفال، آيه‌ي 17.]و چه جنود نامرئي آسماني كه قرآن كريم با تعبير لطيف (وأنزل جنوداً لم تروها) [سوره‌ي توبه، آيه‌ي 26.]از آنان ياد مي كند. 🔹 درباره‌ي پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) نيز مي فرمايد: (وما رميتَ إذ رميتَ ولكنّ الله رمي) [سوره‌ي انفال، آيه‌ي 17. تعبير اين آيه‌ي كريمه درباره‌ي پيامبر خدا و نيروهاي رزمنده يكسان نيست؛ درباره‌ي رزمندگان تنها نفي مطرح است: فلم تقتلوهم، اما درباره‌ي پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) نفي و اثبات را به هم آميخته، مي فرمايد: وما رميتَ إذ رميتَ و اين بيانگر نوعي عظمت و شخصيّت انحصاري براي پيامبر بزرگوار اسلام است.]؛ زيرا تنها فيض خداست كه همه‌ي هستي و از جمله ميدانهاي نبرد حق با باطل را اداره مي كند 🔹 [بر اساس همين ديد توحيدي و عارفانه است كه حضرت امام خميني (قدّس سرّه الشريف) به مناسبت آزاد سازي خرمشهر فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد كرد» و درباره‌ي رزمندگان حماسه آفرين فتح المبين نيز فرمود: «از دور دست و بازوي قدرتمند شما را كه دست خدا بالاي آن است مي بوسم» (صحيفه‌ي نور، ج 16، ص 96). وصف «دست خدا بالاي آن است»، مشعر به اين است كه چون قدرت خدا به دست رزمندگان ظهور و تجلي كرده است، عارفي همچون امام خميني آن دستها را مي بوسد وگرنه عارف، دستِ غير خدا را نمي بوسد.]. از اين رو پس از شكست كافران، رزمندگان را ستايش نمي كند، بلكه قطع ريشه‌ي ستمكاران و مترفان را ذكر و از ذات مقدس خود ستايش مي كند: (فقطع دابر القوم الذين ظلموا والحمد لله ربّ العالمين)[ سوره‌ي انعام، آيه‌ي 45.]. ⬅ ادامه دارد... 🔅🔅🔅 ✅ قرآن همراه است و هم راه ✳همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
برشی از کتاب (126) 🔅🔅🔅 📌 رسالت زنان در تضمين اَمْنيّت و وظيفه آنان در تعديل بحران هاي احتمالي مملكت (3) ✅ اصل دوم. حقيقت انسانِ صالحِ سالك كه صبغه خلافت الهي را به همراه دارد، همانند قرآن كريم تجلّي ويژه خداست كه منزّه از تجافي و تهي شدن جايگاه آغازين نزول فيض مي باشد. چنين تجلّي خاص، به معناي آويختن حَبْل هويّت انسان از آسمان غيب به زمين شهادت است، و چون اين طنابِ قرآن گونه آويخته شد، نه انداخته، بنابراين يك طرف هستي بشر، فراطبيعي و غيبي است و طرف ديگر آن طبيعي و مشهود است و انسان كامل مي تواند جامع غيب و شهادت گردد و در صِحابت قرآن و عترت و اعتصام به اين دو حَبْل ناگسستني خدا از گزند نقصْ و آسيبِ عيب برهد، و به ثمر شيرين شجر شرف و شرع برسد. چنين موهبتي بهره آسمان يا زمين نشد؛ تاج كرّمنا است بر فرق سرت طوق اعطيناك آويز بَرَت جوهر است انسان و چرخ او را عَرَض جمله فرع و سايه اند و تو غَرَض [مثنوي معنوي، دفتر پنجم، ابيات 3574 ـ 3575.] ▪ و اگر از تَدَلّي به خدا و تولّي اولياي الهي ناكام شد و سهمي غير از خاكدان تن و آغِل بدن نداشت، آنگاه نه تنها فراتر از سپهر نيست، بلكه فروتر از زمين هم خواهد بود؛ (ولاتَمْشِ في الارضِ مَرَحاً انّك لَنْ تَخْرِقَ الارضَ ولَنْ تَبْلُغَ الجِبالَ طولاً).[ سوره اسراء، آيه 37.] 🔅🔅🔅 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom