eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
6.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آسانی، دو برابر سختی 💠 در نظام الهی اینطور نیست که همه اش (عُسر) باشد؛ اگر یک جا (عُسر) بود، دو برابرش (یُسر) است؛ این مائیم که راه را می بندیم! این کتاب بوسیدنی نیست؟! فرمود: (فانّ مع العُسر یُسراً . انّ مع العُسر یُسراً)*‌. هر دو جا این (عُسر) با الف_لام آمده، معرفه آمده، آن (یُسر) نکره است؛ این برای چیست؟ این الف_لام که آمده معرفه است، یعنی دوّمی عین اوّلی است، چون معرفه است. وقتی یُسر نکره آمد، یعنی دوّمی، دوّمی است؛ اوّلی، اوّلی است. " یعنی هر جا سختی هست، دو برابرش آسانی است !!" این خداست!! (فانّ مع العسر یسراً)، یک ؛ (انّ مع العسر یسراً)، دو. این نکره بودن یُسر یعنی دوّمی غیر از اوّلی است، معرفه بودن عُسر یعنی دوّمی همان اوّلی است؛ یعنی هر جا سختی هست، دو برابر آسانی است؛ این مائیم که راه را می بندیم، و گرنه هیچ کس راهش بسته نیست، هیچ مسلمانی راهش بسته نیست! حالا ما چه کردیم و چه می کنیم در برابر این خدا و لطف این خدا ...؛ (فانّ مع العسر یسراً)، چرا پس تکرار می کنید؟ این دیگر امر واضح و روشنی است، دیگر تکرار برای چیست؟! برای اینکه بفهماند هر جا سختی هست، دو برابرش آسانی هست؛ این مائیم که راه دیگران را می بندیم! (فانّ مع العسر یسراً . انّ مع العسر یسراً). 🔅🔅🔅 📋 درس خارج فقه مسجد اعظم قم ؛ ۱۴۰۳/۰۷/۱۶ آیت الله  🎇« لطفا جستارهای قرآنی را دنبال کنید» @rahighemakhtoom
رابطه حضور قلب با وضو.عبداللهی.mp3
15.55M
🔅رابطه حضور قلب در نماز با 👈« لطفاً جستارهای قرآنی را دنبال کنید» @rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
▪️يك بيمار مبتلا به سرطان در فرايند روان درمانى می گفت "سرطان، اختلالات روانى را درمان می كند"! ▪️گويى ابتلا به يك بيماری سخت مثل سرطان باعث می شود جزئيات رفتار سايرين و به طور كلی "جزئيات زندگی"، اهميت خود را از دست بدهد؛ چون افراد، خود را در تقابل و رويارو با مرگ می بينند، پس عميقا درك می كنند كه فرصت كم است. ▪️آنها به جای درگير كردن خود با جزئيات رفتار سايرين و اتفاقات روزمره و متعاقبا دچار اختلالات روانی شدن، كليت و معناى كلى زندگى را می بينند؛ چون فكر می كنند فرصتى برای پرداختن به جزئيات ندارند. ▪️گويى درك گذرا و كوتاه بودن زندگی باعث مي شود بيماران دريابند كه حيف است زمان كوتاهی كه دارند را صرف جزئيات بي ارزش كنند ... ▪️چقدر از اضطراب ها و افسردگی ها و استرس های ما ناشى از پرداختن به جزئيات رفتار اطرافيانمان است؟! ▪️تنها تفاوت بيمار مبتلا به سرطان و فرد سالم در اين است كه شخص بيمار، واقعيت گذرا و كوتاه بودن زندگی را عميقا باور كرده چون در بدنش دليلی برا تاييد آن وجود دارد، اما فرد سالم اين حقيقت را عميقا باور ندارد؛ حتی اگر به زبان آن را تاييد كند. ▪️پس فرد سالم چنان با جزئيات خود را درگير می كند که انگار هزاران هزار سال ديگر برای پرداختن به مسائل مهمتر فرصت دارد ! 👈پیوند به تماشاگه راز 👉
🔹به توفیق الهی روزهای در صفحه قرآنی در خدمت و محضر و و هستیم . امید آن که ما را به شاگردی بپذیرند. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد. 🌷🌷🌷 🎇👈« لطفا جستارهای قرآنی را دنبال کنید» @rahighemakhtoom
خواسته های متعالی ۱۳.mp3
9.48M
📃موضوع:خواسته های متعالی دعای برای خود و دوستان خویش (قسمت سیزدهم) 📋واکاوی و گزارشی از دعای پنجم صحیفه سجادیه ،حاج آقا عبداللهی 👈به توفیق الهی پنجشنبه ها در محضر زانوی ادب می زنیم. 🌷🌷🌷 👈« لطفاً جستارهای قرآنی را دنبال کنید» @rahighemakhtoom
حکمت 70 - لَا تَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً-1.mp3
8.75M
📚شرح و تفسیر حکمت ۷۰ (نسخه دشتی)       ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین 🎇برای تقویت آموزه های الهی محفل قرآنی را حمایت فرمایید. @rahighemakhtoom
Soureh-E22-1.mp3
31.55M
📝موضوع: رابطه قرآن و 🎙استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین نهج البلاغه پژوه ⭕️قالب ارایه:گفتگو محور 🎇برای آموزه های الهی صفحه جستارهای قرآنی را حمایت فرمایید. @rahighemakhtoom
☑️ نظافت و بهداشت (جلسه ۴۹و۵۰) 🔰بازخوانی فصل پنجم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🎤بازخوانی و توضیح متن :حاج آقا 👈« لطفاً جستارهای قرآنی را دنبال کنید» @rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
⚡️دیو نفس و عشق سلیمانی ▪️"یکی از جذاب ترین تعبیرات " نفس و عشق " ، قصه دیو و سلیمان است که از دیرباز در ادب پارسی به اشاره و تلمیح از آن یاد شده است . 📝قصه چنین است که سلیمان فرزند داود ، انگشتری داشت که اسم اعظم الهی بر نگین آن نقش شده بود و به دولت آن نام ، دیو و پری را تسخیر کرده و به خدمت خود در آورده بود ، چنانچه برای او قصر و ایوان و جام ها و پیکره ها می ساختند (قرآن / سبا / 13) . این ، همان لشکریان نفسند که اگر آزادباشند ، آدمی را به خدمت خود گیرند و هلاک کنند و اگر دربند و فرمان سلیمان آیند ، خادم دولتسرای شوند. 🔸روزی سلیمان انگشتری خود را به کنیزکی سپرد و به گرمابه رفت . دیوی از این واقعه باخبر شد . در حال خود را به صورت سلیمان در آورد و انگشتری را از کنیزک طلب کرد . کنیز انگشتری به وی داد و او خود را به تخت سلیمان رساند وبر جای او نشست و دعوی سلیمانی کرد و خلق از او پذیرفتند ( زیرا از سلیمانی جز صورتی و خاتمی نمی دیدند . ) و چون سلیمان از گرمابه بیرون آمد واز ماجرا خبر یافت ، گفت سلیمان حقیقی منم و آنکه بر جای من نشسته ، دیوی بیش نیست. اما او را انکار کردند . 🔸 و سلیمان که به ملک اعتنایی نداشت و درعین خود را " مسکین و فقیر " می دانست ، به صحرا و کنار دریا رفت و ماهیگیری پیشه کرد. «دلی که غیب نمایست و جام جم دارد ز خاتمی که دمی گم شود ، چه غم دارد؟» حافظ ▪️اما دیو چون به تلبیس و حیل بر تخت نشست و مردم انگشتری با وی دیدند و ملک بر او مقرر شد ، روزی از بیم آنکه مبادا انگشتری بار دیگر به دست سلیمان افتد ، آن را در دریا افکند تا به کلی از میان برود و خود به اعتبار پیشین بر مردم کند . چون مدتی بدینسان بگذشت ، مردم آن لطف و سلیمانی را در رفتار دیو ندیدند و در دل گفتند : «که زنهار از این مکر و دستان و ریو به جای سلیمان نشستن چو دیو» و بتدریج ماهیت دیو بر مردمان آشکار شد و جمله دل از او بگردانیدند و در کمین فرصت بودند تا او را از تخت به زیر آورند و سلیمان حقیقی را به جای او نشانند که به گفته ی : «اسم اعظم بکند کار خود ای دل خوش باش/که به تلبیس و حیل ، دیو سلیمان نشود» «بجز شکر دهنی ، مایه هاست خوبی را به خاتمی نتوان زد دم از سلیمانی» 🔅و به زبان : خلق گفتند این سلیمان بی صفاست از سلیمان تا سلیمان فرق هاست 🔸و در این احوال ، سلیمان همچنان بر لب بحر ماهی می گرفت . روزی ماهی ای را بشکافت و از قضا ، گمشده را در شکم ماهی یافت و بر دست کرد ..." 👈پیوند به درگاه تماشاگه راز ،چشم انداز حقیقت🌷