eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۲ معانی صلوة در قرآن نماز گزاردن نماز خواندن «فنادته الملائکة و هو قائم یصلّی فی المحراب» [۵] واژه صلاة گاهی متعدی به حرف (علی) می‌شود و در معانی مختلفی به کار می‌رود از جمله: الف) قرائت «و لا تجهر بصلوتک» [۱] ب) دعا کردن «خذ من اموالهم صدقه تطهّرهم و تزکیهم بها وصلّ علیهم» ج) درود فرستادن «ان الله و ملائکته یصلّون علی النّبی» [۲] د) آمرزیدن از جانب خدا طلب رحمت از ناحیه فرشتگان «هوالذی یصلّی علیکم و ملائکته» [۳] و نمازی که از ناحیه خداوند بر ما تشریع و واجب شده و دارای افعال و اذکار مخصوصی است از آن جهت به «صلوة» نامگذاری شده که مشتمل بر قرائت در حال قیام و درود فرستادن و ستایش در حال قعود است و هنگامی که نمازگزار این فریضه را بجا آورد مشمول رحمت خداوند می‌گردد. [۴] ---------- [۱]: ۱. اسراء / ۱۱۰. [۲]: ۲. احزاب / ۵۶ [۳]: ۳. احزاب ۴۳؛ دانشنامه قرآن ۲/۱۳۷۹ [۴]: ۴. روح البیان ۱/۳۳. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅🔅 📌 تلاوت استاد مصطفی اسماعیل سوره ضحی و انشراح 🕑 زمان: ۵ دقیقه 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom 🌴🌴🌴
📚 پیام به همایش پیامبر اعظم تاریخ: 1385/09/21 🆔 @a_javadiamoli_doross 🔅🔅 🔅 💢 نوآوری رسول رحمت ▪️ وقتی ابراهیم خلیل (علی نبینا و آله و علیه السلام) كعبه را ساختند، برای اینكه كسی متولّی كعبه باشد و در حریم و حرم كعبه معارفی را به جوامع بشری ارائه كند، از ذات اقدس الهی درخواست كرد عرض كرد: ﴿رَبَّنا وَ ابْعَثْ فیهِمْ رَسُولاً مِنْهُمْ﴾[1] كه این رسول آیات تو را برای اینها تلاوت كند، كتاب و حكمت را به جوامع بشری تعلیم بدهد و معارف نو و تازه را به آنها عرضه كند! ذات اقدس الهی درباره دعا و نیایش ابراهیم خلیل (سلام الله علیه) این چند خواسته را گوشزد كرد، فرمود ما رسولی مبعوث می‌ كنیم و رسولی مبعوث می‌ شود كه ﴿یتْلُوا عَلَیكُمْ آیاتِنا وَ یزَكِّیكُمْ وَ یعَلِّمُكُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ یعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾، این چند برنامه یعنی تلاوت آیات الهی از یك سو، تعلیم كتاب از سوی دوم، تعلیم حكمت از سوی سوم و از سوی چهارم، فرمود: ﴿وَ یعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾، این نوآوری نسبت به جهان بشریت است. ▪️ منظور از آموزش نو و نوآوری در دستگاه این نیست كه مطلبی را ایشان در هزار و چهار صد سال قبل آورده ‌اند که آن روز كسی نگفت و بعداً مشابه او یا برتر از او را دیگران ارائه كردند. صنعت های نو، فرضیه‌ های نو و مكتب های نو این طور است كه در عصر خود تازه است، ولی در اعصار بعدی هم مماثل دارد و هم برتر، لكن این نوآوری وقف خود آن حضرت است. در قرآن كریم این چنین آمده است كه پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) معارفی را به جوامع بشری ارائه می‌ كند كه نه تنها در گذشته نبود، نه تنها الآن نیست و نه تنها در آینده نیست، بلكه اصلاً بشر توان آن را ندارد كه این را بدون وحی یاد بگیرد! ﴿وَ یعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾[2] نه «ما لا تعلمون»! در این ﴿مَا لَمْ تَكُونُوا﴾ این «كان» منفی این بحث را دارد؛ یعنی بشر این نیست كه از پیش خودش یاد بگیرد، چون رسول اكرم ﴿رَحْمَةً لِلْعالَمینَ﴾[3] است و چون ﴿كَافَّةً لِلنّاسِ﴾[4] است، مخاطبش از صدر و ساقه جوامع بشری است؛ تمام بشرهایی كه آن روز بودند و تمام بشرهایی كه «الی یوم القیامة» می‌ آیند مخاطب این ندایند، برای اینكه قلمرو رسالت او منطقه بشریت است. ▪️ چون یك چنین نیایشی را وجود مبارك داشت و نیایش بسیار عظیمی بود، ذات اقدس الهی بعد از گذشت چند قرن در كتاب تورات و در كتاب انجیل اوصاف پیامبر خاتم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را ذكر كرد كه این پیامبر كسی است كه ﴿الَّذینَ یتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِی اْلأُمِّی الَّذی یجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ اْلإِنْجیلِ﴾ اوصافش این است: ﴿یأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ ینْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ یحِلُّ لَهُمُ الطَّیباتِ وَ یحَرِّمُ عَلَیهِمُ الْخَبائِثَ وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اْلأَغْلالَ الَّتی كَانَتْ عَلَیهِمْ﴾[5] آن بارهای سنگین آن غُلی كه در گردن و دست و پای اینهاست و جلوی آزادی اینها را گرفته، حریت را از اینها سلب كرده، را از اینها سلب كرده، اینها را وابسته به شرق و غرب كرده یا آمیخته به امپراطوری شرق بودند یا آمیخته به امپراطوری غرب بودند یا گریخته از مكتب بودند همه اینها را پاسخ داد. [1]. سوره بقره، آیه129. [2]. سوره بقره، آیه151. [3]. سوره انبیاء، آیه107. [4]. سوره سبأ، آیه28. [5]. سوره اعراف، آیه157. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅🔅 🔅 💢 نوآوری رسول رحمت 📚 پیام به همایش پیامبر اعظم تاریخ: 1385/09/21 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
68 📼 قسمت: چهل و هفتم 📌واکاوی دعای 23 ✳️عوامل تامین عافیت و عافیت سازدر زندگی و امنن علی بالصحة و الامن والسلامةِ فی دینی و بدنی 💢 تضرع و زاری به درگاه خدا یکی از راههای تامین کننده سلامت دینی: ☑ 1- بی نیازی حقیقی بی نیازی به واسطه مال و ثروت کاذب و خیالی است و بی نیازی از مال و ثروت یعنی همه سرمایه ام فقر و نیاز الی الله است و این فقر بی نیازی حقیقی است. ☑ 2- دعا کافی نیست تضرع لازم است غنای بدون پول، راحتی دل از بیماری کشنده حسد، سلامت در دین؛ اگر کسی این سه را می‌‌خواهد ، «فَلْیَتَضَرَّعْ إِلَى اللَّهِ فِی مَسْاَلَتِهِ بِاَنْ یُكْمِلَ عَقْلَهُ»، باید در خواسته‌‌ای که از خدا دارد تضّرع کند، نه فقط دعا کند، بلکه تضرّع کند چون تضرّع بالاتر از دعا است؛ تضرع یعنی خواسته‌‌ای که همراه با سوز و ناله و سوزش دل باشد. 🌴🌴🌴 👈 دوستان وقت بگذارید برای رونق بازار دین همیشه این فرصت ها در اختیار نیست. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل (اگر ثوابی داشته باشد)هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 صوت 🔹 تاریخ: 1390/09/19 🆔 @a_javadiamoli_doross 🌴🌴🌴 👈 دوستان وقت بگذارید برای رونق بازار دین همیشه این فرصت ها در اختیار نیست. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل (اگر ثوابی داشته باشد)هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا @rahighemakhtoom
moredi_2585 p2.pdf
221.1K
🏴 متن 🔹 تاریخ: 1390/09/19 🆔 @a_javadiamoli_doross 🌴🌴🌴 👈 دوستان وقت بگذارید برای رونق بازار دین همیشه این فرصت ها در اختیار نیست. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل (اگر ثوابی داشته باشد)هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با هم بشنویم این تلاوت زیبا رو🌿🌸استاد شاکرنژاد 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی نیازی از منظر امام مجتبی علیه السّلام از بیانات نورانی (سلام الله علیه) رسیده است که از آن حضرت سئوال کردند: و به چیست؟ فرمود: (رِضَا النَّفس بِمَا قُسِمَ لَها)، انسان به تقسیم الهی راضی باشد. آنچه را ذات اقدس اله برای او مقدّر کرده است، به او بدهد؛ این همان بی نیازی نفسانی است. این صفت ذات اقدس اله است که او است، یعنی اصلاً نیست. بندگان صالح که مظهر ذات اقدس اله هستند، به جایی می رسند که احساس نمی کنند. 🔷️ ر.ک تحف العقول / صفحه ۲۲۵ ✅ درس اخلاق _ قم ؛ اردیبهشت ۱۳۸۲ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 گنج الهی ▪️ ایام شهادت و ارتحال بسیاری از ذوات مقدس اسلامی است؛ وجود مبارك پیغمبر اسلام (علیه و علی آله آلاف التحیة و الكرامة) و وجود مبارك امام مجتبی (سلام الله علیه) و وجود مبارك امام رضا (علیهم الصلاة و علیهم السلام) است. جامع بین مقام شامخ نبوت و امامت همان است، همه اینها ولی خدا هستند، ولی خدا كسی است كه كارهای او را خدا به عهده می‌ گیرد، تحت ولایت خداست و به اذن خدا كارهای عالم را در ولایت خود دارد، نسبت به عالم و آدم ولی است و نسبت به خدا مولی علیه است؛ اگر نسبت به خدا مولی علیه است، همه كارهای او را الله به عهده می ‌گیرد، تنها سخن از ﴿وَمَا رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ﴾[1] نیست، بسیاری از كارهاست كه در قرآن كریم به این ذوات مقدس اسناد داده می ‌شود، در عین حال كه به خدا اسناد پیدا می ‌كند، چون مولی علیه خدای سبحان‌ اند، ذات اقدس الهی تدبیر عالم و آدم را هم از راه به این ذوات مقدس به عهده دارد و آنها هم كه مدبّرات امرند، باز در تحت اشراف این ذوات مقدس‌ اند. این ایام متعلق به این گونه از اولیای الهی است، این مطلب اول. ▪️ مطلب دوم این است كه همه ما این را ادعا داریم كه وارثان اینهاییم! [زیرا] كه علما وارثان انبیایند، وارثان اولیایند، وارثان ائمه ‌اند و هیچ مقامی هم برای انسان عادی بهتر از این نیست كه وارث انبیا و اولیا باشد، این مطلب دوم. ▪️ مطلب سوم این است كه این را نه به ارزانی به دست ما می ‌دهند و نه مصلحت است كه ما این را ارزان از دست بدهیم! اگر كسی ـ ان‌ شاء ‌الله ـ طلبه است و در صدد تحصیل علم است، این وارث انبیا و اولیاست «إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِیاءِ»[2] و وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) هم فرمود: «اَلْعِلْمُ مِیرَاثِی وَ مِیرَاثُ اَلْأَنْبِیاءِ مِنْ قَبْلِی».[3] هر جا علم است، هر جا سخن حق است و هر جا مطلب صحیحی است از انبیا به مردم رسیده است؛ زیرا قبل از اینكه دیگران بیایند انبیا در این عالم آمدند، اولین انسان پیغمبر بود؛ اینها آمدند معارف را گفتند و القاء كردند و دیگران فهمیدند، حالا بعضی ها همه ‌را پذیرفتند که مسلمان و تابع اهل بیت شدند، بعضی ها گرفتار ﴿نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ﴾[4] شدند، التقاطی شدند و مانند آن. ما در صدد این ارث بردنیم و این بهترین فضیلت است و اگر درباره وجود مبارك سید الشهداء (سلام الله علیه) در زیارت وارث عرض می ‌كنیم شما وارث انبیایید،[5] همان كمالات در مرحله ضعیف و نازل ‌آن برای علمایی است كه راه اینها را ادامه بدهند هست؛ منتها برای آنها صد درصد، برای بعضی ها نیم درصد و برای بعضی ها یك درصد و بعضی دو درصد، ولی بالأخره شیعیان این ذوات مقدس‌ اند و همین راه را ادامه می‌ دهند. ▪️ مطلب بعدی آن است كه این جهان، جهان تلاش و كوشش است كه رنج در آن زیاد است، اما گنج هم در آن زیاد است، چون ویرانه است گنج در آن هست و اگر معمور بود كه گنج در آن نبود، گنج در ویرانه است و چون این جهان یك جای خراب و ویرانه است گنج در آن است، هر كس به هر جا رسید در همین خرابه رسید؛ همه بندگان صالح، همه شهدا، همه علما، همه زهّاد و همه عبّاد همه اینها در این خرابه بالأخره گنج یافتند. اگر [این جهان] جای آبادی بود، فقط آبادی آب و خاك داشت نه آن ! این گنج مستور همان «دَفَائِنَ‏ الْعُقُولِ‏»[6] است، دفینه و آن گنج در همین خرابه است. اگر كسی به فكر خوردن و نوشیدن و پوشیدن باشد، یك جای آبادی است که خراب نیست، وقتی ویران نشد آن گنج هم از دست می‌ دهد و اما اگر نه به این فكر نبود كه خوب غذا بخورد، خوب بنوشد و خوب بپوشد، بالاخره یك دل شكسته‌ ای دارد، اگر دل شكسته پیدا شد گنج هم همان جاست! چون هیچ گنجی بالاتر از نیست و خودش هم آدرس داد كه من كجایم، فرمود «أَنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُمْ»؛[7] هر جا دل شكسته ‌ای باشد آن جا است. [1] . سوره انفال،آیه17. [2] . الكافی (ط - الإسلامیة)، ج1، ص32. [3] . نهج القصاحه، ص582. [4] . سوره نساء،آیه150. [5] . کامل الزیارات، ص206. [6]. نهج البلاغة(للصبحی صالح), خطبه1؛ «...وَاتَرَ إِلَیهِمْ أَنْبِیاءَهُ لِیسْتَأْدُوهُمْ مِیثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ یذَكِّرُوهُمْ مَنْسِی نِعْمَتِهِ وَ یحْتَجُّوا عَلَیهِمْ بِالتَّبْلِیغِ وَ یثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ‏ الْعُقُولِ‏ وَ...». [7] . منیة المرید، ص123. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1383/12/20 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برداشت از آيات ۱۳۸ ـ ۱۳۷ 📌 الی بايد بکوشد که مستقر شود. زيرا اگر مانند کف روی آب بود و هر روزی به چيزی گرويد، يک روز بود و يک روز و عاريه ای داشت، خدای تعالی او را نمی بخشد و به مستقيم راه پيدا نمی کند و بلکه او را به سختی مبتلا می کند. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و تفسیر حکمت ۱3(کلمات قصار) 📼استاد حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی 🎤بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و بررسی کتاب 🔁تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📼 جلسه شصت و نهم * مصادیق آزار رساندن زن و یا شوهر به یکدیگر * تعهد در زندگی مشترک * آیا تحمل آزار و اذیت در خانه ممکن است؟ * آثار ملکوتی زنی که باعث اذیت شوهرش می‌شود * اولویت جهنم رفتن با چه کسانی است؟ * گفتگوی حورالعین با زنان * طلاق اخروی زوجین در دنیا * زنانی که مورد اکرام و لعن قرار گرفتند! * توضیح دو واژه قرآنی "ویل" و "طوبی" * معنای شاکر بودن زن از شوهرش * از مصادیق کفران نعمت در کلام پیامبر اکرم ص * دسته‌ای از کسانی که مورد غضب خدا واقع می‌شوند! * مقصود از محروم شدن از بوی بهشت چیست؟ * طلاق بدون جهت چه اثری دارد؟ 📅99/06/15 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
69 📼 قسمت: چهل و هشتم 📌واکاوی دعای 23 ✳️عوامل تامین عافیت و عافیت سازدر زندگی و امنن علی بالصحة و الامن والسلامةِ فی دینی و بدنی 💢 ارزش همه چیز در گرو سلامت دین قَالَ ابو عبدالله جعفربن محمد الصادق علیه السلام: فَقَالَ عِيسَى (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) لِأَصْحَابِهِ: اَلنَّوْمُ عَلَى اَلْمَزَابِلِ،(خاکروبه) وَ أَكْلُ خُبْزِ اَلشَّعِيرِ، خَيْرٌ مَعَ سَلاَمَةِ اَلدِّينِ».( بحار الأنوار ج۷۰ ص۱۰۱) 💢 شاخصه سلامت دین ▫ الف- از منبع درست گرفته باشیم نخستین مسئله در سلامت دین، مراجعه به منبع اصلی است و کسی که دین خود را از دو منبع قرآن و روایات بگیرد دینش سالم است. هرکه منبع دین و برنامه زندگی خود را از قرآن و سنت معصومین علیهم السلام گرفته و عالم دینی آنها را توضیح می‌دهد دارای دین سالم بوده و می‌توان به آن اعتماد کرد و اگر کسی منبع دین خود را از طریق سحر، خواب و جادو دریافت کند دارای دین سالمی نیست. 🌴🌴🌴 👈 دوستان وقت بگذارید برای رونق بازار دین همیشه این فرصت ها در اختیار نیست. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل (اگر ثوابی داشته باشد)هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کوکب تابناک امامت مرحوم در از (صلوات الله و سلامه علیه) نقل می کند که: (اَلامام واحِدُ دَهرِهِ لا یُدانیه اَحَد وَ هُوَ بِحَیثُ النَّجم مِن اَیدیِ المُتَناولین اَینَ العُقُولُ مِن هذا اَینَ الاختیارُ مِن هذا)؛ کوکب تابناک آسمان است، دست کسی به امام نمی رسد؛ بیانات از اول تا آخر، از آخر تا اول شفاف و روشن و ضروری است که علم غیب دارند و حرفی در آن نیست. شاهدش هم این است که خدا اینها را قرار داد. به ما فرمود به اینکه: هر کاری اینها می کنند، شما بکنید؛ اینها پیشوای شما هستند، به اینها کنید. 🔷️ ر.ک الکافی / جلد ۱ / صفحه ۲۰۱ ✅ سخنرانی به مناسبت تاسوعای حسینی _ دماوند ؛ ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آيات ۱۴۳ ـ ۱۴۲ 📌شناختن الی بايد را بشناسد. آنها می خواهند به خدعه کنند، وقتی می خوانند دل به نمی دهند و با می خوانند، می کنند و جز اندکی به ياد خدا نيستند، گاهی با مردم مسلمانند و گاهی با و همنشينند؛ اينها هم چون دارای و ثباتی نيستند به راهی پيدا نمی کنند. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
 [یکصد و چهارده نکته از قران کریم درباره نماز - صفحه ۲۴]  📌۱۳ ایمان به قیامت عامل محافظت بر نماز ▫️خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که معتقد به قیامت هستند به قرآن نیز ایمان دارند، علاوه بر آن نسبت به نماز محافظت دارند؛ «و هذا کتاب أنزلناه مبارک... و الّذین یؤمنون بالاخرة یؤمنون به و هم علی صلاتهم یحافظون». [۱] ▫️ با توجه به این که اصولاً ایمان به قیامت انسان را وادار به تمام کارهای خیر می‌کند (از نماز و روزه و خمس و... )، لیکن موضوع نماز را به دلیل شرافتش بر سایر عبادات بیان کرده است. [۲] ---------- [۱]: ۱. انعام / ۹۲. [۲]: ۲. تفسیر کبیر / ج ۱۳ / ص ۸۷. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom