eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
770 فایل
رحیق نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅🔅 📌 تلاوت استاد مصطفی اسماعیل سوره شمس و علق 1تا5 🕑 زمان: ۵ دقیقه 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom 🌴🌴🌴
برشی از کتاب گرانسنگ (55) 🔅🔅🔅 ✅ آیه 1 - الم 📈 لطايف و اشارات ☑ 1- اشتراك سوره ها در عدد حروف مقطعه حدس صائب يا محتمل الاصابه حضرت استاد علامه طباطبايى (قدس ‍ سره) قابل تسرى نسبت به اشتراك سور مُصَّدَر به حروف مزبور از جهت ديگر،، يعنى عدد نيز خواهد بود و آن اين كه سه سوره مشترك است و در اين كه هر كدام داراى يك حرف مقطع است و چهار سوره شركت در اين دارد كه حروف مقطع آنها دو حرفى است و سه سوره داراى حروف مقطع سه حرفى است و دو سوره چهار حرفى و دو سوره پنج حرفى است. شايد براى اشتراك در عدد، رمز خاص باشد و همچنين در ساير جهات مشترك. 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برشی از کتاب گرانسنگ (56) 🔅🔅🔅 ✅ آیه 1 - الم 📈 لطايف و اشارات ☑ 2- راه حل دو معضل ▫ وضع حروف اعتبارى است و با تفاوت قرار دادها متفاوت مى شود و بر اين اساس، ممكن است حرفى در زبان قومى براى معناى ويژه نهاده شده باشد و همان حرف در زبان ملت ديگر، مهمل باشد، نه مستعمل. ▫ همان طور كه درباره اصل كلمه ، نيز چنين است ؛ زيرا اين ويژگى حروف و كلمات امرى تكوينى نيست تا اولا، براى همه اقوام و ملل يكسان باشد و ثانيا، پيوند عينى با موجودهاى تكوينى برتر مانند موجود مثالى، عقلى و مافوق آنها داشته باشد، ليكن معضل اعتبارى بودن وضع حرف از يك سو و اعضاى پيوند اعتبار و تكوين از سوى ديگر همان طور كه درباره اصل آيات قرآن كريم مطرح است درباره حروف مقطع نيز وجود دارد و براى حل آن پاسخ معقول و مقبولى با استمداد از مبانى عرفان و استعانت از مسئله خلافت انسان كامل و تنظيم پيوند موجود اعتبارى با موجود حقيقى در محدوده هستى خليفه الله ارائه مى شود؛ يعنى، انسان كاملى كه بر اثر قر نوافل و فرايض، فيض خاص خداوند در همه مجارى ادراكى و تحريكى او ظهور يافته و فوز ويژه الهى در همه شئون هستى وى زهور پيدا كرده است. ▫ در اين صحنه، در مرحله اول عارفان و در مرحله بعد حكيمانى كه صبغه عارفان را در سيرت خود استمرار داده اند و يا در مقطع خاص به تدوين رساله عرفانى مبادرت كرده اند از راز و رمز حروف مقطعه سخن گفته، آن پرده نشين محجوب را براى برخى از اصحاب سر، شاهد بازارى كرده اند وا ين انزال ماوراى حجاب به بيرون، و تنزيل سر مستور به مقام مشهور با حكم ازلى منافات ندارد زيرا گرچه حكم ازلى درباره گلاب و گل اين بود كه گلاب پرده نشين مستور و گل شاهد مشهور باشد: در كار گلاب و گل حكم ازلى اين بود كاين شاهد بازارى و آن پرده نشين باشد(153) ▫ ليكن در همان ازل چنين ترسيم شده كه برخى اسرار افشا نشده، مشهور شود، ولى نه براى هر كس، بلكه براى خواص كه راهى مستور و مصون از غبار غيريت و طريقى از حبل الوريد دارند. 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت24 :تفسیر آیه7 سوره مطففین ✳️ کلاَّ إِنَ‌ کِتَابَ‌ الفُجَّارِ لَفِي‌ سِجِّينٍ‌ ▫️«کِتَابٌ»: نوشته. یادداشت شده. ▫️ «سِجِّین»: اسم خاصّ دیوان یا دفتر کلّ بایگانی نامه‌های اعمال بدکاران و بزهکاران است. صیغه مبالغه «سِجنّ» است که به معنی زندان است، لذا سِجّین، زندان بسیار سخت و تنگ است (نگا: فرهنگ لغات قرآن دکتر قریب). تعبیر از آن بدین نام شاید به خاطر این باشد که محتویات این دیوان سبب زندانی شدن صاحبانش در دوزخ است. گویا اصل آن «سِنْجُون» و در زبان اتیوپی یا حبشی قدیم به گِل و لای گفته می‌شود. در این صورت بیانگر فرود و پستی نیز می‌باشد (نگا: جزء عم شیخ محمّد عبده). ☑️ ۱ - لزوم توجّه به معاد و غفلت نداشتن از قیامت و زمان حضور در پیشگاه خداوند (ألا یظنّ أُولئک أنّهم مبعوثون ... کلاّ) حرف «کلاّ» براى ردع است و مخاطب را از رویه اى که جملات پیشین بر آن دلالت داشت، بازمى دارد. ☑️ ۲ - احضار کم فروشان در صحنه قیامت و حسابرسى اعمال آنان، قطعى و تردیدناپذیر است. (ویل للمطفّفین ... ألا یظنّ أُولئک ... کلاّ) 🎄 ۳ - کردار بدکاران، ثبت و ضبط شده و در نامه عمل آنان باقى خواهد ماند. (کتب الفجّار) «کتاب الفجّار»، صحیفه اى است که در آن، اعمال فاجران ثبت شده است. ☑️ ۴ - نامه عمل فاجران، در دیوانى تغییرناپذیر و زندانى منحطّ، بایگانى و حفاظت مى شود. (إنّ کتب الفجّار لفى سجّین) سجّین همان سجن (زندان) است، علاوه بر رساندن معناى خلود; زیرا این وزن براى مبالغه است (مجمع البیان). تفسیر آن به «کتاب مرقوم» - در دو آیه بعد - دلالت دارد که «سجّین» کتابى است که نامه عمل فاجران، به گونه اى در آن قرار داده شده است که گویا نوشته ها در آن حبس شده است. مقابله آن با «علّیین» - که در آیات بعد آمده است - بیانگر انحطاط و پستى آن است. ۵ - کم فروشى، ازبین برنده دیانت انسان و نمونه اى از فسق و سرکشى در برابر خداوند است. (ویل للمطفّفین ... کلاّ إنّ کتب الفجّار لفى سجّین) «فجور»; یعنى، دریدن پرده دیانت (مفردات راغب) و به معناى فسق و عصیان نیز آمده است (قاموس). ارتباط این آیه با آیات پیشین، بیانگر این است که از «فجّار»، همان «مطفّفین» اراده شده است. ۶ - نامه عمل کم فروشان، در جایگاهى پست نگه دارى خواهد شد. (ویل للمطفّفین ... إنّ کتب الفجّار لفى سجّین) ۷ - کیفرهاى تعیین شده براى فاجران، حکم تقدیر شده خداوند و گریزناپذیر است.* (إنّ کتب الفجّار لفى سجّین) «کتاب» - در یک احتمال - به معناى مکتوب است. در این احتمال، مراد نوشته هاى تقدیر شده الهى، درباره کیفر فاجران و «کتابت» به معناى قضاى حتمى و حکم تخلف ناپذیر خواهد بود. 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت25 :تفسیر آیه8 سوره مطففین ✳️وَ مَا أَدْرَاکَ‌ مَا سِجِّينٌ‌ ☑️۱ - ابزار شناخت دیوان نامه هاى اعمال بد، در دسترس همگان نیست. (و ما أدریک ما سجّین) ☑️۲ - مخزن نامه هاى عمل بدکاران، داراى ویژگى هایى فراتر از حد بیان است و پستى و گریزناپذیر بودن آن قابل توصیف نیست. (و ما أدریک ما سجّین) ریشه کلمه «سجّین» بر زندان بودن جایگاه نامه عمل بدکاران دلالت دارد و پستىِ آن، از تقابل با «علّیّین» در آیات بعد استفاده مى شود. 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 📌نگاشت26 :تفسیر آیه 9 سوره مطففین ✳️کِتَابٌ‌ مَرْقُومٌ‌ ▫️«کِتَابٌ»: مراد دیوان شرّ بدکاران است. «مَرْقَومٌ»: نشاندار به علائمی که بیننده با نخستین نگاه پی می‌برد به شرور و بدیهای مندرج در آن. نوشته شده. ☑️1 - دیوان نامه هاى عمل بدکاران، نوشته اى خوانا و علامت دار و بى ابهام است. (کتب مرقوم) «کتاب» خبر براى ضمیر محذوفى است که به «سجّین» برمى گردد. «مرقوم» - از ریشه «رَقْم» (علامت و مارکى که بر پارچه زده شود) (مصباح) - یعنى، داراى علامتى که تشخیص آن را آسان سازد. ماده «رقم» به معناى «خط درشت» و «برطرف ساختن ابهام نوشته» نیز آمده است. (مفردات راغب) ☑️۲ - کردار هر کس، تنها گریبان گیر شخص او بوده و نامه عمل او با دیگر نامه هاى اعمال، مشتبه نخواهد شد. (ما سجّین . کتب مرقوم) ☑️۳ - عذاب مقدر الهى براى بدکاران، تخلّف ناپذیر و داراى حد و مرزى روشن و مشخص است. (ما سجّین . کتب مرقوم) چنانچه «کتاب» به معناى مکتوب و مراد از کتابت، قضاى حتمى باشد و «مرقوم» نیز به معناى «نوشته واضح و گویا» گرفته شود; مفاد آیه این خواهد بود که «سجّین» (همان کتاب جامع که عذاب هاى مقدر فاجران را دربردارد) مکتوب وتقدیر شده اى واضح است که حد و مرز هر عذاب مقدر، در آن کاملاً روشن است. 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴قالَ الإمام علي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى قَبْرِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ سَاعَةَ دَفْنِهِ: إِنَّ اَلصَّبْرَ لَجَمِيلٌ إِلاَّ عَنْكَ وَ إِنَّ اَلْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلاَّ عَلَيْكَ وَ إِنَّ اَلْمُصَــابَ بِكَ لَجَلِيلٌ وَ إِنَّهُ قَبْلَكَ وَ بَعْدَكَ لَجَلَلٌ ◼️امام علی علیه السلام هنگامى كه مى خواست رسول خدا صلی الله علیه وآله را به خاك بسپارد در كنار قبر آن حضرت چنين فرمود : صبر و شكيبايى زيباست ولى نه درباره تو و جزع و بى تابى زشت است اما نه بر فراق تو. مصيبت وفات تو بسيار سنگين و هر مصيبتى پيش از تو و بعد از تو در برابر آن كوچك و حقير است. 📗حکمت 292 نهج البلاغه التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D1737588T13256403(Web).Mp3
759.5K
@ostad_maleki 💢 چگونگی افزایش شوق و شناخت نسبت به قرآن چگونگی افزایش شوق و شناخت نسبت به قرآن چیست؟ و چه می شود کسی را که قرائت قرآن می کند ولی خلاف آن عمل می کند؟ کارشناس قرآنی حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام حمید ملکی 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/10/11 🆔 @a_javadiamoli_doross 💢 مرگ جاهلی ▪️ جریان امامت در تلوِ رسالت و نبوت قرار دارد. مردم اگر پیامبر نداشته باشند در جاهلیت به سر می برند، اگر امام نداشته باشند آن هم در جاهلیت به سر می برند. این حدیث نورانی را همه علمای اسلام اعم از شیعه و سنّی از وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثّناء) نقل کرده اند که «مَن مَاتَ وَ لَم یعرِف إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلیة».[1] مستحضرید که مرگ عصاره زندگی است؛ یعنی تمام مدت حیات به منزله میوه های ویژه است كه عصاره این را هنگام مرگ به انسان می‌ چشانند, اگر ـ ان ‌شاء الله ـ انسان شجره طیبه بود كه آن عصاره شیرین است و مرگ برای مؤمن بسیار لذیذ است و اگر ـ معاذ الله ـ درخت خبیث بود، عصاره آن بسیار تلخ است، مرگ برای غیر مؤمن، توانفرساست. مرگ كه عصارهٴ زندگی است، اگر كسی در دوران زندگی با عقل و عدل زندگی كرد، مرگ او حیات طیبه است و اگر بدون عقل و عدل زندگی كرد مرگ او مرگ جاهلیت است. پس اصل اول این است كه همه از وجود مبارك رسولمان نقل كردند: «مَن مَاتَ وَ لَم یعرِف إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلیة». ▪️ اصل دوم آن است كه ما می‌ گوییم امامت «عهدالله» است، از طرف خداست و امام «ولی ‌الله» است، اما آنها می‌ گویند امامت «عهد الناس» است و امام «وكیل ‌الرعایا و وكیل ‌الناس» است. تعبیر قرآن در جریان امامت بعد از نقل داستان وجود مبارك ابراهیم خلیل (سلام الله علیه) این است كه فرمود: ﴿وَ إِذِ ابْتَلی‏ إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیتی‏ قالَ لا ینالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ﴾؛[2] وجود مبارك ابراهیم كه امامت را برای ذریه خود درخواست كرد، فرمود به ذریه تو می ‌رسد، اما آن ذریه ‌ای كه عاقل و عادل‌ اند و منزّه از ستم‌ اند؛ زیرا امامت، عهد من است، فاعل «لاینالُ»، «عَهدِی» است، «ظالمین» مفعول است، همان طوری که قرآن نازل می ‌شود, نبوت نازل می ‌شود, رسالت نازل می ‌شود از بالا می ‌آید، امامت هم این چنین است. امامت «عهد الله» است، آن «عهد الله» باید به افراد برسد ﴿اللَّهُ أَعْلَمُ حَیثُ یجْعَلُ رِسالَتَهُ﴾ رسالت, عهد الهی است و خدا می‌ داند به چه كسی می‌دهد، چون از درون و بیرون افراد باخبر است، از عصمت آنها مستحضر است؛ لذا عهد خدا همان ‌طوری كه به صورت رسالت ظهور می‌ كند ﴿اللَّهُ أَعْلَمُ حَیثُ یجْعَلُ رِسالَتَهُ﴾، به صورت امامت هم جلوه می‌ كند كه فرمود: ﴿لا ینالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ﴾[3] و همان ‌طوری كه زندگی بدون رسالت, زندگی جاهلیت است، زندگی بدون امامت و امام‌ شناسی هم زندگی جاهلیت است؛ لذا فرمود: «مَن مَاتَ وَ لَم یعرِف إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلیة». [1] . الكافی (ط - الإسلامیة)، ج1، ص377؛ کمال الدین، ج2، ص409. اهل سنت: مسند احمد بن حنبل، ج28، ص88؛ «مَنْ مَاتَ‏ بِغَیرِ إِمَامٍ‏ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیةً». [2] . سوره بقره،آیه124. [3] . سوره انعام،آیه124. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
مرگ جاهلی.mp3
1.75M
🆔 @a_javadiamoli_doross 💢 مرگ جاهلی 🌴🌴🌴 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم. التماس دعا🙏 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحلت رسول اکرم (ص)، مصیبتی بزرگ و بی نظیر1 وجود مبارک درباره می فرماید که: هر مصیبتی در برابر مصیبت تو (جَلل) است؛ جَلَل یعنی . چون مصیبت تو (جلیل) است، یعنی عظیم؛ (وَ اِنَّ مُصابَنا بِکَ لَجَلیل وَ اِنَّ مَا قَبلَکَ وَ مَا بَعدَکَ لَجَلَل). مصیبت تو، تو جلیل است و توانفرسا و عظیم، ولی مصیبت هایی که قبل از مصیبت شما اتفاق افتاد یا بعد از مصیبت شما رخ می دهد، جَلل است و حقیر؛ آن جلیل است و عظیم، ماسوای او جَلل است و حقیر. در بخش دیگر به رخداد تلخ رحلت رسول اکرم اشاره کرد و به (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خطاب کرد: (لَقَد خَصَّصتَ حَتّی صِرتَ مُسَلّیاً عَمَن سِواک وَ عَمَّمتَ حَتّی صارَ النّاسُ فیکَ سَواء). فرمود: مصیبت تو یک خصیصه ای دارد که باعث تسلّی در برابر سائر مصیبت هاست، هیچ مصیبتی همتای مصیبت تو نیست، و اگر مصیبت هایی غیر از مصیبت تو رخ بدهد، ما در پرتو مصیبت تو آن را تحمل می کنیم، چون آن مصیبت ها اندک اند. 🔷️ ر.ک نهج البلاغه / حکمت ۲۹۲ و خطبه ۲۳۵ ✅ پیام تلویزیونی به مناسبت سالروز ارتحال رسول اکرم (ص) _ دماوند ؛ تیر ۱۳۷۶ #۲۸_صفر 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحلت رسول اکرم (ص)، مصیبتی بزرگ و بی نظیر2 وجود مبارک درباره می فرماید که: هر مصیبتی در برابر مصیبت تو (جَلل) است؛ جَلَل یعنی . چون مصیبت تو (جلیل) است، یعنی عظیم؛ (وَ اِنَّ مُصابَنا بِکَ لَجَلیل وَ اِنَّ مَا قَبلَکَ وَ مَا بَعدَکَ لَجَلَل). مصیبت تو، تو جلیل است و توانفرسا و عظیم، ولی مصیبت هایی که قبل از مصیبت شما اتفاق افتاد یا بعد از مصیبت شما رخ می دهد، جَلل است و حقیر؛ آن جلیل است و عظیم، ماسوای او جَلل است و حقیر. در بخش دیگر به رخداد تلخ رحلت رسول اکرم اشاره کرد و به (صلّی الله علیه و آله و سلّم) خطاب کرد: (لَقَد خَصَّصتَ حَتّی صِرتَ مُسَلّیاً عَمَن سِواک وَ عَمَّمتَ حَتّی صارَ النّاسُ فیکَ سَواء). فرمود: مصیبت تو یک خصیصه ای دارد که باعث تسلّی در برابر سائر مصیبت هاست، هیچ مصیبتی همتای مصیبت تو نیست، و اگر مصیبت هایی غیر از مصیبت تو رخ بدهد، ما در پرتو مصیبت تو آن را تحمل می کنیم، چون آن مصیبت ها اندک اند. 🔷️ ر.ک نهج البلاغه / حکمت ۲۹۲ و خطبه ۲۳۵ ✅ پیام تلویزیونی به مناسبت سالروز ارتحال رسول اکرم (ص) _ دماوند ؛ تیر ۱۳۷۶ #۲۸_صفر 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آيه ۱۳۶ 📌مراتب بدون ترديد ايمان مراتبی دارد. لذا بايد الی تا می تواند خود را به و و کتب آسمانی و تقويت کند که اگر اين کار را نکند، ايمانش رو به می گذارد و می شود. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
noorlib-v1.0.6-noorsoft.apk
6.41M
🔰 🔰 📚عنوان : کتابخانه دیجیتال نور ، نورلایت 📖موضوع نرم افزار : کتابخانه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📌پست موقت امام باقر(ع): ▫️اگر مردم می‌دانستند که در نمک چه خواصی هست، خود را جز به آن مداوا نمی‌کردند (بحار الانوار، ج ۶۶، ص ۳۹۴، ح ۲) امام کاظم(ع): ▫️سفره ای که در آن نمک نباشد، بی برکت است. آغاز کردن غذا با نمک، برای تندرستی، بهتر است (الکافی ، جلد ۶ ، صفحه ۳۲۶ ، حدیث ۵) دکتر بران والد، فوق تخصص قلب: ▫️وجود مقادیر کافی منیزیم، کلسیم و پتاسیم در غذای مصرفی، عامل کاهش فشارخون به مقدار ۴/۶ میلی متر جیوه در افراد فشار خونی و مقدار ۲/۵ میلی متر جیوه در انسان های عادی می شود و مهمترین این عناصر، منیزیم است که مقدار آن در غذای مصرفی روزانه به حدی کم است که قابل ذکر نیست اما در نمک طعام به وفور یافت می شود. (بیماری های قلب و عروق/دکتر بران والد/ویرایش هشتم/صفحه۱۱۱۴) دکتر محمد دریائی متخصص علوم بیولوژیک: ▫️به موجب بررسی های دقیقی که امروزه معمول داشته اند، بیش از پیش وجود نمک را برای ادامه حیات لازم و ضروری تشخیص داده اند. با مصرف نمک طعام فشار خون همیشه ثابت (و تنظیم) باقی می ماند. (نمک دریا، سالم ترین نمک هستی/دکتر محمددریائی) 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
اگر خواستیم ببینیم آیا با خدا مأنوسیم یا نه، باید ببینیم از خواندن قرآن كه سخن خدا با ماست و از خواندن نماز كه سخن ما با خداست، احساس ملال می‌كنیم یا احساس نشاط.... 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
حکمت 12 نهج البلاغه.mp3
9.05M
📚شرح و تفسیر حکمت ۱۲(کلمات قصار) 📼استاد حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی 🎤بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا