eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
480 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
906 ویدیو
90 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یار تو را می خواند... چون مداح اهل‌بیت‌علیهم‌صلوات الله بودم. توفیق داشتم، قبل از طلبگی نیز سخنرانی و تبلیغ دین کنم. در کنار دعا و زیارت و روضه یه حدیث هم می‌گفتم، یه دوره کلاس احکام رفتم کم کم احکام هم گفتم، اما تنها جائی که می‌توانست سیرابم کند حوزه بود. خدا توفیق داد و روز ولادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام وارد حوزه‌ی سیدالشهداء علیه‌السلام شدم. اولین ماه رمضان طلبگی، در جستجوی محتوا به سازمان‌های ذی‌ربط سر زدم گفتند کتب ره‌توشه‌ی تبلیغ فقط مختص به طلابی است که تحت پوشش قم باشند. راستی یادم رفت بگویم سالی که حقیر طلبه شدم همه ی حوزه های علمیه خواهران در اصفهان تحت پوشش قم بودند بجز حوزه‌ی ما و یکی دوتا حوزه‌ی دیگه، بالاخره نزد مدیر سازمان تبلیغات رفتم و کتاب را گرفتم. و آن سال از مطالب مفیدش بسیار در جلساتم بهره بردم. برای ره‌توشه‌ و محتوای تبلیغ و ادامه‌ی تحصیل در حوزه هرطور بود می‌بایست وارد حوزه‌های تحت پوشش می‌شدم، از طریق قانون بازپذیری علاوه بر حوزه اصفهان، در جامعة الزهراء قم نیز ثبت نام کردم. از قضا هر دو را قبول شدم اما اصفهان را برگزیدم. هم اکنون حوزه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام تحت پوشش حوزه مدیریت سرباز می‌پذیرد. امید که حوزه ها با نگرشی نو، به سمت معنویت بیشتر گام بردارند. به جد می توانم بگویم حوزه شیرین ترین انتخاب زندگیَم بود امن ترین و عزیزترین، مکان عالم برایم حوزه است، چرا که می توان یک دل سیر آرامش استشمام کرد. لطفا پا به حوزه نگذارید، چرا که بهشتی است که دلت می خواهد در آن مخلّد باشی. حوزه تشنه را تشنه‌تر خواهد کرد سیراب شدن بماند کنارِ حوض کوثر به دستان با کفایت مولایمان امیرالمؤمنین علیه السلام اگر بار دیگر متولد شوم باز طلبه خواهم شد 💎و چه تقارن زیبائی است ماه رجب المرجّب، با فصل ثبت نام سربازی مولایمان صاحب الزمان💎 خدا کند که به درد ظهورتان بخورم مرا برای وجودت سپر کنی بد نیست ✍ مرضیه رمضان‌قاسم نوشت ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄ 🔖فراخوان پذیرش حوزه های علمیه خواهران در همه سطوح حوزوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ 🗓ثبت نام از ۲۵ بهمن ۹۹ راهنمای پذیرش: 👉http://go2l.ir/n6bSi •┈•••--✾•🌖•✾--------•• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef •┈••••-----✾‌•🌔•✾---•••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب جمعه ست شده تنگ، دلم آقاجان می نویسد ز تو با اشک قلم آقاجان نمک زندگی ماست فقط یاد شما شور عشق است در این روضه ی غم آقاجان ثروت ماست همین عشق که در جان داریم به زلالی همین عشق قسم آقاجان پسر فاطمه یاری بنما برداریم در ره مکتب تان چند قدم آقاجان شب جمعه است دلم شوق زیارت دارد من گرفتار تو هستم، چه کنم؟ آقاجان حضرت عشق به تو، باز از این دور سلام می بری باز مرا سوی حرم آقا جان؟ صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین •┈┈••••--------✾•🌖•✾--------•••┈┈•         @ramezan_ghasem110 •┈┈••••--------✾‌•🌔•✾--------•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه با خنده های این اُشگله خندمون نگیره متاسفانه خدمتتون عرض کنم باید جهت رفع افسردگی به مشاور مراجعه کنیم☺️ زنگ بیداریِساااا😁👇🌱 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ تا بحال دقت کردین، بعضی ها تا مشکل و گرفتاری براشون پیش میاد میگن خـدایا مگه مـا چه گناهی کرده بودیـم که باید این بلا سرمون بیاد؟ واقعیت اینه که، کسی که سیر خورده باشه، خودش بوی سیر رو احساس نمیکنه. کسی بوی سیر رو حس می کنه که سیر نخورده باشه. گناه هم همینطوره. بوی بدی داره اما گناهکار، بوی اونو حس نمی‌کنه امیرالمومنین علیه السـلام ، از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله نقل می‌کنند: تعطروا بالاستغفار لاتفضحنکم روائح الـذنوب . با استغفار ، خود را معطر و خوشبو کنید، تا بوی متعفن گناهان شما را رسوا نسازد. 📚وسائل‌ الشیعه‌ ،ج ۱۶ ،صفحه ۷۰ ان شاءالله به زودی تو حرم امام رضا علیه السلام با خدا اینگونه مناجات کنیم استغفرک استغفار حیاء... در ضمن وارد شده در ماه رجب این ذکر رو صد مرتبه بگیم اَستَغفِرواالله اَلذی لَا اِلَه اِلَا هُو وَحدَه لَاشَریک لَه وَاَتُوبُ اِلَیهِ ❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦❄️☔️ یارب ز سر لطف و کرامت نظرم کن من شاخه ی بی برگ برم بارورم کن یارب بنشان بر دل من نور حقیقت وز ظلمت و جهلم بِرَهان و سحرم کن •┈┈••••--------✾•🌖•✾--------•••┈┈•         @ramezan_ghasem110 •┈┈••••--------✾‌•🌔•✾--------•••┈┈•
سلام سلام 🌹 شروع هفته تون پر از بهترینها 🌹 خدمت خانم گلهای عزیزی که هنوز نرفتن برا خرید چادر، عرض کنم، امروز خانم اسماعیلی یکی از تجربیات قشنگشون در زمینه ی خرید چادر رو در اختیارمون گذاشتند. 1⃣ چادر دو رو بخرید 2⃣ بدید به یک خیاط ماهر تا براتون دو رو بدوزه ❄️نتیجه اینکه ✌️دوتا چادر خواهید داشت، عادی و مجلسی فلذا به اقتضای هر مکان همان طرف متناسب را سر خواهید کرد. کما فی السابق شاد و پیروز باشید🌺 خانم اسماعیلی تشکر تشکر😄👏 بانو بی هیچ استعاره و بی هیچ قافیه چادر عجیب روی سرت "عشق" می کند..! ┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد جواد حیدری 🔻برنامه های اسلام عبارتند از: 1⃣ مباحث اعتقادی 2⃣ مباحث اخلاقی 3⃣ مباحث فقهی 🔻ترسیم مباحث اعتقادی در نمائی کلی 1⃣ مبدأ شناسی 2⃣ راهنما شناسی 3⃣ فرجام شناسی 🔻هر گزاره ی اعتقادی در یکی از این سه شاخه خلاصه می گردد و هر یک زیرمجموعه هائی دارد که یک مبلغ و پاسخگو در هر رده ی سنی از ۲سالگی تا هر سِنّی هر فردی که قصد اقدام به پاسخگوئی و کمک اعتقادی به دیگری را دارد می بایست از مباحث مبدأ شناسی تا فرجام شناسی را به صورت یک پَک بداند. 🔴 تذکر: ضرورت دارد کسی که می خواهد در عرصه ی اعتقادات پاسخگو باشد می بایست بر تمامی مباحث اعتقادی من البدو الی الختم مسلط و مسلح باشد. اما متاسفانه گاهی در فضای مجازی و... شاهد بوده ایم برخی در پاسخگوئی به یک سوال ناخواسته و غیرتعمدانه یک اصل عقیدتی دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد و تیشه به ریشه ی اعتقادات دارد می زند. چرا که فقط یک مُهره از پازل اعتقادات را گزینش و مورد بحث قرار داده، در صورتی که توجه به این مطلب نداشته که دارد مهره های دیگر را نیز جابجا می کند. 🔵 نتیجه اینکه: هر گزاره ی اعتقادی در یکی از سه شاخه ی مبدأ شناسی، راهنماشناسی، فرجام شناسی خلاصه می گردد که هر اسلام شناسی می بایست هر سه موضوع را به عنوان یک پَک کامل بداند و بر کل آن تسلط داشته باشد. @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت عالی متعالی امروز عجیب هوا دلپذیره اونایی که خونه هاشون ویلایی ناهار را تشریف ببرن تو حیاط یا ایوون منزل صرف کنند. نوش جانتون گوارای وجود در ضمن امروز روز ولادت زمینی برادر عزیزم هست دوسداشتین همه ی شهدا را مهمون صلوات های قشنگتون کنید... ┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏳سالی که گذشت⌛️ 🤔دست بر چانه روی مبل سمت چپی نشسته و دارم به دستاوردهای سال 99 می اندیشم. چون قرار است گزارش تبلیغی سال 99 را ارسال کنم. یادم هست سال گذشته نیز در همین ایام 🤔روی مبل سمت راستی در فکر برداشت های سال98 و بذرهایی که می بایست در سال99 بکارم بودم. امسال سال خوبی بود، احساس می کنم بیش از یکسال بزرگ شده ام چرا که با بزرگانی توفیق آشنائی و همجواری داشتم که باعث اصلاح تفکرات و عقائدم شدند و کمک کردند عملکردم بهتر از قبل گردد. چقدر امسال زود گذشت به اندازه ی نشستن از مبل سمت راستی بر روی مبل سمت چپی. هر نفَس گامی به سوی مرگ می‌آییم و باز دل به دنیایی که از ما می‌گریزد بسته‌ایم مولای من ای کاش دیگر ظهور کنید نمی دانم نَفَس هایم، قدم هایم، حتی پلک زدن هایم توانسته موجب لبخندتان گردد. آیا تلاشم مهدی پسند بوده یا فقط... ✍مرضیه رمضان قاسم نوشت ┈••✾•🌺•✾••┈┈• 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈••✾•🌺•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 📖 🕋 تدریســـ🖊ــــ استادحیــــــدرے زیدعزه 🔻تبصره: عقل و منطق اقتضا می‌کند در بدو ورود به مباحث اعتقادی خصوصاً اگر قصد این باشد که بنیادین بحث‌شود، می‌بایست شروع آن از مباحث معرفت شناسی باشد. زیرا امروزه برخی اساسا منکر عقل هستند. 🔻گروه اول 1⃣ عده ای با اصطلاح آگنوستیک، اینها شک‌گرا هستند و در هر امری تشکیک می‌کنند لذا در ابتدا می‌بایست آنان را به حوزه ی یقین آوریم و این امر هم سهل است و هم مشکل (سهل ممتنع) اینها معتقدند که در همه چیز شک دارند و همین گزاره‌ای که بکار می‌برند را ما گزاره‌ی خود برانداز می‌نامیم. یعنی خودش دارد به نحوی خود را نفی می‌کند. بر گزاره‌ی "من در همه چیز شک دارم" سه اشکال وارد است: ۱) به من که مخاطب او هستم می گوید ۲) خودش دارد می گوید ۳) دارد یک گزاره را می گوید ♻️نتیجه اینکه او سه مقوله را یقینی فرض کرده است. ۱) اینکه می‌گوید شک دارم یعنی خودش را قبول دارد که هست. ۲) مرا مخاطب قرار داده پس در وجود من نیز شک ندارد اگر شک داشت با من صحبت نمی‌کرد ۳) در همین امری نیز که می گوید شک دارد نیز یقین دارد. 🔻گروه دوم 2⃣ اینها را سوفسطائی گویند، چون منکر وجود هستند. در فلسفه آمده: مرز بین فلسفه و سفسطه قبول واقعیت و قبول وجود است. برای این دسته اول باید ثابت کنیم هستی و واقعیت وجود دارد لذا برای گفتگو با چنین اشخاصی ابتدا باید آنان را در فضای رئالیسم آورد. زیرا تا واقعیتی را نپذیرند نمی‌توان با آنان گفتگو کرد. 🔻گروه سوم 3⃣ پوزیتیویسم ها هستند که منکر عقل هستند. اینها فقط گزاره‌های علمی را قبول دارند و علم در نزد آنان فقط ساینس است (علوم تجربی) یعنی فقط هرآنچه در آزمایشگاه و لابراتوار با حس و تجربه قابل آزمایش باشد را قبول دارند نظیر راسل که معتقد است گزاره ی خدا هست و خدا نیست هر دو گزاره، بی معنا و نامفهوم است و نه می شود آن را اثبات کرد و نه رد چون برای قبول و رد آن نیز نیاز به آزمایش کردن داریم. او معتقد است مسلمانان ادعای عقل می کنند و این ادعای آنان قابل پذیرش نیست. در پاسخ به اینگونه افراد🔻 باید عقل را ثابت کرد زیرا همه چیز را که نمی توان با علم (حس و تجربه) اثبات کرد. زیرا ما علم (حس و تجربه) را نفی نمی کنیم و 🔻معتقدیم ابزار شناخت ۴تاست ۱) علم(حس و تحربه) ۲) عقل ۳) وحی ۴) شهودسوالبرای فردی که فقط حس و تجربه را قبول دارد خدا راچگونه اثبات میکنید؟ با استفاده از روش گزاره های خودبرانداز (گزاره هایی که خودشان، خود را باطل می کنند) با او وارد بحث می شویم و می گوئیم شما گفتید "هر چیزی که قابل آزمایش باشد" را قبول دارید همین جمله را از کجا آوردید آیا این گزاره را در آزمایشگاه آزمایش کردید؟ قضیه‌ی من فقط هر چیزی قابل آزمایش باشد را قبول دارم را در علم منطق به آن قضایای موجبه ی کلیه می گوئیم که جایگاه آن عقل است نه خارج لذا این گزاره را که نمی توان آزمایش کرد را از کجا آورده اند. ♻️نتیجه اینکه: همین جمله‌ی آنها، مبنای شان را رد کرد. روش دوم رد مبنای آنها🔻 یک سیب به آنها نشان می‌دهیم و می گوئیم این چیست می گوید سیب ما می‌گوئیم نخیر پرتقال است او اصرار دارد که سیب است و ما اصرار که پرتقال است سپس ما می‌گوئیم این میوه هم سیب است و هم پرتقال او برمی گردد می‌گوید نخیر فقط سیب است چون یک چیز محال است دو چیز باشد چون اجتماع نقیضین رخ می‌دهد. دست آخر ما به او می گوئیم اجتماع نقیضین محال است یعنی این میوه یا سیب است یا پرتقال چون یک چیز نمی تونه دو چیز باشه این مطلب قابل آزمایش نیست و شما قبول دارید و عقل آن را درک می کند و شما خودتان اقرار کردید که عقل را قبول دارید و طبق قاعده‌ی لامشاحة فی الاصطلاح ما سر اسم دعوا نداریم، در نامگذاری بخیل نیستیم شما مختارید هر اسمی بر عقل بگذارید. مهم این است که مبنای تان را نقض شد جهت مطالعه بیشتر رجوع شود به کتب 📚معرفت شناسی آیت الله جوادی آملی 📚معرفت شناسی آقای ری شهری 📚معرفت شناسی استاد معلمی 🆔 @javadheidari110 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6021681502046128064.mp3
9.29M
‌●━━━━━━─────── ⇆ㅤㅤ ㅤㅤ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤㅤㅤ↻ 🎧شاعر اهل‌بیت صابر خراسانی و مداح اهل بیت محمد حسین پویانفر بیاد قدیمی ها، پدر بزرگا مادربزرگا، پدر مادرای آسمونی اونائی که، تا گره به کارشون می افتاد زمزمه ی یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر سر می دادند: عمری زدیم از دل صدا باب الحوائج را خواندیم بعد از ربنا باب الحوائج را روزیِ ما کرده خدا باب الحوائج را از ما نگیرد کاش یا باب الحوائج را هرکس صدایش کردبیچاره نخواهدشد کارش به یک مو هم رِسَدپاره نخواهد شد یادش بخیر آن روزها که مادر خانه گهگاه می زد پرچمی را سَر درِ خانه پُرمیشدازهمسایه هادور و برخانه یک سفره نذری قدرِ وُسعِ همسر خانه مادر پدرهامان همین که، کم میاوردند یک سفره ی موسی بن جعفر نذر می‌کردند 🏴السلام علیک یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر🏴 یا صاحب الزمان آقا بیا که روضه ی موسی‌بن‌جعفر است بانیِ روضه، حضرت زهرای اطهر است ان شاءالله نظر عنایت آقاجانمان شامل حال همه مون باشه. ┈••✾•✾••┈┈• 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈•✾•✾•┈┈
استاد حیدری🔻 مباحث توحید: مبدأ شناسی(از کجا آمده ام) 1⃣ توحید بر دو قسم است: نظری و عملی 🤔🧠تعریف توحید نظری: یعنی عملی نیست طبق قاعده ی "تُعْرَفُ الاشیاء بِاَضدادِها" نظر یعنی فکر و عقل. نظری یعنی:مباحثی که باید به آن اعتقاد داشته باشیم. 🏃‍♂👂👀👅🖐👣تعریف توحید عملی: مباحثی که مربوط به عمل است همانند رکوع، سجود، اطاعت و بله قربان گوئی توحید عملی مصادیق متعدد دارد: توحید در عبادت، توکل، توسل 2⃣ توحید نظری بر سه قسم است ذاتی، صفاتی، افعالی تعریف توحید ذاتی: یعنی قبول و پذیرش موجودی بنام خدا، یعنی قبول اصل وجود خدا و اینکه اصلاً از کجا میگیم ما خدائی داریم. توحید ذاتی تقسیم میشه به "الف" و "ب" 〽️الف) اثبات اصل توحید ذاتی یعنی اثبات اصل وجود خدا و اینکه خدا وجود دارد. را با استدلال و دلیل ثابت کنیم که چرا جهان بینی ما الهی است و ماده گرا و ماتریالیست نیستیم و چرا معتقد نیستیم منشأ عالم هستی ماده است. لذا ابتدا از طریق براهین اثبات وجود خدا که عبارتست از: برهان نظم، برهان امکان و وجوب، برهان حدوث، برهان فطرت و... ثابت می کنیم جهان: خالق عالم قادر حکیم دارد و به این ترتیب با دلیل آوردن برای جهان بینی الهی، جهان بینی مادی را که معتقد است منشأ پیدایش جهان یک انفجار بزرگ (بیگ بنگ) و حتی سایر نظریه ها (لاپلاس و داروین و... ) نیز باطل می گردد، زیرا ما یک جهان بینی داریم و یک ایدئولوژی. تعریف جهان بینی: نوع نگرش انسان به جهان که مربوط به حوزه ی عقیده است که همان هست و نیست هاست. جهان بینی بر دو قسم است مادی یا الهی تعریف ایدئولوژی: همان باید و نباید هاست که بر اساس جهان بینی هر انسانی شکل می گیرد. که مربوط به حوزه ی رفتار است. لذا اگر کسی جهان بینی الهی داشته باشد یک نوع ایدئولوژی و روند زندگی دارد و اگر جهان بینی مادی داشته باشد نوع دیگری از ایدئولوژی و روند زندگی را خواهد داشت. ❓سوال: چرا جهان بینی باید الهی باشد؟ پاسخ: بواسطه ی براهین خداشناسی به اثبات جهان بینی الهی و نفی جهان بینی مادی می پردازیم. 〽️ب) توحید ذاتی در ۲بخش خلاصه شده ۱) احدیت ۲) واحدیت 🔻❄️نتیجه اینکه: 1⃣ ابتدا از طریق براهین اثبات خدا اصل توحید ذاتی را که خدا وجود دارد را ثابت کرده و شرح می دهیم که خدائی هست. 2⃣ بعد خواهیم گفت این خدائی که وجود دارد احد و واحد است احدیت یعنی: «قل هو الله احد» یعنی خداوند مرکب نیست، دارای اجزاء نیست، بلکه بسیط و مجرد محض است. مجرد یعنی:"مجرد عن المادة و احوالاته" یعنی مجرد از ماده و آثار ماده است. واحدیت یعنی: «و لم یکن له کفواً احد» ┈••✾•✾••┈┈ 🆔 @ramezan_ghasem110 •┈┈•✾•✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پـر می زند دوبـاره قلم در هوای تو چون آسمان گرفته دلش در عزای تو موسای مـا تویـی و فقط با اشـاره ای نیلـی روان ز چشم تـرم با عصـای تو آیـا شـود گـدای حریـم شمـا شوم؟ هستـم دخیـل دامـن ابـن الرضای تو.. 💦❄️💦❄️💦❄️💦❄️💦 شب تا سحر از عشق خدا می‌سوزی ای شمع، چقدر بی‌صدا می‌سوزی یک روز دلت هواییِ معصومه‌ست یک روز ز دوریِ رضا می‌سوزی آقا جان یا موسی بن جعفر من ز دوری امام رضا علیه السلام می سوزم‌ خوب یا بد، هر چه باشد، عیبِ دلتنگی ست این من به هر کس میرود مشهد، حسادت میکنم... 💔💔 باز هم می گویم حتی به دیوار منزلمان که فرش حرم امام رضا علیه السلام بر آن نصب شده است نیز حسادت می کنم. @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 📖 🕋 📖 پرســـ❓ــــش ⁉️در زمینه‌ی توحید (خداشناسی) در حوزه‌‌ی کودک و بزرگسال چه کتابهایی مطالعه کنیم؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه" ♦️کتابشناسی: 1⃣ کتاب پیرامون مباحث خداشناسی 🔻در حوزه‌ی بزرگسال🔻 ۱) کتاب براهین اثبات وجود خدا از آیت الله جوادی آملی «حفظه الله» البته خوانش این کتاب برای افراد مبتدی توصیه نمی گردد چون برای آنان ثقیل است. ۲) کتاب خدا شناسی و پاسخ به شبهات پیرامون آن از استاد محمد حسن قدردان قراملکی. کتاب بسیار خوبی است ایشان به سبک فلسفی براهین نظم، امکان و وجوب، حدوث، فطرت را مورد بررسی قرار داده و شبهات پیرامون آن را با رویکردی کاملا فلسفی بیان فرموده اند. ۳) کتابهای خداشناسی از استاد محمد بیابانی اسکوئی ۶ جلد کتاب است، رویکرد ایشان کاملاً حدیثی و بر اساس روایات است. ۴) عقائد استدلالی استاد ربانی گلپایگانی از شاگردان استاد جعفر سبحانی. ۵) کتاب اصول عقائد آیت الله مصباح یزدی، کتاب ایشان بحش توحید آن، انصافا قابل استفاده است. البته می بایست با استاد خوانده شود. ۶) کتاب خداشناسی از استاد سعیدی مهر ج۱ 2⃣ کتاب پیرامون مباحث خداشناسی 🔻در حوزه‌ی کودک🔻 ۱) سه جلد کتاب از استاد یزدان رضوانی الف) مزرعه ی آفتابگردان خوانش این کتاب به مربیان توصیه می گردد ب) از من تا او این کتاب در پاسخ به پرسش‌های نماز نوشته شده. ج)بچه‌های سرمایه‌دار این کتاب به والدین برای تربیت اعتقادی کودک و نوجوان کمک می‌کند. ۲) تمام کتاب‌های آقای غلامرضا حیدری ابهری ۳)کتابهای آقای حسینی نسب کتاب‌های ایشان با رویکرد پاسخ به سوالات کودک است. 🔻تذکر با مطالعه‌ی این کتاب‌ها اینگونه نیست که هرسوالی از شما پرسیده شود را بتوانید پاسخ دهید، هر چند مطالعه‌ی این کتب لازم است اما آنچه لازم و ضروری تر است شرکت در مباحثی و کلاس‌ها و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش اعتقادات از توحید تا معاد است، تا قالب‌ها را یاد بگیرید زیرا اگر خودتان خمیر مایه داشته باشید خواهید توانست تطبیق دهید. همانگونه که ائمه فرمودند: «علینا القاء الاصول و علیکم بالتفریع» (امام رضا علیه السلام فرمودند: بر عهده ی ماست القاء اصول و بر عهده ی شماست استخراج فروعات) 📚میزان الحکمه ج۱ 🆔 @javadheidari110 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 🕋 📖 @ramezan_ghasem110