eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
478 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
909 ویدیو
90 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
🚪کجاست درب ورودی به سمتِ خدا؟ مولای من مدتی بود دلنوشته‌هایم مبدل به دل‌گویه شده بود زیرا قلم توان نگارش آنها را نداشت. اما امروز به توصیه‌ی یکی از دوستانم برای‌تان چند خطی می‌نگارم. یابن‌الحسن قبل از دوران طلبگی گویی کمتر داشتمتان، نه بر سر خوان کرمتان اینگونه به وضوح نشسته بودم و نه اینقدر نبودن ظاهری‌تان آزارم می‌داد. حال که طلبه شده‌ام و در بین سرها، سرگردانتان شده‌ام می‌دانم که بیشتر مرا مشمول الطاف بی‌کرانتان می‌کنید. جمعه‌ها بیشتر احساس یتیمی می‌کنم، زیرا حالِ کودک بازیگوشی را دارم که دستش از دست پدر مهربانش رها شده و در بازار دنیا گمگشته است و در جستجوی پدر، ندبه سر می‌دهد. پدر مهربانم می‌دانم هستید اما چون نمی‌دانم کجائید، سراسیمه و مضطر نغمه‌ی "اَيْنَ بابُ اللهِ الَّذي مِنْهُ يُؤْتي" سر می‌دهم تا فتح بابی شود، آنگاه با اشک شوق، آوا سر دهم بنفسی انت... 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🍃 🌼 💐ورود حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به شهر قم 🍃🌼 بي‌بي فاطمه‌ی معصومه (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۷۳ هجري در شهر مدينه ديده به جهان گشوند. 📚مسعودي، علي بن حسين؛ مروج الذهب، قم، منشورات دارالهجره، ج۳، ص ۳۳۶ 🍃🌼 پس از آنكه مأمون عباسي در سال ۲۰۰ هجري امام رضا (عليه‌السّلام) را به خراسان دعوت كرد، حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به همراه عده‌ای از برادران و بستگان، پس از يك سال به انگيزه ديدار برادر وارد ايران شده در كتاب «حضرت معصومه فاطمه ثاني» آمده است: «پس از ولايت عهدي امام رضا (عليه‌السّلام) آل بني‌هاشم (عليه السّلام) كه مدت ها همواره تحت شكنجه و فشار حكام جور بودند با شنيدن اين خبر به عنوان ديدار حضرت رضا (عليه السّلام) از مدينه به خراسان رهسپار شدند. اين گروه در حدود ۴۰۰ نفر بودند در رأس آن ها حضرت معصومه(سلام الله علیها) بود.» 📚محمدي، اشتهاردي، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، قم، علامه، ۱۳۷۵، ص ۱۱۸ 🍃🌼 حسن‌بن‌محمدبن‌حسن قمي مي‌نويسد:«وقتي حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) و همراهان به شهر ساوه رسيدند، مأموران حكومت عباسي با آن ها درگير شدند و عده‌اي از آن ها را به شهادت رساندند. حضرت معصومه در همانجا بيمار شدند. از همراهيان سوال كردند از اينجا تا قم چقدر فاصله است؟ به ايشان عرض شد: ده فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اينجا به قم منتقل كنيد! اشتهاردي مي‌نويسد: «پس از اينكه مأمورين حكومت عباسي در ساوه جلوي كاروان حضرت معصومه را گرفتند حدود ۲۳ نفر از آنها كشته شدند گروهي اسير و گروهي نيز متواري گرديدند. نقل شده كه حضرت معصومه را عمال بني‌عباس در ساوه مسموم كردند. آن حضرت در حال بيماري قم را اختيار كرد چون قم مركز شيعيان بود از اين رو رهسپار قم شد» 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۸ 🍃🌼 به اين نكته بايد توجه داشت كه «از همان قرن اول هجري تشيع در قم رواج يافته بود. و اين شهر از سوي امامان شيعه به عنوان پناهگاه شعيه محسوب مي شد و خيل عظيمي از پيروان اهل بيت (عليهم‌السّلام) را در خود جاي داده بود از جملۀ اين پيروانِ اهل بيت، خاندان اشعري بودند» 📚قمي، حسن بن محمد بن حسن، تاريخ قم، تصحيح جلال الدين طهراني، تهران، توس ۶۱، مترجم: حسن بن علي بن حسن بن عبدالملك قمي، ص ۲۱۳ 🍃🌼 شيعيان قم پس از اینکه از ورود حضرت معصومه(سلام الله علیها) به ساوه مطلع شدند خدمت ايشان رسيدند و از آن حضرت درخواست كردند به شهر قم تشريف فرما شوند. علي اصغر مي‌نويسد: «قول درست اين است كه وقتی خبر ورود فاطمه معصومه به ساوه و حركت ایشان به سوي قم به مردم قم رسيد. آل سعد اشعري اتفاق كردند كه به خدمت او برسند و از ايشان درخواست نمايند به قم بيايد. از ميان ايشان موسي بن خزرج از اصحاب امام رضا (عليه السّلام) بيرون آمد و به شرف ملازمت فاطمه رسيد. زمام ناقه او را گرفت و به جانب شهر كشيد و به سراي خود فرود آورد» 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۹ 📚فقيهي، علي اصغر؛ تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص ۸۶-۸۵ 🍃🌼 ورود حضرت معصومه به قم تقريباً در ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري بوده است. 📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص۱۱۹ 🍃🌼 يوسف علي يوسفي مي‌نويسد:«حضرت معصومه روز يكشنبه ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري قمري برابر با اول آبانماه ۱۹۵ هجري شمسي شهر قم را با قدوم مباركش منور ساخت» 📚يوسفي، يوسف علي؛ شهيده غربت، قم، كوثر، ۱۳۸۶، چاپ اول، ص ۷۴ به نقل از نرم افزار نجوم اسلامي. 🍃🌼 خانه‌ی موسي‌بن‌خزرج كه محل فرود آمدن حضرت معصومه است در آن روز در منتهي اليه سمت جنوب غربي شهر قم بوده ... امروزه در محله «ميدان مير» محلي است به نام ستيه كه مسجد و مدرسه اي در اطراف آن بنا كرده اند و از قديم الايام سينه به سينه رسيده است كه اين مكان جاي فرود آمدن حضرت فاطمه معصومه است. 📚فقيهي، علي اصغر، تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص۸۶-۸۵ 🆔 @javadheidari110 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌼 اگر یک لحظه از من چشم برداری چه خواهد شد⁉️ 💐 سالروز ورود کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) به شهر مقدس قم گرامی باد. 📽 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 @ramezan_ghasem110
🧣🧤🧣🧤🧣🧤🧣🧤🧣 🧤 🧣 ♦️مجرّبات می‌خوای سرما نخوری؟ شب‌ها برای هر کدام از اعضاء خانواده یه شلغم بذار روی سماور تا صبح آروم آروم می‌پزه صبح‌ها از اول پائیز تا پایان زمستان روزی یه شلغم میل کنید. نوش جان ✍تجربه‌ی همسایه‌ی یکی از اعضاء کانال ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا امام زمان همواره سلامت هستند؟ یا اینکه ممکن است در شرایط فعلی دچار بیماری‌‌هائی نظیر کرونا شوند؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ قرآن کریم از زبان رسول‌الله و انبیاء بزرگوار اینگونه نقل می‌کند: ما نیز همانند شما بشر هستیم. قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ(۱۱۰/کهف) قَالَتْ لَهُمْ رُسُلُهُمْ إِن نَّحْنُ إِلاَّ بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ (۱۱ /ابراهیم) پس انبیاء و اهل‌بیت و امام زمان با توجه به بشر بودن‌شان ویژگی‌های بشری دارند از جمله بیماری. امام‌زمان -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- به صورت طبیعی در بین مردمِ دنیا در حال زندگی هستند و بیماری یکی از ویژگی‌های زندگی دنیائی است. همچنین بیماری در بین سایر حضرات معصومین -علیهم‌‌صلوات‌الله- نیز وجود داشته است. 🔸شاهد ما👇 ✨ امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند پیامبر قبل از شهادت‌شان بیمار بودند. ✨ مرحوم کلینی در کافی شریف ج ۱، ص ۲۹۶ اینطور می‌فرمایند: پیعمبر در آن بیماری که منجر به شهادت ایشان شد فلان مطلب را فرمودند. ✨ امیرالمؤمنین در جنگ خیبر دچار چشم درد شدند مرحوم مجلسی نقل می‌کند: وقتی پیامبر سراغ امیرالمؤمنین را گرفتند اصحاب گفتند: يا رسول الله ایشان از چشم درد بیمار هستند. ✨ امام صادق نقل می‌کنند: موقعی که بیمار بودند چنین مطلبی را به من فرمودند. 📚کافی شریف، ج۳، ص۲۰۰ 2⃣ بیماری منشأ و علت‌های متفاوتی دارد: 〽️گاهی عامل بیماری عدم رعایت بهداشت فردی است. 〽️گاهی فرد اطلاع ندارد تغذیه‌ی مناسب با مزاجش چیست و همین امر او را مبتلا به بیماری می‌کند. 〽️گاهی بیماری کفاره‌ی گناهان است. ❌قطعا این سه عامل بیماری امام زمان نیست. ✔️ و اما بیماری عوامل دیگری نیز دارد: 〽️گاهی بیماری برای ترفیع درجه است. 〽️گاهی بیماری برای آزمایش و امتحان است. 〽️گاهی بیماری حکمتی از حکمت‌های الهی است. آری امام زمان -عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف- به این ۳ علت ممکن است دچار بیماری شوند. 3⃣ بیماری حضرت قطعا بیماری مهلک نیست که جان ایشان را تهدید کند زیرا وجود فیزیکی امام زمان برای اهل ارض و سماء یک امر ضروری است که این عهد الهی است که وجود ایشان را برای ما حفظ کند. ♻️نتیجه اینکه: ✳️ حضرت دچار بیماری می‌شوند اما عامل بیماری‌شان می‌تواند آزمایش، ترفیع درجه و یا مصلحتی از مصالح الهی باشد به همین جهت در روایاتِ متعدد به ما توصیه شده برای حفظ و سلامتی آن حضرت دعا کنیم زیرا دعا در سلامتی ایشان تاثیر دارد و بنا نیست پروردگار عالم امور حضرت را از راه معجزه پیش ببرد. ✳️ بنابراین یکی از راه‌های حفظ حضرت دعا برای سلامتی حضرت هست. ✳️ ان‌شاءالله حضرت در سلامتی باشند و ما نیز با اعمال خود زمینه‌ی رنجش خاطر حضرت را فراهم نکنیم. 🆔 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا می‌توانیم علائم ظهور امام زمان را که در روایات به آن اشاره شده است را با حوادث و اتفاقاتی که امروزه در جامعه‌ی بشری اتفاق می‌افتد و یا با اشخاص خاصی که مد نظر است مطابقت دهیم؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ یکی از آسیب‌های مطابقت‌ دادن‌های نادرست این است که یأس و ناامیدی در جامعه‌ی جهانی ایجاد می‌شود. برخی افراد حوادثی نظیر جنگ سوریه، اختلافاتِ در یمن و ... را با علائم ظهور مطابقت می‌دهند و آن را زمینه‌ساز ظهور می‌‌دانند و اینکه سالها از آن اتفاق بگذرد و ظهوری اتفاق نیفتد همین امر موجب ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است و با ناامیدی خواهند پرسید چرا با وجود تطبیق حوادث با روایات، ظهوری حاصل نشد😔 2⃣ تمام معیارهائی که در روایت مطرح شده در آن مصداق اعم از فرد یا اتفاق جمع شده باشد؛ مثلاً در برخی روایات به حدود ۱۰ مورد از علائمِ ظهور اشاره شده است اما برخی به یک مورد از علائم بسنده می‌کنند و فقط یکی از علائم را با یک فرد و یا اتفاق تطبیق می‌دهند و آن را زمینه‌ساز ظهور می‌دانند کار صحیحی نیست زیرا می‌بایست مجموع علائمِ موجود در روایت همگی با هم در نظر گرفته شوند و با توجه به مجموع علائم تطبیق صورت پذیرد. 3⃣ تحقّق و جمع شدن این علائم می‌بایست در زمان تطبیق دادن موجود باشد. نه اینکه گفته شود این فرد ظرفیت و پتانسیل‌ آن را دارد که در آینده مصداق فلان روایت باشد، یا این اتفاق می‌تواند مصداق فلان روایت باشد. 4⃣ منظور از اجتماع تمامی ویژگی‌ها آن دسته از ویژگی‌هائی‌ است که در روایات معتبر مطرح شده‌اند زیرا برخی علائم اساساً دارای سند قطعی، حتمی و یقینی نداشته و روایت محکم و متقنی ندارند. 5⃣ تطبیق می‌بایست با معیارها و ضوابط دینی هماهنگی داشته باشد. متاسفانه برخی تطبیق‌ها با اصول و معیارهای دینی سازگاری ندارند. نظیر اینکه فردی ادعا کرده وصی امام‌زمان است، فرد دیگری ادعای یمانی بودن دارد و اینگونه اشخاص برای ادعای خود به خواب و استخاره استدلال می‌کنند، در صورتی که دین ما در امور اعتقادی خواب و استخاره را حجت نمی‌داند بنابراین چنین تطبیق دادن‌ها پذیرفته نیست. 6⃣ اگر کسی صلاحیت و تخصص احراز چنین شرایطی را ندارد می‌بایست از علماي ربانی تبعیت کند و وظیفه‌ی خود را در عمل به شریعت از آنان جویا شود تا دچار ضلالت و گمراهی نگردد. ♻️نتیجه اینکه: ✳️ تطبیق دادن روایاتِ مربوط به ظهور با مصادیق، باید با معیارهای خاص اتفاق افتد و البته از جانب علما و فقهائی باشد که متخصص در امر روایت هستند. ✳️ ان‌شاءالله خداوند ما را از آسیب‌های تطبیق دادن روایاتِ ظهور با اتفاقات و افراد حفظ کند. 🆔 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_668700676838129769.pdf
2.23M
📚 پاسخ به شبهات کلامی نویسنده: جناب قدردان قراملکی ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 پرســـ❓ــش ⁉️ آیا نسل امام صادق علیه السلام از طرف مادری به دوفرزند پسر ابوبکر یعنی محمد و عبدالرحمان می‌رسد و امام صادق علیه‌السلام، به اینکه نوه‌ی ابوبکر بوده، افتخار کرده‌اند؟ پاســـ🖊ــــخِ‌ استادحیــــــدرے "زیدعزه" 🔻روایت انتساب امام‌صادق به ابابکر در منابع اهل‌سنت 〽️ذهبی این روایت را بدون ذکر سند آورده است و در تهذیب الکمال اگر چه با سند آمده ولی در سند این روایت حفص بن غیاث است که وی نیز در التعدیل و الترجیح روایاتش غیرقابل قبول دانسته شده است. 📚سیر أعلام النبلاء، ج ۶،ص۲۵۵ 〽️ابن عساکر نیز این روایت را از شخصی به نام اسماعیل بن محمد بن فضل نقل می‌کند. در صورتی که ذهبی می‌گوید وقتی ابن عساکر اسماعیل را دید، اسماعیل پیر شده بود و حافظه‌اش خوب کار نمی‌کرد و نیز در سند ابن عساکر معاذ بن مثنی است که احمد بن حنبل وی را از عدالت ساقط می‌داند. 📚المقصد الأرشد فی ذکر اصحاب الامام احمد، ج۳، ص35 🔻روایت انتساب امام صادق به ابابکر در منابع شیعی: 〽️روایت «ولدنی ابابکر مرتین» در منابع شیعی تنها در کشف الغمه آمده است و اربلی آن را مرسل نقل کرده است؛ چرا که حافظ عبدالعزیز جنابذی مستقیم از امام صادق (ع) روایت کرده در حالی‌که وی متوفای ۶۱۱ ق است و امام صادق(ع) در سال ۱۴۸ ق به شهادت رسیده است. از طرفی این روایت در هیچ منبع شیعی دیگری ذکر نشده است. 📚کشف الغمة، ج۲،ص۱۶۰نسل امام صادق علیه السلام از طرف مادری به دو فرزند پسر ابوبکر یعنی محمد و عبدالرحمان می‌رسد. 〽️اُمّ فَرْوه همسر امام باقر (علیه‌السلام) و مادر امام صادق (علیه‌السلام) و دختر قاسم‌بن‌محمد‌بن‌ابی‌بکر است و از طرف مادر نیز به ابوبکر می‌رسد.‌ ام فروه بانویی نیکوکار بوده که امام صادق ایشان را تمجید کرده‌ا‌ند ام‌فروه را راوی حدیث نیز دانسته‌اند. 📚مفید، الارشاد، ص۵۲۶ 〽️ پدر ام فروه فردی بنام قاسم از افراد مورد اطمینان و اصحاب امام سجاد (ع) بود و به فقیه اهل حجاز شهرت داشت. ام فروه در قبرستان بقیع مدفون است. 📚کلینی، الکافی،ج۱، ص۴۷۲ 〽️نام مادر امام صادق (علیه‌السلام)، فاطمه یا قریبه و کنیه‌اش،‌ ام فروة یا‌ ام قاسم بود. مادر ام‌فروه، اسماء دختر عبدالرحمن بن ابی‌بکر بود. از آنجا که‌ ام فروه هم از طریق مادر و هم از طریق پدر از نسل ابابکر است، امام صادق را دوبار نوه‌ی ابابکر خوانده‌اند. اهل سنت روایتی از امام صادق (ع) با مضمون «ولدنی ابابکر مرتین» نقل می‌کنند، در این روایت امام، خود را دوبار فرزند ابابکر خطاب کرده‌اند. این روایت از نظر شیعه جعلی است و با توجه به معیارهای حدیثی اهل سنت نیز قابل اعتماد نیست. 📚الکلینی، ۱۳۸۸، ج۱،ص۳۹۳، باب مولد أبی عبد الله جعفر بن محمد علیه‌السلام 🆔 @javadheidari110 🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸 @ramezan_ghasem110 🌼 🌾 🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 🚫 📝 پرســـ❓ــش ⁉️ چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 🔻مذاکره با آمریکا سه فرض برایش متصور است: 1⃣ اگر با کشورمان با آمریکا مذاکره کند، این مذاکره ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها به طول می‌انجامد و به خاطر وجود اختلافِ دیدگاه‌ها و تعارضات هر دو کشور میز مذاکره را ترک می‌کنند این فرض به صلاح کشورمان نیست 🔻چون: ۱) فرصت سوزی برای کشور خواهد شد. ۲) زمینه‌ و فضا برای نفوذ آمریکا فراهم می‌گردد. 2⃣ فرض خوش‌بینانه‌اش این است که با آمريکا مذاکره کنیم و به توافقی نظیر برجام برسیم، سوال این است که آیا منافع ما با امضاء برجام حاصل شد؟ همچنین چه تضمینی وجود دارد دولتِ بعدیِ آمریکا از آن قرارداد خارج نشود؟ 3⃣ نگاه آمریکا به مذاکرات به صورت بسته‌ای فراتر از برنامه‌ی هسته‌ای است، زیرا دشمن می‌داند کشور ایران به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند با هر تهاجم دشمنانش در منطقه مقابله کند و با موشک‌های نقطه‌زن و دقیق خود با هر تهاجمی کرده و پاسخ کوبنده‌ای به آنها بدهد. به همین‌ جهت قصد دارد کاری کند که ما از منافع‌مان دست برداشته و کوتاه آئیم. ♻️نتیجه اینکه: ✳️ نتیجه‌ی این سه دسته مذاکرات اینکه: کشور از مولفه‌های قدرت خالی می‌گردد و به گزینه‌ی حمله‌ی نظامی نزدیک‌تر می‌شود. ✳️ چاره‌ی کار به فرموده‌ی مقام معظم رهبری (دام‌ظله) این است که: دولت‌مردان تلاش کنند و مردم نیز دولت‌مردان را حمایت کنند تا کشور به نقطه‌ای از بازدارندگی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌ی اقتصاد برسد. یعنی به مرحله‌ای برسیم که دشمن احساس کند نمی‌تواند از معبر مسائل اقتصادی به کشور ضربه وارد کند و ملت ایران را تحت فشار قرار دهد؛ تنها راه رسیدن به مرحله بازدارندگی اقتصادی، قطع امید از کمک و همراهی غربی‌هاست. 🆔 @javadheidari110 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشقای کربلا، دلدادگان سقای دشت کربلا کبوتر دل‌شونو پرواز دهند سمت کربلا دور حرم دویده‌ام صفا و مروه دیده‌ام هیچ‌کجا برای من، کرببلا نمی‌شود ان‌شاءالله به زودی کربلا قسمت و روزی تمام آرزومندان شود صلوات. ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زائر جنت‌شدم✨ از اشک شوق نزدیک است قلبم بایستد شب‌جمعه،چه‌خوب‌است هوای‌دل‌مان‌‌را داری سفر کرببلا قسمت‌ کن هر ماهی برچینے بشڪستۂ دل، بند زدند مارا بہ حریم دوست پیوند زدند چاره‌ی کار من اصلا حرم ارباب است این شبِ جمعه منم در حرمش مهمانم آمده‌ام باز چه بارانی‌ است در وسط صحن تو مهمانی‌ است ای غزل اول و آخر حسین عشق تویی دلبر نورانی‌ام سلام بر مَحیایِ دلم... اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ السلام‌علیک‌یاابا‌عبدالله‌الحسین‌ 🖊مرضیه‌ رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 پرســـ❓ــش ⁉️ ما در امور دینی از معصوم تبعیت می‌کنیم، در زمان غیبت نیز از فقها تبعیت می‌کنیم اما چرا در امور سیاسی همانند امور دینی از همه‌ی مراجع و فقها تبعیت نمی‌کنیم و تنها از یک فقیه تبعیت می‌کنیم؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ در رابطه‌ با بحث تقلید در امور شرعی و دینی، به دستور قرآن، عقل و روایات آل‌الله مراجعه می‌کنیم و به واسطه‌ی کسانی که فقیه‌اند و حلال و حرام را می‌دانند به حکم خدا عمل کنیم و البته در مسئله‌ی تقلید می‌بایست با تحقیق اعلم فقها را بیابیم و از ایشان تقلید کنیم. 2⃣ رهبر سیاسی حتی با وجود فقها، وظیفه‌ی حاکمیت جامعه را بر عهده دارد تا هرگونه هرج و مرج را در جامعه رفع و دفع کند. 3⃣ هر چند فقها و مراجع شأنیت، قابلیت و استعداد حکومت بر جامعه را دارند اما در مقام عمل فقط یک نفر می‌بایست متصدی این امر قرار گیرد؛ زیرا غرض رفع تحیّر و حل تخاصم است و اگر چندین نفر متصدی امور جامعه گردند غرض که همان رفع تحیّر و... هست حاصل نمی‌گردد. 4⃣ ممکن است گفته شود وقتی همه‌ی فقها جمع شوند و نظر خود را اعلام کنند، در نهایت اجماع آراء صورت می‌پذیرد و نظری واحد اخذ می‌شود. در پاسخ باید بگوئیم: رسیدن به نظر واحد همیشگی نیست زیرا بین فقها تعدد مبانی وجود دارد بنابراین همین امر گاهی موجب می‌گردد در مواقع مهم و حساس، اجماع و نظر واحدی اخذ نشود به همین جهت تصمیم عقلانی‌ این است که حاکمیت سیاسی منحصر به یک فقیه باشد. 5⃣ مقام معظم رهبری فرمودند: التزام به ولایت فقیه قابل تفکیک از التزام به اسلام و ولایت ائمّه معصومین(علیهم السلام) نیست. 📚اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری س ۶۲ ♻️نتیجه اینکه: ✳️ حاکم جامعه‌ی اسلامی به حل و فصل امور و گره‌گشائی می‌پردازد و کلام ایشان فصل‌الخطاب است بنابراین حل و فصل امور با سخن نهائی یک فرد محقق می‌‌گردد. ✳️ بر اساس مذهب شیعه همه‌ی مسلمانان باید از اوامر ولایی ولی فقیه اطاعت نموده و تسلیم امر و نهی او باشند، اطاعت از ولی‌فقیه بر همه‌ی افراد خواه مقلد و یا مرجع لازم و واجب است بعلاوه اینکه، حتی افرادی هم که مقلدِ مرجعی هستند که اعتقادی به ولایت مطلقه‌ی فقیه ندارد نیز اطاعت از ولی فقیه واجب است. ✳️ اینکه امام خمینی (ره) فرمودند: ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است به این معنا نیست که مقام فقیه، مقام امام معصوم است بلکه ایشان در صحیفه‌ی خود اینچنین تصریح فرموده‌اند که: ویژگی‌های اختصاصی معصوم قطعاً شامل حال ولی‌فقیه نمی‌شود. پس ولایت مطلقه‌ی فقیه با اطاعت مطلقی که متفرع بر عصمت است بسیار تفاوت دارد، ولی فقيه وظیفه‌ی حکومت و اداره‌ی جامعه را بر عهده دارد اما معصوم الگو و هادی جامعه، برای حرکت به سمت سیر الی‌الله است. 🆔 @javadheidari110 🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 🔅 🔆 🔅 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرضه‌ی اعتقادات: اگر از من سوال شود در دنیا چه آموختی؟ خواهم گفت: همیشه هنگام عبور از مقابل مدرسه‌ی قدس جمله‌ای که بر دیوار آن نوشته شده بود نظرم را به خود جلب می‌کرد: "انتهای علم همان ابتدای آن است" با وجودی که مفهوم آن را در ظاهر فهم نمی‌کردم اما گوئی فطرتم آن را تائید می‌کرد‌. امروز احساس می‌کنم به معنای حقیقی آن واقف شده‌ام ابتدا و انتهای علم همان نغمه‌ی زیبای توحید یعنی لا‌اله‌الا‌الله است همان شعاری که تمام انبیاء سر دادند و نبی مکرم اسلام نیز فرمودند: قولوا لااله‌الاالله تفلحوا وقتی تمام سطر سطر کتاب‌ها، تک تک واژگان و کلام بزرگان را کنار هم قراردهی، وقتی پای درس اساتید زانوی تواضع بزنی، همه به تو می‌خواهند بیاموزند "لا‌اله‌الا‌الله" را. فحوی و محتوای کلامِ همه یکسان است فقط هر کدام این پیام را در قالب و پک خاصی قرار داده و تقدیمت می‌کنند، هسته‌ی اصلی و مرکزی همه‌ی پیام‌ها یکسان است فقط مقدمه‌ و موخره‌ها متفاوت هستند؛ آری حسن مطلع‌ها و حسن ختام‌ها متغیرند اما همه حاوی و حامل یک پیام هستند. شنیده بودم کلام آخرمان لا‌اله‌لاالله است و عوام دعای‌شان این بود لال از دنیا نروی صلوات؛ یعنی ای کاش کلام آخرمان که لااله‌الاالله است را بتوانیم زمزمه کنیم و جان دهیم، تا اینکه بالاخره به چشم خویش نیز آن را دیدم. همان‌هنگام که جان در حال مفارقت از جسم مادر بزرگ بود دیدم مادر بزرگ، همو که چند روز آخر هیچ‌گونه قدرت تکلمی نداشت در لحظات وداع گویا تمام قدرت و توان خود را در زبان جمع کرده بود تا حقِّ اُستادی را با گفتن کلمه‌ی توحید (لا‌اله‌الا‌الله) بر من تمام کند. احساس می‌کنم همه‌ی ما دو حرفِ علم را فراگرفته‌ایم و حسابی تکرار، تمرین، تثبیت و حتی برای یکدیگر فوروارد کرده‌ایم، عالم دیگر نیاز به ۲۵ حرفِ دیگرِ علم دارد. باید استاد به همراه ۲۵ حرف دیگر از راه برسد تا عقول را کامل کند. معمولا وقتی فرزندی از نعمت پدر بی نصیب می‌گردد و یا پدرش به مسافرت می‌رود به محض اینکه کودک بهانه‌ی پدر بگیرد حواس او را با اسباب‌بازی و خوراکی و‌... پرت می‌کنند. من همچون کودکی هستیم که پدرش به سفری طولانی رفته و به محض اینکه دلتنگ ایشان می‌شود حواس خودش را پرتِ دنیائی می‌کند که مرغوب‌ترین لباسش آب دهان کرم و بهترین خوراکی حد اعلای آن محصول زنبور عسل است؛ آری من به این طريق خود را به حواس پرتی می‌زنم. اما دیگر اسباب‌بازی‌های دنیا نمی‌توانند حواسم را پرت کنند گوئی به بلوغ عقلی رسیده‌ام. مولای من دیگر نوبت آن رسیده که دست بر سرِ حیران و سرگردانِ این سر به هوا بکشید چرا که بیش از این طاقت فراق ندارد بیائید و شام تارش را سحر کنید یابن الزهراء. مگر نه این است که اعمالم بر شما عرضه می‌شود، پس صادقانه و بی‌تعارف می‌گویم من نه جزءِ مومنان کامل هستم و نه جزء کافران محض تا برایم رجعتی حاصل گردد، پس تا جان از تن این مُحب خاکستری مفارقت ننموده یا ظهور فردی برایش حاصل کنید و یا ظهور اجتماعی. دیگر تمام عالم خلقت بزرگ شده‌اند و چونان مادربزرگم لااله‌الاالله گویانند. دیگر هیچ ترس و هراسی از مرگ ندارم. کریم، کریم است دنیا و برزخ برایش فرقی ندارد‌. دلم می‌خواهد از دیوار عالم دنیا بالا روم تا ورود کنم به عالم برزخ، پشت دیوار دنیا دریائی وسیع است و قایقی در انتظار من تا مرا به لقاء رب نائل کند. لا‌اله‌الا‌الله دنیا ضیافت‌خانه‌ است و کربلا جنت دنیاست همانجایی که هنگام خروج از آن، چشمهای‌مان همانند چشمان پدرمان آدم از فراقش گریان می‌شود، اما چه خوب که بعد از کربلا راهی نجف شوی و پس از سلام و عرض ارادت به آستان پدر قدم در وادی‌السلام بگذاری همانجا که نمی‌شنوی جز زمزمه‌ی و قالوا سلاما سلاما و سوغات این سفر سلام است و آن را با خود برای اهالی شهر و دیارت می‌بری. 🖊نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
سلام دوستان بزرگوار! چشم زخم حقیقت دارد. در نهج البلاغه آمده است: «الْعَيْنُ‏ حَقٌ‏ وَ الرُّقَى حَق‏»؛ «چشم زخم حق است و توسل به دعا براى دفع آن نيز حق است». برای در امان ماندن از چشم زخم، توصیه های دینی را باید عمل کنیم؛ مانند: ذکر شریف " ماشاءالله لاقوه الا بالله العلی العظیم "" و یا استفاده از حرز امام جواد علیه السلام. صدقه و استغفار و قربانی کردن نیز از سفارشات دین است. اما تخم مرغ شکستن هیچ مستند شرعی و عقلی ندارد و در ضمن از دوجهت حرام است. یک: شکستن تخم مرغ بدون فایده ی عقلانی اسراف است. دو: در برخی روش ها اسم افرادی را می آوریم که تهمت است. هم اسراف حرام است و هم تهمت. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b