eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
477 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
927 ویدیو
92 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥🌪 دوستی برامون نوشتند: دود دادن شیره‌ی درخت سقز (درخت بنه) بسیاااار بسییار برای ریه مفید هستش... و داروی عفونت ریه هست چون تنفس رو راحت می‌کنه. می‌تونید از عطاری‌ها تهیه‌کنید. روش استفاده‌ : به اندازه یه نخود شیره‌ی درخت سقز(بنه) را با دست نرم می‌کنید می‌گذارین داخل قاشق و می‌گیرین روی شعله‌ی اجاق گاز تا داغِ داغ بشه وقتی داغِ داغ شد دود می‌کنه، فردی که کرونا داره پتو رو بکشه روی سرش و دود سقز رو تنفس کنه. https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
😊 🕰 ➖ بهش می‌گم ساعت آشپزخونه‌تون هنوز به ساعت قدیمِ اون چهارپایه رو بیار تا برم بالا ساعت رو تنظیم کنم. ➕ می‌گه ۲۵ روز دیگه باید ساعت‌ها رو تغییر بدیم چه‌کاریه. ➖ دیدم حرف حساب جواب نداره☺️ مدیونید اگه به این افراد متفکر برچسب تنبل بزنید. 😄 اتفاقا من در کارهای یَدی از همین آدمای به ظاهر تنبل خیلی مشاوره‌های خوبی گرفتم، شما هم امتحان کنید... لطفا اول خودمون به آدما برچسب‌های نامطلوب نزنیم بعد هم به حرفِ عوام‌الناس دل‌نبندیم‌ چون پیغمبران خدا هم از زبانشون آسوده نبودند. این افراد اگه👇 اهل کار و تلاش باشی، بهت میگن تراکتور و... اگه کم کار کنی، بهت می‌گن تنبلِ بی‌خاصیت. اگه دست و دل‌باز باشی بهت میگن ولخرخ. اگه بریز و بپاش نکنی بهت میگن بخیل. اگه اهل تفکر باشی می‌گن بدجنس. اگه اهل تفکر نباشی می‌گن ساده‌. اگه ساکت و خاموش‌باشی می‌گن چه‌بی‌زبون‌ِ. اگه زبون‌بریزی،سخن‌وری‌کنی می‌گن ورّاجِ‌پرگو اگه ازشون تعریف کنی میگن چاخان. اگه تمجیدشون نکنی میگن بی‌احساس‌. اگه اهل عبادت باشی میگن جانماز آب‌کش‌. و هزاران اگه‌ی دیگه... لذا رو حرفهای عوام‌الناس زیادی حساب وانکنیم و تره هم برا بعضی حرفاشون خورد نکنیم. اما کلام افراد حکیم و فرزانه رو با آب طلا قاب‌کنیم و نصب‌العین‌مون قرار بدیم👌 سعی کنیم اونی باشیم که خدا دوستداره ... چون آدما مبناهای فکری‌شون با هم فرق داره. 🖊نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 پرســـ❓ــش فلسفه و چرائی عزاداری بر سیدالشهداء پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⭕️مقدمه آنچه می‌تواند منجر به معنا بخشی عزاداری باشد فلسفه و حکمتهای ظاهری و باطنی عزادرای‌ست. تصوّر عزاداری بدون در نظر گرفتن حکمت‌ها، منجر می‌شود تمام بخش‌های عزاداری از گریه‌ی بر اهل‌البیت گرفته‌است تا حضور در مجالسِ عزاداری عبث تلقی‌شود غافل از اینکه فلسفه‌ی عزاداری بر امام حسین با فلسفه‌ی قیام ایشان گره خورده است 🔻آثار عزاداری عبارتند از🔻 1⃣عزاداری، تعظیم و تکریمِ بزرگانِ هرمکتب تعظیم و تکریم بزرگان در هر مکتب امری عادی‌ست، به گونه‌ای که در زمان حیات با احترام و تبعیت و در زمان ممات با برگزاری مراسم بزرگداشت، این تعظیم نمود عینی می‌یابد و افراد با یادآوری آن شخص همواره خود را پیرو راه او می‌دانند. در مکتب اسلام با توجه به هدف مقدس آن در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم، این تعظیم جلوه‌ی بیشتری یافته و عزداراری، نوعی اعلام طرفداری از ستمدیده و بیزاری از ستمگر تلقی می‌شود 2⃣عزاداری، تحکیم باورها وقتی امری برای انسان مهم قلمداد شود و جزء باورهای او گردد با گذشت زمان نفوذ این باور در بُعد فردی و اجتماعیِ او افزایش می‌یابد و تاثیرات آن بیشتر می‌شود 3⃣عزاداری، پایه‌گذاریِ سنتی نیکو واقعه‌ی کربلا، حادثه‌ای است که بزرگداشت آن سالیان سال به شکلِ سنتی نیکو درآمده و این سنت اجتماعی هر ساله در رفتارها و هنجارهای فردی و اجتماعی افراد موثر بوده است. لذا استمرار بر عزاداری به نوعی کمک در جهت انسان سازی‌ است زیرا باورهای انسان را تقویت می‌کند 4⃣عزاداری، تزکیه، رشد و تحول عزاداری از حیث فردی می‌تواند ارتباط انسان را با امور معنوی افزایش دهد و موجب تزکیه و رشد معنوی انسان گردد. همانگونه که بارها شاهد تحول افراد گناهکار در دستگاه امام حسین بوده‌ایم 5⃣زنده نگه‌داشتن نام و یاد دینداران حقیقی عزاداری موجب یادآوری قیام امام حسین و انتقال فرهنگ حسینی به نسل‌های آینده است. تکرار هر ساله‌ی این امر، موجب می‌شود نسل‌های آینده در مسیر حسینی شدن و حسینی ماندن گام بردارند 6⃣عزاداری، پاسخ به نیازِ انسان به الگو نیازمندی انسان به الگو از جمله اموری که روانشناسان و جامعه شناسان بر آن اتفاق نظر دارند. وجود الگو در هر امری منجر به موفقیت بیشتر انسان می‌گردد الگودهی و معرفی نمونه‌ی عینی در جای جای متن واقعه‌ی کربلا در دگرگونی انسان‌‌ها نقش بسزایی داشته‌است، همچنین وجود پیوند عاطفی میان مردم و الگوها می‌تواند درتبعیت مردم از آنها موثرتر باشد و عزاداری در ایجاد این‌پیوند موثر بوده‌است 7⃣عزاداری، تعیین‌کننده‌ی خطِ‌مشیِ سیاسی حضور در مجلس عزای امام‌حسین، حضوری بی‌بدیل است که هر ساله بدون نیاز به فراخوان به صورت خودجوش، انقلابی معنوی را در کشور ما رقم می‌زند. این مجالس پتانسیل زیادی در جهت آموزش معارف و اخلاق دارند. لذا وعاظ و سخنرانان در این عرصه نقش بسزائی دارند. بنابراین می‌بایست در این جهت تلاش وافری معطوف دارند و مردم را نسبت به وظایف دینی و سیاسی‌شان آگاه کنند. عزاداری بر امامی که در برابر سیاست اموی شهادت را بر تسلیم ترجیح داد، تکلیف ما را در برخوردهای سیاسی با قدرتهای موجود روشن‌می‌کند 8⃣عزاداری، رسواکننده‌ی ظالم و ذلت‌ناپذیری واژه‌ی مظلوم همواره وجود ظلم را در ذهن انسان تداعی می‌کند. وقتی مظلومیت کسی ثابت‌شود قطعا ظالمی وجود داشته و ظلمی صورت پذیرفته است. کربلا، عاشورا و عزاداریِ هر ساله‌ی ما بر این وقایع، فریاد مظلومانه‌ی امام حسین است برای رسوا کردن‌ ظلم در جهان. عزت و غیرت دینی و ذلت‌ناپذیری امام‌حسین نیز از دیگر دروس اخلاقیِ واقعه‌ی کربلاست زیرا غیرت دینی منجر می‌شود انسان تا پای جان در برابر هتک حرمت به دینش ایستادگی‌ کند. 9⃣عزاداری، همبستگی دینی و اجتماعی عزاداری با محوریت امام حسین منجر به وحدت و همدلی مردم می‌شود 🔟عزاداری، آمرزش گناهان در گوشه‌های دنج مجالس عزاداری و زیر پرچم اباعبدالله‌الحسین چه قلبهایی که تلطیف نمی‌شود و چه گناهانی که به برکت حضرت زدوده نمی‌شود. امام صادق فرمودند: به راستی حسین علیه‌السلام کسی را که برای او گریه می‌کند، می‌بیند و از روی رحمت و دلسوزی برایش طلب آمرزش میکند📚بحارالانوار،ج۲۵ بنابراین عزاداری فتح بابی‌ برای استغفار از روزمرگی‌های بی‌انگیزه‌ی هر زمان است ♻️نتیجه‌اینکه فلسفه‌ی قیام امام‌حسین را می‌توان در دو بُعد اثباتی و سلبیِ احیا و اصلاح خلاصه‌کرد. امام از یک جهت به زنده‌سازی و بازپروری دین جدشان همت‌گماشتند و از طرفی با قیام خویش به اصلاح بینش‌ها، روش‌ها و منش‌ها پرداختند. استمرار ما بر عزاداری هر ساله نیز متوقف بر همین اهداف است https://hawzahnews.com/xbjc2 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احیاگران نوجوان
com.ghadeer.hayat_tayyebe-1.apk
24.28M
🔸‌ «حیات طیبه» 💢 نرم افزار آثار استاد شامل ۵۸ کتاب ✨ دسترسی به صورت موضوعی ✨ جستجو در فهرست و متن کتب ✨ بزرگنمایی و کوچک‌نمایی فونت ✨ علامت گذاری علاقه مندیها ✨ کپی متون دلخواه 🌐 cafebazaar.ir/app/?id=com.ghadeer.hayat_tayyebe&ref=share •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef 🌺@ramezan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسیر زندگیمو سمت خودت عوض‌کن نوکریم رو حسین جان خالص و بی‌غرض‌کن 🏴بامشاهده‌‌ی موفقیت دیگران عزانگیریم🙆‍♂ نمی‌دونم چرا بعضی‌ از ماها فکر می‌کنیم اگه یکی از اطرافیان و یا همکاران و... موفقیتی کسب کنند اونا که بِرَن بالا ما میایم پائین... شاید دیدِمون به دنیا، دید الاکلنگی هستش، یعنی تصور می‌کنیم دوستمون که رفت بالا ما می‌یایم پائین، واسه خاطر همین گاهی حسادت می‌کنیم و خودمون رو از پیشرفت دیگران به ندانستن می‌زنیم تا مبادا بخوایم بهش تبریک بگیم. به نظرم خوبه دست از مسابقه و مبارزه برداریم من اعتقادم اینه که، همه توانمندن فقط باید استعداد خودشونو كشف كنن و البته استعداد وقتی کشف میشه که دست از مقايسه کردن برداریم. پس بیا مقایسه رو تمومش كنيم... بیا پرونده‌ی رقابت و مقایسه رو ببندیم من معتقدم حتی خودمون رو با دیروزمون هم مقایسه نکنیم چون دیروز یه توانمندی‌هائی داشتیم که امروز نداریم و امروز هم یه توانائی‌هائی داریم که دیروز نداشتیم پس حتی با خودمون هم رقابت نکنیم و امروز هر کاری از دست‌مون بر میاد انجام بدیم. و آخر شب هم از خودمون راضی باشیم. خوبه با خودمون رفیق باشیم. نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️با توجه به اشتیاق عموم مردم بخصوص نوجوانان و جوانان عزیزمان به امام حسین -علیه‌السلام- از یک سو و از سوی دیگر هجمه‌ها و تلاش‌های دشمن از طریق ایجاد شبهات برای کمرنگ کردن عظمت حسینی، شما چه راهکاری برای جذب نوجوانان و جوانان به دین دارید؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ اخلاص اخلاص حرف اول را در تبلیغ می‌زند به همین‌ جهت کار فرهنگی با خلوص همراه نباشد سر سوزنی ارزش نخواهد داشت، بنابراین برای تاثیر گذار بودن در مخاطب باید خود را مجهز به اکسیر اخلاص کنیم. البته خلوص، فلوس را نیز به همراه خواهد آورد. چون که صد آمد نود هم پیش ماست. 2⃣ آگاهی برای تبلیغ معارف آگاهی به مبانی دین و معارف امری ضروری است. لذا اگر بدون مطالعه و تحقیق قدم به عرصه‌ی تبلیغ گذاشته شود تخریب جای تبلیغ را خواهد گرفت. 3⃣ استمرار کار فرهنگی نیازمند استمرار است لذا فعالیت‌های مقطعی و فاقدِ چشم‌انداز به سر منزل مقصود نخواهد رسید. هر چند از تاثیرات آن نمی‌شود چشم پوشی کرد ولی تاثیرات آن جزئی و مقطعی است. 4⃣ هزینه‌کردن برای ایجاد انگیزه و استمرار در تبلیغ دین باید هزینه کرد در این بخش هم مردم و هم دستگاه‌های ذی‌ربط می‌بایست وظیفه‌شناس باشند، خود مبلغ نیز باید در حالی که برای جذب به دین خرج می‌کند تقدیر‌المعیشه را نیز فراموش نکند. 5⃣ حسن خلق طبق آیات و روایات مشهود است که از مهمترین ابزار مربی حُسنِ خُلق در کل امور زندگی است. جوان و نوجوان را باید بتوان در فضای حقیقی و خصوصاً در فضای مجازی با اخلاق حسنه جذب نمود. چرا که مخاطب با مشاهده‌ی اخلاق خوب مربی و مبلغ جذب دین می‌گردد. 6⃣ پرهیز از نصیحت همچنین حتی‌الامکان از نصیحت کردن بپرهیزیم بلکه کاری کنیم که مخاطب با ما همراه شود بطور مثال با گوش جان بدون قضاوت و تعصب حرفهای او را بشنویم و به قضایا فقط از زاویه‌ی عقائد خود ننگریم بلکه قضیه را از زاویه‌ی دید او نیز بنگریم، احساسات او را درک کنیم. 7⃣ تبلیغ ترجیحاً در فضائی مفرَّح اگر برای‌مان امکان دارد با نوجوان و جوان به اماکن تفریحی نظیر سینما، تئاتر، رستوران، گیم نت... برویم خلاصه در راه دین باید خرج کرد. اگر گروه‌اند هر کس غذای ساده‌ای در منزل تهیه کند با خود بیاورد و ساعات خوشی را در کنار هم بدون خشکی مقدسی طی‌کنیم تا اسلام را عملی با رفتارمان به آنها نشان دهیم نه اینکه با نصیحت و دعا خوانی و... آنها را از دین زده کنیم. چرا که اِلی ماشاء‌الله از این مجالس سطحی و خشک در جامعه فروان است پس کار ما چشاندن مزه دینداری به مخاطب است و در همین نشست و برخاست‌هاست که می‌توان نکات آموزشی فراوان و عمیق و بنیادین را در ذهن او حک کرد. ♻️نتیجه‌اینکه مبلغ و مربی اگر خلوص داشته باشد و با تاسی به انبیا و اهل بیت -علیهم‌السلام- اهل کار و تلاش باشد کار، او را اهل راز و نیاز نیز می‌کند چرا که کار با تبلیغ قابل جمع است. و جالب اینکه بارها دیده‌ایم، مردم حرف شنوی خوبی از روحانی شاغل و زحمت‌کش و در عین‌حال، فاضل و با خلاق دارند. در گفتن عیب دگران بسته زبان باش با خوبی خود عیب‌نمای دگران باش 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚑 برای درمان کرونا دوستی گفتند: بخورگرم با دستگاه بخور یا با کتری آب‌جوش 〽️ آب، به همراه 〽️ آویشن 〽️ سرکه 〽️ بابونه و 〽️ یا شربت بخور از داروخانه بخرید و استفاده کنید. خیلییییییی موثره. https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 می‌خواهم بدانم در روز عاشورا و تاسوعا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا حضرت اباالفضل روز تاسوعا به شهادت رسیدند؟ پاســـ🖊ــــخ ⭕️مقدمه: متأسفانه در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) اشتباهات و تحریفاتی در روایت وقایع عاشورا صورت گرفته است. 🔴 ۴ اشتباه رایج در روایت وقایع عاشورا اتفاق افتاده است که مورد نخست پاسخ شماست 1⃣ از جمله اشتباهاتی که در روایت واقعه عظیم کربلا صورت می‌گیرد این است که اوج عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) ده روز اول محرم الحرام است و بین سخنرانان و مداحان مشهور است که هر شب از این ده شب را به یکی از شهدای کربلا اختصاص می‌دهند، همین قرارداد بین مداحان و منبریها باعث شده است که عده ای گمان کنند مثلا حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) روز تاسوعا و حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) روز هفتم محرم به شهادت رسیده اند. اما حقیقت این است که تمام شهدای کربلا در روز عاشورا به شهادت رسیده اند و حضرات اباالفضل(علیه‌السلام) و علی اکبر(علیه‌السلام) و علی اصغر(علیه‌السلام) قبل از امام حسین(علیه‌السلام) و در روز عاشورا در پیکار با سپاه عمر سعد کشته شده‌اند. 2⃣ اشتباه دیگری که در روایت وقایع عاشورا وجود دارد این است که عموماً تصور می کنند که حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و اهل‌بیت و یارانشان سه شبانه روز آب ننوشیدند و سپس تشنه کام به مقابله با دشمن رفته‌اند، اما حقیقت این است که عمرسعد سه روز قبل از عاشورا عمروبن‌حجاج را با پانصد سوار فرستاد تا در کنار شریعه فرود آیند و میان آب و یاران امام حسین(علیه‌السلام) فاصله اندازند، این به این معنی نیست که هیچ ذخیره آبی در خیمه ها نبوده است. شیخ عباس قمی در منتهی الآمال می گوید «شب عاشورا امام حسین(علیه‌السلام) حضرت علی اکبر را با سی سوار و بیست پیاده فرستاد که چند مشک آب بیاورند و اهل بیت و اصحاب خود را فرمود که از این آب بیاشامید، آخرین توشه شماست، وضو بسازید و غسل کنید» 3⃣ یکی از معروف‌ترین تحریفات ماجرای لیلا مادر حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) است و چه روضه‌ها که در این زمینه خوانده نمی‌شود و از نجواهای علی اکبر(علیه‌السلام) با مادرش قبل از رفتن به میدان روضه هایی می‌خوانند و یا اینکه می‌گویند مادر حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) به خیمه ها رفته و دعا کرده که حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) سالم باز گردد. اما حقیقت این است که اصلا لیلا در کربلا حضور نداشته است، و حتی یک مورخ هم به حضور ایشان در کربلا و روز عاشورا ‏گواهی نمی‌دهد. ‏ 4⃣ تحریف دیگر این است که حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) قبل از رفتن به کارزار از پدر رخصت خواست و امام حسین(علیه‌السلام) اذن میدان به ایشان ندادند و جوانی علی اکبر(علیه‌السلام) را دلیل عدم اجازه خود دانستند، امام حقیقت اینست که تمام مورخین نوشته اند که هر کس از حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) اذن میدان می خواست، اگر امکان داشت حضرت برایشان عذر می‌آورد ولی درباره حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) از امام حسین(علیه‌السلام) اذن رفتن به میدان جهاد و نبرد می‌گیرند ولی حضرت مخالفتی نکردند. ♻️نتیجه‌اینکه: مداحان و منبریان محترم می‌بایست نسبت به اصلاح اشتباهات و تحریفات توجه ویژه داشته‌باشند و سعی‌کنند در روضه‌های خود از منابع و مقاتل معتبر استفاده کنند. برای مطالعه‌ی بیشتر رجوع‌شود به کتاب حماسه‌ی حسینی استاد شهید مرتضی مطهری ،جلد۱ 🖊تدوین‌‌گر: مرضیه‌ رمضان‌قاسم   🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصرهاباز دلــــــــم‌هوایت‌می‌کند،‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اما عصرهای آدینه‌بیشتر خورشید که پشت ابر مخفی‌شود،آسمان دل ابری می‌شود برای‌دلگرمی،چای‌ می‌آورم در حیاط‌ِ‌منزل،امیدوار به آسمان‌می‌نگرم شاید امامِ‌عصر تا در قیدِحیاتم‌ظهورکنند عصرهاپنجره‌ے چشمان غبارآلود است چشمانم را می‌دوزم به سمت مکه تا تصویر ظهور ازکنار کعبه برقابِ‌دل حک‌‌شود هوائی‌‌ات‌شده‌ام،دیگر هوای هیچ بامی‌‌ندارم تعلقات به هرنحوی برای عاشق ضرر دارد‌ یتیم را حتی اگر در راحتی‌غرقش‌کنی باز در دل حسرتِ‌دیدارِ پدر دارد یا ابانا دریاب‌مارا ‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎مرضیه‌‌رمضان‌قاسم 🖊 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️ آیا پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام ازبانوان آل‌الله درخواست کنیزی شد؟ ⁉️ حجاب بانوان اسیر شده پس از واقعه‌ی عاشورا تاچه حد برداشته‌شد؟ آیا حجاب کامل برداشته‌شد؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ از بزرگترین مصائبِ واقعه‌ی کربلا ظلم ظالمانی چون شمر و یزید و لشکریان‌شان بوده‌است. یکی از مصائب عظمائی که پس از شهادت امام‌حسین علیه‌السلام رخ‌داد اسیر شدن آل‌‌الله بود و جانسوزتر از آن اینکه برخی از دشمنان جسارت را به اوج خود رساندند به گونه‌ای که طبق آنچه از کتب تاریخی استنباط می‌شود به برخی از مخدراتِ کاروان زینب کبری سلام‌الله‌علیها درخواست کنیزی دادند، که البته با واکنش تند و قاطع حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مواجه‌شدند. 2⃣ طبق آنچه از منابع روایی و مقاتلِ معتبر استفاده می‌شود این است که حضرت زینب -سلام‌الله‌علیها- و بانوانِ حاضر در کاروان ملحفه‌ای ( لباس روئی که شبیه چادر است) را با خود حمل می‌کردند، که آن مَلاحِف از سر آن مخدرات برداشته‌شد اما با توجه به اینکه علاوه بر چادر مقنعه‌هایی نیز داشتند و همچنین بنابر عبارتهای نقل‌شده ملحفه‌(ملحفه چیزی که شبیه چادر و رو انداز هست را گویند که در زبان فارسی نیز همین معنا برای آن استعمال می‌شود) از سر مخدرات کشف شد. بنابراین طبق استعمال لفظِ ملحفه می‌توان‌ چنین نتیجه گرفت، کشف حجاب کامل و نمایان شدن بدن و موها برای بانوان آل‌الله رخ نداده‌است ♻️نتیجه‌اینکه اگر بر فرض کشف حجاب به صورت کامل نیز رخ داده‌باشد، این منافاتی با مقام و عظمتِ آن مخدرات ندارد و چون از آنها سلبِ‌اختیار شده‌‌بوده، فلذا تکلیفی‌نداشتند. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 ⁉️ تعریف علم کلام چیست؟ ⁉️ چرا به علم مباحث مربوط به اعتقادات کلام گویند؟ وجه تسمیه‌ی آن چیست؟ 1⃣ تعریف علم کلام حضرت استاد شهید مرتضی مطهری تعریف علم کلام را این‌گونه بیان می‌‌دارند: علم کلام علمی‌ست که درباره‌ی عقائد اسلامی یعنی آنچه از نظر اسلام باید بدان معتقد باشیم و ایمان داشته‌باشیم بحث‌می‌کند.(موضوع علم کلام) به این‌صورت که مباحث اعتقادی را توضیح می‌دهد و درباره‌ی آنها استدلال می‌آورد و از آنها دفاع می‌کند. ایشان چکیده‌‌ای از اندیشه‌های مختلف را به صورت تعریفی جامع و مانع بیان کرده‌اند، به چنين تعریفی، تعریف جامع و مانع گوئیم چون 〽️هم موضوع علم کلام را که همان عقائد اسلامی‌ست را مطرح کرده‌است 〽️هم اهداف آن را توضیح داده 〽️و برای آن استدلال آورده است 〽️همچنین از آن دفاع نیز کرده است 〽️و هم روش آن را بیان کرده است که در اینجا روش آن مطلق است زیرا می‌توان استفاده کرد از از روش‌های: ➕ عقلی ➕ نقلی ➕حسی ♻️نتیجه اینکه: ✅ تعاریف متعددی برای علم کلام شده است اما جامع و مانع‌ترین تعریف، تعریفی است که استاد شهید مرتضی مطهری از آن داشته‌اند. علم کلام و علم مباحث اعتقادی علمی‌ست که درباره‌‌ی عقائد اسلامی یعنی آنچه ما باید از نظر اسلام به آن معتقد باشیم و ایمان داشته‌باشیم بحث می‌کند به این صورت که: اولاً: عقائد را توضیح می‌دهد، زیرا وظیفه‌ی علم کلام و متکلم این است که عقیده را توضیح دهد ثانیاً: درباره‌ی آنها استدلال می‌آورد، یعنی فردی که اعتقاد به خدا دارد باید عقیده‌اش را توضیح دهد و دلائلی که بر وجود و اثبات خدا‌ وجود دارد را بیان کند. البته متکفل چنین مهمي علم کلام است و توسط متکلم انجام می‌شود و همچنین از آنها دفاع می‌کند. در طول تاریخ وظیفه‌ی متکلمین دفاع از حدود و ثغور و مرزهای اعتقادی‌ست. نظیر شاگردانِ انبیاء و اهل‌بیت علیهم‌صلوات‌الله این‌چنین بودند مناظرات متعدد داشتند مثل هشام علیه‌الرحمه متکلم و شاگرد امام‌صادق علیه‌السلام بود. خود انبیا و اهل‌بیت نیز یکی از وظایف‌شان دفاع از اندیشه‌ی متعالی اسلام عزیز بوده که این کار در علم کلام شکل می‌گیرد. ✅ یکی از وجوه فارق علم کلام با سایر علوم بحث روش‌هاست زیرا در علم کلام هم از عقل استفاده‌می‌کنیم، هم از قرآن و هم از روایات استفاده می‌کنیم. 2⃣ وجوه تسمیه‌ی مباحث اعتقادی به کلام ۱) طرح حدوث و قِدَم‌قرآن در برهه‌‌ای از تاریخ علم کلام را کلام گویند زیرا: مهم‌ترین مسائل در بحث اعتقادات در برهه‌ای از تاریخ مسئله‌ی کلام الهی (قرآن) بوده است. قرآن کلام خداست. کلام الهی حادث است یا قدیم است؟ یعنی آیا قرآن خلق شده ابتدا دارد یا اینکه مثل خدا قدیم است و همانگونه که خدا بوده و هست و خواهد بود، کلام خدا هم بوده و هست و خواهد بود. "و کلم‌الله موسی تکلیما" این دعوائی‌ست که در نیمه‌ی دوم قرن اول در بین مسلمانان شدت گرفت و موجب شکل‌گیری علم کلام شد، لذا چون موضوع اولیه‌‌ای که باعث ایجاد علم کلام شد کلام الهی بوده است، اسم این علم را بر کل کلام گذاشته‌اند. ۲) آغازشدن بخش‌های مباحث کلامی با الکلام رسم و سیره‌ی متکلمین‌ این بوده است، وقتی کتاب‌های خود را می‌نوشتند اسم آن بخش را مثلا می‌گذاشتند الکلام فی‌التوحید، الکلام فی‌النبوه، الکلام فی‌الامامه، الکلام فی‌المعاد یعنی بخش‌های مباحث‌شان را با این جمله شروع می‌کردند و این جزء را بر کل اطلاق کردند. ۳) دفاع از دین با زبان و کلام است رسالت مباحث اعتقادی و علم کلام دفاع از عقائد دین است، از طرف دیگر مهم‌ترین ابزار دفاع کلام، زبان، نطق و گفتگو و مناظره است و چون ابزار اصلی کلام است در این علم بخاطر اینکه می‌خواهد دفاع کند نام کل علم را کلام گذاشته‌اند. ♻️نتیجه اینکه: ✅ علماء علم کلام تا ۵ وجه تسمیه برای علم کلام مطرح‌کرده‌اند. ✅ ناگفته‌نماند به علم کلام علم اصول دین، فقه اکبر و علم توحید و صفات نیز اطلاق شده است. @javadheidari110 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5861947974636014884.ogg
172.9K
چند ثانیه چشماتو می‌بندی؟ می‌خوایم با پای‌ِدل بریم یه جایِ‌خوب😍 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 زیارتتون قبول👌 اگه گفتی کجا بود؟ 🕌 راهروِ مسجدگوهرشاد بود. شما تونستی درست حدس بزنی؟ https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏆🥇 ⚽️ پاسِ‌گُل حتماً شما نیز تاکنون تجربه‌ی تلمذ محضر اساتید فراوانی را داشته‌اید،اما گاهی از بین تمام اساتید یک استاد نقش بسزائی در عمر تحصیلی فرد دارد، نظیر بازیکن شماره‌ی 10 تیم فوتبال که نقش بسزائی ایفامی‌‌کند، با وجود اینکه همه در به ثمر رساندن گل نقش‌دارند اما گل بنام بازیکن شماره‌ی 10 رقم‌می‌خورد معمولاً تمام اساتید برای میوه دادن و به گل نشستن بذر وجودی‌ِ ما نظیر بازی‌کنان تیم فوتبال با هم متحد می‌شوند و دست آخِر پاس گل به یک نفر داده‌می‌شود و با عبور دادن توپ از خط دروازه بالاخره طلسم دروازه شکسته می‌شود و آن یک نفر تلاش‌ همه‌ی اساتید را به ثمر می‌نشاند امیدوارم شما بازیکن شماره‌ 10 باشید راهنمایی و ارشاد و تربیت انسان‌ها یکی از توفیقات بزرگ الهی‌ست و طبق برخی آیات قرآن، هدایت شدن افراد یا هدایت نشدن‌شان بستگی به لطف و اراده‌ی خدا دارد و ما فقط وظیفه داریم راه درست را به آنها نشان دهیم و قلب و روح آنها را متوجه حقیقت کنیم.قصص/56 ان‌شاء‌الله خداوند اساتیدی که دار فانی را وداع گفته‌اند غریق رحمت کند و آنهائی که در قید حیات‌اند را طول عمر با عزت کرم فرماید 🖊نویسنده:مرضیه‌ رمضان‌قاسم عرض سلام و ادب و احترام نزد اساتید غنی از مرام آن که ز نادانی ما حِرص خورد آخرِ کار از سَرِ ما جهل بُرد راه شما در پی راه خداست شغل شما شغل همه انبیاست وقت شما پر برکت،عمرتان مایه‌ی آرامش این عاشقان  عرض ارادت به شما بی‌شمار اجر شما را بدهد کردگار لطف خدا برسرتان مستدام خیر ببینید ز جهان، والسلام https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
⚘﷽⚘ پرســـ❓ــش ⁉️در کشورهای پیشرفته غربی اگر کسی با دختری که سنش کمتر از 18 سال است ازدواج کند،مرتکب جرم و جنایت شده و مجازات می‌شود.⁉️چرا چنین قانونی در آیین اسلام وجود ندارد؟ بلکه برعکس در عصر حاضر کودک همسری مورد تأیید مراجع شیعه است؟! ⁉️آیا درست است که پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) با یک دختر 9 ساله ازدواج کرده‌اند؟ ⁉️ازدواج فاطمه زهرا (سلامالله‌علیها) با امام علی (علیه‌السلام) در چه سنی بوده است؟ پاســـ🖊ــــخِ مرضیه رمضان‌قاسم 1⃣ پاسخ در دو بخش ارائه می‌گردد: 🅰اما مساله این است که وقتی شخص به بلوغ جنسی رسید، چه حقی داریم وی را از ازدواج ممنوع کنیم؟! درست است که ازدواج در سن پایین بعضاً با آسیب‌هائی همراه‌بوده‌است، و در این زمینه‌ها باید آگاهی‌های لازم به جامعه داده شود، اما به یاد داشته‌باشیم که آیا در این سن، اگر مخیرشدیم بین روابط آزاد و نامشروع با ازدواج قانونی، قطعاً ازدواج قانونی که تحت نظارت والدین انجام می‌شود ترجیح دارد بر روابط آزادی که غالباً دور از نظارت والدین انجام می‌شود و با آسیب‌های فراوان به ویژه برای دختران همراه است.  نادیده گرفتن این واقعیت، بسیاری از جوامع غربی را دچار آسیب‌های جدی کرده است. در آمریکا بر اساس آمار‌های رسمی خودشان، در سال ۲۰۰۶ از هر ۱۰۰۰ دختر در سنین ۱۵ تا ۱۷ سال، ۲۱۹ نفر کارشان به زایمان می‌انجامید و مدعی‌اند با دوره‌های گسترده‌ای برای برحذر داشتن دختران نوجوان از بارداری در آمریکا انجام داده‌اند تا سال ۲۰۱۷ این رقم را ۶۴% کاهش داده‌اند و به عددی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در سال رسانده‌اند و این تازه آمار کسانی است که بچه‌هایشان به دنیا آمده‌است،ولی اگر آمار دقیقی از دخترانی که قبل از اینکه به زایمان برسند سقط جنین کرده‌اند هم در دسترس می‌بود، عمق فاجعه بهتر آشکار می‌گردید! همه این‌ها شاهدی است که بالاخره غریزه جنسی در انسان فعال‌است و این گونه نیست که اگر قانونا راه ازدواج را ببندیم،واقعاً به نفع این افراد باشد. ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال سبب عادی‌سازی و ترویج روابط و دوستی‌های نامشروع‌ است. 🅱وقتی یک بحث فقهی و حقوقی تخصصی، به نحو عامیانه مطرح شود، همین شبهات را با خود می‌آورد. همه بحث‌های فقهی، از یک نیاز اجتماعی شروع می‌شود، اما به تدریج در کتب فقهی تخصصی، کلاسیک می‌شود؛ یعنی خود موضوع و زوایای مختلف آن، محل تاملات و دقت‌های فقهی و حقوقی قرار می‌گیرد؛ که اگر کسی فقط آخرین فتوا‌ها را بدون توجه به سیری که به اینجا رسیده ببیند، آن را بحثی بی‌حاصل و یا حتی نادرست قلمداد می‌کند. وقتی این مطلب در کتب فقهی کلاسیک قرار گرفت، دیگر درباره چرایی طرح مساله و … بحث نمی‌شود؛ بلکه درباره جواز یا عدم جواز عقد دختر خردسال، و ضوابط فقهی و حقوقی‌ای که بر خواندن چنین عقدی مترتب می‌گردد، بحث می‌کنند؛ و وقتی بدون در نظر گرفتن آنچه موجب بحث شده، نتیجه فقهی در فضای غیرعامی مطرح می‌شود این شبهات پیش می‌آید! 2⃣طبق برخی نقل‌های صحیح و معتبر، عایشه هنگام ازدواج با پیامبر عزیز اسلام، 17 یا 22 سال داشته است. تاریخ دان مشهور عربستان سعودی، «سهیله زین العابدین حماد» نیز معتقد است: «بنابر محاسبات تاریخی سن عایشه بنت ابی بکر، 10 سال کوچکتر از خواهرش اسماءبوده لذا بنابر قول ترجیحی، او در سن 19 سالگی با حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) ازدواج کرده است. با توجه به اینکه در موقعیت زمانی و مکانی حجاز، زنان در این سن به رشد کامل جسمی می رسیدند و از طرف دیگر اینگونه ازدواج ها نه تنها مورد نقص و عیب دختر محسوب نمی شد، بلکه افتخار بوده است، خود عایشه بارها با افتخار از آن یاد می‌کرده، فلذا بر فرض محال که این نقل صحیح باشد، نمی‌توان بر آن خرده‌ گرفت. 👈(برای توضیح بیشتر به کتاب مهم الصحیح من سیره النبی الاعظم و همچنین: تاریخ صحیح اسلام از نیکنام عربشاهی، جلد 1، صفحه 182 تا 197 مراجعه کنید.) 3⃣بنا برقول مشهور حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها)در سال پنجم بعثت به دنيا آمده‌اند، شش ساله بود كه مادرشان حضرت خديجه از دنيا رفت، در سال دوم هجرت با حضرت على(علیه‌السلام) ازدواج كردند، بنابراين سن حضرت زهرا هنگام ازدواج با على (علیه‌السلام)حدود ده سال بوده است. البته برخي تاريخ تولد حضرت زهرا را چند سال جلوتر و تا سال پنجم پيش از بعثت نيز گفته اند. با اين حساب سن ازدواج حضرت فاطمه افزايش پيدا مي‌کند. توجه به این‌ نکته ضرورت دارد و آن اینکه،یکی از اشتباهات رایج در تحلیل‌های تاریخی،مقایسه آداب، رسوم و سلایق عصرحاضر با آداب و رسوم گذشتگان است.یعنی گمان می‌کنیم هرآنچه برای ما نیکو یا زشت است، الزاماً برای جوامع هزار سال پیش هم، چنین بوده است.درحالیکه در نگاه تاریخی باید به تغییر و تحول رسوم و مذاق جوامع در اثر گذشت زمان، توجه کافی نمود. @ramezan_ghasem110