eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
156 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 لقب رحمت الله علیه نزد صلوات الله علیهم 🖇۲۷ رمضان سالروز وفاه علامه مجلسی اعلی الله مقامه الشریف ⭕️ رحمه الله می‌نویسد: ✅حدثني الشيخ الفاضل الصالح المقدس الورع الشيخ حسين المازندراني المجاور في المشهد الغروي قال : حدثنا في مجلس البحث شیخ الفقهاء في عصره صاحب جواهر الكلام قدس سره قال : رایت البارحة كاني بمجلس عظيم فيه جماعة من العلماء وعلى بابه بواب ، فاستاذنت فادخلني فرأيت فيه جميع من تقدم وتاخر من العلماء مجتمعين فيه و في صدر المجلس... 🔰 از فاضل صالح شیخ حسن مازندرانی شنیدم ڪه در مجلس بحث شیخ الفقها صاحب جواهر بودم ڪه ایشان فرمود: دیشب در خواب دیده مجلس بزرگی برپاست و در آن مجلس بسیاری از حاضرند و دربان‌ها ایستاده‌اند. من اجازه گرفتم و داخل شدم، دیدم همه علماے گذشته تشریف دارند، و در صدر مجلس اعلی الله مقامه نشسته است. از این ڪه ایشان بر همه بودند تعجب ڪردم، علت را از نگهبانان پرسیدم، گفتند: علامه مجلسی نزد به « » معروف است، و این مقام و منزلت را به خاطر آن که چاوشی برای زوار مرسوم نموده به او داده‌اند. 💢مرحوم نورے در ادامه می‌فرماید: 🔰با رایج شدن چاوش، مردم به ائمه معصومین تشویق و ترغیب می‌شوند. و ممڪن است مراد آن بزرگوار باشد ڪه موجب و آثار شد و مردم به سوی خاندان عصمت راه یافتند. 📚دارالسلام، ج۲ ص۲۴۴ 📚الکنی والاقاب ج۱ ص۱۵۰ شیخ عباس قمی 🌸شادی روح فخرالمحدثین علامه مجلسی صلوات🌸 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 علت امیرالمومنین علیه السلام از نظر سرشناس ادبیات عرب ⭕️خلیل بن احمد (متوفای 170 هـ) که ذهبی از او با ذیل یاد کرده: 🔰 «الإِمَامُ، صَاحِبُ العَرَبِیَّةِ، وَمُنْشِئُ عِلْمِ العَرُوضِ، البَصْرِیُّ، أَحَدُ الأَعْلاَمِ. وَکَانَ رَأْساً فِی لِسَانِ العَرَبِ، دَیِّناً، وَرِعاً، قَانِعاً، مُتَوَاضِعاً، کَبِیْرَ الشَّأْنِ.» یاد کرده  📚سیر أعلام النبلاء، ج 7 ص 429 💢 در جواب سؤال یونس بن حبیب النحوی که از علت همبستگی و رفاقت با یکدیگر و امام علی علیه السلام  پرسید، گفته است: 🔰 «به این دلیل که ایشان آن ها از نظر اسلام، از نظر شرف، ترین آن ها از نظر علم، چیره ترینشان از نظر و و بیشترین آن ها از نظر بود و لذا به او بردند و مردم به کسانی که مانند خودشان باشند، ترند.» 📚 البصائر و الذخائز 🔥لعنت الله علی القوم الظالمین و الحاسدین🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و اظهار به خاطر تمام شدن در شب بیست و نهم ماه 🖇 به مناسبت شب ۲۹ ماه مبارک رمضان ⭕️ اعلی الله مقامه الشریف می‌نویسد: 🔰در شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان، و علیه السلام مستحب است. 🔰همچنین مستحب است با این ماه و قرائت وداع، خصوصا دعای وداع در صحيفه سجادیه؛ 👈🏻 و با وداع و اظهار از تمام شدن اين ماه، اظهار کند که و در این ماه برای ما و نبود، بلکه عبادت و بندگی و گوارا بود، و از فراق ماه مبارک رمضان باشد.👉 📚 زادالمعاد ، ص ١٢٩ و ١٣٠ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 سلب از درک و ⭕️ قال الصادق صلوات الله علیه: ✅لَمَّا قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَمَرَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَكاً فَنَادَى أَيَّتُهَا اَلْأُمَّةُ اَلظَّالِمَةُ اَلْقَاتِلَةُ عِتْرَةَ نَبِيِّهَا لاَ وَفَّقَكُمُ اَللَّهُ تَعَالَى لِصَوْمٍ وَ لاَ فِطْرٍ. ⭕️امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔰زمانى كه علیه السلام به شهادت رسيد، خداى عزّ و جلّ‌ فرشته‌اى را فرمود تا ندا در داد: 🔰👈اى امّت ستمكار و قاتل عترت پيامبر خويش، خداوند تعالى شما را به و به موفق نگرداند! 📚 من لايحضره الفقيه، ج۲، ص۸۹ و ص۱۷۵ ⭕️ علامه مجلسی رحمه الله ذیل حدیث فرمودند: 🔰 موفق نشدن آنان برای درک عید قربان و عید فطر، 👈چنان که اکثر علماء گفته‌اند این است که در اکثر اوقات ماه ذی حجه و ماه رمضان بر آنان اشتباه می‌شود. 👈یا به علت این است که چون بر حق در میان آنان نیست، موفق نمی‌شوند این دو نماز را به طور کامل بخوانند یا اصل آن را به جا بیاورند، زیرا آن حاضر بودن امام است یا اینکه بگوییم این حکم مختص هست چنانچه ظاهر روایت هم همین هست و این نظر اخر برای من بهتر است. 📚بحارالأنوار،ج٤٥ص٢١٧_٢١٨ 💠 این توفیق امروزه نیز از و قاتلین کربلا (اهل‌بدعت و....) گرفته است. 💠 روزه آنها که با زنا هیچ تفاوتی ندارد و عید فطرشان هم همیشه یا قبل عید واقعی است یا بعد عید اگر هم مطابق باشد همانند روزه شان است. 🔥لعنت الله علیهم اجمعین🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و شیعیان صلوات الله علیهم در و عید قربان ⭕️ قال الباقر علیه السلام: ✅ مَا مِنْ عِيدٍ لِلْمُسْلِمِينَ أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ يَتَجَدَّدُ فِيهِ لآِلِ صلّی علیه و آله حُزْنٌ . قُلْتُ فَلِمَ ؟ قَالَ لِأَنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِي يَدِ غَيْرِهِمْ . ⭕️عبدالله بن دينار نقل می‌کند که حضرت سلام الله عليه‌ فرمودند : 🔰 اى عبدالله ، از اعياد مسلمين نيست چه و چه ، مگر آنكه در آن عيد ، صلّی الله‌ عليه ‌و آله تجديد مي‌گردد! 🔰گفتم چرا ؟ فرمود: 🔰زيرا كه ايشان خود را در دست ديگران مى بينند . 📚 علل الشرائع ج۲ ص ۳۸۲ 📚بحار الأنوار ج۹۱ ص ۱۳۵ حدیث ۳ ⭕️فلذا مرحوم رحمه الله در مورد چنین توصیه کردند: 🔰 سزاوار است که باشی در این روز ، به جهت علیه السّلام ، و بودن آن حضرت از تصرّف در أمور رعیّت خود و فوت شدن با آن حضرت ، به علاوه آن که حزن تو باعث بر عصمت و طهارت سلام الله علیهم است ، زیرا که اندوه آن بزرگواران در این روز ، تازه و می شود ..... و👈 معلوم است که حزن و اندوه آنها نه از جهت حبّ و است ، بلکه از جهت و بر امّت و رعیّت است که آنها را در حیرت و می بینند ، و ممکن نیست ایشان را آنها.👉 📚 هدیة الزّائرین . محدث قمی .صفحه ۵۴۶ 🌸اللهم عجل لولیک الفرج بحق هذا الیوم🌸 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 هر کسی حافظ جان اوست و عدم پرداخت آن خوف او را دارد. ⭕️قال الصادق صلوات الله علیه: ✅ اِذْهَبْ فَأَعْطِ عَنْ عِيَالِنَا اَلْفِطْرَةَ وَ أَعْطِ عَنِ اَلرَّقِيقِ وَ اِجْمَعْهُمْ وَ لاَ تَدَعْ مِنْهُمْ أَحَداً فَإِنَّكَ إِنْ تَرَكْتَ مِنْهُمْ إِنْسَاناً تَخَوَّفْتُ عَلَيْهِ اَلْفَوْتَ قُلْتُ وَ مَا اَلْفَوْتُ قَالَ اَلْمَوْتُ . ⭕️حضرت امام صادق صلوات‌الله‌علیه به مُعَتِّب (غلام و وکیل خرج منزلشان) فرمودند: 🔰 برو و اهل و عیال و غلامانم را بپرداز و هیچ کدام را از قلم نیانداز؛ زیرا اگر ی انسانی را ندهی، از فوت او بیم دارم. معتّب پرسید: منظورتان از چیست؟ حضرت فرمودند: منظورم، اوست! 📚 کافی ، ج۴، ص۱۷۴ 📚علل الشرائع ، ج۲، ص۳۸۹ ⭕️ رحمه الله در ذیل حدیث نوشتند: ✅ موثق. و يدل على أن زكاة الفطرة وقاية للإنسان كما أن زكاة المال وقاية له. 🔰 دلالت بر این دارد که زکات فطریه حافظ است چنانچه زکات مال انسان است. 📚 مراه العقول . جلد ۱۶، صفحه ۴۲۴ 💠 خوب است که مومنین این واجب الهی را حتما انجام دهند و به وظیفه خود عمل کنند روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 پشیمانی لعنه الله یار از کارهایش (منابع شیعه و سنی) 🖇 1شوال سالروز به درک واصل شدن عمروعاص لعنت الله علیه (با تأخیر) ✅ لودَّ ابوک انّه کان مات فی غزاه ذات السلاسل؛ انّی قد دخلت فی اُمور لا ادری ما حجّتی عندالله فیها. ثمَّ نظر الى ماله فراى کثرته، فقال: یا لیته کان بعراً، یا لیتنی متُّ قبل هذا الیوم بثلاثین سنه، اصلحتُ لمعاویه دنیاه وافسدتُ دینی، آثرتُ دنیای و ترکتُ آخرتی، عَمِی علیَّ رشدی حتّى حضرنی اجلی، کانّی بمعاویه قد حوى مالی واساء فیکم خلافتی ⭕️ عمروعاص ملعون در لحظه مرگ به فرزندش گفت: 🔰 دوست داشتم که در ذات‌السلاسل مرده بودم و دست به این کارها نمی‌زدم. اکنون نمی‌دانم نزد خدا چه دلیل و بیاورم. سپس نگاهی به فراوانش کرد و گفت: ای کاش، جمع می‌کردم و این اموال را جمع نمی‌کردم. ای کاش سی سال قبل مرده بودم و با برای دنیایم همکاری نمی‌کردم و را به دنیا نمی‌فروختم 📚 تاريخ اليعقوبي نویسنده : احمد بن ابي يعقوب جلد : 2  صفحه : 222 📚 السعادة نویسنده : المحمودي الشيخ محمد باقر    جلد : 8  صفحه : 357 📚 الاربعين في حب امير المؤمنين علي بن ابي طالب عليه السلام نویسنده :   ابومعاش سعيد جلد : 2  صفحه : 110 📚ولاية أهل البيت عليهم السلام في القرآن والسنّة نویسنده : حسينه حسن الدريب جلد : 1  صفحه : 333 ⁉️ آقایون مگر معاویه چه کرد که عمروعاص از همراهی با او پشیمان بود⁉️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 کفر و لزوم بیزاری از و کسانی که بر تعداد امامان افزودند و 🖇 👇👇
🛑 کفر و لزوم بیزاری از و کسانی که بر تعداد امامان افزودند و 🖇 ⭕️ رُوِيَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُطَهَّرٍ قَالَ‌ كَتَبَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا إِلَى أَبِي مُحَمَّدٍ ع مِنْ أَهْلِ الْجَبَلِ يَسْأَلُهُ عَمَّنْ وَقَفَ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع‌ أَتَوَلَّاهُمْ أَمْ أَتَبَرَّأُ مِنْهُمْ ✅فَكَتَبَ إِلَيْهِ لَا تَتَرَحَّمْ‌ عَلَى عَمِّكَ لَا رَحِمَ اللَّهُ عَمَّكَ وَ تَبَرَّأْ مِنْهُ أَنَا إِلَى اللَّهِ مِنْهُمْ بَرِي‌ءٌ فَلَا تَتَوَلَّاهُمْ وَ لَا تَعُدْ مَرْضَاهُمْ وَ لَا تَشْهَدْ جَنَائِزَهُمْ‌ وَ لا تُصَلِّ عَلى‌ أَحَدٍ مِنْهُمْ ماتَ أَبَداً.سَوَاءٌ مَنْ جَحَدَ إِمَاماً مِنَ اللَّهِ أَوْ زَادَ إِمَاماً لَيْسَتْ إِمَامَتُهُ مِنَ اللَّه أَوْ جَحَدَ أَوْ قَالَ ثَالِثُ ثَلَاثَة.ٍ إِنَّ جَاحِدَ أَمْرِ آخِرِنَا جَاحِدُ أَمْرِ أَوَّلِنَا وَ الزَّائِدَ فِينَا كَالنَّاقِصِ الْجَاحِدِ أَمْرَنَا.فَكَانَ هَذَا أَيِ السَّائِلُ لَمْ يَعْلَمْ أَنَّ عَمَّهُ كَانَ مِنْهُمْ... ⭕️ احمد بن مطهر گوید: یکی از شیعیان به علیه السلام نامه نوشت و از شخصی پرسید که را تا علیه السلام قبول دارد.آیا چنین اشخاصی را دوست بدارم یا دشمن؟! امام به او نوشت: 🔰بر عموی خود نیاور!خدای متعال عمویت را ! از او چرا که ما به سوی خداوند از او بیزاری میجوییم. 🔰 این اشخاص را دوست مدار و 👈مریضهایشان را نکن و بر های آنان حاضر نشو و بر احدی از آنان .👉 🔰 👈 کسی امامی را از ناحیۀ خدا كرده باشد یا امامی را كه امامتش از سوی خدا نیست، بر امامان باشد یا قائل به (سه خدایی) باشد.👉 🔰 كسی كه امامتِ فرد ما را انكار كند، گویا امامت ما را انكار كرده و كسی كه تعداد ما را اضافه بداند، مانند كسی است كه از تعداد ما كاسته و امامت ما را انكار كرده است. 📚الخرائج و الجرائح، ج۱ص۴۵۲و۴۵۳ 📚وسائل الشیعة-ط آل البیت، ج۲۸ص۳۵۲ 📚بحارالانوار-ط‌دارالاحیاءالتراث-ج۵۰ص۲۷۵ 📚مستدرک الوسائل، ج۱۲ص۳۲۲ 📚جامع احادیث الشیعة، ج۱۴ص۴۴۸ 📚مکاتیب الائمه ج۶ص۲۶۶ ✍پ.ن: 💠طبق فرمایش امام و برای کسانی که امامت اهل‌بیت را انكار کردند اعم از و (یمنی ها)و و و و... و ایضا افرادی که بیشتر از دوازده امام دارند ممنوع هست زیراکه هستند و باید از آنها جست. 💠 فرمایش امام در مورد کسانی که امامت را تا امام هفتم قبول دارند حال کسانی که نه تنها حتی یک امام را قبول ندارند که آنان را نیز و و میکنند و بدتر از آن بد به حال کسانی که دست دوستی به گردن آنان انداخته و آنان را و خود میدانند 💠 ایضا قابل توجه دوستان که امام اینجا به صراحت ما را از همراهی در صلاه و تشیع جنازه و... نهی کردند و حق همراهی و معاشرت با مخالفین رو نداریم مگر به سبب (طبق روایت امام صادق) 💠 طبق این روایت اهل‌سنت و شیعیانی که اثناعشری نیستند (چه کمتر چه بیشتر) و تثلیثی ها (مسیحیان) همه مانند هم کافر هستند و لازم است برائت از آنها 💠 تقیه شیعه هست و درصورت تقیه به امر اهل‌بیت‌ باید با مخالفین همراهی کنیم ولی در حالت عادی این کار لازم نیست و باید دوری شود. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari