🛑 تحریف به زیاده در #دعای_عرفه توسط #صوفیه
🖇 دعا #عرفه با چاشنی عرفان #صوفی
🖇 مراقب #تحریفات این جماعت باشید
✅در قسمت آخر این دعای شریف بعد از ذکر و تکرار: یا رب، یا رب، .. یک سلسله کلماتی طولانی به دعا #اضافه شده که از لسان مبارک امام معصوم نیست، و از این جمله آغاز میشود 👈«إلهي انا الفقیر فی غنای ...» الی آخر...
📝ادامه مطالب👇👇
🛑 تحریف به زیاده در #دعای_عرفه توسط #صوفیه
🖇 دعا #عرفه با چاشنی عرفان #صوفی
🖇 مراقب #تحریفات این جماعت باشید
✅در قسمت آخر این دعای شریف بعد از ذکر و تکرار: یا رب، یا رب، .. یک سلسله کلماتی طولانی به دعا اضافه شده، و از این جمله آغاز میشود 👈«إلهي انا الفقیر فی غنای ...» الی آخر
نظرات بعض #محدثین محقق شیعه درمورد عبارات آخر دعا:
1⃣ ثقه الإسلام #شیخ_عباس_قمی رحمه الله در (کتاب مفاتیح الجنان) در پایان اصل دعای روز عرفه امام حسین علیه السلام چنین آورده است:
🔰امام عليه السلام پس از تکرار بسیار از ذکر یا رب، کسانی که در اطراف آن حضرت بودند و همه به دعای آن بزرگوار متوجه بودند و آمین می گفتند و صداهای آنان به گریستن بلند بود تا غروب کرد آفتاب و به جانب مشعرالحرام #روانه شدند.
💠اکنون از این بیان که مرحوم شیخ در پایان اصل این دعا آورده معلوم می شود که #پایان این دعا تا همین ذکر یا رب در همان غروب روز عرفه بوده و کاروان بعد از ان به سوی مشعرالحرام رهسپار شدند. و دیگر مجالی برای خواندن این اضافات #نبوده است.
🔆اما مرحوم شیخ گویا #علت اینکه این اضافات را در پیرو این دعا آورده چنین یادآور شده که تنها استناد به کتاب شریف #اقبال کرده است که آنهم از قول علامه مرحوم #مجلسی رحمه لله رد شده است، و چنین می فرماید که در نسخه #اصلی کتاب اقبال چنین اضافاتی نیامده و در چاپهای بعد این اضافات اضافه شده!
2⃣ #علامه_مجلسی رحمه الله نیز می فرماید:
🔰 در «بلد الأمين» از کفعمی و ابن طاوس (در مصباح الزائر) این دعای شریف را نقل کرده اند و لكن قسمتی که از جمله: 👈إلهي أنا الفقير في غنای...👉 تا پایان اضافات ذکر کرده اند در بعضی از نسخه های #قدیمی اقبال یافت #نشده است و عبارات آن موافق بیان #معصومین علیهم السلام نیست، و همچنین این عبارات بر وفق #مذاق_صوفیه است که بعضی از مشایخ آنها بر این دعا اضافه کرده اند و با دخالت آنرا به اصل دعا ملحق نموده اند.
✅بنابراین معلوم گردید نه اینکه (ابن طاوس علیه الرحمه) این اضافات را خود در کتاب خود آورده، بلکه بعد که بعضی نسخ آن تجدید چاپ شده افرادی با نظر خصوصی و بدون مسئولیت که رعایت اصول #اخلاقی و #وجدانی نداشته اند این اضافات را به اصل دعا پیوست داده اند.
📚بحارالانوار ج۹۵ ص۲۲۷-۲۲۸/علامه مجلسی/مصحح:ابراهیم میانجی/ناشر:دار احیاءِ التراث العربی/بیروت
3⃣ جلال الدین #همایی (تصوف پژوه و مفسر مثنوی) کتاب #مولوی نامه خود در پاورقی می نویسد:
🔰«تمام اين فقرات را عينا و بى كم و زياد در نسخه قديم كتاب «الحكم العطائية» ديده ام شامل دعوات و مقامات #عرفانى «ابن عطاء الله اسكندرانى شاذلى» تاج الدين ابو الفضل احمد بن محمد #صوفى_عارف معروف سده هفتم هجرى كه وفات او را در ۷۰۹ ه. ق نوشته اند؛»
📚مولوی نامه مقدمه ج۲ص۱۸/جلال الدین همایی/ناشر:نشر هما/تهران۱۳۸۵
💢نکته:با مراجعه به نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی مشخص شده که نسخه ای که به تاریخ ۹۵۷ ه ق نوشته شده این ذیل را ندارد
👤آقای #جواد_قیومی_اصفهانی نیز در مقدمه کتاب اقبال می نویسد:
🔰نسخه فوق #اقدم نسخ موجود است.
📚الاقبال بالاعمال ج۱ ص۲۱/سید بن طاووس/مصحح:جواد قیومی اصفهانی/مرکز النشر التابع لمکتب الاعلام الاسلامی/قم۱۳۷۶
4⃣ آقای #محمد_حسین_طهرانی (از بزرگان عرفان مثلا اسلامی) نیز با قبول این که این فقرات مورد بحث متعلق به مناجات تاج الدین ابن عطاء الله اسکندرانی( #سنی_مالکی ) است،عبارات وی را نشانه #توحید_محض از نویسنده می داند.
جالب است که در مکتب ایشان یک سنی که #ملعون و #محروم است از معارف و دستش از ولایت حجج الهی خالی است به توحید محض میرسد !!!!
البته وقتی #ابن_عربی شیخ العارفین باشد و #بایزید سلطان العارفین حقا که این جماعت عارف مسلک بشوند مرید #عُمَریه.
📚الله شناسی ج۱ ص۲۵۳/محمد حسین طهرانی/ناشر:علامه طباطبایی/مشهد۱۴۲۶
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
مهدوی ارفع . آنتی صوفیه .mp3
1.12M
🛑 اصل دعای عرفه در این قسمت دومش هست!!😳
🖇 انتساب های #کذب و احادیث #جعلی در بیان #فلاسفه و #عرفا (1)
🔈بشنوید کلامی از #مادر_عروس 😅
🔰 جناب اقای #مهدوی_ارفع با تخصص شرح نهج البلاغه 😅 حالا متخصص در رجال و #تراث و حدیث هم شدند و نظر #وقیح خودشون رو اعلام کردند.
💢 جناب ارفع در کمال وقاحت اصل دعای عرفه که یقیناً منقول از لسان مبارک سیدالشهدا است را رها کرده و قسمت دوم دعا که منقول از یک #سنی_صوفی است را با ارزش تر و عمیق تر از قسمت اول می داند .
یعنی ارزش دادن به کلام یکصوفی و بی ارزش قرار دادن کلام ولی خدا
🔥قبح الله وجهک
📍درضمن مغالطه کردید بدانید که علما ما در مورد این فقره اضافی دعا دو دسته اند
عده کثیری که محدث و متخصص هستند انتصاب این کلام را به امام رد کردند
دسته دیگر هم اصلا نتوانستند تشخیص دهند و صرفا نقل کردند.
چنانچه توضیح دادیم قبلا
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #حزن_اهلبیت و شیعیان صلوات الله علیهم در عیدفطر و #عید_قربان
💔صلی الله علیک یا صاحب الزمان...
⭕️ قال الباقر علیه السلام:
✅ مَا مِنْ عِيدٍ لِلْمُسْلِمِينَ أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ يَتَجَدَّدُ فِيهِ لآِلِ #مُحَمَّدٍ صلّی علیه و آله حُزْنٌ . قُلْتُ فَلِمَ ؟ قَالَ لِأَنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِي يَدِ غَيْرِهِمْ .
⭕️عبدالله بن دينار نقل میکند که حضرت #امام_باقر سلام الله عليه فرمودند :
🔰 اى عبدالله ، #عيدى از اعياد مسلمين نيست چه #قربان و چه #فطر ، مگر آنكه در آن عيد ، #حزن_آل_محّمد صلّی الله عليه و آله تجديد ميگردد!
گفتم چرا ؟ فرمود:
👈زيرا كه ايشان #حقّ خود (ولایت و هدایت مردم) را در دست ديگران مى بينند .
📚 علل الشرائع ج۲ ص ۳۸۲
📚بحار الأنوار ج۹۱ ص ۱۳۵ حدیث ۳
⭕️ #علامه_مجلسی اعلی الله مقامه ذیل حدیث می نویسند:
✅لأن العيد إنما وضع ليجتمع الناس عند الإمام و يأخذوا عنه معالم دينهم فإذا رأوا أئمة الضلال غاصبين لحقوقهم يضلون الناس عن الصراط المستقيم يحزنون لما يصيب الناس من الهلاك و الضلال لا لأنفسهم فإنهم في جميع الحالات فائزون بأعظم السعادات
🔰حکمت عید برای این است که مردم گِرد امام معصوم آیند و معالم دینشان را از ایشان اخذ کنند، اما اهل بیت علیهم السلام وقتی میبینند که حقشان در دست سرانِ گمراهی است و مردم را از صراط مستقیم منحرف میکنند و به هلاکت و ضلالت میکِشانند، محزون میشوند. لذا این حزن بخاطر خودشان نیست، چراکه آنان در اوج سعادتند.
📚مرآة العقول ج ۱۶ص۴۱۱
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 روز #عید_قربان حرمت عظیمی دارد..
🖇 عید قربان و آغاز #دهه_ولایت مبارک🌸
⭕️ و كَانَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ... فَإِذَا فَرَغَ مِنَ اَلصَّلاَةِ صَعِدَ اَلْمِنْبَرَ ثُمَّ بَدَأَ فَقَالَ:
✅... إنَّ هَذَا يَوْمٌ حُرْمَتُهُ عَظِيمَةٌ وَ بَرَكَتُهُ مَأْمُولَةٌ وَ اَلْمَغْفِرَةُ فِيهِ مَرْجُوَّةٌ فَأَكْثِرُوا ذِكْرَ اَللَّهِ تَعَالَى وَ اِسْتَغْفِرُوهُ وَ تُوبُوا إِلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ اَلتَّوّٰابُ اَلرَّحِيمُ ...
⭕️امير المؤمنين صلواتاللهعلیه در خطبه نماز روز عيد قربان فرمود:
🔰 #حرمت امروز زياد و آرزوى بهره ورى از بركات آن بجا و اميد مغفرت الهى در آن پسنديده است. پس #ذكر خداى بزرگ را زياد گوييد و #استغفار كنيد و #توبه نماييد كه او توبه پذير و مهربان است.
📚من لا یحضره الفقیه ج1 ص518
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #آیه_تبلیغ برای ابلاغ #ولایت_امیرالمؤمنین نازل شد. در اعتراف #اهلسنت
🖇 #غدیر_و_ولایت_امیرالمؤمنین(2)
🖇 شان نزول آیه تبلیغ (1)
👤 #آلوسی از مفسرین بزرگ #اهلسنت به نقل از #ابن_مسعود ميگويد:
✅وأخرج ابن مردويه عن ابن مسعود قال: كنا نقرأ على عهد رسول الله صلّى الله عليه وسلّم يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ أن عليا ولي المؤمنين وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وخبر الغدير عمدة أدلتهم على خلافة الأمير كرم الله تعالى وجهه،
🔰 ما در زمان پيامبر(صلی الله علیه وآله) اين آيه قرآن را اينگونه قرائت ميكرديم:
يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ 👈أن عليا ولي المؤمنين👉 وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ
يعني برسان رسالت حق را كه #علي (علیه السلام) مولاي مؤمنين است.
📚روح المعاني في تفسير القرآن ج3 ص359
📚 الدر المنثور للسيوطي، ج2، ص298
📚 فتح القدير للشوكاني، ج2، ص60
📚المنار لرشيد رضا، ج6، ص463
سوال از اهلسنت⁉️
۱. چرا بعد ها توسط علما اهلسنت شان نزول این آیه انکار شد⁉️
۲. واکنش شما و صحابه نسبت به این رسالت پیامبر چه بوده⁉️
۳. اگر ولایت ابلاغ شد پس چرا بعد پیامبر خلیفه کس دیگری شد⁉️
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #روزهی روز #عید_غدیر برابر است با ۶۰ ماه روزه به روایت #اهلسنت
🖇 #غدیر_و_ولایت_امیرالمؤمنین(3)
✅عَنْ شَهْرِ بْنِ حَوْشَبٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: مَنْ صَامَ يَوْمَ ثَمَانِ عَشْرَةَ مِنْ ذِي الْحِجَّةِ كُتِبَ لَهُ صِيَامُ سِتِّينَ شَهْرًا، وَهُوَ يَوْمُ غَدِيرِ خُمٍّ لَمَّا أَخَذَ النَّبِيُّ ﷺ بِيَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، فَقَالَ: " أَلَسْتُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ؟ "، قَالُوا: بَلَى يا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ: " مَنْ كُنْتُ مَولاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ
🔰ابوهریره:هرکس روز هجده ذی الحجه را روزه بگیرد، ثواب روزه شصــــــــــــــــت ماه (مساوۍ ۱۸۰۰ روز ) برای وی نوشته میشود،وآن روز #غدیر_خم است وقتی که پیامبرﷺ دست #علی_بن_ابی_طالب را گرفت وگفت ..من کنت مولاه فعلی مولاه و #عمر_بن_حطاب نیز با علی #بیعت کرد.
📚تاريخ بغداد، ج ۸ ص۲۲۰
سوال از #اهلسنت⁉️
۱. آیا ثواب روزه گرفتن روز اعلام #دوستی کسی ثواب شصت ماه روزه را دارد ⁉️
۲. روزی هزاران نفر قهر وآشتی میکنند،چرا برای #دوستی هیچکس ثواب روزه درنظر گرفته نمیشود ⁉️
۳. چه #دلیلی دارد برای این روز این همه ثواب قرار داده شده باشد⁉️
#امام_زمان #حجاب #من_غدیری_ام #غدیر
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 ۵ روز دیگر تا عیدالله الاکبر #عید_غدبر
اشهدان امیرالمؤمنین علیاً ولی الله❤️
#امام_زمان #حجاب #غدیر #من_غدیری_ام
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 سلام کردن #عمر و #ابابکر به علی بن ابی طالب با لقب #امیرالمؤمنین در زمان #حیات رسول الله
🖇 ۱۳ ذی الحجه سالروز اعلام همه گانی لقب امیرالمؤمنین برای حضرت امام علی صلواتاللهعلیه
🖇 #غدیر_و_ولایت_امیرالمؤمنین (4)
✅ عَنْ أَبِي بُرَيْدَةَ أَنَّهُ دَخَلَ أَبُو بَكْرٍ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ اذْهَبْ وَ سَلِّمْ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ أَنْتَ حَيٌّ قَالَ وَ أَنَا حَيٌّ ثُمَّ جَاءَ عُمَرُ فَقَالَ لَهُ مِثْلَ ذَلِكَ وَ فِي رِوَايَةِ السَّبِيعِيِ أَنَّهُ قَالَ عُمَرُ وَ مَنْ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ قَالَ عَنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ أَمْرِ رَسُولِهِ قَالَ نَعَمْ
🔰وارد شد #ابو_بكر نزد رسول خدا .پس بر رسول خدا سلام كرد.
پيامبر فرمود: برو و بر #امير_مؤمنان نيز سلام كن
.پس گفت:اى رسول خدا! شما زنده ای (امیرالمؤمنین خودت هستی نه کس دیگر)
پیامبر فرمودند: بلی من زنده ام (ولی امیرالمؤمنین #مختص به کس دیگری هست)
پس ابوبکر گفت : امير مؤمنان كيست؟
پيامبر گفت: #على_بن_ابى_طالب😍
🔰آنگاه #عمر داخل شد.پس #سلام كرد.
پيامبر فرمود:برو و به #امير_مؤمنان هم سلام كن.
پس گفت:اى رسول خدا!امير مؤمنان كيست؟
پيامبر فرمود: #على بن ابى طالب.
گفت:آيا اين امر به فرمان #خدا و #فرستاده اوست؟
پيامبر فرمود بله
📚المناقب ج ۳ ، ص ۵۳
📚الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۲۸۹
📚مدینة معاجز الأئمة ج ۱، ص ۶۹
#غدیر #عید_غدیر #حجاب #امام_زمان #من_غدیری_ام
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari