eitaa logo
روانشناسی یا فطرت شناسی
177 دنبال‌کننده
957 عکس
29 ویدیو
11 فایل
سایکولوژی روان‌شناسی نیست! سایکولوژی خوانده پشیمان
مشاهده در ایتا
دانلود
😈 رابرت اسپیتزر؛ مروج همجنس بازی 🔺 رابرت اسپیتزر نقش مهمی در خارج کردن همجنس‌بازی از لیست بیماری‌های روانی در آمریکا ایفا کرد. پژوهش‌های او در مورد گرایش جنسی به همجنس (!) بر تصمیم سازمان بهداشت جهانی برای خارج کردن همجنس‌گرایی (بخوانید همجنس‌بازی) از طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها نیز تأثیر گذاشت. اگر سازمان بهداشت جهانی در روز ۱۷ ماه مه سال ۱۹۹۰ همجنس‌گرایی (!) را بیماری‌زدایی نمی‌کرد، بسیاری از دستاوردهای بین‌المللی جنبش دگرباشان جنسی ممکن نمی‌شد. (!!!) 🆔 @ravanshenasi_fetrat
📚 کتابشناسی رابرت اسپیتزر ⚠️ با کمال تأسف کتاب های گمراه کننده سایکولوژیست های ملحد ترجمه شده و به عنوان کتاب های علمی منتشر می شود و بدون اینکه مورد نقد و بررسی جدی قرار بگیرد، در اختیار جوانان و عموم مردم قرار داده می شود! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕 کتاب مقدس روان پزشکی 😈 رابرت اسپیتزر: کتاب «راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی» مانند انجیل در روان پزشکی است! 🔺 در سال 1973 به تعریفی رسیدم که طبق آن همجنس بازی یک بیماری روانی نیست! 👯‍♂️ 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 سایکولوژی؛ مروج همجنس بازی 🔺در حالی که همجنس بازی در کتاب های اصلی علم منحط سایکولوژی به صراحت به عنوان یک رفتار عادی مطرح شده است، این کتاب ها در دانشگاه ها آموزش داده می شود و استادهای دانشگاه (!) این کتب ضاله رو به دانشجوها تعلیم داده و از بیت المال حقوق استادی دریافت می کنند! 📚 برای نمونه در کتاب های «خلاصه روانپزشکی» کاپلان-سادوک و «راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی» همجنس بازی رفتاری نرمال و بهنجار معرفی شده است! 👈 گرچه غربزده های معلوم الحال بارها از نرمالیزاسیون و عادی سازی اعمال ضدایرانی و جامعه ستیز گفته اند و علیه فرهنگ اسلامی و ایرانی موضع گیری کرده اند، ولی باید اذعان کرد که یکی از مراکز اصلی این پدیده شوم دانشگاه ها هستند! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انسان شناسی غربی 🔺 فروید: غرایز عناصر اصلی شخصیت هستند 👈 فروید به غلط انسان را نوعی حیوان تلقی می کند که اسیر غرایز است و عنصر اصلی شخصیت او را غرایزش شکل می دهد؛ در حالی که انسان بر خلاف حیوانات دارای اراده است و می تواند غرایز را در اختیار بگیرد و از اسارت آنها خارج شود. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انسان شناسی غربی 🔺 کارل یونگ: قدرتمندترین کهن­ الگو (دیرین گونه) سایه است که شامل غرایز بنیادی و ابتدایی می­ شود 👈 یونگ که به ظاهر دارای گرایشات مادی زیادی است، پس از عبور از نظریه سایکوسکشوال فروید و پرداختن به مسائل غیرمادی، همانند فروید اسیر غرایز می شود و مهمترین بعد شخصیت انسان را غرایز او می داند و همچنان در حیوان انگاری انسان متوقف می شود! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انسان شناسی غربی آلفرد آدلر: 🔺 هدف­های ما آرمان ­هایی خیالی هستند که نمی­ توانند در برابر واقعیت آزمایش شوند. اعتقاد به وجود زندگی پس از مرگ بر پایه واقعیت عینی قرار ندارد، اما برای شخصی که به این نظر معتقد باشد، واقعی است. آدر این مفهوم را با عنوان غایت­ نگری خیالی بیان کرد. 🔺 بهترین بیان آرمان‌های خیالی که انسان­ها تاکنون آن را به وجود آورده­اند، مفهوم خدا است (منبع: نظریه های شخصیت شولتز، ص142) 👈 آدلر نه تنها بنا بر روال معمول سایکولوژی رابطه با خدا را نادیده می گیرد، بلکه وجود خدا را خیالی تلقی کرده و آن را صریحا انکار می کند! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انسان شناسی غربی 🔺 آلفرد آدلر: احساس‌­های حقارت منبع همه تلاش­ های انسان هستند. پیشرفت، رشد و ترقی فرد در نتیجه جبران است، یعنی ناشی از تلاش­ های ما برای غلبه کردن بر حقارت­ های واقعی یا تخیلی‌مان. 👈 آدلر به جای توجه به توانایی های انسان، به ضعف ها و حقارت های او توجه می کند و انسان را موجودی ضعیف و حقیر در نظر می گیرد! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انسان شناسی غربی 🔺 کارن هورنای: تنها چیزی که می­ تواند رشد ما را مسدود کند، جلوگیری از نیاز ما به امنیت در کودکی است 👈 کارن هورنای همانند فروید نگاهی جبرگرایانه به انسان دارد و شخصیت انسان را در دوران کودکی محصور کرده و اراده او برای تغییر و رشد را در بزرگسالی نادیده می گیرد. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انسان شناسی غربی 🔺 آبراهام مازلو سلسله مراتب نیازها رفتار انسان را برانگیخته و هدایت می­‌کنند و عبارتند از نیازهای فیزیولوژیکی، ایمنی، تعلق‌­پذیری و عشق، احترام و خودشکوفایی. این نیازها غریزی هستند و تحت تأثیر عوامل ارثی قرار دارند. با این حال توسط یادگیری، انتظارات فرهنگی، ترس و مخالفت به تعویق می­‌افتند. 👈 مازلو نیز مانند سایر سایکولوژیست ها و دانشمندان غربی، انسان را نوعی حیوان دانسته و او را محصور در غرایز حیوانی تلقی می کند. در حالی که انسان بر خلاف حیوانات دارای اراده و اختیار است و می تواند از نیازهای غریزی و مادی خود صرف نظر کرده و به دنبال تعالی باشد. مازلو رابطه انسان با خدا و این نیاز اساسی را نادیده گرفته و به مادی بودن تفکر انسان شناختی خود صحه گذاشته است. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
🔴 انسان شناسی غربی 🔺 فروید: اغلب انسان ها آشغالند من در انسان­ها به طور کلی، چیز کمی یافته­ام که خوب باشد. بنابر تجربه من، اغلب آنها آشغالند 🔺 هدف نهایی و ضروری در زندگی کاهش تنش است. نهاد (غریزه) قدرتمندترین بخش شخصیت است و ساختاری ارثی دارد و مبنای آن فیزیولوژیکی است. 🔺 انسان ها محکوم به مبارزه با نیروهای درونی هستند و تقریباً همیشه محکوم به باختن هستند. 🔺 ساختار شخصیت از سه قسمت نهاد (غریزه)، من و فرامن تشکیل شده است (تثلیث و انسان شناسی تثلیثی) ✝️ 👈 فروید نگاهی بسیار بدبینانه به انسان دارد و او را موجود بی ارزش، دچار تنش و ناکامی، غریزه محور (مانند حیوانات) دانسته و دارای شخصیتی سه گانه و تثلیثی می داند. وی با انتشار نظریاتش جامعه را به سمت حیوان صفتی و درنده خویی سوق داد و روابط اجتماعی را به شدت مخدوش کرد. 🆔 @ravanshenasi_fetrat