eitaa logo
پژوهشکده باقرالعلوم
715 دنبال‌کننده
966 عکس
281 ویدیو
14 فایل
کانال اطلاع رسانی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام ارتباط با مدیر: @m_jamalikia
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 ✅ تبعیت از فرمان خدا در زندگی 📖 تبعیّت یعنی ارتباط و وابستگی چیزی (تابع) به چیزی (متبوع) که از این عنوان به مناسبت در بابهای طهارت، صلات، جهاد، تجارت، نکاح و لقطه سخن رفته است. 🎙 آیت‌الله محسن اراکی 📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
📗 «دخترم چادر نمی‌پوشد» ➖این کتاب را بخوان👆 🔹کتاب «دخترم چادر نمی‌پوشد» تلاشی است برای کمک به والدین و دغدغه‌مندانی که بهترین‌ها را برای دختران نوجوان و جوان خود می‌خواهند و دوست دارند در زمینه حجاب و عفاف نیز به پوشش چادر که حجاب برتر است آراسته شوند. 🔸موضوع کتاب ممکن است این تصور را ایجاد کند که قرار است با برخی مطالب کلیشه‌ای در حوزه حجاب و عفاف مواجه شویم؛ اما با خواندن همان چند سطر اول، مخاطب در می‌یابد که با فضایی کاملا جدید و متفاوت مواجه است که جذابیت آن، خواننده را ناخودآگاه با خود همراه می‌کند. 🔰 امتیاز اصلی کتاب که آن را از سایر کتاب‌های هم‌ردیف خود متمایز کرده آن است که توانسته محتوای علمی و یافته‌های پژوهشی را در قالبی نوین، جذاب و قابل فهم برای مخاطبان عام عرضه کند؛ به نحوی که هم رضایت مخاطب فرهیخته تأمین می‌شود و هم مخاطب عام به راحتی از مطالب کتاب می‌تواند بهره‌مند گردد. 📖در این کتاب بین یافته‌های علمی با راهکارهای تربیتی پیوند ایجاد شده است. نکات تربیتی که مبتنی بر روانشناسی است حاکی از احاطه علمی کتاب بر مسأله مورد پژوهش است. ✏️ مؤلف: سمیه السادات موسوی و سیده زهرا موسوی 📝 تدوین: پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام 📚 ناشر: شرکت چاپ و نشر بین‌الملل 📔 تعداد صفحات: 188 📝 برای آشنایی کامل با کتاب متن را بخوانید:‌ http://rbo.ir/__a-3545.aspx 📚 تهیه اثر از فروشگاه اینترنتی پژوهشکده: https://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=610 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) | eitaa.com/rboresearch
✍️ سلسله آموزش‌های نویسندگی 💢برای «که» بنویسیم؟ نوشتن، «ارتباط کتبی» با خوانندۀ اثر است و کلام تو، وسیلۀ ارتباط. اگر مقصودت به خواننده منتقل نشود، چه فایده؟ اگر با مخاطب، نتوانی رابطه برقرار کنی، از نوشتن چه سود؟ پس، شناخت مخاطب ضروری است. این‌که بدانی با چه کس رویارویی، خوانندگان سخن و شعر و مقاله و داستانت چه کسانی‌اند؟ بُرد و تأثیر نوشته‌ات تا چه حد است؟ اصلاً می‌خوانند یا فقط تو می‌نویسی؟ می‌خرند، یا فقط تو چاپ می‌کنی؟ می‌فهمند، یا تو فقط صفحه پر می‌کنی؟ ادبیات کودکان هم از همین مقوله است. بسیارند کسانی که برای «کودک» مطلب می‌نویسند، اما دنیای کودک را نشناخته‌اند. و بسیارند کسانی که شاعر شعر کودکانند، اما فضای کودکانه در شعرشان نیست، هر چند الفاظ بچگانه به کار برند. یعنی: مهم، شناخت حوزه واژه‌های کودکانه و دنیای خاص کودکان است و به زبان آنان و متناسب با فهم و درک و زمینۀ آنان سخن گفتن. کتابی هم که برای کودکان نوشته می‌شود، کافی نیست که فقط نامش کودکانه باشد یا تصاویر رنگی‌اش برای این قشر و «گروه سنی» گیرا و جاذب باشد. مفاهیم و محتوا را هم باید لحاظ کرد. باری... وقتی می‌نویسید، تصور کنید خوانندگان خویش را (از قشر‌ها و گروه‌های مختلف) که روبروی شما نشسته‌اند و با آنان حرف می‌زنی. «ارتباط مستقیم»!... مردم، امروز به چه چیزهایی نیاز دارند؟ خواستار چه مطالبی هستند؟ کدام مطالب و پیام‌ها و نوشته‌ها و تحقیق‌ها، برای امروز زندگیشان و زندگی امروزشان، کارساز و راهگشا و مفید است و از خواندن، بهره می‌برند؟... به راستی اگر این جهات در نظر نباشد، در «خلأ» نوشتن، و برای توده‌های انبوهی از «خوانندگان نامشخص» و نمی‌دانم در کجا و در چه سن و با چه شرایط نوشتن، چه دردی را دوا می‌کند؟ ناگفته نماند که: کار ادبی و هنری و شعر، ‌قدری باید ایهام‌ها و ابهام‌ها و رمز و راز و کنایه و تشبیه و توصیف و استعاره و زبان چند بعدی و قالب فوق عادی و سطح فوق معمولی و... داشته باشد. ولی تا چه حد؟... آیا حتی به قیمت تبدیل ادب و شعر و هنر، به ابزاری بی‌استفاده برای مردم؟ و به بهای بی‌مشتری و بی‌مستمع ماندن دستاوردهای ادبی و شعری؟ اگر بنا باشد «ادبیات» به صحنۀ زندگی هم بیاید و در متن حیات مردم جاری و ساری باشد، به معنای از دست دادن وجهه و صبغۀ ظریف و جالب و جاذب «صناعات» لفظی و معنوی نیست. اما... نباید فراموش کرد که کار قلمی، برای مردم و در خدمت حق و در ارتباط با خلق است. فاصله‌ها را باید پر کرد، ‌تا «ارتباط متقابل» میسور گردد. 🔹 جواد محدثی، کتاب «با اهل قلم» 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch
✅ سرباز کوچک ما خمین که بودیم، سنگربندی می‌کردیم. من بچه بودم تفنگ داشتم. این اخوی بزرگ ما تفنگ‌انداز است. هرج و مرج بود. دولت مرکزی قدرت نداشت. ما سنگر می‌رفتیم [در مقابل] این اشراری که حمله می‌کردند و می‌خواستند بگیرند و چپاول کنند. این‌ها از چی ما را می‌ترسانند؟! ما شیعه آن‌ها هستیم که بچه‌های کوچکشان را برای اسلام فدا کردند. 📖 برگرفته از کتاب «آقا روح الله» نوشته حمیدرضا باقری 📚 پیوند خرید کتاب: pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=513 💻 آدرس تارنمای پژوهشکده: 🌐 https://rbo.ir 📱 ما را در ایتا و بله دنبال کنید: 🆔 @rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔰 کارگروه تجربه‌نگاری تبلیغی فرهنگی 🔹 یکی از محور‌های کاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام، تهیه نگاشت دانشی تجارب فرهنگی و تبلیغی موفق نیرو‌های انقلاب اسلامی است که تحولی بارز ولو در گستره اندک را رقم زده‌اند. 🔸به همین منظور کارگروه «تجربه‌نگاری تبلیغی-فرهنگی انقلاب اسلامی» تشکیل و تاکنون حدود ۶۰ موضوع کاری از سوی این کارگروه برای اقدامات بعدی شناسایی شده است که از آن‌ها ۱۲ خروجی حاصل شده و ۱۳ مورد در دست اقدام است. 🔹 برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای محققان علاقه‌مند ورود به این میدان، قراردادن کارشناس تأیید سوژه‌ها در فرایند و نیز مربی و ناظر همراه محققان جهت ارتقای تحقیقات جزو مراحل جدی فرایند‌های طی‌ شده توسط کارگروه بوده است. 📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
📝 راهنمای نگارش مقاله علمی پژوهشی ✅ بخش اول 💢 مقاله علمی پژوهشی چیست؟ 🔹مقاله علمی پژوهشی، مقاله‌ای است که نوآوری داشته باشد و جستجوی یه بحث جدید در تاریخ علم که قبلا در مورد آن کاری نشده است، دشوار است. این نوآوری نباید فقط در روش جدید، تعریف جدید، مساله جدید و ... در تاریخ علم باشد. 🔸هدف اصلی مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است. یکی از بخش‌های چنین مقاله‌ای مرور ادبیات است. 🔹در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات به عنوان اساس و بنیان کار ارائه می‌شود و بینش جدیدی را که محقق به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می‌کند. 🔸این مقالات برخلاف مقالات علمی ترویجی که هدف آن خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده‌های دیگران است، در پی ایجاد و ترویج موضوع جدیدی هستند. 🔹بخش‌های اساسی یک مقاله علمی پژوهشی به ترتیب زیر است: عنوان؛ اسامی نویسندگان؛ چکیده؛ بدنه مقاله شامل مقدمه، پیشینه تحقیق؛ روش تحقیق؛ نتایج؛ جمع‌بندی شامل بحث و مقایسه، کاربرد نتایج در دنیای واقعی، پیشنهاد تحقیقات آینده؛ سپاسگزاری و منابع. 📌در ادامه مطالب کانال هرکدام از این بخش‌ها به تفصیل بیان خواهد شد. 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch
🔰 سلسله نشست های اندیشه‌ورزی قرآن و حکمرانی با موضوع: فرایند مدیریت مسئله نشست دهم 🔹ارائه دهنده: آقای مهدی افراز (دبیر گارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم) 🔸دبیر علمی: حجت الاسلام مسعود رائیجی (دستیار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در امور حکمرانی قرآنی) 🗓 زمان: یکشنبه ۵ شهریور، ساعت ۱۳ 📍سازمان دارالقرآن الکریم 📚پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch
📓 یادداشت | سلبریتی‌هایی برای جمهوری اسلامی در میانه اصالت، بی‌سامانی و سیاست ✍️ سیدعلی موسوی 📝 سلبریتی دنبال خوش رقصی است. فارغ از هر نظام سیاسی، کمپانی به طور طبیعی ضمانت‌های خوش رقصی هر سلبریتی‌ای را قبل از تریبون دادن و بزرگ کردنش، می‌گیرد. تعبیر خوش رقصی تعبیر زننده‌ای است اما منطق زیست سلبریتی چیزی جز این نیست. 🔸به هر حال این رها بودن حوزه سیاستی تعامل با این جماعت چیزی جز سیاست استعماری امریکایی نیست؛ سیاستی که امریکا حاضر نیست در کشور خودش به آن عمل کند بلکه با دیکتاتوری آهنین تمامی کمپانی‌ها هنرمندان را به بردگی می‌کشند. 🔹ما منطق بردگی را قبول نداریم اما جریان مدرن پرست اگر می‌خواهد بر اساس قواعد مدرن امریکایی کشور را اداره کند، نباید به توصیه‌های استعماری امریکا توجهی داشته باشد بلکه باید متوجه عملکرد واقعی او باشد. 🔸این روزها سخن از بازگشت برخی چهره‌ها به روی آنتن است. هر کسی که قصد دارد به آنتن صداوسیما برگردد، اول باید برادری‌اش را ثابت کند. نیازی به خواندن توبه‌نامه‌های صوری نیست. 🔍 ادامه یادداشت را در پیوند زیر بخوانید:👇👇 http://rbo.ir/__a-3546.aspx 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch ⬅️ ایتا و بله
📓 یادداشت | چرا «نمایشنامه زوال دینداری ایرانیان» خودستیز است؟ ✍️ مهدی افراز دبیر کارگروه سیاست‌گذاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 📝 گم شدن یک سگ آپارتمانی و استرس غیرقابل وصفِ اعضای یک فامیل برای پیدا کردن آن، حکایتی بود که چند شب پیش توفیق شد به همراه خانواده در محوطه یک بوستان شاهد جزئیاتش باشیم. در ابتدا، عمق دل نگرانی‌ها و ابراز عواطف، موجبات تعجب بود، اما گفتگوها از جائی قابلیت هضم نداشت که مادر خانواده به بقیه تشر زد که به جای بحث‌های خاله زنکی گوشه‌ای بنشینند و ذکر أَمَّنْ يُجیب بگیرند! بعد از چند دقیقه هم یکی از دخترانِ جمع با تاکید بر مجرّب بودن توسل به ابراهیم هادی از همگی خواست به نیت مراجعت حیوانشان برای روح آن شهید ختم صلوات کنند و کردند... 🔸این نمونه در کنار رخدادهای بیشمار دیگر، روایت زنده‌ای از تغییر صورت‌بندی در سبک دینداری ایرانیان است. این آرایش متفاوت از تجلی ارزش‌ها و نمودهای دینی توانسته است با نوعی واسازی، فی‌المثل دلبستگی به سگ خانگی را به صورت تؤامان با ایمان به غیب، مداومت بر سنتهای برآوردن حاجات و دل آگاهی به وجود شهید در درون خود تجمیع کند. 🔹در ادامه این متن تلاش خواهم نمود توضیح دهم که چرا این برداشت از حیات دینی جامعه ایران به شدت ظاهرگرایانه، بی‌زمان، بی‌مکان ولی از همه مهم‌تر "خودستیز" است. 🔍 متن کامل یادداشت را در پیوند زیر بخوانید:👇👇 http://rbo.ir/__a-3547.aspx 🌐 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) @rboresearch ایتا و بله
📚 " تحلیلی بر مواجهه سیاستی جریان انقلاب، با موضوع سلبریتیزم " 🖋متن پیش رو، به گزارش نظرات اندیشه ورزان و کارگزاران جبهه انقلاب اسلامی در مورد سیاست های جمهوری اسلامی در مواجهه با پدیده سلبریتیزم می پردازد. این نظرات در دو لایه تبیینی و تجویزی، صورت بندی شده و مورد تحلیل و نقد قرار گرفته است. ✅برای دریافت این محصول می توانید از لینک زیر استفاده نمایید: https://eitaa.com/rboresearch/356 👇👇 @rboresearch ⬅️ ایتا و بله