eitaa logo
پژوهشکده باقرالعلوم
811 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
474 ویدیو
20 فایل
کانال اطلاع رسانی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام ارتباط با مدیر: @m_jamalikia
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 حکمرانی نوین 📝حجت‌الاسلام علی محمدی 🔰 آنچه در این مجموعه می‌خوانیم: 1️⃣ نسبت نهاد علم با روند مردمی‌سازی دولت 2️⃣ ایده امامت - ملت 3️⃣ دولت مردمی و دولت مردم 4️⃣ جانمائی حلقه‌های میانی در دولت مردم 5️⃣ نسبت فعالیت‌های اندیشکده معنا و حلقه‌های میانی 📚 پیوند خرید کتاب (دو جلدی): http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=509 http://pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=510 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
📗 آن صخره مرجانی؛ روایت تشکیل جبهه حجاب ضد طاغوت 🔹برای نسل ما که قصه پر غصه کشف حجاب را از مادربزرگ‌هایمان شنیده‌ایم و آن‌ها حکایت کردند که چه سختی‌هایی کشیدند، چه زنانی که کشته شدند، چه محرومیت‌هاییی که نسیب زنان مسلمان ایرانی شد، خواندن کتاب «صخره مرجانی» اگر واجب شرعی نباشد، تکلیف ملی هست. 🔸حجاب و عفاف خودش یک واجب شرعی است اما پوششی که حجاب را تأمین کند وابسته به عناصر دینی و اعتقادی، ملی و فرهنگی و حتی زیست‌بومی است. چیزی که همیشه باید در کنار مسائل حقوقی و سیاسی به آن توجه داشت. 🔰 در همین آغاز باید تکلیف عنوان کتاب را روشن کنیم! چرا صخره مرجانی؟ آیا حجاب یا چادر به صخره مرجانی تشبیه شده است؟ هرگز. ماجرا چیز دیگری است... 📝 معرفی کامل کتاب 👇👇 http://rbo.ir/__a-3636.aspx 📚 تهیه اثر از فروشگاه اینترنتی پژوهشکده: pbshop.ir/__p-p-624.aspx 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
🚩 ۱۹ دیماه؛ سالروز قیام خونین مردم قم را گرامی می‌داریم 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
📓 | 💡زمینه‌های قیام 19 دی مردم قم ✍️ رضا نوين 🔹برای بررسی قیام 19 دی مردم قم بایستی اول فضای سیاسی – اجتماعی سال 56 و فضای کلی دهه 50 را مورد کنکاش قرار دهیم. بصورت خیلی مختصر می‌توان گفت؛ در دهۀ 50 رژیم شاه یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای منطقه و دنیا بوده و از طرف دیگر، حمایت همه جانبۀ آمریکا پشتوانه این رژیم شاهنشاهی بوده است. به عنوان مثال «در سال 1356 درآمد نفتی ایران 7/20 میلیارد دلار بوده است». ارتش مدرن 400000 نفری مسلح به پیشرفته‌ترین تسلیحات و با تشکیلات دقیق و منظم که خشونتش زبان زد عام بود در اختیار رژیم ایران بود. 🔸شاه آن‌چنان به سلطنت خود امیدوار بود که در مصاحبه با خبرنگار ایتالیایی «اوریانا فالاچی» چنین مطرح می‌کند: «به طور کلی من تنها نیستم، بلکه نیرویی مرا همراهی می‌کند که دیگران آن را نمی‌بینند. قدرت من، قدرت خدایی است و در ضمن دستورهای مذهبی دریافت می‌کنم... می‌دانم از طرف او برای انجام یک مأموریت انتتخاب شده‌ام» 🔹شاه در ادامه مصاحبه سلطنت خویش را چنین وصف می‌کند: «سلطنت من کشور را نجات داد، به خاطر این که خدا کنار من بود. می‌خواهم بگویم تمام کارهایی که برای ایران کرده‌ام به تنهایی انجام نداده‌ام و کسی که پشت سر من بوده خدا بوده است». 🔸با توجه به فضای سیاسی – اجتماعی دهه 50، وقتی در چنین فضایی قیامی رخ می‌دهد باید ریشه‌های آن را مورد بررسی قرار داد که این قیام از کجا نشأت گرفته است. 🔍 متن کامل یادداشت را در پیوند زیر بخوانید:👇 http://rbo.ir/__a-3637.aspx 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch
✅ دیگر آن روزها گذشت یک روز فرماندار قم از صحن بزرگ به صحن کوچک آمده بود تا به حرم برود. من هم با آقامیرزا عبدالله اشراقی و چند نفر دیگر در مقبره محمدشاه نشسته بودیم و مباحثه می‌کردیم. او چنین تصور کرده بود که ما عمداً بی‌احترامی کرده‌ایم و در مقابل او بلند نشده‌ایم، در صورتی‌که فاصله‌اش با ما بیشتر از صد قدم بود. ما هم متوجه او نشدیم. خلاصه فرماندار قاصدی را به منزل حاج شیخ فرستاد و حاج‌میرزا مهدی را خواست ... فرماندار در آنجا گفت: این آقایان به من بی‌احترامی کرده‌اند... نمی‌دانم چطور شد که فرماندار از میان آنها فقط مرا نشان داد. میرزا مهدی هم به سراغ من فرستاد که به منزل حاج‌شیخ تشریف بیاورید. من هم رفتم. در آنجا مرحوم حاج‌شیخ به من گفت: «خواهش می‌کنم شما هم مثل حاج‌شیخ محمدتقی کاری نکنید که حوزه به هم بخورد!». گفت: «ولله من کاری نکرده‌ام.» گفت: «چرا استاندار عبور می‌کرده و شما جلویش پا نشدید؟». گفتم: «مگر بناست استاندار که از آن‌طرف می‌رود ما جلویش بلند شویم؟ این چه‌جور احترامی است؟» من هم بلند شدم و با تعرض بیرون آمدم. درس داشتیم، من بودم و آقای خمینی و آقای مجتهدی. قضایا را برای آن‌ها گفتم. آقای خمینی هم پا شد و آمد لب پشت‌بام مدرسه فیضیه و داد و فریاد کرد که: «دیگر آن روزها گذشت. این توقعات بی‌جا دیگر چیست؟» و تقریبا اعتراضش به حاج‌شیخ هم بود. آقای خمینی از همان اول جرأت داشت؛ خیلی هم جرأت داشت. 📖 برگرفته از کتاب «آقا روح الله» فصل هفتم، صفحه 250 تا 251 📚 خرید کتاب: pbshop.ir/Product.aspx?ProductID=513 🆔 @rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | احمد عزیزم : محور همه کمالات ادبش بود، [شهید کاظمی] رئوف بود... 🗓 19 دی سال‌روز شهادت سردار سرلشگر احمد کاظمی 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
✍️ سلسله آموزش‌های نویسندگی شیوۀ نگارش ضمیرهای شخصی پیوسته (۱) در فارسیِ معیار و غیرشکسته، رسم‌الخط ضمیرهای شخصی پیوسته (ـ‌‌م، ـ‌‌ت، ـ‌‌ش، ـ‌‌مان، ـ‌‌تان، ـ‌‌‌شان) در پیوند با انواع واژه‌ها به شرح زیر است: 1️⃣ واژه‌های پایا‌ن‌یافته به حرف پیوسته (مانند «ب» و «ه» و «یِ») و حرف جدا (مانند «ر»): - کتابم، کتابت، کتابش، کتابمان، کتابتان، کتابشان - توجهم، توجهت، توجهش، توجهمان، توجهتان، توجهشان - رأیم، رأیت، رأیش، رأیمان، رأیتان، رأیشان - برادرم، برادرت، برادرش، برادرمان، برادرتان، برادرشان یادآوری: در «کتابش»، الگوی هجای آخر cvc (= صامت + مصوت + صامت) است: کِ - تا - بَش. بنابراین درست نیست که کتاب‌اش بنویسیم و /کتابش/ بخوانیم. پس املای کتاب‌اش و نیز کتاب‌ات و کتاب‌ام، که پایان‌یافته به حروف پیوسته‌اند، نادرست است. 2️⃣ واژه‌های پایان‌یافته به صدای i: - صندلی‌ام، صندلی‌ات، صندلی‌اش، صندلی‌مان، صندلی‌تان، صندلی‌شان - سرمه‌ای‌ام، سرمه‌ای‌ات، سرمه‌ای‌اش، سرمه‌ای‌مان، سرمه‌ای‌تان، سرمه‌ای‌شان - جدایی‌ام، جدایی‌ات، جدایی‌اش، جدایی‌مان، جدایی‌تان، جدایی‌شان یادآوری: واژه‌های پایان‌یافته به صدای ey نیز مانند واژه‌های پایان‌یافته به i است: نِی‌ام، نِی‌ات، نِی‌اش، نِی‌مان، نِی‌تان، نِی‌شان. 3️⃣ واژه‌های پایان‌یافته به حرف «و» الف) با صدای o: مانتوام، مانتوات، مانتواش، مانتومان، مانتوتان،‌ مانتوشان یادآوری: واژه‌هایی مانند «رهرو» نیز با صامت میانجی «ا» نوشته می‌شوند: رهروام،‌ رهروات،‌ رهرواش. این واژه‌ها را می‌توان بدون «ا» نیز نوشت: رهروَم، رهروَت، رهروَش. ب) با صدای u: آرزویم، آرزویت، آرزویش، آرزویمان، آرزویتان، آرزویشان یادآوری: «آرزومان، آرزوتان، آرزوشان» نیز درست‌اند،‌ ولی ترجیح ندارند. 4️⃣ واژه‌های پایان‌یافته به صدای e (های بیان حرکت): خانه‌ام، خانه‌ات، خانه‌اش، خانه‌مان، خانه‌تان، خانه‌شان یادآوری: املای خانۀمان/ خانه‌ی‌مان، خانۀ‌تان/ خانه‌ی‌تان، خانۀ‌شان/ خانه‌ی‌شان نادرست و غیرمعیار است. 5️⃣ واژه‌های پایان‌یافته به صدای â: صدایم، صدایت، صدایش، صدایمان، صدایتان، صدایشان یادآوری: ۱) «صدامان، صداتان، صداشان» نیز درست‌اند، ولی ترجیح ندارند. ۲) واژه‌هایی مانند «موسیٰ» نیز در حکم واژه‌های پایان‌یافته به صدای â هستند: موسایم، موسایت، موسایش، موسایمان، موسایتان، موسایشان. 6️⃣ واژه‌های پایان‌یافته به همزه الف) «أ»: مبدأم، مبدأت، مبدأش، مبدأمان، مبدأتان، مبدأشان ب) «ؤ»: لؤلؤم، لؤلؤت، لؤلؤش، لؤلؤمان، لؤلؤتان، لؤلؤشان پ) «ء»: جزئم، جزئت، جزئش، جزئمان، جزئتان، جزئشان سید محمد بصام | ۱۴‌۰‌۲/۱‌‌۰/‌۱‌۱ 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
تصویر بالا مربوط به از گزارش روزنامه اطلاعات (۲۰ دی ۱۳۵۶، ص ۲) از حوادث ۱۹ دی قم است. همانطور که در گزارش آمده تعداد شهدای این روز ۶ نفر بیشتر نبوده است. اما دیروز حضرت آقا در مورد ۱۹ دی فرمودند: «امروز غزّه را ملاحظه کنید؛ نقش‌آفرینی حضور مردم و ایستادگی مردم در یک حادثه‌ی عظیم؛ یعنی یک گروه کوچک، یک مردم محدود ــ مثلاً دو میلیون جمعیّت ــ در یک وجب زمین، آمریکای با آن عظمت را و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را عاجز کرده‌اند؛ قدرت حضور مردم یعنی این. خب، حادثه‌ی قم یک حادثه‌ای است بمراتب از این بالاتر؛ چرا؟ برای خاطر اینکه در روز ۱۹ دی مردم قم آمدند داخل خیابان، شهید هم دادند، کتک هم خوردند، عدّه‌ای هم زندان رفتند، امّا سرآغاز یک جریانی شدند که آن جریان توانست یک رژیم وابسته‌ی مستکبر ظالم مسلّط بر این کشور را در طول مدّت حدود یک سال سرنگون کند.» در عظمت یک جریان بیش از اینکه تعداد شهدا و هزینه‌ها مهم باشد، چرایی و چه وقت بودن آن است. اعتراض‌های مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ اولا مصداق تام «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌» بود، یعنی مردم فقط و فقط ولو اندک بودند اما از سر غیرت دینی به صورت خودجوش قیام کردند، ثانیا در وقت مناسب و بدون درنگ و معطلی اقدام کردند و بعدا از آن هم مردم بقیه شهرها به این حرکت پیوستند و چلهم‌های پی‌در پی شکل گرفت. سوما اینکه مردم مقامت و مبارزه خود را مستمر ادامه دادند و هرچه رژیم محکم‌تر وارد شد و از آنها شهید گرفت اینها پا پس نکشیدند و مقاومت‌بیشتری کردند تا بالاخره بعد از یک سال مقاومت آنها جواب داد. 📌 برگرفته از شرح حال @rboresearch
📝 احکام شرعی | شک پس از غسل ✅ سؤال: اگر شخصی پس از غسل، شک کند که آیا سمت چپ بدن را شسته است یا خیر، آیا غسل او صحیح است؟ 🟢 جواب: اگر پس از چند روز شک کند، به شک خود اعتنا نکند ولی اگر در مدت کمی پس از غسل که مثلا هنوز بدن و مو مرطوب است، شک کند، باید محل شسته شود. البته شخصی که در این باره زیاد شک می کند، به شک خود اعتنا نکند و بنا را بر شستن بگذارد. 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوره تواصی توحیدی ✅ اقتدارات انسان در اندیشه توحیدی 🎙استاد میثم قاسمی 📌 بخش دوم 📲 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام باقر (ع): 💠 دانشمندی که از علمش سود برد، از هفتاد هزار عابد بهتر است. 🔹 دارم به دل ولای تو یا باقر العلوم 🔸 بر سر بود هوای تو یا باقر العلوم 🔹 عهد ولادت تو و جشن و سرور ماست 🔸 جانم شود فدای تو یا باقر العلوم 🌷 میلاد شکافنده ی دانش نبوی و وارث علم علوی، خجسته باد 📲 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دفاع نوام چامسکی از ایده ایران برای پایان اسراییل ▪️نوام چامسکی : ایرانی‌ها خواستار نابودی مردم اسراییل نیستند. در حقیقت دو دولت وجود دارد که نه تنها خواستار نابودی یک ملت هستند، بلکه در عمل هم دارند آن را نابود می‌کنند؛ یعنی آمریکا و اسرائیل. 📲 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
🔵 دوره مقدماتی جریان‌های برگزار شد 🔰مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه مذاهب اسلامی با همکاری گروه امت و تمدن پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی (علیه‌السلام) دوره جریان‌شناسی جریان‌های جهان اسلام را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرد. ✳️ نفرات برتر این دوره که نخستین دوره دروس آزاد تطبیقی در زمینه ، ، و به شمار می‌رود برای حضور در دوره پیشرفته انتخاب خواهند شد. 📚 این دوره با مشارکت مراکز علمی زیر برگزار شده است: 👈موسسه مذاهب اسلامی 👈پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه‌السلام) 👈معاونت تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه 👈اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی 👈مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی (مفتاح) 👈مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان جامعه المصطفی العالمیه 📲 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
پژوهشکده باقرالعلوم
#یادداشت ❇️ اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی ✍️ حمیدرضا باقری 🔻در تقابل ایران با اسرا
✍️ سلاح برتر از سلاح اتمی سلاح حجت است... «آیت‌الله حائری شیرازی» صلح (ع)، بزرگترین سلاح را از دست معاویه و بنی امیه و همه اشرار گرفت، یعنی سلاح مردمی بودن، سلاح موجه بودن، سلاح منطقی بودن، این صلح، آنها را خلع سلاح کرد؛ چون لباس حق به جانب را از تن آنها بیرون کشید و چهره حقیقیشان را نشان داد تا هر انسانی که به دنبال حجت حرکت می‌کند، از آنها فاصله بگیرد و به دنبال کسانی برود که منطقی حرکت می‌کنند و برای کارشان دلیلی دارند و تناقضی در برنامه‌شان نیست. سلاح برتر «حجت» است، نه «بمب اتم». اشرار خیال می‌کنند که سلاح کشتار جمعی بالاترین سلاح‌هاست؛ چون انسان را نشناخته‌اند. همه چیزشان خوب است به جز انسان شناسی‌شان همه چیز را شناخته‌اند، به جز خودشان را؛ همان طور که انسان همه چیز را می‌بیند به جز خودش را همه چیز را در درس‌ها و آزمایشگاه می‌شود تجربه کرد جز خود انسان را، آزمایشگاه انسان کل عالم است، کل تاریخ است؛ چون وجودش بزرگ‌تر از این است که در آزمایشگاه بگنجد آنها کوچک‌ها را آزمایش کردند؛ اما از آزمایش خودشان غافل ماندند. آنها خیال می‌کنند که هر کس مسلح به سلاح کشتار جمعی باشد، برنده نهایی است. اگر این طور باشد پس فروپاشی شوروی را چطور توجیه می‌کنید؟ وقتی که نظام کمونیستی به دلایل «انسانی» سرنگون شد در زرادخانه او بیشترین سلاح‌های هسته‌ای وجود داشت و موشک‌هایش دوربردترین و دقیق‌ترین موشک‌ها بودند و به همین دلیل هم اولین انسان را به فضا بردند. وقتی که انسان حجت را از دست می‌دهد انسان‌های حجت طلب را هم از دست می‌دهد. در نتیجه تنها انسان‌های فرصت طلب برای او می‌مانند و فقط می‌تواند فرصت‌طلب‌ها را با خودش متحد کند، فرصت‌طلب هم می‌آید که چیزی بگیرد، نه اینکه چیزی بدهد. هرچه دست انسان‌ها از حجت خالی‌تر می‌شود، فرصت‌طلب‌ها برای دادن فرصت به آنها، قیمت و نرخ بالاتری را مطالبه می‌کنند، وقتی که عملی از دید انسان یک عمل جنایی است اعلام انصراف می‌کند و حاضر است زندان برود، اما مظلومین را تیرباران نکند. در چنین شرایطی آن کسی که می گوید: ما بازاء می‌خواهم می‌گوید: این نحوۀ آدم کشی نرخ دارد؛ نرخ دیروز برای جنایات دیروز بود و امروز وضع سخت‌تر شده است. لذا مطالباتش بیشتر می‌شود و امکانات بیشتر می‌خواهد. 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥 دعای هر روز ماه مبارک رجب بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَهً اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَهِ وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَهِ فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ وَ زِِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ یا ذَاالنَّعْماَّءِ وَالْجُودِ یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّار. 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 با این سه عمل آسان جان بده ...❗️ 🎙حجت‌الاسلام مسعود عالی 📲 پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch 📌 عضو شوید☝️
🔰تقویت وجوه مشترک، عامل مهم افزایش قوت روحی امت اسلامی 💠 (مدظله العالی): ❇️هرچه میتوانید، این وجه مشترک را به رخ یکدیگر بکشید؛ 🔹بفهمند که این وجه مشترک وجود دارد. ✳️وقتی مسلمان در اقصی نقاط عالم احساس کرد که در کشورهای دیگر، در ملتهای دیگر برادرانی دارد، 👈قوّت روحی پیدا میکند، 👈اعتماد به نفس پیدا میکند؛ 🛑از ضعفی که دستهای خبیثِ مستکبر بر مسلمانها تحمیل کرده اند، خودش را نجات می دهد. ✅این حالت باید تقویت شود. 📚بیانات در دیدار کارگزاران حج‌ در تاریخ 3 مهر 1391 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
📌 برشی از کتاب رودخانه ماهی و نهنگ 🔰 روایت هشتم :: ▪️دو هفته گذشته بود. سرما چنان توی تنم رفته بود که انگار یک عالمه سوزن توی گوشتم فرو می‌کردند. هر قدر هم زیرپوش و بلوز روی هم می‌پوشیدم انگار نه انگار! مردم بیچاره هم وقتی از چادرهایشان بیرون می‌آمدند پتو و لحاف روی خودشان می‌انداختند و این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتند. ▪️دو سه روز که از زلزله گذشت، تعدادی از بچه‌های هلال‌احمر به ما سرزدند. سه پسر کم سن‌وسال بودند همراه زنی میان‌سال. هر چهار نفر لباس‌های سفید و نظیفی پوشیده بودند که آرم سرخ هلال داشت. انگار که بخواهند بروند پیک‌نیک، کلاه ورزشی قرمزِ تروتمیزی هم روی سر گذاشته بودند! کمی سؤال‌پیچمان کردند. می‌خواستند آمار بگیرند ببینند چه بلایی بر سرمان آمده است. دَفترودَستک هم داشتند. اما محض رضای خدا یک بطری آب یا یک قرص نان برایمان نیاورده بودند! ▪️عمو حیدر من را مسئول کرد به سؤال‌هایشان جواب بدهم. هرچه می‌پرسیدند با دقت گوش می‌کردم و جوابشان را می‌دادم؛ آن‌قدر با دقت که انگار برنامه‌ریزی آینده مملکت به جواب‌های من بستگی داشت! :: روایتی دراماتیک از حضور جهادی طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم تهران در حادثه زلزله سرپل ذهاب در سال ۱۳۹۶ 👈 برای دریافت کتاب رودخانه ماهی و نهنگ اینجا را لمس کنید. 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 https://t.me/+1Qe1RDiMQfBiMTY0
✅ ارائه نتایج پیمایش انگیزه‌شناسی بانوان بی‌حجاب تهران در جمع سرتیم‌های گروه‌های مردمی جبهه فرهنگی بانوان قم 🔹 نتایج پیمایش انگیزه‌شناسی بانوان بی‌حجاب در مناطق 22‌گانه شهر تهران که توسط مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام انجام شده است در جمع سرتیم‌های گروه‌های مردمی جبهه فرهنگی بانوان قم ارائه شد. 🔸 حمیدرضا فتحی عضو مرکز مطالعات فرهنگی تیام، عصر یکشنبه 24 دی‌ماه در این نشست به ارائه نتایج پیمایش انگیزه‌شناسی بانوان بی‌حجاب شهر تهران پرداخت و گفت: این پیمایش در خردادماه سال جاری، با مشارکت 992 نفر از بانوان بی‌حجاب در مناطق 22‌گانه شهر تهران به انجام رسیده است. برای اطلاع از نتایج این پیمایش اینجا را لمس کنید 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rborese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سلام بر مردی که چراغ فروزان هدایت بود و یاور و راهنمای همیشه امت… 📗 کتاب دانایی و پارسایی و زهد را به هم درآمیخته بود و از مدینه تا سامرا، نور و روشنایی ریخته بود. 🌹شهادت مظلومانه دهمین اختر آسمان امامت و ولایت، مشعل فروزان هدایت و راهنمای امت، حضرت امام هادی (ع) تسلیت 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rborese
📊 🔸️بودجه فرهنگی ۱۴۰۲ به تفکیک موضوعی 🔹️در این پست نگاهی می‌اندازیم به یکی از تحلیل‌های اخیر گروه سیاست‌پژوهی و تحلیل داده نمافر که به‌طور تخصصی در راستای رصد وضعیت فرهنگی رسانه‌ای کشور فعالیت می‌کند. 🔹️بر اساس دسته‌بندی نمافر، فرهنگ ۱۲ زیرمجموعه دارد و بودجه فرهنگی کشور حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان است. در میان ۱۲ مقوله فرهنگی، شاخه «تبلیغ دین و فرهنگ» با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بیش از دیگر شاخه‌ها بودجه دارد. همچنین شاخه «بهبود کسب‌وکارهای فرهنگی» کمترین بودجه را به خود اختصاص داده است. 🔹️برای کشف سهم دقیق فرهنگ از بودجه‌ی کشور یکی از اولین قدم‌ها آن است که ابتدا حوزه‌های زیرمجموعه‌ی فرهنگ را به دقت شناسایی کنیم. در قانون بودجه‌ی ایران، فرهنگ هشت زیرمجموعه دارد. اما برخی فعالیت‌های فرهنگی در کشور وجود دارد که به آن بودجه تعلق می‌گیرد ولی میان این زیرمجموعه‌های هشتگانه دیده نمی‌شود. مثلا در کشور اعتباراتی برای مسائل فرهنگی مرتبط با خانواده و بانوان تخصیص داده می‌شود. این مسائل کاملا زیرمجموعه فرهنگ عمومی قرار می‌گیرند اما در قانون بودجه ذیل فرهنگ به حساب نمی‌آیند.  🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rborese
📓 | 💡آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش، اهل سنت هستند؟ ✍️احمد کوثری مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام) 🔹برای بررسی این مساله در بخش اول، نگاهی اجمالی به بیانات امامین انقلاب می‌کنیم و در ابتدا جهت گیری و علت تاسیس این فرقه ضاله را بررسی می کنیم. 🔰حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: "امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌هاى و جاسوسى مبدل شده ‏اند. و در یک کلمه را ترویج مى ‏کنند" 📚صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۸۰و ۸۱ 💠مقام معظم رهبری نیز فرمودند: "امروز آن دستی که آمریکا علیه وحدت تجهیز کرده، عبارت است از همین دست پلید وهّابیّت... از اوّل، وهّابیّت را به وجود آوردند برای ضربه زدن به وحدت اسلام، برای ایجاد یک پایگاهی در بین جامعۀ مسلمانها؛ همچنان که اسرائیل را به وجود آوردند برای اینکه یک پایگاهی درست کنند علیه اسلام." 📚دیدار جمعی از علمای اهل سنت، ۱۳۶۸/۱۰/۵ 🔍 متن کامل یادداشت را در پیوند زیر بخوانید:👇 http://rbo.ir/__a-3657.aspx 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch