eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
54 ویدیو
58 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋 حجت‌الاسلام سید محمد عضو شورای مرکزی تشکل طلبگی ربیون 🔹طلبه سطح عالی حوزه علمیه مشهد 🔸مدارس غیرانتفاعی تهدید یا فرصت؟ @rebbiion 👇👇👇👇
🔰مدارس غیرانتفاعی تهدید یا فرصت؟ 💢اصلی ترین سلاحی که امام خمینی در جریان نهضت اسلامی و در برابر حکومت پهلوی از آن پرده برداری کرد، سلاح مردم بود. سلاحی که قبل از امام خمینی مصلحین جریان اسلامی به آن نگاه ویژه ای نداشتند و از این ظرفیت عظیم غافل بودند ولی امام بزرگوار ما فهمید که تنها راه پیروزی ماندگار در برابر طاغوت، حضور مردم در صحنه های انقلاب است و این شاهکار امام بود.امامین انقلاب تا به امروز با همین سلاح، انقلاب را از سخت ترین مشکلات عبور داده اند. ❓حال سوال اینجاست که از این ظرفیت عظیم چگونه میتوان در جبهه های فتح نشده انقلاب و برای حل مسائل جامعه استفاده کرد؟ مثلا چند سالی است که بحث حضور مردم در زمینه اقتصاد و ایجاد یک اقتصاد مردمی با استناد به اصل 44 جدی شده است. مطابق این اصل دو الگوی تعاونی ها و ایجاد بخش خصوصی که روش های متداول دنیا برای مردمی کردن اقتصاد است مطرح شده است و هم اکنون در کشور پیگیری می شود. ⁉️حال سوال این جاست که جمهوریت در فضای آموزش و پروش به عنوان اصلی ترین نهاد تربیتی چگونه قابل تحقق است؟اصلا چه تعریفی دارد؟ ❇️طبق قانون مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی آموزش و پرورش و ایجاد مدارس غیردولتی یکی ازراه های تحقق این مهم است. خصوصی سازی در دنیا یک مشکل اساسی دارد و آن ایجاد شکاف طبقاتی و به هم خوردن عدالت اجتماعی ست. ❔حال سوال اینجاست که چطور میتوان جمهوریت را در آموزش و پرورش رقم زد ولی جلوی آفت های خصوصی سازی مثل به هم خوردن عدالت آموزشی را گرفت؟ آیا خصوصی سازی در این عرصه را قبول کنیم و به تبع آن شاهد رقم خوردن بی عدالتی آموزشی باشیم یا اساسا خصوصی سازی در این زمینه را انکار کنیم و به دنبال روش دیگری برای مردمی کردن آموزش و پرورش برویم(آن روش چیست؟) و یا از مردمی کردن آموزش و پرورش منصرف شویم و آن را به تمامه در اختیار دولت بگذاریم که آن هم آفت های بزرگ خاص خودش را دارد. ✅آن چه از سیره امام و رهبری انقلاب برمی آید رد کامل نسخه های غربی برای حل مسائل کشور نیست بلکه ویرایش و تصحیح آن هاست. یعنی اصل آن را به عنوان یک روش برآمده از عقلانیت بشر پذیرفتن و به دنبال تصحیح آن بودن. مثل مساله سینما که امام می فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم. ⬅️یعنی اصل دستاوردهای تمدن غرب برای ما قابل استفاده است ولی باید ویرایش شود و جهت گیری مناسب را پیدا کند.لذا می بینیم که رهبری انقلاب در این سال ها از خصوصی سازی در اقتصاد حمایت کرده اند هرچند مبارزه با فسادهای ناشی از آن را هم به نهادهای مربوطه و جوانان دستور داده اند. ⛔️البته واضح است که این به معنای این نیست که روش دیگری وجود ندارد و ما ناچاریم که فقط از این روش ها استفاده کنیم ولی تا زمانی که روش مدونی طراحی نشده است عدم استفاده از این روش ها به صرف غربی بودن آن ها معقول نیست.هرچند باید عزم جدی برای مبارزه با فساد در این زمینه پا به پای پیاده شدن آن وجود داشته باشد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🖋 حجت‌الاسلام امیر پیرامون 🔹طلبه سطح عالی حوزه علمیه مشهد بخش دوم 🔸نقش حوزه در تحول آموزش و پرورش @rebbiion 👇👇👇👇
💡نقش حوزه در تحول آموزش و پرورش (۱) ✅معتقدم که ظاهر و باطن عالَم با هم مرتبط و متصل اند و از وحدت و یگانگی عمیق برخوردارند. ✅اتفاقات و تحولات و افت وخیز های رفتاری و کنش و واکنش های یک «شخص» انسان برآمده است از درون او که «روحیات» و «افکار» او می باشد. ✅برای تغییرات بنیادین یا همان«تحول» در یک شخص انسان نیاز به تغییراتی در فضای فکری، باورها، ها، و حالات و روح و روان او هستیم. ✅دقیقا بر همین اساس «جوامع» انسانی که بمانند شخص انسان خود دارای روح و شخصیت و زندگی است همین قواعد حاکم است. ⬅️لذا برای تغییر و تحول در یک جامعه و ساختار اجتماعی می بایست اندیشه ها و باورهای آن و حالات روحی آن جامعه تغییر کند. ✅مطابق قواعد حاکم بر «جامعه»، این تغییرات وابسته است به تغییراتی در تک تک آحاد افراد جامعه. این یعنی تغییر و تحول بنیادین یا «» در یک ساختار انسانی اجتماعی وابسته به تغییرات بنیادین آن اجتماع است. ✅و این یعنی برای انقلاب در ساحت اجتماعی و ساختار ها و ... نیازمند نیرو انسانی آن اجتماع هستیم. و همه این ها همان معنای عمیق است. ✅و این همان معنایی است که نسبت به آن تعبیر انقلاب اسلامی داشتند وامام عزیز-روحی فداه- از انقلاب انفسی مردم دوران انقلاب سخن گفتند. ⬅️با این مقدمه برای نیازمند تحول نیرو انسانی آن هستیم. تحولی و تغییری در جنس نیرو انسانی موجود و نیرو انسانی آینده دستگاه آموزش پرورش. یعنی . ✅✅و این همان باری است که بر دوش حوزه علمیه انقلاب اسلامی است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
#اطلاع_رسانی #جلسه_هفتگی_ربیون 🔸 *تحلیل اثرات اجتماعی بی عدالتی رسانه ای در صداوسیما* 🔹با حضور دکتر سعید #خورشیدی دکتری فرهنگ و ارتباطات پنج شنبه 25 مهرماه همزمان با نماز مغرب مقدم عموم طلاب برادر را در جلسه گرامی میداریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 #گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنجشنبه بیست و پنجم مهرماه 🔸لوازم تحول در حوزه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد #پارسا 🔹تحلیل اثرات اجتماعی بی عدالتی رسانه ای در صدا و سیما دکتر سعيد #خورشیدی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
#باز_نشر به مناسبت پایان جلسه هفتگی مباحثه ۲۱ جلد صحیفه امام خمینی (ره) بعد از چهار سال 🔰نشریه #تعهد_سرخ 📌برشی از یادداشت حجت‌الاسلام #مهدی_محمدآبادی ❇️وقتی این مباحثات راه افتاد، اصلا فکرش را نمی‌کردیم که با اتمامش، تشنه‌تر شویم به آشنایی عمیق‌تر و -بهتر بگویم- زندگی با صحیفه امام. اما این اتفاق افتاد، و چه خوب هم شد. خلأ جدی در فهم و عرضه نظام‌مند سیر اندیشه امام از سویی و حرکت روبه‌جلوی جمع خودمان از خلال این مباحثات، ما را در استمرار این مسیر جدی‌تر کرد. این شد که در مهر 94 همان جمعه‌صبح‌ها، اما این‌بار سلسله جلسات مباحثه «صحیفه امام» راه افتاد. جمعمان البته با حضور برخی از رفقای طلبه جوان‌ترمان، زنده‌تر و پرشورتر شده بود به لطف خدا. ✅به عقیده ما، راهی برای استمرار انقلاب نیست، جز احیای همان عواملی که انقلاب را رقم زده است. به قول فلاسفه «علت مبقیه همان علت موجبه است» و در راس این علل «متن بیانات امام» و «سیره امام» است. 🔻متن کامل یادداشت ↙️لینک دانلود فایل نشریه http://s8.picofile.com/file/8354218292/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF_%D8%B3%D8%B1%D8%AE.pdf.html 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
📅به سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی (۱۳۵۶) 🖋یادداشت حجت‌الاسلام مصطفی عضو تشکل طلبگی ربیون 🔘طلبه سطح سه حوزه علمیه مشهد
💢و اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون الحسین (علیه السلام) بشنو از نی چون حکایت می کند از جدایی ها شکایت می کند 🔴خانه آقای حکیم محاصره بود و علمای نجف از ترس اینکه مورد قهر و غضب رژیم بعث واقع نشوند ارتباطشان را با ایشان محدود کرده بودند. تنها امام بود که با همان شجاعت پیامبر گونه به دیدار ایشان می رفت و هر روز آقا مصطفی را به منزل آقای حکیم می فرستاد. ⭕️و نتیجه این رفت و آمدها شد بازداشت آقا مصطفی. همه اصرار داشتند که امام برای آزادی مصطفی درخواست رسمی بدهد اما تنها جواب امام این بود: اگر مصطفی را بکشند هم درخواستی نمی دهم. سینه خواهم شرحه شرحه از فراق تا بگویم شرح درد اشتیاق مصطفی را از او گرفتند و او حتی اجازه کالبد شکافی نداد. دست راست او را قطع کرده بودند اما ذره ای از مهارتش در جنگاوری و مبارزه کم نشده بود. نی حدیث راه پرخون می کند قصه های عشق مجنون می کند تنها یک جمله بعد از خبر مرگ پسرش از او شنیدند: انا لله و انا الیه راجعون، سعی کنید مستحبات را نسبت به ایشان انجام دهید. ♨️همه نگران ادامه نهضت بودند. حضرت روح الله در پیامی مصطفی را 《مهجه قلب》خود خوانده بود. مصطفی ترجمان قلب امام بود و صحنه مبارزات را آنطور که پدر میخواست مدیریت می کرد. آتش است این بانگ نای و نیست باد هرکه این آتش ندارد نیست باد آتش عشق است کاندر نی فتاد جوشش عشق است کاندر می فتاد ❇️او امید آینده اسلام بود اما با رفتنش بسیاری از شکوفه های آرزو و امید را که در سرمای تبعید امام رو به نابودی داشت جان تازه بخشید. مبارزات شور و حرارتی دوباره پیدا کرد و تا بازگشت به وطن ادامه یافت. صدای عشق از دو لب حضرت روح الله با نوای شهادت مصطفی به گوش مردم دور مانده از امام خود رسید. هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش 📌مردم بی پناه پس از سالها به پناهگاه خود بازگشتند. پرده ها کنار رفت و همه معنی الطاف خفیه الهی را دریافتند. امام آمد، اما بدون مصطفی. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔹بررسی تحولات اخیر عراق و لبنان ⏰زمان پنج شنبه ۲ آبان ماه، ساعت ۱۶ 🏢مکان چمران ۱۱، اولین کوچه سمت راست، پلاک۱۶ ◀️حضور عموم طلاب برادر را در جلسه گرامی می داریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 پنجشنبه دوم آبان 🔸بررسی آخرین تحولات عراق و لبنان با حضور استاد علیرضا کمیلی. 📎 ارائه نکاتی پیرامون فعالیت های آتی تشکل توسط برادر محمد امامی 💠" تشکل طلبگی ربیون " 🌐 @rebbiion
صلی الله علیک یا اباالحسن، صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا (علیه السلام)
🔹نظام سازی مبتنی بر قرآن ذیل هویت تخصصی طلبگی. با حضور حجت الاسلام تقی زاده. طلبه مدرسه علمیه مشکاة تهران عضو میز تربیت مرکز راهبردی ورثة الأنبیاء. 🕓زمان: پنجشنبه ۹ آبان ماه، ساعت ۱۶ 🏢مکان: چمران۱۱، اولین کوچه سمت راست، پلاک۱۶ ◀️حضور عموم طلاب برادر را در جلسه گرامی می داریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 پنجشنبه نهم آبان ماه 🔸نظام سازی مبتنی بر قرآن کریم ذیل هویت تخصصی طلبگی. با حضور حجت الاسلام تقی زاده عضو میز تربیت مرکز راهبردی ورثة الأنبیاء. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔘 امام خامنه ای: مساله #کشمیر برای جمهوری اسلامی ایران یک مساله انسانی و اسلامی است، زیرا مردم مسلمان این منطقه بطور آشکار تحت ظلم و ستم قرار دارند . 🔴 همایش مردمی حمایت از مظلومین کشمیر 🔸 سخنران : دکتر زارعی از تهران 📆 زمان : شنبه 11 آبان ساعت 17:30 📍 مکان : فلکه برق ، مسجد صنعتگران 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰گذار از برجام و احیای امری مغفول در چالش با استکبار 📅به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 🖋 برادر رضا عضو تشکل طلبگی ربیون 🔘طلبه حوزه علمیه مشهد
🔰 گذار از برجام و احیای امری مغفول در چالش با استکبار 🌱 در آستانه سالروز پیروزی مردم و جوانان ایران علیه شیطان بزرگ، فرصت و مجال مناسبی است که بار دیگر نگاهی بیندازیم به مبانی و مدل های مختلف "". 🌱 شاید در این مقام، نسبت سنجی مدل پیشنهادی اسلام ناب برای مبارزه، و مدل و سبک مشهوری که در قالب مذاکره در سالهای اخیر ارائه و به ختم شد، خالی از لطف نباشد. بالاخص در این روزها که شرایط خاص دوران را تجربه می کنیم و پس از بدعهدی های طرف های مقابل و نقض متن و روح برجام، تب و تاب و عطش مذاکره در طیف وسیعی از مسئولان رده بالا و میانی جمهوری اسلامی و برخی از مردم به شدت کاهش پیدا کرده است. بسیاری از کسانی که تا دیروز کلید حل مشکلات داخلی را در دست ابرقدرت ها و کدخدامآبان شرق و غرب جستجو می کردند، امروز حرف از عدم اعتماد به آمریکا می زنند. 🌱 آنچه در این جا اهمیت بررسی و واکاوی پیدا می کند، "علل عدم مقبولیت نظریه مقابل برجام" است. حرف و نظری که - برگرفته از اصول انقلاب - و متکی بر نگاه به ظرفیت های داخلی، - استفاده گزینشی از فرصت های ارتباطات خارجی و بین الملل در راستای تامین منافع کلان ملی و جبهه سازی علیه استکبار، - و مواجهه و حتی مذاکره عزتمندانه و توام با بدبینی به غرب بود. 🌱 اکنون برجام به عنوان یک گرانبها و البته پرهزینه در مقابل دیدگان ما قرار دارد. نگاه ما به آن باید به مثابه یک نگاه و روش خاص در حل مسائل کشور باشد. بسته به زاویه و نوع نگاه ما به این سیره رفتاری و مبنای فکری-عملی، آینده ای که برای ادامه مسیر جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی ترسیم می کنیم، متفاوت خواهد بود. اگر به برجام صرفا به عنوان یک اتفاق نگاه کنیم و آن را مواجهه ای طبیعی با فشارهای اقتصادی و روانی دشمن بدانیم، تضمینی نیست که در آینده ای نه چندان دور دوباره به چنین نسخه ای تن دهیم. 🌱 برجام مورد تایید نظام نبود. اما نمی توان این را نادیده گرفت که خیلی از قائلین به این مدل، پای ثابت راهپیمایی ها و شعار "" هستند. دوستدار نظام هستند. بعضا جانشان را هم در مسیر مبارزه با استکبار و دفاع از میهن به خطر انداخته اند. لذا نمی توان به راحتی آن ها را از دایره انقلاب خارج کرد. مصلحت آن را در مذاکره و تعامل با دشمن می بینند. اما به هر حال واقعیت این است که نسخه ای که در نهایت ارائه کردند تفاوتی با نسخه غربی و غرب زده آن نمی کرد. 🌱 در اینجاست که جامعه حزب الله باید در یک بازنگری اساسی، جویای علت عدم همراهی این طیف وسیع از مسئولین و مردم -در مساله ای خاص- با انقلاب شود. چه می شود مردمی که در مواقف مختلف همراه انقلاب هستند، صلاح امر کشور را در می بینند؟ 🌱 بنظر می رسد از مهم ترین عوامل این پدیده، عدم فهم کامل و تفصیلی معنای «مقاومت» می باشد. شاید اگر انقلابیون در لایه های مختلف مردمی و مدیریتی کمی زودتر به فکر حلاجی، تبیین و «نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه» افتاده بودند دیگر نیاز نبود قطار انقلاب را معطل چنین خسارتی کرد. به راستی چند درصد مردم اگر بصورت کاملا ملموس ثمرات مقاومت را در زندگی خودشان و در جریانات منطقه و جهان مشاهده می کردند، راضی به مذاکره با این کشورها می شدند؟ چه میزان رسانه های عمومی در جهت آگاه سازی هزینه های سازش روشنگری کرده است؟ آیا مبلغین ما آن چنان که باید به توضیح و تبیین مبانی قرآنی و روایی مقاومت و صبر انقلابی همت گماشته اند؟ چه کسانی مقاومت فعال در عرصه های مختلف را برای مردم، انزوا و ریاضت ترجمه کرده اند؟ 🌱 در چنین وضعیتی، آنچه برای خواص حزب اللهی در مسیر واسطه گری بین ولی و مردم اولویت دارد تبیین صحیح این نظریه است. ارائه به عنوان مدلی کارآمد، فعال و آزموده شده برای مواجهه با دشمن، جهت تامین منافع دنیوی و اخروی در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی. طرحی که در جای جای جهان توسط جبهه های کوچک و بزرگ مقاومت پیاده شده، به موفقیت رسیده و اکنون از باارزش ترین دارایی های حزب الله است. 🌱 اگر می خواهیم مقابله و به عنوان یکی از اصول اساسی استمرار جدی تری داشته باشد، این چالش بزرگ، همراه کردن فکری، اعتقادی و عملی توده مردم و نخبگان جهان اسلام و همه مستضعفین ستمدیده جهان است؛ حول و نتیجه بخش بودن . امری که تاکنون در پازل مبارزه و جهاد مغفول واقع شده. یادمان نرود، تا این مساله را برای خودمان و مردم حل نکردیم، نمی شود انتظار تغییری جدی در اجرای سیاست های کلان داشته باشیم. چرا که این مردم هستند که تعیین می کنند چه کسانی با چه سیاستی بر آنها حکومت کنند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
حجت الاسلام تجریشی(1).pdf
401.8K
◀️ به مناسبت ۱۳ آبان 📚خلاصه سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی ❇️گام دوم چالش انقلاب با استکبار پیش به سوی فتح مبین 📆تاريخ:١٣٩٨/۰۴/۱۳ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbion
🔷بررسی تاریخ انتخابات مجلس مشهد از ابتدای انقلاب تا امروز در اولین جلسه از سلسله جلسات شهید دیالمه 🔶ویژه برنامه بررسی تحولات اخیر عراق 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 🗳 پنجشنبه شانزدهم آبان ماه 🔸سلسله جلسات شهید ◀تاریخ انتخابات مجلس مشهد از ابتدای انقلاب تا امروز با حضور دکتر علی سهیلی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 پنجشنبه شانزدهم آبان ماه 🔷بررسی تحولات اخیر عراق با حضور سید رضا قزوینی، خبرنگار و کارشناس مسائل عراق 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰عرصه ای برای عمل نکردن?! 📅به #مناسبت هفته وحدت 🖋 #یادداشت حجت الاسلام احمد #قوی عضو شورای مرکزی تشکل طلبگی ربیون 🔘طلبه سطح سه حوزه علمیه مشهد
🔰عرصه ای برای عمل نکردن؟! 📌معمولا هرساله با رسیدن ایام هفته وحدت خیلی ها حس می کنند که نباید بیکار بنشینند و دنبال این هستند که به صورت حداقلی هم که شده کاری انجام دهند تا به نوعی تکلیفشان را هم ادا کرده باشند. 📌اما از آن جا که معمولا وحدت در بین ما به عنوان مفهومی سلبی جا افتاده و وقتی حرف از وحدت به میان می آید اولین چیزی که به ذهن ها خطور می کند عدم توهین به مقدسات بقیه مسلمان هاست، در هفته ی وحدت هم با کلیدواژه " نباید " به نقد و نفی جریان شیعه انگلیسی و دیگر تفرقه افکنان بسنده می کنیم. 📌به نظر می رسد یکی از علت های این رویکرد به مساله وحدت به دلایل پذیرش وحدت از سوی افراد بازگردد. به عنوان مثال هنگامی که اصلی ترین دلیل بسیاری از ما برای پذیرش وحدت، نقش اختلاف افکنی در کشته شدن و تحت فشار قرار گرفتن شیعیان در سایر کشور ها باشد طبیعتا عملکرد ما هم مجموعه اقداماتی خواهد بود که انجام نمی دهیم. 📌نمیخواهم این دلیل را نفی کنم یا حتی بگویم اهمیتی ندارد. قطعا حفظ آرامش و خون مومنین بسیار با اهمیت است. منتهی سخن در این است که موضوع وحدت هم مانند سایر عرصه ها مجموعه ای است از باید ها و نباید ها و صرف رعایت کردن خطوط قرمز ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند. 📌جالب است که بر خلاف ذهنیت غالب ما، در سیره و روایات معصومین (ع) موارد قابل اعتنایی از توصیه و دستور به اقدامات ایجابی مثل شرکت در نماز جماعت اهل سنت، عیادت مریض، تشییع جنازه، ادای امانت، حسن خلق و... دیده می شود. 📌بنابراین لزوم عبور از این رویکرد حداقلی امری است که روز به روز بر ضرورت آن افزوده می شود. و اینکه بسیاری از آدم های دغدغه مند و انقلابی تصویر مطلوبشان از وحدت مطلوب حالتی است که شیعه و سنی کاری به کار هم نداشته باشند و فقط خون هم را نریزند. 📌 اما این تصوير با نیازهای انقلاب و آموزه های اهل بیت (ع) همخوانی ندارد. امروزه و با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی; گذشته ما به مثابه جریان انقلابی ماموریت های زیادی برای انجام دادن در داخل و خارج از مرزهای ایران اسلامی داریم که در آن ها به حضور و همراهی سایر مسلمانان نیاز جدی وجود دارد. 📌گذشته از مسائل بسیار مهم امت اسلامی مانند مساله فلسطین ، کشمیر یمن و... که درآن لزوم همگرایی عملی بین شیعه و سنی جزء واضحات است، در مسائل داخلی کشور هم باید به این سمت حرکت کرد. به عنوان نمونه در مناطق و شهرهای تلفیقی استان خراسان که عمدتا محروم و حاشیه ای هم محسوب می شوند مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... فراوانی وجود دارد که برای حل آن ها جوانان انقلابی شیعه وسنی می توانند هم افزایی داشته باشند.(البته به شرط تبدیل نگاه تهدید محور به فرصت محور) و یا اینکه جریان انقلابی کلان شهری مثل مشهد این امکان را دارد که با توانمند سازی و انتقال تجربیات گوناگون خود در عرصه های مختلف به نخبگان و جوانان اهل سنت زمینه حل بسیاری از مشکلات را فراهم آورد. 📌ناگفته نماند که بسیاری از نگرانی هایی که در باب حاشیه شهر مشهد وجود دارد، با خدمت رسانی و توانمند سازی شهرستان های استان بوِیژه مناطق تلفیقی به حداقل خواهد رسید. ❇️روشن است که پیش نیاز همه ی این اقدامات در مرحله ی اول ایجاد ارتباطات بین نخبگان وجوانان شیعه وسنی در بستر مشترکات دینی (از جمله حب اهل بیت (ع) که نقطه مشترک شیعه و سنی است)، عمل به توصیه های اهل بیت در تعامل با اهل سنت و نگاه جهانی انقلاب اسلامی است و بدون ایجاد این پیوندهای واقعی در عمل اتفاق چندانی نخواهد افتاد. 📌یادمان نرود که در انقلاب اسلامی از این دست تجربیات موفق کم نداشتیم و طعم خاطرات شیرین متوسلیان ها و شوشتری ها هنوز هم در ذائقه اهل سنت مانده است. 🖋احمد قوی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion