هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات در دیدار با بسیجیان(1402/09/08)
بخش اول: #تقریر
#سراج
#نشست_سوم
🔹رهبری معظم انقلاب، در دیدار ۸ آذر خود با بسیجیان، در دو محور بحث خود را مطرح نمودند:
۱_تبیینِ «چرایی(منطق)، چیستی(توصیف) و نتایجِ» واقعیتِ بسیج، با نظر به فرمایشات امام خمینی(ره) به عنوان آفریننده آن
۲_توصیههایی به آحاد و سازمانِ بسیج
🔸در محور اول از منظر فرمایشات امام خمینی، " منطق و چرایی " پیدایش و البته ضرورت بقای بسیج را حداکثرسازی امکان مقاومت و دفاع کشور در مقابل خطر و تهدید دانستند.
و سپس وارد توصیفِ " چیستیِ بسیج " شدند: ابتدا به دو وصف از بیانات امام خمینی درباب بسیج اشاره نمودند که یکی ناظر به جلوه ی شدت او در میدان رزمندگی بود و دیگری ناظر به جلوه ی نرم او در میدان محبت و خدمت و حضور در عرصه های مختلف، که بسیج لشکر مخلص خداست و نیز مدرسه عشق است.
و بعد، وجهه فرهنگی و فکریِ بسیج را هویت اصلی آن دانستند و برخی از ابعاد آن را برشمردند که این نکات به نوعی آشنایی زدایی از بسیج نیز به شمار میرفت همچون نفیِ "نظم ناپذیری". همین فرهنگ، رازِ صدور آن همچون گل معطر(۱) به منطقه پیرامونی خود و البته میدانهای دورتر شده است، که به همین اعتبار است که سخن از "بسیج پاریس و لندن"(۲) صرفا مزاح به شمار نمیرود بلکه باید بود تا "صبح دولتش بدمد / کاین هنوز از نتایج سحر است"
اینجاست که نتیجه تحقق "هستههای مقاومت" در منطقه، که همان حضور "فرهنگ بسیج" است، خصوصا پس از #طوفان_الاقصی، مسیر را به سوی تغییر جغرافیای سیاسی غرب آسیا به نفع "مقاومت" نزدیک نموده است و خلاصه نقشه "خاورمیانه جدید" آمریکا را به ناکامی کشانده است. ایشان مختصات این تغییر را آمریکازدایی از منطقه به معنای نفی سلطه آمریکا، به هم ریختن دوگانههای جعلی و تحمیلی و حاکم شدن دو گانه مقاومت-تسلیم و حل مسئله فلسطین شمردند.
🔹در محور دوم نیز متکی و مبتی بر آن منطق و بر آن توصیف، توصیه هایی به آحاد و سازمان بسیج نمودند.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات در دیدار با بسیجیان(1402/09/08)
بخش دوم: #تحلیل
#سراج
#نشست_سوم
🔹آیا میتوان نسبتی میانِ چرایی گفته شده(حداکثرسازی مقاومت کشور در مقابل تهدیدها و خطرها)، با آن ابعاد بیان شده در لایه چیستی بسیج(دو جلوه رزمندگی و محبت در بسیج و غلبه ماهیت فرهنگی بسیج بر وجهه سازمانی آن) و آن نتیجه مهم(هستههای مقاومت و تغییر جغرافیای سیاسی غرب آسیا) و نهایتا توصیههای پایانی برقرار کرد؟
به عبارتی آیا در این بیانات، توصیف راهبردی متفاوتی از واقعیت بسیج میتوان یافت؟ آیا تجویزها و توصیه های نهایی نسبتی با آن توصیف دارد؟
🔸سخن آن است که اساسا #مقاومت، چه در برابر تهدیدهای دائمی ناشی از دشمنیهای دشمن باشد و چه در برابر خطرهای طبیعی و یا عارضیِ حرکت به سوی اهداف، امری فرهنگ پایه است.
اگر بسیج، نهادی است که در جهت حداکثرسازی امکان #مقاومت در برابر این دو ایجاد شده است، طبیعی است که وجهه فرهنگی و فکری آن بر وجهه سازمانی اش در تامین این غرض، غلبه داشته باشد و اساسیترین نتایج آن را نیز در گستراندن این فرهنگ در کشور، منطقه و جهان باید دنبال نمود. حتی رزمندگی و شجاعت و شدتش هم همراه با محبت، خدمت، و سایر اخلاقِ حمیده است و باز برآمده از یک فرهنگ و تفکر و اساسا انتقال دهنده و صادرکننده آن است.
و آنجا که نظم جهانی در حال تغییر است و به تعبیر رهبری در سال گذشته این تغییر سه رکن دارد(۳)، اساسیترین رکن ، مورد سوم و آن فکر و فرهنگ مقاومت است.
🔹فکر و فرهنگ مقاومت، آنجا که گسترش مییابد و خصوصا به تحقق هستههای مقاومت در منطقه منجر میشود، هم میتواند آمریکایی زدایی به معنای سلطه زدایی از منطقه و جهان نماید و هم با گسترش آن، امکان تولدِ ایده جدیدی از سازندگی و #پیشرفت را بر محور حرف نو جمهوری اسلامی فراهم آورد و بنابراین مناسبات "تولید، توزیع و مصرفِ" قدرت منطقهای و جهانی را در تمام ابعاد آن (اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد) به نحو جدیدی شکل دهد. پس اساسا باز این ایده، فکر و فرهنگِ نو است که میتواند کیفیت مناسبات مذکور را روشن نماید و نحوه انتقالِ قدرت از غرب به شرق را جهتدهی نماید.
🔸و با این منظر واضح میگردد که چرا نقش #طوفان_الاقصی در نزدیک شدن به این هدف ویژه است. طوفانالاقصی از طرفی حامل فرهنگ مقاومت و از طرفی رسوا کننده و بیآبروکننده فرهنگ استعماری و نژادپرستانه(۴) اروپا و تمدن غرب، با کمک ابزار فرهنگیِ خود آنان یعنی رسانه مدرن است. با این مقاومت استثنایی، راه برای ایجاد و گسترش نفرت از سلطهگریِ آمریکا در منطقه و جهان، که به عبارتی اساسیترین گام در تغییرات عمده نظامهای اجتماعی همین میل و نفرتهای عمومی است، نزدیکتر شده است.
همچنین دوگانههای فکری_عملیِ مغالطه گونی که بر اذهان سیاست مداران، نخبگان و عموم مردم در کشور ما و همچنین منطقه خصوصا در دهه اخیر حاکم کرده بودند، جای خود را به دوگانه واقعی مقاومت_تسلیم داده است و این دو باز تحت تاثیر همان فرهنگ مقاومت است.
🔹بنابراین است که حل مسئله فلسطین، این کلید رمزآلود امت(5)، و اولین تحققِ منطقهایِ منطق جمهوری اسلامی در جغرافیای فلسطین، در گرو همین مبارزه اساسا فرهنگی_فکری است.
🔸با این نگاه، میتوان وجه اغلب توصیههای پایانی به بسیجیان و سازمان بسیج را نیز بیش از پیش متوجه شد که اگر بسیجیان بخواهند خود را در میدان این مبارزه ذاتا فرهنگ بنیاد ببینند و حاملِ فرهنگ مقاومت باشند و زمینه بسط و گسترش و حداکثرسازی آن را فراهم نمایند، سفارشات مذکور جای خود را می یابد.
پ.ن:
1- بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین- 1393/09/06
2-دیدار دانشآموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب-(1402/08/10)
3- بیانات در دیدار دانش آموزان-(1401/08/11)
4-بیانات پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی-(1402/08/28)
5- بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سومين كنفرانس بينالمللى قدس و حمايت از حقوق مردم فلسطين(1385/01/25)
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 سلسله جلسات سراج ؛
مباحثه بیانات رهبری؛
جلسه یازدهم
با محوریت متنِ:
🔻 بیانات در دیدار با بسیجیان (پنجم آذر ماه)
📅 زمان: پنجشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۳
⏱ساعت: ۱۳:۱۵
🕌مکان: خیابان دانشگاه، دانشگاه ۵، مسجد و رضویه میرزای ناظر
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐@rebbiion
بیانات در 5 آذر با بسیجیان.pdf
693.1K
📌متن بیانات رهبر معظم انقلاب در ۵ آذر ماه ۱۴۰۳
▫️به همراه فهرست تفصیلی
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
📚 #منتشر_شد
🔸#جزوه هندسه مکتب امام خمینی(ره)
🔻این نوشتار، متن پیاده شده ارائه حجت الاسلام و المسلمین حسین بغدادی در نشست فکری تشکل طلبگی ربیون می باشد.
🔸 تبیین هندسه سه ساحتی
مکتب امام خمینی ره
جهان بینی توحیدی
ایدئولوژی اسلام ناب و استراتژی قیام لله
🔹در بخشی از متن می خوانیم:
"در لایه سوم قلب مکتب سیاسی اجتماعی امام(ره)، یعنی در لایه اقامه و اجرا، در لایه تحقق و در لایه استراتژی، راهبرد چیست؟
قیام لله ..."
↙️ جهت دریافت جزوه اینجا کلیک کنید.
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی از دیدار رهبر انقلاب اسلامی با بسیجیان(۵ آذرماه)
تقریر
رهبر انقلاب اسلامی، 5 آذرماه به مناسبت سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین، دیداری با مجموعهای از بسیجیان داشتند. ایشان بحث خود را در این دیدار، در 4 بخش ارائه نمودند.
1-ابتدا «بسیج مستضعفین» را پدیدهای «بینظیر و بیسابقه»، «غیر تقلیدی» و «ریشهدار در تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی» دانستند و سپس نتیجه گرفتند که این پدیده، «ماندنی و ثابت» خواهد بود.
2-در محور دوم به تبیین چیستی بسیج( یک «مکتب» و یک «شبکهسازی فرهنگی، اجتماعی، نظامی») و دو خصوصیت پایهی آن(خودباوری و خدا باوری) پرداختند و نتیجهی آن را غلبه قطعی بر نقشه و سیاست استکبار در تحقیر و سلطه بر ملتها شمردند.
3- در محور سوم نیز به سه نکته در باب بسیج اشاره کردند:
اول، تبیینی از تاریخ تولید و رسوخ بسیج(بمثابه روحیه، تفکر و فرهنگ) در کشور توسط امام و کارکردهای آن از سال 1342 تا کنون ارائه نمودند و بنابراین حفظ روحیه و آمادهبه کاری بسیجی و حساس بودن در قبال حوادث را ضروری شمردند. سپس در نکته دوم از «بنبست شکنی» تفکر و فرهنگ بسیجی برای جوان بسیجی ایرانی سخن گفتند و نهایتا در نکته سوم درباره ضرورت تقویت(سازمان) بسیج و ابعاد آن مطالبی بیان کردند.
4- در محور چهارم، در قالب دو نکته به مسائل جاری منطقه پرداختند. ابتدا خیال پیروزی دشمنان احمق را نفی کردند و بر عدم پیروزی او در غزه و لبنان تا کنون و در آینده تاکید نمودند و ماوقع را جنایت جنگی دانستند و صدور حکم اعدام سران جنایتکار را ضروری شمردند و حکم بازداشت را در این باره کافی ندانستند.
در نکتهی دوم نیز بیان نمودند که جبهه مقاومت در پی جنایات رژیم در فلسطین و لبنان «تقویت، توسعه و تشدید» خواهد شد و این امر را یک قاعده کلی و الزام قطعی تخلف ناپذیر دانستند و فرمودند که گسترش فردای جبهه مقاومت چند برابر امروز آن خواهد بود.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی از دیدار رهبر انقلاب اسلامی با بسیجیان (۵ آذر ماه)
تحلیل 1⃣
پس از دقت در محورهای طرح شده در این دیدار، علاوه بر تحلیلی که ناظر به دلالتهای کلی و فرامتن این دیدار میتوان بیان نمود، در بخشهای مختلف آن نیز میتوان تأمل نمود و به نکاتی دست یافت:
1- پرداخت مکرر رهبری به «پدیده بسیج» و تلاش ایشان در جهت تبیین، تفسیر و معنا بخشی به آن و نیز ارتقای کاراییاش، خود، موضوعی شایسته توجه و نشان از اهمیت آن است. همانگونه که در ابتدای همین دیدار بیان کردهاند، بسیج پدیدهای «بینظیر و بیسابقه»، «غیر تقلیدی»، «ریشهدار در تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی» و بنابراین «ماندگار» است. گویا علت دقت ایشان در این پدیده نیز مرتبط با همین نکته باشد. با این وجود، نهاد علم و اندیشه، حتی در محافل انقلابیاش، آنچنان که باید به کنکاش در این پدیده نپرداخته است.
2- در این دیدار، «چیستی بسیج» به دو بعدِ «مکتبی، فکری، فرهنگی» و «شبکهسازی فرهنگی، اجتماعی و بعد نظامی» آن توضیح داده شده است. از سویی به تفکیک این دو از یکدیگر از حیث تاریخ پیدایش و تأسیس(زمان) اشاره شده است و از سویی به منحصر نبودن روحیه، تفکر و فرهنگ بسیجی در سازمان و شبکه بسیج اشاره شده است. در جهت اول، به دو تاریخ برای بسیج میپردازند. امام خمینی(ره) به عنوان پدید آورنده بسیج، از سویی «تفکر بسیجی» را از سال 1342 تا 1357 در کشور زمینهسازی کردند و در کشور رسوخ دادند و از سویی دیگر در سال 1358 و در میانه تهدیدات ناشی از تسخیر لانه جاسوسی، «فرمان تشکیل بسیج مستضعفین» را مبتکرانه صادر نمودند و به یک «شبکه سازی فرهنگی، اجتماعی و بعد نظامی» دست زدند.
توجه به تفکیک این دو، دلالتهایی دارد؛ از جمله اینکه مهندسین فرهنگی برای پیدایش یک پدیده بومی در کشور محتاجِ زمینهسازی تاریخی، فرهنگی هستند.
یا اینکه ضروری است از کارایی هر دو بعد در پیشرفت به سمت اهداف استفاده نمود؛ بلکه از آنجا که بعد اصلی بسیج، وجهه مکتبی و فکری آن است، به این بعد بیشتر توجه نمود و شبکه بسیج را مبتنی بر آن بهینه و تکامل بخشید.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی از دیدار رهبر انقلاب اسلامی با بسیجیان (۵ آذر ماه)
تحلیل2⃣
3- رهبر انقلاب در تبیین چیستی بسیج بمثابه یک تفکر و فرهنگ، به دو امرِ «خداباوری(ایمان» و «خودباوری(اعتماد به نفس)» اشاره کردند و خصوصیات دیگر بسیج را ریشهدار در همین دو امر دانستند. ایشان علاوه بر ذکر کارکردهای این تفکر در «فروپاشی رژیم پهلوی بدون جنگ مسلحانه و صرفا با حضور جسمی و ایمانی مردم و تصرف میدان از سوی آنان» و نیز کارکردهای دیگر آن در «قبل، هنگام و بعد از دفاع مقدس»، نتایجی ناظر به شرایط کنونی منطقه، جهان و کشور نیز گرفتند.
ایشان در تبیین ویژه خود، از سویی به «دو خصوصیت از وضع کنونی جهان و منطقه» اشاره کردند که عبارت است از: «تلاش استکبار برای سلطه بر ملتها با نرمافزار و حصار تحقیر» و نیز «بنبستهای تحمیلی پیش روی جوانان جهان با وجود آنکه آنان همان امیدهای اصلی پیدایش تغییر در وضع جهان هستند. اما از سویی دیگر راهحل این وضع را، «تفکر و فرهنگ بسیجی»، مبتنی بر دو پایه اصلی آن یعنی «خداباوری و خودباوری» و سایر خصوصیات منتج از آن شمردند.
در این جهت، خداباوری را به آثار و نتایجی چون «تسلیم در مقابل خدا»، «توکّل به او و تکیه و امید به کمکش» و «یقین و اعتماد به حقیقت وعده الهی و کمکهای او در شرایط آمادگی و ضمنا ناممکن دانستن کارها» معنا کردند و مبتنی بر آن اضافه کردند که بسیجی از آرمانها و اهدافی چون «جامعه اسلامی، تمدن اسلامی و استقرار عدالت» برخوردار است و از مرگ هراسی ندارد و پیش روی خود راه باز شهادت و مقامات عالی الهی را میبیند. در این باره به اصرار بسیجیان برای حضور در جنگ در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره کردند.
در معنای خود باوری نیز به نتایجی چون کشف ظرفیتهای وجودی از جمله قدرت اراده در انسان که گاهی منجر به خلق امر جدید میشود اشاره کردند و نیز افزودند که جوان بسیجی مقهور و مرعوب اراده دشمن نمیشود بلکه های و هوی سلطهگرانی چون رژیم صهیونیستی را تمسخر میکند.
بنابراین، تفکر بسیجی و خصوصا بسیجی جوان ایرانی، امکان جهان کنونی برای شکستن بنبستها و حصارهای تحمیلی اعم از تحقیر ملتها برای سلطه آنان و احساس بیهودگی جوانان است. آرمان او برای نابودی رژیم صهیونیستی، مصداق مهمی از این امر به شمار میرود. تفکر بسیجیای که میتواند رژیم پهلوی را با خصوصیاتی شبیه رژیم صهوینی بدون جنگ مسلحانه و صرفا با حضور و جانفشانی مردم در میدان به فروپاشی بکشاند، ظرفیتهای بزرگی در ایجاد گشایش برای امت اسلامی و شکستن نظام سلطه جهانی و حرکت به سوی تمدن اسلامی در خود دارد.
از جهتی دیگر، با نظر به کارکردهای بیان شده میتوان دریافت که بسیج، امکان کشور در ایجاد توانایی اجتماعی و علمی در درون و بنابراین تولید قدرت سیاسی و نفوذ بینالمللی در خارج از کشور است.
به نظر میرسد تبیین فوق از «بسیج» در لایههایی از حاکمیت مغفول است و برای برخی جریانهای سیاسی نیز تهدید به شمار میرود. به همین دلیل میبینیم صرفا بسیج را در شکل یک سازمان و شبکه تقلیل میدهند، از آن برای پیشبرد پروژههایی که با توان عادی اداری به نتیجه نمیرسد استفاده میکنند و نهایتا در مواردی قدرشناسی هم نمیکنند.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#سراج
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی از دیدار رهبر انقلاب اسلامی با بسیجیان (۵ آذر ماه)
تحلیل3⃣
4- سخن از آرمان نابودی رژیم صهونیستی توسط جوان بسیجی ایرانی، در این برهه زمانی و پس از تقریبا یک سال از طوفان الاقصی امری بدیع در کلام ایشان به شمار میرود. ولو آنکه نتوان دلالتهای میدانی از این سخن برداشت نمود، صِرفِ القاء این آرمان و تقریر آن در ذهن و روح جوان بسیجی ایرانی باید دارای اهمیت تلقی گردد.
5-از نکات دیگر این دیدار که در چارچوب موارد «تقویت بسیج»(تقویت سیاسی) ذکر شده است، این بود که فرمودند بسیج باید بداند دوگانه مطلوب آمریکا برای کشورهای منطقه دیکتاتوری(استبداد) و آنارشیسم(هرج و مرج و دشواری زندگی بر مردم) است و در مقابل پیدایش هر یک از این دو در کشور که البته در آن دشمن دست دارد، باید بایستد.
این نکته هم از حیث ارائه نقشهی دشمن برای کشورهای منطقه از لبنان و سوریه و عراق و... حائز اهمیت است و به فهم وضعیت منطقه و تجویز لازم در قبال آن کمک میکند و هم از حیث تحذیری که نسبت به آینده کشور میدهند مهم به شمار میرود. این تحذیر که ممکن است در کشور، یکی از این دوگان از سوی دشمن پدید آید و بسیج در مقابله با این دوگان در کشور نیازمند تقویت است، مطلبی است که اولا باید بیشتر فهمیده شود و ثانیا آمادگیهای لازم برای آن تهیه گردد.
نسبت به تحقق این دوگانه در کشور، مسئله اغتشاش و هرج و مرج امری دارای سابقه در تاریخ انقلاب است و در همهی موارد (74، 78، 88، 98، 1401) این نقشآفرینی بسیج بوده است که به صورت جدی مشکل را حل کرده است. هر چند که نباید غفلت کرد و شاید نمونههای جدیدی از آنارشیزم هم امکان تحقق داشته باشد و بسیج تجربه مواجهه با آنها را نداشته باشد و از این جهت نیازمند تقویت و کمک است
اما مسئله دیکتاتوری و استبداد چطور؟ اصلا چگونه این امر در نظام جمهوری اسلامی امکان تحقق دارد؟ اولا آنگونه که از سیاق کلام برداشت میشود، این دو صورت، اشاره به دو فرض عینی در فلسفه سیاسی دارد و سخن درباره جوهری اندیشهای نیست.
دیکتاتوری در دوره مدرن، به معنای تحقق استبداد استعماری است. همان گونه که ایشان در دیدار دانشجویی سال 1401 اشاره کردهاند، استعمار در قرن 20 ام به صورت مستقیم عمل نمیکند بلکه مهرههایی از داخل ملت، به نحوی تربیت میشوند که «همان کاری را انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد، همان حرفی را بزنند که او بنا بود بزند، همان اقدامی را در کشور انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد»(1). در این دیدار نیز به بیانی دیگر به همین حقیقت اشاره میکنند؛ این که یک قدرت مستبدّ که منفعت مردم و مصلحت عمومی را نمیسنجد و گرفتار خودرأیی است، بر سر کار باشد و با او قرار بگذارند و او تسلیم آنها باشد. در جمهوری اسلامی امکان تحقق این امر وجود دارد و راه مقابله با آن نیز بسیج است. باید در هر دو طرف این دوگانه، تجارب گذشته ملاحظه و بر آن اساس در موارد جدید اقدام گردد.
6- از جمله نکات قابل توجه در این دیدار اشاره مجدد ایشان به وضعیت ایران در دوران قاجار و پهلوی و نیز ذکر ماجرایی دیگر از جنگ جهانی اول بود. وضع کنونی جهان که مشرف به تغییر نظم است، شبیه اتفاقاتی است که پس از جنگ اول و دوم جهانی رخ داد. در چنین لحظاتی است که مستکبران با نرم افزار خطرناک تحقیر ملتها در صدد بازتولید سلطه خود در جهان هستند. نحوه عمل ملّتها در این زمان، سرنوشت آینده آنان را مشخص خواهد کرد.
غفلت نکردن و نگاه به «محیط بینالمللی، محیط منطقهای، تعاملها، رابطهها و نسبتها» و صرفا مشغول به مسائل داخلی نشدن یکی از آن مواردی است که رهبری در دیدار با «اعضای ستاد برگزاری کنگره بینالمللی شهدای مقاومت و مدافع حرم» برشمردند و ماجراهای مشروطه و بعد سر کار آمدن رضاشاه پهلوی و نیز ماجرای کودتای 28 مرداد را ذیل این غفلت معنا نمودند و در مقابل، عملِ شهدای مدافع حرم در مقابل نقشه خاورمیانه جدید را مصداق این توجه دانستند.(2)
از منظری دیگر در دیدار با «خانوادههای شهدای امنیت»، مسلط شدن دشمن و ایجاد ناامنی را به روگردانی از ابزارهای قدرت(در ابعاد مختلف آن) توسط سوء سیاست زمامداران نالایق و بعضا خائن و وابسته مرتبط دانستند و ماجرای اشغال کشور در جنگ بینالمللی اول و دوم را از این منظر تحلیل کردند.(3)
پ.ن:
۱_ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان-1401/02/06
۲_بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بینالمللی شهدای مقاومت و مدافع حرم- 1403/03/30
۳_بیانات در دیدار خانوادههای شهدای امنیت- 1403/08/06
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
#سراج
📃 لیست پیوندهای مرتبط با "بیانات رهبری به مناسبت دیدار با بسیجیان (5 آذر ماه)"
▪️فهرست تفصیلی بیانات
▫️تقریر
▪️تحلیل: در تحلیل به 6 نکته اشاره شده است:
۱. اهمیت پرداخت مکرر رهبری به پدیده بسیج، جهت معنا بخشی و ارتقای کارایی آن.
۲. تفکیک دو بعد «مکتبی، فکری» بسیج و «شبکهسازی فرهنگی، اجتماعی و بعد نظامی» آن(از حیث تاریخ پیدایش و بیان دو تاریخ برای بسیج و از حیث منحصر نبودن روحیه، تفکر و فرهنگ بسیجی در سازمان و شبکه بسیج) و اشاره به دلالت این تفکیک.
3. تصویر متفاوت رهبری از «چیستی بسیج»(تفکر بسیجی و خصوصا بسیجی جوان ایرانی، امکان جهان کنونی برای شکستن بنبستها و حصارهای تحمیلی از یک سو و امکان کشور در ایجاد توانایی اجتماعی و علمی در درون و بنابراین تولید قدرت سیاسی و نفوذ بینالمللی در خارج از کشور از سویی دیگر)؛ غفلت لایههایی از حاکمیت از این تصویر و تهدید آن برای برخی جریانهای سیاسی.
4. القاء آرمان نابودی رژیم صهیونیستی از سوی بسیجی ایرانی.
۵. معنای تحذیر رهبری از دوگانه «دیکتاتوری(استبداد)-آنارشیزم(هرج و مرج)» در کشورهای منطقه از جمله ایران و نقش بسیج در مقابله با آن در داخل کشور.
6. وجه یادآوری مجدد وضعیت ایران در جنگ جهانی اول؛ مختصات عمل ضروری ملت در زمان تغییر نظم جهانی.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
هدایت شده از مجمع اسلامی حبلالله 🇵🇸
🇵🇸 مبل سنوار، منبر هیأت
✍ مهدی محمدآبادی
🔸 هیأت لبیک مشهد دارد دهساله میشود؛ هیأتی که راه افتاده تا تمام بخشهایش تبلیغ اسلام ناب باشد:
▪️شکل طراحی اطلاعیهٔ قبل مراسم
▫️محوریت دادن به قرآن کریم در تلاوت مجلسی و پیشمنبر
▪️موضوع سخنرانی
▫️شعر و شور مداح
▪️ فضاآرایی مجلس و صحنهآرایی جایگاه سخنران و مداح
اینها همه در خدمت روایتی از تاریخ و معارف اسلام است که چراغ راه امروز و آینده شود، نه صرفا بزرگداشت وقایعی تاریخگذشته.
🔹 آرایهٔ مراسم این شبهای هیأت لبیک اما متفاوتتر از همیشه است؛ فضاسازی حجمی هنرمندانهای که محل شهادت و مقاومت تاپایجان شهید یحیی سنوار را به ذهن بیننده میآورد. آن مبل معروف و محل شهادت ابوابراهیم، همنشین منبر #فاطمیه امسال شده و با گویاترین زبان، مقاومت مجاهدان اهلسنت غزه را در امتداد «جهاد، مایهٔ عزت اسلام» فاطمهٔ زهرا (س) به تصویر کشیده است؛ خداقوت به طراحان و مجریانش.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir