eitaa logo
رسالتنا
49 دنبال‌کننده
75 عکس
2 ویدیو
0 فایل
در #رسالتنا به دنبال آن هستیم که مسائل مربوط به حوزه های علمیه را مطرح کنیم و با پیدا کردن راه حل مناسب و پیگیری موثر ، قدمی هرچند کوچک در اعتلای هرچه بیشتر حوزه های علمیه برداریم. #میز_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ارتباط با ما: @reza_sanam
مشاهده در ایتا
دانلود
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصر کارنامه جهان اسلامی مدرسه ثقلین در طی 6 سال گذشته: -دوره باحضور استاد برادران -نشست تحولات با حضور سعد الله زارعی باهمکاری مجمع اسلامی حبل الله -حضور در جلوی کنسولگری برای دفاع از مردم -بررسی تحولات با حضور حجة الاسلام موسوی بحرینی زندانی سیاسی آل خلیفه -بررسی تحولات با حضور سید مصطفی میرشجاع -پخش با موضوعات مختلف -بررسی ابعاد گام دوم انقلاب با موضوع باحضور استاد راجی -نمایشگاه و مسابقه آیات . فعالیت‌های شیخ نمر و شیخ و و -حضور طلاب در دوره مقاومت در @resalatuna
متاسفانه در که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی قرار گرفته است با ابن که مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد،یک یا یا به عنوان وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمی‌باشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد. حجت الاسلام جمال زاده فعال جهان اسلام @resalatuna
اصلی‌ترین چالش ، یعنی مسئلۀ ، جز سالی یک بار شرکت در راه‌پیمایی ، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» می‌دانند؟! حجت الاسلام محمدآبادی فعال جهان اسلام
🔹در امسال شورای عالی و مدیریت محترم به مناسبت آمده است : 🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان ، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.» 💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟! ❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار به عنوان ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟ ❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟ @resalatuna
عصر روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ، کار گروه ( ) مصاحبه و گفتگویی صمیمی با سردبیر - جناب آقای جلیل نژاد- داشت که گزارش مصاحبه، بزودی در کانال منتشر خواهد شد. @resalatuna
🔻 « ، در تداوم مبارزات اسلامی به مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی خویش ادامه می دهد و سر در خط فرمان قائد بزرگ خویش حضرت آیت الله العظمی تا پایان زمان شیطانی و دفن اهریمن به پیش خواهد تاخت.» ▪️متن فوق، فرازی از امسال شورای عالی و مدیریت محترم حوزه علمیه خراسان به مناسبت است. ❓ حوزه چه برنامه ای برای این مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی طرح شده در بیانیه دارد؟ 🔹البته اعلان موضع و بیانیه دادن نسبت به حوادث مهم کشور، منطقه و صحنه ضرورت دارد اما این اعلان، تنها یک قسمت از کار بزرگی است که حوزه علمیه نسبت به باید انجام دهد! بماند که این بیانیه ها هم به گوش خیلی از حوزه های علمیه نمیرسد چه برسد به ! @resalatuna
«اگر شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با و را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای ، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند» بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 29/7/1389 @resatuna
🔻 در جلسه با حجت‌الاسلام روشندل مسئول حوزه علمیه خراسان ایشان بیان کردند: روابط عمومی حوزه ارتباط خوبی با و دارد و همکاری خوبی از طرف رسانه ها با حوزه علمیه وجود دارد. ⁦⁉️⁩ سوال اینجاست که با وجود این هماهنگی و ارتباط،چرا فعالی از سوی در جریان سازی برای وجود ندارد؟ @resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصری از فعاليت هاي جهان اسلامی مدرسه علمیه حضرت مهدي (عج) در سال 98: 1- بررسی آخرین مسائل و بیان مشاهدات در عرصه بین الملل جناب آقای ابوالفضل زارعی (رایزن سیاسی سابق ایران در سفارت هند) 98/8/11 2- بررسی چالشهای عملی در شبه قاره حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی 98/8/27 3- دوره تبیین نظریه در 30/8/98 دوره تبیین نظریه مقاومت با هدف اشنایی هرچه بیشتر با ادبیات مقاومت و تبیین سخنان رهبری با موضوعات 1-مبانی دینی نظریه مقاومت 2-ابعاد اندیشه مقاومت در اندیشه 3-مقاومت ،کنش یا واکنش 4-بررسی جریان مقاومت و سازش در اسلامی و اهمیت روابط و تعاملات در منطق مقاومت به همت مدرسه علمیه حضرت مهدی در پنجشنبه مورخ 30 آبان 98 برگزار شد. ✅اساتید این دوره تبیینی به ترتیب موضوعات فوق استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی مدیریت مدرسه علمیه حضرت مهدی عج ، دکتر محمد صادق شهبازی پژوهشگر حوزه اسلام ناب ، دکتر سعید شعرباف عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا و دکترمحمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند و به ارائه مطالب پیرامون نظریه مقاومت پرداختند. 🔻به گفته مسئول برگزاری این دوره تبادر عامه مردم از بحث مقاومت که عمدتا در ایام انتخابات، راهپیمایی‌ها، مباحثات سیاسی و امثالهم بیان می‌شود صرفا یک چالش بین المللی یا سیاسی است و در نتیجه عمده مردم و برخی نخبگان نقشی غیر از تحمل سختی‌های تحریم و نظیر این را برای خود قائل نمی‌شوند در حالی که نظریه مقاومتی که امامین انقلاب تصویر می‌کنند نقش اصلی را بر عهده توده مردم و نخبگان جامعه قرار داده است و صرفا در یک سطح چالش سیاسی و بین المللی قرار ندارد؛ در این دوره تلاش می شود که نشان داده شود اولا مقاومت صرفا یک چالش سیاسی نیست و در ابعاد مختلف تعریف می‌شود. ثانیا مردم و نخبگان از موثرترین گروه‌ها در منطق مقاومت هستند. 🔸لازم به ذکر است عزیزان برگزار کننده دوره طی مباحثات و مطالعاتی که پیرامون نظریه مقاومت داشته اند نمایشگاه مصوری از نمونه های مقاومت نیز برگزار کردند که در منظر عزیزان میهمان دوره قرار گرفت و حاصل مطالعات و مباحثات طلاب بسیجی برگزار کننده این دوره تبیینی ، کتاب "" بود که این کتاب نیز در این دوره رونمایی شد. @resalatuna
فقر کمی و کیفی فعال فرهنگی بین الملل 📃 از علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده و فعال حوزه بین الملل ⚠️ یعنی سهم بین الملل یک صدم هم نیست؟! 🔰 فرض کنیم فرهنگی اجتماعی کشور که دغدغه های انقلابی دارند 500 هزار نفر باشند که دارند از عرصه اقتصاد مقاومتی و حجاب و خانواده تا کارهای سیاسی مقطعی و کار و... فعالیت می کنند. ⭕️ حال سوال من این است که عرصه بعنوان یکی از نیازهای انقلاب اسلامی چه سهمی در این حجم از نیروها می تواند و به خود اختصاص دهد؟! 🌐 می توانم چند کتاب بنویسم که ثابت کنم چه ظرفیت ها که در شرق و غرب عالم با ظهور بروز کرد و متاسفانه غالب آنها بخاطر واگذاری تام این عرصه به دستگاه‌های رسمی یا نیروهای نظامی نهادهای انقلابی هدر رفت! ☺️ آنگاه شما احتمالا بالاتری برای این عرصه در کنار سایر نیازهای انقلاب در نظر خواهید گرفت ولی چنین کاری نمی کنم و فقط می پرسم یعنی بين الملل این توان نیروی انسانی انقلابی هم نیست؟! اگر هست چرا ما حالا 5000 نیروی دغدغه مند یا فعال بین الملل نداریم؟! 😔 البته من هم می دانم و پیش تر نوشته ام که آفت تشتت و نداشتن حس جدی حکمرانی و تربیت بر عمده جوانان انقلابی غلبه دارد و همه نیازها بخاطر این آسیب، با عدم برخورد و بر زمین ماندن بارهای سنگین تر مواجه شده اند ولی بر این باورم که باز هم بین الملل وضع بدتری دارد و در برخی موضوعات اقلا عناصر فعال بیشتر است! ⭕️ راستی وای اگر تعداد آن فعالان بیش از 500 هزار نفر باشد و ما حتی نتوانیم 100 عنصر مردمی بر عرصه بین الملل را هم نام ببریم! @resalatuna
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت در اواخر سال 1388، تشکیل معاونت همکاری ها و بود. هدف از تأسیس معاونت بین الملل ، تحقق بخشی به رسالتی جهانی بود که صلی اللّه علیه و آله به عنوان پیامبر خاتم که دینشان هم دینی جهانی و ماندگار بود آن را انجام می داد و در عصر کنونی متولیان انجام این رسالت و رساندن آن به ، علما هستند.» 💥عبارت بالا بیانات حجة الاسلام والمسلمین زمانی اولین معاون است. ❓حال سوال اینجاست که آیا چنین رسالتی بر دوش ندارد؟ ❓آیا رسالتش فقط در محدوده شهر است یا رسالتی جهانی دارد؟ ❓چرا از حوزه خراسان اثری در تحولات بین المللی دیده نمی شود؟ ❓آیا نباید در دومین حوزه علمیه ایران مرکزی برای رصد و برنامه ریزی و اقدام درباره وجود داشته باشد؟ @resalatuna
«بی طرف ماندن در مسائل چالشی اساسی، موجب نمیشود که روحانیت و دشمن دین هم بی طرف و بماند؛ «و من نام لم ینم عنه». اگر روحانیت در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند. غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با و را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای ، از قضایای ؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند. سکوت و بی طرفی و و به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند. بنابراین حوزه های علمیه، بی طرف نماندن حوزه های علمیه در قبال ، در قبال مسائل چالشی و یک ضرورتی است که نمیشود از آن غافل شد.» بیانات در دیدار ، فضلا و 29/7/1389 @resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻از اهم وظایف این است : *برنامه ریزی به منظور تقویت رویکرد بین المللی در ، ، و حوزه های علمیه. *رصد، تحلیل، اطلاع رسانی از کلیه فعالیت های مرتبط با حوزه های علمیه و و اتخاذ مواضع دقیق و بهنگام. *برنامه ریزی به منظور گسترش و تقویت همکاری های با اشخاص، مراکز، نهادها، و حوزه های شیعی . ❓آیا در حوزه علمیه مشهد به عنوان نیاز به این برنامه ریزی ها و اقدامات وجود ندارد؟ ❓چند درصد از برنامه ریزی های نظام آموزشی و پزوهشی و تبلیغی حوزه به مسائل جهان اسلام اختصاص دارد؟ ❓ تا به چه اندازه با افراد و نهادها و سازمان های بین المللی و جهان اسلام ارتباط دارد؟ ❓این تعاملات با مراکز دینی کشورهای همسایه استان خراسان به چه میزان است؟ ❓آیا رصد اتفاقات و تصمیم گیری برای موضع بهنگام، متولی خاصی در حوزه دارد؟ @resalatuna
« و باید تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث ، مناسب باشند.» صحیفه امام،ج۲۱،ص۲۷۳. @resalatuna
رسالتنا
▪️از معاونت بین المللی که نداریم 🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 138
🔻بعضی دیگر از وظایف : * برنامه ریزی برای آموزه های و مکتب علیهم‌ السلام در و پاسخگویی به دینی در سطح . *نیاز سنجی دینی کشورها، شناسایی فرصت­ها و زمینه­ های همکاری ، در عرصه ­های بین الملل. *شناسایی و زبان دان و توانمند برای حضور در عرصه بین الملل، جهت بهره گیری از آنان توسط دستگاه های مختلف کشور. 🔸با اینکه مشهد امام رضا علیه السلام سالانه پذیرای هزاران زائر از کشورهای اسلامی است ، تا چه حدی توانسته است با ظرفیت های موجود در حوزه و جهت دهی آن ها از این فرصت استثنایی برای ترویج استفاده کند؟ 🔸آیا برنامه ای برای شناسایی و همکاری با فعالان دارد؟ 🔸حوزه تا چه حد با ظرفیت های فرهنگی کشورهای برای ارتباط بیشتر با آشناست؟ 🔸آیا در ما طلابی آشنا با که بتوانند این بار را به دوش بکشند می شوند؟ @resalatuna
🔷 حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد: تحول در جهت و درست، تحول در جهت و غلط.ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفه ی مؤثرین در است. ، ، باید همتشان این باشد. از تحول نباید گریخت. حالا آقایان بیان کردید در شیوه ی ، در شیوه ی ، در شیوه ی ، در ؛ همه ی اینها تحول میخواهد. نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل یافته ی این برنامه چیست؟ تحول یعنی این؛ یعنی ، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن. مقام معظم رهبری بیانات در دیدار جمعی از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه های علمیه کشور ۱۳۸۶/۰۹/۰۸ @resalatuna
🔸گرچه به برکت و بلند شدن پرچم ، حوزه از ابتلا به سرنوشت کلیساهای قرون وسطی نجات یافته، اما باید با تأسف گفت که این بینش مترقی و کارساز ره ، هنوز در شریان‌های نظام علمی-تربیتی جریان نیافته، که امتداد آن را می‌توان در نوع ضریب‌دهی آن به مسائل مشاهده کرد. حجت الاسلام محمدآبادی فعال @resalatuna
🔶 ، در نگاه‌ها و باز بودن . بدون این، و به تبع آن، در جامعه امکان پذیر نخواهد بود. مقام معظم رهبری دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی قم ۱۳۸۴/۰۶/۲۸ @resalatuna
⁦♦️⁩ امام، روحاً، هم یک انسان بود، هم بود. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. رهبر معظم انقلاب ⁦⁉️⁩ سوال : امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه خود را و تحول در جامعه میدانست. آیا این همان رسالتی نیست که حوزه های علمیه باید به دنبال آن باشند و خود را برای آن آماده کنند؟ ❓ به عنوان تا چه اندازه توانسته است در تحولات شهر و کشور و نقش ایفا کند؟ ❓آیا ما برنامه ای برای تربیت طلاب تحول خواه و تحول آفرین دارند؟ @resalatuna
⁦♦️⁩ امام برای دین، نظام‌سازی و و و و مانند اینها تعریف کرد. مقام معظم رهبری ⁦⁉️⁩ سوال : وقتی دین رسالت تمدن سازی دارد ، نهاد دین یعنی باید پیشرو و جلودار در تمدن سازی باشد.آیا لازمه این تمدن سازی حضور فعال در عرصه های و مسائل نیست؟ ❓ علما و بزرگان تا چه اندازه در انجام این فعال هستند؟ ❓ آیا با وجود چنین رسالت سنگینی نیازی به که مسائل جهان اسلام را رصد کند و حضور فعالانه در این عرصه داشته باشد نیست؟ @resalatuna
💥 لزوم رسانه ای شدن مواضع جهان اسلامی علمای مشهد 🔻هر روز حوادث گوناگونی در رخ می دهد و علمای اعلام مشهد -هم چون سلف صالح خود- به عنوان پرچمداران حرکت های اسلامی مسئولیت بزرگی در بصیرت افزایی و هدایت جریان طلاب و عموم مردم در این حادثه ها دارند. ولی متاسفانه به دلیل نبودن پوشش رسانه ای مناسب، بسیاری از از موضع گیری بخاطر نداشتن اثر مطلوب امتناع میکنند یا اگر موضعی اتخاذ میکنند، همگان از آن اطلاعی پیدا نمیکنند. لذا ضرورت دارد که برای حل این مساله به راه حل صحیحی برسیم. ما در ادامه به بررسی و پیگیری راه حل های ممکن خواهیم پرداخت و با بازخوانی موضع گیری های بر ضرورت این مهم تاکید خواهیم گرد. @resalatuna
رسالتنا
💥 لزوم رسانه ای شدن مواضع جهان اسلامی علمای مشهد 🔻هر روز حوادث گوناگونی در #جهان_اسلام رخ می دهد و
🔻 قیام تنباکو 🔸ما این صد سال اخیر را که ما ملاحظه کنیم هر جنبشی که واقع شده است از طرف بوده است بر ضد سلاطین جنبش تنباکو به ضد سلطان آن وقت بود. آن نصف سطر میرزای شیرازی رضوان الله علیه مملکت ما را از توی حلقوم خارجی ها بیرون کشید. امام خمینی (ره) @resalatuna
رسالتنا
عصر روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ، کار گروه #تحول_در_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ( #رسالتنا ) مصاحبه و گ
🔸 در بررسی مساله و مسائل به این نتیجه رسید که یکی از عواملی که باعث شده حوزه علمیه نتواند در این حوادث داشته باشد و مردم را به عنوان جایگاه امامتی خودش کند ، عدم وجود یک رابطه فعال و ضابطه مند بین حوزه علمیه و های و است. 🔻در این راستا به سراغ آقای جلیل نژاد رفتیم تا از تلاش ایشان در روزنامه قدس برای حل این مشکل بپرسیم و راه حل ایشان در این مساله را جویا شویم. ▪️رسالتنا: چرا در زمینه مسائل جهان اسلام سهمی در اجتماعی، بیدار کردن مردم و به خط کردن آنها، ندارند؟ مثلا همین قضیه و ، طبق آمار بخش قابل توجهی از مردم، مساله فلسطین را یک نمی دانند و به آن توجه نمی کنند و شاید دلیلش این باشد که معمولا علمای مشهد در این مسائل موضع گیری نکرده و آنرا تبیین نمی کنند. مساله ای مثل که می شود رسانه ها سراغ علما می روند تا موضع آنها را بگیرند اما چرا در مسائل جهان اسلام این تعامل را نمی بینیم؟ 🔹بسم الله الرحمن الرحیم. مشکل، اول از همه در مدل علمای است. محور اصلی اینجاست. یعنی یک دوری گزیدن و درونگرایی خاص مبتنی بر مکتب فکری- حالا اسمش را هر چه می‌گذارند- بین علمای مشهد وجود دارد.من به عنوان یک فرد رسانه ای در بین و فضلای مشهد هیج یک از مدیران مدارس-البته آنهایی که واقعا عالم و مدیر هستند- جز دو نفر مثل آقای نظافت را نمی شناسم که رسانه ای باشند و ما با آنها ارتباط داشته باشیم. بنده به عنوان کسی که حداقل ۴-۵ سال است که مدیر دو تا از روزنامه های این شهر هستم و در تمام این مدت هم غیر از یک روز خاص- آن هم روزی که دو تن از علمای مشهد بخاطر نشر بیاناتشان عصبانی شده بودند- در عمر روزنامه نگاری ام که حدود ۶ سال در خراسان و یک سال و نیم در شهر آرا و الان هم در قدس است،- در تمام این مدت- ندیدم ارتباط و تماسی با علما داشته باشیم. 🔹تا الان که بنده با شما حرف میزنم دفاتر آقایان اصلا حاضر به در هیچ زمینه ای نشدند. برخی از علما ممکن است اصلاً مشی و روزنامه ما را قبول نداشته باشند با وجود اینکه مذهبی ترین روزنامه شهر هستیم و به طریق اولی روزنامه‌های دیگر را نمی پسندند. 🔹پس به عنوان نکته اول به نظرم آقایان علما به خاطر چند نکته هیچ ارتباطی با رسانه ها به هیچ عنوان ندارند: ✅یک می خواهید اسمش را بگذاریم . ✅دو مدل . ✅سه نفوذ و سلیقه های دیگران در آنها و به خاطر تجربه های تلخ. 🔹اولاً اگر خانم باشد که اصلاً نمی‌پذیرند اگر آقا هم باشد که بسیار سرد رفتار می کنند. علما قدرت رسانه را نمی دانند. ندارند لذا پرهیز می کنند برای همین می دانم اگر بخواهم خبرنگار هم بفرستم به در بسته می خورم.گاهی اوقات بوده است که خبرنگاری به علت سهل انگاری و عدم شناخت درست اقتضائات سخن ایشان، در پیاده کردن بیانات علما همه چیز را پیاده نکرده است و همین باعث ناراحتی آنها شده است. 🔹آنها دلسرد از نکاتشان توسط برخی از رسانه ها و و ما دلسرد از آنها هستیم. 🔹همه اینها فارغ از است چون مثلا بخش عمده ی مباحثی که شما درباره می گویید مربوط به بحث است. مبنائاً خیلی از اینها این وحدت را اصلا قبول ندارند و نگاه متفاوتی به وحدت دارند. 🔹یک مطلب دومی هم هست و آن عدم درک صحیح از جایگاه مشهد به عنوان یا چیزی که رهبری گفتند:« موتور محرک معنوی کشور» آقا یک جا حتی می گویند: مرکز پمپاز معنویت برای منطقه که این سخن، کمتر منتشر شده است. این مساله مهم، توسط علما و فضلای مشهد کمتر درک شده یا کمتر به این اعتقاد دارند چون من اگر به این قضیه باور داشته باشم برای این ظرفیت بالای و کسانی که از جاهای دیگر می آیند، زوار عرب زبان و افغانستانی و... و افراد مجاور، طرح و حرف خواهم داشت. 🔹اگر درک می کردند برای خودشان شان موتور محرک بودن در عرصه را می دانستند. 🔹یک نکته دیگر به صورت سیستماتیک است. و البته بخشی از آن از طرف جامعه المصطفی است که تماما نگاهشان امنیتی است و البته کمی حق هم دارند. ▪️رسالتنا:‌ آقای جلیل نژاد به نظر شما- با وجود همه این موانع- راه حل چیست؟ 🔹یکی اینکه فعال در این زمینه، واسطه بین رسانه و علما باشند. اینها حلقه میانی خوبی هستند به شرط اینکه علما آنها را تایید کنند. اصلا روابط عمومی حوزه تا به حال هماهنگ نکرده است که ما اقای را ببینیم. 🔹در روز 17 مرداد که است همه می آیند اینجا در تحریریه ی ما، گل می آورند یعنی روابط عمومی فلان سازمان ب