eitaa logo
روایت برتر|شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
193 دنبال‌کننده
12 عکس
1 ویدیو
17 فایل
جمعی از شاگردان و دوستداران فکری علمدار روایتگری شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
مشاهده در ایتا
دانلود
📖صفحهٔ ۲ ♦️بریده باد زبانی که شأن زهرا را از به تبدیل می‌کند. اگر زهرا را نگفتید، زهرا هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا آن‌جا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم گریه‌ی او به چه معناست. می‌رود در می ایستد و در مقابل چشم‌های مبهوت حاضران بنا میکند خطابه‌ای عجیبْ ایرادکردن. (...) این‌جا این قسمت کار انجام گرفته است. انصار را آماده کرده است اما باز به همین هم اکتفا نمی‌کند. به گفته‌ای چهل شب، مرتب درِ خانه‌ی این مرد،(...) درِ خانه‌ی آن چهره‌ی سرشناس می‌رود، بیایید، کار کنید، ، ، ، یک اقدام به‌جا با همدیگر.(...) تا هنوز کار از دست در نرفته است. چهل شب هم دنبال این فکر می‌دود و که؟ آن زنی که به آن صورتْ سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده است. ♦️این‌ها را به خدا نشنفتید شما؟ این‌ها که خیلی گفته می‌شود. اما بدانید که‌ این کارها همه یکسره یک هست، مبارزه‌ای از چند نوع با چند جلوه، ، مبارزهٔ با جسم که اگر شمشیر هم دستش بود شاید میزد، ، مبارزه با تلاش‌های پنهانی‌ِ نیمه‌شبانه، مبارزه‌ی با سخن‌گفتن با زنان. مصاحبه‌ی فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. (...) با زن‌ها مصاحبه، با مردها حرف‌زدن، آخرش هم . در شب‌دفن‌شدن. غوغاست. عجیب است این عمل. این کار موجب می‌شود که این عمل زهرا تا ابد از صفحه تاریخ پاک نشود، یک عمل هست. یک عمل . یک عملی که در هر نسلی می‌توانند کسانی روی این عمل فکر کنند. یک کلمه حرف نیست که به آسانی معنا شود و چون معما حل شد آسان شد، از ذهن‌ها برود. یک عملی است که به شیوه سمبلیک همینطور، بصورت ابهام‌آمیز و رمزی انجام شده است و تا ابد خواهد ماند. یعنی آن کسانی که در رأس کار قرار داشتند این‌ها نااهل بودند، همین. میخاست این مطلب اثبات شه. خوب نااهل بودن که چی؟ برای اینکه در تاریخ (...) ثبت کنیم فلانی نااهل[بود]، خدا لعنتش کند. همین و بس؟ برای این‌که بدانیم یک انسان مسلمان، یک زن بزرگ، یک مثل فاطمه زهرا در مقابل تیپِ نااهل چگونه عمل می‌کرده است.
💡برداشت ها(2) ▪️مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) 💢ملّت ایران هویّت خود را بایستی فراموش نکند؛ اگر خود را فراموش کرد، ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد، عقب خواهد ماند. خدای متعال برای کسانی که یاد او را فراموش کردند می‌فرماید: نَسُوا اللَهَ فَاَنساهُم اَنفُسَهُم؛(۲) آن‌ها خدا را فراموش کردند، خدا هم آن‌ها را از خودشان غافل کرد و مبتلا به فراموشی از خودشان کرد. این نشان‌دهنده‌ آن است که توجّه به خود، هویّت خود، خصوصیّات خود، برای شخص، برای هر ملّت، برای هر مجموعه یک امر لازمی است. 💡هویت یک ملت درپیوند مستحکم گذشته، الان و آینده اوشکل می گیرد برای قلب یا قطع در هویت یک ملت کافی است که روایت های وارونه از گذشته و آینده یک ملت را با قدرت خلق و پراکنده کنی آنگاه هویت دست خوش تغییر به نفع جهت گیریهای خصمانه میشود به این معنا زنده ماندن در زنده ماندن روایتگری سالم است و اهمیت شهدا به دلیل جایگاه والای شهید در یک صدچندان میشود. 💡راوی در آگاهی بخشی مداوم و مستمر خود یک ملت است. راوی همانند طبیبی هوشیار در خواب آلودگی ملت ، پی در پی به جان نیمه هوشیار وارد میکند تا مبادا دچار شود 💡 با عمق تحلیلی خود از وقایع و قدرت بیان خود میتواند بزرگترین سد در فراموشی و مرگ هویت یک ملت باشد او هدایت و احیاگر یک به سمت آرمانهای بلند تمدنی شهید است . https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
حتی اگر که حق حتی اگر که نور چشمی نبیندش محروم میشود حتی اگر امام حتی اگر علی اُمت جفا کند مظلوم میشود علی آری علی حتی علی تنهاست بی مردم ولی در خواب گمراهی بماند بی علی مردم ای نهضت بیداری یا فاطمه الزهرا در بطن زمان جاری یا فاطمه الزهرا هر چند به تنهایی یا فاطمه الزهرا تو اُمت مولایی یا فاطمه الزهرا میزان اگر علی ست تحت ولایتش دنیا و آخرت آباد میشود مولا اگر که او ست هر کس که با علی ست از بند هرچه هست آزاد میشود اگر دستان مردم بود نمیشد دسته او بسته اگر پهلو اگر بازو ولی زهرا نشد خسته ای قله حق خواهی یا فاطمه الزهرا تو دست یداللهی یا فاطمه الزهرا ای خطبه طوفانی یا فاطمه الزهرا حق هستی و میمانی یا فاطمه الزهرا
💢 ▪️مداحی بی مردم نشان دهنده رشد هنر با حرکت تکاملی دراهمیت ونقش کلیدی برای شکل گیری است ▪️ از اتفاقات صدر اسلام و عدم حضور مردم نشان دهنده ضعف فهم و اهمیت جایگاه مردم از مردم در حرکت با جامعه است که اگر مردم حضور داشتند این مصیبت ها بر امام وارد نمی شد همه انچیزی که ما شب و روز بر آن می کنیم محصول یا پیامد نه فرد که همه مردم است که سلمان ها و ابوذر ها بودند ولی مردم نبود و این فجایع رخ داد . که اگر مردم بودند عزیزترین های ما اینگونه مظلوم واقع نمی شدند به دیگر بیان گریه بر امام گریه برخود ماست ما بر مطلومیت امام گریه نمیکنیم بر علت مطلومیت گریه میکنیم گریه ما بر کم کاری ها، و و این یعنی تکامل و ارتقاء گریه از نسبت ها فردی با امام به نسبت اجتماعی ،ما نیازمند در و های از اطاعت امام هستیم . به بیان ساده گریه ما نه بر کم کاری ها فردی که بر کم کاری اجتماعی بوده سوال اصلی اینجاست چرا ما با هم نبودیم؟ و این یعنی رشد گریه در سطح جامعه و از این رو این مداحی سرآغاز یک در مداحی و نقش کلیدی آن در می تواند باشد ▪️همواره باید بدانیم که مشکل ما در بهره مندی از دین در رابطه فردی با امام نیست که امثال ها و بسیار بودند ولی باز امام بود لذا بیان مداحی در لایه های فردی و مظلومیت امام در نسبت های فردی مشکلی را حل نمی کند بلکه مساله حضور «مردم» است همه مردم باید به آگاهی هماهنگ در اهمیت پیروری از امام برسند این ، این _جمعی ، این ماست که باید با مداحی هدفمند زنده شود گریه در این سطح است که میتوان محرک قوی در و جامعه سازی ذیل حرکت ولی باشد ▪️رصد اشعار و سبک های مداحی در دهه های گذشته نشان می دهد که مضامین بیشتر اشاره به ها امام و کم و کیف رابطه فرد با امام برمیگردد این سطح از مداحی همواره آسیب پذیر است چون آن با قدرت چندان دشوار نیست لذا باید جایگاه امام در جامعه مشخص شود نه در فرد که جایگاه امام در فرد سلمان میسازد و در مردم ، جامعه اسلامی و این همه انچیزی است که به ان نیاز داریم همگامی مداحی در همراهی با باید به جایگاه مردم با امام برسد ، به دیگر بیان باید جایگاه امام در جامعه برای همه مردم مشخص شود که اگر اطاعت از امام در لایه اجتماعی تضعیف شود جامعه از بین می رود واز بین رفتن قدرت جامعه مردمی یعنی نفوذ آسان دشمن و مظلومیت های مجدد امام از این رو حفظ حکومت اوحب واجبات است که حفظ آن یعنی حفظ امام از مظلومیت ها از تنهایی از....ما باید حافظ حکومت باشیم تا امام مظلوم و ما محروم نمانیم مردم است که می تواند جامعه را حفظ و ظرف بهره مندی از امام را گسترش دهد ▪️در بیان ساده مردم اگر میخواهند امام مظلوم نباشد ، امام علی الرس المرفوع نباشد ، تنها نباشد باید جامعه را حفظ کرد که اگر مردم ،جامعه و را حفظ نکردند نشان میدهد که همواره این مصیبت ها برای امام رخ خواهد داد و ان با مردم ، با ما است باید مردم به مسئولیت اجتماعی خود در ، و جامعه و حکومت باشند تا تاریخ تکرار نشود که مصیبت امت ماست که مظلومیت امام از بی توجهی به مسئولیت اجتماعی ما نسبت به هم بوده و انقلاب سراغاز مسئولیت پذیری مردم نسبت به امام عصر خود است ▪️این کم کاریهای مردم در فهم و اهمیت جایگاه خود در نسبت با امام همواره با امام جبران شده در کوچه های در ، در در ها و ها که اینها همه «جبران» کم کاری بود در نسبت با و با این به نقطه پایان خود رسید یعنی عذاب امت در از امام بخاطر عدم انجام مسئولیت و «اجتماعی» در قبال امام و تا زمانی که «ما» مردم جایگاه واهمیت خود را درک نکنیم همواره محروم می مانیم والا ظهور دریک روز مانده به پایان دنیا محقق واهداف الهی متعین میشود و این مردم هستند که می مانند و نه فقط محروم که در پیشگاه الهی بخاطر کم کاریهای اجتماعی میشوند اگر باور به داریم این مداحی ندای مظلومیت فهم ما از جایگاه اجتماعی و میزان بهره مندی ما(مردم) از امام است 💡زمانی که مردم بخاطر کم کاری تاریخی خود نسبت به امام یابد آنگاه ، به رشد میابد در خلاصه بیان مداحی باید بتواند با هنرمندی گریه مردم را از حالت فردی به سطح اجتماعی ارتقاء دهد ،شدت تعلق اجتماعی به امام گریه اجتماعی را ایجاد میکند و اینگونه مظلومیت های امام پایان میابد https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰روایتگری مردمی و بزرگ 📖صفحه اول 🔹با توجه به رویکرد و در امتداد ان اهمیت به نظر می اید انتخابات بزرگترین عرصه فعالیت راوی مردمی برای و مردم در رو به جلو است. _مجاهد کسی است که قدرت و حداکثری را با انقلاب مقام معظم رهبری (دامه ظله)را دارد و با قدرت بیان و روشنگری میتواند مردم را همانند خود با مطالبات رهبری همراه کند، امروز طبق فرمان رهبری ،انتخابات و موضوع اصلی حضور حداکثری و هوشمندانه مردم است 🔸در بیان امامین انقلاب بزرگترین نقطه قوت انقلاب در حضور و بزرگترین تهدید مردم نسبت به است که حل مسائل کشور جز با حضور مردم در انتخابات ممکن نیست بزرگترین تغییر و در کشور در دست خود مردم است ، و هوشمندانه در انتخاب افراد است که می تواند راهگشایی حل مسائل کشور باشد به این معنا به نظر می رسد تحقق دستورات اسلام و فرامین امامین انقلاب نیز در دست مردم است از این رو رهبری نسبت و را نیز در انتخابات می بینند. 🔹بالاترین راوی در اهمیت انتخاب و نسبت مستقیم ان با و مردم را است ،بایداین جمله در مردم شود که راه حل «حل» مشکلات در دست خودماست. باید مردم در حل مسائل خود توسط خودشان با انتخابات شود که بزرگترین تاریخی در از این است. انتخاب افراد شایسته و متناسب با مسائل جامعه است که میتواند را رقم بزند که میتواند مشکلات را کم و کمتر کند . حضور حداکثری در انتخابات ، درست مسائل جامعه و کشور ، تشخیص درست افراد و سپس برای حداکثری چهار مرحله فعالیت راوی مردمی است 🔸انتخابات بزرگترین میدان حضور در آگاهی بخشی مردم نسبت به اهمیت و جایگاه انتخابات در تحول کشور است ، چنانچه تمامی و همگی در دستان خود مردم است روایت ، صرف حضور حداکثری درانتخابات سپس انتخاب افراد درست و نادرست و بیان ها و آثار انتخاب ها در پیشرفت ها و عقب گردهای کشور، در یا را میتوان در برای انتقال و حضور حداکثری و هوشمندانه مردم، استفاده کرد. لذا راوی ما باید بتواند انتخابات و نقش آن در فراز و فرودهای تحول ، در پیشرفت ها و عقب گردها در مشکل زدایی یا مشکل زایی های کشور برای مردم تبین کند. 🔸در قدم بعدی باید و کشور و ایران در تحولات و را برای مردم تبین شود تا بتوانند از کمند فکر های سطحی و تصمیمات آنی به درک مسائل کلان تر کشور و انتخاب های تر رسید . باید لایه های پنهان مسائل و مشکلات کشور برای مردم روشن شود تا بتوان به انتخاب مردم بخشید .اینکه مسائل ما از یک سو ریشه در گذشته و انتخابات نادرست دارد و از سوی دیگر عدم توجه به آینده و جایگاه و درک مسائل اصلی و فرعی کشور دارد. باید در انتخابات را با وعده های سطحی مانند حضور بانوان در ورزشگاها یا آزادی سلف دانشگاه یا افزایش یارانه و ... به خواسته های# تمدنی و کشور هدایت کرد که حل واقعی مشکلات در این است. و این دیگر راوی مردمی ماست 💢در خلاصه بیان می توان چهار موضوع کلان را به عنوان سرفصل های اصلی در میدان انتخابات پیشنهاد داد 🔻اهمیت و جایگاه اصل خود حضور حداکثری در انتخاب در نقطه مقابل آن یعنی بی تفاوتی جامعه نسبت به سرنوشت کشور 🔺اهمیت و جایگاه انتخاب درست در پیشرفت ها و عقب گردها، در مشکل زدایی یا مشکل زایی ها 🔻بیان و ها انتخاب درست و شایسته با توجه به تاریخ انتخابات در گذشته و مسائل کلان و اصلی کشور در آینده 🔺و در نهایت ایجاد برای یارگیری حداکثری جهت انتخاب حداکثری افراد شایسته https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
📖صفحه دوم 💢مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▪️همه‌ی کسانی که دارند، دارند مردم را به کنند. ، ، اساتید ، ، ، ، افراد در داخل ، اینها همه میتوانند انتخابات باشند و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ آن‌وقت انتخابات، انتخابات پُرشوری خواهد شد. اگر باشد، ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفه‌ی همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است ▪️چرا انتخابات [برگزار] میکنیم؟ من عرض میکنم هر دو کلمه‌ی «» و «» وابسته‌ی به انتخابات است. «جمهوری» یعنی ، یعنی کشور به دست مردم. خب مردم چه جوری در حاکمیّت دخالت کنند؟ هیچ راهی بجز انتخابات وجود ندارد. بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات اشکال‌تراشی میکنند، [مردم را] دلسرد میکنند، توجّه نمیکنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا است یا و است... انتخابات میتواند در کشور انتخاب بکند و به وجود بیاورد، یعنی را تأمین کند. انتخابات میتواند نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی مستقر کند که طبق مقرّرات اسلامی و معارف اسلامی، برای مدیریّت کشور قوانین تدوین کنند. پس بنابراین، هم و هم ، به انتخابات است. بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات ضروری است. ▪️صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی میخواهند ایجاد کنند به نفع دیدگاه یا یا خودشان؛ خیلی خب، راهش چیست؟ راهش این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات ، چه انتخابات مجلس ، چه انتخابات ، چه انتخابات ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها ، سر کار بیاورند؛ این میشود . بنابراین، پایه‌ی تحوّل انتخابات است. ▪️بنابراین، مسئله‌ی انتخابات را به یاد داشته باشید. بعضی‌ها مردم را از انتخابات میکنند؛ این کار غلطی است، این اشتباه است، این به کشور است. به ضرر «» است؛ به ضرر فلان شخص و فلان آدم نیست، به ضرر کشور است. بعضی‌ها برای اینکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوی چشم می‌آورند. خب اگر مشکلات وجود دارد، راه حلّ مشکلات چیست؟ راه حلّ مشکلات است. اتّفاقاً برای اینکه مشکلات برطرف بشود، بایستی در انتخابات شرکت کرد. https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢چگونه میتواند نقشی فعال در داشته باشد سه مساله اصلی راوی در انتخابات یعنی اصل ،انتخاب و را میتوان به شکل کاملا اجمالی اینگونه بیان کرد 🔸۱)اصل انتخاب اهمیت اصل انتخاب و انتخابات را میتوان با و بیان آثار و برکات پدیده راهبردی انتخابات قبل از و بعد از انقلاب به دست اورد تحول نظام سیاسی از به ، و جلوگیری از و... محصول انتخابات و حضور حداکثری مردم در همراهی با آرمانهای نظام است خروجی این مرحله حضور حداکثری در انتخابات با هر گرایش مذهب و سلیقه است طیف حصور حداکثری در این مرحله از گرفته تا را در بر میگیرد لذا گفتمان غالب باید بر کشور و حضور حداکثری بنا شود 🔹۲)انتخاب شایسته این سرفصل را میتوان با آثار و پیامدهای انتخاب درست و نقش آن در ها و همه جانبه داخلی و بیرونی کشور در مقایسه با انتخابات نادرست و پیامدهای شوم آن در عقبگرد های اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی کشور به دست آورد 🔸اگر طیف انقلابی حقیقتا به دنبال حقیقی در جامعه و کشور است اگر به دنبال تحقق عینی منویات رهبری در کشور است راه آن انتخابات و قدرت همراه کردن مردم با شماست نباید انتخابات در خدمت بدخواهان و بداندیشان مردم و نظام قرار گیرد و این همه به ما و توان ارتباط و همراه کردن مردم با فکر ما بستگی دارد که ضرورت و نقش کاربردی که بارها به آن در مطالب گذشته اشاره شد در این موقعیتها ظهور میکند . 🔹راوی مجاهد باید مسلح به قدرت ارتباط گیری حداکثری با مردم باشد تا در این مواقف حساس بتواند خواست ولی را در کمترین زمان و بالاترین کیفت منتقل کند تا او در روایتگری مردمی بتواند باشد برای و مردم به سمت گفتمان امامین انقلاب ... 🔸نگاه سطحی و مقطعی به مردم اصلی ترین عامل در سقوط به نظام است اینکه در یک ماه قبل از انتخابات ، مردم و نقش آنها برای ما مهم باشد بزرگترین و به گفتمان انقلاب است ما نیازمند زیست همواره با مردم هستیم ما نیازمند همراهی و همدلی با مردم نه در یک مقطع خاص که در تمامی لحظات زندگی مان هستیم تا در بزنگاه های حساس انقلاب بتوانیم از و مردمی در جهت گفتمان انقلاب بهره مند شویم. تمام تفاوت با در نگاه یا به مردم است که اولی و دومی را می سازد 🔸۳)معیار برتر با ارائه سیر تاریخی و مقایسه های آماری و کیفی انتخابات میتوان از ها سالم برای افزایی جامعه استفاده کرد میتوان معیارهای انتخاب درست را با خود مخاطب به دست اورد باید معیارهای سطحی و آنی در انتخابات به معیارهای راهبردی و عمیق تبدیل شود و این ممکن نیست مگر با قدرت عبرت گیری از سیر تاریخی انتخابات در فهم نقاط ضعف و قوت آن و تمسک به آرمانها و اهداف تمدنی یک ملت 🔸بزرگترین راهبرد راوی در ایجاد انتخابات پرشور و درست، ترسیم برای مردم است با طرح "" میدان درگیری درست میتوان مسائل و را برای مخاطب آشکار کرد مانند دستاوردهای حضور یا عدم حضور در انتخابات قبل و بعد انقلاب و در مرحله بعد مقایسه پیامدهای انتخاب درست و قوی با انتخاب اشتباه و ضعیف و نقش ان در مشکل زدایی یا مشکل زایی های بیشتر و در قدم نهایی رسیدن به معیارهای کاربردی در انتخاب افراد شایسته 🔸انچه بدیهی است تمام سعی دشمن طراحی میدان درگیری یا به بیان امروزی دو قطبی کادب است ، ظهور مسائل در برای های کاذب که فقط و فقط اینگونه میتوان حمقا را بالا و علما را گوشه نشین کرد زمانی که موضوع درگیری از مسائل کلان و اصلی به مسائل سطحی و دست چندم تبدیل شود آنگاه انتخابات و میدان رقابت با حضور افراد سطحی و ضعیف از هر جناحی شکل میگیرد در این وضعیت انتخاب های ضعیف به ضعیف می انجامد و... 🔸باید میدان درگیری از طرح مسائل فرعی به مسایل ریشه ای کشور تبدیل شود باید قدرت فهم مسائل،قدرت ارائه برنامه و راهکارهای تحولی موضوع سنجش و مطالبه عمومی از کاندید ها شود که عبرت های ما از تاریخ انتخابات این درس را با صدای بلند فریاد میزند 🔸نکته کلیدی استفاده از ظرفیت لایزال در ایجاد برای انتخابات پرشور است به دیگر معنا پاسخ به مسائل طرح شده با طرفیت سیره شهید به دست میاید ، امکان تفاهم حداکثری با سیره عملی شهدا بیشتر از دیگر عوامل است https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢برگزیده سخنان مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار اقشار مختلف بانوان۱۴۰۲/۱۰/۰۶ 🔹نظام فرهنگی و تمدّنی غرب، در مسئله‌ی «»، حاضر به مباحثه نیست، از ورود در بحث و تحقیق فرار میکند. فرهنگ غربی، نظام غربی ــ نظام تمدّنی و نظام فرهنگی غربی ــ در مورد بسیاری از سؤالات در این زمینه‌ها جلو نمی‌آید که بحث بکند؛ مسئله را با جنجال و هوچی‌بازی و استفاده‌ی از هنر و سینما و زور و فضای مجازی و مانند اینها پیش میبرد؛ آن نظر خودش را، رویکرد خودش را ــ منطق که ندارند ــ با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد پیش میبرد؛ حاضر نیست بحث کند، حاضر نیست به سؤالها جواب بدهد. علّت هم این است که غرب هیچ منطقی ندارد؛ این رفتارِ روزبه‌روز بدتر و سخیف‌تری که امروز در زمینه‌ی مسائل زن، در غرب رایج است و به تبعِ غرب در بسیاری از کشورهای دیگر، هیچ منطقی پشت‌ سرش نیست؛ لذا وارد بحث نمیشوند، حاضر نیستند منطق ارائه کنند. 🔹رویکرد تمدّن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی «زن»، در دو عامل خلاصه میشود: «» و «» 🔹اسلام در یک مواردی بکلّی را نادیده میگیرد؛ بحث، بحث زن و مرد نیست، مسئله‌ی است: وَ لَقَد کَرَّمنا بَنی آدَم؛(۷) اینجا مسئله‌ی جنسیّت مطرح نیست. ارزشهای انسانی در زن و مرد یکسان است و در نسبتِ ارزشیِ او با جنس مرد، مطلقاً جنسیّت مطرح نیست: «وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولیاءُ بَعضٍ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَر»(۸) تا آخر؛ «اِنَّ المُسلِمینَ وَ المُسلِماتِ وَ المُؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ وَ القانِتینَ وَ القانِتات»(۹) تا آخرِ آیه‌ی سوره‌ی احزاب. همه‌ی اینها پیش خدای متعال در مراتب عروج معنوی یکسانند؛ یعنی مطلقاً نه این بر او ترجیح دارد، نه او بر این ترجیح دارد؛ هر دو با استعدادِ مشابه در این راه قرار داده شده‌اند و به همّتشان بستگی دارد؛ زنهایی هستند که هیچ مردی به پای آنها نمیرسد. بنابراین، جنسیّت مطرح نیست. 🔹در اصلِ مسئولیّتهای اجتماعی هم همین‌جور است. امام (رضوان الله علیه) در یک جایی گفتند که دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه‌ی و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است؛(۱۳) یعنی واجب کردند که زنها بایستی در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند 🔹ساخت روحی زن، ساخت جسمی زن، ساخت عواطفی زن، اقتضای یک مسائلی را میکند. ، و دامانِ پرورشِ فرزند، کار زن است؛ از مرد این کار برنمی‌آید، و خدای متعال او را برای این کار خلق نکرده؛ او برای یک کار دیگر است؛‌ کار بیرون خانه، کار [رفع] مشکلات خانه. امّا در حقوق خانوادگی یکسانند: وَ لَهُنَّ مِثلُ الَّذی عَلَیهِنَّ بِالمَعروف؛(۱۶) یعنی همان قدر که مرد در خانواده حق دارد، زن همان اندازه در خانواده حق دارد؛ این آیه‌ی قرآن است. پس در حقوق خانوادگی یکسان، امّا در وظایف خانوادگی نه. 🔹مسئله‌ی ؛ امنیّت در درون . زن بایست در کنار مرد احساس آرامش کند، احساس امنیّت کند؛ چهاردیواری خانه محلّ آسایش و امنیّت است. اگر رفتار شوهر جوری باشد که زن را از این احساس امنیّت محروم کند،‌ زن احساس ناامنی کند، شوهر بددهنی کند یا بسیار بدتر و فجیع‌تر، دستش را به کار بیندازد، این مطلقاً قابل قبول نیست. راهش چیست؟ راهش قوانین سخت است؛ من بارها این را گفته‌ام. 🔹یک مسئله، مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است که این را بعضی از خانمها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئله‌ی جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. 🔹شاید بتوانم بگویم در مجموعه‌ی خلقت بشر، نقش «» برترین نقشها است؛ برای خاطر اینکه اگر چنانچه «مادری» نباشد، فرزندآوری نباشد، بارداری و شیردهی نباشد، اصلاً نسل بشر منقرض میشود؛ بنابراین، «مادری» مهم‌ترین نقش در عالم خلقت و در عالم وجود مادّی انسان است. اسلام به این اهمّیّت میدهد؛ [شما نیز] به این اهمّیّت بدهید 🔹بعضی‌ها خیال میکنند کار کردن در خانه وظیفه‌ی زن است؛ نه، وظیفه‌ی زن مطلقاً این نیست که در خانه کار کند. غذا پختن، رخت شستن، تر و تمیز کردن وظیفه‌ی زن نیست؛ مرد و زن باید با هم تفاهم کنند. حالا بعضی از مردها خوشبختانه این کارها را میکنند و در خانه کار میکنند، به زن کمک میکنند، متصدّی بعضی از کارهای خانه میشوند. به‌هرحال، این جزو وظایف زن نیست؛ این را همه بدانند.
💢 چگونه میتواند را برای مردم بسازد؟ 🔹مهمترین قدم برای ساخت آینده ایجاد یک با ساختن هنرمندانه ارمان شهر دینی در روح و روان مردم به خصوص جوانان است ، و این ممکن نیست مگر با حرکت هدفمند برای آرمان شهر اسلامی در انگاه که انگیزه ها و ارزش های رنگ و بوی تمدنی بگیرد 🔹آنگاه که سخن از اینده میشود باید چگونگی ایجاد انگیزه های به دارزنایی تاریخ ، به طول اینده را طراحی کند و این ممکن نیست مگر با تمسک به آرمان ها شدت تعلق به آرمانهاست که خیال را به پرواز در آورده و آینده را می سازد و متولی انتقال شیرین ارمان ها به روان مردم است باید بتوانیم آرمانشهر اسلامی را با قدرت هنر برای مردم به تصویر بکشیم و راوی ما با ترکیب هماهنگ و زیباشناسانه کلمات میتواند تصویر واقعی و آرمانی از اروزهای دینی مردم بسازد و اگر در این امر موفق بودیم امیدی به اندازه ی قدرت ساخت آینده در جامعه ایجاد میشود ، که حرکت عمومی وامدار انگیزه عمومی برای ساخت آینده است 🔹بالاترین دستاورد دفاع مقدس چیزی غیر از این نیست دفاع مقدس محصول شدت انگیزه بخشی عمومی با قدرت تصویرسازی امام از آرمان شهر تمدن اسلامی به مردم بود و در گام دیگر راه رسیدن به این آرمان شهر که و با همه تمدن کفر و غرب ، و اینگونه بود که حماسه مردمی در دفاع مقدس شکل گرفت ، دفاع مقدس تبلور آرمانی خواهی عقلانی ملت ایران بود 🔹همه آنچیزی که امام حسین (علیه السلام) در انجام دادند جایگاه عالی اصحاب را نشان دادند و راه رسیدن به ان یعنی جهاد و را نیز بیان کردند دقیقا و دقیقا همین کار را امام با ملت کرد جایگاه والای ایران اسلامی را در آخرالزمان به شکل هنرمندانه نشانشان داد آنگاه یک ملت شهادت طلب ایجاد شد ملتی که حاضر بودند برا آرمانهشان از همه چیزشان بگذرند امام عظیم الشان به مردم انگیزه داد داد قدرت درگیری داد قدرت برنامه ریزی قدرت و و... تا الان هم این آرمان شهر امام است که انگیزه میسازد و کار میکند نه فقط برای که برای 🔹 رقیب تمدنی با هنر و جهت دهی حس زیباشناسانه جهانی و با محوریت صنعت پیچیده و بزرگ توانسته آرمان شهر پوشالی خود را در وسعت جهان گسترش دهد، دلها را مسخر خود کرده و انگیزه ها عمومی را خرج توسعه خود میکند تا آنجا که زندگی در آمریکا نهایت خواست او از سعادتش میشود. و این نقطه بزرگ مفقوده ما در ایجاد حرکت عمومی است باید آرمان شهر تمدنی خود را با کمک هنر برای مردم بسازیم ، باید انگیزه های عمومی را در جهت تمدن اسلامی به حرکت در آوریم . و راوی ما باید بتواند با قدرت روحی و به مدد خلق کلمات نو و ترکیب های شیرین تصویر واقعی و خیال انگیز از آرمان شهر دینی برای مخاطبان بسازد که ساخت اینده در گرو ساخت و هدایت خیال عمومی در جهت تمدن اسلامی ایرانی است . 🔹مردم ما از تمدنی از خود فاصله گرفتن که ما اگر بتواند این تصویر عالی از ارمان شهر اسلامی را کند ،موتور تحول در جامعه فعال میشود ، حرکت عمومی برای تحول ایجاد میشود انچه ملت از ان محروم یا به عبارت درستر فراموش شده ی الان ماست، آرمان ها و ارزوهایش ست، ارمان شهر تمدنی که برای ان انقلاب کرد ، را شکل داد و... 🔸برای ساخت آینده بیشتر از برنامه نیازمند احیا آرمان ها با قدرت هنر هستیم آینده نیاز به تصویر سازی هنرمندانه از آینده تمدنی اسلام برای عموم داره اگر آن را ساختیم تکوینا قدرت برنامه ریزی ، خلاقیت ، تحول، هم خواهد آمد.در خلاصه بیان اگر رسالت راوی ملت است بایدبتواند تصویر زیبا در آینده برای مخاطبان ایجاد کند تا انگیزه عمومی برای تحول در ساختار و برنامه ها فراهم شود 🔹مقام معظم رهبری (دامه ظله) مساله‌ى شهید و ایثارگرى، موتور حرکت جامعه است. ۱۳۸۳/۰۴/۱۶ 🔹جوانهای عزیز! راه روشن را با جدّیّت دنبال کنید... [در این راه،] احتیاج دارید به آرمان‌خواهی ــ یکی از این چند چیزی که واقعاً به آن نیاز است، آرمان‌خواهی است ــ احتیاج دارید به امید، احتیاج دارید به عقلانیّت. این [جور] است. آرمان‌خواهی یعنی همان [نگاه به] افقهای دور که اشاره کردم؛ این اگر نباشد، [حرکت] امکان ندارد؛ «» موتور پیشران حرکت است؛...۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🔹اینکه شما می‌بینید جبهه‌ی استکبار این جور در مقابل انقلاب و در مقابل ملّت انقلابی ایران می‌ایستد و این جور دشمنی میکند، به خاطر این است که انقلاب زنده است... حالا «زنده بودن انقلاب» یعنی چه؟ یعنی دلبستگی نسلهای جدید کشور به آرمانهای انقلاب. امروز مردم دلبسته‌ی همان آرمانهایی هستند که انقلاب مطرح کرد؛ ... ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ اینها هدفهای بزرگ انقلاب است۱۴۰۰/۱۱/۲۸ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
⁉️ زنده است اگر ما امانتدار واقعی باشیم 📖صفحه اول 🔸بزرگترین در زنده دانستن و دیدن شهید قدرت فعالیت واثرگزاری امروزه برمسائل و مشکلات امروز جامعه است، قدرت مشکل گشایی حقیقی شهید از مسائل لاینحل ما، انچه پیشتر بارها گفته شد کار شهید زنده کردن است زنده کردن چه کسی؟ مطمئنا نه انکسی که زنده است شهید در زنده کردن مردگان است معجزه شهید در مشکلات اجتماعی است 🔹معجزه شهید در حل مسائل لاینحل است قدرت و شهید در رزق روز افزون الهی خود نه در موضوع یا مساله خاص محدود که در تمام عرصه ها و ساحت های گوناگون فردی واجتماعی است. که شفاعت یعنی نیاز به وقت نیازمندی هر انجای که اراده ها عاجز میشود شهید حاضر میشود شهید معجون الهی برای کم کردن ها و ایجاد امت و امام است 🔸اگر شهید نتواند در حرکت رو به پیشرفت جامعه و مسائل جاری و پیچیده امروزه فعال باشد ان شهید شهید نیست شاید تعبیر عامیانه از زنده بودن شهید در اصطلاح آپدید بودن ان است در بروز بودن است نه فقط در انگیزه و آگاهی که در توانمندی عینی شهید و این همه انچیزی است که ما در خلق اجتماعی، در خلق ها عقلانی در خلق قدرت عینی برای جامعه نیازمند ان هستیم منبعی سرشار از ، و 🔹اعظم کار «چگونگی» بهره مندی از قدرت لایزال شهید در ملت به سمت و اهداف است ، اعظم کار راوی بیان از قدرت شهید در حل مسائل نه در محدوده خاص که در تمام ساحت های فردی و اجتماعی است 🔹که زنده نگه داشتن شهید جز این نیست بیان اسم بدون مسمی یعنی عبادت کفار روایت شهید بدون چگونگی حضور حقیقی شهید در تمام معادلات فردی و اجتماعی یعنی کشتن هرروزه شهید نه زنده نگه داشتن او این شهید پیشتر با روایت ما مرده است تا بخواهیم آن را زنده کنیم و زنده نگه داریم 🔸که زنده نگه داشتن شهید یعنی بستر حضور واقعی شهید در تمام عرصه ها و مشکلات کشور برای مشکل گشایی برای دستگیری عمومی برای ایجاد حرکت عمومی در ساخت اگر شهید حقیقا زنده است باید بتواند دستگیر ما در مسائل ومشکلات از کوچک تا بزرگ باشد و اگر ما حقیقا باور داریم که شهید زنده است باید بتوانیم شهید در این ها را و کنیم که این نه در شهید دفاع مقدس که زنده نگه داشتن سید شهداء نیز هست. به این معنا بیان صرف خاطرات نیست که خاطره در گذشته ماندن است بیان تفکر شهید است بیان سیره شهید است بیان سبک زندگی مجاهدانه شهید است بیان فرهنگ شهید است 🔹مشکل در درجه اول، به زنده بودن شهید است که اگر این باور در دل و جان ما مستقر شود انگاه بیقرار فهم چگونگی بهره مندی از این گنجینه عظیم ملت برای رشد خود و جامعه خواهیم بود. به دنبال معادله ای میگردیم که با آن به گونه ای خود و جامعه را کنیم که بتوانیم بیشترین بهره مندی را از قدرت وجود شهید ببریم که شهید در اوج به ملت شهید شد، مشکل در زنده بودن شهید نیست مشکل در ماست مشکل در ضعف باورهای ماست 🔸شهید اگر نتواند در جبهه های پیچیده امروز، حرکت های ما باشد شهید نیست شهید اگر نتواند شکاف های عمیق تاریخی در از ها، ها تا را پر کند شهید نیست شهید اگر نتواند را زنده کند شهید نیست شهیدی که نتواند حرکت عمومی را ذیل تحقق منویات رهبری ایجاد کند شهید نیست شهید اگر نتواند شور وشعور انقلابی ما را احیا کند او حقیقا زنده نیست. 🔸حقیقت جز این نیست که ما ، امانتداران خوبی از شهدا نبودیم . ما شهید را در حبس کرده ایم و راه نفس او را با روایت های کهنه و مانده در گذشته بسته ایم و این می شود که روایت های مانده در گذشته از شهید با جامعه رو به جلو در تقابل با هم قرار می گیرد شهید عنصری عقب مانده یا به عبارت دقیق تر در گذشته مانده معرفی میشود حرف ها او پیشتر بوی و درجا ماندگی میدهد تا پویایی و زنده بودن 🔸 و اینگونه شهید نه منبع حرکت عمومی برای تحقق که بزرگ در حرکت رو به جلو جامعه قلمداد میشود واینگونه جای شهید و جابجا میشود واینگونه شهید کشته میشود و اینگونه این فرصت عظیم الهی برای رشد به تهدیدی بزرگ برای پیشرفت جامعه تبدیل میشود. شهید باید باشد تا ، شهید باید باشد تا شهید باید باشد تا و اینها در گرو روایت من از شهید است
📖صفحه دوم 🔸صادقانه به نظر می اید ما نتوانستیم قدرت شهید را در مسائل جاری و آینده انگونه که مطالبه رهبری است آزاد کنیم که اگر او (شهید) را با روایت های منجمد در گذشته بیشتر در بند نکرده باشیم .ما باید بتوانیم نقش شهید را در مسائل و موضوعات روز ارتقاء و فعال کنیم ما باید حقیقی و واقعی شهید را از قاب های کهنه و خاطرات در گذشته مانده به مسائل جاری جامعه برگردانیم ما باید بتوانیم با سرمایه پویا و زنده شهید مطالبات لحظه به لحظه رهبری و مردم به خصوص را محقق کنیم و این ممکن نیست مگر اینکه شهید را از آزاد و در تمام مسائل جامعه جاری کنیم ، فرایند چگونگی بهره مندی از شهید را روایت و الگو عینی ان را معرفی کنیم ،تعمیم سبک زندگی شهید ممکن نیست مگر با کمک علم و پژوهش باید شهید با در مسائل جاری و جامعه تغییر و تبدیل به الگو شود باید فرهنگ شهید باید مدل زندگی در دفاع مقدس را استخراج و تبین کرد که زنده نگه داشتن شهید در این است ما نیازمند خاطره گویی های هدفمند هستیم و لاغیر. 🔸که اگر بعصی از نسل امروز در مقابل شهید ایستاده شاید بخاطر روایت مانده در گذشته است شاید بخاطر دعوت همواره به گذشته و در حسرت گذشته ماندن است ، نسخه پیچی های کهنه از شهید که قدرت همگامی با نیازهای امروز جوان را ندارد و این پافشاری در نهایت به مقابله با شهید و افزودن به دوقطبی های کاذب دیگر در جامعه میشود. 🔸باید با توجه به نیازهای امروز و فردای جامعه ظرفیت های نو ، حرف ها و معانی نو ،روشهای و مدل های نو در موضوع شهید و شهادت روایت کرد تا جامعه دچار انفعال و از خود باختگی نشود به این معنا تحول در روایتگری ضرورت همیشگی ما برای زنده نگهداشتن شهید ست 🔰مقام معظم رهبری (دامه ظله) بسم الله الرّحمن الرّحیم سلام و رحمت خداوند بر آن شهیدان والا مقام 🔹بزرگداشت شهدای عزیز و یاد و نام آنان وظیفه‌ئی مقدس است که خداوند توفیق آن را به شما عنایت فرموده است. سعی کنید این بندگان شایسته‌ی خدا را و شخصیت آنان را الگوی جوانان خود قرار دهید.والسلام علیکم و رحمة الله۴۰۲/۳/۱ 🔹 یعنی فرهنگ کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بین ؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای بلکه برای است. ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ 🔹 در بیان زندگی‌نامه‌ی شهیدان «سعی» کنیم خصوصیّات زندگی اینها و اینها و اینها را تبیین کنیم، این «مهم» است. ۱۳۹۵/۰۷/۰۵ 🔹 روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و و زندگی شهدا در جامعه‌ی ما پیدا کند. ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ 🔹 ــ آن دوران پُرهیجان، پُرحادثه، پُرمعنا و پُرفایده ــ از جمله‌ی حوادثی است که برای ما و ما و ما دارای است۱۴۰۱/۰۶/۳۰ 🔹آنچه بنده میخواهم عرض بکنم، این است که واقعه‌ی دفاع مقدّس یک برهه‌ی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. این مقطع را، این واقعه‌ی مهم را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. عقیده‌ی راسخ بنده این است که اگر نسلهای پی‌درپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدّس را بشناسند و بدانند که در این واقعه‌ی مهم چگونه ملّت ایران توانست خود را به سکّوی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بِایستد، برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت؛ و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت؛ این عقیده‌ی راسخ بنده است. عظمت این واقعه را باید شناخت...ما تا کنون نتوانستیم جزئیّات این و پُرنقش‌و‌نگار را بشناسیم و بشناسانیم؛ از دور داریم می‌بینیم، [امّا] اگر نزدیک برویم، در هر تکّه‌ی آن، آن‌قدر زیبایی، آن‌قدر ظرافت، آن‌قدر کارهای و وجود دارد که انسان میکند؛ هر تکّه‌اش این‌جور است و اینها باید معرّفی بشود.۱۴۰۲/۰۶/۲۹ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢گزیده بیانات رهبری در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام۱۴۰۲/۱۰/۱۳ 🔻در زمان ما، بزرگ‌ترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود، و بزرگ‌ترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، نه میتوانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با زبان و با منطق [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. ... با «جهاد تبیین» حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانه‌ی سلطنتی ارثی را ازاله کرد و حکومت مردم‌سالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛ مسئله‌ی «جهاد تبیین» این است 🔻هنر مدّاحی و موجودیّتی به نام «هیئت» ــ که محورِ هیئت مدّاح و واعظ است؛ واعظ در کنار مدّاح ــ جزو مهم‌ترین بخشهای قدرت نرم جامعه‌ی اسلامی است. قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثّرتر است. علّت چیست که قدرتمندان عالم مثل آمریکا، بمب اتم دارند،‌ انواع و اقسام سلاحهای پیشرفته را دارند، درعین‌حال مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را برای هنر و سینما و هالیوود و تبلیغات و امثال اینها میکنند؟ چرا؟ چون سینما قدرت نرم است، قصّه‌نویسی و فیلم قدرت نرم است؛ این [کار] است که اثر میگذارد؛ قدرت سخت اثرِ آنی دارد، بعد، از بین میرود. 🔺خب، عرض بنده این است که مجموعه‌ی مباشر و متصدّی مدح و مرثیه، یعنی همین جامعه‌ی مدّاح که یک مجموعه‌ای و یک بخشی از قدرت نرم جامعه‌ی اسلامی است، بایستی بداند که چه‌کاره است و چه کار میخواهد بکند و وظیفه‌ی او چیست... این مجموعه بایستی با بهترین زبان و بهترین شیوه، با همان خصوصیّاتی که شما در تاریخ «جهاد تبیین» در گذشته‌ی شیعه ملاحظه میکنید، امروز ارائه بشود؛ توقّع این است. 🔻در این قدرت نرم، دو شاخص مهم وجود دارد که اینها بایستی مورد توجّه قرار بگیرد؛ یعنی کار خودتان را با این دو شاخص بسنجید: یکی عبارت است از توانایی برانگیختن و حرکت آفریدن، و دیگری عبارت است از جهت درست و دقّت؛ [یعنی] هدف‌گیری‌اش دقیق باشد. ببینید، یکی از چیزهایی که ما در موشکهایمان هم به آن اهمّیّت داده‌ایم و موفّق شده‌ایم و به آن رسیده‌ایم، دقّت در هدف‌گیری است؛ 🔻امام سجّاد (سلام الله علیه) در صحیفه‌ی سجّادیّه مرزداران را دعا میکند؛ یک دعائی دارد مخصوص مرزداران. مرزدارانِ آن‌وقت چه کسانی‌ بودند؟ سربازان بنی‌امیّه بودند دیگر؛ برای آنها دعا میکند. مرزدار، مرزدار است؛ مرز کشور اسلامی را دارد حفظ میکند، هر کسی هست. مرزدار را دعا میکند. اینها درس است برای ما.مرز دنیای اسلام امروز در غزّه است، نبض دنیای اسلام امروز در غزّه میزند. آنها ایستاده‌اند در مقابل دنیای کفر، دنیای طاغوت، دنیای استکبار، در مقابل آمریکا؛ طرف آنها فقط رژیم صهیونیستی نیست.
💡برداشت ها (چهره سازی نخبگانی در هیئت برای جهاد تبیین) 🔰(دیدار رهبری با مداحان اهل بیت علیهم السلام ۱۴۰۲/۱۰/۱۳) 📖صفحه اول 💡مهمترین رکن برای رسیدن به آرمان های والای تمدنی اسلام بهره مندی حداکثری از ظرفیت یا به عبارت دقیق تر قدرت همراه کردن اختیاری و همه جانبه مردم در همه ابعاد تمدنی انقلاب است و این ممکن نیست مگر با تبین ها و اهداف برای و اینجاست که نقش و ارتباط با مردم مشخص میشود . تنها زمانی به اهداف غایی انقلاب میرسیم که بتوانیم مردم به معنای «همه» را به شکل حداکثری با خود و اهداف خود همراه کنیم همراهی در اوج آگاهی و انگیزهای خالصانه 💡اگر جایگاه مردم در نسب چگونگی رسیدن به اهداف مشخص شود انگاه عظمت کار رسانه و به تعبیر رهبری مشخص میشود، در گام بعدی رهبری به دنبال تربیت کسانی هستند که عهده دار این جهاد تبین باشند، طراحی رهبری در این فرایند بهره مندای حداکثری از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری دین از ها و به عنوان سخت افزار و فعال کردن نرام افزارهای دینی و است. 🔹ضرورت جهاد تبین و رجوع به عموم در زمان مبارزات روحانیّت و نهضت روحانیّت، جریانهای دیگری بودند که تلاش میکردند، کار میکردند، دوندگی میکردند، با سلاح وارد میدان میشدند، [امّا] هیچ کار نتوانستند بکنند؛ یا سرکوب شدند یا منحرف شدند. تبیین، شاخصه‌ی جهاد و نهضت اسلامی بود. در تهران در یک جمعی از دوستان نشسته بودیم، یک جوانی بود اهل مشهد ــ من می‌شناختم ــ که مرتبط بود با این گروه‌های مسلّح مارکسیست؛ ناگهان وارد جلسه شد برای یک کاری، صحبت بین ما و او شروع شد، یک مقداری حرف زدیم ــ اینها آن‌وقت معروف بودند به «گروه جنگل»؛ اینکه میگویم مال سالهای ۴۷ یا ۴۸ است ــ من گفتم خب شما که دارید این کارها را میکنید، با مردم حرف بزنید؛ مردم نمیدانند شما که هستید، چه هستید؛ گفت «آقا! این حرفها مال اسلام است، مال مسلمانها است»! اعتقادی به «جهاد تبیین» نداشتند، آن را مال اسلام میدانستند؛ درست هم میگفت، مال ما بود، مال اسلام بود. آنها حرف واقعی برای قانع کردن دلهای مردم نداشتند، [لذا] نتوانستند، مغلوب شدند، منکوب شدند، بسیاری‌شان هم منحرف شدند. امّا امام راه تبیین را پیش گرفت و به اینجا رساند. این راه، امروز هم ادامه دارد. 💡همانگونه که بیان شد در گام بعد رهبری در صدد طراحی و تربیت چهره های اجتماعی() برای جهاد تبین است. همانگونه که غرب با و بزرگ نمایی چهره های همسو با خود به دنبال هدایت اجتماعی به سمت غایت مادی خود است مقام معظم رهبری نیز به دنبال ایجاد و ارتقاء قشر نخبگانی برای هدایت احساسات و افکار هدفمند مردم به سمت آرمانهای است. هیئت بستر رشد مناسب و متناسب با اهداف انقلاب در جذب و هدایت لایه نخبگانی برای هدایت عمومی است 💡آنچه بدیهی است چهره های (سبلریتی) مذهبی باید از بستر امن و فضای مذهبی شناسایی ، تربیت و الگو (برند) شوند، برخلاف سلبریتی غربی که عاری و خالی از هرگونه آگاهی و شعور عمیق است بیشتر است تا حضرت آقا در صدد بهره مندی از ظرفیت هیئت و مداح با مقیاس هنرمند تراز انقلاب است کسانی که بتوانند در مقاطع حساس انقلاب بازیگرانی فعال و آگاه در جهت دستگیری عمومی باشند یعنی تربیت مداح و واعظی با اوج آگاهی و قدرت تحلیل مسائل کلان کشوری و جهانی تا با این ظرفیت بتواند مردم را با اهداف انقلاب همراه و همگام کند 💡به این معنا رهبری با طرحی و بهره وری حداکثری از فضای هنر پرور هیئت و تربیت مداح تراز در صدد شکل دهی هنرمندان اجتماعی_انقلابی برای هدایت انگیزه های عمومی در جهت اهداف انقلابی است. 🔹ضرورت عمق بخشی به عناصر اصلی هیئت خب، عرض بنده این است که مجموعه‌ی مباشر و متصدّی و ، یعنی همین جامعه‌ی که یک مجموعه‌ای و یک بخشی از قدرت نرم جامعه‌ی اسلامی است، بایستی بداند که چه‌کاره است و چه کار میخواهد بکند و وظیفه‌ی او چیست... این مجموعه بایستی با بهترین زبان و بهترین شیوه، با همان خصوصیّاتی که شما در تاریخ «جهاد تبیین» در گذشته‌ی شیعه ملاحظه میکنید، امروز ارائه بشود؛ توقّع این است. در این قدرت نرم، دو شاخص مهم وجود دارد که اینها بایستی مورد توجّه قرار بگیرد؛ یعنی کار خودتان را با این دو شاخص بسنجید: یکی عبارت است از توانایی و ، و دیگری عبارت است از جهت درست و ؛ [یعنی] دقیق باشد. ببینید، یکی از چیزهایی که ما در موشکهایمان هم به آن اهمّیّت داده‌ایم و موفّق شده‌ایم و به آن رسیده‌ایم، دقّت در هدف‌گیری است https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
📖صفحه دوم 🔰در خلاصه بیان نباید ساده اندیشانه حضور فعال در جنگ نرم را به شکل متناظر و لزوما در میدان رقیب فهم و طراحی کرد مطمئنا چهره(سلبریتی) انقلابی تراز ما هرگز از دل سینما و بستر های مشابه مانند فضای مجازی بیرون نمی آید بلکه بستر الگو سازی برای اگاهی بخشی دینی نرم افزار خاص یا فضای خاص خود را می طلبد مانند هیئت ، هیئت بستر چهره سازی امن برای اجتماعی است هیئت یکی از رسانه های اصیل و امن دینی برای جهاد تبین و پروش دینی است . 🔰از این رو به نظر می آید رهبری در صدد بهره وری حداکثری از فضای هیئت و تربیت مادحین در جهت اهداف انقلاب ست . زمانی که توانستیم هیئت را از حالت سکولاریزه به مکان فعال در جهت مسائل انقلاب تبدیل کنیم حال نوبت عمق بخشی به عناصر فعال این نرم افزار عمومی اسلامی یعنی و است . لذا این هنر اصیل دینی نخست باید از دام سکولاره شدن و سپس از سطحی نگری خارج شود لذا نیازمند عمق اندیشی و عمق نگری تمام ارکان هیئت در نسبت با نظام مسائل انقلاب هست تا ظرفیت هنر مداحی در خدمت ایجاد حرکت عمومی ذیل قرار گیرد انشاء الله https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
انتخابات در گفتمان رهبری.pdf
260.9K
💢جایگاه انتخابات در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▫️اهمیت اصل انتخاب و روایت غالب برای مشارکت حداکثری ▫️اهمیت اصل انتخاب درست و چگونگی ارائه معیار برتر در شایسته گزینی ▫️اهمیت اصل تواصی به حق و چگونگی ایجاد شبکه مردمی برای انتخابات پرشور و شعور https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (نتخابات) قسمت اول.mp3
25.28M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات 🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔘قسمت اول(هویت ایرانی-اسلامی) ▪️▪️▪️▪️ 🔹بیان اجمالی روایتگری 🔹بیان اجمالی گفتمان 🔹بیان اجمالی انتخابات 🔹هویت بانی ، هویت بخشی و هویت سازی سه رسالت اصلی روای گفتمانی 🔹شکل گیری هویت ایرانی ـ اسلامی در بیان رهبری 🔹خدمات متقابل اسلام و ایران ▪️▪️▪️▪️ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (انتخابات) قسمت اول.pdf
202K
🖥فایل pdf روایتگری گفتمانی (انتخابات) 💡در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔸قسمت اول https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت دوم.mp3
18.62M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات 🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔘قسمت دوم(تمدن اسلامی) ▪️▪️▪️▪️▪️ 🔹تمدن نوین اسلامی و منابع انسانی(مردم) 🔹جایگاه ملیت و اسلامیت در نگاه رهبری 🔹نگاه های افراطی ـ مذهبی به ملیت و ایرانیت 🔹نقش ایرانی و ایرانیت در شکل گیری تمدن اسلامی 🔹روایت جایگاه ایران و ایرانی در نظام بین الملل ▪️▪️▪️▪️▪️ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت دوم.pdf
114.4K
🖥فایل pdf روایتگری گفتمانی (انتخابات) 💡در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (انتخابات) قسمت سوم.mp3
16.56M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات 🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔘قسمت سوم(جهاد انتخاباتی) ▪️▪️▪️▪️▪️ 🔹خرمشهرهای امروز و تشخیص درست میدان درگیری راوی 🔹تذکر رهبری در صورتی غفلت از راه امام به مبلغان و ملت 🔹اهمیت و نقش راهبردی روایتگری گفتمانی 🔹چگونگی استحاله فرهنگی در بیان رهبری 🔹ایران و نقش اسلام در احیاء هویت ایرانی ▪️▪️▪️▪️▪️ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت سوم.pdf
156.6K
🖥فایل pdf روایتگری گفتمانی (انتخابات) 💡در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/tahavol_revayatgari