eitaa logo
روایت برتر|شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
221 دنبال‌کننده
8 عکس
2 ویدیو
17 فایل
جمعی از شاگردان و دوستداران فکری علمدار روایتگری شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شناخت عظمت دفاع مقدس با تمسک به چهار سوال مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔸جلسه نوزده هم 🔹موضوعات مورد دفاع چه بود؟ 🔹مهاجمان چه کسانی بودند؟ 🔹مدافعان چه کسانی بودند؟ 🔹دستاورد ها دفاع مقدس چیست؟ 🔹@revayat_bartar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شناخت عظمت دفاع مقدس با تمسک به چهار سوال مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔸جلسه بیستم 🔹موضوعات مورد دفاع چه بود؟ 🔹مهاجمان چه کسانی بودند؟ 🔹مدافعان چه کسانی بودند؟ 🔹دستاورد ها دفاع مقدس چیست؟ 🔹@revayat_bartar
🎙سلسله جلسات 🔰 روایت گفتمان تمدنی دفاع مقدس در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔸با تمسک به چهار زاویه پیشنهادی رهبری در شناخت جامع و کامل از دفاع مقدس 🔹موضوعات مورد دفاع چه بود؟ 🔹مهاجمان چه کسانی بودند؟ 🔹مدافعان چه کسانی بودند؟ 🔹دستاوردهای دفاع مقدس چیست؟ 🎧 جلسه اول چیستی و چرایی ضرورت پرداختن به روایتگری گفتمانی ـ تمدنی دفاع مقدس 🎧 جلسه دوم شناخت موضوعات اصلی جنگ در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎧 جلسه سوم شناخت محوری ترین موضوع جنگ که منجر به آرایش جهانی در دفاع مقدس شد 🎧 جلسه چهارم گفتمان نرم انقلاب مهمترین نقطه اختلاف و درگیری دنیا با جمهوری اسلامی ایران 🎧 جلسه پنجم انقلاب و دفاع مقدس چگونه جدول تنظیم شده نظام سلطه برای اداره جهان را بهم ریخت 🎧 جلسه ششم چرایی احساس اضطرار نظام سلطه برای ایجاد جنگ تحمیلی بر ایران اسلامی 🎧 جلسه هفتم جنگ تحمیلی محصول گفتمان نو انقلاب ذیل عنوان مردم سالاری برای هدایت و حمایت مظلومان جهان 🎧 جلسه هشتم اهداف تمدنی انقلاب اصلی ترین علت درگیری بین المللی در هشت سال دفاع مقدس 🎧 جلسه نهم راهبرد دشمن برای جدایی بین جمهوریت و اسلامیت با تضعیف نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف 🎧 جلسه دهم استعمار، استعمارنو، استعمار فرانو سه تاکتیک تاریخی نظام سلطه برای از بین بردن گفتمان انقلاب 🎧 جلسه یازدهم چرا جامعه امروز ما نیازمند روایت تمدنی از دفاع مقدس است؟ 🎧 جلسه دوازدهم روایت گری از مردم سالاری دینی موضوع اصلی روایت ما از هشت سال جنگ تحمیلی 🎧 جلسه سیزدهم راهبردهای دشمن برای از بین بردن هویت ایرانی اسلامی به عنوان بزرگترین دستاورد داخلی انقلاب و دفاع مقدس 🎧 جلسه چهاردهم تحریم ، تحریف و تحقیر سه ابزار راهبردی دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی 🎧 جلسه پانزدهم پاسداری از هویت ایران اسلامی اصلی ترین انگیزه داخلی در هشت سال دفاع مقدس 🎧 جلسه شانزدهم ریشه های تاریخی شکل گیری در جنگ هشت سال دفاع مقدس 🎧 جلسه هفدهم شناخت مهاجمان جنگ تحمیلی هشت ساله در بیان رهبری 🎧 جلسه هیجدهم امام ، نیروهای نظامی و بسیج مردمی مدافعان حاضر در دفاع مقدس 🎧 جلسه نوزدهم مطالبه رهبری برای تبدیل کردن مدل دفاع مقدس به فرهنگ عمومی کشور جهت ایجاد حرکت عمومی به سمت تمدن اسلامی 🎧 جلسه بیستم بیان رهبری از دستاورد جنگ در سه بعد بین المللی ، اجتماعی و کاربردی 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
🔰تحول در مبانی روایتگری 🔹نگاهی نو به روایتگری با تمسک به آیات و روایات 🎧قسمت اول 🔸بیان عناصر و نسبت های تحول در مبانی روایتگری 🎧قسمت دوم 🔸بیان متغیرهای اصلی ونسبت ها در روایتگری 🎧قسمت سوم 🔸فرق روایتگری با تبلیغ و تربیت چیست؟ 🎧قسمت چهارم مراتب تکاملی روایتگری(بازنمایی ، بازسازی ، نوسازی) 🎧قسمت پنجم 🔸هماهنگی معنای قول در دین با روایتگری به معنای عام 🎧قسمت ششم 🔸نسبت روایتگری ما با روایتگری امام از حوادث و رویدادهای عالم 🎧قسمت هفتم 🔸قدرت توسعه روایتگری در چگونگی همراهی با روایت امام 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
⁉️ زنده است اگر ما امانتدار واقعی باشیم 📖صفحه اول 🔸بزرگترین در زنده دانستن و دیدن شهید قدرت فعالیت واثرگزاری برمسائل و مشکلات امروز جامعه است، قدرت مشکل گشایی حقیقی شهید از مسائل لاینحل ما، انچه پیشتر بارها گفته شد کار شهید زنده کردن است زنده کردن چه کسی؟ مطمئنا نه انکسی که زنده است شهید در زنده کردن مردگان است معجزه شهید در مشکلات اجتماعی است 🔹معجزه شهید در حل مسائل لاینحل است قدرت و شهید در رزق روز افزون الهی خود نه در موضوع یا مساله خاص محدود که در تمام عرصه ها و ساحت های گوناگون فردی واجتماعی است. که شفاعت یعنی نیاز به وقت نیازمندی هر انجای که اراده ها اعتراف به عجز میکنند شهید حاضر میشود شهید معجون الهی برای کم کردن ها و ایجاد امت و امام است 🔸اگر شهید نتواند در حرکت رو به پیشرفت جامعه و مسائل جاری و پیچیده امروزه فعال باشد ان شهید شهید نیست شاید تعبیر عامیانه از زنده بودن شهید در اصطلاح آپدید بودن ان است در بروز بودن است نه فقط در انگیزه و آگاهی که در توانمندی عینی شهید و این همه انچیزی است که ما در خلق اجتماعی، در خلق ها عقلانی در خلق قدرت عینی برای جامعه نیازمند ان هستیم منبعی سرشار از ، و 🔹اعظم کار «چگونگی» بهره مندی از قدرت لایزال شهید در ملت به سمت و اهداف است ، اعظم کار راوی بیان از قدرت شهید در حل مسائل نه در محدوده خاص که در تمام ساحت های فردی و اجتماعی است 🔹که زنده نگه داشتن شهید جز این نیست بیان اسم بدون مسمی یعنی عبادت کفار روایت شهید بدون چگونگی حضور حقیقی شهید در تمام معادلات فردی و اجتماعی یعنی کشتن هرروزه شهید نه زنده نگه داشتن او این شهید پیشتر با روایت ما مرده است تا بخواهیم آن را زنده کنیم و زنده نگه داریم 🔸که زنده نگه داشتن شهید یعنی بستر حضور واقعی شهید در تمام عرصه ها و مشکلات کشور برای مشکل گشایی برای دستگیری عمومی برای ایجاد حرکت عمومی در ساخت اگر شهید حقیقا زنده است باید بتواند دستگیر ما در مسائل ومشکلات از کوچک تا بزرگ باشد و اگر ما حقیقا باور داریم که شهید زنده است باید بتوانیم شهید در این ها را و کنیم که این نه در شهید دفاع مقدس که زنده نگه داشتن سید شهداء نیز هست. به این معنا بیان صرف خاطرات نیست که خاطره در گذشته ماندن است بیان تفکر شهید است بیان سیره شهید است بیان سبک زندگی مجاهدانه شهید است بیان فرهنگ شهید است 🔹مشکل در درجه اول، به زنده بودن شهید است که اگر این باور در دل و جان ما مستقر شود انگاه بیقرار فهم چگونگی بهره مندی از این گنجینه عظیم ملت برای رشد خود و جامعه خواهیم بود. به دنبال معادله ای میگردیم که با آن به گونه ای خود و جامعه را کنیم که بتوانیم بیشترین بهره مندی را از قدرت وجود شهید ببریم که شهید در اوج به ملت شهید شد، مشکل در زنده بودن شهید نیست مشکل در ماست مشکل در ضعف باورهای ماست 🔸شهید اگر نتواند در جبهه های پیچیده امروز، حرکت های ما باشد شهید نیست شهید اگر نتواند شکاف های عمیق تاریخی در از ها، ها تا را پر کند شهید نیست شهید اگر نتواند را زنده کند شهید نیست شهیدی که نتواند حرکت عمومی را ذیل تحقق منویات رهبری ایجاد کند شهید نیست شهید اگر نتواند شور وشعور انقلابی ما را احیا کند او حقیقا زنده نیست. 🔸حقیقت جز این نیست که ما ، امانتداران خوبی از شهدا نبودیم . ما شهید را در حبس کرده ایم و راه نفس او را با روایت های کهنه و مانده در گذشته بسته ایم و این می شود که روایت های مانده در گذشته از شهید با جامعه رو به جلو در تقابل با هم قرار می گیرد شهید عنصری عقب مانده یا به عبارت دقیق تر در گذشته مانده معرفی میشود حرف ها او پیشتر بوی و درجا ماندگی میدهد تا پویایی و زنده بودن 🔸 و اینگونه شهید نه منبع حرکت عمومی برای تحقق که بزرگ در حرکت رو به جلو جامعه قلمداد میشود واینگونه جای شهید و جابجا میشود واینگونه شهید کشته میشود و اینگونه این فرصت عظیم الهی برای رشد به تهدیدی بزرگ برای پیشرفت جامعه تبدیل میشود. شهید باید باشد تا ، شهید باید باشد تا شهید باید باشد تا و اینها در گرو روایت من از شهید است https://eitaa.com/revayat_bartar
📖صفحه دوم 🔸صادقانه به نظر می اید ما نتوانستیم قدرت شهید را در مسائل جاری و آینده انگونه که مطالبه رهبری است آزاد کنیم که اگر او (شهید) را با روایت های منجمد در گذشته بیشتر در بند نکرده باشیم .ما باید بتوانیم نقش شهید را در مسائل و موضوعات روز ارتقاء و فعال کنیم ما باید حقیقی و واقعی شهید را از قاب های کهنه و خاطرات در گذشته مانده به مسائل جاری جامعه برگردانیم ما باید بتوانیم با سرمایه پویا و زنده شهید مطالبات لحظه به لحظه رهبری و مردم به خصوص را محقق کنیم و این ممکن نیست مگر اینکه شهید را از آزاد و در تمام مسائل جامعه جاری کنیم ، فرایند چگونگی بهره مندی از شهید را روایت و الگو عینی ان را معرفی کنیم ،تعمیم سبک زندگی شهید ممکن نیست مگر با کمک علم و پژوهش باید شهید با در مسائل جاری و جامعه تغییر و تبدیل به الگو شود باید فرهنگ شهید و مدل زندگی در دفاع مقدس را استخراج و تبین کرد که زنده نگه داشتن شهید در این است. 🔸که اگر بعصی از نسل امروز در مقابل شهید ایستاده شاید بخاطر روایت مانده در گذشته است شاید بخاطر دعوت همواره به گذشته و در حسرت گذشته ماندن است ، نسخه پیچی های کهنه از شهید که قدرت همگامی با نیازهای امروز جوان را ندارد و این پافشاری در نهایت به مقابله با شهید و افزودن به دوقطبی های کاذب دیگر در جامعه میشود. 🔸باید با توجه به نیازهای امروز و فردای جامعه ظرفیت های نو ، حرف ها و معانی نو ،روشهای و مدل های نو در موضوع شهید و شهادت روایت کرد تا جامعه دچار انفعال و از خود باختگی نشود به این معنا تحول در روایتگری ضرورت همیشگی ما برای زنده نگهداشتن شهید ست 🔰مقام معظم رهبری (دامه ظله) بسم الله الرّحمن الرّحیم سلام و رحمت خداوند بر آن شهیدان والا مقام 🔹بزرگداشت شهدای عزیز و یاد و نام آنان وظیفه‌ئی مقدس است که خداوند توفیق آن را به شما عنایت فرموده است. سعی کنید این بندگان شایسته‌ی خدا را و شخصیت آنان را الگوی جوانان خود قرار دهید.والسلام علیکم و رحمة الله۴۰۲/۳/۱ 🔹 یعنی فرهنگ کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بین ؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای بلکه برای است. ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ 🔹 در بیان زندگی‌نامه‌ی شهیدان «سعی» کنیم خصوصیّات زندگی اینها و اینها و اینها را تبیین کنیم، این «مهم» است. ۱۳۹۵/۰۷/۰۵ 🔹 روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و و زندگی شهدا در جامعه‌ی ما پیدا کند. ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ 🔹 ــ آن دوران پُرهیجان، پُرحادثه، پُرمعنا و پُرفایده ــ از جمله‌ی حوادثی است که برای ما و ما و ما دارای است۱۴۰۱/۰۶/۳۰ 🔹آنچه بنده میخواهم عرض بکنم، این است که واقعه‌ی دفاع مقدّس یک برهه‌ی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. این مقطع را، این واقعه‌ی مهم را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. عقیده‌ی راسخ بنده این است که اگر نسلهای پی‌درپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدّس را بشناسند و بدانند که در این واقعه‌ی مهم چگونه ملّت ایران توانست خود را به سکّوی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بِایستد، برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت؛ و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت؛ این عقیده‌ی راسخ بنده است. عظمت این واقعه را باید شناخت...ما تا کنون نتوانستیم جزئیّات این و پُرنقش‌و‌نگار را بشناسیم و بشناسانیم؛ از دور داریم می‌بینیم، [امّا] اگر نزدیک برویم، در هر تکّه‌ی آن، آن‌قدر زیبایی، آن‌قدر ظرافت، آن‌قدر کارهای و وجود دارد که انسان میکند؛ هر تکّه‌اش این‌جور است و اینها باید معرّفی بشود.۱۴۰۲/۰۶/۲۹ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢روایتگری تمدنی ♦️بالاترین آرمان شهید رسیدن به تمدن اسلامی ذیل حرکت آخرلزمانی برای تحقق ظهور است. متاسفانه هرگز یا خیلی کم شهید را از این منظر تحلیل کردیم چه بخواهیم آنرا برای دیگران روایت کنیم ،نگاه فردی در سطح کرامات و نکات اخلاقی بالاترین دستاورد ما در بیان خصوصیات شهید بود حتی با حرکت انقلاب و نگاه جامعه سازی شهید هم ننوانستیم شهید را بشناسیم و بشناسانیم چه برسد به حرکت تمدنی شهید . که شهید جز برای ارمان امام زمان خود شهید نشده ♦️نگاه و روایت مقام معظم رهبری (دامه ظله) از شهید و پیام شهید همواره قدرت جامعه سازی شهید برای حرکت به سمت تمدن اسلامی بوده. که روایت رهبری از شهید غیر از این نیست اگر شهید با نگاه امام خود حرکت میکند پس بزرگترین انگیزه او در حرکت به سمت میدان درگیری جیزی جز تحقق تمدن اسلامی نیست که بالاترین انگیزه امام جز این نیست که حرکت امام زمان او جز برای تحقق تمدن اسلامی در سراسر جهان نیست ♦️باید «میدان» شناخت و تحلیل شهید را در پاردایم امام تغییر دهیم باید از برداشت های کوتاه وسطحی در خصوصیات فردی شهید خارج و قدرت انگیزه و عمل شهید را در جامعه سازی برای تحقق تمدن اسلامی فهم و روایت کنیم. روایت تمدنی از شهید ضرورت قطعی الان ماست وقتی مقام معظم رهبری میدان درگیری را جنگ تمدنی و رویکرد را حمله به مبانی پوشالی غرب میداند راوی به روز باید مقیاس فهم و روایت شهید را از بعد فردی خارج و با نگاه اجتماعی و تمدنی شهید را روایت کند . روایت های شگفت انگیز رهبری از حرکت تمدنی شهدای مدافع حرم. نمونه هایست که میتواند الگوی راوی به روز ما در چگونگی روایت تمدنی شهید باشد . باید با نگاه «ولی شهید» شهید را شناخت و روایت کرد ♦️قدرت شهید را باید در لایه عمیق اجتماعی و تمدنی حرکت او تحلیل کرد و انرا روایت کنیم . وقتی «رویکرد» را تغییر دادیم وقتی «مقیاس» تحلیل از شهید تغییر کرد انگاه با «حساسیت ها نو» با «زوایه دیدی نو »شهید را می بینم و روایت میکنیم . که وصیت ها و خاطرات شهید پراست از نگاه تمدنی شهید. که او شهید راه امام زمان خود است . و آرمان امام ایجاد تمدن برتر اسلامی برای عبادت حداکثری الله ♦️نمونه عالی روایتگری تمدنی مقام معظم رهبری (دامه ظله) را در تحلیل و عمق حرکت حاج قاسم بخوانیم چقدر عمیق و زیبا رهبری حرکت تمدنی حاج قاسم را در فهم و شیوه مقابله با توطئه نرم دشمن برای تغییر نظم جهانی بیان فرمودند . که این عمق نگاه و تحلیل شهید سلیمانی است که مکتب حاج قاسم را می سازد. باید جامعه را با انگیزه اصلی شهید آشنا کرد باید انگیزه ها اجتماعی با انگیزه تمدنی شهید گره زده شود باید با ظرفیت تمدنی شهید جامعه را ساخت که این بزرگترین راهبرد رهبری در بهره مندی از برکات بی انتهای شهید است ♦️بله به درستی روایت تمدنی از شهید نیازمند حرکت یا به عبارت دقیق تر فرار از لایه فردی و فهم قدرت جامعه سازی شهید برای ایجاد جامعه الگو و سپس حرکت به سمت تمدن اسلامی. ♦️راوی ما برای حفظ هویت خود باید و باید با تحولات روز حرکت کند وقتی مقام معظم رهبری(دامه ظله) از تحولات جهانی و نقش ایران در این تحولات بارها و بارها سخن گفتند ما نیازمند روایت جهانی از شهید در چگونگی حرکت جامعه به سمت تمدن اسلامی هستیم که جامعه برای شکل گیری اتحاد حقیقی نیازمند انگیزه بالاتر از خود است جامعه زمانی میتواند اختلافات را کنار بگذار زمانی می تواند جنیست ها ، قومیت ها ، مذهب ها و .. را کنار بگذار که انگیزه بالاتر از اختلافات را درک کند وان چیزی نیست جز حرکت برای تحقق تمدن اسلامی همه انچیزی که جامعه میتواند اختلافات را کنار و با هم متحد کند .و این قدرت شهید است و این قدرت دفاع مقدس در حرکت به سمت تمدن اسلامی است ♦️راوی ما باید بتواند زیبایی ها آخرلزمان را با ظرفیت شهید برای مخاطبان به شکل کاملا هنرمندانه و درعین حال متقن بیان کند تا در شدت این انگیزه سازی بتواند شکافها و اختلافات در جامعه را که مانع شکل گیری جامعه متحد میشود را با شهید پر کند . شکاف های قومیتی ، جنسیتی ، مذهبی و بالاتر از آن شکاف ملیت و اسلامیت . https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰روایت ویژگی ها و کرامات فردی شهید بدون نیت و انگیزه اصلی شهید بزرگترین کم لطفی به شهید ،مخاطب و خود راوی است!!؟ 🔸 ، میدان رشد مخاطب را کوچک می بیند حال زمانی که روایت از شهید در لایه تمدنی بیان شود میدان رشد آگاهی مخاطب نیز در همان سطح آزاد میشود و این زمانی ممکن است که خود راوی بتواند شهید را در این لایه مشاهده و تحلیل و بازسازی کند 🔹راوی زمانی می تواند مخاطب خود در وسیع ترین میدان فعالیت شهید یعنی نگاه تمدنی رشد دهد که خود آگاه و آراسته به آن باشد 🔸 از شهید بدون انگیزه های اجتماعی و تمدنی آن باعث میشود مخاطب فراتر از خود را نبیند و این یعنی حرکت در مسیر رشد خودخواهی ها و خود شیفتگی ها ، آنچه مسلم است با این رویکرد جامعه اسلامی هرگز ساخته نمیشود 🔹بالاترین خصوصیت و برترین ویژگی شهید قدرت دلسوزی مردمی قدرت دوست داشتن همگانی اوست شهید حقیقتا و تحقیقا خواهان سعادت همگانی در مسیر عبودیت است و شهادت مزد این ایثار و فدکاری همگانی اوست 🔸شهید به معنای حقیقی مردم را دوست دارد همانند امام و همانند اشتیاق خداوند به بندگان و این آن ظرفیت عظیم شهید در جامعه سازی اسلامی است 🔹این دوست داشتن حقیقی و همگانی شهید است که می توان قدرت را به وجود آورد لذا بیان ویژگی ها و کرامات شخصی شهید بدون انگیزه ای اصلی شهید ظلم به شهید به مخاطب و خودمان است 🔸البته این هرگز و هرگز به معنای نادیده و ناگفتن ویژگی های فردی شهید نیست بلکه نکته اصلی موضوع مصرف این انباشته های دینی برای شفاعت و دستگیری بیشتر مردم است او سختی عبادت را به تن میخرد تا بتواند دستگیری فکری ،روحی و عملی بیشتری از مردم داشته باشد و این انگیزه بلند و اصلی شهید در طلب شهادت است چرا که با شهادت قدرت شفاعت او مضاعف میشود و اینست معنای رزق روز افزون شهید بعد از شهادت،حقیقتا قدرت دستگیری حاج قاسم بعد از شهادت بیشتر و بیشتر از قبل شهادت اوست قدرت او از مردم نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست 🔸 شهید نیز نه در خود خواهی که در خداخواهی و برای توسعه قدرت دستگیری بیشتر از مردم است شدت ایثار و فدکاری شهید است که شهادت را برای او رقم می زند و این ایثار عمومی در پس شهادت وسیع تر و بیشتر میشود و اینگونه است که قدرت شهید در قابل مقایسه با دیگر عناصر قدرت در جامعه سازی نیست و چشم پوشی راوی از این قدرت شهید ظلم به شهید، جامعه و خود راوی است https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🎙سلسله جلسات 🔰 روایت گفتمانی دفاع مقدس در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔸با تمسک به چهار زاویه پیشنهادی رهبری در شناخت جامع و کامل از دفاع مقدس 🔹موضوعات مورد دفاع چه بود؟ 🔹مهاجمان چه کسانی بودند؟ 🔹مدافعان چه کسانی بودند؟ 🔹دستاوردهای دفاع مقدس چیست؟ 🎧 جلسه اول چیستی و چرایی ضرورت پرداختن به روایتگری گفتمانی ـ تمدنی دفاع مقدس 🎧 جلسه دوم شناخت موضوعات اصلی جنگ در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎧 جلسه سوم شناخت محوری ترین موضوع جنگ که منجر به آرایش جهانی در دفاع مقدس شد 🎧 جلسه چهارم گفتمان نرم انقلاب مهمترین نقطه اختلاف و درگیری دنیا با جمهوری اسلامی ایران 🎧 جلسه پنجم انقلاب و دفاع مقدس چگونه جدول تنظیم شده نظام سلطه برای اداره جهان را بهم ریخت 🎧 جلسه ششم چرایی احساس اضطرار نظام سلطه برای ایجاد جنگ تحمیلی بر ایران اسلامی 🎧 جلسه هفتم جنگ تحمیلی محصول گفتمان نو انقلاب ذیل عنوان مردم سالاری برای هدایت و حمایت مظلومان جهان 🎧 جلسه هشتم اهداف تمدنی انقلاب اصلی ترین علت درگیری بین المللی در هشت سال دفاع مقدس 🎧 جلسه نهم راهبرد دشمن برای جدایی بین جمهوریت و اسلامیت با تضعیف نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف 🎧 جلسه دهم استعمار، استعمارنو، استعمار فرانو سه تاکتیک تاریخی نظام سلطه برای از بین بردن گفتمان انقلاب 🎧 جلسه یازدهم چرا جامعه امروز ما نیازمند روایت تمدنی از دفاع مقدس است؟ 🎧 جلسه دوازدهم روایت گری از مردم سالاری دینی موضوع اصلی روایت ما از هشت سال جنگ تحمیلی 🎧 جلسه سیزدهم راهبردهای دشمن برای از بین بردن هویت ایرانی اسلامی به عنوان بزرگترین دستاورد داخلی انقلاب و دفاع مقدس 🎧 جلسه چهاردهم تحریم ، تحریف و تحقیر سه ابزار راهبردی دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی 🎧 جلسه پانزدهم پاسداری از هویت ایران اسلامی اصلی ترین انگیزه داخلی در هشت سال دفاع مقدس 🎧 جلسه شانزدهم ریشه های تاریخی شکل گیری در جنگ هشت سال دفاع مقدس 🎧 جلسه هفدهم شناخت مهاجمان جنگ تحمیلی هشت ساله در بیان رهبری 🎧 جلسه هیجدهم امام ، نیروهای نظامی و بسیج مردمی مدافعان حاضر در دفاع مقدس 🎧 جلسه نوزدهم مطالبه رهبری برای تبدیل کردن مدل دفاع مقدس به فرهنگ عمومی کشور جهت ایجاد حرکت عمومی به سمت تمدن اسلامی 🎧 جلسه بیستم بیان رهبری از دستاورد جنگ در سه بعد بین المللی ، اجتماعی و کاربردی 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
📒اراده چیست؟ 🔰...نهایت اثرگزاری و میزان حقیقی در سنجش اثرمندی روایتگری من «باید» منتهی به «ایجاد و رشد اراده ایمانی» در مخاطب باشد فقط در این صورت است که فرایند اثرگزرای حقیقی کامل میشود دراین صورت است که روایتگری ارزشمند است ... 🔸اراده حقیقت وجودی من است که میتواند جهت گیری زندگی (سرنوشت) من را بر محور عبادت الله یا عبادت شیطان انتخاب و مشخص کند . اراده من است که جهت گیری قوای درونی من و نوع کاربرد آنها را مشخص میکند یعنی می تواند به قوای احساسی جهت بدهد اینکه چه کسی را دوست داشته باشد و از چه کسی متنفر باشد به بیان ساده تر جهت گیری حب و بغض ها بر محور حب لله یا حب شیطان و در مرتبه دوم می تواند جهت بخش قوای عقلی من باشد اینکه علم و فهم من نورانی باشد یا ظلمانی ، علم من راهگشا باشد یا راهبند (العلم نور... العلم هو حجاب الاکبر..)و در نهایت عمل من را نیز جهت میدهد اینکه عمل من صالح باشد یا فاسد(عملوا الصالحات..) به طور کلی حقیقت من کیفیت اراده ورزی من ،کیفت انتخاب گری من، کیفت تصمیم گیری من است (اما شاکرا واماکفورا ...) اینکه من میتوانم مسیر رشد یا غی را انتخاب کنم (قد تبین رشد من الغی ...) اینهاست که هویت حقیقی یا به اصطلاح «من حقیقی» را می سازد. همه آنچیزی که راوی ما در تمام فرایند روایتگری و منتجه باید به آن توجه داشته باشد یعنی هدف او از تحریک احساسات تا اغنای اندیشه باید ناظر به شکل گیری و رشد هویت(اراده) مخاطب باشد 🔹 با این اراده ورزی است که قوای درونی من جهت می گیرد قوای احساسی ، عقلی و عملی من شکل و شمائلی متفاوت به خود می گیرد. لذا منتجه هر کار روایتگری باید به شکل گیری کیف خاصی از اراده ورزی برسد... ما از تحریک قوای احساسی ، عقلی و عملی چه میخواهیم؟ به یک عزم راسخ یک اراده قوی در مسیر دین و انقلاب به یک عزم راسخ در همراهی ولی جامعه . 🔹نهایت اثرگزاری و میزان حقیقی در سنجش اثرمندی روایتگری من «باید» منتهی به «ایجاد و رشد اراده ایمانی» در مخاطب باشد فقط در این صورت است که فرایند اثرگزرای حقیقی کامل میشود دراین صورت است که روایتگری ارزشمند است لذا تکیه صرف بر یک بعد وجودی در مخاطب یا عدم تکمیل فرایند اثرگزاری همواره باعث رشد کاریکاتوری مخاطب و تک بعدی نگری در آن میشود و در بدترین حالت باعث انحراف و اضمحلال او از آرمان ها و اهداف اصلی میشود 🔸لذا راویتگری مطلوب زمانی شکل میگرد که تمام ابعاد وجودی مخاطب به شکل هماهنگ ،درجهت رشد و قدرتمند تر شدن اراده به دست آید . تاکید به معنای اطلاق نگری بر یک بعد مخاطب بدون ملاحضه دیگر ابعاد مخاطب و در نهایت عدم توجه به خروجی آن یعنی رشد اراده همواره محکوم به شکست در زمان است . ▫️https://eitaa.com/tahavol_revaytgari
🔰مدل الگوی دفاع مقدس در اداره جامعه اسلامی 🔸مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹در دفاع مقدّس برای حضور مردمی یک مدل‌سازی جدیدی انجام گرفت. نحوه‌ی حضور مردمی یک نحوه‌ی شگفت‌آوری است و بر اساس این حضور، بُروز استعدادها [است] که حالا من مختصری درباره‌ی هر کدام از اینها عرض میکنم. اوّلاً همه‌ی آحاد ملّت ایران، آنهایی که مایل بودند در این عرصه شرکت کنند، هر که بود، هر چه بود، توانست در یک شبکه‌ی زنده، کارآمد، داوطلبانه و پُرشور جای خودش را پیدا کند. فرض بفرمایید یک رزمنده‌ی سیزده چهارده ساله که حالا مثلاً با دست‌کاری در شناسنامه موفّق شده بود خودش را به جبهه برساند، جایش مشخّص بود؛ یعنی میتوانست جای خود را پیدا کند، بیکار نمانَد؛ فرض بفرمایید که آب بیاورد، خبر ببرد، پیام‌رسان باشد و از این قبیل کارها. یک پیرمرد هفتادساله هم که میرفت جبهه، او هم همین جور؛ او هم میتوانست کار خودش را پیدا کند. توقّعی که از یک پیرمرد در جبهه وجود داشت، کاملاً مشخّص بود، معلوم بود؛ هیچ کس بیکار نمیمانْد؛ نه آن بچّه‌ی سیزده‌ساله بیکار میماند، نه آن پیرمرد هفتادساله بیکار میماند. یا فرض بفرمایید یک دختر دانش‌آموز هشت نُه ‌ساله، ده ساله -دبستانی- که میخواست در این کار، او هم شرکت کند، جای خودش را پیدا میکرد؛ برمیداشت نامه مینوشت به برادر رزمنده‌ی ناشناس و این نامه را در بسته‌های غذایی و هدایای مردمی‌ای که میفرستادند میگذاشت و میفرستاد. مکرّر اتّفاق افتاده بود که رزمنده در میدان جنگ فرض کنید که این بسته‌ی غذایی را باز میکرد میدید یک نامه در آن هست، میخواند میدید بله، یک بچّه‌ای، یک دختر هفت هشت‌ ساله‌ای، ده‌‌ساله‌ای نوشته «برادر رزمنده! خسته نباشید، من دعایتان میکنم و مانند اینها»؛ یعنی یک دختربچّه هم میتوانست در اینجا حضور داشته باشد؛ یک بانوی محترم هم میتوانست با چرخ خیّاطیِ خودش، با وسایل طبخ خودش، با مربّاسازی خودش، با ترشی انداختن خودش، با نان پختن خودش، با لباس شستنِ خودش به پشت جبهه کمک کند. بنده در اهواز رفتم یک نقطه‌ای را دیدم که جمعیّتی از بانوان و زنهای محترم آنجا جمع شده بودند و لباسهای چرک رزمندگان را می‌شستند؛ یعنی همه میتوانستند جای خودشان را پیدا کنند و مشغول بودند. پزشک جرّاح مشخّصاً میتوانست آنجا حضور داشته باشد و حضور داشت و ما دیدیم. کاسب جزء، روحانی مسجد، کارگر کارخانه، شاعر و سرودخوان، راننده و صاحب‌کار و ریخته‌گر، کشاورز روستایی، کارمند اداری و انواع و اقسام گروه‌های مردمی میتوانستند در این شبکه‌ی عظیم مردمی حضور پیدا کنند؛ این یک مدل جدید بود. این در دنیا هیچ سابقه‌‌ای ندارد؛ هیچ جا ما [نمونه‌اش را] نخوانده‌ایم و نشنیده‌ایم. [درباره‌ی] جنگهای فراوان، کتابهایشان، فیلم‌هایشان درآمده، ما هم خیلی از این قبیل چیزها را خوانده‌ایم، مطالعه کرده‌ایم [امّا] نمونه‌ی چنین بسیج مردمی عظیمی اصلاً وجود ندارد. این مدل جدید بود؛ مدل‌‌‌‌سازی جدید که همه میتوانستند همکاری کنند، همه میتوانستند هم‌افزایی کنند همه [کمک]میدادند.
بعد، در این حرکت دسته‌جمعی چه استعدادهایی ناگهان پیدا بشود. فرض کنید فلان جوان از روستایی در فلان نقطه‌ی کشور -مثلاً روستایی در کرمان- بیاید داخل شهر و بپیوندد به اینها، بعد بشود مثلاً حاج قاسم سلیمانی؛ یعنی یک چنین حرکت عظیمی [بوده]. فلان جوان دانشجو بدون اینکه حتّی یک بار تفنگ به دست گرفته باشد، داوطلبانه برود جبهه، در کوران حوادث جبهه، مثلاً در طول یک سال و نیم، بشود عضو برجسته و مؤثّر یک قرارگاه نظامی سطح بالا. فرض بفرمایید که جوانی از مجموعه‌ی یک روزنامه، که مشغول فعّالیّت مطبوعاتی است، برود جبهه و بعد از مدّت کوتاهی بشود مثلاً شهید حسن باقری، نابغه‌ی اطّلاعات جنگ؛ و از این قبیل موارد عجیبی و بروز [چنین] استعدادهایی مشاهده شد و چهره‌های ماندگار جنگ و شهدای بزرگی از جنگ از این قبیلند. بعضی از افسران جوان را ما دیدیم ،مثلاً فرض کنید شهید صیّاد که من از اوایل انقلاب ایشان را می‌شناختم و میدیدم، به نظرم آن وقت یک افسر جوانی بود یا ستوان‌یک بود یا سروان بود -که می‌آمد پیش ما و میرفت؛ رفت و آمد داشت- این تبدیل بشود به یک فرمانده‌ مجرّب توانایی که مدّتها توانست نیروی زمینی ارتش را آن جور هدایت کند و آن جور پیش ببرد و در بزرگ‌ترین کارها شرکت کند. شهید بابایی [هم] از این قبیل است، و دیگرانی که بودند. این مدل ابتکاری از حضور مردم همیشه میتواند مطرح باشد. امروز هم ما میتوانیم. اگر همّت بکنیم و با نگاه درست به مردم و مسائل نگاه کنیم، میتوانیم از این مدل استفاده کنیم. البتّه وضع جنگ یک وضع دیگری است، وضع اقتصاد یک وضع دیگری است. صاحبان فکر، صاحبان اندیشه میتوانند به این [مدل] به صورت یک ابزار اقتدار ملّی نگاه کنند و آن را دنبال بکنند. آن وقت نقش پشت جبهه در این مدل به قدر جبهه اهمّیّت پیدا میکرد؛ چون همه که نمیتوانند تفنگ دست بگیرند؛ رغبتها و تمایلات و توانایی‌ها مختلف است؛ بعضی‌ها پشت جبهه میتوانند نقش بیافرینند و نقش آفریدند. اوّلاً کمکهای مالی، آذوقه‌رسانی‌ها که مهم بود و بسیار تأثیر داشت، تا رسیدگی به مجروحان، تا بدرقه‌ی باشکوه شهیدان. بنده بارها گفته‌ام اگر از شهدا یک چنین تکریمی و احترامی نمیشد، شوق شهادت این‌ جور در دلها مشتعل نمیشد، آن ‌طوری که شد. وقتی جنازه‌ی شهید -یا یک نفر یا بیشتر- وارد یک شهر میشد آن حضور مردمی و استقبال مردمی و بدرقه‌ی او تا آرامگاه، خود یکی از حوادث بسیار مهم و مراسم تأثیرگذار بود. حمایتهای فرهنگی و تبلیغاتی، از شعر و شعار تا خنثی‌سازی عملیّات روانی دشمن -که دشمن دائم مشغول عملیّات روانی بود، در شهرهای کشور و روستاهای کشور هم کسانی دائم مشغول خنثی‌سازیِ اینها بودند- تا پذیرایی و اسکان جنگ‌زده‌ها، تا ماندن مردم برخی از شهرهای زیر موشک‌باران دشمن مثل دزفول؛ یکی از موارد افتخارآمیز پشت جبهه، همین ماندن مردم اهالی بعضی از شهرها است؛ چه در کردستان، چه در خوزستان و در سایر استانها؛ در بعضی از شهرها مردم در شهر ماندند با اینکه شهر محل تهاجم شدید پیوسته‌ی دشمن بود.
🔸جمهوریت یا اسلامیت؟ 🔸ملیت یا اسلامیت؟ 🔸مشروعیت یا مقبولیت ؟ و این اساسی ترین و بزرگترین مساله در شکل گیری هر جامعه است و تا زمانی که نتوانیم جوابی دقیق و عمیق به آن بدهیم این دوگانگی همواره گریبان گیرمان خواهد بود به این معنا اگر جمهوریت (مردم) و اسلامیت اساسی ترین مساله ماست می توان گفت که بزرگترین شکاف در نفوذ دشمن برای تفرقه افکنی نیز هست تمدن غرب در نظام لیبرال دموکراسی با جدا سازی دین از نظام سیاسی خود ،نقطه اتکاء را تنها آراء مردم دانست البته نه چندان صادقانه و نه چندان موفق هر انچیزی که امروزه در جدایی طبقه مردم با قشر سیاستگداز برایشان اتفاق افتاده و در نقطه مقابل آن حرکت عظیم امام (ره) در ایجاد جامعه که میخواست و توانست مردم و اسلام را در نظام سیاسی خود به شکل هماهنگ و همراه وارد کند به این معنا مردم سالاری دینی تنها الگو موفق در نسبت هماهنگ و توامان مردم با اسلام بود و شهید با قدرت بصیرت و توان عملی خود توانست یگانگی این دو با هم را نشان دهد که این دو نه در نقطه مقابل هم که یک حقیقت واحد هستند ، پیام بین المللی شهید در نسبت جمهوریت و دین ، این نبرد تمدنی شهید برای چگونگی ایجاد جامعه الگو اسلامی است شهید آن کسی است که توانست در عمل پیام همراهی جمهوریت و اسلامیت را در تولی به پیام امام(ره) اجرا کند و دفاع مقدس تجلی حضور همه ی مردم برای دفاع از ملیت و اسلامیت بود 🔹 مقام معظم رهبری(دامه ظله) از ابتدای انقلاب برخی تلاش داشتند تا اسلامیت و ملیت را دوقطب مقابل هم قرار دهند درحالی که شهدا به‌طور واضح، نادرست بودن این وسوسه باطل را نشان دادند. هنگامی که ایران مورد تهاجم بین‌المللی قرار گرفت کسانی که مدعی طرفداری از ایران بودند، یا در خانه‌های خود خزیدند و یا از ایران خارج شدند اما کسانی که از ایران دفاع کردند همان «بچه مسلمانها» و «نماز شب خوانها» و امثال شهیدان «چیت‌سازیانها» و «سُلگیها» بودند و نشان دادند ایرانیت و اسلامیت یک حقیقت واحد است.۱۴۰۲/۰۷/۱۶ 🔹شهید عظیم ترین ظرفیت برای شکل گیری این حقیقت واحد است، واسطه ای دوست داشتنی در بین مردم و اسلام . شهید ان حقیقی است که میتواند همه قشرها را در آرمانی واحد همراه و هماهنگ کند . 🔸https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢 چگونه میتواند را برای مردم بسازد؟ 🔹مهمترین قدم برای ساخت آینده ایجاد یک با ساختن هنرمندانه ارمان شهر دینی در روح و روان مردم به خصوص جوانان است ، و این ممکن نیست مگر با حرکت هدفمند برای آرمان شهر اسلامی در انگاه که انگیزه ها و ارزش های رنگ و بوی تمدنی بگیرد 🔹آنگاه که سخن از اینده میشود باید چگونگی ایجاد انگیزه های به دارزنایی تاریخ ، به طول اینده را طراحی کند و این ممکن نیست مگر با تمسک به آرمان ها شدت تعلق به آرمانهاست که خیال را به پرواز در آورده و آینده را می سازد و متولی انتقال شیرین ارمان ها به روان مردم است باید بتوانیم آرمانشهر اسلامی را با قدرت هنر برای مردم به تصویر بکشیم و راوی ما با ترکیب هماهنگ و زیباشناسانه کلمات میتواند تصویر واقعی و آرمانی از اروزهای دینی مردم بسازد و اگر در این امر موفق بودیم امیدی به اندازه ی قدرت ساخت آینده در جامعه ایجاد میشود ، که حرکت عمومی وامدار انگیزه عمومی برای ساخت آینده است 🔹بالاترین دستاورد دفاع مقدس چیزی غیر از این نیست دفاع مقدس محصول شدت انگیزه بخشی عمومی با قدرت تصویرسازی امام از آرمان شهر تمدن اسلامی به مردم بود و در گام دیگر راه رسیدن به این آرمان شهر که و با همه تمدن کفر و غرب ، و اینگونه بود که حماسه مردمی در دفاع مقدس شکل گرفت ، دفاع مقدس تبلور آرمانی خواهی عقلانی ملت ایران بود 🔹همه آنچیزی که امام حسین (علیه السلام) در انجام دادند جایگاه عالی اصحاب را نشان دادند و راه رسیدن به ان یعنی جهاد و را نیز بیان کردند دقیقا و دقیقا همین کار را امام با ملت کرد جایگاه والای ایران اسلامی را در آخرالزمان به شکل هنرمندانه نشانشان داد آنگاه یک ملت شهادت طلب ایجاد شد ملتی که حاضر بودند برا آرمانهشان از همه چیزشان بگذرند امام عظیم الشان به مردم انگیزه داد داد قدرت درگیری داد قدرت برنامه ریزی قدرت و و... تا الان هم این آرمان شهر امام است که انگیزه میسازد و کار میکند نه فقط برای که برای 🔹 رقیب تمدنی با هنر و جهت دهی حس زیباشناسانه جهانی و با محوریت صنعت پیچیده و بزرگ توانسته آرمان شهر پوشالی خود را در وسعت جهان گسترش دهد، دلها را مسخر خود کرده و انگیزه ها عمومی را خرج توسعه خود میکند تا آنجا که زندگی در آمریکا نهایت خواست او از سعادتش میشود. و این نقطه بزرگ مفقوده ما در ایجاد حرکت عمومی است باید آرمان شهر تمدنی خود را با کمک هنر برای مردم بسازیم ، باید انگیزه های عمومی را در جهت تمدن اسلامی به حرکت در آوریم . و راوی ما باید بتواند با قدرت روحی و به مدد خلق کلمات نو و ترکیب های شیرین تصویر واقعی و خیال انگیز از آرمان شهر دینی برای مخاطبان بسازد که ساخت اینده در گرو ساخت و هدایت خیال عمومی در جهت تمدن اسلامی ایرانی است . 🔹مردم ما از تمدنی از خود فاصله گرفتن که ما اگر بتواند این تصویر عالی از ارمان شهر اسلامی را کند ،موتور تحول در جامعه فعال میشود ، حرکت عمومی برای تحول ایجاد میشود انچه ملت از ان محروم یا به عبارت درستر فراموش شده ی الان ماست، آرمان ها و ارزوهایش ست، ارمان شهر تمدنی که برای ان انقلاب کرد ، را شکل داد و... 🔸برای ساخت آینده بیشتر از برنامه نیازمند احیا آرمان ها با قدرت هنر هستیم آینده نیاز به تصویر سازی هنرمندانه از آینده تمدنی اسلام برای عموم داره اگر آن را ساختیم تکوینا قدرت برنامه ریزی ، خلاقیت ، تحول، هم خواهد آمد.در خلاصه بیان اگر رسالت راوی ملت است بایدبتواند تصویر زیبا در آینده برای مخاطبان ایجاد کند تا انگیزه عمومی برای تحول در ساختار و برنامه ها فراهم شود 🔹مقام معظم رهبری (دامه ظله) مساله‌ى شهید و ایثارگرى، موتور حرکت جامعه است. ۱۳۸۳/۰۴/۱۶ 🔹جوانهای عزیز! راه روشن را با جدّیّت دنبال کنید... [در این راه،] احتیاج دارید به آرمان‌خواهی ــ یکی از این چند چیزی که واقعاً به آن نیاز است، آرمان‌خواهی است ــ احتیاج دارید به امید، احتیاج دارید به عقلانیّت. این [جور] است. آرمان‌خواهی یعنی همان [نگاه به] افقهای دور که اشاره کردم؛ این اگر نباشد، [حرکت] امکان ندارد؛ «» موتور پیشران حرکت است؛...۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🔹اینکه شما می‌بینید جبهه‌ی استکبار این جور در مقابل انقلاب و در مقابل ملّت انقلابی ایران می‌ایستد و این جور دشمنی میکند، به خاطر این است که انقلاب زنده است... حالا «زنده بودن انقلاب» یعنی چه؟ یعنی دلبستگی نسلهای جدید کشور به آرمانهای انقلاب. امروز مردم دلبسته‌ی همان آرمانهایی هستند که انقلاب مطرح کرد؛ ... ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ اینها هدفهای بزرگ انقلاب است۱۴۰۰/۱۱/۲۸ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
▪️الگوهای بی زوال 🔶کار شهید دستگیری وشفاعت است ، «رسالت» شهید زنده کردن است و شاید کار راوی هم همین باشه زنده کردن در مقابل مردن است نه زنده کردن یک زنده بلکه زنده کردن یک فرد مرده که بالاتر از اون جامعه و جهان مرده است. جامعه ی که غبار غفلت اون رو به بیراهه کشونده . مخاطب شهید همون کسایی هستند که ما از اونها فراری هستیم و اونا هم از ما فراری هستند همونایی که نمیتونیم باهاشون حرف بزنیم ازشون می ترسیم واونا از ما می ترسن کسایی که نمی تونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم و شهید اون قدرت الهی که این توان رو داره؟ می تونه باهاشون باشه ، باهاشون حرف بزنه ، می تونه کمکشون کنه سوال اینجاست چگونه شهید یه این سعه صدر رسیده ؟ چگونه شهید میتونه اینقدر مهربون باشه ؟ چگونه اینقدر صبوره ؟ و...اگر این مکانیزم رو بفهمیم میتونم به همون اندازه مردم رو دوست داشته باشیم حداقل ازشون نترسیم باهاشون حرف بزنم بتونیم گره های ذهنیشون رو حل کنیم ... 🔶شاید یک از رازهای شهید این باشه اون حقیقتا همه رو دوست داره شهید حقیقا جامعه و همه مردم رو دوست داره چون شهید برای «همه» رفته و جونش رو فدا کرده حتی برای اون بی حجاب حتی برای اون به ظاهر بی قید حتی برای اون به ظاهر تارک صلاه حتی برای اون ادم ژیگول و.. 🔶به نظر یکی از رمزها قدرت شهید «باور» به این مردم «اعتماد» به این مردم «اعتقاد» به همین مردمه . اون به این مردم انقلابی حقیقا باور داره و حاضر جونش رو برای این مردم فدا کنه اون حقیقا این مردم رو دوست داره... شهید این مردم رو باور داشت همونطور که امامشون باور داشت کسایی که نه در الفاظ که در حقیقت معنا این باور امام رو باور کرده بودند 🔷مقام معظم رهبری (دامه ظله) امام بزرگوار، ملت ایران را به معنای حقیقی کلمه میشناخت. امام اعتقاد داشت که این ملت، ملتی است با ایمان عمیق، باهوش و شجاع؛ که اگر پیشوایان لایقی در میان آنها پیدا شوند، این ملت میتواند مثل خورشید در میدانهای مختلف بدرخشد؛ امام این را قبول داشت. ایمان عمیق مردم که در زیر اندودهای ساخته و پرداخته‌ی دنیاطلبان مخفی و پنهان شده بود، امام بزرگوار این ایمان عمیقِ تغییرناپذیر را شکوفا کرد؛ غیرت دینی مردم را برانگیخت و ملت ایران الگوی استقامت و بصیرت شد. مردم در چشم امام بزرگوار، عزیزترین بودند؛ دشمنان مردم، منفورترین بودند. اینکه شما ملاحظه میکنید که امام در مقابله‌ی با قدرتهای سلطه‌گر لحظه‌ای از پا ننشست، عمدتاً به‌خاطر همین بود که قدرتهای سلطه‌گر، دشمن سعادت مردم بودند و امام دشمن مردم را دشمن میداشت. حرم مطهر امام خمینی رحمه‌الله ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ 🔶در خلاصه کلام کار راوی رسالت اصلی یک راوی با کسایی که با ما کار ندارن باید بریم سراغ اونا ، کار راوی در امتداد کار شهید زنده کردن کسایی که مردن کسایی که تنهان ، کسایی که از ما به دروغ می ترسن ، کسایی که از ما متنفرن از ما بیزارن با ما قهرند با ما بیگانه ان باید اونا را زنده کنیم ، چطور با قدرت شفاعت شهید ... https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💡برداشت ها(2) ▪️مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) 💢ملّت ایران هویّت خود را بایستی فراموش نکند؛ اگر خود را فراموش کرد، ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد، عقب خواهد ماند. خدای متعال برای کسانی که یاد او را فراموش کردند می‌فرماید: نَسُوا اللَهَ فَاَنساهُم اَنفُسَهُم؛(۲) آن‌ها خدا را فراموش کردند، خدا هم آن‌ها را از خودشان غافل کرد و مبتلا به فراموشی از خودشان کرد. این نشان‌دهنده‌ آن است که توجّه به خود، هویّت خود، خصوصیّات خود، برای شخص، برای هر ملّت، برای هر مجموعه یک امر لازمی است. 💡هویت یک ملت درپیوند مستحکم گذشته، الان و آینده اوشکل می گیرد برای قلب یا قطع در هویت یک ملت کافی است که روایت های وارونه از گذشته و آینده یک ملت را با قدرت خلق و پراکنده کنی آنگاه هویت دست خوش تغییر به نفع جهت گیریهای خصمانه میشود به این معنا زنده ماندن در زنده ماندن روایتگری سالم است و اهمیت شهدا به دلیل جایگاه والای شهید در یک صدچندان میشود. 💡راوی در آگاهی بخشی مداوم و مستمر خود یک ملت است. راوی همانند طبیبی هوشیار در خواب آلودگی ملت ، پی در پی به جان نیمه هوشیار وارد میکند تا مبادا دچار شود 💡 با عمق تحلیلی خود از وقایع و قدرت بیان خود میتواند بزرگترین سد در فراموشی و مرگ هویت یک ملت باشد او هدایت و احیاگر یک به سمت آرمانهای بلند تمدنی شهید است . https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💡برداشت های از بیانات مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی(1402/9/15) 💢آنچه بنده به ‌عنوان توصیه عرض می‌کنم این است که اوّلاً نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً می‌کشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به ‎جدید الگو بدهد. ...شهید باکری را فقط در میدان جنگ نباید دید، پشت جبهه هم باید دید، در دانشگاه تبریز هم باید دید، فعّالیّت‌های دوران پیش از انقلابش را هم باید دید، آن روحیه را باید دید. ...خب این می‌شود که بعد در جنگ، در میدان ، آن‌جور می‌درخشد و دل‌ها را به خودش جذب می‌کند. این روحیه باید منعکس بشود. 📝برداشت(۱) 💡الگو سازی از شهید در بیان مقام معظم رهبری(دام ظله) یعنی فرایند چگونه شهید شدن ، این همان روایت سبک زندگی مجاهدانه در فهم سیره شهید است آنچه بدیهی است الگو سازی از شهید با صرف بدون نقشه یا به عبارت دقیق چگونگی شهید شدن ممکن نیست . باید روایتگری از لایه سطحی و بیان کرامات شهید با هدف جذاب سازی به فرایند علمی آن یعنی قدرت در بیان شهید تبدیل شود و این اصلی ترین در با توجه به نیازمندی های جامعه امروز ما برای ایجاد است. 💡باید چگونه شهید شدن را به مخاطب منتقل کرد باید فرایند زمانی شهید شدن را کرد و این ممکن نیست مگر با نگاه عالمانه و هوشمندانه به . این نیازمند تحقیق وپژوهش های ترکیبی ، نگاه های تخصصی و فرا تخصصی به شهید است . باید شهید را از و های که روایتگری های سطحی ایجاد کرده اند خارج کرد. باید گفتمان تربیت ساز شهید بر جامعه به تبدیل شود. 💡بیان های مقطعی و بریده از شهید برای بدون بیان فرایندهای شهید شدن کمکی به در بلند مدت نمی کند . اعظم نکات اینجاست که شهید با یک خارق العاده شهید نشده ،شهید با یک اتفاق ، دفعتا به شهادت نرسیده بلکه محصول پی در پی در تمامی مراحل زندگی او از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی و... از تا از تا از محل کار تا میدان جنگ و... مزد مجاهدانه اوست 💡 روایت های سطحی و بیان صرف کرامات شهداء فقط آنها را دور از دسترس میکند ، های و بیان تک اتفاقات خارق العاده بدون چگونگی ها یعنی اثر زودگذر و ظلم به شهیدو مخاطب، شهید در یک فرایند تربیتی مجاهدانه به مقام والای شهادت رسیده و ما راویان این ، ، شهیدگونه زیستن هستیم. https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢...زمانی که گذشته ی یک ملت را دچار انحراف کردی نقطه شروع فرایند هویت ساز یک ملت را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتوان اکنون و آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و در این لحظه است که همه استعداها جامعه را میتوان در جهت خواسته های خاص کنی... 🔹برای تغییر ملی کافی است تا پیوند او را با گذشته و آینده قطع کنی یا به عبارت دقیق تر آن را تغییر دهی با تغییر و انحراف در مبداء ریل هویت ساز یک ملت مقصد و اهداف آن قطار تمدن ساز را نیز تغییر دادی تا جایی که ارمان ها و اهداف یک جامعه تغییر میکند ، حساسیت ها و آروزهای یک ملت تغییر میکند چرا که گذشته او مبدا و هویت ساز یک ملت دستخوش تحریف شده است پس لاجرم اهداف و آرمانهایش تغییر میکند 🔸اینجاست که تحریف گذشته و آینده یک ملت با روایت های وارونه منجر به تغییر هویت آنها میشود زمانی که با قدرت روایتگری میتوان سرمایه های در گذشته یک ملت از در عاشورا تا صلح امام حسن و دفاع مقدس را رقم بزند میتوان جای جلاد و شهید را جابجا کند و این تحول تدریجی و آرام برای تغییر سرنوشت و هویت یک جامعه کافی است و اولین گام آن تغییر مبداء این حرکت هویت ساز در جامعه است و آن چیست؟ 🔸زمانی که گذشته یک ملت را دچار انحراف کردی به یک معنا نقطه شروع این فرایند هویت ساز را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتواند الان و به خصوص آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و همه استعداها ان را استثمار کنی ، با تغییر مبداء حرکت اجتماعی یک ملت میتوانی استعدادهای یک جامعه را صرف در جهت رشد توسعه مادی کنی و این همه آنچیزی است که دشمنان انقلاب خواهان آن هستند و این علت سرمایه گذاری کلان دشمن برای تحریف عاشورا ،دفاع مقدس،انقلاب است با قدرت روایتگری خود وتغییر جلاد با شهید است است که مبادی هویت ساز یک ملت در تاریخ و در گذشته را منحرف میکنی و اینگونه است که ارمانهای(اینده) او تغییر میکند و آنزمان جامعه بی هویت و سپس هویت خود را تزریق میکند 🔹لذا عالی ترین و بالاترین رسالت راوی «احیاگری هویت تاریخی » یک ملت است هر ان چیزی که میتواند گذشته الان و آینده یا همان را بهم پیوند زند چگونه؟ با روایت عمیق و حقیقی از گذشته و آینده جامعه .با زنده نگه داشتن آرمانهای یک ملت می توان روایت درست از گذشته ملت را حفظ کرد و آینده یک ملت در گذشته او حضور دارد با یادآوری سرمایه های تاریخی در عاشورا تا (گذشته)و بیان آرمان ها و اهداف والای شهدا(اینده)ست که یک جامعه «زنده» میماند و روای احیاگر این است. و این جایگاه والای روایتگری در حرکت تاریخی یک جامعه به سمت آرمان های تمدنی خود در سطح جهان هست و این نقش والای در و یک ملت در پیوند ناگسستنی گذشته و آینده است ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰تحلیلی کوتاه درباره جایگاه و اهمیت و قدرت رویارویی با همه نهادهای قدرت ▫️تحلیل در لایه عمیق از این موضوع به قدرت رسانه ای و نقش و جایگاه ان در «اداره کشور» به خصوص حوزه برمی گردد ، دشمن با ایجاد و دسترس آسان و همگانی به آن و با قصد هدایت درجهت خاص به دنبال رقابت و مبارزه با نهادی های اصلی قدرت در یک کشور بزرگ است به عبارت دیگر کنترل و هدایت جامعه از نهادهای رسمی قدرت به رسانه های مجازی در حال انتقال است. ▪️یعنی در ‎ها این رسانه های مجازی هستند که تصمیم گیر نهایی هستند اگر اراده کند با ایجاد موج های رسانه ای و با قدرت فریب افکار عمومی می تواند در مقابل قانون قطعی تو بایستد و جلوی تصویب یا اجرای انرا بگیرد. ❓سوال اینجاست آیا اراده جامعه در آینده با دولت است یا رسانه؟ ◽️اینکه تو نمیتونه حکم قطعی خدا رو اجرا کنه ، اینکه تو نمیتونه طرح صیانت رو قانون کنه اینکه ‎‌مجریه تو نمیتونه با بی حجابی مسلم برخورد کنه وصدها مورد مشابه همه اش بخاطر اینه که در بازی قدرت، رسانه رو واگذار کرده ، اینکه نمی تونه تصمیم درست رو اجرایی کنه یعنی در مقابل رسانه و افکار عمومی قدرت رویارویی نداره؟ یعنی این رسانه است که برای تصمیمات شما تصمیم میگیرد؟ واین خطرناکترین بخش این قصه دردناک است چرا که سوال اصلی اینجاست رسانه دست کیست ودر چه جهتی از آن استفاده میشود ؟ ▪️تمام نهادها قدرت در زور آزمایی با رسانه مجازی(اجتماعی) با چالش های جدی مواجه هستند و این محصول از این ابزار قدرت افرین در بسط و تکامل دین است. یعنی یعنی ... ◽️و این مشکل حل نخواهد شد مگر با بازگشت به ، اهمیت مردم ، ضرورت همراهی مردم ، ضرورت اغناء مردم ... و این ممکن نیست مگر با رسانه تازمانی که مردم و جایگاه انها در حکومت و مهم نباشد جایگاه و ضرورت رسانه عمومی هرگز فهم نخواهد شد با حذف و هم مساله شما حل نخواهد شد بلکه مساله پابرجاست ▪️واین کلان مساله ماست اگر به تند روی متهم نشویم دشمن به زیبایی فهمیده که عنصر اصلی و قدرت افرین این انقلاب ، مردم هستند بخاطر همین با نیت خاص و با ایجاد ها عمومی و شکل گیری رسانه ای اجتماعی ، توانسته افکار مردمی را به سمت وسو خاص مدیریت کند و اینگونه انقلاب رو تبدیل به کنه چیزی که بزرگترین فرصت برای تکامل انقلاب بود الان تهدید جدی شده برای حرکت تکاملی انقلاب... یعنی ما دقیقا از نقطه قوت خود ضربه خورده ایم همان که بارها رهبری به آن اشاره کرده اند مردم مردم مردم. ◽️از این رو مقام معظم رهبری(دامه ظله) بارها به نهادهای اصلی حکومت ، را گوشزد میکنند، غفلت از این موضوع یعنی عقب نشینی ها پی در پی از واهداف و این همان چیزی ست که هنوز متاسفانه درک نشده . و روایتگری ان روی این قدرت بی رقیب یعنی رسانه است روایتگری یعنی رسانه پویا دینی در وقایع عمومی برای دستگیری مردم، شکست در این میدان یعنی شکست تدریجی انقلاب در زمان ... از این رو و سیلی سخت از تعابیر سنگین مقام معظم رهبری در دیدار با در اهمیت و ضرورت رسانه و شکست تدریجی و هدر رفت فرصت های تاریخی برای و است https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در متن جامعه باشید؟! 👈👈شماها کجایید ؟! ╭•┅•🔸─────────•┅•╮ 🌐انسان جاری|شیخ صادق 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3536847451Ca569e09ab1 ╰•┅•─────────🔹•┅•╯
◾️جنگ تمدنی ، رویکرد تهاجمی ، حمله به مبانی 🔹میدان درگیری حال حاضر راوی در بیان مقام معظم رهبری (دامه ظله) با توجه به مسائل اجتماعی و جهانی ، میدان جنگ تمدنی است ، رویکرد غالب نیز خروج از حالت پدافندی به حالت آفندی است هدف نیز نابودی ریشه این شجره خبیثه(مبانی تمدن غرب) است و این ممکن نیست مگر با مشارکت حداکثری مردم (روایتگری مردمی) 🔹باید با قدرت آگاهی بخشی بیشترین «یارگیری» را در میدان جنگ تمدنی برای نصرت رهبری ایجاد کرد. آنچه بدیهی است در بیان مکرر رهبری تحولات جهانی به سمت نظم جدید در حرکت است و باید نقش ایران در این تحولات پررنگ و مرتفع باشد لذا ایشان ضرورتا رویکرد تهاجمی را با توجه به فرصت تاریخی حاضر به عنوان گفتمان غالب برای نقش افرینی ایران در این تحولات پیش گرفته اند ، در تقابل سخت میتواند طوفان الاقصی را نمونه بارز خروج از حالت تدافعی به حالت تهاجمی انقلاب دانست زمانی که رویکرد دفاعی کشور باعث خلق فتنه های پشت سرهم در سالهای اخیر از طرف دشمن شد 🔹 لذا خروج از حالت دفاعی به تهاجمی با جنگ غزه باعث خلق مسائل و فتنه های در زمین خود دشمن شده چنانچه حالا دشمن است که با مسائل و مشکلات غافلگیرانه دست و پنجه نرم میکند دقیقا این رویکرد در تقابل جنگ نرم نیز باید رخ دهد باید با حملات پی در پی عقلانی به مبانی سست تمدن غرب، پوشالی بودن آن را برای مخاطبان خود روشن کنیم خروج از مقام پاسخگویی به خلق مسائل و شبهات در زمین سست دشمن رویکرد تهاجمی در جنگ نرم است 🔹باید با خلق بی امان مسائل و سوالات دقیق و عمیق دشمن را وادار به پاسخگویی کنیم (روایتگری فعال) چنانچه مواجه رهبری در مساله حجاب با این رویکرد شکل گرفته و با تعمیم ان به دیگر مسائل باید تمام هیمنه پوشالی تمدن غرب را با قدرت مبانی اسلام برای مخاطبان تبین کنیم. قدرت منطقی اسلام در مقابل منطق ضعیف و پر از تناقض و نفاق دشمن اصلی ترین میدان درگیری گفتمانی راوی ماست 🔹در خلاصه کلام میتوان میدان «جنگ تمدنی» با «رویکردی تهاجمی» و با هدف گزاری «مبانی تمدن غرب» را سه موضوع اصلی «راوی فعال» ما برای «روشنگری همگانی» دانست 🔹@revayat_bartar
🔰تحول در مبانی روایتگری 🔹نگاهی نو به روایتگری با تمسک به آیات و روایات 🎧قسمت اول 🔸بیان عناصر و نسبت های تحول در مبانی روایتگری 🎧قسمت دوم 🔸بیان متغیرهای اصلی ونسبت ها در روایتگری 🎧قسمت سوم 🔸فرق روایتگری با تبلیغ و تربیت چیست؟ 🎧قسمت چهارم مراتب تکاملی روایتگری(بازنمایی ، بازسازی ، نوسازی) 🎧قسمت پنجم 🔸هماهنگی معنای قول در دین با روایتگری به معنای عام 🎧قسمت ششم 🔸نسبت روایتگری ما با روایتگری امام از حوادث و رویدادهای عالم 🎧قسمت هفتم 🔸قدرت توسعه روایتگری در چگونگی همراهی با روایت امام 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
◽️روایتگری فعال 🔸زمانی که مخاطب ، روایتگری و محتوای ما را از پیش انتخاب کرده باشد عملا حجم بسیاری بالای از مسیر اثرپذیری را پیموده به دیگر بیان بسیاری از پیش نیازهای اثرپذیری بخاطر انتخاب مخاطب فراهم شده چرا که او مجبور به آمدن وشنیدن محتوای ما و خود ما نیست وقتی انتخاب کرده یعنی محتوای ما و خود ما را دوست دارد با محتوا آشناست و ... آنچه بدیهی ست سهم ما در این نوع از روایتگری و میزان اثرگزاری کمتر از زمانیست که مخاطب از ما فراری است ما را دوست ندارد با ما و محتوای ما بیگانه است یا بیگانه شده به قول معروف خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی هنر این نیست که در جمع همکیشان روایتگری کنیم و مهر تایئد آنها را همواره دریافت کنیم بله زمانی که مخاطب ما را انتخاب کرده به نظر چندان اصطحکاک و درگیری با آنها نداریم و همواره مورد تائید قرار می گیریم(متاسفانه) و این بزرگترین راهزن برای سنجش و درک میزان اثرگزاری «واقعی» روایتگری در «جامعه» است 🔸بخاطر همین ثبات در مخاطب است که روایتگری های تکراری، روایتگری منفعلانه، کوچک و کم اثر شکل می گیرد حال اگر ما از ثبات در مخاطب و مکان به سراغ مخاطبان و قشرهای برویم که ما را در اصطلاح عامیانه پس می زنندآنگاه خواهیم دید که چند مرده حلاجیم ، خواهیم دید که چقدر در جامعه اثرگزار هستیم چقدر توانمندیم چقدر بدرد بخور هستیم چقدر حرف ها ما در جامعه قدرت تحول دارد چقدر مردم با ما همراه هستند ضعف ها در قدرت روحی ، در قدرت محتوا و روش با روایتگری فعال نمایان می شود. 🔸اصطلاح روایتگری فعال در مقابل روایتگری منفعلانه یا منتظرانه است انگاه که روایتگری ها یکطرفه راهزن ما در سنجش میزان فعالیت حقیقی ماست زمانی که ما منتظرهستیم تا هم کیشان ما را دعوت کنند تا مارا انتخاب کنند تا ما به کار گرفته شویم متاسفانه با نوعی از روایتگری منتظرانه و منفعلانه روبرو هستیم یعنی کارآمدی ما به میزان انتخابگری دیگران بستگی دارد . حالا بگویم که چقدر جامعه ما را بخاطر فشار تبلیغاتی منفی دشمن انتخاب میکند؟ 🔸تمام فرق روایتگری فعال با منعلانه در فرصت نشینی یا قدرت فرصت سازی است . فرصت اینکه بنشیم تا به کار گرفته شویم یا اینکه فرصت را بسازیم ، با قدرت روز افزون رسانه های معاند در فرهنگ سازی غیر دینی چه باید کرد. ایا مانند کذشته ما با جامعه ای بسته رویرو هستیم که تنها رسانه سخنرانی و منبر بود یعنی انحصار در رسانه و یک گونه روایتگری یا الان ما با انبوه تنوع از رسانه ها غیر دینی مواجه هستیم که بزرگترین رسالت ان غیر فعال کردن ماست ، بی تفاوت کردن ما و این که ما هنوز در مخاطبان کوچک و محدود خود دلخوش کرده و خود را قوی می بینیم. ایا ما در جنگ روایت ها نیستیم. ایا این انتظار منعفلانه میتواند ما را دراین جنگ پیروز کند. و بدتر از همه استفاده منفعلانه از مخاطبان است گاهی ما با سرمایه قشر مذهبی به جنگ با روایت های دروغین دشمن رفته و سعی میکنم قشر ناگاه و مظلوم مردم را با خود همراه کنیم به عبارت ساده پناه آنها باشیم ولی گاهی متاسفانه تنها فکر خود هستیم و با حصار چینی به دور خود سعی میکنم از مردم فرار کنیم . راه حل کدام است؟ 🔸راوی که رسالت خود را در جامعه سازی درک کرده منتظر فرصت ها نمی ماند بلکه فرصت ها را میسازد ، روایتگری فعال فرار از روایتگری ها تکراری با مخاطبان ثابت است . باید سراغ کسانی برویم که جزء بزرگی از جامعه ما هستند و تنها در تهاجم بی امان رسانه ای دشمن از ما و ارمان ها ما دورتر و دورتر میشوند. 🔸برکات رجوع به مردم بی نهایت است ، مراجعه به «همه مردم» است که می تواند ظرفیت ها پنهان و عمیق روایتگری با موضوع شهید را آزاد کند به دیگر بیان قدرت شهید و اثرگزاری ان در رجوع به همه مردم است که آزاد میشود . لذا باید از خموگی و ایستایی در روایتگری یکطرفه خارج و سراغ همه مردم با همه تنوع ها وسلیقه ها رفت . این رویکرد جدید است که میتواند ظرفیت ها بالایی شهید در جامعه سازی را با تنوع مخاطبان آزاد کند . 🔹@revayat_bartar🔸روایـــت بـــــرتـــر
⚠️ تنزل سیاست ورزی به کارشناسی! ❓این مناظرات چه کمکی به انتخاب بهتر می کند؟! سؤالات تخصصیِ اقتصادی، چه با پاسخ های کارشناسی دقیق و چه پاسخ های عوام فریب، چه عاید مردم می کند؟! تا پاسخ ها نامربوط نشود، جذابیت نگاه کردن هم برای عموم ندارد! (ویرال های فردا را ببینید!) ❗️نمیدانم برای اینگونه سؤالات دانشگاهیِ اقتصاد چرا مثلا ۳پزشک باید تایید صلاحیت شوند اما اقتصادان هایی مثل دکتر حسن سبحانی (با رزومه ای مثل برخی حاضرین) هر دوره رد شوند؟! ❗️رئیس جمهور از حیث سیاسی و بَعد سیاستگذاری با اقتصاد و فرهنگ مواجه است نه صرفاً از حیث علمی و دانشگاهی. لذا و هرچه مانع تحقق نظریات درست در ساختارهای موجود است باید تخصص او باشد نه ارائه نظر علمی مثلا درباره نسبت نقدینگی و تورم یا...! از این تخصص با نگاه دقیق به میدان و آرمان باید ای برای دولتش خلق کند و از لوازم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی آن دفاع کند. اینها کجای آن سؤالات است؟! سؤالات شده و آن هم نوعا برآمده از یک مکتب خاص اقتصادی، توانایی نامزدی در ریاست دولت با آن وظیفه را معلوم نمی کند! ❗️متاسفانه به خاطر برخی تجربیات بد، به اسم اخلاق از مواجهه دادن های اصولی نامزدها به هم هراس داریم؛ لذا کار را مهندسی شده می خواهیم که بین کارشناس اقتصادی و برنامه ساز تلویزیونی در می آید! اگر هر نامزد ایده مرکزی سیاسی خود را وسط می گذاشت و دیگران از لوازم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اش چالش می کردند، بهتر توان ها و تمایزها معلوم می شد. تنزل از ایده های مرکزی سیاسی، به بسته های سیاستی، مکتبی تر ها را هم بین حرفهای تکنیکال و شعار دفن می کند! فرصت نامربوط گویی را هم به بی برنامه ها می دهد تا با تعرض به امر سیاسی توجه جلب کنند بدون اینکه ایده جامعی داشته و از لوازمش دفاع کنند! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۳/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian