eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
245 دنبال‌کننده
69 عکس
12 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم فعال تربیتی و سیاسی اینجا تلاش میکنیم تحول رو با "متن" بسازیم نه "حاشیه"ها، اینم قطعا "حوصله"میخواد و "وقت" مشتاقانه منتظرتونم. حوصله و وقت یادتون نره 😉😊 ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
روایتی نو از شهید ـ 6.mp3
35.64M
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙قسمت ششم 🔸شهید کیست؟شهید چیست؟(2) 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔹سلسله جلسات 🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری (دامه ظله) 🎙مختاررضائیان 💢(مقام معظم رهبری ـ دامه ظله) مسئله‌ی شهدا مسئله‌ی بسیار مهمّی است و ما هنوز که هنوز است، اهمّیّت کاری را که جوانهای ما در این دوران طولانیِ بعد از پیروزی انقلاب تا امروز انجام داد‌ه‌اند، بخصوص در دوران دفاع مقدّس، تقویم واقعی نکرده‌ایم؛ یعنی هنوز آن وزن واقعی این کار را در حفاظت از انقلاب، نظام، کشور، عزّت ملّی و آینده و تاریخمان، شاید حالا تشخیص هم نداده‌ایم امّا ابراز [هم] نکرده‌ایم و نشان نداده‌ایم.۱۳۹۵/۰۹/۱۵ 🔹سرفصل های اصلی 🔸بیان جایگاه حقیقی شهید 🔸چرایی پرداختن به موضوع شهید 🔸شهید کیست؟شهید چیست؟ 🔸جایگاه شهید در نظام اهداف انقلاب 🔸قدرت راهبری شهید برای تمدن اسلامی 🔸نقش شهید در ایجاد جامعه الگو اسلامی 🔸شهید و سبک زندگی اسلامی 🔸برنامه بلند مدت دشمن در تحریف شهید 🔸اصلی ترین وظایف راویان سیره شهداء 🎙صوت جلسات جلسه اول|جلسه دوم|جلسه سوم|جلسه چهارم جلسه پنجم|جلسه ششم|جلسه هفتم|جلسه هشتم|جلسه نهم|جلسه دهم|جلسه یازدهم| جلسه دوازدهم|جلسه سیزدهم|جلسه چهاردهم| جلسه پانزدهم|جلسه شانزدهم|جلسه هفدهم| جلسه هیجدهم|جلسه نوزدهم|جلسه بیستم| جلسه بیست و یکم|جلسه بیست و دوم|جلسه بیست و سوم|جلسه بیست و چهارم|جلسه بیست و پنجم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
شهید تمدن ساز.mp3
26.82M
🔹شهید تمدن ساز 🎙مختاررضائیان 🔸روایتی از قدرت تمدن سازی شهید در دفاع مقدس 🔰مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند؛ یعنی یاد شهیدان صرفاً خاطره‌پردازی نیست؛ معنایش این است که آن تقوا، آن فداکاری، آن شجاعت، آن گوهر درخشان وجودی‌ای که امثال شهید باکری را مثلاً میکشانَد وسط میدان، منعکس بشود، منتقل بشود، به نسل جدید الگو بدهد. جوان ما الگو میخواهد و بهترین الگو اینها هستند. بعضی از ملّتها که دستشان از این جهت بکلّی خالی است یا تا حدود زیادی خالی است، الگو میسازند، جعل میکنند، بدون اینکه وجود داشته باشد. ما این الگوها را در مقابلمان داریم 🔎موضوعات 🔸شهداء چگونه میتوانند حرکت به سمت جامعه الگو اسلامی را تسهیل کنند 🔹نقش شهداء در تربیت انسانهای تراز تمدن اسلامی 🔸چگونگی بهره مندی از مدل الگوی دفاع مقدس در اداره جامعه به سمت تمدن اسلامی 🔹نقش شهید در خلق امید برای مردم به خصوص نسل جوان 🔹@rezaeyan_mokhtar
شهید زنده.mp3
29.31M
🔹شهید چگونه زنده میشود! 🎙مختاررضائیان 🔰مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسانى جان خود را صرف میکند براى یک هدف و مقصد الهى و خداى متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملّت او تداوم میبخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده میماند. ۱۳۶۸/۰۵/۲۵ 🔹موضوعات 🔸چگونه شهید نه عامل تحول در جامعه که بزرگترین مانع تحول قلمداد میشود ؟ 🔸چگونه میتوان به شکل حداکثری از شفاعت اجتماعی شهید بهره مند شد ؟ 🔸چگونه شهید با روایت در گذشته مانده ما شهید میشود؟ 🔸چگونه جامعه میتواند حاضر و ناظر بودن شهید را لمس کند؟ 🔸چگونه شهید محور تفرقه در جامعه میشود!؟ 🔹@rezaeyan_mokhtar🔸
در مدل تربیتی غربی با حذف میدان درگیری حقیقی به دنبال مبارزه با نیازمندی خود و رسیدن به رفاه طلبی حداکثر است میدان درگیری کاذب که هرگز محقق نخواهد شد که دنیا محل ابتلا است نه آسایش به دیگر بیان بزرگترین مانع در انسان نیازمندی او به غیر است. این نیازمندی او را جبرا در میدان درگیری اراده ها قرار میدهد . غایت نهایی که انسان مدرن برای خود تصویر کرده بی نیاز شدن است . لذا تمام دغدغه های او در تولید فکر تا ایجاد تکنولوژی های پیچیده همه برای آن است که انسان بخواهد و در خواستن ، بتواند . لذا جهت گیری میدان های درگیری همگی برای حذف میدان درگیری در آینده است . اما این وعده پوشالی مهمترین قاتل هویت او بود . اراده او در حذف میدان های درگیری هر روز ضعیف و ضعیف تر می شود تا جایی که اراده ورزی او از حالت فعال به منفعل تبدیل می شود. حرکت و هویت فرد محصول قدرت اراده اوست و قدرت اراده در میدان درگیری اراده هاشکل میگرد. حذف میدان درگیری ، انفعال اراده و به تبع ان پوچ شدن هویت فرد وجامعه است . جهت گیری اشتباه و محاسبات غلط انسان مدرن از غایت خود یعنی حذف میدان درگیری برای رفاه طلبی مهمترین عامل بی هویت سازی انسان مدرن است. به دیگر بیان هدف نهایی تربیت انسان مدرن ، تسلیم شدن به جهت مغفول با فرایند ضعف اراده است. معبود غرب مدرن با ضعف اراده میخواهد او را تسلیم خود کند. اولیای طاغوت انسان را در اوج بی ارادگی و ناآگاهی می خواهد ، جهل و غفلت انسان و در امتداد ان ضعف اراده ها با حذف میدان های درگیری در رفاه طلبی کاذب او را تبدیل به مهره ای در دست خواست اولیای طاغوت کرده. ✍ مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰بزرگترین غلط غرب فکری 🔸غرب با فرایند توهمی حذف مطلق ها و کل ها درصدد حذف تفاوت ها و از بین بردن نیازها و به تبع آن محو ارتباطات و نسبت های در عالم بود . با ایده شوم یکسان نگری و یکسان سازی اولین چیزی که دچار اختلال و انحراف می شود ، نیازها و وابستگی ها است ، تعلق و تعلقات بخاطر بی رنگی در تفاوت از بین می رود انجا که فرق مادر با پدر و همسر ، خواهر با برادر ، ماشین با حیوان خانگی ، زنده بودن با نبودن ، دوست داشتن با نداشن همگی از بین رفته 🔹ارزیابی احساسی در یکسان نگری ها بی معناست اصولا ارزشگداری ها در عدم تفاوت ها رنگ می بازد. و این شروع جنگ با تکوین عالم بود چرا که همین تفاوت ها و نسبت ها بود که عالم را برپا می داشت. که همین تفاوت ها بود که ما به خدا و امام می رساند .امتدادو اصرار غرب بر این نگاه باعث شد که حرکت و رشد اراده دچار توقف و سپس انحراف و در نهایت نابود شود. 🔸انسان در یکسان نگری دیگر نیازی به اراده و اراده ورزی ندارد چرا که ارزشها و تفاوت ها از بین رفته او برای چه چیزی تلاش کند ، برای چه چیزی تغییر کند ، چرا حرکت کند؟چرا نیازمند تربیت و تغییر است وقتی هیچ محرک درونی وبیرونی وجود ندارد وقتی تفاوتی نیست تا انگیزه حرکت ایجاد شود. پوچی محض سرانجام این سرکشی انسان مدرن است. 🔹تا انجا که انسان در بی ارادگی کامل به هر سو کشیده میشود و تا انجا که به دست خودش خود را سلاخی میکند و این انتقام تاریخی شیطان از انسان است ✍️مختاررضائیان(بخشی از مقدمه کتاب در دست تدوین تربیت جهادی) 🔹@rezaeyan_mokhtar
رسانه وتوازن حرکت انقلاب.mp3
31.43M
🎧جنگ داخلی!!! 🔰تحلیلی بر چگونگی غفلت از انسجام ملی در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🎙مختاررضائیان 🔹نکته‌ی بعدی در باب منافع ملّی، مسئله‌ی اتّحاد دلهای مردم است؛ اتّحاد عزمها و اراده‌های مردم است. ما در این زمینه متأسّفانه مشکلاتی داریم، عقب‌افتادگی‌هایی داریم؛ ارتباط و همدلی اجتماعی خیلی مهم است؛ در این زمینه دچار غفلت شدیم؛ خودمان به دست خودمان در وحدت ملّی‌مان اختلال ایجاد میکنیم. همه‌ی ‌ما در این غفلت شریکیم؛ همه‌‌ی ما وظیفه داریم که وحدت ملّی را، اتّحاد مردم را، اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم؛ این سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است مقام معظم رهبری (دامه ظله)۱۴۰۳/۰۱/۰۱ 🔘موضوعات ▪️علت های غفلت از انسجام ملی و پیامدهای منفی آن در دراز مدت ▪️چگونگی برقراری تناسب بین حرکت داخلی نظام با مسائل بین المللی ▪️راه های برقراری انسجام ملی برای حرکت بین اللملی انقلاب ▪️راهبرد دشمن برای از کار انداختن خواص و لایه نخبگانی جامعه 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰عاقبت جنگ با خدا!!! 🔸آنجا که فرایند آگاهی در غرب بر پایه و تقابل خصمانه با حقیقت پایه ریزی شد باید منتظر این سرگردانی تاریخی نیز می بود. آنگاه که عامدانه و های خود را با شک در هم آمیخت تا قدرت نمایی کند نمی دانست که او در این فرایند تبدیل به شی منعفل در آینده خواهد شد. یکسان نگری شک آلود شاید در گام های نخستین خود توانست اراده ها او را نمایان تر کند اما در ادامه با حذف ارزش ها در تفاوتها به انفعال محض در امور خود رسید. 🔹توهم چند روزه او با حکومت لحظه ای بر پیرامون به بی خاصیتی او منجر شد. آنجا که با حذف تفاوت در خود و خدا ، با حذف تفاوت در خود با خودی ها و حذف تفاوت در خود و طبیعت به محض رسید. تجلی این نظام معرفتی در تربیت به از بین رفتن هویت و ضعف اراده ها انجامید. 🔸انسان دیگر هیچ انگیزه ای برای حرکت نداشت او خود را تسلیم کرده بود تسلیم چیزی که خود ساخته بود و راه فراری جز نداشت. انسان مدرن امروز دست و پا می زند تا تفاوت ایجاد کند. متفاوت زندگی کند ، متفاوت بیاندیشد ، متفاوت عمل کند تا شادی و لذت بیافریند. اما ظرف دنیا در این یکسان نگری و یکسان سازی عمدی به پایان تفاوت در عرض خود می رسد و اینجاست که از بین بردن خود، نهایت تفاوت در آنچیزی ست که به آن خواهد رسید . 🔹به بیان ساده زمانی انسان مدرن ارتباط خود با خدا را قطع کرد و تصمیم به ایجاد نظامی در عرض خود با جامعه دموکراتیک گرفت ، هیجان زده به های که عالم در اختیار او قرار داده بود حرکت کرد و اراده خود را حاکم و محیط بر دنیا دید اما پس از اتمام این ظرفیت به دنبال تفاوت برای زندگی، از عرض خود عبور و به سقوط یعنی مادون خود رسید او به دنبال معنا برای ارتباط و شکل گیری تفاوت ها بود اما نمی دانست که این تفاوت ها تاریخ انقضاء دارد. 🔸ظرف محدود دنیا تاب و تحمل «ایجاد» ظرفیت ها نو را تا بی انتها نداشت، هرگز در ظرف دنیا قابل تحقق نبود او نمیتوانست همواره بخواهد و بتواند . ماده به هو ماده منهای خالق ان میتواند برای مدتی معلوم در ظرفی محدود، ظرفیت ها نو را خلق کند اما هرگز نمیتواند خوشی بی پایان به او بدهد. لذا پایان تاریخی ان پایان زندگی انسان مادی است. 🔹مرگ بزرگترین ودیعه و نعمت الهی برای انسان مدرن وغافل بود که آن را نیز جاهلانه و عامدانه به فراموشی سپرد کفران نعمت مرگ سردرگمی است، و راه نجات از سردرگمی مرگ است 🔸و این همه، داستان اعتماد انسان مدرن به وعده های شیطان در خداسازی اوست. وَقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِىَ الاَْمْرُ إِنَّ اللهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ وَمَا کَانَ لِی عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطَان إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی فَلاَ تَلُومُونِی وَلُومُوا أَنْفُسَکُمْ مَا أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِىَّ إِنِّی کَفَرْتُ بِمَا أَشْرَکْتُمُونِی مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِینَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ شیطان مى‌گوید: «خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلّف کردم. من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اینکه دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید بنابراین، مرا سرزنش نکنید و خود را سرزنش کنید. نه من فریادرس شما هستم، و نه شما فریادرس من. من نسبت به شما درباره خود، که از قبل داشتید، (و اطاعت مرا همردیف اطاعت خدا قرار دادید) بیزار و کافرم!» به یقین ستمکاران عذاب دردناکى دارند.(سوره ابراهیم /22) ✍️مختاررضائیان(بخشی از مقدمه کتاب در دست تدوین تربیت جهادی) ▪️@rezaeyan_mokhtar
🔰سرنوشت لابالی گری 🔸فرایند اضمحلال انسان از آنجا اغاز شد که به جنگ با خدا رفت ، تمام روابط خود با خدا را حذف و رو به دنیا آورد به آن نیز قانع نشد و میخواست فرا طبیعت را مسخر خود کند برای همین تمام روابط خود با پیرامون را قطع کرد و به درون خود برای اطمینان سفر کرد اینجاست که به خیال خود عالم خیال را تصرف کرد. 🔹او به دنبال تکیه گاهی محکم برای حرکت و آرامش بود،در این سفر نیز می خواست از میدان درگیری درون فرار کند و روابط درونی را نیز از هم منقطع و رو به لابالی گری و سردگردانی آورد غایت او لاقیدی او در زندگی بود. بی معنایی را هدف و تکیه گاه خود قرار داد و چه بد تکیه گاهی است. 🔸او لاقیدی را به رسمیت شناخت تا از بی هدفی نرنجد. اما او برای چیزی خلق شد که در مرتبه ای همواره تسلیم آن هدف است که رهایی از عذاب الهی هرگز ممکن نیست. «مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَلا هادِيَ لَهُ وَ يَذَرُهُمْ فِي طُغْيانِهِمْ يَعْمَهُونَ؛ [ اعراف آیه۱۸۶ ] هر كس را خداوند به جرم اعمال زشتش گمراه سازد، هدايت كننده‌اى ندارد؛ و آنها را در طغيان و سركشى‌شان رها مى‌سازد، و سرگردان مى‌شوند.» ✍️مختاررضائیان(بخشی از مقدمه کتاب در دست تدوین تربیت جهادی) ▪️@rezaeyan_mokhtar
🔰عبادت در اوج آگاهی و اخلاص 🔹به درستی میدان درگیری فرایند رشد آگاهی و خلوص در جهت قرب حداکثری را فراهم میکند در اسلام لازمه رشد و تکامل، آگاهی و اخلاص بیشتر است . لذا جهاد فرانید رشد آگاهی و تزکیه بر محور خواست ولی است و همگی اینها بستر های رشد اراده برای تسلیم شدن به اراده الله است . به دیگر بیان فرایند تسلیم به عنوان غایت ظرفیت در جهت بهره مندی از قرب با رشد آگاهی و اخلاص خواهد بود. اوج تسلیم پذیری در گرو اوج آگاهی و اخلاص است. 🔸هر انچه انسان مدرن با توهم رسیدن به آرامش و با حذف میدان درگیری به دنبال آن بود ،اسلام با حضور فعال در میدان درگیری ها و چگونگی بهره گیری از موانع در جهت قرب و چگونگی ایجاد آرامش گام برداشت. 🔹اسلام میخواهد فرد و جامعه در اوج ازادی ، عزت و اقتدار خداوند را پرستش کند .لذا نیازها، تعلقات و ارتباطات در پیوند با بی نهایت عالم هر لحظه کامل تر و جامع تر می شود .در رشد ارتباطات و تعلقات ، حقوق و تکالیف بیشتر و بیشتر شده و به تبع آن معانی روز افزون تر و رشد استکامل می یابد.نهایتی برای رشد ظرفیت بر محور تکلیف نمیتوان تصور کردچرا که غایت آن بی انتهاست.انگیزه ها هر روز تازه تر ،معنا ها عمیق تر و اراده قدرتمند تر می شود .میدان های درگیری الهی بستر تکوینی هر حرکت رو به تعالی است.نظام تولی و تبری شاهراه رشد تکاملی انسان برای قرب حداکثری است. 🔸لذا انسان بدانجا می رسد که در طلب ورزی ها عاشقانه خود برای قرب بیشتر،میدان درگیری را آرزو میکند ، او طالب سختی است او در راه ولی مردن را، هزاران بار آرزو میکند. ✍️مختاررضائیان ▪️@rezaeyan_mokhtar
توسعه شفاعت شهیدان.mp3
28.08M
🔸بیان ضرورت توسعه شفاعت شهیدان در چگونگی تسهیل حرکت جامعه به سمت اهداف بلند تمدنی خود 🎙مختار رضائیان 🔰سرفصل های اصلی 🔹تبین معنای شفاعت و جانمایی درست از آن در حرکت انسان به سمت اهداف خود 🔹بیان ضرروت نیازمندی به شفاعت در حرکت به سمت اهداف 🔹ضرورت توسعه زمانی شفاعت در گذشته ، حال و آینده 🔹تغییر مقیاس بهره مندی شفاعت از لایه فردی به لایه اجتماعی 🔹فرمول بهره مندی حداکثری از شفاعت اجتماعی شهداء ▪️@rezaeyan_mokhtar
شفاعت در میدان جهاد.mp3
27.38M
🔸چگونگی بهره مندی حداکثری از نعمت شفاعت در حرکت جامعه به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی 🎙مختار رضائیان 🔰سرفصل های اصلی 🔹جایگاه و ضرورت شفاعت در معادله حرکت به سمت اهداف دینی 🔹مسیر بهره مندی حداکثری از شفاعت حداکثری در جامعه 🔹نسبت تحول با شفاعت در حرکت تکاملی جامعه 🔹نسبت شفاعت با میدان های جهادی اجتماعی در درگیری تمدنی ▪️@rezaeyan_mokhtar
🔰تربیت جهادی 🔸نیل به هر هدف جز با تلاش جهتمند و با حضور در میدان درگیری محقق نمی شود. وجود تفاوت در اراده ها و شکل گیری نیازها لازمه جهاد و حرکت در میدان درگیری را ضروری کرده و به تبع آن تربیت به معنای چگونگی حضور با برنامه در این میدان درگیری برای بهره گیری از این بستر در جهت رشد و تحقق خواسته های را نیز الزامی میکند. 🔸به دیگر بیان وجود تفاوت و نیازها محرک تکوینی در حرکت درگیرمدارانه برای ایصال یا ایجاد پاسخ ها واهداف است. 🔹بدین گونه نیل به هر هدف و غایتی جز با شکستن و ترکیب موانع با جهت محقق نمی شود . لذا مهمترین موضوع وهدف هر نظام تربیتی ، ایجاد انسان مجاهد به معنای کسی است که قدرت حضور در میدان درگیری را در جهت رشد مداوم دارد. 🔸 پیشتر بیان شد که هیچ رشد و حرکتی بدون حضور در میدان درگیری محقق نمی شود. لذا رشد قدرت اراده برای تحقق خواسته ها در بستر و میدان درگیری مهترین هدف در تربیت خواهد بود. 🔹به بیان دقیق تر حضور تکوینی ، انتخابی و اختیاری در میدان های درگیری میتواند بسترهای چندگانه برای رشد اراده در شکل گیری هویت فردی، اجتماعی و تمدنی باشد. لذا ایجاد و ارتقاء توان و آگاهی مبارزه در میدان های درگیری لازمه و پیوست ضروری هر نظام تربیتی است. ✍️مختاررضائیان(بخشی از کتاب در دست تدوین تربیت جهادی) ▪️@rezaeyan_mokhtar
نقد فراساختاری نهادهای نخبه پرور کشور.mp3
30.92M
🔰نقد فراساختاری نهادهای نخبه ساز کشور(دانشگاه و حوزه) در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▪️(قسمت اول) 🎙مختار رضائیان 🔸تبین جایگاه و نقش نخبگان در اداره جامعه 🔹نقد ساختاری های دانشگاه و حوزه در تربیت نخبگان کشور 🔸تاریخچه دانشگاه و اهداف آشکار و پنهان آن در حمایت از نظام سرمایه داری 🔸ضعف ساختار حوزه در تربیت نخبگان دینی 🔹نسبت مدل شامل مردم سالاری و ساختار حوزه در حرکت جامعه به سمت اهداف تمدنی ▪️@rezaeyan_mokhtar
نقد فراساختاری نهادهای نخبه پرور کشور (2).mp3
37.98M
🔰نقد فراساختاری نهادهای نخبه ساز کشور(دانشگاه و حوزه) در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▪️(قسمت دوم) 🎙مختار رضائیان 🔹مردم سالاری دینی گفتمان برتر در ایجاد ساختارهای انقلابی 🔸افراط و تفریط در ساختارهای حوزه و دانشگاه 🔹شکل گیری اخلاق مستکبرانه در ساختارهای مادی 🔸جمهوریت تکیه گاه حرکت مشروع اسلامیت ▪️@rezaeyan_mokhtar
نقد فراساختاری نهادهای نخبه پرور کشور(3).mp3
36.6M
🔰نقد فراساختاری نهادهای نخبه ساز کشور(دانشگاه و حوزه) در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▪️(قسمت سوم) 🎙مختار رضائیان 🔹چکیده بیانات رهبری در نقد دانشگاه و حوزه 🔸اصالت ذات یا رابطه در ساختار سازی 🔹فرد گرایی یا جامعه گرایی موضوع اصلی ساختارهای نخبه پرور 🔸مردم سالاری نسخه راهبردی انقلاب در اداره جوامع ▪️@rezaeyan_mokhtar
نقد فراساختاری نهادهای نخبه پرور کشور(4).mp3
30.92M
🔰نقد فراساختاری نهادهای نخبه ساز کشور(دانشگاه و حوزه) در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▪️(قسمت چهارم) 🎙مختار رضائیان 🔹نقش کمرنگ جمهوریت در ساختار حوزه 🔸رهبانیت یا دیکتاتوری دو ورطه خطرناک برای حوزه 🔹چرا رهبری تبلیغ را اولویت اول حوزه میدانند 🔸شکل گیری اخلاق متواضعانه در نخبگان حوزه بخاطر نیازمندی به جمهوریت ▪️@rezaeyan_mokhtar
💢آرامش پایدار 🔹«آرامش» محصول درگیری حب وبغض ها در میدان درگیری الهی است برخلاف تصور موجود که آرامش را محصول فرار از میدانهای درگیری معرفی کرده دین یسر و آسانی را در دل عسر و سختی قرار داده است 🔸آرامش به عنوان هدف عالی درحوزه قوای احساسی فرد وجامعه جز با عبور از «میدان درگیری» و در تمسک به جهت خاص به دست نمی آید . 🔸رشد میدان درگیری ، رشد امنیت و در امتداد آن گسترش آرامش را رقم می زند. چنانچه حضور و فتح در میدان ظهور میتواند «امنیت پایدار» را برای «آرامش پایدار» انسان فراهم کند. ▪️@rezaeyan_mokhtar
نقد فراساختاری نهادهای نخبه پرور کشور(5).mp3
33.08M
🔰نقد فراساختاری نهادهای نخبه ساز کشور(دانشگاه و حوزه) در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) ▪️(جمع بندی) 🎙مختار رضائیان 🔹تغییر هوشمندانه ساختار حوزه در نسبت با گفتمان مردم سالاری دینی 🔸نیازمندی به جمهوریت در جامعه اسلامی و شکل گیری اخلاق متواضعانه در نخبگان دینی 🔹معیار درست پیمایی اسلامیت در جامعه اسلامی با تکیه بر جمهوریت است 🔸حل مسائل فرهنگی جامعه با مشارکت جمهوریت ▪️فُرصت اندیشه|مختاررضائیان ▪️@rezaeyan_mokhtar
مردمی سازی فرهنگ جهاد (1).mp3
21.11M
🎧بیان ضرورت مردمی سازی فرهنگ جهاد در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹قسمت اول 🎙مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
مردمی سازی فرهنگ جهاد (2).mp3
27.21M
🎧بیان ضرورت مردمی سازی فرهنگ جهاد در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹قسمت دوم 🎙مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar
مردمی سازی فرهنگ جهاد (3).mp3
34.05M
🎧بیان ضرورت مردمی سازی فرهنگ جهاد در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله) 🔹قسمت سوم 🎙مختاررضائیان 🆔@rezaeyan_mokhtar