eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
حکم راننده اتوبوس آشوب های خیابان پاسداران صادر شد رئیس کل دادگستری استان تهران: 🔹حکم محکومیت راننده اتوبوسی که باعث شهادت سه نفر از مامورین نیروی انتظامی شده بود از سوی دادگاه کیفری یک تهران صادر و به صورت ویژه ابلاغ شد. @feraghvaadyan
بدعت های (بخش دوم) 📌قلب مفاهیم «حجت» و «حوادث واقعه» ✍یکی از ادعاهای انجمنی‌ها این است که پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد می‌کنند این در حالی است که اظهارات ایشان را گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار می دهند. مشخص نمی کنند که منظور شیخ انصاری از «حوادث واقعه» چه بود و طوری تعبیر می کنندکه گویی مد نظر وی، «مسائل حکومتی» است، «فی ان المراد بالحوادث مطلق الامور التی لابد من الرجوع فیها عرفا او عقلاً او شرعاً»، سپس توضیح می دهند در طول تاریخ شیعه، همه عوام و خواص می دانستند در مسائل عامی باید به عالم مراجعه و از او تقلید کنند، فلذا اینجا بحث مسائل حکومتی و ولایت امر مطرح است، در حالی که انجمن حجتیه در آثار خود،‌ منظور از حوادث واقعه را مسائل مستحدثه بیان کرده و منظور از «حجت» امام را «مراجع» ولی مطابق «فانهم حجتی علیکم» با توجه به تصریح همه، از جمله شیخ انصاری، منظور از «حجت امام زمان بر ما»، «ولی فقیه» است نه مراجع. 🔺بر طبق تحقیقات، هیچ کدام از فقیهان اعم از اصولی و اخباری، هرگز نظری مطابق با نظر انجمن حجتیه پیرامون حجت و حوادث واقعه نداشتند. @feraghvaadyan
🔻آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در حمایت از مردم فلسطین: ☑️ مسئله اول ما قدس و مبارزه با صهیونیست است 🔹آیت الله نوری همدانی امروز در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم قم جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین المللی را محکوم کردند. این مرجع تقلید گفتند: یکی از اصول انقلاب از آغاز نهضت امام خمینی مبارزه با صهیونیست ها بوده است و امام عقیده داشتند که این باید محو شود. 🔹قدس قبله اول مسلمانان است و یک رژیم نامشروع و غاصب آن را غصب کرد، مسلمانان و ملت های آزادی خواه باید با وحدت و همبستگی به مردم فلسطین کمک کنند و تا نابودی این رژیم نامشروع حرکت خود را ادامه دهند. 🔹 البته ما از سازمان ملل متحد توقعی نداریم، چون با پول میلیارد دلاری عربستان و استکبار اداره میشود و عملاً بعنوان یک سازمان بی خاصیت تبدیل شده است. 🔹یکی از نقشه های استکبار را ساختن فرقه های دروغین مثل و داعش است که به این ترتیب مسلمانان با خودشان درگیر شوند و حاشیه امن برای درست کنند و ابزار اصلی و صحنه گردان آن هم عربستان است، اما ملتهای مسلمان بدانند همیشه مسئله اول ما قدس و مبارزه با صهیونیست است. @feraghvaadyan
#ولیعهد_سعودی برای فریب مردم ایران میگوید با #مذهب_شیعه مشکلی ندارد، بلکه با نظام ایران مشکل دارد! اما چند دقیقه بعد میگوید نظام ایران برای #ظهور_امام_غايب تلاش میکند که با آن مشکل داریم!
▪️▫️ چکیده ای از در پارادایم هایی که پایه های انقلاب های بزرگ در چند صده اخیر بوده اند. 🔻 آمریکا و فرانسه در قرن 18 دو انقلاب بزرگ و بنیادین رو به اسم خود ثبت کردند، اما هیچ حرف و سخنی از حقوق زن در آن به میان نیامد. در فرانسه هم تا پیش از انقلاب اساسا هیچ مدرسه دخترانه ای وجود نداشت، در اواخرِ نیمه نخست قرن بیست، یعنی سال 1920 بود که قانون برابری زن و مرد در حقوق سیاسی جایی برای خود باز کرد. (روسو،امیل، صفحه ۲۴۵) دو قرن پس از انقلاب در فرانسه حقوق زنان به رسمیت شناخته شد. مردان در مری انگلند حق تنبیه فیزیکی زن را تا سر حد مرگ داشتند و اگر زن زنده می ماند مرد از تعقیب کیفری جان سالم به در می برد. مردان متاهل حق روابط جنسی با روسپیان را داشته اما زن تا زمانی که مرد او رو رها نکرده بود چنین حقی نداشتند. اگر زن پولی رو بدست می آورد متعلق به شوهر وی بوده و اگر هم حین ازدواج مال و ثروتی را با خود به همراه می آورد مرد حق تصرف و خرج اون اموال و ثروت را داشته. ( ویلدورانت، لذات فلسفه، صفحه ۱۵۰) در انگلیس، زنان محجور محسوب شده و حق تصرف در دارایی های خود را نداشتند! در نهایت در سال 1870 میلادی قانوت مالکیت زن شوهردار از زنان رفع حجر کرد. در سال 1870 به موجب قانونی زنان انگلیسی از حق نگهداری پولی که بدست می آوردند برخوردار شدند. البته این قانون اخلاقیِ مسیحی را کارخانه دارانِ مجلس عوامِ انگلیس وضع کردن تا بتوانند زنان را به کارخانه ها بکشانند و نیروی کار لازم برای نیل به اهداف مالی خویش را داشته باشند. ( ویلدورانت، لذات فلسفه، صفحه ۱۵۱) تا سال 1948 اساسا بحثی از برابری حقوق زن و مرد مطرح نبود! صرفا صحبت از حقوق دهقان در برابر ارباب و کارگر در برابر کارفرما و ملت در برابر دولت مطرح بود.در قرن 18 ادبیات فکری، یعنی ادبیاتی که کانون انقلاب های بزرگ بود برای زن نه قائل بر آزادی بود و نه استقلال! ✅ نمی دانیم چقدر از دلبستگی کانت به آراء روسو مطلع هستید، اما باید عرض کنیم که کانت از سر شوق، نوشته های روسو را مطالعه می کرده، و اندیشه های کانت که زن را لعبت مجلس آراء می دانست و اجازه نزدیک شدن آن به نقد عقل محض را نمی داد، کاملا متاثر و الهام گرفته از عقاید روسو بوده است. لذا کاملا به بحث تساوی حق زن و مرد خط بطلان می کشد. و عجیب نیست که تا مدت ها بحثی از حقوق زن در انقلاب های بزرگ نبوده است. 🔺 اما در ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن گفته شده که هیچ یک از زنان و مردان و قبایل و طوائف و نژادها بر دیگران برتری ندارند، مگر به پرهیزکاری و تقوای الهی. «یا أیها الناس انا خلقناکم من ذکر و أنثی... ان اکرمکم عند الله أتقیکم»؛ 🖇 «ای مردم، ما شما را از مرد و زنی آفریدیم، و شما را ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسائی متقابل حاصل کنید. قطعا و حتما ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شما است».( نه مرد ها به خاطر مرد بودنشان ارجمندند و نه زن ها به خاطر زن بودنشان) @feraghvaadyan
✡️ مهاجرت فرآیندی انتخابی بود که طی آن یهودیان ناگزیر شدند تا غرایز نهفته خود را زنده کنند و از طریق زندگی در شهر که عمدتاً متکی بر تجارت بود، ادامه‌ی حیات دهند!
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (1) ✡️ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1️⃣ طی قرون متمادی، ، چه براساس انتخاب و چه براساس تطبیق، قومی مهاجر و بیابان‌نشین بوده است. 2️⃣ نوعی فرآیند انتخابی بود که طی آن بهترین عناصر یهودی که هیچ‌وقت موافق زندگی جاافتاده‌ی مبتنی بر کشاورزی نبودند، ناگزیر شدند تا غرایز نهفته‌ی بیابان‌نشینی خود را زنده کنند و از طریق زندگی در که به‌طور عمده متکی بر بود، ادامه‌ی حیات دهند. 3️⃣ ما هرگز نمی‌بینیم که یهودیان مهاجر، مراکز یا شهرهای کشاورزی یا نظایر آن برپا کرده باشند. در عوض چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که یهودیان در اقصا نقاط جهان و ترجیحاً در شهرهای بزرگ پراکنده شده و به تجارت پرداختند. 4️⃣ رفته رفته فلسطین مرکزیت خود را از دست داد و یهودیان در نقاط مختلف جهان پراکنده شدند. کمتر جایی را می‌شد پیدا کرد که یهودی نداشت و در بعضی نقاط تعداد یهودیان بر غیریهودیان می‌چربید. در اواخر قرون وسطا، اسپانیا و پرتغال از یک‌سو و روسیه و لهستان از سوی دیگر،‌ دو کانون بزرگ حضور یهودیان، سوای خاورمیانه، به حساب می‌آمدند. 5️⃣ و در سراسر جهان پراکنده شدند. روند مهاجرت از روسیه و لهستان روندی پایدار بود تا این‌که در اواخر سده نوزدهم موج عظیم مهاجرت یهودیان شرق اروپا به آمریکا آغاز شد. مأوای جدید یهودیان شده بود. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE
🔷تحول ماهوی تصوف؟ 🔺تشکیلاتی شدن فرقه های سنتی و تغییر ماهیت ✍یکی از چالش های امروز محققان عرصه عرفان و تصوف، مواجهه با این پرسش است که آیا تصوف با استحاله ماهیتی همراه شده‌است؟ تغییرات پدیدآمده در مرام و طریقت برخی فرقه های تصوف‌بنیان سنتی مانند فرقه اویسی شاه مقصودی یا شاخه آقاخانیه اسماعیلیه و حتی اقدامات جریان برآمده از دل فرقه گنابادی(موسوم به مجذوبان نور)، حاکی از تحولاتی دارد که خواه ناخواه بر ماهیت تصوف نیز اثرگذار خواهدبود. ترکیب اصول طریقتی با ورزش یوگا و ارائه آن در مکانی ترکیبی (از خانقاه و سبک معماری مدرن) در فرقه اویسی شاه مقصودی، تمرکز بر تشکیلات و ساختاری شدن در عرصه های مختلف(اقتصادی و اجتماعی و...) به‌ویژه در حوزه آموزش تشکیلاتی (مدارس خاص فرقه و مربیان آموزشی اطفال) در شاخه آقاخانیه فرقه اسماعیلیه، تا حد زیادی از روش های سنتی پیشین در تصوف و فرقه های سنتی، به دور بوده و استحاله ماهیت توصف را نوید می دهد که بی تردید بر قالب و ساختار شکلی آن نیز تأثیرگذار است. همین طور است رفتارهای سیاسی و به دور از طریقت، گروهک مجذوبان نور. با این حساب باید دید در آینده، تصوف با چه تحولاتی مواجه خواهدبود؟ @feraghvaadyan
✳️ همایون همتی: چرا امروز، روانشناسان جای فقیهان نشسته اند؟ http://www.ion.ir/content/modulefile/file/336790.jpg تمام ادیان یک هستی شناسی دارند که متناسب با آن توصیه ها و هنجارهایی ارائه می کنند، کاری که امروز علوم طبیعی و علوم انسانی انجام می دهند. به نظر می رسد که علوم امروز رقیب دین شده اند و خود را برتر می دانند تا آنجا که امروز روانشناسان جای فقیهان و معلمان اخلاق نشسته اند. باید ها و نباید های فقهی تعیین می کنند. در این فضا، این سوال مطرح می شود که دین چه کارکردی دارد که علوم به آن نپرداخته است؟ http://www.ion.ir/News/342609.html @feraghvaadyan
✳️ جنجالی ترین مصاحبه محمد بن سلمان: اسرائیلی ها حق دارند سرزمین خودشان را داشته باشند http://www.ion.ir/content/modulefile/file/336634.jpg 🔺«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی که از چندین ماه پیش زمزمه های فراوانی درباره مناسبات نزدیک او با تل آویو شنیده می شود، در مصاحبه ای با مجله امریکایی «آتلانتیک» درباره این روابط بیشتر توضیح داد و به طور تلویحی موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.  🔺ولیعهد عربستان در مصاحبه با این مجله آمریکایی در پاسخ به این پرسش که «آیا معتقد هستید که مردم یهود حق دارند دولت ملت خود را دستکم در بخشی از سرزمین اجدادی شان داشته باشند؟» اظهار داشت: من معتقدم، هر مردمی، در هر جایی، حق دارند در کشور امن خودشان زندگی کنند. من اعتقاد دارم که فلسطینی ها و اسرائیلی ها حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند. اما ما باید توافق صلحی داشته باشیم تا ثبات برای هر فردی تضمین شده و روابطی عادی وجود داشته باشد. 🔺وی در مواجهه با این پرسش که «عربستان سعودی به طور سنتی بیشترین پروپاگاندای یهودستیزی را ایجاد کرده است» اظهار داشت: کشور ما مشکلی با یهودیان ندارد./ ایرنا http://ion.ir/News/342530.html @feraghvaadyan
🔴خشونت در فرقه های 🔘فرقه مکتب نورعلی الهی؛ از کتک زدن مریدان تا تشکیلاتی ✍️در برخی فرق درویشی، دستورهایی مبنی بر ریاضت وجود دارد. همچنین، مصادیقی از اعمال خشونت و آسیب رساندن به مریدان. برای مثال، در فرقه مکتب نورعلی الهی، شواهدی دال بر کتک زدن و‌آسیب فیزیکی به مریدان توسط قطب فرقه، به اسم تنبیه و اسباب طی طریق وجود دارد. «بهرام الهی»(پسر سرکرده) از زبان پدر خود می نویسد: «پدرم بسیار سخت گیر بود و فلسفه زور داشت . بدین معنی که اگر مریدی خطا می کرد، حتی ممکن بود او را کتک هم بزند. بدین ترتیب، کار مرید آسان بود و بیشتر هم از روی ترس پیشرفت می کرد.»(۱) همچنین در جای دیگر می گوید:‌«در زمان پدرم چند درویش بودند که بسیار تنبل تشریف داشتند بالأخره پدرم خسته شد و یک روز زمستان، آن‌ها را لخت در اتاق سرد و نمناکی گذاشت و در را به رویشان بست.‌آن ها ۲۴ ساعت به همین حال بودند که در نهایت، با آن ریاضت به جایی که قرار بود، رسیدند.»(۲) انقطه اوج خشونت های فرقه مذکور را باید در ترورهای درون تشکیلاتی و بیرونی آن ها دانست. شاهد بارزش، تروروحشیانه امام جمعه شهر هشتگرد، شهید حجت الاسلام صبایی گلپایگانی به دستور بهرام الهی و سومین همسرش مینو توکلی(سران کنونی فرقه) و نیز صدور دستور تشکیلاتی برای قتل سید جعفر بهرامی از بزرگان مسلک اهل حق (به دست فردین حسینی ووهاب امیری، از عناصر وابسته به فرقه) در سال های گذشته است. 📚پی نوشت: 1 الهی، بهرام، آثارالحق، جلد دوم، گفتار ۴۱، ص۱۶. 2 همان، گفتار۷۵، ص۲۵. @feraghvaadyan
✡ کاریکاتور آلمانی از نفوذ روچیلدها در سراسر جهان! یهودیان سلطان پول و از خلال آن، سلطان جهان شدند!
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (3) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ از دل بیابان‌های بی پایان و از دل فعالیت‌های شبانی، شیوه‌ی متفاوتی از زندگی برمی‌خیزد، که مبتنی بر است. 2⃣ در بیابان، محدودیت‌های فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد. تعداد گلّه ظرف چند سال چندین برابر می‌شود، اما البته به همان سرعت هم در اثر گرسنگی، کم آبی یا بیماری از بین می‌روند. بنابراین در شبان‌ها اندیشه‌ی و ریشه می‌گیرد و مفهوم به واقعیت می‌پیوندد. 3⃣ از همین رو است که بیابان‌نشین را می‌توان موجِد سرمایه‌داری نامید. و از آنجا است که رابطه‌ی و بهتر روشن می‌شود. 4⃣ اما فقط بیابان و بیابان‌گردی نبود که بر شخصیت یهودیان اثر نهاد. عوامل دیگری هم بود که شاید به آن اندازه تأثیر نداشت، اما مکمل آن به حساب می‌آمد. 5⃣ عامل اول بود که یهودیان به آن سخت علاقه داشتند. پول بر سرشت آنها اثری جاودانی بر جای گذاشت. چون دو عاملی که روحیه‌ی یهودیان را شکل می‌دهد، در پول به هم می‌رسند: و . 6⃣ توجه دائمی به پول سبب شد تا توجه یهودیان از یک نگاه کیفی و طبیعی به زندگی، به یک دیدگاه کمّی و انتزاعی تغییر کند. یهودیان تمام اسرار نهفته در پول و ویژگی‌های آن را درک کرده بودند و با قدرت‌های اسرارآمیز آن آشنایی داشتند. 7⃣ یهودیان و از خلال آن، شدند. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE
👁از نگاه متبریان (قسمت سوم) ↙️ ایمان شجاعی تا ۲۰ سالگي در محيطي بهائي رشد کرده بود، اما تحت‌تأثیر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به تحقیق پرداخت و توانست در مسیر حق قرار گیرد. وی می گوید: 💬 «مسلمان شدن من، تازه آغاز امتحانات بود و اينگونه نبود که به يکباره همه درها به رویم باز شود و همين فشارها باعث مي‌شد که گاهی به راه خود شک کنم، تا اينکه به امام‌زمان(عج) متوسل شدم و از حضرت خواستم با کرامت خویش، حق را به من بنمایاند. پس از آن، با عنايت امام‌زمان(عج) تمام درهاي بسته به رويم باز ‌شد و من قلباً شيعه شدم. تشکیلات برای بازگرداندن من تلاش زیادی کرد. آنها با تهدید به من دستور دادند همسرم را طلاق داده و به خانواده خود‌ بازگردم. می‌گفتند: اگر پدر و مادرت، نفرينت كنند فلان بلا سرت مي‌آيد، اگر از بهاءا... برگردي، خيري در دنيا نمي‌بيني، سیاه‌بخت می‌شوی و اگر اينطور ادامه پيدا كند، از ارث محروم مي‌شوي. تشکیلات حتی خانواده‌ام را هم تحت‌تأثير قرار داد، به‌طوری‌که خانه‌ام را گرفتند و از ارث، محرومم کردند. اما با لطف حق توانستم تمام این دشواری‌ها را پشت‌سر بگذارم. به طور کلی، مهم‌ترین مشكل متبریان بعد از بحث معنويت، مسئله مالي است. البته خوشبختانه در جامعه اسلامي، خَيِرين بزرگي هستند كه در اين راه کمک زيادي مي‌كنند. بايد از اين خانواده‌ها حمايت شود و حمايت هم مي‌شود. » 💬 📖منبع: آرشیو روشنا @feraghvaadyan
#نسيم_اقدم زن ايراني مقيم آمريكا به يوتيوب حمله مسلحانه كرده کانال های ضدانقلاب با تمسخر او دنبال سرپوش گذاشتن روی اعتقادات او هستند در آخرين نسخه سوابق او در #يوتيوب مذهبش #بهايي درج شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ اعتراف نتانیاهو در Aipac به اسرائیلی بودن کمپانی‌های اَپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک @feraghvaadyan
✡️ یهودیان که پایگاه اجتماعی نداشتند، به مدد استفاده‌ی ماهرانه از پول قرض دادن، توانستند فئودال‌های قدرتمند زمانه را تحت کنترل خود درآورند!
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (4) ✡️ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1️⃣ رخدادهای بعدی، کار پول را به یهودیان آموخت و آنها را به خبرگان این کار بدل ساخت. آوارگی‌های پیاپی ایشان این الزام را به دنبال آورد که یهودیان همواره دارایی‌های خود را به صورت اموال ساده و قابل حمل و نقل درآورند و چه چیزی قابل‌حمل‌تر از و پیدا می‌شد؟ 2️⃣ یهودیان یاد گرفتند که پول را عاشقانه دوست بدارند. می‌دیدند که فقط به مدد پول است که می‌توانند قدرت‌های جهان را خود گردانند. مردمی که پایگاه اجتماعی نداشتند، به مدد استفاده‌ی ماهرانه از پول قرض دادن، توانستند فئودال‌های قدرتمند زمانه را تحت خود درآورند. 3️⃣ خب، این از نقش پول در توسعه و گسترش موقعیت اجتماعی و اقتصادی یهودیان. حال به مورد دیگری می‌رسیم که برخی آن را حتی از پول هم مهم‌تر می‌دانند. منظورم یا محله‌های یهودی‌نشین است. 4️⃣ زندگی در گتوها پی‌آمدهای محسوسی به جا نهاد و رفتارهایی در آنها پدید آورد که همواره با آنها باقی ماند و بر فعالیت‌های اقتصادی آنها اثر نهاد. مثلاً می‌توان به کلک‌های حقیرانه، مزاحمت، فقدان غرور فردی، بی‌ملاحظگی و نظایر آن اشاره کرد. این عادات در فتح سنگرهای اقتصادی نقش مهمی ایفا کردند. 5️⃣ گتو تأثیر دیگری هم به جا نهاد و بر نیروهای دوگانه‌ای که در ثبات و یکنواختی ویژگی‌های یهودیان نقش داشتند، تأکید نهاد. این ویژگی‌های دوگانه عبارت بودند از: دین و تولید نسل‌های خالص. 6️⃣ و دو زنجیر آهنینی بودند که یهودیان را به هم پیوند می‌دادند و آنها را در طی سده‌ها یکپارچه نگاه داشتند. 7️⃣ اگر این زنجیرها شل می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ کار من در اینجا پاسخ دادن به این پرسش نیست. چون تا زمانی که می‌بینیم یهودیان خاص خود را بر حیات اقتصادی اعمال می‌کنند که کماکان چنین می‌کنند، می‌توانیم فرض را بر این بگذاریم که این زنجیرها همچنان قوی و پابرجا هستند. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ ...و این‌گونه یهود از هیچ خلق ثروت کرد! 🎬 کلیپ کوتاه آشنایی با روش کار بانک‌ها @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ایمان (لئو تولستوی) به اسلام، در سانسور صدساله 🖊📖 🔰حتما ببینید... @feraghvaadyan
فرافکنی رسانه های معاند در خصوص حکم «ثلاث»
روشنگر مدیا
فرافکنی رسانه های معاند در خصوص حکم «ثلاث»
📡شبکه معلوم الحال «من و تو» در واکنشی سازمان یافته به حکم راننده اتوبوس دیوانه(ثلاث)، با مصاحبه با عناصری معلوم الحال تر به انتشار اکاذیب در خصوص حکم صادره و فرافکنی در این زمینه پرداخت تا خوراک خبری خوبی را برای شبکه هایی چون «در تی وی» و مدیرانش فراهم نماید. این دروغ ها راجع به حکم صادرشده، هیچ نوع وجاهت قانونی و حقوقی نداشته و در راستای انحراف افکارعمومی صورت می گیرد. @feraghvaadyan
👁‍🗨آسیب های 🔻مرگ«شخصیت» در روابط مرید و مرادی ✍مرید یک جریان و از آن مهم تر، «شخص» بودن، در درجه نخست، نیروی «اراده» را از فرد لب مب کند. ارادت محض،‌مرگ تدریجی اراده و نیوری اندیشه را به دنبال خواهدداشت که البته منظور و هدف مراد و مرشد نیز هست. همین آسیب، مهم ترین صدمه و ریشه بسیاری از آسیب های روانی به شخصیت مرید است. مصادیق بسیاری برای این نوع آسیب(شخصیتی-روان شناسی) برشمرده شده، مانند عدم اعتماد به نفس، ترس، اختلال هویت و... . برای ملموس تر شدن این مقوله اشاره ای داریم به یکی از سخنان «کیوانعلی قزوینی»(از بزرگان فرقه گنابادی که با درک تناقضات درونی،‌ از این فرقه تبری جست). وی در کتاب «رازگشا» می نویسد: «یک لیره انگلیسی و انگشتر یاقوت طلا و دستمال ابریشمی دولا و جوز مخروطی و یک من نابات خریدم. ملاسلطان خلوت کرد. همه بیرون رفتند..گفتند عبا بینداز، جوراب بکن، یقه و بندهایت را باز کن و سر ار برهنه نما...پول را از من گرفت به دست راست خود و با دست چپش بند دست راست مرا گرفت و گفتند با دست چپت دامن راست مرا بگیر...گفت رو به ملاسلطان به زمین بیفت و سجده کن ، کردم . حالا ملاسلان هم سجده های مرا با آن دست‌بستگی و یقه و بندهای باز با فلاکت و اسیری می دید و حظ می کرد... او وقت تلقینذکر با تغیر حرف می زد و عبارت «تو» را به جای «شما» به کار می برد.»(۱) این عبارات، به خوبی شکست شخصیت و هویت فرد را آشکار می سازد.🔚 📚پی نوشت: 1 قزوینی، کیوانعلی، رازگشا، تهران: نشر راه نیکان، ذیل پرسش ۳۹. @feraghvaadyan
#گردشگری/محراب اولجایتو در مسجدجامع اصفهان از شگفتیهای معماری است.این محراب گچی دارای رنگهای مختلفی است و مفاهیم گوناگون از جمله اعتراف اولجایتو (پادشاه رهیافته مغول) به تشیع را داراست
«الجایتو» برادر «غازان » با لقب «سلطان محمد خدابنده » در سالهای (703 - 716ه . ق) جانشین غازان شد . وی ابتدا بت پرست و سپس مسیحی و بعد بودایی شد و آنگاه از مسلمانان اهل سنت گردید و سپس به وسیله علمای شیعه مخصوصا «علامه حلی » (متوفای 676ه . ق) که بحث های وی در مجلس «الجایتو» با علمای سنی معروف است، شیعه شد و با قدرت او مغولان اسلام را پذیرفتند (2) . وی ابتدا سنی حنفی مذهب و سپس شافعی شد ولی روح مضطرب و تشنه او آرام نگرفت تا این که مذهب شیعه دوازده امامی را پذیرفت و در این عقیده ثابت قدم گشت . نقش علامه حلی را در این باره نمی توان نادیده گرفت، وی کتاب های «منهاج الکرامة » و «کشف الحق » را به منظور اثبات حقانیت تشیع نوشت، ولی «ابن تیمیه » سنی (متوفای 727ه . ق) که کینه و حسادت و تعصب بی جایی به علامه داشت، او را به جای «ابن مطهر» ، «ابن منجس » می خواند (3) . «الجایتوا» شیعه شد و دستور داد نام دوازده امام را بر روی سکه ها ضرب کنند (4) . «ابن بطوطه » داستان شیعه شدن الجایتو را چنین نقل می کند: «الجایتوا (سلطان محمد خدابنده) به قضات همه شهرهای ایران دستور داد که مطابق میل او (در حمد و ستایش خلفا) خطبه بخوانند (5) قضات برخی از شهرها امتناع کردند . الجایتو قضات شهرها از جمله «مجد الدین » قاضی شیراز را احضار و تنبیه کرد و رسم او بر این بود که آنان را در برابر سگ های گرسنه می افکند تا بدرند (6) سگ ها قاضی مجدالدین را ندریدند . الجایتو چون شنید، او را احترام کرد و به پایش افتاد و پایش را بوسه زد»/رهیافته