eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 علت در زبان ♨️ روشنگر به نقل از نقدو بررسی بهائیت/ شوقی افندی در کتاب خبر می‌دهد که حاکمان عثمانی در نظر داشتند تا در صورت باز پس گیری از ، را مجازات کنند. ⏪ چنان که می‌خوانیم: «از اجراء نقشه پلید جمال پاشا که طبق اخبار واصله به دایره اطلاعات بر آن تصمیم بوده که در صورت تخلیه شهر و عقب نشینی قوای ترک، حضرت عبدالبهاء و عائله مبارک را در کوه کرمل مصلوب سازد».[1] ♨️ به همین منظور قوای مهاجم انگلیسی، با دستور مستقیم (وزیر خارجه‌ی وقت انگلستان) مسئولیت حفظ جان عبدالبهاء و نزدیکانش را بر عهده گرفته [2] و در پایان جنگ، او را به نشان سطنتی " " مفتخر ساختند.[3] ♨️ اما شوقی افندی در حالی که با ابهام مخاطبین، نسبت به علّت حمایت مقامات بلندپایه‌ی انگلیس از عبدالبهاء و خشم حاکمان عثمانی از او مواجه می‌شود، علّت این حمایت و خشم را پشتیبانی عبدالبهاء از مردم، در زمان جنگ معرفی می‌کند: «اولیاء حکومت انگلستان، از خدمات گرانبهائی که حضرت عبدالبهاء در آن ایّام معظم نسبت به ساکنین أرض اقدس و تخفیف مصائب و آلام مردم آن سرزمین مبذول فرموده بودند، در مقام تقدیر برآمدند...».[4] 🖌 اما در پاسخ به این توجیه شوقی افندی می‌بایست گفت: 1⃣ اولاً: چگونه می‌توان پذیرفت که خشم هم‌زمان حاکمان عثمانی از عبدالبهاء و اعلام حمایت انگلیس اشغالگر از او، بخاطر کمک به مردم بوده است⁉️ آیا ، بخاطر کمکِ عبدالبهاء به مردم و تأمین آذوقه‌ی شهروندانش در زمان جنگ، از وی عصبانی بود و حاکمان انگلیس، به خاطر حمایت عبدالبهاء از مردم دشمنش از او حمایت می‌کردند⁉️ به راستی که کدام عقل سلیمی می‌تواند این توجیه مضحک را بپذیرد⁉️ 2⃣ ثانیاً: اگر دولت انگلیس برای راحتی مردم ارزش قائل بود، از ابتدا با جنگ، مردم را دچار گرفتاری و مصیبت نمی‌کرد. 3⃣ ثالثاً: چگونه شوقی افندی، عبدالبهاء را دلیل حمایت انگلیس از او معرفی می‌کند در حالی که پیرِ نژادپرست، بویی از و انسان‌دوستی به مشامش نرسیده است⁉️ آیا حکومت استعمار طلبی که دستش به خون میلیون‌ها انسان بی‌گناه در و و سایر کشورها و غارت منابع آن‌ها آلوده است، ممکن است بخاطر حس انسان‌دوستی از عبدالبهاء حمایت نماید⁉️ و به راستی که شوقی افندی، تا چه میزان فهم و شعور مخاطبینش را ناقص می‌دانست که حمایت انگلیس از جاسوسش را به حمایت انگلیس از انسان‌دوستی تحریف کرده و تأمین آذوقه و دادن اطلاعات به قوای مهاجم انگلیسی را به تأمین آذوقه‌ی مردم تعبیر و دست آخر، توجیهی برای عصبانیت حاکمان عثمانی از عبدالبهاء نیافته است‼️ @n_bahaiat @feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📕[1]. شوقی افندی، قرن بدیع، ج 3، ص 297. 📕[2]. همان، ص 297-296. 📕[3]. همان، ص 299. 📕[4]. همان، ص 299.
💢در اطلاعیه تازه نمایندگان قطب فرقه گنابادی, تنها بهانه ایرادگیران و مصران بر "حصر" نورعلی تابنده نیز با توضیح جزییات ملاقات, منتفی شد. 👈آیا منتقدان از مواضع خود کوتاه خواهندآمد؟ @Feraghvaadyan
❓چرا گروهک التقاط شیعی, سنگ دراویش _افراطی_ فرقه گنابادی را به سینه می زند؟ 👈حمایت جریان منتقد تشیع از طیف افراطی فرقه ای درویش مسلک#ایتلاف جریان های فرقه ای برانداز. @Feraghvaadyan
✝️اذعان جريان مسيحيت تبشيري به برگزاري آزادانه مراسم كريسمس توسط مسيحيان ايران ⁉️اما چرا هنگام انتشار خبر انهدام باند تبشيري وابسته به اسرائيل، «محبت‌نيوز»،‌آن را به نزديكي كريسمس و فشار بر مسيحيان، ارتباط مي‌دهد؟!پاسخ: خلط مسيحيت با فرقه‌گرايي# @Feraghvaadyan
🔴 نقش در ♦️روشنگر بخ نقل از نقد و بررسي بهائيت/ بنابر اسناد تاریخی، اندکی پس از استقرار در بمبئی و بوشهر و پیش از پیدایش ، در سال 1839 میلادی، جمعی از یهودیان ساکن ایران بدون هیچ‌گونه فشاری به صورت دسته‌جمعی شدند. ♦️ از این‌رو گروهی از یهودیان تازه مسلمان شده، به جریان درآمده و به ترویج افکار پرداختند و گروهی دیگر هم با ، به آن فرقه پیوستند و بعدها نقش مؤثری در گسترش ایفا نمودند.[1] 💢 به عنوان مثال، اولین کسی که بابیت را در استان گیلان برد، (از یهودیان تازه مسلمان شده‌ی رشت) بود.[2] 💢 همچنین (که از بزرگان بابیت بود)، یکی از علمای یهودی یزد بود که مسلمان شده و در زمره‌ی شاگردان مکتب درآمد و با ظهور بابیت، شد.[3] ملا عبدالخالق چنان جایگاهی نزد پیدا کرد که ، از شاه خواست تا حقانیتش را از او و بپرسد.[4] 💢 همچنین از جمله‌ی این افراد، می‌توان به ، اشاره کرد؛ وی در واقع در منطقه بود و به تصریح دائرة المعارف یهود، رهبری ، افغان و ایرانی مقیم را بر عهده داشت.[5] ⭕️ لذاست که اسماعیل رائین در خصوص گروندگان اصلی و ابتدائی به جریان بابیت و بهائیت می‌نویسد: «بیشتر ، یهودیان و هستند و مسلمانانی که به این فرقه گرویده‌اند در اقلّیت می‌باشند».[6] ♻️ بنابراین می‌توان گفت که و امتداد جریان آن به وسیله‌ی بهائیت، با دخالت مستقیم یهود بود؛ یهودیانی که به تصریح قرآن کریم، بدترین ایمانی به شمار آمده [7] و بدون شک گرایش یک‌باره‌ی آنان به و سپس چرخش به سوی بهائیت، اتفاقی نمی‌تواند باشد. 📚پی‌نوشت: 📗[1]. عبدالله شهبازی، جستارهایی از تاریخ بهائی گری در ایران، ص 20. 📕[2]. فاضل مازندرانی، تاریخ ظهورالحق، ج 8، ص 894. 📙[3]. میرزاجانی کاشانی، نقطة الکاف، ص 101 و 203. 📔[4]. سیدمحمدباقر نجفی، بهائیان، ص 211. 📗[5]. عبدالله شهبازی، جستارهایی از تاریخ بهائی گری در ایران، ص 21-20. 📔[6]. سیدمحمدباقر نجفی، بهائیان، ص 302. 📖[7]. «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ [مائده/82]؛ مسلّما سرسخت‌ترین مردم را در دشمنی با کسانی که آورده‌اند ، یهود و... خواهی یافت». @Feraghvaadyan
‼️تذكرات جالب دراويش گنابادي درخصوص رفع حصر قطب: 👈در حالي‌كه يكي از اشخاص مطرح فرقه از ملاقات آزادانه همسر يكي از اعضاي گروهك مجذوبان‌نور با «نورعلي‌تابنده» سخن مي‌گويد، عنصر مجذوباني ، روزشمار «حصر قطب» را همچنان ادامه مي‌دهد! @Feraghvaadyan
♨️فرار از یک وضعیت نامطلوب؛ يكي از عوامل گرايش به جريان‌هاي فرقه‌‌اي
روشنگر مدیا
♨️فرار از یک وضعیت نامطلوب؛ يكي از عوامل گرايش به جريان‌هاي فرقه‌‌اي
♨️فرار از یک وضعیت نامطلوب؛ يكي از عوامل گرايش به جريان‌هاي فرقه‌‌اي ✍🏻عصر حاضر را دوره حیرانی، سرگشتگی و تردید نام نهاده‌‌اند. یکی از ویژگی‌های زیست در این وضعیت -که از محصولات مدرنیسم و پسامدرنیته می‌باشد- فرار به سوی ناکجاآباد است و هر سرابی، آب انگاشته شده و هر وهم و سودایی در مقام و جایگاه حق می‌نشیند. 🔸 مشکلات عدیده زندگی در عصر تکنولوژی و ناکارآمد بودن آن در برآوردن کمال معنوی، بشر ار تشنه هر ساحتی کرده که مدعی رون‌رفت ار وضعیت نامطلوب فعلی باشد. ادعای اغلب فرقه‌های نوظهور، ‌ناظر بر چنین رهیافتی است. آن‌ها مدعی‌اند راه علاج سرگشتگی‌ها، امراض و مشکلات، تغییر نگاه به جهان هستی است. 🔹فرق مزبور در تبلیغات خود همواره بر این مسئله تأکید می‌ورزند که گرفتاری‌های انسان، برساخته ذهن و درون اوست و واقعیت عینی ندارد، لذا با کنشگری در ذهن و هدایت و دلالت آن، می‌توان جهان درونی خود را عینیت بخشید و جایگزین دنیای کنونی نمود. بدیهی است، این ادعا در جهان پر آلام کنونی، برای بسیاری از افراد، جذاب بوده و زمینه‌ساز گرایش آن‌ها به جریان‌های فرقه‌ای می‌‌گردد. 📚بخش تحليلي روشنگر @Feraghvaadyan
💢 حکم در گفتار دو پیشوای بهائی ♨️ روشنگر به نقل از نقد بهاییت/اولین بهائیت ( و تقیه را در هر شرایطی مذموم دانسته و را به از آن مأمور کرده است. ⏪ چنان‌که به نقل از شوقی افندی می‌نویسد: «سؤال ثالث در خصوص کتمان عقیده در نقاطی که بهائی غیرموجود معروض بودید. جواب فرمودند کتمان عقیده، حتی در این مورد مذموم و مخالف مبادی این امر است».[1] ⏪ نویسنده در ادامه مدعی می‌شود که در تمامی نوشته‌های ، به این اصل تصریح شده است: «الواح الهیه در این خصوص بسیار و کمتر لوحی توان یافت که در این خصوص شامل اشاره یا صراحتی نباشد».[2] 🖌 اما این اظهارات در حالیست که با مطالعه‌ی آثار بهائی درمی‌یابیم، دوره‌ای پیش از شوقی افندی وجود داشته که توسط مُبیّن نوشته‌جات پیامبرخوانده‌ی بهائیت (: ) از آن، به تعبیر شده است. ⏪ چنان که به نقل از عبدالبهاء می‌خوانیم: «بعد از تعیین و قطع کلام بین الطّرفین تأخیر جائز نه (: نیست). به موجب نصّ کتاب باید عمل شود مگر آن‌که محذور عظیمی حاصل گردد، زیرا ایّام تقیّه است».[3] ♻️ در این صورت، اگر عبدالبهاء کتمان عقیده را در بهائیت جائز دانسته و از ایامی که بهائیان در آن تقیه می‌کردند یاد نموده، دیگر شوقی افندی با چه مجوزی اقدام به آن کرده است⁉️ حال بهائیان، می‌بایست عمل بهاء و عبدالبهاء را سرلوحه‌ی خود قرار دهند و یا پیرو شوقی افندی باشند⁉️ از طرفی، اگر در بهائیت، ایامی وجود داشته که بهائیان عقیده‌ی خود را به دستور پیشوایانشان کتمان می‌نمودند، چگونه اشراق خاوری از صراحت تمام نوشته‌جات پیشوایان بهائی بر ممنوعیت تقیه یاد کرده است⁉️ آیا این چیزی فرای پراکنی و است⁉️ 📚پی‌نوشت: 📙[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 459. 📙[2]. همان، ص 459. 📕[3]. فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، ج 4، ص 169. @Feraghvaadyan
♨️اختلاس پانصد هزار دلاری دو راهبه کلیسای کاتولیک در آمریکا 🔸روشنگر به نقل از بی.بی.سی/دو راهبۀ کلیسای کاتولیک اعتراف کرده اند که ۵۰۰ هزار دلار از صندوق مدرسۀ محل خدمت خود در تورانس کالیفرنیا اختلاس کرده اند. آنها گفته اند بخشی از این پول را صرف سفر و قمار در کازینوهای لاس وگاس کرده اند. 🔹میشل مری از مسئولان کلیسای این دو راهبه گفت، بسیار متاسف است که خواهر مری مارگارت و خواهر لانا چانگ بودجه مدرسه را صرف امور شخصی خود کرده‌اند. 🔹به گفته سخنگوی اسقف اعظم لس آنجلس، این دو راهبه که طی ۱۰ سال گذشته مبلغ قابل توجه ۵۰۰ هزار دلار را از صندوق مدرسه به سرقت برده اند امسال بازنشسته شده اند. راهبه های قمارباز که یکی مدیر و دیگری معلم مدرسه بودند پس از اعتراف به اختلاس، از والدین کودکان عذرخواهی کرده اند. 🔹مسئولان کلیسا ابتدا عنوان کرده بودند که به دلیل پشیمانی و عذرخواهی این دو راهبه با از محاکمه آنها مخالفند، اما اسقف لس آنجلس به تازگی گفته است، بعد از پیش رفتن تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که این یک پرونده مجرمانه است و باید در دادگاه به آن رسیدگی شود. @Feraghvaadyan
🔹حقوق فراموش شده اقلیت های قومی و مذهبی امریکا 👈کلیپ سازی امریکا برای ایران در روز جهانی "حقوق بشر" @Feraghvaadyan