⭕️ «آمار شهدای اقلیتهای دینی» گویای همبستگی مردم ایران
✅ روشنگر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجید اوحدیان راهنمای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اقلیتهای دینی همگام با عموم مردم در حفظ و حراست دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشش کردند و با شروع #جنگ_تحمیلی اقلیتهای دینی ایران (مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان) برای مشارکت در جنگ و کمک به برادران مسلمان و پاسداری از استقلال کشور شتافتند و تا پای جان از میهن خود دفاع کردند.
🔻وی افزود: در یک مورد ۴۰۰ ایرانی #مسیحی که قبلا خدمت زیر پرچم خود را انجام داده بودند به طور داوطلبانه به جبههها اعزام شدند و با شرکت در عملیاتهای مختلف، رشادتهای بی نظیری را از خود نشان دادند و در طول ۸ سال دفاع مقدس صدها شهید، مفقود الاثر، جانباز و آزاده تقدیم کردند.
▫️اوحدیان اظهار کرد: امام خمینی (ره) نیز در دیدارهای متعددی که با روحانیون مسیحی و همچنین نمایندگان #اقلیت_مذهبی در مجلس داشتند مباحث اعتقادی و سیاسی مهمی را با آنها در میان میگذاشتند. این دیدارها برای امام (ره) فرصتی بود تا با نگاهی وحدتگرایانه، روحیه انقلابی را در عالمان مذاهب دیگر نیز زنده کنند.
🔸این راهنما و روایت گر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطر نشان کرد: حضور رزمندگانی از میان جوانان اقلیتهای دینی از ابتدا تا پایان جنگ استمرار داشت، به طوری که ۹۴ شهید، ۳۴۶ جانباز و ۱۰ آزاده مسیحی، ۱۱ شهید، ۴۰۷ جانباز، ۲ آزاده #کلیمی، ۴۲ شهید، ۲۴۴ جانباز ۱ آزاده #زرتشتی، و ۷۴ شهید و مفقودالاثر، آزاده و ۱۰۵ جانباز ارمنی تقدیم تمامیت ارضی کشور شده است.
@feraghvaadyan
❌تبشیر در خیابانهای تهران!!
🔻انتشار کلیپی از دو جوان که در خلا نظارتی در خیابان سرودههای مسیحی سر دادن و این در حالی است که تبلیغ ادیان غیر از اسلام در قانون اساسی کشور ممنوع اعلام شده است.
❗️شایان ذکر است جریان #مسیحیت_تبشیری از هر تلاشی برای مسیحی سازی جوامع در راستای اهداف سیاسی خود فرو گذار نمیکند واین دست تبلیغات روش نوینی برای سیاستهای تبشیری است.
@feragvaadyan
💢طرفداری آتئیستها از شیطان
▪️آتئیسم اقسام گوناگون دارد از خداناباوری تا انکار وجود خدا و ندانم گرایی و ... اما در این مکتب انحرافی آنچه اندیشه اصلی است مخالفت با #ادیان می باشد چرا که « توحید» و اعتقاد به وجود خداوند درهمه ادیان مشترک است. از طرفی گمراهکنندگی شیطان و وعده دوزخ و بهشت در ادیان مورد تأکیداست.
↩️#آتئیستها در مخالفت صریح با دین و معتقد به حذف آن از زندگی بشر هستند و جای تعجب نیست که شیطان را پلید و نماد زشتی ندانند. عدم اعتقاد به خدا انها را به سمت #شیطان سوق داده است.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️از «مجذوبعلیشاه» به «جذبی»
👈🏻جدایی صندلی قطبیت از خاندان «تابنده»
♨️سرانجام دفتر زندگی قطب #فرقه_گنابادی به پایان رسید تا آغازی باشد بر ورق خوردن برگی تازه در مسئله قطبیت در سلسله گنابادی نعمتاللهی سلطانعلیَشاهی.
مرگ «نورعلی تابنده» در هفته گذشته، با وجو قریبالوقوع بودن اما به هر روی، شوکی بر دراویش بود تا ولولههای نهانی همچنان در میانشان جاری باشد.
🔹با معرفی رسمی «علیرضا جذبی» به عنوان جانشین تابنده، قطبیت از این خاندان خارج گردید تا شاید ظهور و بروز رویکردهایی تازه را در این #فرقه_درویشی، شاهد باشیم. چنانچه کارنامه 23 ساله نورعلی تابنده نیز عیان ساخت که منش و بینش هر قطب، چطور می تواند بر مریدان و زمینهسازی برای ظهور جریانهایی تازه، اثرگذار باشد. علایق سیاسی-اجتماعی را میتوان بارزترین شاخصه تابنده دانست که بیتردید بر مدل قطبیت وی و ایضاً تربیت فکری پیروانش تأثیرگذار بود.
🔸بررسی کم و کیف قطبیت وی را به مجالی دیگر واگذاشته و در این مختصر، اشارهوار متذکر نکاتی پیرامون مرگ تابنده و حواشی آن میگردیم:
- اختیار، آزادی و امنیت؛ به جرئت میتوان اذعان داشت که شواهد و قرائن، حکایت از برگزاری آزادانه و در پناه امنیت کلیه مراسم مرتبط با تدفین و یادبود قطب فرقه گنابادی توسط مریدانش دارد، بهگونهای که حتی افراطیون نیز زبان از شایعهپراکنی بابت محدودیت #دراویش بستهاند. بدینسان، یکی از مهمترین دستاویزهای مظلومنمایی تندروها دستکم در این واقعه نسبتاً مهم خنثی شد.
🔻- ادعاهای مدعیان؛ نکته دوم، همانا ابتلا به «سندرم قطبیت» است که فرقه گنابادی نیز همچون سایر فرق درویشی در این مقطع مهم بدان گرفتار آمد و شاهد ادعای جانشینی چند تن و ارائه دستخط و... از سوی برخی خویشان نسبی و سببی یا چهرههای دراویش بودیم که به موضعگیریهای طرفداران و مخالفانشان و متعاقباً بروز چنددستگی انجامید. هرچند، در نهایت تلاش بزرگان #فرقه به ثمر نشست و با معرفی «جذبی» به عنوان جانشین و پذیرش قاطبه دراویش و مشایخ و مأذونین، این توطئهافکنیها تا حد زیادی بی نتیجه باقی ماند. و البته، یاد آن در اذهان دراویش باقی تا سندی باشد برای درک رابطه قدرت و قطبیت و به تعبیری زمینی بودن این منصب برای اهل تفکر.
▪️- تفرقه و اضمحلال نامحسوس؛ شاید مناسب ترین نام برای سومین نکته، «ویروس موریانهای» باشد که به جان سلسله گنابادی افتاده و به شکلی نامحسوس، آن را از درون میپوشاند. بروز چنددستگی آشکار و تَرَک برداشتن عنصر مورد تأکید دراویش یعنی «اتحاد فقری»، امری است بارز. «#مجذوبان_نور» را باید سردمدار این تفرقه دانست که با علم کردن مفهوم «درویشی مدرن»، رویکرد خویش را عیان ساختند. تأکید بر اعتصاب غذا در شرایط احتضار مراد، شایعه افکنی پیرامون تعیین جانشین و سکوت در قبال جانشین معین در برهه حساس کنونی، نمودی است از این رویه جداییطلبانه که همچون حرکت موریانه، انسجام درونی را می خشکاند.
💢- از تابنده به جذبی؛ آخرین نکته اما خروج قطبیت از خاندان تابنده است که سرنوشت وآینده فرقه را دستخوش تحولات قرار خواهدداد؛ آیا ثابت علیشاه (جذبی) در تداوم مرام #مجذوبعلیشاه ثابتقدم خواهدبود یا اینکه شاهد بروز رویکردی تازه در فرقه گنابادی خواهیم بود؟ واکنش خویشان نسبی و سببی تابنده چه خواهدبود؟ و... .این پرسشها را گذشت زمان، پاسخ خواهدگفت.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
⚔️تضاد #ایمان و #اندیشه در تفکر کوئیلو
🔻🔻🔻 ایمان در نظر كوئیلو، جنبه عقلانی ندارد و فقط احساسى و عاطفی است. باور به نیرویی كه كارگزار كامیابی و لذت و شادمانی ماست و در غیراین صورت، محكوم به عذرخواهی و مستحق بخشش انسان می شود. این ایمان، هیچ توجیه منطقی و خرد پذیری ندارد. از این رو به تاریكی #شب تشبه شده و گاهی استعاره شرط بندی در باره آن به كار می رود. شرطی كه لازمه دیدن #فرشته محافظ است ; شرطی كه راهب پیر با ایلیا در میان می گذارد. #خدا را نمیتوان فهمید، باید او را احساس كرد و برای احساس او با خود شرط ببند كه هست، سپس در #رزم زندگی وارد شو، تا او را در عمل دریابی.
🔺🔺🔺 #پائولوکوئیلو می كوشد، تا با طرح مسئله ایمان از چالش های منطقی كه باتصویر خدای حامی خیانت كار، #مهربان شكنجه گر و توانای شكست پذیرو دانای خطاكار پیش روی او می آید، پرش كند. شاید با الگو برداری ازآموزه ایمان در #مسیحیت ، یگانگی و سه گانگی را جمع می كند، ایمان رابه میان آورده، برای كمرنگ كردن ابعاد عقلانی مسئله، در رمان كنار رودپیلار، اساسا ایمان به الههای #مونث را پیشنهاد می كند. در اینجا نماد خدا به مرزهای رمزگشایی نزدیك شده و معلوم می شود كه خدای كوئیلو سرچشمه و منبع عواطف و هیجانات بوده، چهره ای عقلانی ندارد; از این رو مسئول شادمانی و كامیابی در زندگی #بشر است.
@feraghvaadyan
✅آرامش مسیحیان ارمنی؛ خردمندی مقامهای ایران و آگاهی ارامنه
🔻رهبر دینی ارامنه حوزه عالی سیلیسی در دیدار با عباس خامهیار رایزن فرهنگی ایران در لبنان، مردم ایران را یک ملت متحد دانست و ادامه داد: در تریبونهای غربیها احترام ایران را به آیین خود و همه ادیان اعلام کردهام.
جاثلیق آرام اول تأکید کرد: همواره گفتهام در عراق، سوریه، لبنان و ایران به #مسیحیان ظلم نمیشود اما برخی غربیها باور نمیکنند و مثال «داعش» را میآورند؛ حال آن که داعش در درجه اول، خطری علیه #مسلمانان است تا این که تهدیدی برای مسیحیان از جمله ارمنیها باشد.
▪️وی آغاز دور جدید گفت و گوی ارامنه و ایران را در اردیبهشت ماه سال آینده مهم تلقی کرد و گفت: «بارویل» کشیش ارمنی در تهران برای مشارکت در مراسم امضای کتابم با عنوان «ارامنه در ایران و جهان» در بهمن ماه آتی به بیروت سفر خواهد کرد.
🔸رایزن فرهنگی ایران در لبنان در این دیدار از دعوت جاثلیق آرام اول برای شرکت در آیین رونمایی از کتاب «ارامنه در ایران و جهان» استقبال کرد. عباس خامه یار، موضوع برگزاری همایشی درباره تجربه ایران در همبستگی اسلامی-مسیحی با همکاری مرکز روم کاتولیک در بیروت در ماه جاری را به اطلاع رهبر ارامنه رساند.
🔻وی به عمق روابط دولت ایران با ارامنه اشاره کرد و گفت: نمایندگان ارمنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی (ره) در «نوفل لوشاتو» پاریس دیدار کردند و از او درباره نقش #ارامنه در انقلاب پرسیدند و امام (ره) در پاسخ به آنها گفت که ارامنه بخشی از ایران و از ملت ایران هستند.
🔹خامه یار هم چنین به سخن رهبر انقلاب در باره ارمنیها اشاره کرد که گفته است: ارامنه بخش جدایی ناپذیر جامعه ایران هستند که شهیدانی را به میهن خود تقدیم کردهاند و در پیشبرد حرکت علمی و فنی و فرهنگی ایران سهیم بودهاند.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشیش #مسیحی: زینب نماد ایستادگی در برابر بیداد شد
🌺 ولادت حضرت زینب کبری(س) بر همه مسلمانان مبارک باد.
@feraghvaadyan
🔴شیوههای جذب و تبلیغ بهائیت
▪️بهائیان، طرحهایی داشتند که در آن مثلاً اعضای یک ضیافت، دور هم جمع میشدند، غذایی درست میکردند و به یک ارگان یا نهاد شبانهروزی مثل کلینیک، بیمارستان، آتشنشانی یا مدرسه سر میزدند. کمکم با هم ارتباط برقرار میکردند و طرف مقابل را جذب برخوردی باادب میکردند، بعد کمکم در خلال این رفتوآمدها مطالبی از #بهائیت مطرح میکردند. خیلیها اطلاعات کاملی ندارند و میلغزند یا حتی جذب آزادیهای ظاهریشان میشوند. یکسری طرحهای ضربتی هم داشتند که در آن، مثلاً یک خانم مبلغ بهائی، مدرسهای را #تبلیغ میکرد. من میشنیدم که طی این طرحها حتی میگفتند برایمان دعا کنید تا سالم برگردیم و اتفاقی برایمان نیفتد. در این طرحها میزدند به دل جامعه و چهره به چهره بهائیت را تبلیغ میکردند.
💢«فعالیتهای دیگری هم در این راستا دارند که به نظر من باید با آنها مقابله شود. مثلاً، جلسههایی که به اسم کلاس درس و دانشگاه در تهران برپا میکنند، جوانهایی از دبیرستان یا هنرستان به چنین کلاسهایی میروند که مدرکش هم معتبر نیست. بحث دیگر، برگزاری یا شرکت بهائیها در دورههای بازیگری است. چرا باید آنها در سینما و فرهنگ ما رسوخ کنند؟ مسلم بدانید اگر یک بهائی در فیلمی بازی کند یا در جمعی باشد، بیکار نمینشیند، جوانان امروزی هم که دنبال ماهواره و برخی مسائل اینچنینی هستند، جذب آزادیهای ظاهری میشوند. یا مثلاً یکی از افراد همین #فرقه، خدمات توریستی دارد که حتماً در آن مسلمانان را تحت تأثیر قرار میدهد.»(1)
1.گفتگو با متبری بهائی، فصلنامه روشنا، شماره 82.
@feraghvaadyan
♨️راهکارهای مصونسازی زنان از دام عرفان های کاذب
✔️به منظور مصونسازی زنان جامعه از گزند خطرات جذب به #سرابهای_معنوی، میتوان موارد ذیل را مورد توجه قرار داد:
🔻-افزایش مشارکت اجتماعی زنان؛ از طریق اصلاح و تغییرات ساختاری مثبت در سیاستگذاریهای خرد و کلان اجتماعی، میتوان بسیاری از موانع موجود برای مشارکت و ابراز وجود زنان را از میان برداشت. محرومیت اجتماعی در هر سطحی، بهانهای برای #جریانهای_فرقهای است تا با ذات شکافزی خود از این مجرا، پلی برای جذب افراد برپا کنند.
🔸- تفکیک آموزههای دینی از عملکرد مدعیان؛ باید ضمن پذیرش برخی کاستیها و تلاش برای جبران آنها، آموزههای دینی را از عملکرد مدعیان یا اعمال نادرستی که به نام دین انجام میشود، تفکیک نمود. همچنین خوانش مورد پذیرش #دین را از جنبههای مطرود و مورد نقد، متمایز ساخت تا در تقابل سنت و مدرنیته، دین سنتی به طور کامل زیر تیغ تیز نقد نرود.
🔹-بررسی و بهروز رسانی مداوم؛ بازخوانی مداوم احکام و برداشتهای #دینی مربوط به زنان با توجه به تحولات زمانه و بروز شرایط تازه، امری ضروری است که میتواند دستاوردهای درخوری در حوزه زنان و بالفعلسازی ظرفیتهای بالقوه ایشان در حوزههای بایسته داشته باشد.
↩️در نهایت باید تأکید نمود که لطافت ذاتی زنان، این قشر اثرگذار را آسیبزا تر میسازد، لذا بر تصمیمسازان و برنامهریزان است که حساسیت بیشتری بر نیازمندیها و ظرفیتهای ایشان داشته باشند که تضمینکننده حیات اجتماعی مؤثر خواهدبود.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
❗️بیعتشکنان
👈🏻نخستین مخالفت آشکار با قطب تازه فرقه گنابادی کلید خورد
♦️هنوز چند روزی از مرگ قطب سابق فرقهگنابادی سپری نشده و مجالس ترحیم در گوشه و کنار،همچنان دایر، که بالأخره قشر خاص و نوظهور #فرقه، نتوانستند بیش از زبان به سکوت درکشند و انتشار عریضهای خطاب به قطب تازه، بار دیگر رویکرد «روشنفکرمآبانه» خود را به رخ فقرا کشیدند.
▪️جرگه مزبور که پیش از این نیز با فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، موضع متفاوت و البته تندورانه خود را عیان ساخته بودند، اینبار نیز بیش از چند روز از مرگ #قطب را تاب نیاورده و با انتشار عریضهای با زبان صریح و نسبتاً متفاوت با منش یک بهاصطلاح «فقیر» (مرید)، «مراد»(قطب تازه) را خطاب قرار داده، با طرح پرسشهایی به صورت ضمنی، جانشینی وی را زیرسؤال بردند و با منوط کردن تجدید بیعت خود به «تحقیق» و «اقناع»، معنای حقیقی ابداع خود یعنی «درویشی مدرن» را آشکار ساختند.
🔸نکته جالب، هجمه شمار زیادی از دراویش به این نامه و موضع مخالف با آن بود که تا حدی نشان از کاهش روزافزون اعتبار جرگه تندرو در میان دراویش دارد؛ روندی که با فاجعه «گلستان هفتم»(اسفند ماه 1396) آغاز شد و امروز نیز با وجود تلاشهای #افراطیون مدرن برای کسب جایگاه و اعتبار مجدد، همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد.
🔻انتشار این نامه را باید نمود بارز سرپیچی مرید از مراد و دهانکجی به مبانی فکری-اعتقادی طریقتی دانست که با چاشنی کردن صراحت لهجه، نوعی عناد را نیز در دل دارد.
↩️به هر روی، با انتشار این نامه و موضع مخالف، میتوان بروز تحولاتی تازه را در #فرقه_گنابادی به انتظار نشست. باید دید ثابتعلیشاه بر صندلی قطبیت چه تدبیری برای این مواضع اندیشیده و چه رویکرد و رویهای در پیش خواهدگرفت.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
🔴 انقلاب اسلامی، مکتب تقکیک و انجمن حجتیه
✅در حالیکه برخی معتقدند انجمن حجتیه زاده تفکر مکتب تفکیک است اما مهمترین اختلاف تفکیک با #انجمن_حجتیه حضور در صف مبارزه با طاغوت بود. «صاحبان مکتب تفکیک اگر چه از نظر مبانی فکری، با مبانی فلسفی هدایتگران جریان اصلی انقلاب اسلامی که عمدتاً پیروان حکمت متعالیه بودند اختلاف داشتند، اما در جریان انقلاب، این اختلافات را کنار گذاشته و در راه اسلام در کنار امام به مبارزه علیه طاغوت پرداختند- این درحالی است که حجتیه ای ها بعضاً با ساواک هم همکاری داشتهاند. نمونه بارز از تفکیکیان انقلابی، آیت الله حاج میرزا حسنعلی مروارید(ره) عالم با تقوا و مردمی از عالمان دینی #مکتب_فکیک بوده که در جریان انقلاب اسلامی همراه با دیگر رهبران این مکتب همچون میرزا جوادآقا تهرانی و آقاشیخ مجتبی قزوینی با امام خمینی(ره) بیعت کرده و ایشان را تا آخرین لحظات همراهی کردند.»(1)
📚1.آیا مكتب تفكيك مخالف ولايت فقيه است؟، سایت راسخون، کد مطلب: 506796.
@feraghvaadyan
♨️«طرد» از زبان متبری بهائیت:
🔹در تشکیلات بهائی، دو نوع طرد وجود دارد: #طرد_اداری و طرد روحانی. طرد اداری به این معنی است که شما میتوانی #بهائی باشی ولی به دلیل خلافی مثل ازدواج با یک دختر مسلمان، از تشکیلات، طرد اداری میشوی. در اینجا نکتهای وجود دارد؛ اینکه چطور بعضی محضرها در مشهد یا تهران، چنین ازدواجی را که از نظر شرعی نادرست و حرام است، ثبت میکنند؟ به هر حال، در طرد اداری تا یک مدت یا برای همیشه، به فرد اجازه نمیدهند در جلسات شرکت کند، ولی میتواند دعا و مناجات بخوانند.
🔸«وقتی من مسلمان شدم، چون با اختیار خودم و داوطلبانه بود، به خادم مشهد نوشتم که مرا از جامعه بهائیان مشهد، خط بزنند. #مسلمان شدن من مثل بمب صدا کرد و این شروع طرد اداری بود، حتی تهدید کردند ممکن است همه خانوادهام را طرد اداری کنند که پدر و مادرم گفتند اعلام کنم که بهتنهایی و با خواست خودم مسلمان شدم تا برایشان مشکلی پیش نیاید. وقتی چنین نامهای نوشتم، کلاً از جامعه بهائیت، حذفم کردند که این جدایی کامل را «#طرد_روحانی» میگویند. »(1)
1.گفتگو با متبری بهائی، فصلنامه روشنا، شماره 82.
@feraghvaadyan
⭕️ فرافکنی رسانه تبشیری
🔻رسانه #تبشیری که سالهاست بر دروغ تبعیض و محدودیت مسیحیان ایران اصرار دارد و پس از ناتوانی در عدم پوشش آزادیها روابط عادی و محبت هموطنان مسملمان به هم نوع مسیحی خود با فرافکنی سعی دارد رفتارهای دوستانه و صمیمانه با مسیحیان را تخطئه کند.
🔸اما خود آنها هم میدانند که رفتار با #مسیحیان ایران طبق قوانین و در کمال محبت و دوستی انجام میپذیرد موضوعی که بعضاً تبشیریها هم مجبور به انتشار آن می شوند.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح وزارت ارشاد درباره لغو مجوز بازارچه خیریه ارامنه تهران
📣روشنگر به نقل از فارس/ معاون ادیان و مذاهب اداره کل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لغو مجوز برپایی بازارچه خیریه ارامنه تهران توضیح داد.
در حالی که رسانههای مروج مسیحیت تبشیری چندی قبل از تعطیلی نمایشگاه و بازار سالانه کریسمس که قرار بود در باشگاه آرارات تهران برگزار شود، خبر دادند، علی علیپور، معاون ادیان و مذاهب اداره کل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میگوید که این مجوز، دو هفته مانده به تحویل سال نوی میلادی صادر شده است.
او همچنین، اعتراض به زیان برگزارکنندگان و سازماندهندگان این بازارچه از حضور نیافتن مسلمانان در آن را نقض غرض برگزاری بازارچه خیریه عنوان کرد و گفت: امور خیریه اصولاً به نیت بازدهی اقتصادی پیگیری نمیشود.
ویدیوی سخنان آقای علیپور را مشاهده کنید:
@FERAGHVAADYAN
♨️ مدعیان فرجامخواهی؛ عامل چالشهای بینالادیانی
👤احمدرضا مفتاح، رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب: اکثر مسیحیت اعم از کاتولیک، پروتستان و ارتدکس نوعا به صورت فردی پیرو عیسی (ع) هستند. در این بخش برای صلح و ارتباط صحیح بین مردم ادیان مختلف، چالش چندانی وجود ندارد بلکه چالش اصلی مربوط به جریانات خاص مدعی فرجامخواهی از جمله مسیحیت صهیونیست و مسیحیان راست است. تفکراتی مانند #مسیحیت_صهیونیسم دیدگاه افراطی داشته و فاصله زیادی با تعالیم عیسی(ع) دارند.
🔻ممکن است #افراطیون_مسیحی به زعم خود در حال انجام وظیفه دینی هستند اما این برداشت نادرستی است و انگیزههای سیاسی آنان مشهود است؛ مسیحیت تعلیمی حضرت عیسی(ع) مبتنی بر صلح و دوستی و شعار خود مسیحیت کنونی هم همین موضوع است ولی سیاستمداران آنان کاملاً خلاف این موضوع رفتار میکنند.
♦️یقینا ادیان ظرفیت صلح دارند و تعالیم کلی ادیان الهی محبت، صلح، دوستی با دیگران، کرامت و رعایت حقوق یکدیگر است و همه این مفاهیم میتواند زمینه صلح جهانی را فراهم کند. سابقه گفت و گوی بین الادیانی را با اندیشمندان ادیان دیگر از جمله #مسیحیت بسیار است و اکنون ما هر دو سال یکبار با جریانات مسیحی واتیکان نشست علمی برگزارمیکنیم.
@feraghvaadyan
💢بهائیت محکوم به شکست
❎یکی از نکتههای مهم در خصوص فرقه بهائیت عضویت برخی متفکران و پژوهشگران غربی است که پس از تحقیق و اصطلاحاً تحری حقیقت به پوچی و نارسائی #فرقه_بهائیت در قالب جعلی یک دین پی برده و در نهایت از فرقه جدا میشوند.
♦️پژوهشگران و نویسندگان زیادی پس از تحقیق و بررسی آئین بهائیت باور و اعتقاد به بهاءالله را بی ارزش و تناقضات و اشتباهات در تعالیم و آموزه های بهائی دریافته و #بیتالعدل و رهبری فعلی بهائیت در اسرائیل را غیرمشروع میدانند. آنها معتقدند با گذشت سالها از عمر بهائیت، فرقه هیچ دستاورد تازهای برای جهانیان به ارمغان نیاورده و در تحقق آرمانهای و شعارهای تو خالی چون ایجاد عصر طلائی برای بشر، صلح و آرامش و وحدت ناتوان بوده و مانند فرقههای افراطی در نهایت محکوم به شکست است.
@feraghvaadyan
⭕️ پیام نمایندگان پیروان ادیان توحیدی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی
✅روشنگر به نقل از ایسنا/نمایندگان پیروان #ادیان_توحیدی در مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند. متن پیام بدین شرح است:
🔻«به نام خداوند بخشاینده مهربان
شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از دلیرمردان و فرمانده بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به رهبر معظم، همرزمان ایشان و خانواده بزرگ این شهید سرافراز، تبریک و تسلیت می گوییم. یاد این انسان جان برکف که سالها در عرصههای مختلف دفاع از مظلومین، پیش قدم بوده و همیشه پیروزی های بزرگ را رقم می زده، در ذهن و دل مردان و زنان آزاده، ماندگار خواهد ماند.
↩️ما نمایندگان پیروان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی، این جنایت ناجوانمردانه و نابخردانه را محکوم می کنیم و تاکید می کنیم این اقدامها بدون پاسخ نخواهد ماند، زیرا ایران مملو از همسنگران #شهید بزرگوار سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.
یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان ایران
ژرژیک آبرامیان، نماینده ارامنه جنوب ایران
سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان ایران
اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران
کارن خانلری، نماینده ارامنه شمال ایران»
@feraghvaadyan
💠 انتظار در ساحت فکری امامخمینی(ره)
«در میان دیدگاههای مطرحشده از سوی علمای اسلام، نظریات و سخنان امامخمینی(ره) به جهت توفیق در پایهریزی و استقرار نظامی مبتنی برآموزههای مهدوی، از اهمیت بسزایی برخوردار است. ایشان از کسانی است که جریان ظهور مصلح کل و عدلگستر جهانی را هم در آثار و اندیشه، متجلی کرده و هم در میدان عمل درباره مهدویت از جنبههای مختلف به طور زنده، آموزنده و کارآمد سخن گفته و به مورد اجرا گذاشتهاست.»(1)
♨️امامخمينى(ره)، تلقى خود از #انتظار مهدى(عج) را برآمده از شناخت سيره ستمستيزانه پيامبران ابراهيمى مىشمارد كه در هر حال با طاغوتها مبارزه مىكردند و پيروزى و شكست ظاهرى، نزد آنان مطرح نبود: «سيره انبيا بر اين معنا بوده...كه معارضه مىكردند با طاغوت ولو اينكه زمين بخورند، ولو اينكه كشته بشوند ولو كشته بدهند. ارزش دارد كه انسان در مقابل ظلم بايستد، در مقابل ظالم بايستد و مشتش را گره كند و توى دهنش بزند و نگذارد كه اينقدر ظلم زياد بشود، اين ارزش دارد.»(2)
#انجمن_حجتیه
📚1.حسینی، سیدغلام رضا، حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) و استراتژی انتظار در اندیشه امام خمینی(ره)، ص۱۱.
2.هدایتی فخر داود، ابوالفضل، مهدویت در منظر امامخمینی(ره) ، ص۱۲۶ به نقل از صحیفه امام، ج۱۸، ص۲۶۹.
@feraghvaadyan
May 11