eitaa logo
روشنگر مدیا
956 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 موضع آیت الله امینی در خصوص انجمن حجتیه 🔸«در توجيه عدم دخالت درسياست به ‌دومسئله استناد ميكردند: يكی اينكه اگر درسياست دخالت كنيم رژیم نسبت به ما بدبين ميشود و برای فعاليت فرهنگی ما بر ضد مزاحمت ايجاد می‌كند. دوم اينكه در احاديث آمده: قبل از قيام قائم آل محمد هر نهضتی كه به منظور تأسيس حكومت آل محمد انجام بگيرد با شكست مواجه خواهد شد وائمه‌ از آن نهی كرده‌اند. 🔹👈🏻 به بهانه‌ دفاع از ولايت، جمع كثيری ازجوانان متدين را سرگرم واز نهضت جدا كرده بودند و اين يكی از خواسته ‏های رژيم بود. اگرفردی ازاعضای انجمن در مبارزات ضدرژيم شركت ميكرد از انجمن حجتیه اخراج مي‏شد. سعی ميكردند برنامه ‏های فرهنگی خود را به اجرا گذارند، گرچه مزاحم باتصميمات سياسی مبارزان باشد. انجمنی‌ها ميگفتند دراين زمان ما موظف به جهاد نيستيم واگر هم جهاد كنيم به نتيجه نمي‏رسيم وامكان دارد سودآن عايد توده‏‌ای‌ها گردد. باچنين وسوسه ‏هايی روحيه‌ را تضعيف می‌كردند.»(1) 📚1.ابراهیم امینی، کتاب خاطرات ابراهیم امینی،مرکز اسناد انقلاب اسلامی. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیامک مره صدق؛ نماینده در مجلس شورای اسلامی: تکیه جمهوری اسلامی ایران بر مبانی توحیدی موجب شده در ایران عمق بیشتری پیدا کند. @feraghvadayn
⭕️انحراف در کلیسای جماعت برهنگان وایت‌تیل
روشنگر مدیا
⭕️انحراف در کلیسای جماعت برهنگان وایت‌تیل
♦️ کلیسای وایت‌تیل«Congregants Naked Whitetail» واقع در ویرجینیای آمریکا است. کشیش این کلیسا آلن پارکر «Pastor Allen Parker» معتقد است داشتن پوششی به عنوان لباس در هنگام پرستش ضرورتی ندارد. ‌ 🔷 کشیش آلن پارکر می‌گوید: «انسان اول و همسرش یعنی آدم و حوا برهنه بودند و آدم آخر، یعنی عیسی مسیح نیز در هنگام به کشیدن و برخاستن از قبر برهنه بود. بدین ترتیب برهنگی در هنگام پرستش و حضور خداوند هیچ ایرادی ندارد؛ بلکه باعث نزدیک‌تر شدن ما به خداوند می‌شود. ما با دیدن آلت تناسلی زنان و دختران و مردان کلیسا هیچ و قضاوتی درباره یکدیگر نداریم». ‌ 🔶 وی با اشاره به برهنه بودن حضرت عیسی مسیح (ع) هنگام تولد و مصلوب شدن چنین نتیجه می‌گیرد که نه تنها اشتباه نیست بلکه مزیت دارد و این هدیه خدا به او و کلیسایش است و خداوند از ما پرستش می‌خواهد نه لباس». ‌ 🔶 اعضای این کلیسا کاملاً برهنه هستند و آلت تناسلی و جاهای حساس آن‌ها کاملاً عریان می‌باشد فرقی ندارد که اعضاء زن یا مرد، پیر و یا جوان، دختر یا پسر باشد. برهنگی در این کلیسا یک مزیت و برتری شناخته می شود. ‌ ♦️جالب انکه پارکر معتقد است: «جماعت کلیسایی ما خانواده محور است، ما به طور خانوادگی و دسته‌جمعی فرقی نمی‌کند برهنه به کلیسا یا استخر یا بازی تنیس می‌رویم. یا برهنه با هم بر روی چمن‌ها حمام آفتاب می‌گیریم. خدا بارها به من گفت که این یک هدیه برای اعضای کلیسای تو است، تا شما درک کنید بدون مادیات و لباس‌های خود، موجودات ساده و ضعیفی هستی». ‌ 🔷 گرچه لخت شدن کامل، امری رایج در کلیساها نیست، اما رقصیدن و بغل کردن یکدیگر در کلیساها امری رایج است. در انجیل متی حضرت عیسی از نگاه شهوت ‌آلود، به زنای در دل تعبیر کرده حال چگونه این فرقه‌ها بر این باورند که برهنه شدن لطف خدا به آن‌هاست. سوال دیگر اینکه اگر ان‌ها ادعا می‌کنند که بر شهوت خود فائق امده‌اند پس آمار جنایات جنسی را چگونه توجیه می‌کنند؟ @feraghvaadyan
⭕ دستگیری عامل تبلیغ عرفان‌های نوظهور در لاهیجان ✅روشنگر به نقل از خبرگزاری صداوسیما/ فرمانده انتظامي لاهيجان گفت:  ماموران پليس امنيت عمومي با تحقيقات نامحسوس و رصد فضاي مجازي، متهم 22ساله ای را که فرقه ضاله ای را با انتشار عکس و مطلب در فضای مجازی تبلیغ   می کرد شناسایی و با حکم قضایی در خانه اش در لاهیجان دستگیر کردند. سرهنگ قاسم جانعلي‌پور افزود: در اتاق شخصي متهم عكس‌هاي يكي از رهبران و ضاله كشف شد.  🔽وی با بیان اینکه دشمن با تهاجم فرهنگي اعتقادات جوان را هدف قرار داده گفت: با تقويت در خانواده‌ها مي‌توان دشمن را در رسيدن به اهدافش ناكام کرد. https://www.iribnews.ir/00BLY8 @feraghvaadyan
⭕ ظهور و بروز معنویت قهرمانانه و حماسی پس از شیوع کرونا 🔽«انواع معنویت گرایی (با کنار گذاشتن سحر و جادو و اکتفا به معنویت های دینی و ساختارمند)، در چهار دسته قرار می گیرند که شامل معنویت‌های زاهدانه، عارفانه، قدیسانه و قهرمانه می‌شود. در نوع اول فرد با نیل و خواسته خودش، در دوم با جهل خودش، در نوع سوم فرد با مهر و دوستی خودش و در نوع چهارم با ترس از دست دادن جسم و هویت خودش مبارزه می‌ کند. مدل اسلامی و شیعی در حقیقت همان مدل قهرمانانه است که دغدغه اصلی آن مبارزه با بی عدالتی و ظلم است، فرد در این جا از جان خودش هم دریغ نمی کند و با ترس از دست دادن هویت جسم و هویت خود نیز مبارزه می‌ کند که جلوه های آن را در جنگ مشاهده کردیم یعنی یک که از هیچ چیز دریغ نمی کند. 🔸در شرایط بحرانی کرونا، بروز و ظهوری از دو نوع اول معنویت ندیدیم چون آنها نسبت به جامعه رویکرد انفعالانه دارد ولی در مدل قدیسانه از این جهت که مهر خودش را تبدیل به دیگری می‌ کند رویکرد فاعلانه نسبت به تحولات اجتماعی دارد و در مدل قهرمانه نیز فرد برای تقویت هویت دیگران از خود می‌ گذرد. 🔹 ما معنویت قهرمانانه را در دوره تجربه کردیم در قالب مدافعان سلامت و طلبه های جهادی که پیشگام بودند و سعی کردند بر اساس همین روحیه ایثار و شهادت که بن مایه های قوی دارد با این چالش مواجه شوند و خدمات ارزنده ای را ارائه کردند. ♦اما قهرمانانه و حماسی نیز با چالش هایی روبرو خواهد بود. چالش اول این است که عقبه فکری این نوع معنویت مغفول مانده است. این نوع معنویت برای ورود به صحنه نیازمند این است که توسط فقه و کلام پشتیبانی شود. یعنی اگر شخص نتواند مشکلات کلامی خود را حل کرده  جهان بینی کاملی داشته باشد، معنویت او عمق پیدا نمی کند»(۱) 📚 ۱. بخشی از سخنان احمدشاکرنژادعضو هیأت علمی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست آینده معنویت در پساکرونا @feraghvaadyan
⭕️ دوستی و محبت در بهائیت 🔹 که خود را حامی صلح و دوستی تمام مردم جهان می‌دانند بد نیست مراجعه‌ای به پیام‌ها و سخنان سرکردگانشان بیاندازند و ببینند که رهبرانشان ، مخالفان و غیربهائیان را چگونه خطاب می‌کند و به احبا در مورد آنان چه توصیه ای می‌کند. ❗️در یکی از سخنان سرکرده ، عبدالبهاء، می نویسد: «هر نَفْسی مشاهده کنید که ذره‌ای نالایقی دارد (تخلف از دستورات دارد) یا رائحه‌ی غیرتقدیس از او استشمام می‌شود (تردید به دستورات دارد)، البته فوراً احتراز نمایند و تجنّب (اجتناب) کنید.»(1) یعنی به محض آنکه فرد به دستورات فرقه مردد شد باید توسط سایرین طرد شود. این است معنای دوستی و وحدت عالم انسانی در بهائیت! 📚 1.فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری، 1986 م، ج 3، ص 85. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ در دورانِ غیبت با اینهمه چطور راه را از بیراه بشناسیم؟ 🎥حجت‌الاسلام شهبازیان استاد دانشگاه و پژوهشگر معنویت‌های نوظهور @feraghvaadyan
⭕️ ناراحتی جریان تبشیر از گفتگو و همکاری بین ادیان ↩️ هر ساله گفتگو‌های ادیانی و نشست های مختلف مذهبی در راستای بهره‌مندی از آموزه‌های دینی برای ارتقا سطح صلح و دوستی جوامع استفاده می‌شود. فارغ از این موضوع رهبران و با مکاتبات و ارتباطات مختلف در تلاش هستند تا نقش دین در راهبرد سیاست‌های جهانی را بیش از پیش کنند. 🔸با توجه به بحران جهانی کرونا نمایندگان مذهبی ایران اقدام به مکاتبه با رهبران دینی در جهان کرده‌اند که این امر به زعم جریان تبشیر که مخالف جدی هر گونه دوستی و همکاری بین و مسیحیان است، «مکاتبات نمایشی» خوانده شده است. ♦️ که اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کند این روزها همکاری و نزدیکی مسیحیان و مسلمانان را خطر جدی برای خود می‌بیند. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🎥هویک بهبو حقوقدان آشوری: پس از انقلاب اسلامی اکثر مشکلات حقوقی #اقلیت_های_دینی ایران مرتفع شد و حتی
28.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هویک بهبو حقوقدان مسیحی آشوری: قانون اساسی کشور، دولت و مردم را به رعایت اخلاق حسنه در قبال هر غیر مکلف کرده به شرط آنکه آنها خلاف منافع و مصلحت کشور اقدامی نکنند. @feraghvaadyan
✝️محبت در قاموس تبشیری‌ها ✍️جریان هر روز برگه تازه ای از اهداف سیاسی و غیراسلامی خود را رو می‌کند. در حالیکه مسیحیان واقعی از محبت، مودت و دوستی دم می‌زنند و نمونه آن مسیحیانی است که در ایران در کنار سایر هموطنان خود زندگی می‌کنند اما جریان هدفی جز ضدیت با اسلام و جمهوری اسلامی ندارد. 👈🏻 آنها در تلاش هستند تا به بهانه‌های واهی محرومیت‌های بیشتری را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند حال آنکه بارها آزادی مذاهب در ایران از زبان خود در کشور بازگو شده است. @feraghvaadyan
⭕️ جایگاه معنویت در «کرونا و الهیات آخرالزمان» 🔹 گاهی اوقات می بینیم وقتی بعضی از دینداران فضای مالی ضعیفی دارند غرق در هستند و وقتی که از فضای مریضی یا فقر عبور می کنند دچار بی دینی می شوند؛ علت این قضیه این است که این نوع دینداری در بحران است که البته عمومیت ندارد و گاهی اوقات هست که افرادی چه در فقر و ضعف باشند و چه در غنا باشند رابطه شان را با عالم معنا برقرار می کنند. این ناظر به یک قشر و صنفی از دینداری است که منشأ گرایش این انسان به دین منشأ بحران بوده نه منشأ و مبدأ عقلانیت. 🔻 مواجهه با خداوند نباید از سرِ اضطرار و ترس باشد. اگر مواجهه ای از سرِ ترس و اضطرار اتفاق بیفتد با رفع اضطرار و اضطراب هم دیگر فایده ای ندارد و چنانکه آیه قرآن اشاره فرمود شرک در اینجا تجلی پیدا خواهد کرد لذا از الهیات شیعه که یک عقل بنیان است و از متکلمین این جریان انتظار یک مواجهه عقلانی با پدیده های شروع در عالم انتظار می‌رود. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://hawzahnews.com/news/898399 @feraghvaadyan
عید رضوان در بهائیت.mp3
9.5M
♨️ عید رضوان در بهائیت ▪️ عید رضوان در روزی است که حسینعلی نوری در آن ادعای برگزیده شدن خود از جانب خدای تعالی را مطرح کرده است و هر ساله بهائیان از یکم تا دوازدهم اردیبهشت_ماه ، را به همین مناسبت جشن می‌گیرند و مدعی هستند سرکرده فرقه پیام آور صلح و دوستی جهانی است. ❗️اما چگونه یک فرد می‌تواند پیام‌آور صلح باشد اما مخالفانش را مشرک بداند و هرگونه توهین را به آنها نسبت دهد.حتی خود او نیز معترف است که با آمدنش کینه و نفرت بوجود آمد که در تاریخ بشر بی سابقه است. 🎧 حجت‌الاسلام عبدالقادر همایون @feraghvaadyan
⭕️ نامه مدیر حوزه های علمیه به رهبران دینی هندوستان (https://feraghvaadyan.com/?p=2251)✅ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نامه ای خطاب به و معنوی هندوستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان، ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان از پیروان تمام ادیان و ملت های جهان، ابراز امیدواری کرد که تمام بلاها و نابسامانی ها از جهان به ویژه کشور هند به دور باشد. 🔻وی با تاکید بر ضرورت عمل به توصیه های پزشکان در مقابله با شیوع ، این گونه بلاها را آزمون الهی و موجب تکامل و تعالی انسان و بصیرت نسبت به معاد و خدای متعال دانست و گفت: تبیین صحیح و عقلانی این گونه حوادث و چگونگی مواجهه با آن و پرهیز از دوقطبی غیر واقعی علم و دین از وظایف نخبگان و مسئولان است که رهبران و عالمان دینی در این زمینه مسئولیت مضاعفی دارند. @feraghvaadyan
🔘 ناهنجاری‌های اعتقادی انجمن حجتیه ♦️بهائيت با شعار عدم دخالت در سياست وارد نظام پهلوی شده و گام به گام ذهنيت جوانان را به انحراف می‌كشيد و در چنين شرايطی شعار سياست‌گرايی با عكس‌العمل و سركوب دولت مواجه می‌شد و در نتيجه انجمن حجتيه شعار سياست‌گريزی را به‌عنوان يك تاكتيك برای نفوذ و مبارزه عليه بهائيت انتخاب كرد. عدم مديريت صحيح حلبی، تاكتيك سياست گريزی طی گسترش خود در برخی شهرستان ها به يك استراتژی تبديل شده و انجمن مسيری غير اسلامی پيدا كرد. ❗️از مدارسی كه با رويكرد سياست ستيزی فعاليت می‌كنند، لاجرم انسان‌هايی سياست گريز و سياست ستيز خارج شده و خطر اصلی اين انجمن ايجاد و تقويت رويكرد سياست تيزی در جوانان است. بسياری از متدينين عضو اين انجمن با شروع مبارزات امام متوجه شدند كه اعتقادات بخشی مهمی از اسلام است و بخش مهم ديگر آن سياست است و بايد به اين بخش نيز پرداخت و در نتيجه قبل يا بعد از از اين جريان جدا شدند. 🔸 هنوز هم با هدف تقويت معرفت دينی منهای سياست انقلابی به فعالت خود ادامه می دهد و كسانی كه در حال حاضر ادعای انجمنی بودن را مطرح می‌كنند نگاه سلبی و رويكردی منفی به انقلاب داشته و دچار كج فهمی نسبت به مبانی انقلاب هستند. @feraghvaadyan
♨️ ساخت معجون ضدکرونا توسط یوگیست‌ها ❌طرفداران یوگا که پیشتر ادعا کردند حرکات می‌تواند مانع از ابتلا به کرونا شود حالا اقدام به ساختن معجون ضد کرده اند و معتقدند این معجون برای پیشگیری از ویروس کرونا موثر است. @feraghvaadyan
⭕️ دوران پسا کرونا ظرفیت مناسبی برای شکل‌گیری جهانی‌سازی توحیدی است 🔸عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه شرایط ظرفیت مناسبی برای عبور از پیچ تاریخی و شکل‌گیری جهانی‌سازی توحیدی است، ابراز داشت:‌ اینکه بشر به استیصال رسیده و برخی که حتی مسلمان نیستند، نماز می‌خوانند یا درهای بیشتر باز می‌شود و مردم به دنبال منبع حقیقی معنویت هستند، خودمقابله‌‌ای با این تمدن عقل‌گریز و حس‌محور است. ↩️قطعاً حکمرانی بر محوریت معنویت، اخلاق و درجهان شکل خواهد گرفت، باید سهم خود را در این فرآیند افزایش بدهیم؛ به زودی رویش‌ها و جوشش‌های جدید به سمت منجی را در جهان باید انتظار داشت. بیشتر بخوانید:👇🏻 http://fna.ir/ex3kej @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یوناتن بت‌کلبا نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی: ترامپ و ترامپیسم هیچ اعتقادی به ،آزادی و انسانیت ندارد. @feraghvaadyan
⭕️ حضور چشمگیر انجمن حجتیّه در استان سیستان و بلوچستان 🔹شیعیان و اهل سنت در سرتاسر ایران در کنار یکدیگر همزیستی دارند و این امر به وضوح روشن است اما متاسفانه های_افراطی_شیعی همچون انجمن حجتیه و از میان اهل سنت مثل سلفیت از کوچکترین فرصت استفاده می کنند تا این اتحاد و همدلی را از بین ببرند. ♦️انجمن حجتیه طبق آن ادعایی که از سابق داشت و حتی تشکیل خودش را تهدیدی جدّی برای بهائیت اعلام میکند، اما عملاً شاهد بودیم که در فضای سیستان و بلوچستان و منطقه زاهدان و اطراف، اتفاق خاصی برای بهائیت نیفتاد! خیلی ادعا دارند اما در دهه‌های اخیر، در آن مناطق رشد داشته به نحوی که حتی مسلمان‌ها وارد مراوده و معاشرت با آن‌ها شدند و معامله با آن‌ها انجام می‌دادند، در حالی که حتی می‌دانستند آن‌ افراد بهاییاند!! ❎ نگاه ما به انجمن و قضیه تعطیلی که آن‌ها در سال ۶۲ اعلام کردند دقیقاً همان نگاه حضرت امام است. خوب آن‌ها در سال 62 در پی سخنرانی حضرت امام اعلام کردند که ما تعطیل شدیم. امام این اشکال را گرفتند که این‌ها اعلام تعطیلی کردند نه انحلال. تعطیلی بازگشایی دارد و اما انحلال به معنای محو آن جریان و سیستم آن تشکیلات است. ما قائل به این هستیم که تشکیلات ، از سال ۶۲ فقط پنهان شد و فعالیتشان به‌صورت مخفی انجام میشود. بیشتر بخوانید:👇🏻 http://rajanews.com/node/336512 @feraghvaadyan
💢 وقتی فرقه ها به جان هم می‌افتند ▪️ پس از خروج سرکرده از کشور، فعالیت این فرقه با حذف برخی مستر‌های خود، با چالش جدی مواجه شد و طاهری که برای رشد فرقه خود خیز برداشته با مشکلاتی روبرو شد. 🔻در روزهای گذشته پیروان در ایران، طاهری را به کپی‌برداری آموزه های اکنکار به نام خود متهم ساختند. موضوعی که چالش‌ها را برای حلقوی‌ها بیشتر ساخت و اکنون کانال‌های هر دو فرقه در تلاش هستند تا با کوبیدن یکدیگر خود را محق معرفی کنند. @feraghvaadyan
❎ عرفان‌های نوظهور عموما زاییده سیاست هستند 🔻جریانی که آموزه‌هایی را ارائه می‌کند و نگاهی معنوی در مقابل نگاه مادی جایگزین می‌شود و جهانبینی معنوی را به فرد توصیه می‌کند را دانست. این جریانات عمدتا در مواجهه با مدرنیته شکل گرفته اند. 🔸نظام سلطه برای سلطه طلبی خود از خلا معنویت استفاده می‌کند. اینکه چه راهبردی اتخاذ کنند و به چه شیوه‌ای ورود کنند متفاوت است. تربیت افرادی که چنین فرقه‌هایی را ایجاد کنند و یا گسترش فکر‌هایی در جامعه که بعد‌ها جریاناتی بر آن اساس شکل بگیرد و آن‌ها سوار بر این جریانات بتوانند بشوند. همه این مدل‌ها در طول تاریخ وجود داشته است. اگر بخواهم با نگاهی کلان ببینم و سیری تاریخی را عرض کنم اوایل شاید اینگونه بود که افرادی را تربیت کنند و روی آن‌ها به صورت مستقیم کار کنند و تاسیس شود که آموزه‌های نظام سلطه را تبلیغ کند. ولی در دوران معاصر با ابزار رسانه‌ها این رابطه دو طرفه است. نمی‌خواهم بگویم ما فرقه‌هایی که مستقیم از طرف نظام سلطه اداره می‌شوند نداریم، ولی به طورعمومی امروزه بیشتر گفتمانی در جامعه حاکم می‌شود و افرادی این اهداف را می‌گیرند. یعنی پیچیده‌تر شده است. از نظر تاریخ برای شناخت عامل سیاسی باید تحلیلی تاریخی انجام بدهیم؛ و ببینیم در طول تاریخ چه موارد و مقیاس‌هایی را وجود داشته است. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://b2n.ir/466395 @feraghvaadyan
♨️ادعاهاي نوبه‌اي «صلاحي» 👈🏻دومين برگ سندسازي مدعي جانشيني «نورعلي تابنده» در ايام اخير 📌صلاحي، از دراويش مدعي جانشيني قطب سابق ، بار ديگر با رو كردن سندي تازه، بر ادعاي خود و عدم تبعيت از جانشين تعيين‌شده(عليرضا جذبي) تأكيد و پافشاري كرد. ↩️گويا چالش‌هاي دروني فرقه نعمت‌اللهي سلطانعلي‌شاهي با وجود آرامش ظاهري همچنان تداوم دارد. ايا سكوت و انزواي تازه با بروز اين روند،مرتبط است؟ @feraghvaadyan
♨️ کرونا و تقریب ادیان ♦️شیوع بیماری کرونا با حوادث تلخ و ناگوار همراه بود اما موجب همدلی و همدردی تمام مردم جهان شد. قطعاً در دوران پساکرونا دنیا شاهد دغدغه‌های مشترک وعناصر فرهنگی مشابهی خواهد بود. به عنوان یک معضل در تمام دنیا ودر بین تمام ادیان مشترک است و این اشتراک موجب می شود بیشتر مردم دنیا و پیروان اکثر ادیان برای رفع این معضل به یک گونه دعا کنند یا یک نوع احساس دینی از خودبروز دهند که فراخوان الازهر و واتیکان برای دعای جمعی برای ریشه‌کنی کرونا نمونه بارز این همدلی و نزدیکی بین است. 👈🏻 با توجه به مشاهدات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود، در دوران پسا کرونا بیشتر کشورها به نوعی فهم مشترک از دین پیدا می کنند و به مولفه های مشترک دینی از جمله و نذرهای شبیه به هم بیشتر توجه خواهند کرد. @feraghvaadyan