eitaa logo
روشنگر مدیا
963 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
554 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
📛بهانه تازه جریان #سلطنت_گرا و معاند #آتئیسم برای تشجیع و تشویق به اغتشاش آفرینی و بزرگ نمایی حوادث #زمستان_96
دوستی با کفار موجب فساد کبیر در زمین میشود 🔻 رهبر انقلاب در دیدار با شرکت‌کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم : 🔹 اگر چنانچه این ولایت بین مؤمنین و قطع ولایت بین مؤمنین و کفار به‌وجود نیاید، در زمین فساد کبیر به‌وجود می‌آید. امروز در منطقه اسلامی ما جنگ داخلی هست، فشارهای فراوان هست، دولتهای بی‌عقل و عقب‌مانده بعضی از کشورها علیه کشورهای دیگر وارد جنگ میشوند، وارد جنایت‌کاری میشوند، امروز مردم یمن دچار چه مصیبتی هستند! عروسی‌شان عزا میشود، بمباران میکنند، مردم کوچه و بازار و مسجد را نابود میکنند در افغانستان یک جور دیگر در پاکستان یک جور دیگر، در سوریه به یک نحو دیگر. این بخاطر این است که ما مسلمانها ولایت بین مؤمنین را فراموش کردیم، یعنی به قرآن عمل نمیکنیم، اگر به قرآن عمل بکنیم عزت پیدا میکنیم. این راهی است که مسلمانها را خوشبخت میکند. 🌎روزنامه جوان
💠خاطرات مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی درباره ⛔️سرقت اسناد و گم شدن هویت عناصر انجمنی ↙️ آقای هاشمی در سال 1362، یعنی پس از دو سال کشمکش در مورد انجمن، می‌نویسد: ✍«آقای[حمید] زیارتی آمد. اخیراً به امر امام، مسئول مرکز اسناد انقلاب اسلامی شده‌است. امام گفته‌اند افراد حجتیه‌ای را بیرون بریزد. می‌گفت کارها می‌خوابد و باید قبلاً افرادی پیدا کنیم.(1) اما چنانچه بعدها خود آقای سید حمید روحانی(زیارتی) در جلد سوم کتاب "نهضت امام‌خمینی" نوشت،‌ این تصمیم کاملاً صحیح بوده‌است. ایشان ضمن توضیح درباره دستیابی گروه‌های مرموز سیاسی به اسناد و مدارک رژیم گذشته، پس از پیروزی انقلاب، می‌نویسد: «از زیان‌های جبران‌ناپذیری که به انقلاب‌اسلامی واردآمد، دستیابی و چیرگی گروه‌ها و سازمان‌های مرموز سیاسی ایران به اسناد و مدارک رژیم گذشته بود، در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی‌که امام در مدرسه رفاه به‌سر می‌برد، یکباره خبر رسید که آقای متین دفتری، چند کامیون از اسناد زندان اوین را به جای نامعلومی انتقال داده‌است. باقیمانده آن اسناد که چندین کامیون بود به مدرسه رفاه آورده شد. گفتند در میان راه اوین-رفاه، برخی از کامیون‌های حامل اسناد‌، ربوده ‌شده‌است.» 🔸نخستین گروهی که به مرکز اسناد ساواک راه یافت، عناصری از جبهه ملی و نهضت آزادی بود. طبق خبرهای تأییدشده و مورد اعتماد و گواهی شاهدان عینی، آقای دکتر یزدی، اسناد و مدارک فراوانی را با کامیون و وانت‌بار از آن مرکز بیرون برده‌است. یکی از برادران روحانی به نام "ابن نصیر" که آن روزها در مراکز اسناد ساواک، پاس می‌داده‌است، اظهار داشته: کوشیدم از بیرون بردن کامیون‌های انباشته از اسناد جلوگیری کنم اما پاسداران دکتر یزدی، لوله مسلسل را به سوی من گرفتند و تهدید کردند که اگر کنار نروی، تو را به رگبار می‌بندیم. 🔹 عناصر جبهه ملی، نهضت آزادی و با کمک آنان، منافقین، آن‌گاه که بسیاری از اسناد افشاگرانه و تاریخی را که می‌توانست ماهیت احزاب و سازمان‌های سیاسی ایران و رازهای درونی ماسون‌ها و سازمان فراماسونری را برملا سازد، بیرون بردند و خیانت‌های خود به اسلام و ایران را تا پایه‌ای پوشیده داشتند، از آن مرکز کنار گذاشته شدند. به دنبال آنان، انجمن‌حجتیه بر مرکز اسناد چیره شد و سرپرستی آن مرکز را بر عهده گرفت و نزدیک چهار سال در دوران سرپرستی خود در راه ربودن، نابودن کردن و پنهان داشتن اسناد خیانت‌بار انجمن کوشش کرد. از این‌رو، امروز دستیابی به اسنادی که بتواند ماهیت این گروه‌ها را به شکل ریشه‌ای نمایان سازد، به آسانی به دست نمی‌آید.»(2) 📚پی‌نوشت: 1. آرامش و چالش، کارنامه خاطرات هاشمی رفسنجانی، نشر معارف انقلاب، چ سوم، 1386، ص 83. 2. روحانی، سید حمید، نهضت امام خمینی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب‌اسلامی، چ دوم، پاییز 1374، ج 3، ص 188. 📖منبع: روشنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 فیلم کوتاه سامسونایت ♦️ نقدی بر جملات رهبران تشکیلات بهائی در ارتباط تنگاتنگ آنان با دولت #اسرائیل و به رسمیت شناختن #بهائیت و معافیت‌های مالیاتی @feraghvaadyan @n_bahaiat
🔵 اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از زیارتگاه زرتشتیان چک چک در اردکان یزد بازدید و برای دیدن صحن اصلی زیارتگاه، کلاه مخصوص زرتشتیان به سر کردند/جماران
✅پاسخ ژنرال آمریکایی به #شهید_ادواردو_آنیلی در واقعه‌ی #طبس: "خدای آن‌ها از هلیکوپتر‌های ما قوی‌تر بود" / رهیافته
♦️برخی از شخصیت‌های (آتئیست) ایرانی♦️/قسمت 👤مریم نمازی 🔻مریم نمازی، فعال سیاسی در عرصه‌هایی همچون مبارزه برای حقوق زنان، دفاع از پناهندگان و مقابله با جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی است. وی در حال حاضر، مسئولیت کمیته مسلمانان سابق هلند را بر عهده دارد. 🔻نمازی، دبیر کمیته ارتباطات بین‌الملل حزب کمونیست کارگری ایران و عضو کمیته مرکزی و دفتر سیاسی و هیئت هماهنگی این حزب می‌باشد. حضور در فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی، عضویت در شورای مرکزی سازمان آزادی زن و برنامه‌سازی در تلویزیون «کانال جدید»، از دیگر سوابق وی است. او مسئول و مجری برنامه دو زبانه فارسی و انگلیسی «نان و گل سرخ» در تلویزیون کانال جدید است که با فعالان سیاسی و اجتماعی برجسته‌ای همچون تسلیمه نسرین، ریچارد داوکینز، پی‌زی مایرز و اینا شوچنکو (رهبر فمن) مصاحبه کرده‌است. او سردبیر نشریه «بریفینگ»، ارگان انگلیسی «حککا» نیز است. 🔻او پس از ماجرای کاریکاتورهای موهن حضرت محمدصلی‌الله‌علیه و آله و سلم به همراه 11 نفر دیگر (افرادی همچون سلمان رشدی، تسلیمه نسرین و آیان هیرسی علی) بیانیه‌ای را با عنوان «بیانیه علیه توتالیتریسم نوین» انتشار داد که در آن نسبت به ظهور «اسلامیسم» به عنوان نوعی «توتالیتریسم نوین» هشدار داده شده بود. 🔻نمازی در مصاحبه‌ای جنجالی با یکی از شبکه‌های وابسته به سازمان سیا، ضمن تبیین ایده موسوم به «تقویم زنان» اظهار داشت: ایده تقویم این بود که فریادمان علیه اسلام و سیاست‌ها و برنامه‌های ضد زن آن‌ها را به گوش جهان برسانیم. برهنگی، نوعی اعتراض مدرن علیه اسلام و حجاب اجباری است چون مسلمانان می‌خواهند زن کاملاً محو شود؛ نه صدایش شنیده شود، نه بدنش معلوم باشد، نه هویتش و نه شخصیتش. می‌خواهند همه را نابود کنند. 🔻قیل و قال‌های نمازی در رسانه‌های مختلف ضد اسلامی، حتی صدای برخی مجریان و تحلیلگران بعضی از شبکه های اپوزیسیون، از جمله شبکه سلطنت‌طلب «پارس» را در آورد. در این رابطه، «مریم افشار» این اقدام نمازی (و چند زن سوسیالیست دیگر) را خلاف انسانیت دانسته و گفت: در اوکراین، عده‌ای خانم برای دفاع از حقوق خود بدن خود را نیمه‌برهنه کردند، اما این زنان چطور می‌توانند، هیکل‌های زشت و ناقص خود را وسیله مبارزه قرار دهند؟» همچنین «اسامه حنیف»، مسیحی تازه مسلمان‌شده هلندی در اعتراض به اقدام کمیته مسلمانان سابق هلند در اشاعه حرکت ضد اسلامی نمازی، با اشاره به روحیه اسلام‌ستیزی در میان صهیونیست‌ها، در وب‌سایت «انجمن مسلمانان هلند» نوشت: این اقدام، نشان‌دهنده پیشینیه تاریخی و سیاه خصومت صهیونیسم با اسلام است. من تازه می‌فهمم که چگونه برای تخریب اسلام از هر شخصی استفاده می‌کنند، حتی کسانی که قبل از این مسلمان بودند». @feraghvaadyan
⭕️ توصیه به ، سرپوشی بر ❗️ ♨️ پیشوای مسلک که وی را مبشّر خود می‌پندارند، در صحیفه‌ی عدلیه، ادعای اُمیّت و را برای خود مطرح می‌کند: 🔻 «در اعجمیین نشو و نما نموده و در این آثار حقّه، نزد هیچ احدی تعلیم نگرفته، بل امّی صرف بوده در مثل این آثار».[1] 🔴 اما این ادعای علی‌محمد شیرازی در حالیست که نوشته‌جات به ظاهر آسمانی وی، سرشار از مطالب خلاف واقع و غلط است. 🚫 چنان که وی، رسالت (ع) که از انبیاء است را قبل از (ع) دانسته است: 🔻 «نظر کن در اُمّت داوود (ع)، پانصد سال در زبور تربیت شدند تا آن‌که به کمال رسیدند. بعد که موسی (ع) ظاهر شد، قلیلی که از اهل بصیرت و حکمت بودند، آوردند و مابقی ماندند».[2] 🚫 اما جالب اینجاست که پیامبرخوانده‌ی نیز که این اشتباه فاحش علی‌محمد شیرازی را پذیرفته، به جای توضیح درباره‌ی این سوتی بزرگ و نقض ادعای او، پیروان را از هرگونه اعتراض بازداشته و آنان را به رعایت تقوا فرا می‌خواند: 🔻 «قُلنا: إتَّقِ الله و لا تعتَرض عَلی مَن زَیَّنَهُ الله بالعِصمَةِ الکُبری [3]؛ گفتیم: از خدا بترس و بر کسی که خدا او را به عصمت کبری زینت بخشیده اعتراض نکن! سزاوار عباد آن‌که مشرق امر الهی را تصدیق نمایند بر آن‌چه از او ظاهر می‌شود، چه که به مقتضیات بالغه، احدی جز حق، آگاه نه». ⚠️ اما به راستی که اگر علی‌محمد شیرازی از علم الهی برخوردار بوده، پس چگونه از این مسئله‌ی تاریخی مذهبی پیش پا افتاده بی‌اطلاع بوده و حضرت داوود (ع) که از پیامبران بنی‌اسرائیل است را بر حضرت موسی (ع) مقدم دانسته است⁉️ ⚠️ از آن عجیب‌تر این‌که چگونه بهائیان ابداع آموزه‌ی را به پیامبرخوانده‌ی خود نسبت می‌دهند [4]، در حالی که او غلط‌گویی‌های باب را برای مشروع جلوه دادن خود توجیه می‌کند⁉️ 📚پی‌نوشت: 📙[1]. علی محمد شیرازی، صحیفه عدلیه، ص 6. 📘[2]. فاضل مازندرانی، اسرارالآثار خصوصی، ج 4، ص 109. 📕[3]. حسینعلی نوری، اشراقات،(295 صفحه‌ای)، ص 18. 📓[4]. عباس افندی، خطابات، ج 2، ص 24. @feraghvaadyan @n_bahaiat
⭕️ در تلاش برای توجیه ♨️ پیامبرخوانده‌ی در آثار خود، منشأ الهی را برای و حجت‌های الهی دانسته و مدعی شده است: 🔻 «... مثلاً علم ایشان از علم او و قدرت ایشان از قدرت او و سلطنت ایشان از سلطنت او و جمال ایشان از جمال او و ظهور ایشان از ظهور او؛ و ایشان‌اند مخازن علوم ربّانی و مواقع حکمت صمدانی و مظاهر فیض نامتناهی و مطالع شمس لایزالی».[1] 🔴 اما این ویژگی مذکور برای حجت‌های الهی در حالی توسط پیامبرخوانده‌ی بهائیت مطرح می‌شود که پیشوا و مبشّر او، جناب ، از آن تُهی بوده است. ♨️ چنان که علی‌محمد شیرازی در اشتباهی بزرگ، (ع) که از انبیاء بوده را قبل از (ع) دانسته و مدعی شده است: 🔻 «نظر کن در اُمّت داوود (ع)، پانصد سال در زبور تربیت شدند تا آن‌که به کمال رسیدند. بعد که موسی (ع) ظاهر شد، قلیلی که از اهل بصیرت و حکمت زبور بودند، آوردند و مابقی ماندند».[2] ♨️ اما عجیب‌تر آن‌که عبدالبهاء، این سوتی بزرگ مبشّر بهائیت را به گونه‌ای توجیه می‌کند که جایگاه خود را به عنوان مبیّن آیات، زیر سؤال می‌برد. ♨️ همچنان که وی در توجیه این گفته است: 🔻 «در الواح حضرت أعلی (علی‌محمد شیرازی)، ذکر داودی است که پیش از حضرت موسی بود. بعضی را گمان چنان که مقصود داود بن یسا (صاحب زبور) است و حال آن‌که حضرت داود بن یسا بعد از حضرت موسی بود. لهذا مغلّین و معرضین (دشمنان) که در کمین‌اند، این بهانه را نمودند و بر سر منابر (منبرها)، استغفرالله ذکر جهل و نادانی (برای باب) کردند. اما حقیقت حال اینست که دو داود است، یکی پیش از حضرت موسی و دیگری بعد از حضرت موسی».[3] ♨️ ملاحظه نمودیم که این پیشوای بهائی، حضرت داوود مذکور در کلام علی‌محمد شیرازی را پیامبری غیر از انبیاء بنی‌اسرائیل معرفی نموده تا اشکال جهل باب را مرتفع سازد. ♨️ اما گویا این پیشوای بهائی، به قدری بر تعصب خود اصرار داشته که بدون مطالعه‌ی ادعای باب، به اشکال وارده پاسخ گفته است. 🔻 چرا که علی‌محمد شیرازی، صراحتاً از داوودی سخن گفته که صاحب بوده و 500 سال پیش از حضرت موسی (ع) می‌زیسته است. ↩️ حال آن‌که حضرت داوود صاحب زبور، از انبیای بنی‌اسرائیل بوده و پس از حضرت موسی (ع) آمده است. 📚پی‌نوشت: 📕[1]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 64. 📙[2]. فاضل مازندرانی، اسرارالآثار خصوصی، ج 4، ص 109. 📙[3]. همان، ص 110. @feraghvaadyan @n_bahaiat
🌐هراس نظام سرمایه داری از جهانی شدن اسلام و فرهنگ جمهوری اسلامی 🔺چرا این روزها ابرقدرت ها به تکاپو افتاده اند؟ 🔸سال جدید را همراه با موجی از اخبار جنگ و خشونت طلبی و رجزخوانی های ابرقدرت ها به ویژه در تهدید نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز نمودیم؛ روندی هنوز هم ادامه دارد و هر روز جنبه ای از آن پررنگ می گردد. ❓اما علت این هراس و دستپاچگی غرب چیست؟ چرا امریکا در حال همراه ساختن متحدانش برای هجمه نرم و سخت به ایران است؟ ❇️ حقیقت آن است که امروز، جمهوری اسلامی تنها یک حکومت با بنیان اسلام نیست بلکه یک فرهنگ است؛ فرهنگی که بدون هرگونه سلاح و تبلیغات در حال اشاعه به سراسر جهان می باشد. ❓تا به حال از خود پرسیده ایم چرا در کشورهای غربی در دل اروپا، در تظاهرات تصویر رهبر و بنیان گذارمان در دست عدالت خواهان است؟ چرا در بیداری اسلامی، الگوها همه ایران بود؟ چرا مردم منطقه، ایران را الگو و نماد مقاومت می دانند؟ 🌀همین حقایق مسکوت مانده در بازی های رسانه ای غرب است که هراس امریکا و نظام سرمایه داری را از شکست ایدیولوژی ماده گرایانه شان در مقابل شعاع انسانی اسلام ناب محمدی(ص) رقم زده. آن ها عدم موفقیت سپاهیان جبهه نرم خود را در هجمه فرقه گرایانه و تفرقه افکنانه -به ویژه در سال گذشته- به عینه شاهد بودند. آن ها اتحاد ملی را در واکنش قاطعانه اقلیت های دینی در برابر کارشکنی ها به نظاره نشستند و همین ها به اضافه موفقیت ها در آزادسازی منطقه از لوث مزدوران تروریستی امریکا و متحدانش، خشم و هراس امروزشان را رقم زده که البته بهتر است از تجربیات گذشته درس گیرند. ✅ بخش تحلیلی روشنگر
📌پروفسور #حامد_الگار چگونه مسلمان و شیعه شد؟ ✅پروفسور الگار: «مسلمانان» را به اسلام دعوت کنید!👇 👉👉 yon.ir/4pVEa @feraghvaadyan @rahyafte_com
آئینه ی غرق نور ایزد آمد یاجلوه ای از بهشت سرمد آمد با دیدن اکبرش چنین گفت #حسین یکبار دگر بوی #محمّد آمد ❤️ولادت #حضرت_علی_اکبر(ع) و روز جوان مبارک باد.
✡ کنگره بزرگداشت کوروش هخامنشی توسط یهودیان وابسته به اسرائیل!
✡️ ظهور باستانگرایی و کوروش‌پرستی! 1️⃣ ظهور آریایی در قرن نوزدهم و گسترش آن در دوره ارتباط تنگاتنگی با هدف‌های استعماری بریتانیا در ايران داشته است! 2️⃣ سیاست‌گزاران انگلستان به منظور توجیه سلطه و حضور همه‌جانبه خود در ايران موج باستانگرایی و تمركز مطالعات تاریخی بر روی 2500 سال تاریخ شاهنشاهی را گسترش داده به طوری كه تمدن 4000 ساله‌ی پیش از و تاريخ 14 قرن حضور اسلام در ايران به بوته‌ی فراموشی سپرده شد! 3️⃣ دست‌اندركاران جشن‌ها در راستای اهداف خاص خود كه به نحوی ظریف با آرمان‌ها و اهداف پيوند داشت حاضر شدند بنیاد شاهنشاهی را كه از دوره مادها در ايران سابقه داشت به كه در نزد مسيح موعود يا مشياه نام گرفته بود پيوند نمايند! 4️⃣ چنان‌چه در مرداد ماه سال 1340 جشن 2500 ساله آزادی در برپا شد و سومين كنگره به سپاسگزاری از اختصاص يافت و آهنگ‌سازان اسرائیلی آهنگی برای تهيه كردند كه بعدها در جشن‌های شاهنشاهی نيز مورد استفاده قرار گرفت! 5️⃣ اندیشه و اعتقاد به یک پادشاه مقتدر و یک از اصول ایدئولوژی حکومت بود و اشخاصی نظیر که خود از دست‌پروردگان مکتب جلال‌الدین میرزا و میرزا ملکم خان و... بود به تبیین آن پرداختند و بدین‌سان جلوس بر اریکه‌ی قدرت مبدأ تاریخ ایران قرار گرفت و این جریان در دو دهه‌ی پایانی حکومت شدت گرفت! 6️⃣ چنان‌چه بر اثر خودبزرگ‌بینی، برتری‌جویی و کسب وجهه‌ی بین‌المللی بنا بود جشن‌های 2500 ساله درسال 1340 برگزار شود و بارها به علت وضعیت بغرنج اقتصادی و مضیقه مالی دولتی به تعویق افتاد! 7️⃣ بالاخره در مهر ماه سال 1350 به رویاهای خود جامه عمل پوشاند و یکی از عظیم‌ترین و پرهزینه‌ترین جشن‌های تاریخ معاصر ایران و جهان را در شیراز در کنار آثار به جا مانده از کاخ‌های پادشاهان برگزار نمود و شهرک مدرنی بنا کرد که همه چیز آن از ساختمان گرفته تا مبلمان، غذاها و... غیرایرانی بود! ✍️ ابراهیم حدیدی ✅ اندیشکده مطالعات یهود
🔹کارشناس حوزه فرق و ادیان: 🌀ذات فرقه‌ها، شکاف‌زی است 🔰 نظر یکی از کارشناسان حوزه فرق و ادیان در خصوص مهم‌ترین راه‌های نفوذ فرقه‌ها در جامعه: «نظام ‌ما پیش از هر چیز، یک نظام دینی است. به عبارتی، بستر موجود، یک بستر دینی است؛ این یعنی خواه‌ناخواه، زمینه برای شکل‌گیری و ورود گروه‌های شبه‌دینی به جامعه ما باز است که آن‌ها هم به‌اصطلاح، از این نمد برای خودشان کلاهی ببافند. بر این اساس می‌توان گفت، ورود و نفوذ جریان‌هایی مانند اٌشو، عرفان سرخپوستی، شیطان‌پرستی یا فرقه‌هایی که ادعای مهدویت و موعودگرایی و مواردی از این دست دارند، ریشه در همین بسترها و زمینه‌ها دارد. مردم کشور ما همواره عاشق و به‌اصطلاح "منتظر" بوده‌اند، لذا این فرقه‌ها به راحتی توانسته‌اند از این روحیه مردم شیعه سوءاستفاده کرده و با دست گذاشتن بر اعتقادات مردم، راهی برای نفوذ خود بیابند. 🔸 از طرفی، متأسفانه کم‌کاری و اهمال دستگاه‌های ذیربط در این زمینه باعث شده تا برخی ابزارهای مستهجن و مواضع و روش‌هایی که این جریان‌ها داشته‌اند، تقویت شود و به راحتی بتوانند در بطن جامعه نفوذ کرده و جایگاهی برای خود ایجاد کنند. 🔸ما به ظاهر جامعه می‌نگریم و احساس می‌کنیم جامعه، آرام است اما وقتی پرده‌ها را کنار زده و لایه‌های پنهان و به‌اصطلاح زیر پوست جامعه را آشکار می‌کنیم، می‌بینیم وقایع بسیاری در حال جریان است‌. فرقه‌ها از همین بی‌خبری ما بهره‌برداری و در این مراکز نفوذ کرده‌اند. اساساً ذات فرقه‌ها یک ذات "شکاف‌زی" است یعنی ذاتاً‌ در جاهایی رشد و نفوذ می‌‌کنند که ما در آن‌ها حضور نداریم و متوجه‌شان نیستیم. 🔸 به عبارت دقیق‌تر، هر نقطه‌ای از جامعه که در آن یک شکاف اجتماعی، فرهنگی، دینی یا اقتصادی وجود داشته باشد، به‌راحتی مورد حمله فرقه‌ها واقع شده و در این خلل و فرج‌ها، جایی پیدا کرده و خود را تحمیل می‌کنند. این‌ها ابزارها و روش‌هایی هستند که یا فرقه‌ها عمداً خودشان در راستای اهداف خویش تولید می‌کنند یا اینکه ما به طور ناخواسته با بی‌خبری، عدم حضور، کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی خود در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.» 📖منبع: روشنا
💢 نگاهی بر «» ♨️ معتقدند ملقب به ، همان و منجی دادگستر آخرالزمان است که در سال 1266 قمری کشته شده است. ♨️ پیروان مسلک که علی‌محمد باب را دین مبین و مبشر آیین خود می‌پندارند، استقامتِ در راه را به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل حقانیت او می‌دانند و به صورت جدّی، ادعای توبه‌ی او را منکر می‌شوند. ✍ اما لازم است بدانیم که مبشر خیالی فرقه‌ی بهائیت، بارها از ادعای خود برگشته و در ، پیروان خود را این‌گونه مورد خطاب قرار داد: ⏪ «لعنت خدا بر کسی که مرا وکيل امام غايب بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا باب امام بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا حضرت رسول بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا منکر انبيای الهی بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا منکر امامت اميرالمؤمنين و ساير ائمه‌ی اطهار(ع) بداند».[1] ✍ اما جالب‌تر آن‌که علی‌محمد شیرازی در ابلاغیه‌ی معروف به «» که پس از ماجرای توبه‌ی خود در شیراز منتشر ساخت، مُهر بطلانی بر تمامی ادعاهای خود و کوبید و بطلان و بهائیت را بر همگان آشکار ساخت. ☑️ مبلّغ بهائی به نقل از وی می‌نویسد: «إنّ بعض النّاس قد إفتروا علیَّ كلمة البابيّة المَنصوصَة و ادّعوا الرؤيةَ لِنَفسی لَعَنهُمُ الله بِما إفتَروا ما كان لِبقيَّة الله صاحب الزمان بعد الأبواب الأربعة بابٌ منصوص و لا نائبٌ مخصوص و مَن إدّعی الرّؤيَةَ بدون بَيّنة فرضٌ عَلی الكُلّ بأن يكذّبوه و يقتلوه الّلهمّ إنّی اشهدک بأنّی ما إدعيت رؤية حجّتک الحقّ و لا بابيّة نفسه بنصّ مِن قبل... و أشهد أنَّ حلاله حلالٌ إلی یَوم القیامه و لَم ینسخ شریعتُهُ و لَم یبدل مِنهاجه عن زاد حَرفاً أو نقص... و أشهد انَّ الیوم کان حجَّتک محمّد بن الحَسن صلواتُکَ علیه و عَلی مَن اتَّبعه... و أشهَد انّ بعد الأبواب الأربعة ليس لَهُ بابٌ قَد ورد فی الحديث... و إنَّ لَه فی ايّام غيبة علماء مستحفظين [2]؛ به درستی كه بعضی از مردم به من بابیت زدند و ادعای رؤیت ایشان را توسط من نمودند. خداوند به واسطه‌ی این تهمت‌شان لعنت‌شان کند. برای (عج) بابی بعد از و نائبی خاص موجود نیست و هرکس بدون دلیل ادعای رؤیت ایشان را کند، بر همگی واجب است که او را تکذیب کنند و بکُشند. خدایا تو را شاهد می‌گیرم به درستی که من ادعای رؤیت حجت حقت را نداشته و ادعای بابیت برای خود ننمودم... و شهادت می‌دهم که حلال حضرت محمّد(ص) حلال است تا روز قیامت و شریعتش نسخ نمی‌گردد و راه روشنش به واسطه‌ی زیادی یا نقصانی، مبدل نمی‌گردد... و شهادت می‌دهم امروز حجّت تو محمد بن الحسن(عج) است که درود تو بر او و پیروانش باد... و شهادت می‌دهم همان‌طور که در حدیث وارد شده، بعد از نواب اربعه‌ی ایشان بابی نیست... و قطعاً در زمان غیبتش علما حافظان دین به شمار می‌آیند». ♻️ آری؛ بهائیان در حالی با کمال وقاحت مدعی عدم توبه‌ی پیشوای بابی و مبشّر خیالی خود می‌شوند که نویسندگان سرشناس آنان، حکایات توبه‌نامه‌های مکرر او را در کتُب خویش ذکر کرده‌اند؛ توبه‌نامه‌هایی که صراحتاً زیربنای اعتقادی بهائیان را با پوچ برابر می‌سازد.⭕️ 📚پی‌نوشت: 📙[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، تلخیص تاریخ نبیل زرندی، ص 132. 📕[2]. فاضل مازندرانی، اسرارالآثار، ص 182-179. @feraghvaadyan @n_bahaiat
💢 نگاهی بر « #ابلاغیه_الف » #علی‌محمد_باب #توبه_نامه_باب
🔺اينفوگرافيک/ چند درصد جمعيت اروپا مسلمان هستند؟/ رویداد24
✅✅ قدردانی «پاپ» از ارسال کتاب «مسیح در شب قدر»
✅✅ قدردانی «پاپ» از ارسال کتاب «مسیح در شب قدر» 🔸به گزارش انجمن رهپویان هدایت : پاپ فرانسیس با ارسال نامه‌ای بوسیله جانشین خود از ارسال نامه و کتاب «مسیح در شب قدر» که انتشارات صهبا برایش در دی ماه گذشته ارسال کرده بود تشکر کرد. 🔸کتاب «مسیح در شب قدر» روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌های شهدای مسیحی است که به زبان انگلیسی و عربی نیز ترجمه شده است‌.این کتاب برای پاپ فرانسیس در دی ماه ارسال شد و پاسخ آن به تازگی به موسسه صهبا از سوی اسقف پائولو بورجیا (جانشین پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان) ارسال شده است. 🔸در نامه‌ای که به همراه این اثر ارسال شده بود، آمده است: «کتاب «مسیح در شب قدر»، روایت حضور رهبر ایران، آیت‌ الله سیدعلی خامنه‌ای در منازل شهدای مسیحی از سال 1984 تا 2015، که در سال 2016 توسط مؤسسۀ فرهنگی صهبا، تولید و منتشر شده بود، به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده است. آنچه در این کتاب آمده، از طرفی نشان‌دهندۀ احساس تعلق هموطنان مسیحی به کشور و ایثارگری آنها در راه عزت ایران است، و از طرفی، اوج قدرشناسی و احترام و تکریم جمهوری اسلامی نسبت به این هموطنان عزیز؛ تا جایی که عالی‌رتبه‌ترین مقام کشور، سال‌های متوالی، در ایام میلاد حضرت مسیح، به منزل این خانوادۀ شهدای مسیحی رفته‌اند و صمیمانه و بدون تشریفات، با آنها گفت‌گو کرده‌اند. لحظات و گفتگوهای بسیار زیبایی در این دیدارها خلق شده که همه در این کتاب منعکس شده‌اند. در شرایط امروزی و با ظهور نسخه‌های تقلبی و خشن از اسلام، معرفی این نمونه از رابطۀ زیبا و صمیمی مسلمانان حقیقی و پیروان حضرت مسیح، می‌تواند چهرۀ زیبای نظام اسلامی را به جهانیان نشان بدهد؛ لذا ضمن اهدای این کتاب، امیدواریم مطالعۀ این کتاب، برای جنابعالی، مفید و موثر واقع گردد.» 🔸 اما اسقف پائولو بورجیا (جانشین پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان) در پاسخی که آن را ارسال کرده آورده است: «آقای ادیب زاده عزیز جناب آقای پاپ فرانسیس، نامۀ شما و کتاب «مسیح در شب قدر» را دریافت کرده‌‌ و از من خواسته‌ است تا از شما تشکر کنم. او از احساساتی که این حرکت اندیشمندانه را به دنبال داشته، قدردانی می‌کند. ایشان شما را در دعاهای خویش یاد خواهد کرد و برای شما برکت‌های الهی فراوانی را طلب دارند. ارادتمند شما پائولو بورجیا 🌐پایگاه خبری فرقه
💫 پاسخ به توجیه نقض ، در ♨️ مبلّغان بهائی، در پاسخ به این تناقض رفتاری پیشوایان خود، (که از یک‌سو خود را منادی اصل هم‌زیستی با تمام انسان‌ها معرفی و از سویی دیگر، پیروان خود را حتی از ملاقات با مخالفانشان نهی می‌کردند)، به ارائه‌ی توجیه متوسل شدند. ♨️ چنان که در توجیه این تناقض آشکار رفتاری، به نقل از پیامبرخوانده‌ی بهائیان مدعی شدند: «و این که مرقوم فرموده بودند در بعضی آیات از ملاقات مُعرضین (مخالفین) نهی شده؛ این نظر به آن بوده که مبادا از تلاقی (ملاقات) احداث فساد شود (فساد ایجاد شود) و سبب ضوضاء (هیاهو) گردد. وإلّا ( که)، روح ما سِواهم فداهم (روح غیرآنان فدایشان باد)، از برای هدایت عالم خلق شده‌اند. در ملاقات ایشان بأسی (بیمی) نیست. چه که ایشان مقدّسند؛ الوان (رنگ‌ها) و اریاح (بادهای) عالم بر ایشان تأثیر ندارد و نفوذ ننماید».[1] ⭕️ اما حقیقت مسئله اینست که در منتسب به پیامبرخوانده‌ی بهائیان، تناقضی عجیب به وجود آمده است. ⭕️ چرا که بهائیان از یک‌سو وی را یگانه مُبشر و زندگی مسالمت‌آمیز (با نایدیده گرفتن گرایشات عقیدتی، تحت شعار « بالروح و الریحان [2]؛ با پیروان سایر ادیان به روح و ریحان معاشرت کنید») معرفی می‌کنند و از سویی دیگر، آثار وی، سرشار از حس خود برتر بینی، مرید پروری و حزب‌بازی می‌باشد. ⭕️ همچنان که وی با پلید و بد ذات خواندن مخالفین خود، از ملاقات پیروانش با آنان نهی کرده است: «بر هر نفسی الیوم لازم که از انفس خبیثه مشرکه اجتناب نماید».[3] ⭕️ و یا در جایی دیگر با تقسیم‌بندی انسان‌ها به موافق و مخالف خود، مخالفین خویش را و خطاب کرده و دستور می‌دهد: «إعلَم بِأنَّ الله حرَّم عَلی أحباءِالله لِقاءِ المُشرکین و المُنافقین [4]؛ بدان که قطعاً خدا دیدار أحبایش را با مشرکین و منافقین حرام اعلام کرده است». ⚠️ اما بسی عجیب است که بهائیان با چه رویی از تقسیم‌بندی انسان‌ها توسط سایر ادیان (به مؤمن و غیرمؤمن)، خرده می‌گیرند و آن را با نوع بشر ناسازگار می‌پندارند و از طرفی دیگر خود، به توجیه تقسیم‌بندی‌های اربابان خویش می‌پردازند‼️ ⚠️ بعلاوه؛ هنگامی که حکمت نجاست کفار در اسلام، عدم همنشینی آنان با مسلمانان بیان می‌شود، بهائیان به این حکم نیز خُرده می‌گیرند و از طرفی، دقیقاً همین توجیه را برای تناقض‌گویی پیشوایان خود به کار می‌برند‼️ ⚠️ در پایان می‌پرسیم که اگر به راستی مدعی پیامبری بهائیت، تا این حد از ایمان پیروانش اطمینان داشته، پس دیگر چه دلیلی برای وضع چنین احکامی داشته تا خود را گرفتار تناقض نماید و دورویی‌اش را هرچه بیشتر آشکار کند⁉️ 📚پی‌نوشت: 📓[1]. وحید رأفتی، مآخذ اشعار در آثار بهائی، ج 5، ص 192. 📕[2]. حسینعلی نوری، اقدس، ص 137. 📙[3]. حسینعلی نوری، بدیع (در جواب اسئله قاضی)، ص 350. 📘[4]. اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج 4، ص 280. @feraghvaadyan @n_bahaiat
⚠️روش جذب فرقه یکی از ابزارهای جذب به فرقه شیطان پرستی است، به باور بعضی از کارشناسان غربی، یکی از عوامل رشد قتل، خشونت و بی‌بند و باری در کشورهای غربی موسیقی و ترانه‌های بوده است. بیش از دو هزار کانادایی که غالباً زنان هستند از آزارهای فرقه‌های شیطان‌پرست شکایت کرده‌اند... معتقد است که این موارد در تمام کانادا و امریکا در حال افزایش است. در فلسفه شیطان‌پرستی، ، ، و... می‌شود. گروه‌های موسیقی و تحت عنوان آزادی بیان، مطالبی را در آهنگ‌های خود زمزمه می‌کنند که آشکارا دعوت به قتل، خوردن خون و اجزای بدن، ستایش شیطان و بیزاری از است. بسیاری از این نوع آهنگ‌ها چیزی نیستند جز سروده‌های مملو از توأم با خشونت که بر روی موزیک‌های کرخ‌کننده گذاشته شده‌اند. ؛ ویلیام گاردنر، جنگ علیه خانواده، نشر موسسه تحقیقات و مطالعات زنان، ۱۳۸۷، ص ۳۲۷. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
🔴 احسان طبری: 🔸مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده کردن افراد بعنوان حجتیه بود.
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت یڪی از موضوعاتی ڪه انجمن حجتیه سعی دارد تا آن را برجسته نماید، نقش حزب توده در اختلاف افڪنی میان انجمن و انقلاب است. آنان با استناد به خاطرات احسان طبری و ڪیانوری بر این مسئله پافشاری می نمایند. ✅ این در حالی است ڪه سران حزب توده بر سابقه اختلاف میان انجمن و انقلابیون تصریح داشته و فقط به تلاش برای افزایش اختلافات معترفند. به مناسبت سالروز درگذشت احسان طبری، بخشی از خاطرات او را تقدیم مینماییم. وی ڪه ایدئولوگ ارشد و عضو ڪمیته مرڪزی و هیئت سیاسی حزب توده ایران بود، در ڪتاب "ڪژراهه" در دو جای مختلف به موضوع انجمن اشاره ڪرده و می نویسد: ✍️ « نڪته جالب در گزارش سیاسی دبیر اول حزب تقسیم جنبش اسلامی به سه بخش، یعنی بخش قشری، بخش واقع بین و بخش روشن بین است ڪه می بایست محور تبلیغ افتراق آمیز حزب توده در میان مسلمانان پیرو امام شود، ولی در عمل مسلمانان انقلابی به این تقسیم بندی بی اعتنا ماندند و بهانه هایی مانند"اجرای بند ج" اصلاح ارضی و قانون ڪار مصوب وزارت ڪار و تبلیغات تفرقه آمیز دیگر در بنیان مرصوص"وحدت ڪلمه" اسلامی رخنه ای نیافت. ولی حزب این مسئله را تا پایان دنبال ڪرد و در تحلیل های داخلی و تبلیغ راجع به گروه "حجتیه" نمونه هایی بدست می داد. حقایق نشان داد ڪه جمهوری اسلامی نسبت به ڪار و وظایف خود بمراتب آگاهتر و مسلط تر از تحلیل‌های بی رنگ و رمق حزب توده است، ڪه با قصد رخنه‌گری و تفرق اندازی انجام می‌گیرد.... حزب توده می‌ڪوشید، در میان مسلمانان انقلابی تفرقه بیندازد. جنبش اسلامی را به سه گرایش تقسیم ڪرد و هرڪدام از روحانیون مبارز و رجال انقلابی اسلامی را در چارچوب تنگ معینی جای داد: یڪی "روشن بین" است، یڪی "واقع بین" است، یڪی "قشری" است. مقصد و معنای این نامگذاری‌ها معلوم بود. ⚡️حزب توده مسئله "حجتیه" را بزرگ ڪرد. با استفاده از چند نطق در افشاء حجتیه ناگهان این مسئله به شدت مطرح شد."وزراء" حجتیه معرفی شدند. 🔸مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده ڪردن افراد بعنوان حجتیه بود. جنبش اسلامی علاوه بر تقسیم بندی‌های دیگر به عناصر "چپ" و "راست" تقسیم می‌گردید. معلوم نیست چه ڪسی چپ و با چه ملاڪی چپ است و چه ڪسی راست است و مناط و ملاڪ آن چیست؟ امام در مقابل این تحریڪات مسئله وحدت مسلمانان را ڪه با تڪبیر در انقلاب اسلامی پیروز شدند، برجسته ڪرد و از رخنه و دسیسه ڪاری جلوگیری بعمل آورد. ایشان در عین حال ماهیت واقعی و ابعاد "انجمن حجتیه" را می دانستند.» 📚 منبع: ڪژراهه(خاطراتی از تاریخ حزب توده)،احسان طبری، انتشارات امیرڪبیر، چاپ سوم 1367،صفحات 304 و 311 @feraghvaadyan @hojjatiyeh