eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
480 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
بنیاد علمی فرهنگی هاد با همکاری کمیته علمی همایش سالک الی الله برگزار می‌کند بیست ویکمین پیش نشست همایش سالک الی‌الله ⏹ موضوع: شاخص‌های عرفان شیعی فقاهتی و حضرت آیت‌الله ناصری (رضوان‌الله علیه) 🎙سخنران : حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحمید واسطی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه 📒 دبیر علمی: حجت الاسلام صدرایی معاون پژوهش مرکز تخصصی اخلاق وتربیت 📆 زمان: چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت: ۹ صبح 🗒 مکان: مشهد سالن هتل ولایت ⏹ لینک های پخش برخط پیش نشست 🔗 https://www.aparat.com/hamayesh_naseri/live 🔘 کمیته علمی همایش سالک الی‌الله
هدایت شده از گامهای تاجرانه زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاهکار حاج مهدی رسولی 🌺 دلم پرواز میخواد 🌷🏴🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی: می‌دانید شیخ فضل الله را کی محاکمه کرد؟ یک ملّای زنجانی حکم قتل را صادر کرد! وقتی معمم مهذب نباشد فسادش از همه کس بیشتر است!! امروز ۱۱ مرداد سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری می باشد
هدایت شده از پونز
مذهبی‌های کم‌مصرف! قم گرمای سوزان و داغی دارد و حداقل از نیمی از کشور گرمتر است، اما به نقل از سخنگوی صنعت برق کشور، بهترین مدیریت مصرف برق کشور در این استان رقم خورده است. بنظر شما چه میزان ارتباط بین مذهبی‌بودن و پایبندی به عقاید دینی با قانونمداری، احترام به حقوق شهروندی و ایثار برای دیگران وجود دارد؟ ✍سیدامیرحسین حسینی 📌 @ponezs
۳-عاشورا به وقت شام.mp3
30.2M
🔴 عاشورا به وقت شام! ۸مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - دوگانه جماعت-امامت - پیراهن عثمان - سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسرا: ۱. امید به خدا و وجدان عمومی ۲. سنخیت نه سجاعت ۳. مجاوره-محاوره ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
هدایت شده از اندیشه های قرآنی
◀️ ‌رُفاعه نباشیم رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ و شرکت داشت. در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در حاضر نبود. پس از واقعه در صف به خون‌خواهی (ع) قیام کرد. وقتی توابین شکست خوردند، در پی آمد تا با او به هدف دست‌ یابد. اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد. رفاعه مختار را خائن به قیام می‌دانست. او به صف شمری پیوست که بزرگ‌ترین جنایت تاریخ را به نام خود رقم زد . توجیهش برای هم‌رکابی با این بود که شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود. رفاعه‌ای که به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز می‌‌‌خواند و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!! ما چه رفاعه‌ها که در این مملکت دیده‌ایم!! حجت الاسلام جواهری 💢کانال اندیشه قرآنی👇❌ http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d 🏷️ عضو شوید☝️💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خواهر شمر فحش ندید ،‌چون مادر حضرت عباسه به خواهر یزید فحش ندید ، چون زن امام حسنه به خودتون فحش بدید که بازیچه اختلافات خانوادگی شدین‼️‼️ 8⃣قسمت ۸ ویژه برنامه محرم در باره این جملاتیه که خوندی👆👆 ساختش با ما نشرش با شما 📎 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | روبیکا | توییتر シ︎ ❥︎ @yazainab314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا نعمت استاد رحیم‌پور ازغدی رو ازمون نگیره. در این یک دقیقه ببینید چطور روشنگری میکنن درمورد ابعاد حادثه عاشورا. حتما ببینید و منتشر کنید. ⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇 @fatehanekheybar
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ خود بزرگ‌ بینی  🔹 ، یکی از بزرگترین بیماری های روحی و روانی است که از و نشأت می گیرد. امام علی (ع) در این مورد می‌فرماید: «اوْحَش الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ؛ بدترین وحشت، است»؛ [۱] امام سجّاد (ع) در یکی از دعاهایشان می‌فرماید: «و عَبِّدنی لَک وَ لا تُفْسِدْ عِبادتَی بِالْعُجْب؛ مرا به بندگی خود درآور و عبادتم را به وسیله تباه مساز». [۲] خواجه عبدالله انصاری می گوید: «عیب است بزرگ برکشیدن خود را ، از جمله خلق برگزیدن خود را ، از مردمک دیده بباید آموخت ، دیدن، همه کس را و ندیدن خود را». [۳] 💠حقیقت خودبزرگ بینی 🔹 ، خوش بینی انسان است نسبت به اعمال خود، و لایق شمردن خود از نظر عمل به وظایف و کسب امتیازات و موفقیت ها. مرحوم نراقی در حقیقت عُجب و خودبزرگ‌بینی می‌گوید: «عُجب، خودبزرگ بینی است، به جهت دیدن نوعی کمال، چه کمال واقعی و چه کمال خیالی و تصوری». [۴] مرحوم شیخ بهایی (ره) در تعریف عُجب می‌گوید: «عُجب، بزرگ دیدن عمل صالح و خوشحالی امر آن و نشان دادن اعمال و لایق دانستن خود است». [۵] 💠فرق خودبزرگ بینی و تکبّر 🔹خودبزرگ‌بینی، مربوط به عمل است و تکبّر مربوط به نفس است، که انسان نفس خود را بهتر از دیگران بداند. در مقایسه با دیگران، مطرح نیست، فقط خود شخص مطرح است، و لو کسی دیگر هم نباشد، [۶] ولی در مقایسه با دیگران مطرح است. خودبزرگ‌بینی در اثر داشتن چیزی است، در حالی که در تکبّر و خودبرتربینی، ممکن است بدون کمال هم مطرح باشد. پی نوشت‌ها؛ [۱] نهج البلاغه، قصار ۳۸ و در قصار ۱۱۳ آمده است: «لا وَحْدَةَ اوحَشَ مِنَ الْعُجب؛ هيچ تنهايى وحشتناك‌تر از عُجب نيست. [۲] صحيفه سجاديه، دعاى فى مكارم الاخلاق، ص ۱۰۰ [۳] آشنايى با علوم اسلامى، شهيد مطهرى، ص ۲۱۳ [۴] جامع السعادات، ج ۱، ص ۳۲۱ [۵] اربعين، شيخ بهايى، ص ۳۵؛ معراج السعادة، نراقى، ص ۲۲۱ [۶] جامع السعادات، ج ۱، ص ۳۲۱ منبع: حوزه نت @tabyinchannel
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری، کیفیت غسل و کفن و دفن در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید! ▪️تحویل جنازه عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشه‌ای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند. ▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد. بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم. سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم. یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند. صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچ‌کاری کردیم. ♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم. 🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشت‌دیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام می‌دادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال می‌افتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان. 🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش  مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست. همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم. شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبره‌ای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت. و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون. این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است . 📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید، نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲
ما خوزستانی‌ها یه تشکر ویژه به آقای رئیسی بدهکاریم👌 سه تا کولر توی خونه روشن هست و امسال حتی پنج دقیقه هم قطعی برق نداشتیم، درحالی که دو سال پیش، مثل همین الان و در اواخر دولت روحانی، بعضا تا ۸ ساعت قطعی همزمان آب و برق در دمای نزدیک به ۶۰ درجه، رو شاهد بودیم! ✍محمد بهبهانی 🇮🇷👇 @iransarafrazman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلسفه مد و پوشش ⁉️ آیا می‌دانید چرا مچ پا و دست و دکمه مانتوها در مد جدید لباس‌ها باز است؟ ⤴️ لطفاً این ۴ دقیقه کلیپ که ارزش دیدن برای حفظ شخصیت انسان دارد را ببینید تا بیشتر آگاه شوید. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
ابوسفیان نقطه‌ی آغاز یک جریـــان تاریخی است که امروز تجلی اجتماعی آن به‌صورت «مدرنیته» ظهــور یافته است. با شکست امویـــان از عباسیان و انتقال بقایای آنها به غرب این جریان به صورت یک «حزب مخفـے‌‌» به غرب منتقل گردید. با تلاش امپراتوریِ اسلامی در غرب و اسلام‌زداییِ شبه‌جزیرۀ ایبری و شکست مسیحیان در جنگ های ۳۰ ساله این جریان فرصت تاریخی لازم را به دست آورد تا بهشت موعود خود را بنا کند و «جنت لذت» را در اروپای غربی و سپس آمریکای شمالی و «جهنم عقب‌ماندگی و وابستگی» را در بقیه جهان به ویژه آفریقا، آمریکای لاتین و به خصوص در قلمروی تمدن اسلامی بنیان نهد. | امویـــان در اروپـــا | 🔰 ریشه‌هاے‌‌ سکولاریسم؛ روایتـے‌‌ تازه از امویان از عصر پیامبــــر تا امـــروز مدرس: دکتـــر محمدحسن زورق نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام تعدادجلسات: ۶ جلسه (سه‌هفته متوالی) شروع: ۱۸ مردادماه زمان: چهاشنبه‌ها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲ 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه‌۴ جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید👇👇 @sch_negah_admin لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/omavian/ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
| امویـــان در اروپـــا | 🔰 ریشه‌هاے‌‌ سکولاریسم؛ روایتے‌‌ تازه از امویــان از عصر پیامبــر تا امــروز مدرس: دکتــر محمدحسن زورق نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام تعدادجلسات: ۶ جلسه (سه‌هفته متوالے‌‌) شروع: ۱۸ مردادماه زمان: چهاشنبه‌ها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲ شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ ✍لینک ثبت‌نام https://www.negahschool.ir/product/omavian/ 🎁مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
🔰 کارشناس مرکز پژوهش های مجلس آماده پاسخگویی به سوالات در خصوص لایحه جدید حجاب 🔹حجت الاسلام جلیل محبی (از طراحان لایحه جدید و) کارشناس مرکز پژوهش های مجلس آماده پاسخگویی به سوالات، شبهات و انتقادات در خصوص لایحه جدید حجاب است. 🔹آی دی ارتباط مستقیم و بدون واسطه با حجت‌الاسلام محبی: @jalilmohebby 🔹انتشار پاسخ در کانال @jalilmoheby 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
. 💢 نیاز اصلی هر طلبه که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد ‼️ امتیازات 👈۱. بازخوانی مهم‌ترین مبانی تفسیر قرآن 👈۲. یادگیری مقدماتی روش کشف عناصر مفهومی واژه‌های قرآن 👈۳. تمرین استفادهٔ «فعال» از تفاسیر 👈۴. کسب مهارت مواجههٔ پرسشگرانه با آیات کریمه قرآن (مبتنی بر روش استاد صفایی حائری) 👈۵. کارورزی برای تفسیر اجتهادی قرآن با رویکرد تربیتی ⏰ ۱۷ تا ۳۱ مردادماه (جلسه توجیهی + دوازده جلسۀ آموزشی و کارورزی) از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ 🏬 مؤسسه تفسیر تخصصی امام سجاد علیه‌السلام ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: شناسۀ @ali_nezhaad و یا شمارۀ 09158003974
🎉 💯 اندیشکده تربیتی مرآت در نظر دارد جهت تکمیل کادر پژوهشی خود، از تعدادی از فعالین تعلیم و تربیت برای حضور تمام وقت دعوت به همکاری نماید. 📣محورهای همکاری: ▪️پژوهشگر حوزه تحلیل داده فرهنگی اجتماعی ▪️پژوهشگر حوزه سیاستگذاری و راهبرد نگاری فرهنگی ▪️پژوهشگر حوزه مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت ▪️پژوهشگر حوزه تجربه نگاری و مدل سازی نهادی 🔆در صورت تمایل پرسشنامه زیر را تکمیل نمایید: 🌐 https://survey.porsline.ir/s/WbyufFc ☘️ اندیشکده مرآت 👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
⭕️نقش ایمان به خداوند در شئون زندگی بشر 🔹در دنيای امروز، كه گفته ميشود دنيای صنعت است، رهبران فكری می خواهند جامعه بشری را نظير يك كارخانه بزرگ صنعتی اداره كنند؛ در حالی كه جوامع از انسان ها تشكيل شده اند، كه دارای بعد معنوی و روح عرفانی است، و در كنار مقررات اجتماعی، اقتصادی و غيره، به تربيت انسان بر اساس به‌ خدا تكيه ميكند و در هدايت جامعه از اين بعد، بيشتر برای هدايت انسان به طرف تعالی و سعادت عمل ميكند. اگر ايمان به خدا و عمل برای خدا در فعاليت های اجتماعی، سياسی، اقتصادی و ساير شئون زندگی بشر وارد شود پيچيده ترين مشكلات امروزی جهان به آسانی حل ميشود. 📕صحیفه امام، ج ۵، ص ۴۰٧ @tabyinchannel