هَرگِز نَگُذاشت تا ابَد شَب باشَد
او مانـد که دَر کِنـارِ زِینَب باشد
سَجّاد که سَجّاده به او دِل میبَست
تَدبـیــرِ خُــدا بــود کـه دَر تَـب باشَد
💔 #امام_سجاد (ع)
🏴 #شهادت_امام_سجاد (ع)
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
هَرگِز نَگُذاشت تا ابَد شَب باشَد او مانـد که دَر کِنـارِ زِینَب باشد سَجّاد که سَجّاده به او دِل م
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️علماى اهل سنت درباره شایستگى حضرت سجاد (علیه السلام) براى مقام امامت چه گفتارى دارند؟
🔹برخى از علماى اهل سنت درباره امامت #امام_سجاد (علیه السلام) سخن گفته و آن حضرت را شایسته این مقام دانسته اند؛ از جمله:
1⃣شمس الدین ذهبى: «کان له جلالة عجیبة و حقّ له والله ذلک فقد کان اهلا للإمامة العظمى؛ لشرفه و سؤدده و علمه و تألّهه و کمال عقله؛ [۱] براى او ـ حضرت سجاد (علیه السلام) ـ جلالت عجیبى است، و به خدا سوگند که او سزاوار چنین جلالتى است. او به جهت شرف و بزرگوارى و علم و کمال عقل، اهلیّت براى مقام امامت عظمى داشت».
2⃣عبدالرؤف مناوى شافعى: «على بن الحسین بن على بن ابى طالب، زین العابدین، امام، سیّد، سند... کان عظیم القدر، رحب الساحة والصدر، رأساً لجسد الریاسة، مؤملا للایالة والسیاسة... و هو ثقة ثبت فاضل...؛ [۲] على بن الحسین بن على بن ابى طالب، زین العابدین، امام، سید، سند... او عظیم القدر و داراى سعه صدر بود. او به منزله سرى براى جسد ریاست بود و براى سرپرستى و سیاست اهلیّت داشت... او ثقه، ثبت، و فاضل بود...».
3⃣محمّد بن طلحه شافعى: «هذا زین العابدین، قدوة الزاهدین و سید المتقین و امام المؤمنین شیمته تشهد له انّه من سلالة رسول الله (صلى الله علیه وآله)، و سمته یثبت قربه من الله. و ثفناته تسجل له کثرة صلاته و تهجّده. و اعراضه عن متاع الدنیا ینطق بزهده فیها...؛ [۳] او زین العابدین، مقتداى زاهدین و سید متقین و امام مؤمنین بود؛ کسى که رفتارش گواهى مى داد که از سلاله رسول خدا (صلى الله علیه و آله) است. نشانه اش ثابت مى کرد که او مرتبط با خدا است، و پینه هاى پیشانى اش سند کثرت نماز و تهجّدش بود، و اعراض او از متاع دنیا، بر زهد او از دنیا گویا بود...».
پی نوشتها؛
[۱] سیر اعلام النبلاء، ج ۴، ص ۳۹۸
[۲] الکواکب الدریّة، ص ۱۳۹
[۳] مطالب السؤول، ج ۲، ص ۴۱
📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۵ش، ص ۶۸
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_سجاد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ پشتپردۀ کشف حجابِ همزمان چند استارتاپ چیست؟ چگونه آمریکا از طریق استارتاپها به کشور نفوذ میکند و با تغییر اقتصاد آنها سعی در تغییر ساختار سیاسیشان دارد؟!
⭕️ شواهد مختلفی از نحوه بهوجودآمدن چنین پلتفرمهایی با پوشش استارتاپی وجود دارد که نشان میدهد این پلتفرمها صرفاً یک کسبوکار اقتصادی نیستند و لایههای دیگر غیر اقتصادی دارند!
🎥 پاسخ به این سوالات را در هفتمین قسمت از مجموعه مستند جنجالی #خارج_از_دید2 ببینید 🔻
✅ در #عماریار با خانواده فیلم ببینید
🆔 @AmmarYar_IR
45.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢حاج مهدی رسولی و هیئت ثارالله زنجان نمونهای برجسته از مداح و هیئت طراز گام دوم
🔶در اشعار و مداحیهای حاج مهدی رسولی، افزون بر شور و احساس و عاطفه، شعور و بصیرت و معرفت نیز موج میزند. و این همان چیزی است که از حسینیان این دوران و بلکه همه دورانها انتظار میرفته و میرود.
در این نوحهسرایی مختصر چقدر زیبا و دقیق تقابل معنایی «تمدن دنیازده لیبرالی» و «تمدن معناگرا و حیاتبخش حسینی» را بیان میکند.
#امام_حسین
#عاشورا
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑مداحی با شعری از مولانا 🌑
برای نخستین بار یک مداح با اشعار مولانا مداحی کرد و همه را از خود بیخود کرد!
یکی از زیباترین و باشکوهترین مداحیهای چند سال اخیر که در یزد برگزار شد!
فقط خوب به ردیفهای بالا دقت کنید و ببینید توریستهای زیادی که برای تماشا آمده و همه مات و مبهوت این نظم و شکوه شدهاند» ۱۴٠۲/۵/۷
▪️
http://mmps.ir/app
✅-اپلیکیشن پاسخگو
سئوالات دینی
✅- تلفن پاسخگویی به سوالات دینی096400
✅- لینگ عضویت درپیام رسانهای ایتاوسروش وروبیکاوبله
@pasokhgoo
بنیاد علمی فرهنگی هاد با همکاری کمیته علمی همایش سالک الی الله برگزار میکند
بیست ویکمین پیش نشست همایش سالک الیالله
⏹ موضوع: شاخصهای عرفان شیعی فقاهتی و حضرت آیتالله ناصری (رضوانالله علیه)
🎙سخنران : حجتالاسلام و المسلمین دکتر عبدالحمید واسطی
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه
📒 دبیر علمی: حجت الاسلام صدرایی معاون پژوهش مرکز تخصصی اخلاق وتربیت
📆 زمان: چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲
⏰ ساعت: ۹ صبح
🗒 مکان: مشهد سالن هتل ولایت
⏹ لینک های پخش برخط پیش نشست
🔗 https://www.aparat.com/hamayesh_naseri/live
🔘 کمیته علمی همایش سالک الیالله
هدایت شده از گامهای تاجرانه زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شاهکار حاج مهدی رسولی
🌺 دلم پرواز میخواد
🌷🏴🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی: میدانید شیخ فضل الله را کی محاکمه کرد؟ یک ملّای زنجانی حکم قتل را صادر کرد! وقتی معمم مهذب نباشد فسادش از همه کس بیشتر است!!
امروز ۱۱ مرداد سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری می باشد
هدایت شده از پونز
مذهبیهای کممصرف!
قم گرمای سوزان و داغی دارد و حداقل از نیمی از کشور گرمتر است،
اما به نقل از سخنگوی صنعت برق کشور، بهترین مدیریت مصرف برق کشور در این استان رقم خورده است.
بنظر شما چه میزان ارتباط بین مذهبیبودن و پایبندی به عقاید دینی با قانونمداری، احترام به حقوق شهروندی و ایثار برای دیگران وجود دارد؟
✍سیدامیرحسین حسینی
📌 @ponezs
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
۳-عاشورا به وقت شام.mp3
30.2M
🔴 عاشورا به وقت شام!
۸مرداد۱۴۰۲
هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
حجت الاسلام قنبریان
- دوگانه جماعت-امامت
- پیراهن عثمان
- سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسرا:
۱. امید به خدا و وجدان عمومی
۲. سنخیت نه سجاعت
۳. مجاوره-محاوره
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از اندیشه های قرآنی
◀️ رُفاعه نباشیم
رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ #جمل و #صفین شرکت داشت. در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به #سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در #کربلا حاضر نبود.
پس از واقعه #عاشورا در صف #توابین به خونخواهی #حسین (ع) قیام کرد.
وقتی توابین شکست خوردند، در پی #مختار آمد تا با او به هدف دست یابد. اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد.
رفاعه مختار را خائن به قیام میدانست.
او به صف شمری پیوست که بزرگترین جنایت تاریخ را به نام خود رقم زد .
توجیهش برای همرکابی با #شمر این بود که شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد
حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود.
رفاعهای که به خونخواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز میخواند و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!!
ما چه رفاعهها که در این مملکت دیدهایم!!
حجت الاسلام جواهری
💢کانال اندیشه قرآنی👇❌
http://eitaa.com/joinchat/47579154C8f70b97d6d
🏷️ عضو شوید☝️💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خواهر شمر فحش ندید ،چون مادر حضرت عباسه
به خواهر یزید فحش ندید ، چون زن امام حسنه
به خودتون فحش بدید که بازیچه اختلافات خانوادگی شدین‼️‼️
8⃣قسمت ۸ ویژه برنامه محرم در باره این جملاتیه که خوندی👆👆
ساختش با ما
نشرش با شما
📎 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | روبیکا | توییتر
シ︎ ❥︎ @yazainab314
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا نعمت استاد رحیمپور ازغدی رو ازمون نگیره.
در این یک دقیقه ببینید چطور روشنگری میکنن درمورد ابعاد حادثه عاشورا.
حتما ببینید و منتشر کنید.
⬅️به کانال فاتحان خیبر بپیوندید👇
@fatehanekheybar
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ خود بزرگ بینی
🔹 #خودبزرگبینی، یکی از بزرگترین بیماری های روحی و روانی است که از #خودخواهی و #خودبینی نشأت می گیرد. امام علی (ع) در این مورد میفرماید: «اوْحَش الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ؛ بدترین وحشت، #خودبزرگبینی است»؛ [۱] امام سجّاد (ع) در یکی از دعاهایشان میفرماید: «و عَبِّدنی لَک وَ لا تُفْسِدْ عِبادتَی بِالْعُجْب؛ مرا به بندگی خود درآور و عبادتم را به وسیله #عُجب تباه مساز». [۲] خواجه عبدالله انصاری می گوید: «عیب است بزرگ برکشیدن خود را ، از جمله خلق برگزیدن خود را ، از مردمک دیده بباید آموخت ، دیدن، همه کس را و ندیدن خود را». [۳]
💠حقیقت خودبزرگ بینی
🔹 #خودبزرگبینی، خوش بینی انسان است نسبت به اعمال خود، و لایق شمردن خود از نظر عمل به وظایف و کسب امتیازات و موفقیت ها. مرحوم نراقی در حقیقت عُجب و خودبزرگبینی میگوید: «عُجب، خودبزرگ بینی است، به جهت دیدن نوعی کمال، چه کمال واقعی و چه کمال خیالی و تصوری». [۴] مرحوم شیخ بهایی (ره) در تعریف عُجب میگوید: «عُجب، بزرگ دیدن عمل صالح و خوشحالی امر آن و نشان دادن اعمال و لایق دانستن خود است». [۵]
💠فرق خودبزرگ بینی و تکبّر
🔹خودبزرگبینی، مربوط به عمل است و تکبّر مربوط به نفس است، که انسان نفس خود را بهتر از دیگران بداند. در #خودبزرگبینی مقایسه با دیگران، مطرح نیست، فقط خود شخص مطرح است، و لو کسی دیگر هم نباشد، [۶] ولی در #تکبّر مقایسه با دیگران مطرح است. خودبزرگبینی در اثر داشتن چیزی است، در حالی که در تکبّر و خودبرتربینی، ممکن است بدون کمال هم مطرح باشد.
پی نوشتها؛
[۱] نهج البلاغه، قصار ۳۸ و در قصار ۱۱۳ آمده است: «لا وَحْدَةَ اوحَشَ مِنَ الْعُجب؛ هيچ تنهايى وحشتناكتر از عُجب نيست.
[۲] صحيفه سجاديه، دعاى فى مكارم الاخلاق، ص ۱۰۰
[۳] آشنايى با علوم اسلامى، شهيد مطهرى، ص ۲۱۳
[۴] جامع السعادات، ج ۱، ص ۳۲۱
[۵] اربعين، شيخ بهايى، ص ۳۵؛ معراج السعادة، نراقى، ص ۲۲۱
[۶] جامع السعادات، ج ۱، ص ۳۲۱
منبع: حوزه نت
#خودبزرگ_بینی #عُجب #تکبر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری، کیفیت غسل و کفن و دفن
در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد
جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند
به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید!
▪️تحویل جنازه
عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشهای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند.
▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد.
بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم.
سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم.
یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند.
صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچکاری کردیم.
♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم.
🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشتدیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام میدادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال میافتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان.
🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست.
همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم.
شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبرهای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد
نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است .
📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید، نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲
هدایت شده از ایران سرافراز من 🇮🇷
ما خوزستانیها یه تشکر ویژه به آقای رئیسی بدهکاریم👌
سه تا کولر توی خونه روشن هست و امسال حتی پنج دقیقه هم قطعی برق نداشتیم، درحالی که دو سال پیش، مثل همین الان و در اواخر دولت روحانی، بعضا تا ۸ ساعت قطعی همزمان آب و برق در دمای نزدیک به ۶۰ درجه، رو شاهد بودیم!
#دولت_مردمی
#خودتحقیر_نباشیم
✍محمد بهبهانی
#باانصاف_باشیم
#کانال_توییتر_ایران_سرافراز_من_🇮🇷👇
@iransarafrazman
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلسفه مد و پوشش
⁉️ آیا میدانید چرا مچ پا و دست و دکمه مانتوها در مد جدید لباسها باز است؟
⤴️ لطفاً این ۴ دقیقه کلیپ که ارزش دیدن برای حفظ شخصیت انسان دارد را ببینید تا بیشتر آگاه شوید.
#فلسفه_شلوار_کوتاه
#لباس_قوم_لوط
#ســـواد_رســـانـــه_ای
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
ابوسفیان نقطهی آغاز یک جریـــان تاریخی است که امروز تجلی اجتماعی آن بهصورت «مدرنیته» ظهــور یافته است.
با شکست امویـــان از عباسیان و انتقال بقایای آنها به غرب این جریان به صورت یک «حزب مخفـے» به غرب منتقل گردید. با تلاش امپراتوریِ اسلامی در غرب و اسلامزداییِ شبهجزیرۀ ایبری و شکست مسیحیان در جنگ های ۳۰ ساله این جریان فرصت تاریخی لازم را به دست آورد تا بهشت موعود خود را بنا کند و «جنت لذت» را در اروپای غربی و سپس آمریکای شمالی و «جهنم عقبماندگی و وابستگی» را در بقیه جهان به ویژه آفریقا، آمریکای لاتین و به خصوص در قلمروی تمدن اسلامی بنیان نهد.
#درسگفتــــار
| امویـــان در اروپـــا |
🔰 ریشههاے سکولاریسم؛ روایتـے تازه از امویان از عصر پیامبــــر تا امـــروز
مدرس: دکتـــر محمدحسن زورق
نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام
تعدادجلسات: ۶ جلسه (سههفته متوالی)
شروع: ۱۸ مردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه۴
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید👇👇
@sch_negah_admin
لینک ثبتنام
https://www.negahschool.ir/product/omavian/
🎁 پیش از ثبتنام #تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
#پرونده_تفکر_تاریخ_تمدن
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#درسگفتــــار
| امویـــان در اروپـــا |
🔰 ریشههاے سکولاریسم؛ روایتے تازه از امویــان از عصر پیامبــر تا امــروز
مدرس: دکتــر محمدحسن زورق
نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام
تعدادجلسات: ۶ جلسه (سههفته متوالے)
شروع: ۱۸ مردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲
شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
✍لینک ثبتنام
https://www.negahschool.ir/product/omavian/
🎁مشاهده تخفیفها
#پرونده_تفکر_تاریخ_تمدن
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir