هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⬅️ سلسله نشست های علمی ( معنویت در سایه وحی)
📒ذیل دومین همایش ملی معنویتهای نوظهور و معنویت اسلامی
👤سخنران: حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی؛
◾️رئیس همایش و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⏰زمان: پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت 8 تا 10
💠مکان:قم- پردیسان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، سالن کنفرانس شهید سلیمانی
⬅️لینک وورد به جلسه به صورت مجازی
🌐http://dte.bz/ethicsconf
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | گزارش #صداوسیما از افتتاح هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیه قم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
📆 این نمایشگاه تا ۲۸ آذرماه پذیرای علاقه مندان پژوهش و فناوری است.
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
😳تخفیف 50 درصدی آثار بمناسبت هفته پژوهش و فناوری
👈ویژه آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و بوستان کتاب با کد: off1401
📆تاریخ اعتبار: 1401/09/21 الی 1401/09/30
🌸هفته پژوهش و فناوری گرامی باد.
🎯پژوهان؛ لذت مطالعه و پژوهش
🌐pajoohaan.ir
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ویژه نامه گرامیداشت هفته پژوهش و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری.pdf
38.32M
📒 مهم ترین مطالب ویژه نامه هفته پژوهش 1401
◾️اهمیت پژوهش در کلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
⬅️اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش در حل مسائل کلان کشور
◾️سخنرانی استاد احمد واعظی در هفتمین نمایشگاه دستاورهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی
📒مسئله محوری در چرخه حکمرانی در دسترس و شدنی است
◾️ یادداشتی از حجــت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد
🔹تلاش برای رفع دغدغه های اعضای هیأت علمی و پژوهشگران
◾️یادداشتی از حجــت الاسلام و المسلمین علــی اصغــر ثنایــی
◾️پژوهش مسئله محور و ماموریت گرا، نشانه حیات علمی یک مجموعه علمی است
🔹 یادداشتی از حجــت الاسلام و المسلمین دکتر شـــمس الله مریجـــی
📒ارتباط نظام مند میزکارهای تخصصی و گروه های پژوهش
◾️یادداشتی از حجت الاسلام المســلمین عبــدالله نظــرزاده
✅گزارش برنامه های هفته پژوهش و فناوری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی
📒گزیده 165 اثر پژوهشی چاپ شده
◾️جدول برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش 1401
📒گزیده تصاویر دوره های مختلف نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/isca24/12220
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان زیبای آخوندی که به یوسف قم و عزیز تایلند معروف است!
#امام_زمان
#فاطمیه
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
هدایت شده از پژوهش و فناوری
🔴 جایگاه سوم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بین مؤسسات پژوهشی هنر و علوم انسانی کشور
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، سیداحمد فاضلزاده رئیس ISC، بیان کرد: رتبه بندی و ارزیابی مؤسسات پژوهشی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت. در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی مؤسسات پژوهشی ۵ معیار اصلی پژوهش فناوری و نوآوری، بینالمللی سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات است.
رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری گفت: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی مؤسسات پژوهشی از سه طریق شامل اطلاعات پژوهشی که جمع آوری آن بر عهده گروه رتبه بندی ISC است، خود اظهاری مؤسسات پژوهشی که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطین در این مؤسسات به دست میآید و نیز برخی اطلاعات که از سایر سازمانها در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده میشود جمع آوری شده است.
وی افزود: در رتبه بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مجموعاً تعداد ۵۲ مؤسسه پژوهشی حضور داشتند که اطلاعات تمامی آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
با توجه به نتایج این رتبه بندی که توسط معاونت پژوهشی وزارت عتف تأیید شده است، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بعد از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و پژوهشکده گردشگری، از جمع 22 پژوهشگاه و موسسه پژوهشی فعال در حوزه هنر و علوم انسانی کشور در سال 1399-1400 در «جایگاه سوم » قرار گرفت.
🔴 @research_hu
🔴 www.rihu.ac.ir
هدایت شده از پژوهش و فناوری
🔴 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت کمیسیون کرسیهای نظریهپردازی ، نقد و مناظره مرکز مدیریت حوزههای علمیه کشور برگزار میکند
کرسی نظریه پردازی
نظریه افول دینمداری
🔴 ارائه دهنده:
حجت الاسلام دکتر حسین بستان
(دانشیار گروه جامعهشناسی پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
🔴 ناقدان:
- دکتر علیرضا شجاعی زند: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس؛
- دکتر سیدحسین سراجزاده: عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی؛
- دکتر حمید پارسانیا: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛
- دکتر شمسالله مریجی: عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
🔴 داوران:
- دکتر غلامرضا صدیق اورعی: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد؛
- دکتر محمدرضا طالبان: عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی؛
- دکتر حسن خیری: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم
- دکتر مسعود آذربایجانی: عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛
🔴 دبیر علمی:
دکتر کریم خانمحمدی: عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع)
🔵 زمان:
چهارشنبه 23 آذرماه 1401 از ساعت 18 الی 21 به صورت حضوری و مجازی
🔵 مکان:
قم. پردیسان. بلوار دانشگاه. میدان علوم. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔵 لینک جلسه:
Vc.rihu.ac.ir/ch/meeting2
🔴 www.rihu.ac.ir
🔴 @Rihu_ac_ir
🔴 @research_hu
هدایت شده از فرهنگ و اندیشه ی تمدنی
✅شمای کامل گونه های معترضین
🔸گزارشی تحلیلی از گفتگو با ۷۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث اخیر
(مقولات و مضامین)
اینفوگرافی گونه های مختلف معترضین
📚تهیه شده در کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
هدایت شده از آتش به اختیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بابک زنجانی رو هنوز اعدام نکردن ولی محسن شکاری رو ۱۸ روزه اعدام کردن، چرا؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بیان اتفاق عجیب کشف حجاب
امام خمینی(ره) از آیت الله کاشانی
🔹کنایه امام به علمای ضعیف القلب که مقابل درباری ها کوتاه می آمدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکراریه اما این روزها دیدنیه!👌🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👩🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
👩🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#هفته_پژوهش
#نشست_علمی - تخصصی
✅ شیوه بهینه تبیین امور اجتماعی بر پایه نظریههای جامعه شناسی
🔹 با سخنرانی:
✅ دکتر غلامرضا صدیق اورعی
◀️ هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
🔹 دبیر جلسه:
✅ دکتر حفیظ الله فولادی
◀️هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📅 شنبه 26 آذر 1401 ساعت 13 الی 14:30
📍مکان: قم، پردیسان، میدان علوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن حکمت
🔸لینک حضور مجازی:
📎vc.rihu.ac.ir/ch/meeting2
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🖼 #عکس_نوشت | کنترل قوای انسانی توسط دین
🔹 روانشناسان میگویند ممکن است به عللی، آشفتگی و ناهماهنگی در افکار و احساسهای انسان پیدا شود. در این مواقع انسان، روحیهاش به دو جبهه تجزیه میشود. منشأ ناهماهنگی در عمل و رفتار، هماهنگی و انتظام نداشتن افکار و احساسها است.
🔹 باید کاری کرد این جنگ داخلی به صلح و صفای واقعی بدل گردد. در اینجا بار دیگر احتیاج بشر به دین احساس میشود؛ زیرا رام کردن و مطیع ساختن احساسات اماره بشر از عهده هر قوه و قدرت دیگر خارج است. هر قوه و قدرت دیگر، خواه قدرت زور یا علمی یا چیز دیگر، مقهور هوا و هوس بشر میشود. دین بین انواع افکار و احساسها، یعنی بین قوه خیال و قوه عاقله، هماهنگی و سازگاری ایجاد میکند.
📖 برگرفته از کتاب دینشناسی، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #عبدالحسین_خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/21679
🆔 @iictchannel
هدایت شده از فرجالله هدایتنیا | حقوق و اخلاق خانواده
Olgo Zan3.mp3
8.21M
💯🔊 #بشنوید
🔰 ویژه برنامه رادیویی #فقه_پویا
🔹 با موضوع "نگاهی فقهی-حقوقی به الگوی سوم زن" / قسمت هفتم
🔖 نقد و بررسی ادلۀ الگوی خانواده گریزی
🎙با حضور:
حجت اسلام #فرج_الله_هدایت_نیا
📻 رادیو سراسری معارف؛
📅 ۲۹ آبانماه ۱۴۰۱
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#صوت
🄶 🆔 @hedayatnia_ir
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌ #ببینید
🔸 تیزر همایش ملی اجتهاد عقل گرا
❎ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند:
🔻 با پیام آیت الله العظمی سبحانی
🎙 با سخنرانی:
آیت الله #علی_اکبر_رشاد
آیت الله #مهدی_هادوی_تهرانی
📌 همراه با برگزاری مناظره علمی و رونمایی از آثار ویژه همایش
⏰ چهارشنبه ۲۳ آذرماه، ساعت ۱۸
🔍 اطلاعات بیشتر:
🌐 eitaa.com/joinchat/905248775C8cd586abfc
#اجتهاد_عقل_گرا
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ لزوم گفتوگو بین مهندسان و فلاسفه
🔸 دکتر حسین مطلبی، رئیس پژوهشگاه فضای مجازی در نشست علمی “ظرفیت های فلسفه اسلامی برای مطالعات نظری سایبر" عنوان کرد:
🔻 ما در مواجهه فلسفه با مسائل روز دیر وارد شدیم ولی افراد با سرعت و کم عمق وارد این مسئله میشوند و یکی از دلایل آن این است که ما با حوزه فناوری و مهندسین این جریان، گفتوگوی چندانی نداریم. گفتوگو بین مهندس و فیلسوف برای ما بسیار کارگشاست زیرا ما در پاسخ به مسائل فضای مجازی با اشتباه در فهم مسئله و تقلیل آن مواجهیم و این ناشی از عدم گفتوگوی بین متخصصان این دو رشته است.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/saybeer-2
#نشست
#هفته_پژوهش
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️کتاب او فاطمه است؛ گوهر هستی و تراز سبک زندگی
🔰توسط #سازمان_انتشارات پژوهشگاه و به قلم خانم زهره یزدانپناه قرهتپه منتشر شد.
🔹همۀ آفرینش، بهانهای است برای آفرینش نور درخشان دیگری از انوار پُرتلألو اهل بیت(ع)، و گواه و حُجتی است بر اینکه دختر گرامی رسول خدا(ص) در عبودیت، انسان کامل است و به همین دلیل نیز، فاطمۀ زهرا(س) برای همه بشر، در همۀ زمانها و همۀ مکانها الگویی است بیبدیل و چنین است که دربارۀ دختر گرامی خاتمالانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص)، فقط میتوان گفت: ….و او فاطمه است، گوهرِ هستی و ترازِ سبک زندگی.
#مادر
#مجاهد
#معرفی_کتاب
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️در ساختمان کلی اثر قدیس با روایت قابگذاری شده مواجهیم
🔸 گزارشی از نشست نقد و بررسی کتاب #قدیس در راستای مجموعه نشستهای «روایت داستانی از امر قدسی»؛
🔻 باید به شرایط ارائه قدیس توجه کنیم، نویسنده از نسل نویسندگانی است که علقه خاصی به مباحث دینی و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد و نیز تجربیات شخصی زیادی در این حوزهها با او همراه است.
🔻 حسن بیگی جزء اولینهایی است که وارد مباحث دینی شده است و موقع نوشتن زیاد به مباحث نظری داستاننویسی تعمدًا التفات نمیکند.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/ngdis
#نشست
#نقد_کتاب
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🖼 #عکس_نوشت | آموزه کلیسا در سنت مسیحی
◽️ یکی از آموزههای مهم مسیحیان آموزه کلیساست؛ به گونهای که در همان سدههای نخستین این عقیده از سوی ترتولیان یکی از آبای کلیسا بهطور راسخ مطرح شد که کتابهای مقدس فقط در کلیسا یافت میشود و به کسی جز كليسا تعلق ندارد، نهاییترین عقیده مسیحیت در آن اعصار نسبت به کلیسا نیز اینطور مطرح شد که تنها خطی که همه تفسیرهای پیامبران و رسولان را به هم پیوند میدهد هماهنگی کامل آنها با معیار کلیسایی است.
◽️ البته واژه کلیسا در اصل خود به معنی گروه مسیحیان بود. لذا در ابتدا این عبارت نه به معنای ساختمان و محل عبادت به کار میرفت و نه به چارچوبهای سازمانی که به مرور زمان ترتیب یافتند، اطلاق میشد. لذا اگر معادل آن در مسلمانان را بخواهیم نشان دهیم باید از کلمه «امت» استفاده کنیم نه مسجد.
📖 برگرفته از کتاب اصول فقه و هرمنوتیک روششناختی، دکتر #مسعود_فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/22745
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🖼 #عکس_نوشت | نظام خانواده و حقوق زن
🔺 اسلام درباره روابط و حقوق خانوادگی زن و مرد فلسفه خاصی دارد و با آنچه پیش از اسلام میگذشته، مغایرت دارد و با آنچه در جهان امروز گذرد، نیز مطابقت ندارد. اسلام برای زن و مرد در همه موارد یک نوع حقوق و یک نوع وظیفه و یک نوع مجازات قائل نشده است؛ پارهای از حقوق و تکالیف و مجازاتها را برای مرد مناسبتر دانسته و پارهای از آنها را برای زن و در نتیجه در مواردی برای زن و مرد وضع مشابه و در موارد دیگر وضع نامشابهی در نظر گرفته است.
🔺 زن و مرد به دلیل اینکه در جهات بسیاری مشابه یکدیگر نیستند، جهان برای آنها یک جور نیست، خلقت و طبیعت آنها را یکنواخت نخواسته است، از نظر اسلام نیز از لحاظ بسیاری از حقوق و تکالیف و مجازاتها وضع مشابهی ندارند.
📖 برگرفته از کتاب اسلامشناسی، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #محمد_صفر_جبرئیلی، عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/4332
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
چرا بابک زنجانی هنوز اعدام نشده؟
یکی از سوالات اساسی که این روزها مطرح میشه مقایسه حکم اعدام آشوبگران با افرادی مثل بابک زنجانی هست
🆔 @shobhe_shenasi
🌏 ghorbanimoghadam.ir