eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
481 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
این امریکایی که در عکس میبینید یه سرباز امریکاییه که در پایگاهی در ژاپن مستقر بوده چندوقت پیش موقع رانندگی میزنه و دوتا پیرمردوپیرزن ژاپنی رو له میکنه بخاطر قانون کاپیتولاسیون در ژاپن اونرو برای محاکمه به امریکا میبرن،اونها هم از تمام اتهامات تبرئه و بی‌قیدوشرط ازادش میکنن 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از بانک تولیدات مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯صدثانیه 💢مهمترین اخبار و رویدادهای ایران و جهان 🔹از «رئیسی: حضور مردم پشتوانه عظیمی برای انقلاب اسلامی است» تا «وزارت خارجه عراق: اتحادیه عرب قطعنامه ای را در محکومیت حمله ایران به عراق تصویب کرد» بیست و هشتم دی ماه 1402 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه @banketolidat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 میخوایم ببینیم 124 هزار پیامبر دروغه یا راست ⁉️ ✅ جوابش ببینید قشنگه 🇮🇷 @Sh_Aviny
هدایت شده از محمدجواد نظافت
📷#گزارش_تصویری | اقامه نماز باران به امامت آیت الله حاج شیخ مهدی مروارید و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظافت باحضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم شریف و مومن 🗓تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ #نماز_باران 🆔@ostadnezafat
هدایت شده از اسلام سیاسی | مومنی
💥اگه دوست دارید یه دور با مهمترین حوادث «تاریخ پهلوی» آشنا بشید، صوت‌های زیر رو گوش کنید... 🎙ارائه: محسن مؤمنی 1️⃣ جریان شناسی مطبوعات در عصر پهلوی🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5099 2️⃣ سینمای عصر پهلوی🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5218 3️⃣ زنان در عصر پهلوی اول🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5275 4️⃣ زنان در عصر پهلوی دوم🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5427 5️⃣ اقتصاد در عصر پهلوی اول🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5800 6️⃣ اقتصاد در دوره پهلوی اول🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5861 7️⃣ راه آهن رضاخانی🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5951 8️⃣ رضاشاه و قرارداد1933🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6048 9️⃣ نقش آمریکایی‌ها در تنظیم برنامه‌های اقتصادی پهلوی‌دوم🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6290 0️⃣1️⃣ تحلیل برنامه اول اقتصادی (از سال ۲۷ تا ۳۴) و اصل ۴ ترومن در دوران محمدرضا پهلوی 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6432 1️⃣1️⃣ تحلیل وضعیت اقتصادی کشور در دوره پهلوی دوم با تأکید بر تحلیل برنامه دوم اقتصادی (از سال ۳۴ تا ۴۱) 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6493 2️⃣1️⃣ تحلیل برنامه سوم اقتصادی (از سال 41 تا 46) و زمینه‌های شکل گیری انقلاب سفید (مهمترین اتفاق دهه چهل)🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6569 3️⃣1️⃣ تحلیل اصلاحات ارضی در دوره پهلوی دوم🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6638 4️⃣1️⃣ اقتصاد مونتاژی و وابسته، حاصل اصلاحات ارضی!🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6708 5️⃣1️⃣ اقتصاد وابسته زیر سایه صنایع مونتاژ...🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6799 6️⃣1️⃣ اقتصاد ایران در دهه ۵۰🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6800 7️⃣1️⃣ تحلیل اقتصاد ایران در اوایل دهه ۵۰🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6826 8️⃣1️⃣ فساد اقتصادی در عصر پهلوی 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6890 9️⃣1️⃣ فساد اقتصادی در عصر پهلوی 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6951 ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 🇮🇷 👇 @eslamesyasi 👈 عضو شوید
1️⃣3️⃣ «سی‌ و یکمین پیش نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم: «ایستادگی بر ارزشهای بنیادین خانواده از منظر اخلاق » 🔻 کارشناسان: 1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد زارعان 2️⃣حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین دیبا 3️⃣حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن بوسلیکی 🔻 دبیر علمی نشست: حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدباقر میرصانع ⏳ زمان: شنبه 30 دی ⏰ ساعت: 9 صبح 📍قم، پردیسان بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) طبقه اول، اتاق 113، سالن شهید صدر 🔹 پخش به صورت مجازی از طریق لینک 📎http://dte.bz/res1 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌐سایت همایش 🌐https://familyconference.wfrc.ac.ir
انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه با همکاری پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان برگزار می کند: نشست تخصصی «جریان‌شناسی تربیت دینی با تکیه بر طبقه‌بندی علم دینی» ارائه: جناب آقای دکتر محمّد حسن مرصّعی دانشجوی دکتری فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و طلبه درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه زمان: یکشنبه 1 / 11 / 1402 ساعت 19 مکان: بلوار جمهوری، کوچه 4، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه، سالن کنفرانس حضور همه اندیشمندان، پژوهشگران و علاقمندان را ارج می‌نهیم. چکیده ارائه و رزومه ارائه دهنده: http://B2n.ir/b28884 پیوند جهت حضور مجازی در نشست (QR Code): https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ پایگاه اینترنتی انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه: http://attihe.ir/ کانال انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه در پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/joinchat/196542481C20ad00b693
اهمیت جایگاه گفتمان و گفتمان سازی در جامعه و همچنین عدم توجه و پیشرفت و کار جدی روی این مقوله قرار است جلساتی را در الگوهای گفتمان و گفتمان سازی برگزار شود . گام دیگری در جهت تحقق منویات رهبری معظم انقلاب
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
🌀 تزاحم اخلاقی در شبکه های اجتماعی؛ از چالش تا تصمیم ✍️گزارش یک نشست علمی: این نشست علمی توسط گروه اخلاق مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در تاریخ سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ در ساعت ۱۵:۳۰ در این مرکز برگزار شد. سخنران این نشست آقای دکتر حسینعلی رحمتی عضو «هیئت علمی گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث» و دبیر علمی این نشست آقای رضا شجاعی بودند. 🔻دکتر رحمتی هدف از بحث خود را یکی تبیین مفهوم، اهمیت و راه های حل تزاحم اخلاقی در فضای مجازی «به ویژه شبکه های اجتماعی» عنوان کرد و دیگر آشنایی با شیوه و فرایند پاسخگویی به کسانی که دچار تزاحم شده اند. وی مخاطبان این بحث را، همه مرتبطان با فضای مجازی و هر کسی که ممکن است در معرض سوال از فضای مجازی قرار گیرد عنوان نمود. 🔻ایشان در ادامه بیان کرد در بررسی های مربوط به اخلاق در فضای مجازی، یکی از مهم ترین و جدی ترین چالش ها بحث «تزاحم اخلاقی» می باشد. تزاحم اخلاقی یعنی قرار گرفتن شخص، در برابر انتخاب دو یا چند وظیفه اخلاقی که انجام همه آنها برای او مقدور نیست لذا سر دوراهه یا تزاحم قرار می گیرد. وی با بیان اینکه همه افرادی که به گونه ای با فضای مجازی درارتباطند دچار تزاحم اخلاقی می شوند عنوان کرد که پاسخگویان به فضای مجازی هم می توانند دچار این تزاحم شوند. این تزاحم پیامدهایی چون تردید و تحیر در مرحله عمل و آزردگی روحی و عذاب وجدان را برای فاعل اخلاقی به دنبال دارد. 🔻نویسنده کتاب تزاحم اخلاقی فضای مجازی را یکی از میدان های شکل گیری تزاحم اخلاقی دانست و با بیان این نکته که بر اساس یک تحقیق میدانی و حصر استقرایی تزاحم هایی که مربوط به فضای مجازی هست را می توان به چند گروه تقسیم کرد: ۱. تزاحم های مربوط به استفاده یا عدم استفاده از این فضا (مثلا فرد از یک سو به خاطر کاربردهای مفید این شبکه ها خود را موظف به استفاده از آنها می داند ولی از سوی دیگر، حفظ حریم خصوصی را برای خود لازم می داند) ۲. دشواره دسترسی (اجازه دادن یا ندادن دسترسی دیگران به فضای مجازی مثلا توسط والدین نسبت به فرزندان). ۳. دشواره اعتماد (مثلا از یک سو استفاده از فضای مجازی مستلزم درصدی از اعتماد است و از سوی دیگر شدیدا در معرض سوءاستفاده دیگران از اعتماد فرد.) ۴. دشواره انتشار محتوا در فضای مجازی (مثلا با انتشار خبر یا تصویری از فرد نیازمند، آبروی فرد برده شده و او باید اعاده حیثیت کند، اما توضیحات فرد باعث کنجکاوی دیگران و مطلع شدن از چیزی می شود که او نمی خواسته کسی بداند). 🔻این پژوهشگر فضای مجازی در ادامه نشست، مراحل شکل گیری تزاحم اخلاقی و فرایندی که باید طی شود را بیان کرد. وی در این رابطه به ده گام اشاره نمود :گام اول: آگاهی (به این معنا که فرد باید نسبت به وظایف خود آگاهی داشته باشد)، گام دوم: ترک (انسان به هر دلیلی نخواهد که وظیفه اخلاقی خود را انجام دهد)، گام سوم: جمع (فرد بتواند دو وظیفه اخلاقی که بر عهده دارد را انجام دهد)، گام چهارم: رفع تزاحم (در برخورد دو تزاحم، فرد بدنبال شق سومی باشد که با آن بتواند تزاحم را برطرف نماید)، گام پنجم: ترجیح (فرد ترجیح دهد که کدام وظیفه اخلاقی را انجام دهد)، گام ششم: تخییر(بین دو وظیفه ترجیحی وجود ندارد و دو وظیفه یکسان هستند). دکتر رحمتی ضمن تاکید بر این که در گام پنجم است که تزاحم پیش می آید با اشاره به اینکه چهار گام بعدی در مواجهه با تزاحم اخلاقی در شبکه ها، در ادبیات و آموزه های دینی ما معنا پیدا می کند، این چهار گام را عزم، توکل، اقدام، استغفار بیان نمود. 🔻این مدرس و محقق اخلاق فناوری اطلاعات با بیان این نکته که برای ترجیح یک وظیف مجموعه ای از مرجحات وجود دارد که در سنجه های ترجیح و تصمیم گیری فرد موثر هستند، این موارد را به عنوان مرجح معرفی کرد: ۱. نزدیکی به راس هرم غایات اخلاقی (کسب رضایت خداوند و قرب الاهی) ۲. سازگاری بیشتر با ارزش های اخلاقی پایه (مثل ایمان و تقوا)، ۳. تعلق به حق الناس، ۴. احتمال رشد و تاثیر بیشتر، ۵. تمسک به نظریه های اخلاقی، ۶. تقدم دیگران بر خود، ۷. تقدم آخرت بر دنیا، ۸. امکان انجام کار به صورت بهتر، ۹. تطابق پذیری با سیره اسوه های اخلاقی ، ۱۰. تبدیل «مشکل» به «مسئله». 🔻ایشان در پایان به روش پاسخگویی با افراد دچار تزاحم اشاره کرد و گفت برای این کار باید چند مرحله را طی کرد: ۱. گفتگو با مخاطب درباره دوراهه ای که با آن مواجه شده است، ۲. تقدیر از او به خاطر تقیدش به مراعات اخلاق در فضای مجازی، ۳. دادن امید و اطمینان به او برای این که راه حلی پیدا خواهد شد، ۴. تبیین و قالب بندی مشکل براساس چارچوب نظری فلسفه اخلاق، و مشخص کردن مرجحات ۵. توضیح موقعیت تزاحم آمیز برای مخاطب، ۶. ارایه راهکار یافته شده به مخاطب و راهنمایی او، ۷. معرفی منابع به او برای مطالعه بیشتر. این نشست علمی با پرسش و پاسخ حاضران به پایان رسید.
تبدیل صدا به متن (به صورت زنده) بدون نیاز به نصب نرم‌افزار در صورتی که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید، برای دسترسی به زیرنویس زنده ویدئو و فایل‌های صوتی، به نصب هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای نیاز ندارید! کافی است قابلیت Live Caption را در تنظیمات ویندوز فعال نموده و هر زمان که به آن نیاز دارید، دکمه‌های Win+Ctrl+L را با هم بفشارید تا ویندوز به صورت خودکار زیرنویس مربوطه را به زبان اصلی فیلم نمایش دهد. به این ترتیب ضمن کاهش مشکل در استفاده از صوت‌های خارجی، مهارت شنیداری (listening) شما نیز تقویت خواهد شد. نکات مهم 🔹این قابلیت تنها در نسخه‌های جدید ویندوز ۱۱ ارائه شده است. در صورتی که از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنید و به این قابلیت دسترسی ندارید، می‌توانید از قابلیت معادل آن در مرورگر کروم استفاده کنید که توضیحات آن قبلا در همین کانال ارائه شده است. 🔸برای استفاده از این ابزار لازم نیست که فیلم شما زیرنویس داشته باشد. بلکه این قابلیت با استفاده از توانایی تبدیل خودکار صدا به متن فراهم شده است (و طبیعتا با خطای اندکی هم همراه است) 🔹برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید از طریق تنظیمات ویندوز (که با فشردن کلیدهای Win+A یا Win+I فعال می‌شود) و از بخش Accessibility و سپس Captions، گزینه Live Caption را روشن کنید. (۲۰۴) معرفی منابع و ابزارهای مفید @sarcheshme_danaee
⭕️امروز جوانان ما به مراتب برای عقب راندن دشمن آماده‌ ترند 🔹آنها (دشمنان) توقّع داشتند و می خواستند که وقتی این نسل، یعنی نسل شماها (جوانان) روی کار می‌آید و نوبت به شماها میرسد، از و از هیچ خبری نباشد در این کشور، و بر این کشور، بر این ملّت، بر همه‌ چیزِ این ، ، قدرتمندان عالم و تسلّط داشته باشند؛ 🔹توقّعِ آنها این بود؛ با این نیّت مبارزه را شروع کردند، با این نیّت را راه انداختند، با این نیّت و سخت خودشان را بعد از جنگ ادامه دادند تا امروز. امروز نتیجه چه شده؟ نتیجه این شده که در میان این نسل، کسانی هستند که و شکوفایی‌ شان از نسل اوّل بیشتر است و در مقابل و دشمن متعرّض و بیشتر است، 🔹و بلاشک اگر آن روز ما توانستند را به عقب برانند، امروز جوانان ما به مراتب برای عقب راندن آماده‌ ترند. آنها مکر کردند، آنها کشیدند، و و و نقشه‌ های آنها را کرد، ان‌ شاء الله روز به‌ روز هم بیشتر باطل خواهد کرد. بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۱۲/۱۹ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
📚کانال ، تأملاتی است درباره: 🌍؛ اوصاف و احوال آن. 🔰با رویکرد 📌لینک عضویت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2600337464C9b945cb3d1 __ 🌿 🌾💐 🍃☘️🍄 💐🌾🌺🍃🌱
📍امتداد پیدا نکردن علوم اجتماعی و علوم انسانی در مدیریت‌های عالی کشور 🔻حجت الاسلام سعیدرضا عاملی رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در نشستی با اساتید علوم انسانی دانشگاه شریف مطرح کرد؛ 📌 اکنون هم 48 درصد دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی و هنر تحصیل می‌کنند و بیش از 30 درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در این دو حوزه هستند، ولی توقعاتی که از این دو حوزه در علم است، برآورده نمی‌شود. 📌دکتر حدادعادل 14 سال ریاست این شورا را برعهده داشتند. ایشان روی رشته‌ها تمرکز کردند با این نگاه که اگر ما بتوانیم رشته‌ها را متحول کنیم، علوم به طور نسبی متحول می‌شود و از طرفی هم روی متون علوم اجتماعی و علوم انسان اسلامی و بومی تمرکز کردند 📌 17 کارگروه با راهبری شورای تحول و ارتقا علوم انسانی تشکیل شد. این کارگروه‌ها جدا از شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم بودند و تکلیف رشته‌ها در شورا مشخص می‌شد. حدود 300 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در کارگروه‌ها همکاری داشتند. 📌 واقعیت این است که به علوم انسانی به عنوان علم درجه یک نگاه نمی‌شود، در صورتی که امروز تمام عرصه‌های پیشرفت را که نگاه می‌کنیم، به نوعی تخصص علوم اجتماعی و علوم انسانی در آن‌ها بسیار اثرگذار بوده است 📌 تحول علوم انسانی با رویکرد اسلامی کردن دانشکده‌ها، کارآمد کردن دانشکده‌ها، مؤثر کردن دانشکده‌ها، بومی‌سازی دانشجویان مدنظر است. 🌐 مشروح خبر: https://ihkn.ir/?p=36520 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
می‌خواهیم بدن بیماران لاعلاج را زنده نگه داریم؛ بد است؟ — بررسی اخلاقی زیست معلق 🔸 | شماره ۷۴ 📝 نویسنده: استیو فولر | مترجم: جواد حسینی 🌐 در سایت خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان متن کامل این مقاله را بخوانید. اینجا چراغی روشن است...! به کانال خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان بپیوندید: @EthicsHouse