سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی #فدائیان_اسلام
[صفحه 4از4]
◽️خبرنگار شرق میپرسد: اگر دوباره با اندیشه و تجربه امروز به آن سالها باز گردید باز هم دست به اقدام برای كشتن فاطمی میزنید؟ عبدخدایی بلافاصله و قاطعانه میگوید: بله.
از اندیشه گذشته خود پشیمان نیستم و صحت هم دارد، اما اصولاً گلوله به دكتر فاطمی نخورد! شما به موزه وزارت خارجه بروید. كیف دكتر فاطمی هست كه گلوله به كیف چرمی خورده و از یك طرف رفته و از سوی دیگر بیرون نیامده و خود گلوله هم در قوطی كارت ویزیت گیر كرده و تمیز تمیز است!
خبرنگار پرسید اینكه میگویند دكترفاطمی تا آخر عمر از آن سوءقصد رنج میبرده، درست است؟ عبدخدایی پاسخ داد:«الان اسناد و مستندات هست. گزارش مأمور هم هست كه میگوید؛ دكتر فاطمی سالم است! دكترها كه میآیند، خود را به بیماری میزند! افسانهای ساختهاند كه رودههای دكتر فاطمی را جمع كردند و در ملحفه ریختند! این را به هر پزشكی بگویید میخندد.»
... و اینجانب شخصاً كیف چرم چهار لایه دیپلماتیك آقای دكتر فاطمی را - كه در مركز اسناد وزارت امور خارجه نگهداری میشود- دیدهام كه گلوله نتوانسته است از چهار لایه چرم عبور كند و لذا در همان لایه چهارم گیر كرده و داخل كیف افتاده و مانده است!
عجیبتر آنكه در عكسهایی كه موجود است و چاپ هم شده است، وقتی آقای دكتر شایگان و آقای حسین مكی به عنوان نخستین عیادتكنندگان از دكتر فاطمی به بیمارستان میروند، آقای دكتر فاطمی روی تخت دراز كشیده است و صحبت میكند و ورقهای را مطالعه میكند، ولی از لوله اكسیژن خبری نیست و حتی یك سرم هم به او وصل نشده است و معلوم نیست كه ایشان چگونه گلوله خورده كه از یك طرف رودههایش به بیرون ریختهاند!
و ازسوی دیگر مجروحی است كه حتی به اكسیژن و سرم هم نیاز ندارد! ای كاش كسی پیدا شود و اسناد بیمارستانی و وزارتی مربوط به دكتر فاطمی را منتشر سازد تا حقایق آنطور كه هست روشن شود، انشاءالله.
▪️برای مشاهده متن مصاحبه در سایت مرحوم خسورشاهی، بنگرید به:
http://www.khosroshahi.org/main/index.php?Page=definition&UID=3983534
@rozaneebefarda
💥فوری
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/33
#مدافعان_سلامت #خط_رسانه_ای_ضدانقلاب_را_شکستند!
#اختصاصی/خبر خوب
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حرکت جهادی طلاب و روحانیون قم، داد رسانه های مزدور ضدانقلاب را درآورده است.
آنگونه که پیشتر هم نوشته بودیم، #خط_رسانه_ای_دشمن در حال شکستن است.
بازهم باید همت کنیم....
اگر اینجا در #_المقدسه، مچ مزدورهای بدبخت بیگانه(داخلی باشند با خارجی) خوابانده شود، در سایر شهرها همین #تجربه_جهادی اپیدمی خواهد شد.
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
#زوزه_اینترنشنال
@rozaneebefarda
یک روز کرونایی در شهر کریمه(س)
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/34
💥اختصاصی/ یادداشت وارده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
امروز سوم رجب سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام بعد یک هفته قرنطینه در خانه و عدم حضور در شهر با وجود اینکه دلمان خیلی حرم میخواست، راهی داخل شهر شدم، شهر نسبتا خلوت بود و اکثر مغازه ها و مراکز تعطیل بود، پمپ بنزین هم خلوت بود، کار اداری هم داشتم مراجعه کردم نسبتا خلوت و بود و برخلاف انتظار به سرعت خوبی کارم انجام شد.
▪️دیگه وقت برنامه اصلی ام رسید میخواستم حرم مطهر مشرف شوم، اول بر اثر تبلیغاتی که در ذهنم پر شده بود گمان میکردم حرم الن بگیر و ببند هست و بدو ورود باید پاستوریزه شیم، اما الحمد لله اینطور نبود، روال بازرسی و صحن های حرم مطهر عادی بود، اما خودم بخاطر بهداشت فردی رفتم دستم را تمیز شستم، بعد وارد حرم مطهر شدم.
▪️به مناسبت روز شهادت مثل همیشه یک ساعت به ظهر مراسم عزاداری در شبستان داشت شروع میشد، طبق عادت اول باید کنار ضریح مطهر عرض ادب میکردم سپس به مراسم میرسیدم، وقتی چشمم به ضریح افتاد حال دیگری داشتم غیر از حال 12 سالی که مکرر به حرم مشرف شده ام، امروز احساس غربتی در حرم دختر باب الحوائج عالم دیدم، اشک در چشم و بغض در گلو پیچید، اما زیارت امروز فقط یک عرض ادب و حالت معنوی نمیدیدم، زیارت در چنین ایامی که هجمه دشمن به قم و دو قطبی سازی معنویت و سلامت بالا گرفته است، یک حرکت سیاسی هم بود درست مثل اوقاتی که متوکل زیارت کربلا را ممنوع کرد و زائران آزمایش سختی برای زیارت میشدند.
▫️شکر خدا! مردم همت کرده بودند امروز که روز شهادت بود حرم غریب و تنها نمانده بود جمعیت خوبی در حرم جهت عرض ادب حاضر بودند، بعد از سخنرانی و روضه نماز جماعت ظهر و عصر هم با امامت تولیت محترم حرم و امام جمعه بصیر قم برپا شد، و بعد نماز هم با زیارت جامعه به حضرت هادی علیه السلام عرض ادب شد.
▪️اعلان خبر ادامه برنامه ها و مراسمات حرم مطهر از تربیون هم خبر خوب دیگری بود که شنیدیم.
یقینا از کسی غیر از تو کاری از کسی بر نمی آید
شبیه مادرت همسایه هات را دعایی کن!
8اسفند98
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
@rozaneebefarda
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥پیشگیری و #درمان_آسان_ویروس_کرونا
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/35
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
توصیه های آیه الله ضیایی متخصص طب سنتی و اسلامی پیرامون مقابله با #کرونا
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ویروس کرونا و موجسواری شبکههای ضدانقلاب
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/36
واکاوی ابعاد پنهان یک #کودتای_رسانه_ای علیه ارزشهای دینی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🎬: وقتی عواطف مردم به بازی گرفته میشود
باید کاری کرد: این خط باید بشکند
همه ظرفیت های رسانه ای را به میدان بیاوریم
بسم الله الرحمن الرحیم....
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
#جهاد_رسانه_ای
@rozaneebefarda
اطلاعیه شورای سیاستگذاری مبنی بر تعطیلی نماز جمعه این هفته برخی استانهای کشور
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع مردم شریف و انقلابی ایران به ویژه مومنان خداجوی و نمازگزار جمعه می رساند ،پیرو در خواست وزیر محترم بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت حقوق شهروندان عزیز و مومن ایران اسلامی و ضرورت رعایت آن ،باعنایت به نامه مکتوب جناب آقای دکتر نمکی نمازجمعه مورخه ۹۸/۱۲/۹ درمراکز استانهایی که ازسوی ستاد اعلام گردیده است و ذیلا نام آنها می آید، برگزار نخواهد شد.
۰۱تهران
۰۲قم مقدسه
۰۳رشت
۰۴مشهدمقدس
۰۵تبریز
۰۶ارومیه
۰۷همدان
۰۸اصفهان
۰۹ساری
۰۱۰اردبیل
۰۱۱کرج
۰۱۲اهواز
۰۱۳سمنان
۰۱۴ زاهدان
۰۱۵شیراز
۰۱۶قزوین
۰۱۷سنندج
۰۱۸کرمانشاه
۰۱۹یاسوج
۰۲۰گرگان
۰۲۱خرم آباد
۰۲۲بندر عباس
۰۲۳یزد
همچنین در مراکز استان ها و شهرستان ها و شهرهایی که حسب اعلام کتبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استانداران محترم ،به طور قطعی نقطه حساس شناسایی شده است نماز جمعه این هفته اقامه نخواهد شد.
بدیهی است نماز جمعه در سایر شهرستانها و مناطقی که با رعایت اصول و مقررات بهداشتی با هماهنگی ستاد استانی و شهرستانی برگزار می شود.
فرصت را مغتنم شمرده و در این ایام نورانی و معنوی مراتب سپاس و قدرشناسی خود و ائمه جمعه محترم ایران اسلامی را از مدافعان سلامت ملت - پزشکان،پیراپزشکان،پرستاران تلاشگر و کادر خدماتی و اداری - و مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این جهاد مقدس، اعلام میدارم.
در این شب ها و روزهای عزیز به خصوص اولین شب و روز جمعه ماه نورانی رجب المرجب ،بهترین تقدیرها را برای همگان بخصوص ملت بزرگ و صبار و شکور ایران ازدرگاه خداوند علیم و قدیر تمنا می کنم.
والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
@rozaneebefarda
روزنه
اطلاعیه شورای سیاستگذاری مبنی بر تعطیلی نماز جمعه این هفته برخی استانهای کشور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻
#تذکار_و_ایده
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/35
💥 #نشر_حداکثری/ #پویش_صدای_انقلاب_اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
تعطیلی مراکز تجمعات مذهبی، همزمان با تعطیلی مراکز آموزشی در حال پیگیری است.
تصمیمات راهبردی در مواقع خاص، پذیرفتنی است و جای ان قلت ندارد اما:
1)تمرکز بی رویه رسانه های معاند بر کانون های مذهبی کشور، نباید بر تصمیمات راهبردی تأثیر بگذارد و مؤثرین را به انفعال بکشاند.
2) مراقب دوگانه های کاذب با محوریت کلیدواژه های برساخته بیگانه، باید باشیم. دوگانه #بهداشت_معنویت یکی از آنهاست.
3) مراکز آموزشی کشور در حوزه و دانشگاه در تدارک زیرساخت های #آموزش_مجازی هستند.
چرا نباید #شورای_سیاست_گذاری_ائمه_جمعه از همین روش عقلایی، برای احیای #خطبه_جمعه و رساندن صدای امامان آدینه به کشور استفاده کند؟
4) برای پیشگیری از آثار مخرب تعطیلی نمازهای جماعات، و فروپاشی شبکه تبلیغی روحانیت، خصوصا خطبه جمعه که بعد از انقلاب اسلامی همواره بلندگوی #صدای_مظلومین_و_مستضعفین بوده است، #پیشنهاد می شود ائمه جمعه ارجمند، خطبه های سیاسی-مذهبی جمعه را به صورت آنلاین به گوش مخاطبان ارجمند برسانند.
#صدای_انقلاب_نباید_قطع_شود.
#روزنه آماده انعکاس صدای خطبای جمعه خواهد بود.
بسم الله الرحمن الرحیم
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
#جهاد_رسانه_ای
#خطبه_جمعه
@rozaneebefarda
May 11
بیانیه تکذیب شده تولیت آستان حضرت معصومه(س) در واکنش به مصوبه شورای تامین استان قم درباره کورنا
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در بخشی از این بیانیه آمده است:
آنچه که شورای تأمین در مصوبه خود به تاریخ ۵ اسفند ماه برای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجویز کرد، تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن مضجع شریف و اماکن مقدسه حرم بود!
اقدام و تجویزی که ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است، ساختارهایی که از چند ده قرن گذشته از سوی عالمان و فقهای خاصه شیعه برای تطهیر و حراست از بیماریهای واگیردار در اعتاب مقدسه بکار گرفته شده است.
در اینجا هشیاری مردم بصیر قم مانع اجرای این کار اشتباه و غیر ایمانی شد؛ همانطور که آیت الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم کریمه اهل بیت(س) بیان داشت: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. بنابراین باید اینجا باز باشد، باید با قوت مردم بیایند؛ البته ما احتیاط را هم شرط می دانیم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می کنیم».
ساختارهای شناختی معماری حرم مطهر نشان میدهد که علاوه بر الگوی حقیقی تقابل با کرونا که همان آرامش و سکینه عمومی است، سازه های حرم مطهر نیز در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماریهای واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است.
@rozaneebefarda
روزنه
بیانیه تکذیب شده تولیت آستان حضرت معصومه(س) در واکنش به مصوبه شورای تامین استان قم درباره کورنا @r
#بیانیه_رسمی_حرم_مطهر مبنی بر تکذیب متن یادداشت سایت آستان که با عنوان بیانیه تولیت حرم، دستمایه سایت های معاند شده است.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
📰 #خبر
گلایه از انتشار یک یادداشت بهعنوان بیانیه آستان مقدس/میان حرم مطهر و شورای تامین هیچ اختلافی نیست
به دنبال انتشار یادداشتی با عنوان « آرامش و سکینه عمومی تنها واکسن شناخته شده برای مقابله با یک اپیدمی/معماری ایمانی حریم فاطمی سد پولادین مبارزه با اپیدمی کرونا» در کانال و پایگاه خبری آستان مقدس آستان مقدس برخی از شبهات و برداشتهای نادرست مطرح شده که مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس جوابیهای را صادر کرده است.
این مطلب فقط یک “یادداشت” و نظر شخصی نویسنده بوده و مطرح شدن این مطلب به عنوان “بیانیه” آستان مقدس در برخی از رسانهها کار نادرست و غیر اخلاقی است. البته با فرد خاطی که بدون هماهنگی های لازم “یادداشت” مذکور را بارگذاری کرده است برخورد خواهد شد.
محتوای این یادداشت برخلاف سیاستهای رسمی آستان مقدس کریمه اهلبیت(س) است چرا که میان آستان مقدس و شورای تامین استان قم در مناسبت های مختلف، همکاریهای بسیاری رقم خورده است.
مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه سلامالله علیها همانند دیگر مسئولان استان و کشور به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت و درمان به فکر سلامت زائران بوده و تاکنون نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار دادهاند.
ناگفته نماند که بارگاه مطهر حضرت معصومه سلامالله علیها سالهاست که پناهگاه مردم بوده و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و گرفتاران زیادی با توسل به ایشان دردها و مشکلات خود را رفع کردهاند.
🔷🔸💠🔸🔷
📎لینک بیانیه:
https://news.amfm.ir/?p=61013
@rozaneebefarda
یادداشت موهن #جماران در پاسخ به یادداشتی که بعنوان «بیانیه تولیت حرم» بازنشر شد!
از دمیدن بر دوگانه غلط #بهداشت_معنویت تا استخدام #ادبیات_هتاکانه!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
«جای امام خالی»
اول آنکه شیوع بیماری هیچ منافاتی با تقدس و قداست یک مکان ندارد. مگر حرم یک امام زاده یا یک معصوم ، از شخص آن بزرگوار قداست بیشتری دارد؟ در حالیکه شخص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها توسط یک ویروس یا میکروب بیمار شده و در قم درگذشته است. مگر کم بوده است که در تاریخ ، طاعون و وبا در شهرهای مذهبی به همان اندازه اماکن غیر مذهبی شیوع یافته است؟ پس اینکه کسی چنین بپندارد که حرم و یا مسجد نمی تواند محل شیوع بیماری باشد ناشی از اشتباه و نا آگاهی است.
نکته دوم آنکه چرا تولیت یک مرکز دینی باید در مقابل مصوبه «حکومت دینی» مقاومت کند؟ اگر امروز مثلا آمریکا یا سازمان بهداشت جهانی چنین خواسته ای را مطرح کرده بود، می شد در آن به دیده تردید نگریست و آن را ناشی از سوء نیت آنان و تلاش برای «تضعیف ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» دانست. ولی اکنون این شورای تأمین استان قم است که چنین خواسته ای را مطرح کرده است. این شورا متشکل از کسانی است که در جمهوری اسلامی در منصب مسئولیت هستند و همه از صدها فیلتر عقیدتی و سیاسی گذشته اند. اینکه به ناگاه تولیت حرم مطهر ، همه ایشان را به «عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» متهم کند ،فقط ناشی از بی سلیقگی و کمی بالاتر است. کافی بود تولیت حرم با حضور در شورای تأمین نظرات خود را مطرح می کرد و به سخنان آنها هم گوش می داد.
نکته سوم هم اینکه ، این نگاه که در مدیریت حرم قم حاکم است ، نمی تواند یک نگاه سنتی باشد. چراکه سنت یک روش عقلایی ولی غیر مطابق با ارزش های جدید است در حالیکه این بیانیه از کمترین میزان عقلانیت برخوردار نیست. و حتی نمی تواند یک عملکرد متحجرانه نامیده شود چون تحجر هم ایستادگی «بدون دلیل» بر روی روش های قدیمی است. در حالیکه اکنون صدها دلیل در مقابل این مبنا وجود دارد. این نگاه فقط ناشی از یک فهم غلط و لجاجت کور در مقابل بداهت های عقلانی است. این نگاه نه تنها روشی دینی و عقلانی نیست که با هر گونه توجیه فقهی و شرعی غیر منطبق است.
و نکته آخر اشاره به داستانی است که حاج سیاح در خاطرات خود از روزگار منحوس قاجاریه ارائه می دهد. او در باره انتشار وبا در ایران می نویسد:«سال (1282 ه.ش.) که صدارت با عینالدوله است و ایران بیچاره دچار گرانی غله چندین ساله میباشد، هنوز این بلا و بلاهای تعدیات حکام رفع نشده وباء در ایران ظاهر شد. شیوع این مرض اول در عتبات و عربستان بود، در کرمانشاه قرنطینه گذاشته شد، مأمورین و اطباء مواظب بودند که کسی مبتلا باین مرض عبور نکند. یک نفر از علماء معروف از نجف با جمعیت و طلاب زیادی بعزم مشهد حرکت کرده وارد کرمانشاه شد. اطباء و مأمورین خواستند ایشان را در قرنطینه نگاه داشته اطمینان از نبودن مریض پیدا کنند. ایشان گفتند: «قدوم حضرت آقا برکت و رحمت است، هر جا وارد شود بلا رفع میشود! نباید قرنطینه شوند.» مأمورین گفتند: «حضرت آقا و غیر ایشان از امثال ایشان در نجف و کربلا بودند پس چطور بلا وارد شد؟» همراهان آقا باین دلیل واضح با چماق جواب داده، طبیب و مأمورین را کتک سخت زدند. در ایران هم بخلاف حکم خدا بر اعمال و جنایات اهل عمامه مؤاخذه و مجازات نیست، بزور وارد کرمانشاه شدند وبا هم که همراه خود آورده بودند در کرمانشاه طلوع کرد و همان روز جمعی مبتلا شدند و بیست و سه نفر همان روز اول مردند. همراهان حضرت آقا متفرقاً بروجرد و اصفهان و همدان و سایر جاها رفتند و مردم که آن چماق را دیده بودند دیگر جلوگیری نکردند، وباء هم همراه ایشان بهرجا وارد شدند، نشر کرد.
دستهای با آقا بقم آمدند، قم مشتعل شد، بحضرت عبدالعظیم وارد شدند، در آنجا ظاهر شد. خواستند برای طهران جلوگیری کرده قرنطینه بگذارند در طهران هم طلوع کرد. با این کثافت و بیپرستاری و نبودن مریضخانه وباء بنای کشتار گذاشت، مردم دچار وحشت شدند، بزرگان و مقتدران بشمیران و سایر دهات و ییلاقات رفتند. کشتار اینطور بلاها غالباً در فقراء و بیچارگان میشود، تمام بلیات و صدمات همیشه بضعفاء متوجه است. (خاطرات حاج سیاح/ ص ۵٣۶)
واقعا جای امام خالی است که دین و دینداری را از نگاه غیر عاقلانه برخی وارهاند.
در عین حال می توان حدس زد که شاید این نوع مواجهه با واقعیت ناشی از ظاهر گرایی و تمایل به حفظ ویترین ولو به قیمت آسیب به جان و سلامتی مردم باشد؛ ممکن است برخی خیال کنند تعطیلی حرم ضعف در مقابل دشمن، مایه خوشحالی آنان یا به معنای «تعطیلی دست و شریعت»است! تصوری که گرچه غلط بودن آن بدیهی است اما هرچه باشد از آسیب احتمالی به سلامت مردم و بهانه دادن برای خرافی خواندن دین ضرر کمتری دارد.
متن کامل:
https://b2n.ir/951049
@rozaneebefarda
حاشیهای بر یادداشت موهن سایت جماران
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸سایت جماران وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام که مستقیما زیر نظر دفتر جناب آقای #حسن_مصطفوی(نواده امام) اداره میشود، معمولا در موضوعات داغ سیاسی و اجتماعی وارد میشود و از موضعی بالا، با ادبیاتی گاه تند و خشن و غیرمؤدبانه، به برخی مخالفان خود هجوم میبرد.
🔸عجیب آنکه برخی موضوعات مطرح شده در این رسانه، هیچ تناسبی با ماموریت مؤسسه تنظیم و نشر نداشته، استفاده از بودجه عمومی و بیت المال که با عنوان نشر آثار امام در اختیار آنان قرار گرفته، در امور غیرمرتبط، قطعا محل اشکال شرعی و حقوقی است. که امید است مجلس آتی، در ایام تخصیص بودجه، این موارد را لحاظ کند.
🔸در آخرین نمونه، جماران در یادداشت «جای امام خالی» به یادداشت سایت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها (که به غلط با عنوان «بیانیه تولیت حرم مطهر» بازنشر شده) پاسخ داده است.
در حاشیه این یادداشت موهن، نکاتی قابل ذکر است:
۱)بیانیه رسمی حرم مبنی بر #تکذیب یادداشتی که با عنوان بیانیه تولیت بازنشر شده بود، در چهارشنبه، ۷اسفند حدود ده شب در سایت و کانال رسمی آستان مقدسه قرار گرفت.
اما متولیان سایت جماران با بی توجهی به آن، و بدون لحاظ اصول اخلاقی و ضوابط حرفهای رسانهای، بعد از انتشار #تکذیبیه، علیرغم انتشار جوابیه موهن به #بیانیه_تکذیب_شده، از بازنشر تکذیبیه حرم مطهر، و #عذرخواهی بابت نسبت ناروا به تولیت محترم حرم، امتناع کردند!
این قبیل اقدامات، نشان از عدم حسن نیت تیم رسانهای جماران دارد که مانند یک ویروس، در میان #برجامیان_عاشق_آمریکا به اپیدمی تبدیل شده است!
هم اکنون یادداشت موهن جماران در سایر رسانهها و کانالهای برجامیان در حال بازنشر است!
۲)حتی اگر همه پیامهای مندرج در یادداشت موهن جماران از نظر محتوا قابل قبول و درست باشد، قطعا ادبیات آن به هیچ وجه قابل قبول نیست و در چارچوب اصول اخلاقی نمیگنجد.
خاصه آنکه که نویسنده مجهولالهویه یادداشت، از منظر امام خمینی و با سوءاستفاده از نام ایشان به اظهارنظر پرداخته است.
تیم رسانهای جماران و شخص تولیت مؤسسه تنظیم و نشر باید پاسخ دهند که در سیره امام خمینی کجا از چنین ادبیات موهنی استفاده شده که اکنون آنها به خود جرأت داده از موضع امام، چنین سخنانی را خطاب به یک عالم دینی مطرح سازند.
۳)در سلوک سیاسی امام خمینی، اظهارنظر بر اساس اخبار کذب، معنا ندارد و ایشان بدون اطمینان از صحت و سقم یک خبر، هرگز به اظهارنظر پیرامون آن مبادرت نمی فرمودند. چنانکه در ماجرای شهادت #آیت_الله_سعیدی، تا مدتها بعد از واقعه، به صرف عدم اطمینان از وقوع جنایت به دست عمال رژیم، از صدور پیام خودداری نمودند و بعد از وصول خبر از ایران مبنی بر اطمینان استاد مطهری از ماجرا(بعد از مشاهده پرونده و سایر قرائن قطعی)، به محکوم کردن این واقعه اقدام و از تعبیر شهادت استفاده فرمودند.
مگر جناب آقای حسن مصطفوی(خمینی) از خاطرات آقای #سیدمحمود_دعایی، بی خبرند که امام خمینی با نقد عملکرد وی در رادیو بغداد،او را از نسبت های ناروا حتی به خاندان پهلوی هم منع کرده بود؟!
آیا خبر ندارند که امام به دعایی تذکر داده بود که در فعالیت های رسانهای اش از #دروغ پرهیز کند؟!
۴) از کی تا حالا، روشنفکران غرب اندیش و خودباخته مانند #حاج_سیاح_محلاتی، به عنوان منبع معتبر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام قرار گرفته خدا می داند، اما جهت اطلاع عزیزان باید عرض شود امثال حاج سیاح در نزد حضرت امام هیچ وجاهتی نداشته اند و بلکه بالاتر، به عنوان تئوریزه کنندگان غرب زدگی و خودباختگی فرهنگی، همواره مورد ملامت و نکوهش شدید امام بوده اند.
از این گذشته، در خاطرات او و سایر غرب اندیشان، اهانت و دروغ پردازی علیه #روحانیت و #خرافه_پنداری آموزههای دینی، یک اصل حاکم شمرده میشود که بر تمام آثار آنان سایه افکنده و بعنوان مفروضه ثابت تلقی شده است.
۵) نسبت دادن ارتحال حضرت معصومه(س) به ویروس یا میکروب، اوج بی سوادی نویسنده، و از قبیل ورود در امور غیرتخصصی است. او بعد از چند قرن چگونه تشخیص داده که آن بانوی عالی مقام بر اثر ویروس از دنیا رفته اند؟!
اساسا مطرح کردن این امور شائبه برانگیز و خلاف آداب، چه وجهی دارد؟
۶)عدم برخورداری از کمترین میزان عقلانیت، فهم غلط و لجاجت های کور در مقابل بداهت های عقلی، نگاه غیرشرعی، نمونه ای از فحاشی به تولیت محترم است، که باید جبران شود.
۷) نقل جمله موهن و کینه ورزانه حاج سیاح که: «در ایران هم بخلاف حکم خدا، بر اعمال و #جنایات_اهل_عمامه، مواخذه و مجازات نیست» نشان از نوع نگاه نویسنده به روحانیت دارد که از همان دیدگاه دین ستیزانه غرب اندیشان خودباخته نشأت میگیرد.
۸)نتیجه تسلط اعضای #بیت_منتظری، در امور راهبردی مؤسسه تنظیم ونشر، این قبیل تولیدات رسانهای است!(فتأمل)
#ویروس_نفوذ
@rozaneebefarda