هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطرات عجیب روح الله حسنیان از حسینعلی منتظری
🔸وقتی به خاطر دعا نکردن به #منتظری #تهدید_به_مرگ شدم....
🔹وقتی که در سال 67 مقابل آقای منتظری مقاله نوشتم، دوستانم بر جانم ترسیدند...
🔻هیچ وقت آقای منتظری برای من [به عنوان رهبر آینده] جا نیفتاد!
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
ماجرای قائممقامی #منتظری و تناقضهایی که همیشه پابرجا ماند!
صفحه 1 از 2
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹قائم مقامی آقای منتظری، یکی از مهمترین تصمیمات سال 64 در روند سیاسی جمهوری اسلامی بود. انتخابی که به فرجام مورد نظر نرسید و به استعفای عزل گونه آقای منتظری ختم شد.
پس از تیتر یک روزنامه کیهان(با مدیریت ابراهیم یزدی) مبنی بر قائم مقامی آقای منتظری در آذر ماه 64 که توسط یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری بیان شده بود، بیت آقای منتظری و شخص وی مورد توجه و طمع بسیاری قرار گرفت.
🔹کسانی که آقای منتظری را پل پیروزی ها و کسب موقعیت های بعدی خود می دیدند. ارتباط نهضت آزادی ها با ایشان که از قبل از انقلاب وجود داشت، شدیدتر شد و جولان باند #مهدی_هاشمی و منافقین زخم خورده بیشتر. حاصل این همگرایی ها، انتقادات غیرمنصفانه و تند آقای منتظری در نامه هایش به امام(ره) در مورد اعدام سید مهدی هاشمی قاتل، جنگ و نهادهای انقلابی مانند سپاه شد.
می توان اوج این بی انصافی ها را در عوض شدن جای شهید و جلاد در تابستان 67 دید که در بیان آقای منتظری، «منافقینِ» بی منطق و تروریست اول انقلاب به «مجاهدینِ» با منطق و تفکر تبدیل شدند و اجرای حکم الهی در مورد آن ها، مورد طعن و نیش آقای منتظری قرار گرفت!
🔸آقای منتظری که خود روزی در کسوت نماز جمعه تهران و قم، راه نقلاب و امام(ره) را می ستایید، در ده فجر 67، تندترین انتقادات را به راه امام(ره) و سیاست های انقلاب و جنگ داشت؛ در حالی خود بعد از انقلاب اسلامی یکی از مسئولینی بود که بیشترین انتصابات و اختیارات را داشت!
توجه به چرایی و چگونگی این انتخاب و استعفا، یکی از عبرت های تاریخی انقلاب اسلامی می باشد.
به راستی چرا آقای منتظری به عنوان قائم مقام رهبری مشخص گشت؟ موضع امام خمینی(ره) در این زمینه چه بود؟
چرا حضرت امام(ره) تعریف و تمجیدی در این مورد این اقدام مجلس خبرگان نداشتند؟
آیا امام(ره) از ابتدا مخالف این انتخاب بودند؟
امام در شب نامه قبول استعفا(6/1/68) چه گفتند؟
چطور بیت آقای منتظری، مأمن لیبرال ها و منافقین گشت؟ چرا نامه های آقای منتظری به امام(ره)، سر از رادیو بیگانه درمی آورد؟
رابطه نهضتی آزادی و منافقین با بیت آقای منتظری چگونه بود؟ و پرسش های مهم دیگر که باید به دنبال پاسخ علمی برای آن بود.
🔸حقیقت آن است که دقت در عبارات نامه 6/1/68 امام(ره) نیز نشان از عدم صلاحیت و مشروعیت آقای منتظری برای رهبری نظام اسلامی دارد. اما مهمتر آنکه جریانی در سال 95 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، با انتشار فایل صوتی حمایت آقای منتظری از سازمان تروریستی منافقین، این مظلومیت تاریخی ملت ایران را نشانه رفت و به تعبیر رهبر انقلاب، به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد بود!
«توصیه می کنم به کسانی که اهل فکرند، اهل تأمل اند و راجع به دهه 60 قضاوت می کنند، جای شهید و جلاد عوض نشود! در دهه ی شصت، ملت ایران مظلوم واقع شد.»(رهبر معظم انقلاب، 14/3/96)
🔹تابستان داغ سال 60، تابستانی فراموش نشدنی است! تابستانی که غم شهادت یاران امام(ره) هنوز بر آن سنگینی می کند. ترور ناموفق آیت الله خامنه ای در ششم تیر، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر که به شهادت آیت الله بهشتی و جمع کثیری از مسئولان نظام اسلامی منجر شد، شهادت محمد علی رجایی و باهنر در هشتم شهریور، شهادت آیت الله قدوسی در چهاردهم شهریور، بخشی از کارنامه سازمان تروریستی منافقین در آن تابستان می باشد! جوانان سازمان که روزی خود در قالب سازمان چریکی به دنبال گسترش عدالت و مبارزه با ظلم بودند، در ابتدای دهه شصت، خود به نماد ظلم و مظلوم کشی تبدیل شدند و با انحصار طلبی متحجرانه در گرداب قدرت طلبی خود غرق شدند!
🔹کسانی که روزی در زندان های ساواک به مبارزات خود افتخار می کردند، روزی دیگر در لباس داعش وطنی درآمدند و در مقابل آرمان خود یعنی حکومت حق ایستادند!
نظام اسلامی امّا در مقابله با آن ها، محکم ایستاد و سازمان مجبور به پناهدگی به غرب و سپس عراق شد. برخی از آنان نیز در زندان، مورد لطف و بخشش قرار گرفتند. اما چه سود! که وقتی بوی قدرت را استشمام کردند، در زندان نیز به خیانت و همکاری تشکیلاتی با سازمان منافقین پرداختند!
🔸در این میان موضع آقای منتظری که دیگر عنوان قائم مقام رهبری را دارد، تعجب آفرین است. منافقین که در ابتدای انقلاب با تهدید آقای منتظری مواجه شده اند، دیگر مورد عنایت وی قرار گرفته و آقای منتظری در دفاع از آنان در مقابل حکم امام خمینی(ره) اعتراض می کند و اجرای حکم الهی را موجب لکه دار شدن نظامی اسلامی می داند!
لینک صفحه دوم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3835
@rozaneebefarda
ادامه👇🏽
هدایت شده از روزنه
ماجرای قائممقامی #منتظری و تناقضهایی که همیشه پابرجا ماند!
صفحه 2 از 2
🔹به راستی چرا آقای منتظری، به حمایت از منافقین در سال 67 پرداخت؟
مگر نه این بود که آقای منتظری سال های قبل، منافقین را به اعدام تهدید نموده بود؟
چه اتقاقی در بیت و اطرافیان آقای منتظری افتاده بود که امام خمینی در نامه 6/1/68 خود از آن گلایه نمود؟
در این میان نقش لیبرال ها چه بود؟ چرا عبارات و محتوای اعتراض آقای منتظری، همان عبارات و مفاد نامه نهضت آزادی ها به امام(ره) بود؟
🔸مرور تاریخ دهه شصت اثبات میکند که مسأله «تناقض نمایی» و «برخوردهای دوگانه»، یکی از مهمترین وجوه قابل بررسی در سیره سیاسی و عملی آقای منتظری است و از این رو، پاسخ بسیاری از پرسشهای پیشین را در همین رفتارهای متناقضنما باید جست.
🔹منتظری فقیهی است که روزی از ضرورت انتصاب رئیس جمهور توسط رهبری (نه انتخاب توسط مردم) و لزوم همسان بودن سلیقه سیاسی اوبا رهبری می نویسد و در مجلس خبرگان قانون اساسی، راه حل پرهیز از خطر استبداد و دیکتاتوری رئیس جمهوری را، شورای جمهوری می داند، روزی دیگر اختیارات مصوّب و قانونی ولی فقیه در قانون اساسی را زیاد و غیرعاقلانه توصیف می کند! و از لزوم واگذاری اختیارات رهبری به رئیس جمهور صحبت می کند.
🔹روزگاری در نجف آباد در کنار هواداران رژیم شاهنشاهی به دیدار نخست وزیر وقت(منوچهر اقبال) می رود و از او ستایش می کند! و روز دیگر در قم دنباله رو مبارزان نستوه در خط مبارزه با رژیم قرار می گیرد.
⚪️زمانی از ارسال سلاح به نقاط مختلف جهان که موجب برانگیختن حساسیت بین المللی علیه انقلاب اسلامی شده بود، حمایت می کرد، و زمانی دیگر خود را موافق صلح و مخالف کارهای خشونتآمیز نشان میداد.
🔸یک روز از عملکرد مهدی هاشمی قاتل تمام قد دفاع میکرد و روز دیگر، نظام اسلامی را متهم به تندروی در مجازات منافقین مینمود! روزی در نامه به امام، خواهانِ مجازاتِ سیدمهدی هاشمی بدون ملاحظه شخصِ او می شود، و روزِ دیگر همه توانِ خود را برای تبرئه او به کار می گیرد تا از اعدام او ممانعت کند.
🔹تا هنگامی که خود به عنوان قائم مقام رهبری شناخته می شد، ولایت مطلقه فقیه را ترویج می کرد؛ اما بعد از عزل و در سال های بعدی، نظارت فقیه و اقتدار حداقلی را مطرح می ساخت. از یک سو در زمان آیت اللّه العظمی بروجردی خود پرچمدار مبارزه با بهائیان بود، از دیگر سو برای فشار به نظام اسلامی و هم صدا با نهادهای بین المللی، به بهانه دفاع از حقوق شهروندیِ بهائیان فتوا صادر میکرد.
🔷از یک سو در نامه 7/1/68 ، خود را همچون سربازی فداکار، ملزم به اطاعت و اجرای دستورات امام می داند و از سوی دیگر در بیانی توهین آمیز به واقعیت های مطرح شده توسط امام عکس العمل نشان می دهد.
🔘خلاصه آن که حسینعلی منتظری ملغمهای بود از تناقضات فکری و رفتاری! این اعوجاع و تناقضنمایی ها در زندگانی پرماجرای آقای منتظری سریان داشت.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
@rozaneebefarda
رنجنامه آقایان روحانی.pdf
725.3K
💥رنجنامه آقایان سیدحمید روحانی، امام جمارانی و کروبی خطاب به آقای منتظری، یک هفته بعد از سخنرانی جنجالی و سیاه او در ۲۲بهمن ۶۷.
بازنشر به مناسبت سالگرد فوت آقای منتظری
#اختصاصی
@rozaneebefarda
رنجنامه حجت الاسلام جعفری گیلانی.pdf
681K
💥رنجنامه حجت الاسلام #جعفری_گیلانی خطاب به آقای منتظری
🔻بازنشر به مناسبت سالگرد فوت آقای منتظری
⭕️اشاره
در تاریخ 21/11/71 مصادف با چهاردهمین سالگرد انقلاب اسلامی، آقای منتظری سخنانی را در درس خارج خود مطرح نمود که حاکی از تقابل جدی و صریح وی با امام خمینی بود و مورد اعتراض گسترده عموم مردم و طلاب انقلابی قرار گرفت. این اعتراضات منجر به امضای طومارهایی شد که در آن مردم و روحانیون خواستار برخورد مقام های قضایی و امنیتی با آقای منتظری شده بودند. این وقایع در نهايت منجر به دخالت دادگاه ويژه روحانيت و بازرسی از بيت آقای منتظری و ضبط برخی اسناد و مدارک گردید.
آقای منتظری در واکنش به اين اقدام، در تايخ 10/2/72 بيانه شديداللحنی را عليه نظام اسلامی و برخی نهادهای انقلابی منتشر ساخت که گرچه ابتدا در محافل خصوصی دست به دست میشد و در اختيار افراد معدودی قرار داشت اما چند ماه بعد، از طریق رسانههای معاند مانند bbc انتشار عمومي یافت و آثار مخرّبی را برجای گذاشت.
حجت الإسلام والمسلمین محمد جعفری گیلانی عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به آقای منتظری، ضمن اعتراض به سخنان وی، حقایقی تاریخی مهمی را تبیین نمود. متن کامل این نامه تاریخی در فایل پیوستی آمده است.
#اختصاصی
@rozaneebefarda
رنجنامه سیداحمد خمینی.pdf
1.56M
💥متن کامل #رنجنامه #سیداحمد_خمینی خطاب به آقای منتظری.
🔹در تاریخ نهم اردیبهشت 1368مرحوم حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی در نامه ای مفصل خطاب به آقای منتظری، مطالب مهمی را بیان کرد که با عنوان «رنجنامه» منتشر گردید.
⭕️مرور بخشی از این متن تاریخی، انگیزه ای خواهد شد برای مطالعه متن کامل آن که به پیوست تقدیم شده است:
✅ از آنجا که در متن وقایع انقلاب خصوصاً در جزء جزء ماجرای حضرتعالی و برخورد گرم و صمیمانه حضرت امام با شما و تلاش معظمله برای نجاتتان از چنگال توطئهگران و نفوذیها بودم، فکر کردم اگر حقایق را بازگو نکنم به اسلام و انقلاب و امام و مردم خیانت کردهام.
✅ چه بسا نسل معاصر و آیندگان براساس ناآگاهی تصور کنند که جنابعالی را یکشبه و بدون مقدمه کنار گذاشتهاند در حالیکه به هیچوجه اینگونه نبوده است.
✅ ذکر این نکته در بیان تلخی حادثه کافی است که حضرت امام روحی فداه پس از کنار گذاشتن شما ظرف چند ساعت چندین بار گریستند و بارها فرمودند که لحظهای از آقای منتظری غافل نیستم ولی چه کنم که مصلحت نظام ایجاب میکرد که ایشان کنار بروند...
✅ در خاتمه من تأکید میکنم که هرگز منظورم از این نامه این نیست که خدای ناکرده بگویم جنابعالی تفکر و خط منافقین و لیبرالها را پذیرفتهاید بلکه غرضم این است که ثابت شود جریان توطئهگر طیف مهدی هاشمی با القائات خود، شما را وادار به مواضعی کردهاند که بعضی از گفتههای شما چیزی جز خواست دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام نبود.
#اختصاصی
@rozaneebefarda
ماجرای اهانت به ساحت مقدس رهبری و انتظارات بایسته از علمای قم، خصوصا #جامعه_مدرسین
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⭕️یکی از محورهای اساسی در سیاه نمایی مخالفان انقلاب اسلامی، زیر سؤال بردن شخص مقام معظم رهبری و متوجه کردن مسئولیت همه امور خرد و کلان به شخص ایشان است.
🔹این خط رسانه ای و سیاسی مشکوک و عنادآلود، گاه از سوی عناصر اصلاح طلب نشان دار مانند #موسوی_خوئینی_ها در قالب نامه سرگشاده مطرح می شود، وقتی دیگر در #نامه_هتاکانه #احمدی_نژادی_ها و #عدالتخواهان_عرفی نمود می یابد و اخیرا در قالب انتشار #ویدئوی_موهن یکی از روحانیان که پیش از #فتنه88 با ارادت به نظام و رهبری اشتهار داشت و اکنون به عنوان یکی از علاقمندان دوآتشه آقای #هاشمی_رفسنجانی شناخته می شود، به اوج خود می رسد.
🔹خط #تهاجم_مستقیم علیه #ولی_فقیه در زمان امام نیز سابقه داشت و در دوران رهبری آقا نیز امتداد یافت؛ نماد اهانت به ولایت در دهه شصت، اولا آقای #منتظری بود که علیرغم صبوری مثال زدنی امام، نهایتا به انتحار او در سخنرانی 22 بهمن 67 و نهایتا نامه شش فروردین 68 امام مبنی بر عزل وی، منجر شد.
نمونه مهم دیگر، #شیخ_علی_تهرانی بود که به منافقین و صدام پیوست و در آغوش آنها امام عزیز و شهدا و نظام را هتاکانه زیر سؤال میبرد.
در دوران رهبری آیت الله العطمی خامنه ای نیز هتاکی های منتظری ادامه یافت؛خصوصا در سال 71 و بار دیگر در سال76(13رجب) به اوج خود رسید.
🔻نمونه دیگر #آذری_قمی بود که البته در اواخر عمرش با نگارش توبه نامه خصوصی به آقا، تلاش کرد گذشته را جبران کند.
مواضع خلاف ادب و هتاکانه آقای #طاهری_اصفهانی نیز در همین طراز قابل تحلیل است که اجتماع اعتراضی عظیم اصفهانیها و پاسخ مکتوب شخص رهبری به ایشان را در پی داشت.
🔻گذشته از رهبری، هتاکی به برخی شخصیت های برجسته انقلابی حوزه مانند #علامه_مصباح در دوره اصلاحات و سخنرانی موهن آغاجری در همدان در زیر سؤال بردن روحانیت و مرجعیت نیز در همین طراز قابل بررسی است.
#نامه_بدون_سلام_و_والسلام و #تند آقای #هاشمی به مقام معظم رهبری در کوران #فتنه۸۸ که پیش از آنکه توسط رهبر ملاحظه شود، بطور عمومی انتشار یافت و آتش فتنه را شعله ور کرد، نیز نامتعارف و از آنجا که پیکان توجهات را متوجه شخص رهبری می کرد، اجحاف آشکار به ایشان بود.
مواضع هتاکانه فرزند #بیت_شیرازی علیه رهبری و #دفاع_مقدس نیز بسیار تاسف برانگیز بود اما مع الاسف برخورد متناسبی با آن صورت نگرفت و فرقه تشیع لندنی با دروغ پردازی رسانه ای در ایران و خارج از ایران(خصوصا عراق)، مانع از مواجهه قانونی با آن شدند و شوربختانه در سطح حوزه نیز مواجهه محکمی با این اقدام موهن صورت نگرفت.
اخیرا همین خط در قالب انتشار یک ویدیوی موهن توسط آقای #امجد و علیه شخص رهبری پی گرفته شده است.
مطالعه عملکرد حوزویان در مواجهه با اقدامات موهن در موارد پیشین، به عنوان تجربه تاریخی حوزویان در پیش چشم ماست؛ طبیعی است اگر برخورد متناسب و همه جانبه و محکم با این پدیده شوم صورت نگیرد، زودا که این ویروس خطرناک و این سونامی سیاه، همه گیر شود و آثار مخرب و جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.
مسئله ولایت فقیه به عنوان مهم ترین سرمایه معنوی حوزه های علمیه و بزرگترین سرمایه سیاسی در نظام سیاسی ایران، موضوعی نیست که #تساهل و #تسامح در مورد هتاکی بی وجه و ظالمانه نسبت به آن قابل پذیرش باشد. به راستی اگر چنین ادبیاتی در مورد برخی دیگر از حضرات به کار می رفت، چه غوغایی به پا می کردند؟ یادمان نمی رود ماجرای نامه ناصحانه و انتشار فایل مواضع یک جلسه خصوصی را که موجب شد طیف زیادی از آقایان علیه آن به موضع گیری بپردازند! حال ما را چه شده است؟ معنای این #سکوت_سهمگین چیست؟
انتظار آن است که بزرگان و علمای معظم حوزه علمیه قم در چنین مواقعی پیش از هر قشر دیگری راسا وارد میدان شوند، سینه سپر کنند و از آبروی مقام عظمای ولایت که عصاره آبروی علمای شیعه است، به نحو جانانه دفاع نمایند.
در فقره اخیر انتظار می رود حوزه علمیه قم به پیشگامی و پرچمداری #جامعه_مدرسین، وارد میدان شوند و از حریم ولایت به عنوان علمدار تشیع و جهان اسلام، دفاع نمایند.
این انتظار نافی تکلیف سایر طبقات حوزویان و متدینان و نخبگان و اهالی رسانه نیست اما واقعیت آن است که کارهای فرمی و رسانه ای صرف در مقابله با این سطح از اهانت ها که متاسفانه به نحو سریالی در حال وقوع است، به هیچ وجه کافی نیست و اگر در این مسئله تسامح شود، پیام بسیار بدی به دشمنان تشیع و جهان اسلام و نظام اسلامی صادر خواهد کرد.
امید است منتخبین جدید هیئت رئیسه جامعه مدرسین، به عنوان علمدار دفاع از ولایت و مرجعیت وارد میدان شوند.
طبعا بدنه و بزرگان حوزه مقدسه نیز چون همیشه حامی و همراه مدافعان ولایت بوده و خواهند بود.
رونوشت به: جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم
@rozaneebefarda
May 11
نویسندگان ضدارزشی چرا تجلیل میشوند؟!
نقدی بر انتشار کتاب ضد «اسلام سیاسی» توسط پژوهشکده امام خمینی/ نویسنده مخالف حکومت دینی پژوهشگر برگزیده «پژوهشگاه علوم انسانی» شد
[صفحه ۱ از ۲]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
این نوع نظریهپردازی برای «براندازی نرم»، دور از صحنه منازعات سیاسی و در قالب و بسته بندی «علمی» صورت می گیرد، به صورت خزنده و چراغخاموش در حال پیشروی است.
سرویس سیاست مشرق- تابستان امسال، کتابی با عنوان «تکاپو برای آزادی» به قلم «علیرضا ملایی توانی» توسط انتشارات پژوهشکده امام خمینی(ره) منتشر شد. این کتاب با نگاهی تقدیسگرانه به نهضت مشروطیت ایران می پردازد و کاملا منطبق با تفکرات روشنفکران سکولار و لاییکی است که به طور خاص در دوران پهلوی از دودمان قاجار یک جرثومه فاسد ترسیم می کردند و تجربه مشروطه را یک حماسه بزرگ در راستای انقلاب فرانسه و سایر انقلابهای اومانیستی غربی، برای رساندن انسان ایرانی به «آزادی» می دانستند.
در این روایت تاریخی، که تحت اثر تاریخنگاری دوران پهلوی و دیدگاه ضدقاجار آن، تبدیل به روایت غالب حتی تا به امروز(حتی در کتب درسی جمهوری اسلامی) شد، هیچ اشارهای به لاییک و ضددین بودن چهرههای کلیدی و پیشران مشروطه همچون آقاخان کرمانی، فتحعلی آخوندزاده، میرزا حسین خان سپهسالار، میرزا ملکم، سیدحسن تقیزاده و امثال اینها نمی شود و این که همین تفکر و مشی ضددین عاقبت منجر به اعدام روحانی بزرگ و فرزانه، شیخ فضل الله نوری توسط مشروطهخواهان شد. و فساد و هرج و مرج برآمده توسط نحلههای ضددین و ضدقانون در مشروطه راه را برای دیکتاتوری رضاخان میرپنج هموار ساخت. حتی مرحوم آخوند خراسانی که در مقاطع نخست، از حامیان جنبش مشروطه بود، بعدتر که نفاق سردمداران اصلی مشروطه درباره دین و مملکت آشکار شد و کشور به ورطه هرج و مرج و آشوب افتاد، چندین بار از حمایت اولیه خود از آن جنبش ابراز پشیمانی کرد.
در پژوهشهای تاریخی جدید، به ویژه تحقیق بسیار مهم و دقیق سیدمقداد نبوی در کتاب «تاریخ مکتوم»، نقش جریانهای وابسته به فرقه بابیت و بهاییت در مشروطه روشنتر شده است. بر اساس مدارک و اسناد متقن در کتاب «تاریخ مکتوم»، محفلی چند ده نفره از بابی ازلیهای نهانروش و پنهانکار، در انجمنی موسوم به انجمن باغ سلیمانخان میکده، طراحی و ایدهپردازی اصلی جنبش مشروطه را بر عهده داشتند و هدف اصلی آنان براندازی حکومت قاجار (به عنوان یک پادشاهی شیعه و حامی تشیع) برای برپایی حکومت بابی بوده است. حتی میرزا رضا کرمانی، قاتل ناصرالدین شاه هم جزو حلقه بابیهای مقیم استانبول بود و خطیبان و سخنرانان اصلی مشروطه چون ملکالمتکلمین و سیدجمال واعظ، که از قضاء لباس روحانیت هم به تن می کردند، بابی ازلی بودند.
حجتالاسلام دکتر داوود مهدویزادگان، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی، در نقد تفصیلی که بر این کتاب در روزنامه فرهیختگان نگاشت، صراحتا مولف کتاب «تکاپو برای آزادی» را یکی از «تقی زاده»های جدید خواند. اشاره مهدویزادگان به سخنان رهبر انقلاب در روز اول فرودین 98 بود که فرمودند:
" در داخل متأسّفانه بعضیها غرب را بَزک میکنند، بدیهای غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهرالصّلاح - مثل فرانسه، مثل انگلیس، مثل دیگران - در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ مطبوعاتچیها بینشان هست، رسانهایها بینشان هست؛ مثل تقیزاده. در دورهی طاغوت، آدمی مثل تقیزاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقیزادههای جدید از این حرفها میزنند."
مهدویزادگان مولف این کتاب را توجیهگر و مدافع جریان تندرو، آنارشسیست و ضدروحانیت جنبش مشروطه به سردمداری حسن تقی زاده و سید رضا مساوات و امثال آنها می داند که برای رسیدن به مفهوم انتزاعی و اومانیستی از «آزادی»، حتی برای دیکتاتوری رضاخانی هم استدلال می تراشد!
@rozaneebefarda
ادامه👇
نویسندگان ضدارزشی چرا تجلیل میشوند؟!
[صفحه ۲ از ۲]
حال کتاب «تکاپو برای آزادی»، با این نگاه تقدیسگرانه نسبت به مشروطه و نگاه تلویحی ضد اسلامی سیاسی خود(که از نظر نویسنده، از مهمترین موانع تحقق پروژه مشروطه بود)، توسط پژوهشکده امام خمینی(ره) منتشر شده است! پژوهشکده امام خمینی، که در واقع توسط محفلی از اطرافیان سیدمهدی هاشمی معدوم و مرحوم منتظری(در راس آنها شیخ عباسعلی روحانی) اداره می شود، مجموعهای تحت مدیریت تولیت حرم حضرت امام و سیدحسن خمینی است. از لحاظ تفکر حاکم بر این مرکز آموزشی، باید گفت که تندترین و افراطیترین نگاهها نسبت به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در این مجموعه حاکم است و در مرحله گزینش برای دوره ارشد و دکتری، ابراز کوچکترین علقه به نظام و رهبری، عمدتا موجب رد تقاضای پذیرش از سوی هیات مدیره این مجموعه می گردد!
گفتنی است، وبسایت «پرتال امام خمینی»، پرتال اصلی #موسسه_حفظ_و_نشر_آثار_امام(زیر نظر حسن خمینی) در توضیحی که درباره این کتاب نوشته، آورده است:
" آزادی، بزرگترین آرمان و خواسته ملی مردم ایران در ۱۵۰ سال اخیر است. این اندیشه که با انگیزة مهار خودکامگیها و حرکت در افق مدرن آغاز شد، شامل دو مرحله دشوار بود: نخست، از هم گسستن رابطة خودساختة خودکامگان با آسمان به عنوان نمایندگان خدا در حکمرانی بر زمین و دوم، همراهی طبقههای گوناگون جامعه با نخبگان آزادیخواه ایرانی. تاکنون به استثنای چند بهار کوتاه، تغییر مناسبات خودکامانه نه با شیوة انقلابی و نه به شیوة اصلاحی، ممکن نشده است؛ لذا، میتوان تکاپو برای آزادی و نهادینه کردن آرمانهای آزادیخواهانه را پیچیدهترین، دشوارترین و پرهزینهترین مسألة ۱۵۰ سال اخیر ایران دانست.
نقشآفرینی طیفی از روشنفکران آگاه، پرنفوذ و مستقل از حاکمیت در طرح آرمانی برای آینده کشور و مشارکت فعال جمعی از روحانیون آزادیخواه، وجه ممیزة جامعه روزگار مشروطه به شمار میرود. از آن پس به علت سرکوبهای ساختاری نظامهای استبدادگر، به استثنای چند بهار کوتاه، نه خبری از انسجام گستردة روشنفکران منتقد و ایدهپرداز و نه اپوزیسیون نیرومند دموکراسیخواه بود و نه حتی ائتلاف آنها با روحانیون آزاداندیش شکل گرفت. امروزه، نقش انتقادی و آزادیخواهانة روحانیت به علت دستیابی به قدرت سیاسی کمرنگ شده است و منتقدان آزادیخواه نیز نمیتوانند برای تغییرات اصلاحی گسترده و اثربخش، ائتلافی فراگیر شکل دهند تا گرههای کور و پیچیدة مسیر آزادیخواهی را بگشایند."
به عقیده نویسنده تکاپو، مشروطیت تا واپسین سالهای سلطنت پهلوی، پابرجا بود و خطای پهلویها در پایمال کردن اصول مشروطه و خطای ایدئولوگهای دهه 1340 و 1350 موجب تبدیل گفتمان دموکراسیخواهی به حاکمیت دینی شد و از اینجهت، چنین خطایی نابخشودنی است! یعنی نویسنده ابایی از این ندارد که همصدا با تبلیغات چهلساله سلطنتطلبان خارجنشین که انقلاب 57 را محصول خیانت «روشنفکران» و اتحاد آنان با روحانیت می دانند، انقلاب «اسلامی» را یک خطای نابخشودنی از سوی «ایدئولوگهای دهه 40 و 50» بداند. کتابی که سرتاسر آن نقد حضور دین در سیاست و تخطئه «اسلام سیاسی»(به عنوان میراث بزرگ حضرت امام) و تقدیس سکولاریزم و روشنفکران لائیک عصر مشروطه است، توسط موسسه منسوب به حضرت امام منتشر شده است.
اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. اخیرا، اسامی پژوهشگران نمونه و برگزیده سال 99-98 «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی»(یکی از مراکز آموزش عالی اختصاصی حوزه علوم انسانی زیرمجموعه وزارت علوم)، علیرضا ملایی توانی را به واسطه انتشار همین کتاب، عنوان یکی از سه پژوهشگر برتر خود برگزیده است!
لازم به ذکر است که پروژه «مشروطهخواهی»، به عنوان بدیل «ولایت فقیه»، از سالها پیش و از همان دوران اصلاحات، پروژهای بود که توسط هسته رادیکال اصلاحات، که آنان را باید «محفل امنیتی» اصلاحات نامید، دنبال می شده و امروز هم با شدت و حدت بیشتری، توسط امثال حجاریان، تاجزاده، علویتبار، نادر صدیقی، محمدرضا تاجیک و...در محافل درونی جریان اصلاحات (به ویژه برای تغذیه فکری کادرهای جوان این طیف) شرح و بسط می شود.
مرحوم #داوود_فیرحی هم یکی از نظریهپردازان همین پروژه مشروطهخواهی در قالب بدیل «اسلام سیاسی» (به عنوان میراث حضرت امام و چارچوب ایدئولوژیک نظام) بود. حال به نظر میرسد که بازوهای همین «محفل امنیتی» در وزارت علوم و مراکز دانشگاهی، با انتشار این متون و برجستهنمایی و چهرهسازی از امثال «ملایی توانی»، به دنبال گسترش بسط و نفوذ همین ایدههای «براندازانه» در فضای دانشگاهی کشور هستند. متاسفانه چون این نوع نظریهپردازی برای «براندازی نرم»، دور از صحنه منازعات سیاسی جلوی چشم و در قالب و بسته بندی «علمی» صورت می گیرد، به صورت خزنده و چراغخاموش در حال پیشروی است.
⭕️متن کامل اینجا👇
mshrgh.ir/1156634
@rozaneebefarda
30.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید|| فیلم کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی بهمناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلاماللهعلیها و روز پرستار. ۹۹/۹/۳۰
@rozaneebefarda
روزنه
ماجرای اهانت به ساحت مقدس رهبری و انتظارات بایسته از علمای قم، خصوصا #جامعه_مدرسین اختصاصی @rozane
💥فوری
بیانیه صریح #جامعه_مدرسین علیه هتک حرمت اخیر نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمالله الرحمن الرحیم
#بدزبانیها و #سخنان_موهن یکی از خودباختگان ساده لوح که چندی است در برخی رسانههای مجازی منتشرشده، چیزی جز خاکپاشی بر آفتاب نیست.
دشمنان برای ضربه زدن بهنظام اسلامی به جایگاه حیاتی و پراهمیت ولایت پی بردهاند و در تلاشی نامبارک میکوشند #هجمهها و #شبهات_شیطانی خود را با تیرهایی مسموم به سمت ولایت پرتاب کنند.
در این میان فردی جاهل و حیران غفلت زده، خود را هیزم آتش دشمن کرده و کشتزار اعمال سابق خود را نیز به آتش کشیده است. تا جایی که در دفاع از یک مهره اصلی دشمن متخاصم و سرویس جاسوسی در جنگ اطلاعاتی و تروریستی رسانهای تمام قد وارد میدان شده و چون خوارج برای ولی و امام جامعه خط و نشان میکشد.
فساد روح و قلب مریض دشمنان ولایت در هرزگی زبان آنان آشکار است و شیطان بر عمق وجود آنان چنان تیری زده است که چشمانشان قادر بر دیدن راه و صلاح نیست.
آنان که در فضای غبارآلود #فتنه88 در کشتزار خود بذر انحراف از حقیقت پاشيدند و بر آن هرز آبهای متعفن را جاری ساختند امروز سقوط و بدبختی خود را درو میکنند.
این اباطیل از کسانی که در فتنه، سرگردان و حيران شده بودند و حيله شيطان، آنان را ربوده بود عجیب و بعید نیست و مهر تأییدی بر این حقیقت است که دوری از ولایت، غوطه خوردن در جهالت را به همراه خواهد آورد.
فقیهی آگاه با روحی بلند و نفسی مزکی سالهاست با ترویج معارف اسلام ناب، جبهه استکبار را ذلیل و منزوی کرده است و عمق نفوذ #اندیشه_انقلاب_اسلامی را تا پشت مرزهای جبهه کفر هدایت کرده است.
این #قافلهسالار و راهبر امین هم در نگاه مؤمنین و مستضعفان جهان و هم در نگاه دشمنان بهعنوان مقتدرترین مدیر و سیاستمدارترین فقیه شناخته شده است و تدبیرها و هدایتهایش تحلیلگران جهانی را مدهوش و متعجب کرده است. تدبیرهایی که سنگینترین توطئهها را خنثی و عمیقترین فتنهها را ناکام گذاشته است. چه نادان و شب زدهاند کسانی که چشم خود را بر این حقایق تابناک میبندند و زبان خود را به جسارت میآلایند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام میدارد؛ پیوند عمیق مردم و امت امام شناس محکمتر از آن است که این سبکمغزیها ضربه به آن وارد کند و ولایت، نقطه وفاق و کانون وحدت ملت مسلمان ایران است.
خویشتنداریها در مقابل كلام درشت و لغزشهای فراوان برخی از نفسهای ناپاک، نشان از سعهصدر مؤمنین دارد و مجالی برای بازگشت و حقشناسی است.
امید داریم خداوند عبرتهای روزگار و كيفرهاى پيش رويش را بر ولی نشناسان آشكار كند و تقوا، آنان را از درافتادن در اشتباهات و لغزش در پرتگاهها مانع گردد.
ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
🔶پی نوشت
یادداشت مرتبط روزنه در تبارشناسی تاریخی هتک حرمت معدود حوزویان بدزبان، نسبت به امام و رهبری را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/6463
@rozaneebefarda
💥بشارت مهم آیتالله العظمی بهجت به مقام معظم رهبری در ابتدای رهبری
⭕️حجت الاسلام علی بهجت میگوید:
🔻مرحوم پدرم با رهبر انقلاب مدظلهالعالی بسیار صمیمی بودند و مراقب ایشان بودند. در ابتدای رهبریِ ایشان فرموده بودند:
«من متعهدم که اگر به موازینی که نسبت به آن مستحضرید، عمل کنید، شما را تنها نگذارند.»
🔴تعهد معنوی کرده بودند و دائماً هم مراقبت میکردند.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
@bahjat_ir
@rozaneebefarda
شباهت رویکرد و استراتژی #سیدمهدی_قاتل و #دولت_برجامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
سیدمهدی هاشمی (که پیش از انقلاب توسط امام بعنوان #سیدمهدی_قاتل خطاب شده بود) برادر داماد آقای حسینعلی منتظری در توجیه و توضیح ارتباطش با ساواک از رویکرد و به اصطلاح حربهای رونمایی کرده که برای اینکه موجب #حساسیت آنان نشود، بخشی از مطالبات و درخواستهای آنان را انجام میدادیم.
🔻 در اعترافات او اینگونه آمده: «به تصور خام خودم فکر میکردم نشان دادن نرمش میتواند حساسیت را کم کند...» (بنبست/ اداره کل اطلاعات اصفهان/ ج3/ص17)
🔻او در جایی دیگر به همین #خیال_خام اشاره کرده و میگوید:
« در رابطه با همان تصور خامی که از برخورد با ساواک داشتیم، به بعضی از دوستان محلی سفارش کردم بروند عضو حزب رستاخیز شوند و روزنامه رستاخیز را در محل توزیع میکردند. (بنبست/ج1/ص117)
🔹امروز #دولت_برجام وقتی به توجیه اقدامات خودسرانه خود و تضعیف نظام اسلامی در مذاکره با استکبار جهانی میپردازد، از همین رویکرد بهره میبرد. این رویکردها با عباراتی همچون «#بستن_راه_بهانه_برای_دشمن» رخنمایی کرده و لابد تنها راه جلب اعتماد و بستن راه بهانه هم تعطیلی هستهای و موشکی و نقاط قوت حکومت اسلامی است رجائا لإعتمادِ الأعداء...
@bahaneee
@rozaneebefarda
فاصله گذاری بین #جامعه_مدرسین و #جریان_انقلابی؛ فاز جدید #عملیات_روانی #برجامیان
#محمد_مهاجری از مدیران ارشد رسانه دولتی #خبرآنلاین، چه می خواهد و چه میگوید؟!
🔶حاشیه روزنه
پیروان #مکتب_نیاوران که از آنان بعنوان #خرده_جریان_اعتدال یاد میشود بعد از ناامیدی از #نفوذ در نهاد اصیل جامعه مدرسین، اکنون به دنبال #دوگانهسازی_کاذب بین هیئت رئیسه جدید این مجموعه و جریان انقلابی هستند.
مسئلهای که باید هم توسط جامعه و هم جریان انقلابی مورد توجه ویژه قرار گیرد تا انشالله کید جریان غربگرا به خودشان بازگردد.
مواجهه عملی و عمیق با طراحی های پیچیده تیم عملیات روانی برجامیان تنها با ارتباط وثیق و موثر و احترام و همکاری متقابل جامعه مدرسین و جریان انقلابی ممکن است؛ امری که در توصیه ماندگار امام خمینی به طرفین نیز آمده است.
خبرآنلاین از رسانههای نزدیک به آقای #علی_لاریجانی است و جالب است با وجود برخی عناصر عضو موتلفه(از احزاب اصولگرا) در جمع مدیران ارشد این رسانه، محمد مهاجری، در این گفتگو از #مرگ_اصولگرایی سخن گفته و در عین حال تلاش کرده ریاست محترم جدید شورای عالی جامعه مدرسین را شخصی اعتدالی معرفی کند!
@rozaneebefarda
بیانیه آیتالله عبدالخالق عبداللهی(از اساتید اخلاق) در محکومیت هتک حرمت مقام معظم رهبری و تشکر از طلاب انقلابی
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا، وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِه وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَكْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَةٍ مِنْكَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِيَةٍ مِنْكَ تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
طلاب، فضلا؛ اساتید و #علمای_انقلابی و ولایی حوزه های علمیه و امت انقلابی استان کرمانشاه
سلام علیکم
خبر اقدام انقلابی شما را شنیدم، تجمع و موضع گیری به موقع و سریع شما در دفاع از ولایت؛ رکن رکین نظام اسلامی و اعلام برائت و انزجار از جاهل و فریب خورده ای که با هتاکی و لجن پراکنی، دشمنان قسم خورده را شادمان ساخته و قلوب مؤمنین را به درد آورده است، نشانه هوشیاری روحانیت و استحکام پیوند میان امام و سربازان ولایت است. یا لیت کنت معکم.
همه باید بدانیم این نظام اسلامی و جامعه ولایی آسان بدست نیامده است، نعمت بزرگ ولایت و حکومت اسلامی که خداوند در این دوران به ما عطا نموده است، حاصل مجاهدت فضلا و علمای بسیاری در طول تاریخ شیعه است، چه عالمان و مجاهدانی که سربریده شدند، چه خونها که در راه اسلام ریخته شد، چه جوانان بسیاری که از همه چیز خود گذشتند و جان خود را تقدیم آستان ولایت و نظام اسلامی نمودند و با خون خود این شجره طیبه را آبیاری نموده و استحکام بخشیدند.
دشمنان و جاهلان و فریب خوردگان بدانند که ما سربازان ولایت و رهبری آماده ایم جان ناقابل خود را در حمایت از ولی فقیه زمان و نظام اسلامی هدیه نماییم اما سکوت نخواهیم کرد تا در لباس روحانیت و با ادعای ایمان و اخلاق و معرفت، بر چهره ولایت پنجه کشیده و هتاکی و جسارت نمایند.
همچنین بر خود لازم می دانم از نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، حضرت آیت الله علماء زیدعزه که با حضور و سخنرانی خود در این اقدام انقلابی مشارکت نمودند تشکر نمایم.
از درگاه ذات احدیت ملتمسانه درخواست می نمایم سختی های این ایام را به فرج مولا و مقتدایمان حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف منتهی نماید و ولایت رهبری عزیزمان آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته را تا ظهور حضرتش پایدار و مستدام بدارد.
ملتمس دعا
عبدالخالق عبداللهی
@rozaneebefarda
سال آخر دولتها و توهم جاودانگی در قدرت!
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حسن روحانی امروز در طی سخنانی که به هیچ وجه دور از انتظار از او نبود، مسئله #رفراندوم و #تغییر_قانون_اساسی را مطرح کرده است.
اگرچه بازنگری در قانون اساسی امر عجیبی نیست و در عصر جمهوری اسلامی نیز مسبوق به سابقه است اما مطرح کردن آن در این شرایط و آنهم توسط رئیس جمهوری که به قانون گریزی شناخته می شود و حتی حاضر نیست قانون عادی را ابلاغ و اجرا کند و بعد از اجبار به آن نیز بر اجرلی آن با تفسیر جناحی و سیاسی دولت تصریح دارد، حتما صلاحیت و شانیت طرح چنین موضوعاتی را در سطح حقوق اساسی نخواهد داشت.
با سخنان امروز روحانی مشخص شد که خط تضعیف مقام معظم رهبری که به بطور همزمان توسط رسانههای معاند خارجی و دنباله غربگرای داخلی آنها کلید زده شده بود، زمینه و مقدمه طرح موضوعاتی چون تغییر قانون اساسی بوده است.
تمایل افراطی به ماندگاری خارج از قانون در راس قدرت، یکی از شاخصه های اصلی خرده جریان اعتدال است که سالها قبل از این، در سال پایانی دولت آقای هاشمی و با مطرح کردن مسئله #ریاست_جمهوری_مادام_العمر وی در مجلس و سایر محافل سیاسی، نمونه آن را شاهد بوده ایم.
مجلس پنجم که با نقش آفرینی ویژه #حزب_دولتی_کارگزاران و مدیریت پشت پرده #محمد_هاشمی با غلبه نسبی عناصر نزدیک به آقای هاشمی تشکیل شده بود، کانون اصلی طرح موضوع مادام العمر شدن ریاست جمهوری هاشمی بود که افرادی نظیر #مهاجرانی(معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور) نیز پرچمدار آن بودند.
⭕️حسن روحانی نایب رئیس وقت مجلس پنجم نیز به عنوان یکی از حامیان جدی مادام العمر کردن ریاست جمهوری هاشمی، در ۲۹ شهریورماه ۷۵ در جمع مردم سرخه سمنان گفت:
«قانون اساسی #نوکر_نظام است و ارزش قانون اساسی آرای مردم است... انسان های استثنایی و شایسته در قالب قانون نمیگنجند!»
این مسئله با طرح #لوایح_دوقلو در دوران اصلاحات به نحو دیگری پیگیری شد و اکنون روحانی در آخرین ماه های وداع با کرسی قدرت، و با کارنامه ای به شدت ضعیف و غیرقابل دفاع، با حرف های ظاهرفریب تلاش دارد خاطره آن سالها و سودای جاودانگی در قدرت را زنده نگاه دارد!
بازخوانی مواجهه دقیق و محکم مقام معظم رهبری، نخبگان سیاسی/دینی و نیز عموم مردم با زیرپا گذاردن حریم قانون توسط لیبرال های وطنی، چراغ راه تقابل با زیاده خواهان فعلی و شب زدگان اعتدالی است.
🔻زمینه های تاریخی مسئله مادام العمری ریاست جمهوری را در یادداشت ذیل بخوانید؛
https://yun.ir/wlk8k3
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥مهم
ژورنالیست ها از جان حوزه چه میخواهند؟
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
💠ژورنالیسم حیات خود را در حل نشدن #مساله میداند. ژورنالیست ها از #فهم درست مساله بیزارند. چرا که فهم درست مساله مقدمه حل آسان مساله است.
#ماموریت ژورنالیسم مشغول کردن انسانها به حل مسایل ساختگی است. ژورنالیست ها با نقاب مسوولیت به انجام ماموریت خود مشغولند.
💠ژورنالیست ها از مشغول کردن آدمها به مسائلی که ساخته دست آنهاست لذت میبرند. ژورنالیسم نوعی #سادیسم نیز هست دیگر آزاری با مسائلی که واقعا مساله نیستند.
#اولوا_الابصار ژورنالیسم را می شناسند و به ژورنالیست ها همان گونه مینگرند که لایقند. شأن بزرگان برتر از ژورنالیسم است.
تنها #افراد_میان_مایه اند که از بودن در کنار ژورنالیست ها خوشحالند. ظاهرش آنست که ژورنالیست ها در کنار آنهایند.
💠سیره ژورنالیست ها بر همین پایه است. مینمایند که در کنارت هستند در حالی که تو در کنار آنهایی. بزرگان هیچ گاه در کنار کسی قرار نمیگیرند مگر آنکه بزرگتر باشد. هنر ژورنالیست ها این است که کسی را بزرگ کنند ودر کنارش بایستند و با او عکس بگیرند مصاحبه کنند و... .
💠اما بزرگی که خود و دیگران او را به بزرگی شناخته اند نیازی به ژورنالیست ها ندارد. انسانهای خُرد که سودای بزرگی دارند تمنای خود را از ژورنالیست ها میطلبند. آنها ژورنالیست ها را به #اندرونی خود راه می دهند تا بلکه در کنار آنها به نان و نوایی برسند غافل از آنکه پیشتر #شکار_ژورنالیسم شده اند.
💠ژورنالیست ها با این وعده که آنها را بزرگ خواهند کرد به اندرونی آنها راه پیدا میکنند و اینگونه از دل اندرونی برای بیرونی ها مساله میسازند.
💠 ژورنالیسم با اندرونیات #بیوت ارتزاق میکند. با مساله سازی مباحث اندرونی تغذیه میکند و اینگونه روز به روز فربهتر نیز میشود.
💠ژورنالیسم نوعی خاله زنک بازی مدرن است اما چون مدرن است مثل هر پدیده مدرن دیگر زشت نیست. از ژورنالیسم بیشتر در حوزه هنر و ورزش شنیدهایم. اما چندی است که پای نوع مبتذل آن به حوزه نیز باز شده است. فهم رابطه حوزه و ژورنالیسم دارای ظرافت هایی است.
💠بزرگان حوزه به احترام بزرگی خویش از ژورنالیسم در پرهیزند پس ژورنالیستها به سراغ چه کسانی در حوزه میروند؟ پای ژورنالیسم را چه کسانی به حوزه باز کرده است؟
ژورنالیسم با کدام عنصر حوزوی رابطه دوستانه دارد؟ ژورنالیست ها در حوزه به دنبال انجام کدام ماموریت هستند؟
💠به نظر می رسد آنان که سودای بزرگی در سر دارند شکار اول این جریان ژورنالیسم هستند.
ژورنالیسم با زبان گویای بی زبانی به آنها وعده میدهد، وعده بزرگ شدن. بزرگ سازی میکنند و بعد بزرگان خودساخته را به جان هم می اندازند. اما چرا نمیدانند راه بزرگ شدن، دست کم در حوزه این نیست.
این را ژورنالیست ها نمیدانند، چون حوزه را نمیشناسند. چون حوزه را با فوتبال و سینما اشتباه گرفته اند. فکر کرده اند حوزه هم جای #سلبریتی_بازی است. سلبریتی ها احمق اند چون بازیچه ژورنالیست هایند. اما از آنها بدتر کسانی اند که در حوزه به دنبال سلبریتی بازی اند. راه بزرگ شدن را طیفی از حوزوی ها چرا نمیدانند؟ همین قدر بدانند که بودن در کنار ژورنالیست ها آنها را در #خُردی نگه خواهد داشت.
💠 لهو و لعب کار ژورنالیست هاست. اهل حوزه باید با چشم پوشی از چشم بندی ژورنالیست ها، به دنبال بزرگانی بگردند که ژورنالیست ها هیچ گاه به سراغ آنها نخواهند رفت و از آنها اسمی به بزرگی نخواهند برد.
💠آنان که آرزوی #تعالی و بزرگی در سر دارند باید به #خودسازی علمی و معنوی بپردازند. برای پیشینیان جز این نبوده برای ما هم جز این نیست و مباد که در آینده نیز جز این باشد.
سعید شربیانی
تحولات حوزوی را در #روزنه پی بگیرید:
👇
@rozaneebefarda
لشکر رسانهای fatf
۱. ایجاد هشتک خرید واکسن
۲. تمسخر و زیر سوال بردن تولید واکسن ایرانی
۳. زیر سوال بردن تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام و فشار بر تصویب پیوستن به فتف
#لشکر_فتف
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم|| واکنش دقیق آقای #رحیمپور_ازغدی به #جنگ_روانی_جدید_برجامیان!
🔻 فعلا جواب کارهایت را بده بعداً رفراندوم هم برگزار میکنیم!
🔺روحانی در این یکی دو سال باقی مانده هرچه گفت بگویید باشد تو درست میگویی، کار اجرایی چه کردی؟
@rozaneebefarda
پروژه #اختلاف_افکنی_هدایت_شده، میان طیفی از فعالان رسانهای انقلابی با مجموعه رسانهای دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برملا شد!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹از مدتها قبل برخی نقدهای درون گفتمانی در بین طیف هایی از فعالان رسانهای انقلابی وجود داشت که اخیرا به جهت مراعات مصالح عالیه، این فضا کاملا به سمت همدلی پیش رفته است.
🔹در چنین شرایطی، یکی از عناصر رسانهای اصلاحطلب، علنا به فعال سازی گسل های اختلاف بر اساس #سناریوهای_توهمی دامن زده و خود را بعنوان مدافع سایت رهبری جا زده است!
🔹تجربه تاریخی جریان انقلابی نشان میدهد که #نفوذیها نان شان در #اختلاف_افکنی است؛ آنان با دست یک طیف از جریانها و نهادهای انقلابی بر صورت طیف دیگر سیلی میزنند و در خلال #تفرقه_افکنی و #سوتفاهمات_تصنعی، پروژه اصلی شان را پیش میبرند.
🔹فهم این فضا ک مقابله هوشمندانه و حکیمانه با آن، ورق را بر می گرداند و #تهدیدها را به #فرصت مبدل میسازد.
به لطف خداوند عزیز، امروز جریان انقلابی در اوج بلوغ فکری و سیاسی خود قرار دارد و بازطراحی توطئه های نخ نمای دهه شصتی جریان غرب اندیش داخلی، نه تنها ضرر و ضربه ای را متوجه جریان انقلابی نمیکند بلکه زمینه اتحاد و انسجام و همدلی حداکثری را فراهم خواهد کرد.
⭕️برای اطلاع از روند خزنده و خطرناک #پروژه_تفرقه_افکنی_در_نهادهای_انقلابی، خواندن یادداشت ذیل از یک خبرنگار اصلاحطلب نزدیک به #نشست_اساتید و برخی محافل حوزوی خاص(!!)، خالی از لطف نیست:👇
💥 از براندازانِ بانقاب رونمایی شد
▪️کانالهایی که علیه khamenei.ir مطلب نوشتند، پروژه تخریب مرا کلید زدهاند. دفاع از سایت رهبر انقلاب برعهده مدیران آن است اما من کار خودم را خواهم کرد. هرگونه توهین، اتهام، تخریب و فحاشی این کانالها علیه من مفید است و پشتپرده آنان بیشتر روشن میشود؛ براندازی بانقاب.
▪️این کانالهای خبری که به نام انقلابیگری سایت رهبری را هم متهم میکنند، وابسته به کجا هستند که هیچکس جرات ندارد برخورد کند؟!
اگر قدرت ندارید، بگویید پشتپرده را برملا کنیم تا مشخص شود، چه دستهایی در کار است. اگر در ۱۴۰۰ کاندیدا نداشته باشیم، فرصت خوبی است تا پلشتیها را بزداییم.
▪️اولین نکته این است که در ارگان تولیت آستان قدس [قدسآنلاین] چرا مقالهای منتشر میشود، علیه بخش رسانهای دفتر رهبری و نفوذ چه جریانی موجب شده تا چنین اتفاقی بیفتد. اگر قرار است کودتای نرم اتفاق بیفتد، بگویید تا سکوت کنیم.
▪️دومین نکته اینکه قاسم روانبخش، عضو جبهه پایداری را بخواهید و از او درباره پروژه خوارجگرایی بپرسید. گفته بودم حمله کنید، حمله میکنم؛ یک قدم هم عقبنشینی خبری نیست. بازی تا بینهایت ادامه دارد؛ حالا بروید عکسهای مرا ورق بزنید و هرچه دلتان میخواهد با فتوشاپ بسازید.
🔶حاشیه
متولیان رسانهای دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و منتقدان آنان، گرچه ممکن است در درون جبهه انقلابی اختلاف نظرهایی با یکدیگر داشته باشند(که آن هم به لطف خدا در حال رفع و دفع است)، اما هر دو طیف، در یک امر #اشتراک_نظر دارند و آن شناخت دقیق و عمیق از پیشینه و شیوه عملیات روانی #عناصر_مشکوک_الحال یا #براندازان_نقابدار است که البته آنچه خود مستحق آن هستند را به انقلابیون نسبت میدهند!
ژانر #ما_اصولگراها که در #خبرآنلاین بعنوان یکی از بنگاه های مادر در تولید و هدایت عملیات روانی، توسط #محمد_مهاجری پیش میرود، امروز با معرفی #ماهیت_واقعی خبرآنلاین، به یک #مضحکه تبدیل شده است!
کسانی ژست اصولگرایی گرفته اند که نه تنها نسبتی با اصول و ارزشها ندارند بلکه تحریریه آنها به محل ترویج گفتمان های ضدارزشی(مانند کمپین های فمینیستی و یا حمایت از نفی حجاب و...) تبدیل شده است!
#نفوذیها بعد از افشای شدن، دیگر چندان خطری ندارند، همه هویت و سرمایه آنان در #دورویی و دوگانگی و حضور امن در پستوهای جریان های انقلابی و حوزوی است.
@rozaneebefarda
نعل وارونه به سبک #فتنه_گران_سبز!
دنبالههای داخلی #آمدنیوز را بشناسیم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بعد از اعدام #زم که محور سیاه نمایی مجموعه او، تخریب رهبری و نهادهای انقلابی بود و در عین حال دل و قلوه هایی نیز با جریان لیبرال داخل نظام رد و بدل میکرد(اغلب پنهانی و بعضا آشکارا)، حالا #همکاران_برجامی_زم و #آمدنیوزهای_داخلی، برای فرار از پاسخگویی و برای انحراف افکار عمومی، نعل وارونه زده خود را بعنوان مدافع و ناصح و دلسوز معرفی میکنند!
واقعیت آن است که نقش #خبرچین_های_داخلی (خصوصا #خبرنگارهای_نفوذی) در تکمیل پروژه سیاه و شیطانی آمدنیوز، کمتر از زم نیست!
اگر این #نمام_ها نبودند، چه کسی اخبار درون پستوها را به بیگانگان منتقل می کرد و زم بدون این اخبار، چگونه می توانست ادامه حیات دهد؟!
از مجموعه های مرتبط با پرونده زم، انتظار میرود که مرحله دوم انهدام پروژه آمدنیوز، مبنی بر #افشای_سرپل_های_نفوذ را تا دیر نشده کلید بزنند تا عناصر مرموز، ژست طلبکاری به خود نگیرند و هر چه زودتر به محکمه کشانده شوند.
#نفوذیها_را_بشناسیم_و_بشناسانیم!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 قسمت دوم مستند "غیر رسمی" منتشر میشود
📹 یکی از برنامههای مستمر حضرت آیتالله خامنهای که از سالهای گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیفهای مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبتها و درددلهای حاضران مینشینند که بخشی از این جلسات، از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنجشنبه ای» برگزار شده است.
مؤسسهی پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی ( دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای)، روایتی از این دیدارها را در مجموعه مستند "غیر رسمی" تولید کرده که قسمت دوم این مجموعه با موضوع "مروری بر دیدارهای پنجشنبه ای" رهبرانقلاب و حاشیههای این جلسات آماده پخش شده است.
این قسمت از مجموعه مستند غیر رسمی، پنجشنبه ۴دی ساعت ۲۰ در مجموعه رسانه های KHAMENEI.IR و شبکه سوم سیما و همچنین جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق و شنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.
گفتنی است قسمت اول این مستند که روایتی از دیدار راویان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب بود، چند ماه پیش و به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده بود.
@rozaneebefarda
درنگی در طرح مسئله «رفراندوم» توسط روحانی
💥اختصاصی|| جعفر بحرینی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دولت اعتدال که با وعده و وعید های مختلف به مردم بر اریکه قدرت نشست ، این ایام به ایستگاه های آخر می رسد. آنها وعده داده بودند که هم چرخ اقتصاد مردم بچرخد هم چرخ هسته ای. هم عزَّت پاسپورت های ایرانی بیشتر شود هم نان سر سفره مردم. آنها که «یارانه» را بسیار ناچیز می شمردند ، درهای باغ سبز بسیاری برای مردم نشان می دادند.
استراتژی اساسی دولت ، «مذاکره» و «برجام» بود. مذاکره با «کدخدا» برای «ارتباط با جهان» و«برجام» یا همان «پیمانِ برد-برد» برای رسیدن به تمام آن وعده ها! «برجام» از نگاه دولت اعتدال آن «آفتاب تابانی» بود که اثرات آن انکار نشدنی بود. و آن درخت گلابی بود که ارزانی و رونق اقتصادی و عزت ملَّی را به ثمر می نشست!
با بد عهدی و خباثت «کدخدا» و هم پیاله ای های «اروپای اش» نه تنها آن درخت ، به ثمر ننشست ، بلکه جز #خسارت_محض و زیان هیچ چیز به بار نیاورد. دلار سه هزار تومانی به قله سی هزار تومانی پر کشید و هم سو با آن ، نان از سفره قسمت عظیم ملت ایران پرواز کرد. «ارز جهانگیری» هم چاره کار نبود الَّا چاق شدن بیش از حد زالوهای اقتصادی.
قوای مقننه و قضائیه و بسیاری از مسئولین نظام اینک دیگر نمی توانند خسارت های ذلت بار آن معاهده تمام باخت را بپذیرند و به فکر اصلاح آن بر آمده اند. دولتمردان اعتدال با طناب پوسیده برجام، در جهان منزوی و در دیدگان ملَّت شریف ایران، نیز سرشکسته اند.
اینک «گفتمان اعتدال» در حال احتضار است. نه تنها دولت ساعت های پایانی خود را نفس می کشد بلکه ، گفتمان و جریان غربگرا هم در حال موت است. آنها در قمار «مذاکره بازی» همه چیز خود را باخته اند. نفس های «غرب پرستی»،«مذاکره» و «اعتدال» به به شماره افتاده است. آنها به فکر شوک و تنفس مصنوعی اند.
شوک به بدن موجود در حال مرگ. آنها می خواهند با یک«شوک» به جامعه و نظام ، فرصت دوباره کسب کنند. فرصت برای به حاشیه بردن اذهان مردم از کم کاری ها. حاشیه بردن «خباثت دشمن».
طرح موضوع «رفراندوم» که خواه نا خواه مخالفین و موافقین سرسختی پیدا خواهد کرد، یک «شوک فکری و روحی» است به تمام ملَّت.
شوک برای احیای مجدد مذاکره و امتیاز گرفتن از مسئولین نظام، شوک برای باقی ماندن در صحنه و باز کردن راه برای نامزد انتخاباتی مورد نظر.
«تفکُّر لیبرال» و شگرد«شوک» با هم عجین بوده و هستند. «شوک دلار» ، شوک«سایه جنگ» و اکنون «شوک القای از هم گسیختگی نظام» در قالب طرح «رفراندوم».
امَّا واقعیت آن است که نه آن اعتدال رو به موت، قابل احیاء است و نه مردم بصیر ایران خام این سیاه بازی های آشنا می شوند.
«غرب پرست ها» بدانند مردم و نخبگان ایران اسلامی بیدارند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از پونز
💢 چند مسئله کوچک درباره یک خبرنگار امنیتی
⭕️ از عراق سخن میگوید، منطقه سبز، همان جایی که آمریکاییها به آن گرین زون (Green Zone) میگویند. او به بغداد رفته است تا سحر بنوشد، تا ماموریتی که بخش هماهنگی میان سرتیمهای شبکه اصلی به او سپردند و گاه و بی گاه با آنها لایو میگذارد، با کمترین حساسیتی به تیم اصلی الکاظمی منتقل شود.
⭕️ همچنین حضور و جلسه با فردی به نام الغراب یکی از نکات ذیل حاشیه است که در واقع متن محوری بوده است.
↙️ به اعتقاد ما او حاشیه داستان است، متن اصلی را فرد دیگری آرام و آهسته در کنار سروصداهای این خبرنگار امنیتی دنبال کرده است.
اهداف اصلی آن گروه:
🌐 موضوع زنان محوریترین بحث جلسات پشت پرده بود. مسئله نرمالیزاسیون و عادیسازی بیحیایی
1️⃣ هماهنگی راهبردی میان سرشبکههای عراق، لبنان و ایران
2️⃣ پیگیری ساختارمندانه جلسات نیروهای پشتیبانی این تیم مستقر در عراق
3️⃣ ادبیات تعاملی و هماهنگی این شبکه برای دوران پسا ترامپ
4️⃣ تعامل بیشتر رسانهای برای انتقال خبرنگارانی از جریانات مخالف ایران به کشورهای عربی
5️⃣ بعضی سازوکارهای عربستانیزه شدن عراق و ایران
📌 @ponezs