هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
کتاب غربزدگی - جلال آل احمد).pdf
1.65M
انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته
آغاز دههی پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب میکند که با تکیه بر تجربهها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوهی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزهئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمتآمیز، دوران جدیدی را که زیبندهی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.
اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیدهام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوهی قضائیه و آشنا با همهی زوایای آن میباشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان دادهاید.
سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورتها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز میدانم. با این حال چند نکته را مؤکداً به جنابعالی سفارش میکنم.
نخست آنکه برای همهی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندیها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود.
دوم آنکه در همهی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.
سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشهکنی فساد از درون قوه که مایهی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاهها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.
چهارم آنکه گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادیهای مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدفهای قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامهها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.
پنجم آنکه در برخورد قضائی ملاحظهی این و آن را نکنید.
ششم آنکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید.
هفتم آنکه قاضی و دادگاه را عزیز بدارید. احساس عزت و شرافت در قاضی، سدّ محکمی در برابر انگیزهها و عوامل نفوذ و انحراف است.
هشتم آنکه همکاری با قوای مجریه و مقننه و همافزایی با آنان را که سفارش همیشگی اینجانب است در نظر داشته باشید. آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند.
در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاشهای ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را مسألت نمایم.
والسلام علیکم و رحمة الله
سید علی خامنهای
۱۶ اسفند ۱۳۹۷
@rozaneebefarda
نفوذی های واقعی در حوزه را بشناسیم/۱
مروری بر شخصیت #سید_موسی_اصفهانی؛ از دربار پهلوی تا سرزمین یانکی ها
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در روزهای اخیر با مطرح شدن بحث #نفوذ در حوزه٬ عده ای با استفاده از تاکتیک های رسانه ای تلاش دارند آدرس غلط بدهند و با برچسب زدن به برخی نیروهای انقلابی (هرچند ممکن است در جای خود نقدی بدانها وارد باشد) خود و اطرافیان شان را از مظان این احتمال برهانند.
مرور تاریخی بر سرگذشت برخی نفوذی های حوزوی٬ شاخصه ها و ماهیت خط نفوذ را آشکار خواهد ساخت.
در یادداشت نخست٬ به مرور اجمالی یک نمونه خواهیم پرداخت.
موسی اصفهانی٬ نواده حضرت آیت الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی است که در عصر پهلوی به نمایندگی مجلس شورای ملی رسید و با استفاده ابزاری از #لباس_روحانیت٬ با ظاهری غیردینی و محاسن تراشیده٬ بصورت معمم در #دربار تردد مداوم داشت و از آن بدتر٬ به #عیاشی شهره بود.
بعد از مدتی به دلیل مفاسد مالی از ایران گریخت و در عراق دست راست #تیمور_بختیار محسوب می شد و بعد از ورود امام به عراق تلاش کرد خود را در شمار اطرافیان امام جا بزند که با بی اعتنایی امام و هوشمندی آقا سید مصطفی خمینی٬ ره به جایی نبرد و طرد شد.
گذشته از دستگاه بعثی ها٬ مدتی تلاش کرد خود را به عبدالناصر نزدیک کند و تا حدودی هم پیش رفت.
مرور خاطرات یکی از اعضای حلقه طلاب حامی امام در نجف که از قضا بعدا در جرگه اطرافیان آقای منتظری و اصلاح طبان نشان دار حوزوی درآمد٬ تصویر شفافی از زندگانی موسی اصفهانی به دست خواهد داد که ضمنا نفوذی های امروزین را عاجز خواهد کرد که این یادداشت را یکطرفه و جهت دار معرفی کنند.
مرحوم سید رضا برقعی مدرس در خاطراتش که سال ۹۶ توسط نشر عروج منتشر شد٬ چنین می گوید؛
سید موسی اصفهانی شخصیتی بسیار پیچیده و با استعداد بود... حاج آقا مصطفی گفتند [آقا موسی] گرچه #شیطان_صفت است ولی نابغه است. واقعیت هم همین بود.
آقا موسی از ابتدا طلبه و معمم و ملبس بود... از خصوصیات ایشان #عیاشی و #خوشگذارانی وی بود.
با #برخوردی که حاج آقا مصطفی با وی کرد٬ او نیز به بغداد رفت و فقط گاهی به نجف می آمد.
یکی از اقدامات مهم آقا موسی اصفهانی تألیف کتاب ربع قرن زندگی آیت الله حکیم بود.... این کتاب در زمان خود خیلی سر و صدا برپا کرد. به عنوان مثال در این کتاب به وضوح مناسبات آسید ابراهیم یزدی (نوه دختری مرحوم آیت الله آسید کاظم یزدی صاحب کتاب عروةالوثقی) وابسته به بیت آیت الله حکیم و داماد را با #رژیم_پهلوی تشریح کرده و جای هیچگونه شبهه ای را باقی نگذاشته بود.
سید موسی پس از [پیروزی] انقلاب [اسلامی] به همراه آیت الله #سیدمحمد_بجنوردی نوه دختری آسید ابوالحسن اصفهانی و پسرعمه سید موسی اصفهانی مجددا به ایران بازگشت و قصد داشت بار دیگر شانس خود را جهت تصدی کرسی نمایندگی مجلس از حوزه اصفهان امتحان کند.
او بار دیگر به خارج رفت؛ ابتدا به عراق و بعد لیبی و سپس به #آمریکا رفت و در آنجا تبدیل به یک #ضدانقلاب درجه یک شد و علیه حضرت #امام مواضع بسیار تندی گرفت.
وی رفته رفته در مورد برخی مبانی اعتقادی شیعه مواضعی را گرفت که بیانگر #تزلزل_اعتقادی وی بود و به مرور در اواخر عمر [او هنگام مصاحبه زنده بود و اطلاعات مرحوم برقعی در این مورد دقیق و درست نبوده]٬ همه چیز را انکار کرد و رسما اعلام مطالب #کفرآمیز نمود!
(خاطرات سید رضا برقعی٬ صص ۲۱۷_۲۲۰)
🔶پی افزود
بر اساس رهیافت کیس مورد مطالعه٬ نفوذی های حوزوی چهره هایی #وابسته به استبداد و استکبار اند٬ از بنیه عقیدتی متزلزلی برخوردارند به شریعت و شعائر شیعی التزام ندارند٬ اگر منافع شان اقتضا کند ژست انقلابی می گیرند و هنگامی که چهره واقعی شان رو شود٬ علنا ضدیت با امام و انقلاب را اعلان می کنند! و اینکه قبله شان #غرب و خصوصا #آمریکای_وحشی است!
به راستی امروز کدام جریان و افراد را با این شاخصه ها در حوزه سراغ داریم؟!!
🔻فقط فرهیختگان را به #روزنه دعوت کنید
👇
@rozaneebefarda
مواضع و عملکرد #مغایر(و نه لزوما متضاد) با #گرایش_انقلابی٬ مصداق #خیانت است!
گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 مواظب باشید جهتگیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ #جهتگیری_انقلابی.
🔹 طلبهی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ #باید_معتقد_باشد.
🔹اینکه بنده میگویم حوزهی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، #شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. #تحوّل یک چیز متوقفشدنی نیست.
🔸تحوّل یعنی یک دگرگونیای که هر روز کاملتر و بهتر و قویتر و عمیقتر میشود؛ این باید ادامه داشته باشد و ما معتقد باشیم. دشمنانمان را بشناسیم، دشمنان این نظام را بشناسیم، دشمنان این حرکت تحوّلی را بشناسیم. اگر نه، کشور به رکود خواهد انجامید و مغلوب سیاستها و گرایشهای دشمنان این ملّت و دشمنان اسلام خواهد شد.
🔹امروز نگاه اسلام به مجموعهی جمهوری اسلامی است؛ من به شما عرض بکنم. الان در دنیای اسلام گرایش به احیای اسلام و به زندگی اسلامی به معنای واقعی خیلی زیاد است.
🔹مردمی که، ملّتهایی که سرخورده شدهاند از این تمدّنهای مادّی غربی و شرقی، به اسلام گرایش دارند منتها ملجأیی، مرجعی، شاخصی، ستونی که به او تکیه کنند، کسی که به او مراجعه کنند ندارند؛ لذا نگاهشان به جمهوری اسلامی یک نگاه واقعی است؛ این وجود دارد.
البتّه دشمنها نمیگذارند و نمیخواهند این معلوم بشود امّا وجود دارد.
🔹امروز در هر کدام از این کشورهای اسلامی عربی که سرانش به خون ماها تشنه هستند، اگر چنانچه از جمهوری اسلامی یک نشانی، اثری، برگهای آنجا پیدا بشود، شخصی برود، شخصیّتی برود، افرادی بروند، کتابی برود و مانع از طرف سرانشان نباشد، مردم به او اقبال میکنند. الان تقریباً همهی این کشورهای اسلامی از شرق تا غرب همین جور هستند؛ از اندونزی و مالزی و مانند اینها بگیرید تا آفریقا. مردم چشمشان به اینجا است؛ دنیای اسلام امروز نیاز دارد به این حرکت انقلابی ما.
🔹این کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی #مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربهی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربهی به آنها است و #خیانت میکنند. بنابراین حرکتتان حرکت انقلابی باشد و کار انقلابی.
🔸متن کامل بیانات را در لینک ذیل بخوانید:
👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898
#حوزه_انقلابی
#آنتی_تز_انقلاب
#سکولاریسم_حوزوی
آخرین تحولات حوزوی را در #روزنه پی بگیرید:
👇
@rozaneebefarda
💥فوری
بازی خطرناک شبکه کودک با حافظه تاریخی فرزندان ایران اسلامی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
شبکه نهال در سالهای تأسیس با تصدی آقای سرشار٬ توفیقات خوبی داشته که نادیده گرفتنش عین بی انصافی است اما در کنار همه محسنات٬ گاه اشکالات بزرگی نیز نهادینه شده که جای تأمل و تذکر جدی دارد.
پیشتر در قالب یک انیمیشن ایرانی٬ مادر خانه در محیط منزل بدون حجاب نمایش داده شد که هنوز هم ادامه دارد! بعد از اعتراض #روزنه و برخی دیگر از رسانه های مذهبی٬ در ارتباط با ادمین ها چنین توضیح دادند که این اقدام به پشتوانه فتوا از مقام معظم رهبری صورت گرفته است که طبعا جایی برای ادامه اعتراض باقی نمی ماند تا آنکه بعد از استفسار از اهل اطلاع مشخص گردید که انتساب چنین مطلبی به مقام معظم رهبری درست نبوده است لذا انتشار استفتا و پاسخ مربوطه می تواند در روشن شدن ماجرا کمک کند.
اکنون در برنامه بسیار جذاب #آفتاب_گردون خطای دیگری رخ داده که نیازمند توضیح مسولین شبکه است؛ روحانی ملبس برنامه بعد از چند سال امروز بدون لباس روحانیت در برنامه حاضر شده و این مطلب اگر بازی با لباس مقدس روحانیت نباشد٬ لا اقل نوعی #بازی با ذهن کودکان معصوم ایران است.
@rozaneebefarda
رونمایی رسمی #bbc از هسته های #سکولار_حوزوی که قرار است در مقابل #اسلام_سیاسی اقدام کنند
💥مهم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در یادداشت اخیر رسانه معاند #bbc از جریانی در دل حوزه مقدسه علمیه سخن به میان آمده که قرار است علمدار #سکولاریسم در سرزمین های اسلامی باشد!
این ادبیات عریان پیش از هر چیز جواب کسانی است که تلاش می کردند پدیده منحوس #سکولاریسم_حوزوی را منکر شوند. صدالبته پروژه #عادی_سازی٬ همواره در توطئه های بیگانه٬ به عنوان ابزاری کارآمد در نفی خطرات واقعی به کار رفته است.
بازخوانی این یادداشت سرنخ های زیادی را از عملکرد برخی جریان های مرموز در حوزه مقدسه قم و نجف نشان خواهد داد.
در بخشی از یادداشت #رسانه_ملکه چنین آمده است:👇
🔸جریان سنتی حوزه اساسا با دیدگاه #اسلام_سیاسی در رسیدن به قدرت و به دست گرفتن حکومت مخالف است. این مخالفت پس از تجربه چند دهه به قدرت رسیدن جریانهای اسلام سیاسی در منطقه و پیامدهای ناگوار آن از جمله افزایش خشونت دینی و فرقهگرایی، بروز بیشتری یافته است.
🔹 این امر نشانگر پیدایش #هستههای_اولیهای برای #نظریه_پردازی #دولت_سکولار از #درون_حوزههای_علمیه است.
🔹این نظریات قابلیت ایجاد #ارتباط و همفکری و عمل مشترک با جریان سکولاریسم خارج از حوزهها و در نتیجه رسیدن به نسخهای از دولت غیر دینی را دارد که عنصر شهروندی و نه عامل دینداری مبنای اداره آن باشد.
متن کامل یادداشت را در لینک ذیل بخوانید:
http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-47421595
@rozaneebefarda
#بازنشر
⛔️تحریف اندیشه امام در پرتال امام خمینی(ره)!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
💠متاسفانه پرتال امام خمینی که قرار است مدافع اندیشههای ایشان باشد، مطلبی را در قالب پاسخ به سوال گذاشته (کد مطلب: 43283) که آنجا مدعی شدهاند که تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» در آثار امام خمینی وجود ندارد بلکه در آثار ایشان فقط دو بار تعبیر اوجب واجبات آمده است، که یکی در بحث تهذیب نفس است و دیگری این عبارت که «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است.» (صحیفه امام، ج3، ص 414) که ربطی به حفظ نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ و سپس با ذکر شواهدی از کلام امام، نتیجه گرفتهاند «مراد امام از حفظ نظام، جلوگیری از آنچه موجب خلل در امور و نظم جامعه شود و جامعۀ اسلامی را دچار آسیب و تزلزل کند میباشد»، و تلویحا به مخاطب تفهیم میکنند: از کلام امام خمینی ضرورت حفظ نظام جمهوری اسلامی برنمیآید، بلکه در سخنان ایشان صرفاً همان تاکید عمومی علمای اسلام بر حفظ اسلام است؛ نه مطلبی ناظر به جمهوری اسلامی! (http://www.imam-khomeini.ir/fa/c76_15369/)
🔸آیا امام خمینی در نامه عزل آقای منتظری تاکید نکرد که «همان طور که نوشته اید رهبری نظام جمهوری اسلامی کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیری است که تحملی بیش از طاقت شما می خواهد. ... به شما نصیحت می کنم که بیت خود را از افراد ناصالح پاک نمایید؛ و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهوری اسلامی خود را جا می زنند، جداً جلوگیری کنید... طلاب عزیز، ائمۀ محترم جمعه و جماعات، روزنامه ها، و رادیو ـ تلویزیون، باید برای مردم این قضیۀ ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلی است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم.» (صحیفه امام، ج21، ص334)
🔸آیا عبارتی مانند این عبارت «مسئلۀ حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با وضعی که در دنیا مشاهده میشود و با این نشانه گیریهایی که از چپ و راست و دور و نزدیک نسبت به این مولود شریف می شود، از اهمّ واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی کند؛ و از اموری است که احتمال خلل در آن عقلاً منجز است» (صحیفه امام، ج19، ص152) معنایی جز اوجب واجبات بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی دارد؟
🔸️آیا نفرمود «شما عزیزان و جوانان بزرگوار باید بدانید که حفظ و حراست اسلام و کشور اسلامی و دین حق از بزرگترین طاعاتی است که از صدر عالم تاکنون انبیای معظّم و اولیای بزرگ ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ در راه آن کوشش جانفرسا نموده و از هیچ فداکاری دریغ ننموده اند و تربیت و تعلیم و تعلم فنون نظامی در راه این هدف ارزنده ترین ارزشهاست، و تا شما جوانان بیدار و سایر قشرهای ملت بزرگ با این شور و شعور در صحنه حاضرید به کشور و جمهوری اسلامی آسیبی نخواهد رسید.» (صحیفه امام، ج15، ص386ـ387)
🔸️آیا این عبارت «آحاد مردم یکی یکیشان تکلیف دارند برای حفظ جمهوری اسلامی، یک واجب عینی، اهم مسائل واجبات دنیا، اهم است، از نماز اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه این حفظ اسلام است، نماز فرع اسلام است. این تکلیف برای همۀ ماست» (صحیفه امام، ج19، ص486) و یا این عبارت «حفظ اسلام یک فریضۀ الهی است، بالاتر از تمام فرایض؛ یعنی، هیچ فریضهای در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست. اگر حفظ اسلام جزء فریضه های بزرگ است و بزرگترین فریضه است، بر همۀ ما و شما و همۀ ملت و همۀ روحانیون حفظ این جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است.» (صحیفه امام، ج15، ص329)، علاوه بر نشان دادن اوجب واجبات بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی، نشاندهنده این نیست که همان موقع هم که امام اوجب واجبات را برای امور اسلام به کار برد، همین مفاد منظورش بوده است؟!
(یادآوری میشود که جمله «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است» مربوط به سخنرانی امام خمینی در تاریخ 10 خرداد 1357 است که طبیعی است که چون هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده، «حفظ نظام» را به معنای «نظام جمهوری اسلامی» به کار نبرد؛ اما از آنجا که در مقام تشویق مردم به براندازی حکومت شاه است، همانجا نیز واضح است که منظورش از «امور مسلمین» به دست گرفتن حکومت است؛ نه صرف پرداختن به کارهای مسلمانان.)
🔹️البته همین تعابیر نشان میدهد تحلیل مغرضانه برخی از افراد همانند محسن کدیور از این تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» بدین صورت که مدعیاند حضرت امام، حفظ نظام را نه واجب مقدمی بلکه واجب نفسی میدانست! و بلافاصله با تمجید از آیتالله منتظری ادامه میدهند: «... در مقابل، مرحوم (آقای) منتظری مصلحت نظام را واجب نفسی نمیدانست و آن را واجب مقدمی و طریقی برای اقامه عدالت میدانست...!» نیز بکلی دور از اندیشههای امام خمینی است.
منبع: کانال یامین پور
@rozaneebefarda
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
روحانیت باید منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهد.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
این مرجع معظم تقلید در دیدار طلاب و فضلای گلستانی مقیم قم که در(۹۷/۱۲/۱۶) در دفتر ایشان برگزار شد، نکات مهمی اظهار داشتند که گزیده ای از آن را در ذیل خواهید خواند:
🔸رهبر معظم انقلاب سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان است و به خوبی همه جوانب جامعه را اداره میکنند و باید این شخصیت را حفظ کرده و نسبت به آن غفلت نورزیم.
🔹روحانیت باید منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهد، نقطه مرکزی بیان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سپردن مسئولیتهای کشور به جوانان است، بنابراین مسئولین باید نواقص موجود را برطرف کرده و به جوانان میدان دهند و به منویات رهبری جامه عمل بپوشانند.
🔹روحانیون الگوی جامعه هستند و ما باید همه رفتارهای خود را به گونه ای تنظیم کنیم که مردم با مشاهده منش و رفتارمان درس اخلاق بگیرند.
🔹 الفت میان قلوب مسلمانان یکی از نعمتهای بزرگ الهی است، وحدت بر حول محور توحید نعمت بزرگی است که همه ما موظف هستیم از آن قدردانی کنیم.
🔹انسانهایی که از تمکن مالی و ثروت بهره مند هستند باید به دیگران نیز کمک رسانی کنند، زیرا انفاق و بذل و بخشش به مال و ثروت انسان برکت میبخشد.
🔹رهبر معظم انقلاب یک نعمت بزرگ از جانب خداوند هستند و امروز همه ما باید تلاش کنیم تا حق رهبری را ادا کنیم، ایشان هم در زمان امام خمینی (ره) و هم در حال حاضر شخصیت والایی داشته و دارند.
@rozaneebefarda
نفوذ #انگلیسیها در بیت یک مرجع تقلید
تقریر حکیمانه مقام معظم رهبری از پدیده #نفوذ دشمن در بیوت
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
نفوذ، دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است.
نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دمودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهرهی آرایششده، بزکشده، با ماسک در مجموعهی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالیکه او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد. گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کماهمّیّتترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است.
گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیمگیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگر چنانچه این حرکت را اینجور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او میآید کاری میکند که شما حرکت را اینجور انجام بدهید؛ یعنی تصمیمسازی. در همهی دستگاهها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاههای سیاسی نیست، دستگاههای روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته.
مرحوم آقای آسیّد حسن تهامی که از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود، رفته بود در بیرجند مانده بود؛ ملّای خیلی بزرگی بود، اگر در قم یا نجف میماند، حتماً مرجع تقلید میشد؛ مرد بسیار دانایی بود. ایشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آنوقتی که عراقیها با انگلیسها میجنگیدند -در [سال] ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش- یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبهها گرم میگرفت، صحبت میکرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان میگفت؛ من یادم نیست. گفت بعد که انگلیسها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبهها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است! گفت من باور نکردم؛ گفتم مگر میشود چنین چیزی؟ بعد میگفت در بازار حُوِیش -بازار معروفی است در نجف- داشتم میرفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند میآیند -آنوقت با اسب رفتوآمد میکردند- یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار وایستادم که اینها بیایند رد شوند؛ وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: آقای آسیّد حسن، حالت چطور است! نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود؛ سالها ما این را میدیدیم.
گاهی نفوذ اینجوری است؛ نفوذ شخصی است؛ وارد خانهی کسی، وارد دستگاه کسی میشوند. در دستگاههای سیاسی هم الیماشاءالله از این قبیل وجود داشته است؛ امروز هم ممکن است باشد؛ البتّه خطرناک است.
بیانات آیت الله خامنهای در دیدار فرماندهان گردانهای بسیج، ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
http://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=31607
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 #بی_حرمتی_به_قم
#عرفی_سازی و #هتک_حرمت_لباس_روحانیت
در جشن تولد یک #طلبه_سیلیبریتی که اخیرا در دادگاه بدوی به #خلع_لباس محکوم شده بود.
گفته شده این مجلس در #دانشگاه_مفید_قم برگزار شده است!
این مرکز توسط مرحوم #موسوی_اردبیلی تأسیس شده بود و اکنون جناب حجت الاسلام والمسلمین سید علی محقق داماد ریاست هیأت امنای آن را برعهده دارند.
🔶حاشیه
طرفداران صیانت از هویت صنفی روحانیت خاصه برخی سران محترم #نشست_اساتید که در محکوم کردن #ممدبوقی_ها و یا #تبلیغ_در_ساحل فریاد #وا_اسلاما سر می دهند و چندین بیانیه و یادداشت اعتراضی نوشته اند٬ در مقابل این حوادث کاملا #ساکت هستند!
🔸از بازنشر این فیلم ناهنجار عذرخواهیم🔹
@rozaneebefarda
وقتی خبرنگار #اصلاح_طلب #رادیکال برای #بزرگان_حوزه_قم_و_مشهد نسخه می پیچد!
#هاری_رسانه_ای ناشی از #رانت_اطلاعاتی موجب می شود که #نفوذی_ها پا را از گلیم فراتر نهند.
این #خبرنگار_تندرو که از او به عنوان #سخنگوی_نشست_اساتید_در_توئیتر یاد می شود٬ در پانزده سال گذشته٬ با نزدیک شدن به کانون های قدرت در حوزه٬ تلاش می کند به برخی رجال حوزوی #خط_دهی کند.
آیا پسندیده است که برخی حوزویان ارجمند از چنین افرادی #خط بگیرند؟! آن خبرنگار٬
#سوگلی_رسانه_ای چه کسانی است؟!
#خرمگس_های_رسانه_ای
@rozaneebefarda