eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
تأثیر بر به روایت آمار بین‌المللی و داخلی [صفحه ۴ از ۴] ▫️علاوه بر مطالب پیش‌گفته، بر اساس برخی قرائن و شواهد چنین به نظر می‌رسد که برخی جریان‌های داخلی، آنچنان هم با ادامه روند این بیماری منحوس مشکلی ندارند! چنین برداشتی با توجه به اقدامات مشکوک دولت در مواجهه پرتناقض با این بیماری و بلند شدن صدای اعتراض وزارت بهداشت در مورد مواجهه غیرتخصصی برخی اعضای هیئت دولت با این پدیده، آن چنان هم ناشی از یک توهم توطئه نیست! نمونه بارز آن، مخالفت بی‌مبنا و خطرآفرین رئیس‌جمهور با وضع محدودیت‌ها در ایام عید امسال بود که به فاجعه پیک اخیر کرونا و مرگ روزانه چند صد نفر از هم‌وطنانمان منجر شد و هنوز هم آثار منفی آن باقیست و بنا به تحلیل برخی کارشناسان متعهد، نشانه نوعی سیاسی‌کاری در مواجهه با بیماری خطرناک در این ماجرا وجود دارد که بی‌ارتباط با سناریوی تعویق انتخابات نیز نبوده است! ▫️ از این گذشته عباس عبدی از عناصر بدسابقه غربگرا و از طراحان عملیات روانی نزدیک به دولت، با توجه به نتایج افکارسنجی ایسپا که در فروردین ۱۳۹۹ و در شهر تهران انجام گرفت، این گونه نتیجه‌گیری کرده که با القای نگرانی و ترس بیشتر در مورد کرونا، می‌توان تلفات این بیماری را کمتر کرد! (http://ispa.ir/Default/Details/fa/2170/) این در حالی است که متخصصین بارها اعلام کرده بودند که ترس، موجب کاهش ایمنی بدن انسان و در نتیجه افزایش آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌هایی هم‌چون کرونا خواهد بود که کشندگی آنها به شدت به میزان قدرت ایمنی بدن انسان وابسته است. این مسئله کمی نیست که جریان ناکارآمد و منفور از منظر افکار عمومی، مایل به القای اضطراب و تشدید ترس و رسوخ آن در افکار عمومی مردم ایران باشد که طبیعتا یکی از نتایج آن، کاهش مشارکت در انتخابات‌ است که طبعا باید بعنوان نماد و نمودی از اقتدار ملی و انسجام درونی باشد. ▫️ بنابراین هم‌چنا‌ن‌که دو روز مانده به انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸، به ناگاه، شیوع کرونا در ایران اعلام شد و رسانه‌های غربگرای داخلی در موج‌سازی پیرامون آن گوی سبقت از رسانه‌های معاند ربودند، ممکن است در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، نمونه دیگری نیز از همین قبیل سناریوهای رسانه‌ای برای تولید فشار اجتماعی جهت کاهش مشارکت، صورت پذیرد که از هم‌اکنون باید نسبت بدان هوشیار بود. شبکه نفوذ داخلی و کانون‌های توطئه‌گر علیه ملت ایران نشان داده‌اند که در راه مبارزه با آرمان‌های انقلابی و منافع ملی ایرانیان، از کاربست هیچ ابزاری دریغ نمی‌کنند! خلاصه آنکه جریان نخبگانی متعهد ایرانی در مواجهه با چالش کاهش احتمالی مشارکت در انتخابات آتی، ضمن توجه به عملکرد دولت غربگرای روحانی بعنوان عامل اصلی دلسردی مردم، باید گوشه چشمی نیز به آمار بین‌المللی پیرامون تأثیر کرونا بر کاهش مشارکت داشته باشد تا تحلیل‌گران مغرض غربی و غرب‌زده نتوانند برای این امر، دلیل‌های واهی بتراشند و ضمن تبرئه خود، چالش‌های سیاسی جدید برای ملت و نظام تولید کنند. 🔘 روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حجت‌الاسلام علی‌اکبر درگذشت. او از روحانیان مبارز فعال در نهضت امام خمینی بود که در دوران تبعید امام در نجف، عضو فعال حلقه یاران امام بود. در دهه شصت در جرگه جریان چپ فعالیت داشت و مسئولیت‌های مهمی را متکفل بود. مرزبندی با برخی جریان‌های انحرافی مانند نهضت آزادی، جزو نقاط مثبت کارنامه سیاسی او بود. موضع‌گیری صریح وی علیه ابراهیم یزدی و افشای برخی دروغ‌های تاریخی وی، از آن جمله است. مبارزه با صهیونیسم در لبنان که نهایتا به ترور وی انجامید، و نیز راه‌اندازی کمیته فلسطین در مجلس و مشارکت فعال در راه‌اندازی برخی مراکز مطالعاتی صهیونیسم‌پژوهی در ایران، نیز از جمله نقاط روشن کارنامه سیاسی اوست. در سال 1991 ميلادي مصادف با 1369، در جریان جمله رژیم بعث به ، آمریکایی‌ به دفاع تمام‌قد از کویت برخاست. همزمان در ايران برخی سیاسیون مانند آقای محتشمي پور، عضو شاخص مجمع روحانيون مبارز و نماينده مجلس سوم، ایده حمایت از صدام را مطرح کردند. محتشمی‌پور در نطق پيش از دستور مجلس در 30 دي ماه سال 1369 در جمع نمايندگان، را زمان و مستوجب حمايت و پشتيباني در تهاجم به كشور كويت دانست تا از اين باب در برابر آمريكا به عنوان استكبار جهانی قد علم كند! موضعی کاملا بی‌مبنا و عملگرایانه که به هیچ وجه با مبانی امام و رهبری سازگار نبود. همزمان با آغاز فرآیند دگردیسی سیاسی جریان چپ که نقطه اوج آن در عصر اصلاحات نمود یافت، آقای محتشمی‌پور نیز عملکرد و مواضع غیرقابل توجیهی از خود بروز داد که نقطه اوج آن در ماجرای تلخ و عبرت‌آموز ۸۸ و تشکیل کمیته جعلی صیانت از آرا و سایر اقدامات بعضا ساختارشکنانه نمود یافت. در سال‌های اخیر وی در نجف اشرف و به برخی امور حوزوی از جمله اداره یک حوزه علمیه اشتغال داشت و اغلب از تحولات سیاسی برکنار بود. امید است خداوند متعال عاقبت همه را ختم به خیر گرداند و باشد که سوابق جهاد و مبارزه، وسیله جلب رحمت و مغفرت الهی برای جبران برخی خطاهای سیاسی غیرقابل قبول و غلط، باشد. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از فیلم جلسه دفاعیه دکترای جناب آقای سیدابراهیم رئیسی 🔶حاشیه روزنه در کنار تبیین حقائق و پاسخ مستند به برخی ، توجه به اصالت‌های حوزوی و ارزش‌های طلبگی، نباید مغفول افتد. تهذیب و فقاهت و عدالت، امری نیست که در سایه فلان مدرک دانشگاهی یا حتی حوزوی، فراهم آمده باشد، هرچند تحصیل در رشته‌های تخصصی دانشگاهی، فضل است و در جای خود قابل احترام اما مدارج حوزوی و ملاک ارزش‌گذاری فضل و فقاهت و معنویت در حوزه مقدسه، حکایتی دیگر دارد. @rozaneebefarda
روزنه
حجت‌الاسلام علی‌اکبر #محتشمی‌پور درگذشت. او از روحانیان مبارز فعال در نهضت امام خمینی بود که در د
پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔘متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت روحانی مجاهد جناب حجةالاسلام آقای سید علی‌اکبر محتشمی رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. فعالیتهای مبارزاتی آن مرحوم که به خدمات انقلابی ایشان در دوران جمهوری اسلامی و مسئولیت‌های مهم و آنگاه به جانبازی بر اثر اقدام تروریستی دشمنان منتهی شد، سابقه‌ی ارزشمند و افتخارآمیزی است که مشمول تفضّلات الهی و ذخیره‌ی اُخروی برای ایشان خواهد بود. ان‌شاءالله. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و سکینه برای بازماندگان محترم مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ @rozaneebefarda
نهضت آزادی از سازمان منافقین خطرناکتر است! نامه تاریخی امام خمینی پیرامون کارنامه سیاه نهضت آزادی بازنشر به مناسبت درگذشت مرحوم محتشمی‌پور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏جناب حجت الاسلام آقای محتشمی، وزیر محترم کشور ـ ایّده الله تعالی‏ ‏‏     در موضوع مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به‏‎ ‎‏وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پروندۀ این نهضت و همین طور‏‎ ‎‏عملکرد آن در دولتِ موقتِ اولِ انقلاب شهادت می دهد که نهضت به اصطلاح آزادی‏‎# ‎‏طرفدار_جدی کشور ایران به است، و در اینباره از فروگذار‏‎ ‎‏نکرده است؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید امریکای جهانخوار را،‏‎ ‎‏که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملتهای تحت سلطۀ او دارند از ستمکاری‏‎ ‎‏اوست، بهتر از شوروی ملحد می دانند. و این از اشتباهات آنها است.‏ ‏‏ در هر صورت، به حسب این پرونده های قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای‏‎ ‎‏نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت امریکا و به حسب آنچه من مشاهده‏‎ ‎‏کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت‏‎ ‎‏موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا و‏‎ ‎‏مستشاران او دست و پا می زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می خورد که‏‎ ‎‏قرنها سر بلند نمی کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی ‏_ ‎‏برای_هیچ_امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار‏‎ ‎‏آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را خواهند کرد و نیز با‏‎# ‎‏دخالت_بیمورد_در_تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و موجب ‏_ ‎‏عظیم ممکن است بشوند، از گروهکهای دیگر، حتی این ‏_ ‎‏مهندس_بازرگان، بیشتر و بالاتر است.‏ ‏‏     «نهضت آزادی» و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از‏‎ ‎‏این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده اند مستلزم آن است که دستورات‏‎ ‎‏حضرت مولی الموالی امیرالمؤمنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که‏‎ ‎‏گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویۀ اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را‏‎ ‎ـ نعوذبالله ـ تخطئه، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همۀ این امور را از وحی الهی بدانند که آن‏‎ ‎‏هم بر خلاف ضرورت اسلام است.‏ ‏‏     نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از‏‎ ‎‏کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه‏‎ ‎‏شود، و نباید رسمیت داشته باشند.‏ ‏‏     والسلام علی من اتبع الهدی. توفیق جنابعالی را از خداوند تعالی خواستارم.‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏/30 ب‍ه‍م‍ن‌ ‭1366 (صحیفه، ج۲۰، ص ۴۷۹) 🔶حاشیه در قم اکنون کدام نحله را سراغ دارید که از بازرگان و اعضای نهضت آزادی با تمجید و تجلیل یاد میکند و با این تشکیلات فاسد به تعبیر امام، رابطه تشکیلاتی یا سمپاتی فکری دارد؟! عجیب آنکه سمپاتهای نهضت آزادی که سازمان خونخوار منافقین از آن سربرآورده، عناصر انقلابی را متهم به تندروی می کنند! وقتی تاریخ بازخوانی نشود، هفت تیرکش های سابق و هواخواهان فعلی جلادها، منادی آزادی و اسلام رحمانی می شوند! ‏‎ ‎ ‏‎@rozaneebefarda
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به روایت ! 🔹 اظهارات جالب علی اکبر محتشمی پور درباره ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی: 🔻 یزدی بسیار راحت، قاطعانه و محکم دروغ می‌ گفت 🔻 به عمرم چنین آدم دروغگوی شارلاتانی ندید بودم. @rozaneebefarda
روزنه
نهضت آزادی از سازمان منافقین خطرناکتر است! نامه تاریخی امام خمینی پیرامون کارنامه سیاه نهضت آزادی
متن کامل نامه محتشمی‌پور به امام پیرامون کارنامه و عملکرد سیاه ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی محضرمقدس رهبرعظیم الشأن انقلاب اسلامی آیت الله العظمی امام خمینی ـ دام ظله‏‎ ‎‏العالی با عرض سلام و تحیات.‏ نهضت آزادی پس از استعفا و برکناری دولت موقت پیوسته در جهت اعلام مخالفت با دولت‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی، و حتی قوۀ قضاییه و مغشوش کردن اذهان بوده است.‏ مسئولین نهضت با سمپاشیهای خود نسبت به سیاستهای دولت، دفاع مقدس و جنگ، مسئلۀ برائت‏‎ ‎‏از مشرکین و فاجعۀ خونین مکۀ مکرمه، جهاد مالی و تصمیمات شورایعالی پشتیبانی جنگ و بالاخره‏‎ ‎‏فرمایشات اخیر حضرت امام ـ روحی فداه ـ راجع به حکومت و ولایت مطلقه، در جهت مبارزه و‏‎ ‎‏تضعیف نظام جمهوری اسلامی گام برداشته اند.‏ با توجه به اهمیت و نقش سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی نهضت آزادی در ماههای اخیر‏‎ ‎‏فعالیت گسترده ای را جهت به اجرا درآمدن قانون احزاب و آزادی فعالیت سیاسی آنان و نیز حرکت‏‎ ‎‏تبلیغاتی گسترده ای راجع به انتخابات و راه یافتن به مجلس را آغاز کرده است.‏ آقای دکتر یزدی در جلسۀ مورخ 5 / 10 / 66 نهضت آزادی راجع به شرکت در انتخابات و نقش‏‎ ‎‏نهضت آزادی چنین می گوید:‏ «... برگزاری انتخابات مستلزم وجود جامعۀ باز است، اگر رفتیم واقعاً مفید خواهیم بود و نخواهیم‏‎ ‎‏گذاشت این فتاوی را به زور بر مردم تحمیل کنند، شخصی که از طرف نهضت به مجلس برود مسلماً از‏‎ ‎‏این توپ و تشرها جا نخواهد زد، اگر قرار باشد مملکت را با «فتوا» اداره کنند، بنده پیشنهاد می کنم که،‏‎ ‎‏مجلس را ببندند و خوابگاه دانشجویان کنند».‏ دیدگاه نهضت آزادی راجع به جنگ و دفاع مقدس در بیانیه ای تحت عنوان «جنگ بی پایان» چنین‏‎ ‎است:‏ «... آنچه فعلاً دیده می شود جنگی است بی پایان که می تواند پایان دنیا باشد، پایان ایران و مردم‏‎ ‎‏ایران باشد...، گفته اند حتی اگر یک خانه هم در ایران سرپا بماند، باز به جنگ ادامه خواهیم داد و اگر‏‎ ‎‏یک نفر باقی بماند، آن یک نفر هم جنگ خواهد کرد، آیا این مترادف با چیزی جز «جنگ جنگ تا‏‎ ‎‏نابودی» هست؟».‏ نهضت آزادی راجع به «حکومت و ولایت مطلقه» اطلاعیه ای منتشر کرده که در آن آمده است:‏ ‏‏«این چه فرمانی است و چه انقلابی در ایران و اسلام، که حکومت را در موضع بالاتر از فرستادۀ خدا‏‎ ‎‏قرار داده به او اختیار می دهد بر خلاف نصّ صریح ‏‏و شاورهم فی الامر‏‏ و بدون مشورت با امت‏‎ ‎‏تصمیم گیری در مصالح دولت و امور ملت نماید... الخ».‏ با عنایت به مراتب فوق خواهشمند است ارشاد فرمایید که:‏ ‏‏ 1ـ آیا نهضت آزادی با چنین عقاید و تفکراتی می تواند به عنوان یک سازمان حزب و تشکیلات‏‎ ‎‏سیاسی در جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شود؟‏ ‏‏ 2ـ در حالیکه مادۀ سی، قانون انتخابات از جمله شرایط تأیید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس‏‎ ‎‏شورای اسلامی را:‏ ‏الف) اعتقاد و التزام عملی به اسلام.‏ ‏ب) اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران ‏‏می داند. آیا نهضت آزادی صلاحیت دارد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نموده و‏‎ ‎‏نماینده ای در مجلس داشته باشد؟‏ ‏‏در پایان از درگـاه خداوند متعال طول عمر آن وجود شریف و مقدس و پیروزی عاجل رزمندگان‏‎ ‎‏اسلام را مسئلت می دارم.‏ ‏‏سیدعلی اکبر محتشمی ـ وزیر کشور 🔶حاشیه روزنه در این نامه تاریخی، برخی دیدگاه‌های سیاسی جریان چپ دهه شصت پیرامون نهضت آزادی با صراحت بیان شده است که از جهت تاریخی حائز اهمیت ویژه است. پرسش آنکه چه اتفاقی موجب می‌شود که این جریان سیاسی، از نیمه دوم دهه هفتاد تا کنون، در جهت تمایل به آمریکا و تقابل با نظام اسلامی و ولایت فقیه، با نهضت آزادی در جبهه واحد قرار می‌گیرند؟! جالب آنکه برخی سمپات‌های معمم نهضت آزادی، هم‌اکنون با بی‌توجهی به مواضع صریح امام و رهبری و نیز مواضع صریح خودشان در دهه شصت، به این عناصر بدسابقه و عاشق آمریکا بعنوان الگوی فکری/سیاسی خویش می‌نگرند و به مثابه مقلدان فکری اینان شناخته می‌شوند! تفاوت مرحوم محتشمی‌پور با برخی دیگر از چپ‌های چپ کرده دهه شصت آن بود که حرمت موضع صریح امام با این جریان لیبرال را نگاه داشت. جالب آنکه چپ‌های چپ کرده دهه شصت از یک سو مرید فکری/سیاسی حزب طرد شده نهضت آزادی هستند و از دیگر سو به حوزه و روحانیت و مردم و نخبگان ایرانی درس می‌دهند! و البته معلوم نیست این جماعت از کدام امام سخن می‌گویند! آیا پیروی از خط امام با تمایل افراطی به آمریکا و همپالکی با نهضت آزادی و مشروعیت‌زدایی از نهادهای قانونی نظام(خاصه شورای نگهبان) و شورش علیه جمهوریت و اسلامیت نظام، قابل جمع است!؟؟ زهی خیال خام! ‏ @rozaneebefarda
شورش شاگرد روشنفکر و راديکال علیه مبانی آقای منتظری! اختصاصی|| @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اخیرا یکی از شاگردان رادیکال منتظری متأخر(پساعزل) که در محافل رسانه‌ای زاویه‌دار با عنوان آیت‌الله(!!) خطاب می‌شود، مدعی شده که: شرکت در انتخابات امر عرفی و اجتماعی است و ربطی به شرع و دین ندارد. بهترین پاسخ به این قبیل ادعاهای جریان منتظری که بطور یکپارچه از ریاست‌جمهوری روحانی حمایت کرده و در کارنامه سیاه او شریکند، استناد به مواضع صریح آقای منتظری در دوران پیروزی انقلاب اسلامی است. برخلاف این شاگرد پرمدعا که به ادبیات رادیکال با لعاب فقهی اشتهار دارد، آقای منتظری شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی می‌شمارد! @rozaneebefarda
غربزده‌ها و مسئله‌ای به نام تردید در محکمات انقلاب اسلامی یادداشت وارده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از ابتدای پیروزی انقلاب عظیم ملت بزرگ ایران بر ضد استبداد و استعمار، همواره شاهد عرض‌اندام برخی افراد در مقابل انقلاب اسلامی و البته با انگیزه‌های مختلف بوده‌ایم. تاریخ گواهی می‌دهد برخی از همین افراد هنگام جنگ تحمیلی با حمله‌های ناجوانمردانه خود علیه امام رحمت‌الله علیه چگونه قصد داشتند با هدف خالی کردن دل مردمِ راسخ در دفاع از انقلاب، آنان را از همراهی انقلابی که برایش جان و جوان داده بودند، پشیمان کنند. هنوز به یاد داریم که آن شیخ که روزگاری افتخارش تفسير نظریه مترقی ولایت فقیه بود، چگونه با رفتار کذایی‌اش در سیاه‌نمایی علیه جنگ و جهاد، موجب گردید که امام مهربان انقلاب، برای دفاع از آرمان شهیدان، با این جریان زیاده‌خواه، برخورد کرد و منشور روحانیت را برای افشای ماهیت برخی از همین ساده‌لوحان متاثر از دشمنان ملت، به یادگار گذاشت. البته رفتار این دست از ساده‌لوحان به یک یا دو مورد خلاصه نگردیده و در تاریخ چنین رفتارهای خسارت‌باری بارها تکرار شده است که در این ميان، برخی برای دیده شدن خدا را فراموش کردند و بر زبانشان چیزی آوردند که خوشایند خصم دین و ملت بود، تا همچون شیطانی که از طریق این گمراهان به مقصودش رسیده است برایشان کف و سوت بزنند. باور داشته باشیم یا نه، جعفر کذاب‌های زمانه، با ژست‌های نمایشی، در میان ما هستند و مدام با تحریف و دروغ در صددند که در ایمان مردم خلل ایجاد کنند. جعفر کذاب با آنکه پسر امام معصوم‌ علیه‌السلام بود چنان در بند دنیا گرفتار شد که حق را ندید و در مقابل امام زمانش ایستاد و البته چه خوب اصحاب زیرک امام حسن عسگری علیه‌السلام که با قرار دادن برخی محکمات مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام توانستند او را افشا کنند و صدالبته نقش مردم نیز در عقیم ماندن این فتنه کثیف مؤثر بود که از همراهی وی امتناع کردند. تاکنون بارها برخی افراد را دیده‌ایم که با عبارت پردازی‌های شبهه‌علمی خود سعی داشته _و ای بسا در آینده نیز چنین شود_ که ملت عزیز ایران را نسبت به محکمات انقلاب اسلامی مردد نمایند. خمینی کبیر رحمت‌الله علیه که حق بزرگی بر گردن ملت ایران در آزاد شدن از یوغ بندگی سلسله پادشاهی و ننگ وابستگی به استعمار دارد و ملت بزرگ‌ایران نیز انصافا بارها ثابت نمود که برای اهداف مقدس آن رهبر بی‌بدیل حاضر است از جانش بگذرد، هم در زمان حیات مبارکشان و هم در وصیتنامه حکیمانه‌شان، بر حفظ انقلاب تاکید ویژه داشته‌اند. جمله معروف آن پیر سفر کرده از یادها نمی‌رود که حفظ انقلاب را از واجبات عقلی و شرعی شمرده است: "مسئلۀ حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با‏‎ ‎‏وضعی که در دنیا مشاهده می شود و با این نشانه گیریهایی که از چپ و راست و دور و‏‎ ‎‏نزدیک نسبت به این مولود شریف می شود، از اهمّ واجبات عقلی و شرعی است که هیچ‏‎ ‎‏چیز به آن مزاحمت نمی کند.(صحیفه امام خمینی، ج۱۹، ص۱۵۳) بر هر خردمندی واضح و مبرهن است که یکی از نکته‌های مهم حفظ نظام در مقابل اجانب، بستن راه امید آنها و کندن دندان طمع دشمن از کشور است. و روشن است که حضور مردم در انتخابات نشانگر نقش‌آفرینی و احساس مسئولیت آنان به کشور را نشان می‌دهد و مسلم است که اگر مردم نسبت به وطن‌شان دلسوزی و احساس مسئولیت داشته باشند، در مقابل هرگونه تهدیدی نیز به مقابله با آن می‌شتابند. در تاریخ انقلاب اسلامی نیز دشمن همواره تلاش نموده است پایگاه مردمی انقلاب را دچار خدشه نموده تا با استفاده از حربه‌های کثیف و دروغین مانند طرفداری از حقوق بشر که فقط ضد ملت‌های ضعیف کارکرد دارد، علیه کشور اقدام حقوقی نموده و پای اجانب را به وطن باز نمایند. حضور داشتن در انتخابات از آن جهت که می‌تواند توان دفاعی کشور را به رخ دشمن بکشد و پایگاه اجتماعی کشور را نشان دهد عقلا امریست ضروری. گرچه مروجان شذوذات بی‌قاعده، همچنان در پی خدشه در محکمات انقلاب باشند اما واقعیت‌ها تغییر نمی‌کند. @rozaneebefarda
انتخابات و سوداگران دینی! نقدی بر هجمات به مشارکت مردمی در اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 «فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ»(بقره-۷۹) در راستای تلاش گسترده جبهه مخالفان انقلاب اسلامی و همگام با دشمنان قسم خورده ملت ایران از انگلیس و آمریکا تا سعودی و اسرائیل، برای کاهش مشارکت عمومی در ۱۴۰۰، شاهد این هستیم که طیفی از اشخاص به ظاهر معمم نیز دقیقا در همین راستا و البته با ادبیات دینی(!!) به مسأله مشارکت در انتخابات می تازند. بعنوان نمونه، اخیرا یکی از شاگردان آقای منتظری در یادداشتی تحت عنوان «شرکت در انتخابات امر عرفی و اجتماعی است و ربطی به شرع و دین ندارد» مساله وظیفه دینی بودن شرکت در انتخابات را زیر سوال برده و می‌گوید: «با صراحت مي‌گويم، چون الان نزدیک انتخابات است کسی نیاید بگوید که اسلام می‌گوید رأی دهید یا اسلام می‌گوید رأی ندهید، خير! رأي دادن و رأي ندادن ربطي به اسلام و دين‌داري ندارد. چون‌که انتخابات و حکومت مسئله عقلی و عرفی و اجتماعی است و هیچ ربطی به اسلام ندارد. ما باید نگاه کنیم ببینیم شرکت در انتخابات نفعش بیشتر است یا ضررش» فارغ از بررسی صحت ادعای نامبرده و تطابق آن با مبانی اسلامی، در جواب به وی به دو مورد نقیض این ادعا اشاره می کنیم: اولا این فرد که ادعای اجتهاد کرده و اجازه اجتهاد خود را منتسب به آقای منتظری می کند، باید بداند که استادش خلاف نظر وی را معتقد بوده است و به‌طور صریح به شرکت در انتخابات بعنوان امر شرعی اشاره کرده است، بعنوان نمونه وی در سال ۱۳۶۳ و در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان همدان، صراحتا اذعان می کند: «شرکت در انتخابات یک است و همه باید در آن شرکت کنند»(روزنامه اطلاعات-۲۵فروردین ۱۳۶۳) لذا مشخص می‌شود که فرد مزبور پیش از دیگران در واقع مبانی استاد خود را مردود شمارده و پس از آن به طرح ادعای خود پرداخته است. ثانیا: جای بسی شگفتی دارد که این جریان چگونه به راحتی رنگ عوض کرده و مع الاسف الشدید در این راستا با لعاب دینی، مواضع خود را توجیه می نمایند! طیفی از این جماعت تعالیم اسلامی و قرآنی را ابزاری برای و بر اساس منافع جناحی و سیاسی خود قرار داده‌اند. باید به طیف منتظری و از جمله نویسنده آن یادداشت سست متذکر شویم که اگر به واقع شمایان انتخابات را امر شرعی نمی‌دانید، از چه رو در جریان انتخابات سال ۱۳۹۶ به همراه ۱۴۴ نفر از شاگرادن منتظری در قالب بیانیه حمایت از بطور صریح با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اینطور مدعی شده بودید که: «حضرت علی(ع) در سفارشات پایانی عمر خویش امر به معروف و نهی از منکر را مورد سفارش قرار داده، نتیجه ترک این دو مهم را مسلط شدن بَدان بر مردم جامعه می دانند؛ قطعا شرکت در سرنوشت و انتخاب رییس جمهور مطلوب، از مصادیق معروف می باشد‌.» چگونه است که این جماعت در گذشته برای به مشارکت کشاندن مردم در انتخابات به ادله دینی استناد می کردند، ولی اکنون بر اساس همان ادله، خلاف آن را مدعی می شوند؟ آیا مشارکت سیاسی فقط وقتی مصداق امر شرعی است که جریان غربگرا در مظان رأی آوری باشد؟!! جریان منتظری که در گذشته بطور قاطع از دولت حسن روحانی حمایت کردند، می بایست امروز پاسخگوی عملکرد خود و دولت ناکارآمدی که از آن حمایت کردند باشند، نه اینکه با فرافکنی و دستکاری در مفاهیم دینی، مشارکت ملت در انتخابات را مورد هجمه‌های پی‌در‌پی قرار دهند. @rozaneebefarda
🔳پویش آموزشی - پژوهشی کتاب🔳 «غناء و موسیقی» مقام معظّم رهبری(مدظلّه‌العالی) 🔘با هدفِ آشنایی با: ۱- شیوه­‌ی اجتهاد جواهری با تأکید بر روش فقهی حضرت آیت‌الله‌العظمیٰ خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) ۲- ویژگی‌های اختصاصی روش فقاهت معظّمٌ‌له 🔘مزایای دوره: ۱- بهره‌مندی از اساتید مبرّز و استادیاران فاضل ۲- بهره‌مندی از محتوای مکمّل و جانبی ۳- ارائه‌ی موضوعات پژوهشي و حمایت از آثار ۴- احتساب اتمام دوره، معادل یک سال حضور در درس خارج فقه ۵- معرّفی ممتازین به دفتر امور نخبگان مرکز مدیریّت ۶- اختصاص بن تخفیف ویژه برای شرکت‌کنندگان دوره جهت تهیّه آثار معظّمٌ‌له ۷- تقدیر از برگزیدگان دوره ۸- اختصاص ۴ نمره به مصاحبه شفاهی درس خارج(مشروط به انجام فعّاليتهای پژوهشی) ۹- ثبت تقریرات طلاب محترم در سامانه تقریرات معاونت پژوهش حوزه 🔘شرایط ثبت‌نام : اتمام امتحان کتبی و شفاهی پایه‌ی ۱۰ معدل ۱۶ به بالا حداکثر سن ۳۵ سال تأییدیه یکی از اساتید سطح التزام به آیین‌نامه‌ی انضباطی و اتمام دوره 🔘مهلت ثبت نام: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ⛔ظرفیت محدود 🔘پیوند ثبت نام: b2n.ir/w45864 @rozaneebefarda
فاجعه غرب‌گرایی در عرصه عملی و نظری! نقدی بر عناصر غرب‌گرا در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری [صفحه ۱ از ۳] اختصاصی|| علی صادق‌پور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 مناظرات اول انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز برگزار شد و متاسفانه این مناظره همچون چند دوره اخیر، به بی‌اخلاقی‌های بسیاری از سوی جناح پر مدعا و پرهزینه غربگرا آلوده شد. 🔸 عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده، به عنوان نمایندگان وضع موجود، از همان ابتدای مناظره نشان دادند که هیچ رویکرد ایجابی برای نشان دادن برنامه یا صلاحیت خود برای تصدی ریاست جمهوری ندارند بلکه تنها آمده‌اند تا با نفی صرف، به پیش بروند. 🔸 عبدالناصر همتی در این مناظره به صراحت نشان داد که برخلاف ادعاهای بسیارش در مورد اقتصاددانی، هیچ چیزی تحت عنوان برنامه اقتصادی برای عرضه ندارد. او در پاسخ به سؤال مهمی که از قضا دقیقا به حیطه کاری او در بانک مرکزی مربوط می‌شد، سخنانی بر زبان راند که کمترین ارتباطی با این پاسخ داشت به گونه‌ای که مجری مناظره، به صراحت خواستار پاسخ به سؤال مربوطه شد. او در پاسخ به موضوع مهم ابربدهکاران بانکی سراغ این مطلب رفت که نمایندگان بسیاری از مردم در این جا حضور ندارند مثلا زنان! و سپس گفت که عدم تصویب FATF در مجمع، به عنوان مقصر اصلی وضعیت موجود می‌باشد! همچنانکه قبلا نیز در مورد اشتغال از او پرسیده شد اما او از پیامک هشدار بدحجابی گله کرد! 🔸 در حالی که سخن اول او در باب عدم حضور نمایندگان مردم در جلسه مناظره، به خصوص زنان، به عنوان یک اعتراف از سوی او قابل استفاده است. او، شاید بدون آنکه متوجه باشد، اعتراف کرد که نماینده بسیاری از گروه‌های جامعه، به عنوان مثال زنان نیست! در حالی که فرد نامزد شده برای ریاست جمهوری، قاعدتا باید خود را واجد این صلاحیت بداند که می‌تواند از سوی همه افراد جامعه، حتی آنانی که به او رأی نداده‌اند، نمایندگی کند! جناب آقای(!) همتی از همین ابتدای کار اقرار کرد که نماینده بسیاری از مردم نیست و بنابراین این پرسش مطرح می‌شود که اساسا او به چه حقی، با اذغان به عدم صلاحیت برای نمایندگی همه مردم ایران، وارد کارزار ریاست جمهوی شده است؟! 🔸 او و مهرعلیزاده مدام بر این مطلب تاکید ‌کردند که تحصیلات کلاسیک آنان به حوزه اقتصاد معطوف بوده و آنها مناسب‌ترین گزینه‌ برای تغییر اوضاع اسف‌ناک فعلی می‌باشند. این ادعا از سوی همتی با تاکید بیشتری مطرح می‌شد و او برای از میدان خارج کردن محسن رضایی از دایره اقتصاد‌دانان موجود در این مناظرات، اتهامات عجیبی را به او نسبت داد که اتفاقا توسط یکی از اساتید خود همتی که بسیار نیز در میان اقتصاد‌دانان ایرانی شناخته شده و بزرگ است، تکذیب شد. دکتر مسعود درخشان، استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، ضمن تکذیب ادعاهای سست همتی در اجبار اساتید به تدریس و دادن نمره قبولی، تقاضا کرد تا اکاذیب وی، توسط وزارت علوم در محاکم قضایی ویژه پیگیری شود. (https://www.farsnews.ir/news/14000316000137/) 🔸 همتی عملکردی به شدت فاجعه‌بار در دوران تصدی خود بر مسند ریاست بانک مرکزی دارد. او در صدر فهرست رؤسای بانک مرکزی در افزایش تورم، خلق پول و در نتیجه افزایش نقدینگی است و برای اولین بار در تاریخ نهادهای رسمی اعلام کننده آمارهای اقتصادی، از آبان ۱۳۹۷ به بعد، نرخ تورم را اعلام نکرده است! او با تصمیماتش در زمینه ارز و تامین مالی، باعث سقوط ارزش پول ملی، سقوط بورس، عدم تامین ارز لازم برای واردات کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دامی و .. شد و چنین چیزی به هیچ وجه نمی‌تواند با ادعای دانش اقتصادی پوشانده شود. @rozaneebefarda