eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
1398-12-29_15.07 کرونای سیاسی.pdf
6.01M
💥کرونای سیاسی نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران(۱۰۷صفحه) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی @rozaneebefarda
💥روشنگری های ایتانویسان، فریاد نمام های رسانه‌ای برجام پرست را به آسمان رسانده! آقای غفاری! میدانم که مطلع هستید که ایتا اکنون لجمن فعالان مجازی متعهد است و در خط دهی به سایر شبکه‌ها مؤثر افتاده و در آینده اینان بیش از این بر سر تو فریاد خواهند زد. مردم را خوب میشناسند! @rozaneebefarda
💥دروغگویان/۱ 🔸نمونه اگر بخواهید همین اظهارنظر کافی است. روایت جلایی پور را اگر بخوانید معلوم می‌شود چه کسی دروغ می‌گوید! تئوریسین‌های اعتدال و اصلاحات، روایت‌های رسانه‌های معاند را در ماجرای کرونا، تکرار می‌کنند. ویژه‌نامه نوروزی مجله صدا @rozaneebefarda
در حالی که گیلان جمعیتی دو برابر قم دارد(جمعیت قم ۱٫۲۰۱ میلیون و جمعیت گیلان۲٫۵۳۱ میلیون) چرا هنوز قم بعد از تهران، رتبه بعدی را در نمایه اعلامی وزارت بهداشت و مندرج در همه خبرگزاری ها دارد؟ یا اینکه جمعیت قزوین(۱٫۲۷۴ میلیون) تقریبا برابر با قم هست و امار مبتلایان جدید چیزی حدود سه برابر قم، با اینحال قزوین در رتبه هفتم جای میگیرد اما قم در رتبه دوم!! @rozaneebefarda
💥دروغگویان/۱ 🔸نمونه اگر بخواهید همین اظهارنظر کافی است. روایت جلایی پور را اگر بخوانید معلوم می‌شود چه کسی دروغ می‌گوید! تئوریسین‌های اعتدال و اصلاحات، روایت‌های رسانه‌های معاند را در ماجرای کرونا، تکرار می‌کنند. ویژه‌نامه نوروزی مجله صدا پ.ن: تصویر پست قبلی بی کیفیت بود لذا به درخواست برخی مخاطبان، این تصویر مجددا بارگزاری گردید. @rozaneebefarda
💥یک بام و دو هوای رسانه سلطنتی BBC پیگیری مستمر اخبار BBC نشان می‌دهد که این رسانه سلطنتی خط روانی و رسانه‌ای مشخصی را پیگیری کرده است که به تفصیل در جزوه / تحریریه سیاسی روزنه به آن پرداخته شد. 🔸به طور مثال این رسانه با اعلام اولین گزارش مثبت از کرونا در شهر قم خط را به طور مشخص پیگیری کرد و تلاش داشت این شهر را به عنوان مرکز شیوع بیماری معرفی کند.اما؛ به قول قدیمی‌ها دروغ‌گو فراموش کار است و بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی ظاهرا از یاد برده است که در تاریخ 10بهمن ذیل خبری با عنوان «شیوع کرونا؛ ایران: خارج کردن ایرانیان از ووهان، مستلزم موافقت دولت چین است» به نقل از برخی مسئولین کرونا را پشت مرزهای غربی ایران نشان داده است. حال سؤال این‌جاست که از 10 بهمن تا 30 بهمن چه اتفاقی افتاده است؟ آیا کرونا پشت مرزهای غربی معطل مانده است؟ یا با حفر تونل یا از طریق پرواز خود را به شهر قم رسانه و به یک‌باره در 30 بهمن اعلام موجودیت کرده است؟ در هر صورت باید این مسائل توسط کارشناسان و متخصصین بهداشتی و شهری و... بررسی شود اما آن‌چه آشکار است خط قم‌هراسی رسانه‌های بیگانه است که برای اهل اطلاع روشن‌تر از خورشید تابستانی است. خوب است متولیان مذهبی و سیاسی و حوزوی در قم، در ریشه یابی و افشای خط خطرناک قم هراسی، پیشتاز باشند. این اژدهای هفت سر، پشتوانه‌های داخلی هم دارد. باید حق شان ادا شود! برای آشنایی هرچه بیش‌تر با عملیات روانی-رسانه‌ای BBC؛ کرونای سیاسی را ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3762 @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استدلال جالب و شنیدنی آیت‌الله در اثبات اسلام و ایمان علیه السلام 🏴۲۶رجب سالروز وفات تسلیت باد @rozaneebefarda
💥حمله غیر منطقی سلبریتی حوزوی به نظام اسلامی با ادعای و تکرار مدعای مردود فساد سیستماتیک پ.ن: نفی کننده فساد سیستماتیک، شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده اند. زائری مسیر عجیبی را پیش گرفته و با اینهمه هنوز هم مدعی انقلابی گری است! @rozaneebefarda
💥بی اعتنایی بیت شیرازی به توصیه‌های بهداشتی یک فروردین نود و نه بیت سیدصادق شیرازی-مراسم شهادت امام کاظم علیه السلام بدون رعایت شرایط بهداشتی. ظاهرا تشیع لندنی برایش اهمیتی ندارد که شیعه های علی ابن ابی طالب علیه السلام با لعن علنی کشته بشوند یا با ! آیا این هم تقصیر انقلابی‌هاست؟! @rozaneebefarda
💥رپرتاژ رسانه‌ای به نفع و علیه 🔸مجله از رسانه‌های رادیکال محسوب می‌شود که خط فکری با حضور پدرخوانده‌هایی مانند و ، بر آن حاکمیت مطلق دارد. 🔸این نشریه افراطی، قبلا به بهانه حضور یک ابرناو آمریکایی، تلاش کرده بود به دوگانه کاذب جنگ و مذاکره دامن بزند که همین امر و شاید برخی مسائل دیگر، موجب توقیفش شد. در همین شماره، مجتبی لطفی از اعضای افراطی بیت منتظری، صریحا به دفاع از پرداخته و او را از اتهام قتل نفس تبرئه کرده و تعبیر امام در مورد وی (سید مهدی قاتل) را زیر سؤال برده بود! 🔸این نشریه با سوءاستفاده از ، اکنون همان خط رادیکال را پی گرفته و در شماره نوروزی خود، مطالب عجیبی را منتشر کرده است! 🔸از جمله نکات عجیب این شماره، یادداشتی است به قلم یک طلبه ژورنالیست (که همزمان عضو تحریریه سایت و زائری است) در این یادداشت تفصیلی، با تکیه بر برخی گزاره های ، ضمن رپرتاژ برای مرجعیت برخی از سران ، برخی دیدگاه‌های رسانه‌ای در ترویج مرجعیت چهره‌های حوزوی خاص، بازنشر شده است. از جمله نکات ناصحیح این یادداشت آنکه در ماجرای انتشار سخنان آیت‌الله یزدی در دیدار خصوصی با برخی مسئولان بسیج اساتید حوزه که نخستین بار در رسانه همین ارگان منتشر شده بود، هیچ اسمی از جناب آقای به میان نیامده است و نخستین بار توسط این نسبت مطرح شد. @rozaneebefarda
بلغ العلی بکماله کشف الدجی بجماله حسنت جمیع خصاله صلوا علیه و آله عید سعید مبعث مبارک باد @rozaneebefarda
مقام معظم رهبری به رسم هر ساله در روز مبعث بیانات مهمی را ایراد فرمودند که حاوی نکاتی راهبردی و راهگشا در مسائل داخلی و بین‌المللی بود. این بیانات به زودی سرخط خبرهای دنیا خواهد شد. چه بهتر که جریان‌های انقلابی ناب، از هم‌اکنون در ترویج و تحلیل این سخنان، پیشگام شوند. @rozaneebefarda
990103_ سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب.mp3
11.9M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب. ۱۳۹۹/۱/۳ 🔻فرهیختگان را به #روزنه دعوت فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در خبرگزاری فارس 🔸پرونده ویژه با موضوع « برای سوءاستفاده از بحران کرونا» در خبرگزاری فارس بازنشر شد. متن کامل را اینجا بخوانید:👇 http://fna.ir/ewg7b2 @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 #شانتاژ و جهت‌دهی مغرضانه شبکه ماهواره‌ای #تشیع_لندنی در مورد بسته شدن حرم‌ها و وقایع پس از آن 🔸پس از شکل‌گیری تجمعات اعتراضی مشهد و قم؛ مسئول روابط عمومی دفتر #سیدصادق_شیرازی در کنار ضریح امام حسین علیه‌السلام حاضر شد و از باز بودن درب حرم گفت و سخنانی بر زبان راند که با توجه به فضای پیش آمده در ایران و انتشار اخبار آن؛ قهرا به برانگیختن احساسات مذهبی شیعیان عراق علیه نظام اسلامی می‌انجامید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3727 🔸پیگیری برخی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به تشیع لندنی نشان می‌دهد که آن‌ها نیز به تحریک عواطف مردم؛ به ویژه مردم عرب و اهالی #عراق علیه نظام اسلامی پرداختند. 🔸به طور مثال شبکه دو امام حسین که تولیداتی را به زبان عربی دارد؛ از تجمع چند ساعته و محدود معترضین؛ با تعبیرهای اغراق‌آمیز یاد کرده و با درز گرفتن #اقدامات_هتاکانه لیدرهای افراطی منسوب به تشیع لندنی در شکستن در یا تخریب گیت‌های ورودی یا توهین به مراجع عظام تقلید؛ نیروهای خدوم انتظامی را مسبب خشونت در این اعتراضات قلمداد کرد. 🔸گفتنی است شبکه امام حسین علیه‌السلام از مجموعه‌های ماهواره‌ای تشیع لندنی است که به امر مستقیم آقای سیدصادق شیرازی تأسیس شده است و توسط سایت رسمی وی نیز به مخاطبان و بازدیدکنندگان معرفی می‌شود. هم‌چنین بنا بر ادعای شبکه امام حسین بخش (طبیعتا اندکی) از امور مالی آن از وجوهات مقلدین سیدصادق شیرازی تأمین می‌شود. 🔸این شبکه؛ در مناسبات مختلف به پخش برنامه‌های تفرقه‌انگیز میان مذاهب اسلامی می‌پردازد که در جای خود قابل پیگیری و البته موجب تأسف است. @rozaneebefarda
؛ از حذف مطلق تا ترویج بی‌رویه! صفحه۱از۲ 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸در این ایام، متاسفانه شاهد بروز یک بیماری ویروسی ناشناخته و شدیدا مسری هستیم. یکی از مباحث قابل طرح در این ایام، تحقق یا عدم تحقق طب ایرانی_اسلامی و قابلیت های احتمالی آن در پیشگیری و درمان چنین بیماری هایی است. 🔸حوزه علمیه خاستگاه طب قدیم بوده و بزرگانی چون بوعلی در حوزه اسلامی بوده‌اند که آثارش تا قرنها در اروپا تدریس می‌شد. با ظهور علوم تجربی مدرن که مرهون تحقیقات علمای مسلمان است، و همزمان با افول تمدن اسلامی، نقش حوزه‌های علمیه در علومی مانند طب کمرنگ شد و در دوران معاصر برخاستن ندای احیای طب ایرانی/اسلامی از دل حوزه، امری اعجاب‌آور تلقی می‌شود! 🔸 در روزگار ما طب اسلامی همواره محل نزاع جدی بوده است؛ نه فقط در میان دانشمندان علوم جدید که حتی در بین مراجع عظام تقلید نیز کسانی اصل تحقق چنین طبی را انکار نموده اند و البته برخی نیز از آن دفاع نموده‌اند. 🔸در هر صورت وجود روایات فراوان در این زمینه انکار پذیر نیست و برخی از مخالفان حوزوی طرح بحث طب اسلامی مانند آیت الله جوادی آملی، به وجود سیصد روایت صحیح السند معترفند، که برای تحقق دانش طب با پسوند اسلامی کافی به نظر می رسد. 🔸اختلافات علمی بر سر اصل و کارآمدی این دانش در روزهای سخت و بحرانی مقابله با ، مثل زخمی کهنه سر باز کرده و از روزهای نخست تا کنون، نسخه های متعددی از موضع طب ایرانی/اسلامی پیچیده شده است. این نسخه‌ها گاهی مثل فلانی و بهمانی احساسی و بی منطق اما گاهی هم مثل و منطقی و عالمانه بوده است. در این میان اظهارنظرهای پراکنده و بعضا جنجالی برخی حوزویان ناشناخته را نیز شاهد بوده‌ایم که موجب جنجال و هیاهوی زیادی در فضای مجازی شده است که در جای خود به شدت قابل نقد و غیرقابل دفاع می‌نماید. 🔸در این اوضاع پیچیده، تذکر چند نکته و بررسی چند شبهه در باب طب اسلامی، خالی از لطف نیست: یک. طب به تمامه علمی تجربی نیست و اساسا شاید هیچ علمی نباشد مگر اینکه برای رسیدن به مقاصد خود از روش های متعدد بهره می برد. گرچه از منظر روش شناختی طب قدیم و جدید بر پایه تجربه و آزمایش بنا شده اند. صدالبته دخالت تکنولوژی و ابزار آزمایشگاهی مدرن را به عنوان مزیت نسبی طب مدرن، نمیتوان نادیده گرفت. دو. دین و به صورت مشخص اسلام، به تمامه غیرتجربی نیست و در حقیقت صورت فرآیندی و تکاملی دارد و لذا در مسیر وصول به تمدن مورد نظر خویش، از تجربه و آزمون و خطا بهره می برد. این حقیقت نه از جهل شارع بلکه از خاصیت ذومرتبگی مخاطب شرع یعنی انسان ناشی می شود. سه. برخی شاخه‌های علوم اسلامی عمدتا حاصل بررسی عالمانه چند گزاره محدود است. مثلاً عالمان اصولی از تک گزاره «لاتنقض الیقین بالشک» صدها جلد دانش تولید کرده اند که هیچ کس نمی‌تواند مدعی غیرعالمانه بودن آن باشد بنابراین وجود سیصد روایت صحیح السند برای تحقق طب اسلامی بسیار زیاد هم به نظر می رسد. چهار. برخی مباحث طب، و کلیت هر علم از جمله طب، متأثر از مبانی انسان شناختی در فلسفه است. عنایت به تفاوتهای غیر قابل انکار بین فلسفه اسلامی و نوع غربی آن، به راحتی می تواند در علم طب تأثیر متمایز کننده بگذارد. پنج. استقلال یک نوع طب از سایر انواع آن، لزوما به معنی تفاوتهای فاحش انکار کننده غیر نیست و گاهی در چند گزاره اصلی خلاصه می شود. شش. تجربه نشان می دهد طب اسلامی در برخی موارد راهگشا و موثر بوده است. اما پاسخ به چند شبهه: در نقد طب اسلامی گفته می‌شود _ برخی از طب اسلامی نتیجه نگرفته اند و فرایند درمان آنها به مرگ منتهی شده است. _ بین اطبای اسلامی اختلاف نظر و اختلاف نسخه دیده می شود. _ گاهی یک نظریه در طب اسلامی باطل و نظریه جدید جایگزین می شود. _ در بین مدعیان طب اسلامی، کسانی یافت می شوند که صرفا دهان باز کرده اند و در اندیشه سود بیشترند. _برخی از آنها روحیه تکفیری دارند و اساسا طب مدرن را منکر می شوند. _ طب اسلامی قادر به درمان همه بیماریها نیست و .... پاسخ همه شبهات را می توان در یک جمله داد: همه اشکالات فوق، شامل طب مدرن نیز می شود! خلاصه آنکه طب اسلامی به عنوان یک علم تجربی مستفاد از وحی، هم محقق است اما قابلیت تکامل و شیوع دارد و غفلت از آن سزاوار نیست. حداقل به عنوان می‌توان بدان توجه داشت. 🔸نکته مهم آنکه اکنون این طب به جریان اجتماعی مبدل شده که دلیل آن نیز کارآمدی نسبی است لذا هرنوع مواجهه حذفی و سلبی با آن نتیجه‌ای جز زیرزمینی شدن و ترویج بی‌رویه و مرجعیت یافتن افراد مجهول الهویه در بر ندارد چنانکه برخورد وزیر سابق بهداشت که با همراهی برخی متولیان حوزوی نیز صورت گرفت، نتوانست در حذف مطلق طب اسلامی کارگر افتد. @rozaneebefarda تذنیب👇
؛ از حذف مطلق تا ترویج بی‌رویه! صفحه۲از۲ برخورد هوشمندانه و البته دیرهنگام آقای در به رسمیت شناختن این شاخه از دانش، هم بهانه را از سوءاستفاده کنندگان می‌گیرد و هم زمینه بهره‌مندی ضابطه‌مند از تجارب و دستاوردهای اعجاب‌آور و غیرقابل انکار طب ایرانی/اسلامی را در پی خواهد داشت. ناگفته پیداست که اعتقاد یا انکار طب سنتی و اسلامی در نسبت با انقلابی گری، به خودی خود لابشرط است لذا تلاش مذبوحانه برخی بداندیشان در القای تلازم بین طرفداری از طب سنتی و انقلابی‌گری، اتهامی واهی است. چنانکه انکار دستوری و فرمالیته برخی فضلای اصول دان که از قضا در رجال و حدیث از سطح نازلی از دانش برخوردارند، نیز نارسا و نچسب و مصداق اظهارنظر بدون علم است که مورد نهی صریح اهل بیت علیهم السلام واقع شده است. باتوجه به رخدادهای سال‌های اخیر به نظر می رسد ، نه امکان پذیر است و نه . کما اینکه و غیر ضابطه‌مند آن نیز نه قابل دفاع است و نه عاقلانه. چه اینکه ممکن است موجب سواستفاده و بدنامی و آبروریزی شود. با این وجود می‌شود حوزه مقدسه قم برای ایجاد انضباط و برنامه‌ریزی برای تعالی و بالندگی و مدیریت این شاخه از دانش که ریشه در تاریخ حوزه علمیه دارد، به ایجاد مرکز مستقل حوزوی مبادرت ورزد و همه اقدامات حوزویان فعال در طب اسلامی را زیرنظر بگیرد. @rozaneebefarda
هر دم به گوشم می‌رسد، آوای بانگ قافله... کاروان حسینی به راه افتاده است حسینیان جا نمانند.... فدای لب تشنه ات یاحسین @rozaneebefarda
انا لله و انا الیه راجعون عالم ربانی و مجاهد موحد، یار دیرین امام و رهبری حجت الاسلام والمسلمین احمد منتظری، سحرگاه اول فروردین 99، بر اثر کهولت سن به دیار باقی شتافت. شیخ احمد در دهه چهل و پنجاه از اعضای بیت امام و از مقسمین شهریه ایشان بود و به همین دلیل سالها رنج به جان خرید. @rozaneebefarda
و ادعای ! رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا با مخفی کردن چهره اهریمنی خود در زیر پوشش نوع‌دوستی، به دروغ ادعای آمادگی برای کمک به ایرانیان در مقابله با کرونا را در حالی مطرح کرده‌اند که همزمان برای درمان بیماران پرشمار و روزافزون خود گرفتار شده و به ایتالیای بیچاره دستبرد زده‌اند! بخش عجیب داستان اما نحوه موضع‌گیری سست و انفعالی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران است که در این وانفسا، هنوز هم با زبان ، به دنبال رفع تحریم‌ها توسط آمریکای آدمکش هستند! واقعا حضرات یک لحظه با خود فکر نمی‌کنند که آمریکا با چه منطقی باید تحریم را بردارد؟ مگر نه اینکه آنان برای اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران و با هدف قتل عام ایرانیان دست به تحریم‌های ظالمانه زده‌اند؟ خب حالا این جانی بالفطره چرا باید از سیاست ثابت خود دست بردارد؟ شاید حضرات در عالم خیالات شان به این فکر کنند که مثلا با ایجاد فشار بین‌المللی بتوانند آمریکا را به برداشتن تحریم مجبور سازند. این هم توهمی بیش نیست؛ آمریکا درست در پیش چشم جهانیان به اینهمه کشور مستقل لشکرکشی کرده، مردم را قتل عام و به نوامیس و سرمایه‌های ملی آنان تعرض کرده، سردار عزیزمان را به عنوان یک شخصیت محبوب بین‌المللی، کرده و به آب خوردن از که شما آن را حصن حصین می‌پنداشتید خارج شده و برخلاف توهمات تان که امضای کری را تضمین می‌دانستید، صدها بار ایران را تحریم کرده است. اکنون شما آب در هاون کوفتن تان چه نتیجه‌ای دارد جز ارسال پالس و زمینه‌سازی برای و ؟! بهتر است برای یکبار هم که شده، آموزه‌های تقلیدی و پوسیده دیپلماسی التماسی را کنار گذارده از رهبر حکیم و الهی مان درس موضع‌گیری در مقابل خصم خونخوار را بیاموزید؛ آنجا که فرمود از دشمنی که متهم به انتشار ویروس کمک نمی‌گیریم چون به او اعتماد نداریم. @rozaneebefarda
ماجرای واسپاری صلاحیت تصویب و تشخیص ضرورت به مجلس توسط امام خمینی و مقایسه آن با ماجرای مقابله با 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از تشکیل ستاد مقابله با کرونا با محوریت وزارت بهداشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از این ستاد حمایت کرده و در مواردی با استفاده از ادبیات دینی به پشتیبانی از آنان پرداخته‌اند. نظر به اهمیت موضوع و عدم تبیین آن در محافل علمی (خصوصا حوزوی) مراجعه به در موارد مشابه ممکن است راهگشا باشد. هرچند مراجعه به به معنای پذیرش عینیت در تطبیق نیست و طبعا هر زمانه‌ای شرایط خاص خود را دارد اما مرور برخی رخدادها نشان می‌هد که سیره سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریشه در سیره امام دارد. در موضوع مورد اشاره، امام خمینی در مهرماه 60 و بنا به ضرورت‌های آن ایام، صلاحیت تصویب احکام ثانویه را با شرایط خاص، به نمایندگان سپرد و این از معدود مواردی است که یک نهاد به ظاهر عرفی، در مصدر تعیین مصداق حکم شرعی قرار می‌گیرد.برای تکمیل بحث، یادداشت ذیل را بخوانید. پ.ن: تصویر مربوط به کتاب رازهای دهه شصت صفار هرندی است. @rozaneebefarda
روزنه
ماجرای واسپاری صلاحیت تصویب #احکام_ثانویه و تشخیص ضرورت به مجلس توسط امام خمینی و مقایسه آن با ماجرا
ماجرای واسپاری صلاحیت تصویب و تشخیص ضرورت به مجلس توسط امام خمینی و مقایسه آن با ماجرای مقابله با 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از تشکیل ستاد مقابله با کرونا با محوریت وزارت بهداشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از این ستاد حمایت کرده و در مواردی با استفاده از ادبیات دینی به پشتیبانی از آنان پرداخته‌اند. نظر به اهمیت موضوع و عدم تبیین آن در محافل علمی (خصوصا حوزوی) مراجعه به در موارد مشابه ممکن است راهگشا باشد. هرچند مراجعه به به معنای پذیرش عینیت در تطبیق نیست و طبعا هر زمانه‌ای شرایط خاص خود را دارد اما مرور برخی رخدادها نشان می‌هد که سیره سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریشه در سیره امام دارد. در موضوع مورد اشاره، امام خمینی در مهرماه 60 و بنا به ضرورت‌های آن ایام، صلاحیت تصویب احکام ثانویه را با شرایط خاص، به نمایندگان سپرد و این از معدود مواردی است که یک نهاد به ظاهر عرفی، در مصدر تعیین مصداق حکم شرعی قرار می‌گیرد. احتمال تصمیم نادرست یا اتخاذ روش‌های غیرقابل دفاع در اجرای تصمیمات درست نیز در این فرض کاملا محتمل و پذیرفته شده است. چه اینکه امام خمینی بعد از تصویب قانون واگذاری زمین در مجلس، این تصمیم را برخلاف ضرورت تشخیص دادند و به مخالفت با آن پرداختند. جالب آنکه مخالفت و انتقاد از این روال حکمرانی نیز محدود به دوران معاصر نیست و برخی اعضای سرشناس و بعضی از مراجع عظام قم، از منظر دفاع از ، به مخالفت با روند تصویب احکام ثانویه و تشخیص موضوع توسط نمایندگان مجلس که نوعاً تخصصی در امور فقهی و دینی نداشتند، پرداختند. البته ارتقای سطح بصیرت و اندماج تشکیلاتی حوزه و نظام در دوران ما موجب شده که انتقادات احتمالی، هرگز به سطح رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی کشیده نشود. در بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تعطیلی حرم‌های مطهر و نمازهای جمعه به عنوان اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ یاد شد و نسبت به عدم مطلوبیت آن تصریح شد اما در عین حال به عنوان عامل این تصمیم و حد وسط آن، عنوان گردید. @rozaneebefarda
💥تقلید کورکورانه رسانه‌های حامی دولت از رسانه‌های معاند در تصویر پیوستی، کپی کاری و تابناک و و فردا نیوز از را مشاهده می‌کنید. حضرات حتی زحمت عوض کردن تیتر را هم به خود نداده‌اند! @rozaneebefarda
فحاشی و نفرت پراکنی؛ رکن گفتمان سلبی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اخیرا فیلمی از یکی از سرکردگان جریان انحرافی موسوم به در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن صراحتا به مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله اهانت شده است. به نظر می‌رسد روشنگری های گسترده جریان انقلابی پیرامون حمله وحشیانه برخی پادوهای این جریان به حرمین شریفین قم و مشهد، سران و مبلغان مشهور آنان پرده برانداخته و به سیم آخر زده اند! سران فرقه تشیع لندنی، که پیش از این با فحاشی به مقدسات سایر مذاهب اسلامی شناخته می‌شدند، اکنون علنا رهبران شیعه و مجاهدان اسلام را مورد خطاب قرار داده به بدگویی و اهانت بدانها می‌پردازند. اگر و را از این موجودات مزدور اجانب بگیرید، حرف دیگری برای گفتن ندارند و از شاخصه‌های اصیل شیعی بی‌بهره‌اند! اینکه چنین موجودات بدسگالی پرچم تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام را دزدیده اند، از مظلومیت آن ذوات مقدسه است و بدیهی است که هیچ دشمنی نمی‌توانست اینچنین در ضربه به وجهه تشیع در عالم، کارگر افتد! بی سبب نیست که آمریکا و انگلیس، لانه این جماعت بدخیم شده‌اند و در دورانی که مرد و زن شیعه در غرب وحشی در فشار و محدودیت مطلق اند، این فرقه انحرافی، از آزادی مطلق برخوردارند و گفتمان سلبی و خشونت‌بار و ضدشیعی شان را با شبکه‌های اختاپوسی گسترده به سراسر عالم پمپاژ می‌کنند. @rozaneebefarda
برخورد دوگانه مسئولین دولتی با تجمعات عمومی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸شکی نیست که در شرایط فعلی برگزاری تجمعات عمومی همچون تشییع جنازه و... بدون رعایت مسائل بهداشتی از هیچ گروه، جریان یا شخصی پذیرفته نیست اما اشتباه دیگر؛ برخورد سیاسی و دوگانه با برگزاری این تجمعات است. 🔸به طور مثال در تاریخ 9اسفند مراسم تشییع خانم ملکه رنجبر با حضور جمعی از دوستداران ایشان برگزار شد اما مسئولین دولتی واکنش منفی نسبت به این ماجرا نشان ندادند اما همین مسئولین واکنش‌های سلبی فراوانی نسبت به تشییع پیکر سردار اسداللهی نشان دادند و حتی جناب آقای جهان‌پور (از فعالا فتنه 88) این مراسم را مایه گریستن عنوان کرد. 🔸برگزاری تجمعات اینچنینی بر خلاف توصیه‌های بهداشتی و بر خلاف کلام صریح مقام معظم رهبری است و پذیرفتنی نیست و صدالبته که در مراسم سردار شهیدمان هم هیچگونه برنامه‌ریزی رسمی برای تشییع صورت نگرفته بود اما برخوردهای دوگانه با این مسائل آن هم از جانب مسئولین دولتی شائبه برخورد سیاسی با مسئله کرونا را ایجاد کرده و به تبع آن بی‌اعتمادی به دستگاه‌های دولتی را در پی خواهد داشت. 🔸امید است همه مسئولین و مردم شریف ایران با رعایت همه جانب مسائل بهداشتی و مدیریتی از این آزمون سربلند خارج شوند. جالب آنکه دولتی‌ها هیچ واکنشی در مورد برقراری مجالس مذهبی غیرایمن در بیت تشیع لندنی نیز بروز نداده‌اند و این امور کمی نگران کننده است و احتمال برخورد گزینشی با مقوله سلامت مردم را تقویت می‌کند. عکس پیوست: مراسم تشییع خانم ملکه رنجبر @rozaneebefarda