دروغهاي متراکم ديدهبانهاي شفافيت و عدالت!
احمدحسين شريفي
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸جناب #احمدتوکلي که مدتي است با تأسيس سازماني مردمنهاد با عنوان «ديدهبان شفافيت و عدالت» دروبين شفافسازي و عدالتطلبي را بر چشمان خود زده است، با مشارکت معاون آموزشيشان جناب حسين رجائي در مطلبي با عنوان «ثروتمندان ناشناس، خطری برای زمامداران و روحانیون سرشناس!»، نکاتي درباره آيتالله مصباح نوشتند که نشان ميدهد ديدهبانان محترم اين سازمان يا با دوربيني عوضي ميبينند و يا اينکه اساساً چشمان سالمي پشت آن دوربين ندارند تا حقايق را ببيند.
🔸اين دو بزرگوار در نوشتة خود ضمن توصيه همه علما و امراء به دوري از ثروتمندان(کلمة حقٍ) ارادهاي سراسر باطل و دروغين و افتراهايي بزرگ بر #علامه_مصباح وارد کردهاند(يراد بها الباطل)
چنين نوشتند که آي مردم!کشفي تازه کردهايم و آن اينکه حتي آيتالله مصباح هم با کساني که ابهاماتي دربارة فعاليتهاي اقتصاديشان مطرح است(!) دست در يک کاسه داشتهاند! چرا که در ديدهباني خود ديديم که غسال او يکي از کساني بوده که ابهامات مالي در پروندهاش است! و جنازه ايشان هم در منزل چنان فردي غسل داده شده است!
🔸در حالي که
اولاً، غسال ايشان چنين فردي نبوده است؛ ثانياً، بدن مطهر ايشان در منزل چنين فردي غسل داده نشده است؛ ثالثاً، آيتالله مصباح در طول عمرشان با چنين فردي ارتباط نداشتهاند و بعيد ميدانم که حتي يکبار ايشان را ديده باشند. رابعاً، آيتالله مصباح اساساً دفتر و بيتي به معناي مصطلح نداشتند که وجوهاتي دريافت کنند يا چنين افرادي با قصدهاي سوء بخواهند در آن نفوذ کنند و از ايشان سوء استفاده کنند؛ خامساً، زندگي شخصي آيتالله مصباح و فرزندانش که از زاهدانهترين و کممؤنهترين زندگيهاي ممکن در اين عصر بوده و هست؛ در مرأي و منظر همگان است؛ و سادساً، همه مسائل مالي مؤسسه امام خميني(ره) نيز با شفافترين شکل ممکن، سالانه توسط مسؤولان ذيصلاح رسمي کشور بررسي ميشده و ميشود و در تمام اين سالها حتي يک ريال، تأکيد ميکنم حتي يک ريال، تخلف مالي در اين مؤسسه وجود نداشته است.
🔸حال سؤال ما از اين ديدهبانان محترم شفافيت و عدالت(!) اين است که گمان نميکنيد يک جاي کار ايراد پيدا کرده است؟گمان نميکنيد که يا چشماني که پشت آن دروبينهاي ديدهباني است کمسو و کجبين شده است و يا دوربينتان از کار افتاده و به جاي آب، به شما سراب نشان ميدهد؟عزيزان من، شما نيت خوبي داريد، شعار قشنگي هم ميدهيد؛سازماني بسيار لازم و ضروري هم تأسيس کردهايد اما گويا توجه به الزامات و اقتضائات ديدهباني شفافيت و عدالت نداريد. و در نتيجه نه تنها از حق و عدل و شفافيت ديدهباني نميکنيد، که با دروغها و افتراهاي متراکم خود، تيرگي بر تيرگي ميافزاييد:«ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ» و خوف آن دارم که زماني چشم باز کنيد و به کارنامه خود نگاه کنيد که متوجه شويد نه تنها از ديدهبانيتان هيچ حقيقتي آشکار نشده است که چنان حجابهايي بر ديده و دلتان زده شده باشد که آشکارترين حقايق و نزديکترين مسائل را هم نبينيد: «إِذا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَراها وَ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُور»(نور،40)
🔸شما اگر حقيقتاً دنبال کشف حقيقت بوديد که نيازي به رفتارهاي کارآگاه پوآرويي نبود! خيلي راه آساني داشت؛با فرزندان آيتالله مصباح يا با مؤسسه امام خميني(ره) يا با داماد مکرمشان جناب آيتالله محمدي عراقي تماس ميگرفتيد و حقيقت ماجرا را جويا ميشديد و چنين در صف تروريستهاي فکر و فلسفة «عقبة تئوريک نظام»(علامه مصباح) قرار نميگرفتيد!دوستان عزيز باور کنيد دوربينهاي ديدهبانيتان ايراد دارد؛ فکري کنيد، و الا دير يا زود متوجه خواهيد شد که اين راهي که در پيش گرفتهايد به ترکستان است. شک نکنيد اين راه، همان راهي است که خوارج نهروان و داعشيها طي کردهاند. اما شما با قلمي روان و در ادبياتي امروزين و با هالهاي از قداست و مردمفريبي آن را ميپيماييد. خواهش ميکنم قدري فکر و تأمل در روش و روية خود داشته باشيد.
🔸ضمناً بنده اولين بار است که به واسطة نوشته شما نام رضا مطلبي کاشاني را ميشنوم؛ اما در اينجا گفتهايد که ايشان «ابهاماتي» در پرونده ماليشان مطرح است.راستي اين کدام عدالتطلبي است که به شما اجازه ميدهد آبرو و حيثيت فردي را صرفاً به اين دليل که ابهاماتي دربارهاش مطرح است،به حراج بگذاريد؟! اين کدام مکتب اخلاقي و ديني است که به شما چنين حقي داده است؟معيار شفافيت و عدالتتان چيست يا کيست؟!آيا همين که عنوان مقدس شفافيت و عدالت بر سازمان خود نهادهايد کافي است که با اين الفاظ مقدس آبروي هر کسي را که نميپسنديد به صرف وجود ابهاماتي در پرونده مالياش حراج کنيد؟!
«ترسم نرسي به کعبه اي اعرابي/کاين ره که تو ميروي به ترکستان است»
@rozaneebefarda
💥بزرگداشت علامه مصباح در موسسه آیتالله سبحانی
🔹مؤسسه آموزش عالی #امام_صادق (علیه السلام) قم تحت اشراف حضرت آیتالله #سبحانی با همکاری نهادهای علمی فرهنگی #کرمانشاه و #همدان برگزار میکند:
✅ سلسله نشستهای یادبود فیلسوف و متفکر برجسته، حضرت آیت الله #مصباح_یزدی (ره) و تبیین ابعاد فکری ایشان
☘️ #نشست_سوم
🔹با سخنرانی:
▫️حجتالاسلام والمسلمین #احمد_حسین_شریفی/عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)
🔻با موضوع
«#الهیات_کاربردی در اندیشه آیت الله مصباح یزدی»
📣 چهارشنبه ۸ بهمن ماه
⏰ ساعت ۱۹ تا ۲۰
◾️ لینک دعوت👇
https://www.skyroom.online/ch/seraj_smc/kermanshah
@rozaneebefarda
بازخوانی بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد لزوم آزاد اندیشی و پرهیز از تکفیر و تفسیق نظرات مخالف در حوزه علمیه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
«نکتهی دیگر اینکه #حوزه آزاد اندیش است. خاصیت علمی بودن #آزاد_اندیشی است. تحجر در میدان علم معنی ندارد. یعنی اگر عالم هستیم، حوزه علمیه هستیم، دنبال علم هستیم، باید فکر را آزاد گذاشت؛ البته برای اهل فکر. معلوم است که در یک مجموعه علمی کسی که صلاحیت فکری ندارد، جرأت اظهارنظر هم پیدا نمیکند؛ اگر اظهار نظر کرد، مچ او را میگیرند، غلط او آشکار میشود.
آن کسی که صلاحیت اظهارنظر دارد، بایستی اظهارنظر کند؛ چه در فقه، چه در اصول، چه در فلسفه، چه در کلام، چه در بقیه مباحث و علوم حوزوی و رایج در حوزه؛ یعنی باید آزاداندیشی باشد….
یکی از خصوصیات حوزه های علمی - یعنی حوزهای که بنیان آن بر علم و دانش است - این است که آراء مخالف #مشهور سرکوب نمیشوند. البته من طرفدار این نیستم که آراء شاذه را مطرح کنند. بعضی اینجوری اند که دنبال آراء #شاذ میگردند، اگر رأی شاذی هم در مسئله وجود نداشته باشد، کأنه یک رأی شاذی ایجاد میکنند؛ دنبال شذوذند. این را نمیخواهیم بگوییم؛ ولی آرائی هست که مشهور نیست، مورد قبول مشهور علما نیست؛ اما بالاخره رأیی است؛ نباید سرکوب کرد؛ باید باشد. بعضی از همین آراء غیر مشهور در گذشته، در دورههایی به آراء مشهور تبدیل شد؛ که نمونه هایش را دیدهاید در باب منزوحات بئر و غیرذلک رایج است، شایع است، بین همه معروف است.
در حوزهی علمیه، از روشهای غیرعلمی برای رد نظر مخالف نباید استفاده شود. روش علمی چیست؟ استدلال و پاسخگویی و جواب؛ اقناع عقلی یا لااقل استدلال. روش غیر علمی چیست؟ #تکفیر؛ #تفسیق. این درست نیست.
بعضی از آراء هست - چه در باب فقه، چه در باب بعضی از مسائل مربوط به معارف - ممکن است اختلافی باشد، ممکن است یک نفر نظر مخالف داشته باشد؛ نباید رد کرد به معنای تفسیق. بله، آن رأی را با چماق استدلال به شدت بکوبید - هیچ اشکالی ندارد - علیهاش استدلال کنید، بنویسید؛ عوض یکی، ده تا بنویسید؛ کما اینکه در حوزهی علمیه معمول هم بود؛ گاهی دیده بودیم یک کتابی در میآمد، ده نفر، پنج نفر علیه آن مینوشتند؛ خیلی هم خوب بود، بنویسند، این نوشتنها خیلی خوب است؛ اما تفسیق و اعلان خروج از دین و خروج از مذهب و اینها مصلحت نیست؛ این شیوه علمی نیست.
این هم یک مسئله که ناشی از علمی بودن حوزه هست؛ یعنی التزام ما به علمی بودن حوزه این را اقتضا می کند. »
(دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم. 2/8/1389)
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حسن_روحانی؛ تناقض و تذبذب در مواضع سیاسی
قله ایده پردازی و سیاست ورزی اعتدالی ها چنین افرادی هستند!
حالا با این کارنامه، همچنان سودای #تکرار_اعتدال در 1400 را دارند و اینبار ظاهراً با آقای #علی_لاریجانی!
@rozaneebefarda
اشعار مرحوم آیتالله محقق اصفهانی در مصائب حضرت ام البنین سلام الله علیها
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
چشمه ی خور در فلک چهارمین
سوخت زداغ دل ام البنین
آه دل پرده نشین حیا
برده دل از عیسی گردون نشین
دامنش از لخت جگر لاله زار
خون دل و دیده روان ز آستین
مرغ دلش زار چو مرغ هزار
داده ز کف چار جوان گزین
اربعة مثل نسور الربی
سدره نشین از غمشان آتشین
کعبه توحید از آن چهار تن
یافت ز هر ناحیه رکنی رکین
قائمه ی عرش از ایشان به پای
قاعده عدل از آنها متین
یاد ابوالفضل که سر حلقه بود
بود در آن حلقه ماتم نگین
اشک فشان سوخته جان همچو شمع
با غم آن شاهد زیبا قرین
ناله و فریاد جهان سوز او
لرزه در افکنده به عرش برین
کای قد و بالای دل آرای تو
در چمن ناز بسی نازنین
تیر کمان خانه ی بیداد زد
دیدۀ حق بین تو را در کمین
چهار جوان بود مرا دلفروز
و الیوم اصبحت و لا من بنین
نام جوان مادر گیتی مبر
تذکرینی بلیوث العرین
@rozaneebefarda
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انذار تاریخی #علامه_مصباح به حوزویان
آیا جز درست کردن حمد و سوره، تکلیف دیگری نداریم؟
مسئولیت اصلاح مفاسد عقیدتی و اخلاقی نسل های آینده برعهده روحانیان است.
@rozaneebefarda
تقی زاده ستیزی در انتزاع
حکایت بازخوانی سطحی و شعاری از تاریخ معاصر ایران
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹هشدار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون پدیده شوم تقی زاده ها و تلاش برای پیشگیری از تکثیر آن در زمانه ما، انگیزه ای است که نخبگان جبهه انقلابی، خاصه اهل رسانه، به نحو عمیق و دقیق به این پدیده بپردازند.
🔻اقتضای بازکاوی عمیق پدیده تقی زاده های ایرانی آن است که اولا شاخصه محور باشد تا از تفسیرهای سلیقهای و برچسب های بی وجه در امان باشیم.
ثانیا این تاملات تاریخی لزوما باید مصداقی باشد تا زمینه عبرت آموزی و مقابله با تقی زاده های زمانه ما را تحقق بخشد.
طبیعی است اگر تقی زاده پژوهی بدون بررسی تطبیقی و مصداقی صورت گیرد، امری شعاری و انتزاعی است که اولا فایده چندانی بر آن مترتب نیست و برعکس ممکن است به نوعی در مسیر منویات رهبری در این باب خلل ایجاد کند و با حساسیت زدایی از محافل نخبگانی به واسطه طرح بحث های سست و سطحی، روند مقابله با پدیده شوم تقی زاده ها را کند سازد.
ثانیا ای بسا یک مجموعه در عمل با دنباله های فعلی پدیده تقی زاده در پیوند وثیق باشد یا اقلا با آن جریان مرزبندی مشخصی نداشته باشد اما برای رد گم کنی یا وجهه سازی، مدام به طور شعارزده، به طرح بحث پیرامون این پدیده شوم بپردازد.
🔹نهادهای عالی مدیریتی و نظارتی و پژوهشی حوزه علمیه قم، خاصه بخش های سیاسی و اجتماعی، مخاطبان اصلی فرمان مقام معظم رهبری در مقابله با پدیده تقی زاده ها هستند؛ حتما در حوزه کارهایی در این جهت صورت گرفته است که در جای خود قابل تقدیر است اما انتظار آن است که اثر این قبیل تلاشها در متن و بطن حوزه مقدسه #نمود یابد.
یادمان نرود؛ هرگاه تذکارها و انذارهای حکیمانه ولایت را جدی دنبال کرده ایم، نتایج و برکات فراوانی در پی داشته است و برعکس.
۱۳۹۹/۱۱/۹
@rozaneebefarda
روزنه
تقی زاده ستیزی در انتزاع حکایت بازخوانی سطحی و شعاری از تاریخ معاصر ایران اختصاصی @rozaneebefard
بزک کنندگان غرب و مدافعان ۲۰۳۰ #تقی_زاده_های_جدید هستند!
مروری بر بیانات صریح و #مصداقی رهبری پیرامون عناصر غربزده زمانه ما
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹البتّه در داخل متأسّفانه بعضیها #غرب را #بَزک میکنند، بدیهای غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهرالصّلاح -مثل #فرانسه، مثل #انگلیس، مثل دیگران- در باطنشان چقدر #شیطنت و #شرارت وجود دارد؛ #مطبوعاتچیها بینشان هست، #رسانهایها بینشان هست؛ مثل تقیزاده.
🔻در دورهی طاغوت، آدمی مثل #تقیزاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقیزادههای جدید از این حرفها میزنند؛ البتّه به این صراحت نمیگویند امّا مضمون حرفشان این است.
🔹 آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاههای ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین #تقیزادههای_جدیدند.
🔹آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- میایستند، همان تقیزادههای امروز هستند؛
🔻البتّه امروز به توفیق الهی #جوانهای_مؤمن ما و #مردم_انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقیزادهها حرفشان به کرسی بنشیند.
🔶حاشیه روزنه
اقتضای لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با جریان شوم #تقیزادههای_جدید، مواجهه بهنگام و مصداقی با این جماعت است.
مدافعان سند منحوس ۲۰۳۰ و مروجان غربزدگی در کشور و حوزه چه طیفی هستند؟!
شکی نیست که دولت #حسن_روحانی بانی ۲۰۳۰ بود اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته نقش مجلس #علی_لاریجانی در امضای یواشکی و اجرای مخفیانه ۲۰۳۰ است.
@rozaneebefarda
#تطهیر #تقیزاده در سایت دولتی #انتخاب!
خدعه رسانهای به سبک #برجامیان_عاشق_آمریکا
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹دیروز نه بهمن ۹۹ پایگاه برجامی انتخاب به مناسبت مرگ تقیزاده یادداشت مفصلی منتشر کرده که در آن به تطهیر تقیزاده پرداختهاند.👇
https://www.entekhab.ir/fa/news/598661/
🔻در این يادداشت #هیچ اشارهای به #غربزدگی تقیزاده نشده است!
🔻همچنین #هیچ اشارهای به #خیانتهای این عنصر بدسابقه به چشم نمیخورد.
🔻حکم تاریخی مرحوم آخوند خراسانی مبنی بر فساد مسلک سياسی تقیزاده رسما #سانسور شده است!
🔹نهایتا وابستگی آشکار این عنصر بدنام تاریخ ایران به #انگلیسیها نیز اینچنین توجیه شده است:
ضدیت تقیزاده با روسها سبب شد که مخالفانش شایع کنند که او با انگلیسها همکاری میکند.
⭕️نویسندگان انتخاب با اشاره به نوشتجات تقی زاده تلاش کردهاند وی را چهرهای علمی نشان دهند!
🔻خط تطهیر تقیزاده پیشتر توسط حلقه مطبوعاتی #قوچانی آغاز شده بود و برخی حوزویان نیز در تولید نرم افزار این خط انحرافی دخالت داشتند.
⭕️خط تطهیر تقیزاده در حالی از سوی تقیزاده های جدید دنبال میشود که نه فقط مراجع نجف مثل آیات آخوند خراسانی و ملا عبدالله گيلانی حکم به فساد مسلک سياسی او دادند بلکه مزدوری چون #اسدالله_علم نیز در خاطرات خود تقی زاده را #خائن نامیده است!
با این وجود هنوز در ایران عصر جمهوری اسلامی قلم به دستانی هستند که به تطهیر تقیزاده مشغول اند و شوربختانه برخی حوزویان نیز در زمر این نحله وابسته درآمده اند.
مطالب مرتبط تکمیلی در این باب را در روزنه بخوانید:👇
@rozaneebefarda
اعمال ولایت به سبک آخوند خراسانی!
اخراج یک نماینده فاسدالمسلک از مجلس و تبعید او از کشور!
مروری بر حکم تاریخی آخوند خراسانی و ملاعبدالله مبنی بر اعلان فساد مسلک سياسی #تقیزاده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
از قـصـرشيرين به تهران:
چون #ضديت_مسلم سياسي سيد حسن تقي زاده كه تاكنون جدا آن را تـعقيب نموده است، با #اسلاميت مملكت و #قوانين_شريعت مقدسه برخود و اعيان #ثابت شده است و از مـكنونات فاسده اش علنا پرده برداشته است، لذا از #عضويت_مجلس_مقدس ملي و قابليت امانت نـوعـيـه لازمه آن مقام منيع، #بالكليه #خارج قانونا و #شرعا_منعزل است، منعش از دخول در مجلس مـلـي و مـداخله در امور مملكت و ملت بر عموم آقايان علما و اوليا امور و امنا دارالشوري كبري و قـاطـبـه امـرا و سـرداران عظام و آحاد عساكر معظمه مليه و طبقات ملت ايران ايدهم اللّه تعالي بنصره العزيز، واجب و #تبعيدش از مملكت ايران #فورا_لازم، و اندك مسامحه و تهاون حرام ودشمني با صاحب شريعت(ع) است به جاي او فرد امين دين پرست و وطن پرور، ملت خواه صحيح المسلك انـتـخاب فرموده، او را #مفسد و #فاسد مملكت شناسند، و به ملت غيور آذربايجان و ساير انجمنهاي ايـالـتـي و ولايـتي هم اين حكم الهي عز اسمه رااخطار فرمايند، و هر كسي از او همراهي كند، در هـمـيـن حـكم است، ولا حول و لا قوة الا باللّه العلي العظيم و به جميع ما رقم
قد صدرالحكم من الاحقر عبداللّه مازندراني،
قدر صدر الحكم من الاحقر الجاني، محمد كاظم خراساني بذلك.
🔶حاشیه روزنه
اخیرا قبیله حیله و نیرنگ و غربزدگی تلاش زیادی به کار بسته که چهرهای لیبرال و سکولار از آیت الله آخوند خراسانی ترسیم کند که مخالف ولایت فقیه و حکومت دینی بوده است!
این دروغها که اغلب در داخل کشور اسلامی به طور مداوم و گسترده منتشر می شود، نشان از عمیق دروغ گویی و نیرنگ بازی تقیزاده های جدید است.
دروغ نامه #اکبر_ثبوت علیه آخوند از یک سو و تحریف نامه های امثال #کدیور و #فیرحی از دیگر سو، هرگز نخواهد توانست حقائق تاریخی را منقلب کند و برعکس جلوه دهد. این جماعت با تکیه بر برخی متشابهات تاریخی و سانسور محکمات فکری مرحوم آخوند، تلاش دارند چهره ای سیاست ستیز و سکولار از آن مجاهد ارایه کنند که تهمت آشکار و ظلم بزرگ است.
این متن تاریخی تنها یک نمونه از محکمات تاریخی است که نشان میدهد آخوند خراسانی تا چه اندازه به مسئله ولایت فقیه اعتقاد داشته است.
ایشان نماینده قانونی مجلس شورای ملی را آنهم در اوج قدرت مطلقه پارلمان نشینان، از مجلس #اخراج میکند و علاوه بر آن حکم به #تبعید او از ایران میدهد.
🔻اگر این اقدام تاریخی اعمال ولایت و مصداق فراقانونی بودن ولایت فقیه در اندیشه آخوند خراسانی نیست، پس چیست؟!
امید است دروغگویان و تحریف گران تاریخ قدری شرم کنند و دست از نیرنگ بازی بردارند.
این حکم آخوند خراسانی با نامه ۶ فروردین ۶۸ امام به آقای منتظری قابل قیاس است؛ چه اینکه امام نیز در جلسه با هیئت رئیسه خبرگان به مناسبت صدور این نامه، منتظری را فاسد و فاسق و مفسد خوانده بود. برخلاف هیاهو های رسانهای باند منتظری، این قبیل تطبیق ها و صراحت گویی ها، در تاریخ روحانیت شیعه مصادیق بسیار دارد.
@rozaneebefarda
پس لرزه های حکم تاریخی آخوند خراسانی علیه تقیزاده
متن تلگراف دوم مرحوم آخوند
وقتی #ژورنالیستهای_غربزده آخوند خراسانی را #تکفیری ناميدند!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹تلگراف آخوند خراساني به آية اللّه انگجی:
پس از صدور حكم فساد رای سياسی تقی زاده، و مغايرت او با احكام مقدسه اسلام، معروف شد كه تقی زاده از سوی مرجعيت اسلام تكفير شده است عده ای ازدوستان و طرفداران او شروع به نامه پراكنی و ايجاد جو مصنوعی نمودند و آية اللّه خراسانی، محض جلوگيری از اتلاف وقت مسلمانان در اموری كه ضرورت ندارد،تلگرافی در پاسخ اين همه نامه ها به آية اللّه انگجی (مرحوم ميرزا ابوالحسن انگجی،جد بزرگوار حجة الاسلام والمسلمين سيد علی انگجی معروف كه در مسجد ملك تهران اقامه جماعت می فرمايند) كه يكی از وزنه های بزرگ روحانيت آذربايجان بود، صادر نمودند كه متن تلگراف چنين است:
از قصرشيرين به تبريز، عدد كلمات 98، تاريخ اصل مطلب 5 شوال 1328.
جناب مستطاب شريعتمدار كهف الانام ثقة الاسلام آقاي حاج ميرزاابوالحسن انگجي(دام تاييده):
در خصوص حكمی كه از اين خادمان شرع انور درباره آقا سيد حسن تقی زاده صادر شده بود، مكاتيب و سؤالاتی از تبريز رسيده، لازم است جناب مستطاب عالی به عموم علما و قاطبه مسلمين اعلام فرمائيد حكم مزبور #تكفير نبوده و نسبت تكفير بی اصل است، فقط #حكم_به_عدم_جواز_مداخله در #امور_نوعيه_مملكت و #عدم_لياقت_عضويت_مجلس_محترم ملي و #لزوم_خروجش بوده، لاغير البته زايد بر مدلول حكم اثري مترتب نشود.
(اوراق تازه یاب مشروطیت، ص ۲۱۷)
🔶حاشیه روزنه
این سند تاریخی نیز حاوی نکات مهمی است؛
اولا نشان از هیاهوی حامیان تقیزاده دارد که با تکفیری خواندن آخوند، به ترور شخصیتی و تخریب گسترده ایشان پرداختند. امری که تا کنون همچنان ادامه دارد و نمونه بارز آن در زمانه ما، #ترور_شخصیتی_علامه_مصباح توسط #تسلیم_طلبان است.
این وقایع نشان داد که جماعت غربزده که روزگاری پشت آخوند و مراجع نجف سنگر گرفتند و به حذف شیخ شهید پرداختند، در روز واقعه از ترور شخصیتی و حذف آخوند نیز ابایی ندارند!
برای این جماعت، روحانیت و مرجعيت فقط یک ابزار است؛ نمونه چنین برخوردی را میتوان در استفاده ابزاری غربگراها از #مرجعيت_اعلای_عراق مشاهده کرد. آنان پشت ایشان سنگر گرفته اند به قصد دوگانه سازی کاذب و تضعیف ولایت فقیه، اما توجه به تجارب تلخ مشروطه و فراست فوق العاده حضرت ایشان، این توطئه های پیچیده را تا کنون خنثی کرده است. چنين تلاشی در دوگانه سازی بین مرجعيت قم و ولایت فقیه نیز جریان داشته و دارد اما چندان نتیجه نداشته است.
در تلگراف دوم، مرحوم آخوند بار دیگر بر #حکم خود در مورد تقیزاده تاکید میکند و او را فاقد صلاحیت برای دخالت در امور کشوری تشخیص میدهد. اقدامی که تجلی امروزین آن همین #شورای_نگهبان است. روشنفکرنماهای غربزده و تقیزاده های جدید، از سویی پشت آخوند سنگر میگیرند و خود را پیرو ایشان معرفی میکنند و از سوی دیگر نهادها و رویه هایی که در امتداد آخوند قابل تحلیل است را به شدت سرکوب و منکوب میکنند! این برخوردهای دوگانه بیش از هرچیز دلالت بر آن دارد که این جماعت #هیچ نسبتی با امثال آخوند خراسانی نداشته و ندارند.
@rozaneebefarda
عنصر بیگانه!
نگاه غیرجدی برخی حوزویان به نظام اسلامی در بیان مقام معظم رهبری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⭕️کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن (که در این نظام عملی میشود) و به حکومت اسلامی (که به برکت مجاهدت مردم سرِ پا شده است) با چشمِ غیرجدّی نگاه کند، یک #عنصر_بیگانه است، هر کس میخواهد باشد.
🔹 در حوزهی علمیه صحیحِ شیعی، همه بهخصوص #طلّاب_جوان، باید خود را در صفوف اوّل بدانند، که بحمدالله همیشه همینطور بوده است.
🔹 یعنی همیشه فضلای جوان، طلّاب جوان، #بزرگان_حوزه و #مدرّسین محترم، در صفوف مقدّم جا داشتهاند، باز هم باید در صفوف مقدّم جا داشته باشند.
(بیانات در دیدار روحانیان استان مازندران، 22/07/1374)
@rozaneebefarda