eitaa logo
کانال سیدمحمد خردمند
282 دنبال‌کننده
1هزار عکس
111 ویدیو
162 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
لعن بی‌پایان.mp3
5.6M
شادی زهرا (سلام الله علیها) هدفه .... https://ble.ir/S_M_Kheradmand
- قسمت 46 46) چند ذکر نورانی امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر کسی چنین گوید: لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّهُ‏ حَقّاً حَقّاً لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ عُبُودِيَّةً وَ رِقّاً لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ إِيمَاناً وَ صِدْقاً خداوند به او رو کند و از او رو نگرداند تا به بهشت رود. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «مَنْ قَالَ عَشْرَ مَرَّاتٍ: يَا رَبِّ، يَا رَبِّ، هر کس ده بار بگوید یا ربّ یا ربّ قِيلَ لَهُ: لَبَّيْكَ‏، مَا حَاجَتُكَ‏؟». امام صادق علیه السلام فرمودند: ای اَبان! زمانی که وارد کوفه شدی این حدیث را بگو: هر کس شهادت دهد «لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّهُ‏ مُخْلِصاً وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ». ابان عرض کرد: به دیدن من از هر گروهی می آیند برای همه بگویم؟ فرمودند: آری. ای ابان! چون روز قیامت شود و همه جمع گردند، «لا اله الّا الله» را از آن ها بگیرند جز آن کس که بر این مذهب - شیعه - باشد. همچنین حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه فردی دعا کند و پس از دعا بگوید: «ما شاءالله لا حول و لاقوة الا بالله»، خدای عزّوجلّ فرماید: بنده ی من دل به من نهاد و تسلیم امر من شد، حاجتش را برآورید. حضرت باقر علیه السلام فرمودند: هر کس دنبال نماز واجب و قبل از آن که پاهای خود را تا کند و برخیزد، سه بار ذکر «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ‏ الَّذِي‏ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ‏ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ» را گوید، خدای عزّوجلّ گناهانش را بیامرزد گر چه مانند کف دریا باشد (در زیادی). برگرفته از کتاب منتشر نشده ی «». به اهتمام مرحوم سیدمجتبی خردمند - بخش مربوط به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت گرامی شان علیهم السلام. http://sm-kheradmand.com
ترجمه ی کتاب ارزشمند «الزام الناصب» با عنوان «در انتظار جمال یار» https://t.me/Kheradmand_S_M
آیا می دانید، امیه فرزند عبدشمس و برادر زاده ی جناب هاشم نبوده است؟ می دانید ریشه ی او در کجا بوده؟ می دانید چرا معاویه شام را به عنوان مرکز فعالیت خود قرار داد؟ شاید تامل بر روایت ذیل این آیه کمی کمک کند! https://t.me/Kheradmand_S_M
- قسمت 18 18) اثرات خدمت به سادات عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:‏ أَنَا شَافِعٌ‏ يَوْمَ‏ الْقِيَامَةِ لِأَرْبَعَةِ أَصْنَافٍ وَ لَوْ جَاءُوا بِذُنُوبِ أَهْلِ الدُّنْيَا: رَجُلٍ نَصَرَ ذُرِّيَّتِي وَ رَجُلٍ بَذَلَ مَالَهُ لِذُرِّيَّتِي عِنْدَ الضِّيقِ وَ رَجُلٍ أَحَبَّ ذُرِّيَّتِي بِاللِّسَانِ وَ الْقَلْبِ وَ رَجُلٍ سَعَى فِي حَوَائِجِ ذُرِّيَّتِي إِذَا طُرِّدُوا أَوْ شُرِّدُوا. حضرت صادق علیه السلام فرمودند: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: من در روز قیامت چهار دسته را شفاعت می کنم اگر چه گناهانشان به اندازه مردم روی زمین باشد: 1- کسی که کمک کند فرزندان و بازماندگان مرا. 2- شخصی که در تنگدستی آن ها را دستگیری مالی کند. 3- هر کس که با دل و زبان آن ها را دوست داشته باشد. 4- کسی که در برآوردن احتیاجات فرزندان من کوشش کند هنگامی که از دست ستمگران دور افتاده و فراری هستند. (از پند تاریخ باب امر به معروف، به نقل از وسائل الشیعه، ص 560). البته روشن است که وجود نازنین اهل بیت علیهم السلام مصداق تام و تمام فرزندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هستند و در این زمان حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف برترین بازمانده و نزدیک ترین فرزند حی، به خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله می باشند؛ اما می توان از این روایت – آن چنان که بزرگانی چنین کرده اند – برداشت اهمیت خیر رسانی به سادات ذوی العز و الاحترام را نیز داشت. برگرفته از کتاب منتشر نشده ی «». به اهتمام مرحوم سیدمجتبی خردمند - بخش مربوط به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت گرامی شان علیهم السلام. http://sm-kheradmand.com
وَ قَالَ صلی الله علیه و آله و سلم‏: أَيُّمَا امْرَأَةٍ أَعَانَتْ‏ زَوْجَهَا عَلَى الْحَجِّ وَ الْجِهَادِ أَوْ طَلَبِ الْعِلْمِ، أَعْطَاهَا اللَّهُ مِنَ الثَّوَابِ مَا يُعْطِي امْرَأَةَ أَيُّوبَ علی نبیّنا و آله و علیه السلام. هر زنی که در کار حجّ، جهاد یا آموختن علم و دانش، شوهرش را یاری و همکاری کند، خداوند به او پاداشی خواهد داد که به همسر ایّوب عطا می کند. (مکارم الاخلاق ص 201). در ارزش علم صحیح و حقیقی و جایگاه آن روایات بسیاری وارد شده است؛ در این روایت هم از منظری دیگر بر این امر مهم تذکر داده شده؛ خانمی که با محبت و برای قرب به درگاه الهی، همسرش را در آموختن علم صحیح و کمال معنوی یاری می دهد، آن چنان که او را در انجام فریضه ی حج و جهاد یاری می رساند، خود را بهره مند از فیضی عظیم نموده است. و خوشا همسرانی که چنین هستند و به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام: نعم العون على طاعة اللّه. گر چه در این روایت اشاره نشده است، اما بر اساس مفاهیم کلی روایات، ارزش این یاری از سمت شوهر و برای علم آموزی همسر در محضر قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام نیز قابل تایید و تاکید است. http://sm-kheradmand.com
(6) • درمان هاي نارضائي جنسي: • عمل هاي جراحي تعيين جنسيت دوباره، يك فرايند طولاني است و تغيير جسمي از طريق جراحي و هورمون ها نیازمند پشتيباني توسط عوامل اجتماعي، شغلي، خانوادگي و حصول تغيرات بدني ثانويه است. • اختلالات اسكيزوفرنيك، هذياني يا از نظر هيجاني آشفته، نبايد تحت اين جراحي قرار گيرند. • در تغييرات جنسي مرد به زن، درمان هورموني براي بزرگ كردن سينه‌ها، تجزيه‌ي الكتريكي براي برطرف كردن موي صورت، جراحي آلت مردانه لازم است که از پوست آلت مردانه براي آلت زنانه استفاده مي‌شود تا نزديكي جنس را لذت بخش نماید و این به درصد موفقيت آميز بودن عمل جراحي بستگی دارد. ارگاسم اين افراد می تواند همراه با احساس لذتي گرم و گاهي اسپاسم گونه، در سراسر بدن بدن باشد. • در تغييرات جنسي زن به مرد، جراحي‌هاي بسيار پيچيده و متعددی در طي چند سال لازم است؛ ابتدا با توقف هورمون هاي قاعدگي، صدا بم‌تر مي‌شود، رشد موي صورت و بدن آغاز می شود و با برداشتن پستان ها و تخمدان ها و ساخت آلت مردي، قابليت ارگاسم، بدون نعوظ رخ می دهد. • پيگيري‌هاي بعد از عمل نتايج متفاوتی در بر داشته است: • بعضي تحقیقات مي‌گويد: اگر دوره‌ي دو ساله‌ي نقش جنسي، قبل از عمل جنس طي شده باشد، احساس بهزيستي حاصل می شود. ك مجموعه‌ي نتايج بر خی تحقیقات مي‌گويد: جراحي، ايده آل نيست ولي اميد را در ناراضي زنده مي‌كند؛ اما مشكلات سازگاري جديد همچنان وجود دارد؛ حتی برای این افراد اندام هاي توليد مثل دروني را نمي‌توان ايجاد كرد، پس فرزند دار نمي‌شوند. • در بعضي تحقيقات گفته شده: نيمه از این افراد به ارگاسم رسيده اند؛ گروهي سازگاري متوسط و خوبی داشتند و تنها يك سوم فعال جنسي مانده اند. * برگرفته از کتاب: روزنهان، دیوید و سلیگمن، مارتین ای.(1389). روانشناسی نابهنجاری، آسیب شناسی روانی (جلد دوم). تهران: ارسباران. ترجمه سیدمحمدی، یحیی. بخش 6: اختلال هاي اجتماعي و ميان فردي؛ فضل سیزدهم: كژكاري جنسي و اختلال جنسي. توجه: روشن است که نقل مطالب از یک کتاب روانشناسی به معنی تایید محتوا و نویسنده ی کتاب نیست. https://t.me/Kheradmand_S_M
- 1376 * سه شنبه – 14 بهمن 1376 – 6 شوال 1418 – 3 فوریه 1998 • کلاس تدریس «کتاب عقل و جهل» اصول کافی که از پائیز 1375 آغاز شده بود، دیروز و در 13 بهمن 1376 به پایان رسید. حدود 40 ساعت برای این مجموعه جلسات، وقت گذاشتم. جناب آقای م. که دانش آموخته ی دانشگاه امام صادق علیه السلام هستند لطف فرموده و استادی بنده را در این دوره پذیرفتند. بیان شیوا، دقت در گفتار و تقوای ایشان از ویژگی هایی بود که بر غنای مباحث علمی کلاس افزوده بود. آشنایی بنده هم با ایشان از یک مراجعه به استاد گرامی جناب آقای مهندس م. ت. آغاز شد. در آن زمان مشغول خواندن کتابی در موضوع توحید بودم و سوالاتی برایم پیش آمده بود. بعد از چند جلسه که خدمتِ آقای ت. رفتم، ایشان گفتند: می توانید این مباحث را کمی پایه ای تر از جناب آقای م. بشنوید و این گونه شد که ضمن شنیدن پاسخ برخی سوالات، بخش «کتابِ عقل و جهل» اصول کافی را هم خدمت ایشان درس گرفتم. فرمایشاتی هم به مناسبت های ایام (ولادت ها و شهادت ها) می فرمودند که آن ها هم مغتنم بود. از بهره های دیگر این کلاس خواندن بخش هایی از کتاب شریف «مکیال المکارم» بود. در هر جلسه قسمت هایی از این کتاب شریف را می خواندیم و ایشان توضیحاتی می دادند. بخشی از حاشیه های نوشته شده در کتاب مکیال من، ثمره ی حضور در این کلاس هاست. بعد از چند جلسه، دوستانی را هم دعوت کردم که برخی از آن ها بعدها در مسائل مختلف زندگی شان نیز با استاد مشورت می کردند. • آشنایی با این استاد دوست داشتنی برکات زیادی بریم داشت. الحمدلله رب العالمین. https://eitaa.com/s_m_kheradmand