eitaa logo
ای مسیرکاروانت تا ابد آیینه پوش
75 دنبال‌کننده
535 عکس
191 ویدیو
7 فایل
اشعار عاشورایی (وقف) سید علی اصغر موسوی «سعا»، شاعر و پژوهشگر ادبیات دینی «مکتب شعر امامیه» 🌷🌴🖋️📚
مشاهده در ایتا
دانلود
* حرفی از آن هزاران... 🖋️استاد دکتر عباس خوش عمل کاشانی (زیدعزه الشریف) خدا به عمر و عزت «استاد سازگار» بیفزاید.سالها پیش که مجموعه شعر "نخل میثم" ایشان منتشر شد کمین با تورقی در مجموعه، جمعا بیست و هفت اشکال بر اشعار وارد دانستم و متاسفانه نتوانستم به حضرتشان اطلاع دهم.یعنی دسترسی نداشتم.....در این مثنوی هم که خواندند یک اشکال به نظرم رسید در مصراع " شمع جمع نیزه دارانم کند" بیانی از کلام امام به خواهر ارجمندشان است....مقصود شاعر نیزه داران سپاه خودی که نیست.از سپاه دشمن می گوید.شمع روشنگر است و گرد آن پروانه ها در طواف.اصلا مناسب نیست که وجود نورانی امام شمع جمع نیزه داران سپاه خصم باشد.این اشکال را بایستی مرتفع سازند.نمی شود از بار معنوی مثبت در شعر اراده ی منفی کرد و بالعکس....قبل از انتشار دو مجموعه شعر استاد مویّد خراسانی هم به جناب حیدری پیغام دادم که بدهند بررسی شود.ندادند.و چنین شد که در شعری معروف می گویند: سرمایه ی محبت زهراست دین من/ من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم!! عالم عقبا را هم دنیا آورده اند! دستی بردم و به سهولت مصراع را چنین تعویض کردم : من دین خود به دنیی و عقبا نمی دهم...نباید به این باور رسید که شعر نامبرداران معاصر کلا عاری از اشکال است.چنین نیست.کمین بارها و بارها گفته ام که در بین دویست شاعر معاصر از حیث شعرسرایی شاید دویست و دهمین نفر باشم.در این زمینه ادعایی ندارم.اما در خصوص شناخت و جرح و تعدیل و ویرایش شعر از مدعیانم و کمتر کسی را در حد خود از این حیث می دانم.استادان بزرگ و بزرگوار مرحومان مشفق و شاهرخی این نکته را همیشه به زبان می آوردند و بدین خاطر بود که هیچ مجموعه شعری را جواز چاپ و نشر نمی دادند مگر این که کمین یک دوره ی کامل مرور کرده باشم....شاهد حی و حاضر دارم که اذعان می کند بر این که در سال ۶۱ زمانی که ۲۴ ساله بودم در شورای شعر با حضور استادان بزرگی چون اوستا ، مشفق ، گلشن کردستانی ، حمید سبزواری ،سپیده ی کاشانی و ...نسبت به بیتی از حافظ نظر دادم که هم تایید جمع را از پی داشت و هم دو بوسه از طرف استاد اوستا را از جانب خود و به نیابت از خواجه!! در غزلی از حافظ بیتی است که می فرماید: شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد که چند سال به جان خدمت شعیب کند در همه ی نسخ دیوان حافظ بیت به همین نحو است.کمین در آن جلسه جسارتا گفتم اگر حضرت حافظ می فرمود: شبان وادی ایمن شبی رسد به مراد... بهتر نمی بود؟ این جسارت واکنش‌های مثبتی از پی داشت و استاد فقید اوستا با اشاره به تکرار حرف ش در بیت و تناسب شب و شبان و مهمتر این که شبان وادی ایمن ( حضرت موسی) شب به مراد خود رسیده بود توضیحاتی به تایید داد.البته در آن جلسه استادي تعریض داشت نه به خاطر "شبی" من به جای "گهی" بلکه بدین جهت که حافظ را سلیقه ای نباید دست برد! استاد اوستای بزرگ و بزرگوار به او و همه فرمود بیش از بیست نفر دیوان حافظ را تنقیح و تصحیح کرده اند؛ کدام یک از آنها در شعر برتر از حافظ بوده اند و بر مبنای سلیقه عمل نکرده اند؟ تصدیع بیش از این را جایز نمی دانم. کمین و حتما همه ی شما عزیزان آنچه داریم مصداق بارز " هذا من فضل ربّی" است. والسلام. https://eitaa.com/saa_institute 💐💐🖋️📚
بسم الله الرحمن الرحیم «نگاهی آسیب شناسانه به پدیده تبلیغات انتخاباتی» سیده طاهره موسوی( دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه و فضای سایبری) قال الله الحکیم فی القرآن الکریم: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ.(رعد: 11)» حضرت حق جل جلاله شریف با تمام حمایتی که از ساحت رسالت و نبوت پیامبرش کرد، در قرآن کریم فرمود که هیچ تغییری در عملکردهای رفتاری (دنیوی) اتفاق نمی‌افتد مگر مردم خود خواهان آن باشند! البته باید در استدراک این آیه مردم را به گروه‌هایی تقسیم کرد که معمولا حاکمیت‌های جاری آنان را از کودکی به سمت و جهتی دلخواه سوق داده‌اند.در جهان کنونی که در امر دین‌شناسی چه مردم‌شناسی (جامعه‌شناسی و روانشناسی فردی و اجتماعی) و حاکمیت شناسی، تعاریف کامل دینی – فلسفی، حقوقی (بین‌المللی – ملی) حتی نوع روابط مردم و حاکمیت (شهروندی) نگاشته شده است؛ با تمام کوشش و پویش در پژوهش‌ها به موضوعاتی همچون «عوام فریبی:demagoguery »، «پوپولیسم: مردم‌فریبی» و «پروپاگاندانیسم: تبلیغات جهت داده شده» کمتر توجه شده، درصورتی که برخی در پی تسلط بر جامعه و قدرت گرایی مطلق و استثمار جوامع تحت سلطه هستند. امروزه دوگانه کردن ادبیات سیاسی، و شعبه بندی‌ها و گروه سازی‌های منشعب از همان 2 محور سیاسی غالب در کشور باعث شده که یک محور با توسل بر «دین‌مداری و احساسات مقدس مردم» و دیگری با اتکا به «سکولاریسم و عواطف ملی» جهت استخدام شعور مردم برای مقاصد سیاسی و اجتماعی خود تلاش کند.یکی به اتکای جریان سلبریتی در هنر و ادبیات و سینما و دیگری به التجای جریان مداحی و منبر و روضه و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، تورهای شکار خود را می گستراند.باید متذکر شوم که در اندیشه انقلاب اسلامی شیوه ماکیاولیسم مسلوب است.چرا که مبادا کسی برای رسیدن به هدف خود مردم ما را وسیله قرار بدهد.اگر بناست به عنوان نماینده مردم و دفاع از حقوق مردم حرکتی انجام ‌شود نباید از امکانات دولتی و بیت‌المال مردم برای رسیدن به هدف استفاده شود.روزی که حضرت علی علیه السلام در مقابل طلحه و زبیر شمع شخصی را جایگزین شمع بیت‌المال کردند، این اقدام ایشان نه برای آن لحظه و آن 2 نفر (که طلحه و زبیر با عملکرد خود در طول تاریخ ثابت کردند اصلاح شدنی نیستند) که برای کل تاریخ بود تا کسی از بیت المال برای رسیدن به اهداف خویش استفاده نکند.آنچه ما اکنون شاهدیم متاسفانه استفاده گسترده از امکانات دولتی برای رسیدن به اهداف حزبی، فردی، گروهی و وابستگی‌های سیاسی توسط برخی کاندیدای نمایندگی مجلس است.نماینده‌ مردم باید از میان خود مردم، سلائق مردم، فرهنگ مردم و احساسات شریف مردم باشد، نه منفعت القایی خود و گروه وابسته بدان. هر گونه استفاده ابزاری از مردم، نهادها، منابر، مساجد، تربیون های دانشگاه ها، مراکز بسیج و جهت دهی به افکار طبق قانون نه تنها ممنوع که حرام است؛ اما متاسفانه گوشه ای از این تخلفات را در حال حاضر شاهدیم اما اعتنایی از سوی برگزارکنندگان کمتر دیده می شود. در طی جریانات امروزی برای انتخاب نماینده فرصت‌هایی بی‌سابقه ای در طول سال‌های گذشته به فرهیختگان علمی و سیاسی داده شده است که بتوانند در این فضا وارد شوند.ذات این حرکت برای رسیدن به مردم سالاری دینی بسیار شایسته است درصورتی که آگاهی بخشی به مردم به شیوه صحیح و فارغ از ترفندهای رسانه ای و عملیات روانی توسط کاندیدا یا هوادارانشان انجام گردد.به طور کلی افراد مستقل برای تنویر افکار عمومی نسبت به خود می توانند از پیشینه خانوادگی، قومی و عملکردهای اجتماعی و علمی خود بهره ببرند که ممدوح است.اما زمانی که کاندیدا رویکرد نمایشی در پیش گیرد و فقط از پست های دولتی خود رونمایی کند؛ نه تنها از توانمندی های خود بهره برداری نکرده که این برنامه ریزی در راستای تلویحا همان عوام فریبی رخ می دهد.در حالی که همان طور که در دین ملاک برتری انسان ها به تقوا است، کاندیدای موفق و متعهد به مردم علم، تخصص و خرد فرد است، بدین مفهوم که اگر سوابق دولتی از فرد فاکتور گرفته شود، توانمندی های فردی وی باز هم بیشینه شود بر پیشینه! در طی یک ماه گذشته که «شورای نگهبان» صلاحیت افراد را برای حضور در انتخابات به عنوان «نماینده- وکیل مردم» تایید و اجازه‌ معرفی و تبلیغات (البته محدود) داده است با هنجارهایی مواجه هستیم که برای بنده‌ کم سواد بسیار شگفت‌انگیز است چه بماند به آگاهان و باسوادان جامعه! یعنی واقعا «عوامانه سازی: vulgarization» تا این حد؟! https://eitaa.com/saa_institute
یکی تحت عنوان «دکتر...» مسئول یک نهاد دولتی از هر گونه اقدام برای تحت تاثیر قرار دادن مردم استفاده می‌کند، آن هم با امکانات همان نهاد! و با وسیله قراردادن مناسبت‌های مذهبی و ملی، و نیز برای شکل گیری حافظه تاریخی مردم، هر روز جایی در معرض نمایش حضور دارد گاه در کنار خانواده‌ شهدا و گاه در کنار ایثارگران، گاه در کنار اهل علم گاه در کنار اهل هنر.جالب تر که همان ساعت از کانال‌های تبلیغاتی سیر دیدارهایش منعکس می‌شود. دیگری باز با عنوان«دکتر...» هر بار با کمیسیون‌های مرتبط با مجلس و مجموعه‌های تولیدمحور با معرفی خود به عنوان کارشناس خبره منطقه و حل کننده تمام مشکلات اقتصادی به خبرسازی می پردازد.دیگری تجارب خودش را در لیست کامل ادارات مطبوعی که مسئول و معاون و...بوده به نمایش می‌گذارد اما بدون واگویه‌ یکی از فعالیت‌هایی که خروجی مثبت و قابل قبول داشته!!! سوال مهمی در ذهنم می گذرد اینکه آیا واقعا فردی که 10 سال پیش در اداره ای فعالیت های پیشبردی یا پسرفتی را انجام داده به همان میزان اکنون توانمندی و پتانسیل انجام فعالیت های مشابه با نتایج مناسب را داراست؟ و باقی...هم قس علی هذا. در این میان مردم، آری مردم! مردمی که در اقشار مختلف دچار «بیکاری پنهان: disguised unemployment» هستند، کجایند؟! یک نماینده قبل از هر پیش‌داوری فقط یک «فرد رابط: liaison person» است و باید قبل از «آمر» و «مامور»بودن یک «محقق، مشاور، طراح، مبدع و خردورز» باشد و کمترین اندیشه‌هایش به عنوان وکالت و نمایندگی مردم در پی تثبیت وضعیت ضعفا یا «توان‌بخشی افراد کم توان: weak positivism » جامعه باشد. اگر مولا علی(ع)در نامه‌اش به امام حسن(ع)،آن هم در آخرین ساعات حیات دنیوی خود در مورد پاسداشت حرمت و کرامت فقرا سفارش اکید می‌کند، دلیلش تنها نصیحت فرزند نیست بلکه به سبب پیامدهای فقر در جامعه است؛ در جامعه فقرزده بزهکاری ها و جرم ها کم‌کم رشد می‌کنند و می‌شوند معضلی بسیار بزرگ و غیرقابل ترمیم.نامزدها و کاندیداهایی که در پی عوام فریبی، با «رأی تمایل: vote of intent » هستند، باید بدانند اگر تمام چشم‌ها را به حقایق ببندند، نمی‌توانند نظر حضرت پروردگار متعال و اولی الابصار را هم ببندند؟ چگونه مردم باور کنند نماینده‌ای که برای دقایقی معرفی خود حداقل 50 تا 100 میلیون تومان به تبلیغات صدا و سیما می‌پردازد، می‌تواند آنان را در مسیر فلاکت با زندگی یاری نماید و سنگی از گرده‌ آنان پایین بیاورد! سوال بسیار مهم که ذهن را مشغول می کند، برآورد میلیاردی هزینه تبلیغات نمایشی است، برای رسیدن به مجلس.مگر کل حقوق یک نماینده در این 4 سال چقدر است که میلیاردی خرج می کند آن هم برای رسیدن به هدفی که آمالش طبق سوگندنامه برای رسیدن به رضای «خدا» است! واقعا لابی کردن ورایزنی با ثروتمندان به شیوه لیبرالیسم برای برآورده سازی خواست های آنان در آینده، برای یک نماینده معتقد به تشیع چگونه امکان پذیر است؟ که سیره زندگی علوی با این گونه رفتارها منافات دارد، نامه حضرت علی(ع) به عثمان بن حنیف فرماندار بصره نشانگر سیره علوی در برخورد با مدعیان خدمت به مردم است. در طی دوره‌ گذشته مجلس در مصوبات منتهی به ازدیاد سنوات بیمه تا تنگ‌تر کردن سفره‌ مردم و تحمیل گرانی‌های تاسف بار زندگی، افزایش هزینه های مصرف حامل‌های انرژی (برق آب و گاز) تا کارمزدهای هنگفت بانک‌ها، افزایش سرسام آور قیمت خودروهای بی کیفیت تا اجاره بهای افسارگسیخته مسکن، چند نماینده‌ مردم واقعا حتی شده برای عوام فریبی و شعارهای پیش از انتخاباتش، نه برای خدا که برای انتخاب دگرباره‌اش، کمی معترضانه سخنی بر زبان آورده اند؟ به فرموده معصوم اگر حق به زیانت هم باشد باید بر زبان جاری کنی، بنابراین وظیفه فرهیختگان نه تنها روشنگری بلکه تزکیه و تذهیب افکار هم می باشد؛ همان طور که نگران وضعیت و چهره شهر درطول تبلیغات انتخابات هستیم تا پاکیزه بماند باید رفتار و گفتار و کردارمان را نیز برای رضای خدا پاکیزه نگه داریم. ما مردم نیاز به «رأی مشورت گرایانه: deliberative vote » برای بهبود وضعیت جامعه داریم، ازاین رو آگاه سازی یکدیگر برای انتخاب فرد کارآمد وظیفه‌ همه اعضای جامعه است تا با جهت‌دهی مناسب و متناسب با اهداف جامعه‌ دینی و ملی و عملکردهای شایسته و به موقع، بتوان جامعه ایرانی را از ابتلا به معضلات بیشتر برحذر کرد، آن هم با تکیه بر رهیافت های اسلام برای برابری در جامعه و پیشرفت بی وقفه در علم و فناوری! در آتیه نزدیکی که کشورهای پیشرفته جهت بهره برداری از مزایای «دیجیتال‌سازی: Digitization» به علم و تکنولوژی هجوم می برند.آتیه ای که دغدغه های دیگری چون عملیاتی شدن پروتکل 2030 در جهان را نزدیک تر می کند و منافات این پروتکل با اعتقادات اجتماعی، دینی، ملی و سیاسی کشور ما نگرانی برای نسل ها را افزون تر.
و اما منطقه‌ ساوه و زرندیه و بخش‌های مربوطه هر یک از لحاظ گستردگی قومی، نژادی، زبانی و بیانی و نوع آگاهی اجتماعی از یکدیگر متفاوت هستند (هر چند از لحاظ اعتقادی همگن و هم شکل هستند) و این موضوع همیشه روند انتخابات را به سمت «سلیقه»‌ای شدن برده است، اما آگاهی‌بخشی فرهنگی افراد جامعه به یکدیگر می‌تواند تا حد بسیاری مشکلات منطقه‌ «شمال استان مرکزی» که روزی از«شاخص»‌های برتر اقتصادی بهره‌مند بود، را به دوران اوج خود تولید علمی، صنعتی، فرهنگی (فاخر – بومی) و اجتماعی بازگرداند و موجب پیشرفتش شود و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر به گفته‌ مرحوم سهراب سپهری: «چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید!» فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای که روشنای متقنی برای نگارش این یادداشت بود، تقدیم می گردد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید «از مسئولان، کار جدی و واقعی مطالبه کنید و آنها را از کار نمایشی برحذر بدارید.»(1) همچنین معظم له معتقدند علاج پروپاگاندا، تبیین صحیح حقایق از زبانهای مختلف و با ابتکار و نوآوری است.(2) ایشان در تبیین ضرورت بهره از علم و فناوری می فرمایند: «میتوان برای همه‌ مشکلات کشور راه حل علمی پیدا کردکه بتوان با اطمینان دنبال حل مسئله بود»(3) «...یکی از مسائلی که مورد تکیه و توجه و تعمیق واقع می شود مسئله هوش مصنوعی باشد که در اداره آینده دنیا نقش خواهد داشت باید کاری کنیم که ما در دنیا حداقل در ده کشور اول درمورد هوش مصنوعی قرار بگیریم که امروز نیستیم.»(4) در ادامه احکام شرعی انتخابات از منظر مقام معظم رهبری، برگرفته از سایت معظم له ارائه می شود.(5) - آیا استفاده از بیت المال جهت تبلیغات انتخابات اشکال دارد؟ پاسخ: استفاده از اموال بیت المال بدون مجوز شرعی و قانونی جایز نیست و موجب ضمان است. - اگر کارمند دولتی در وقت اداری به انجام اموری از قبیل تبلیغ برای نامزد دلخواه خود بپردازد، جایز است؟ پاسخ: در ساعات اداری باید طبق مقررات اداری به انجام وظایف محوله خود بپردازد و برای فعالیت های غیر مرتبط مطابق قوانین مرخصی بگیرد. - به نظر معظم‌له معیارهای نامزد اصلح چه مواردی است؟ پاسخ: با وجود شرایط قانونی، اهم معیارهای اصلح به شرح زیر است: تدین؛ تعهد و خوش‌نامی؛ وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن؛ عزم و اراده و نفوذناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح؛ دارای برنامه و کفایت لازم؛ مرعوب نشدن در مقابل دشمنان؛ ساده‌زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی گری؛ مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری؛ اعتقاد واقعی به راه امام راحل (ره)؛ تقید به مسائل اخلاقی، نظیر: پرهیز از معامله­‌گری، رشوه و توصیه‌پذیری، توجه به منافع طبقات برخوردار جامعه؛ تثبیت مواضع عزت‌آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه‌ی انقلاب و نظام؛ پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت‌المال یا اموال شبهه‌ناک در تبلیغات و غیر آن؛ پرهیز از طرح اموری که در اختیار آن‌ها نیست؛ شناخت اولویت‌ها و فوریت‌های نظام و مردم و پرداختن به آن‌ها. - در دوره‌های اخیر که رأی دادن به یک لیست خاص که از طرف احزاب و گروه‌های سیاسی داده می‌شود و توسط افراد مشهور و غیر متخصص تشویق و تبلیغ می‌شود، آیا رأی دادن به این لیست‌ها بدون تحقیق در مورد افراد آن جایز است؟ و اگر این لیست یا برخی از افراد آن در انتخابات رأی آورند و صلاحیت منصب را نداشته باشند، ما در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم بود؟ پاسخ: به فهرست و افرادی رأی دهید که معرفی‌کنندگان آن‌ها افرادی متعهد، مؤمن، بصیر و انقلابی و قابل اعتماد باشند مگر آنکه حجت شرعی برخلاف داشته باشید. - آیا تخریب نامزدها جهت رأی آوردن فردی که به نظر هواداران اصلح است، جایز است؟ پاسخ: بیان ضوابط و شرایط و نقد برای روشن شدن اذهان مانعی ندارد ولی باید از هتک حرمت و تهمت و توهین اجتناب کرد. -------- پی نوشت (1) https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=50095 (2) https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=51702 (3و 4) https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=49012 (5) https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=36569 https://www.leader.ir/fa/content/pdf/24974 https://www.instagram.com/sydh.taherehmousavi/
حکمت: بیش از ۲۵ سال طول کشید تا بفهمم کی هستم یا کجا هستم! از ۱۳۶۸ به بعد کم کم متوجه شدم که من هم جزو « خر»ان هستم! نه « گاو»ان!!! همیشه سه طایفه در حیات زمینی مصداق زیستی دارند: اسبان: قدرتمندان و ثروتمندان گاوان: نزدیکان قدرت و ثروت! خران: کارگران قدرت و ثروت!! طایفه اسبان : خوب می خورند و خوب می خوابند و هرجا که میلشان باشد می تازند! طایفه گاوان : مباشران و شرکای اسبان هستند! خوب می چرخند و خوب نشخوار می کنند( گاهی هم شیر می دهند و شخم می کنند). طایفه خران: کارگران بی آخر و عاقبت دو طایفه زرنگ هستند!!! نه خوب می خورند و نه خوب می خوابند و همیشه ساده لوحانه گوش به دهان آن دو طایفه زبر دست دارند! عکس بالا صفحه ای از کتاب «اسناد متروخین» است و از اقدامات سیاسی امنیتی کمونیست های شوری سابق و نوع تفکر و عملکرد شان می گوید! به دوخط« هایلایت سبز»توجه کنید! «مبارزه مقدس ضد امپریالیست»!!! چیزی که ما« طایفه خران»را با رویکردی جدید و تحت اعتقاداتی جدیدتر از کمونیسم و با شعارهایی به ظاهر دینی و انقلابی مشغول کرده اند!!! در حالی که بیش از ۵۰ درصد مواد مصرفی از شوینده تا روینده ما تحت لیسانس اروپا تولید می شود!!! @saapoem
«اسلام رومی»! 🏛️ ✅سیدعلی اصغرموسوی                                                              📝شاید دانسته باشیم که اسلام محمدی(ص) ، دارای دوبعد "تبشیر و انذار" هست و انذارش دارای دو  فرع واجب یا رکن اساسی به نام : تولی و تبری و همین تولی و تبری نیز دوفرع دیگر : "امربه معروف و نهی از منکر" را تقویت می کند. و درتشیع از فروع دین یک آرایه ای به نام"جهاد " وجود دارد که  نوعی دستور کار "سخت افزاری" برای دفاع از اسلام است؛ همانطور که امربه معروف و نهی از منکر نوعی رفتار"نرم افزاری" درمقابل ارزیابی رفتاری دوست و دشمن به شمار می آیند! .                                                                   🖋️     اسلام تازه تاسیس "رومی" نوعی اسلام "نرم" مدرنیزه شده با دستآوردهایی همچون "موسیقی و شعر" ، "حرکات موزون" ،" تحریف "جهاد"، "خودمحوری دینی" ، "اومانیست فکری"، "عدم دشمن شناسی"، از یک سو و ازسوی دیگر «ریاکاری، سالوسی، دماگوژی - پوپولیسم(عوام فریبی) تبلیغات خیابانی (پروپاگاندا) هیاهوهای مناسبتی، عدم تمایل به پژوهش های دینی فرهنگی - هنری - اجتماعی» همراه است که دارد کم کم جای خودش را در جامعه ایران اسلامی محکم می کند! " الگوی تفکرات پولسی(التقاط تفکرمسیحی- رومی)و انحراف از متن دینی" و پررنگ شدن حواشی ها نسبت به متن دین، " عدم اسلام و امام باوری و حجیت ائمه(علیهم السلام)" را درپی دارد!                                                                    🖋️     اسلام آینده ، اسلام "وهابیت" یا"بهاییت" نیست! که تاریخ مصرف آنها تمام شده است!!(چون آنها با محوریت جمعی به وجود نیامدند و تشکل آنان مثل اخوان المسلمین، یک تشکل جمعی محدودبود) اما اسلام "رومی" دارای "جهان شمولی" و اعتبارو اعتقاد به تمامی آیین هاست و عدم تعارض فطری اش با هر آیین موجود در کره زمین ، آن را روز به روز گسترده کرده و روزی خواهد رسید که مساجد را مردم به "خانقاه" های "سماع و موسیقی" تبدیل کنند! امروز در ایران به خاطر عرفان مولویایی (رومی) از صبح تاشب تمام امکانات ادبی، هنری، جراید و صداوسیما دراختیار تبلیغات "مولوی رومی" است! 70 درصد موسیقی ها و شعرها و عرفانیات مولویایی و 30 درصد مابقی برای کل ادبیات ایران و کمتر از 1 درصد به ادبیات خاص "تشیع" اختصاص دارد!!!( آمار و ارقام میدانی و برآورد شخصی است).                                                                                                                                   🖋️ اسلام نوظهور "رومی" همانطور که از دل "کهانت خائن یهود و تصرف در انجیل مقدس" آیین فعلی "مسیحیت پولسی" رومی را بنیان نهاد؛ در آینده ای نه چندان دور از اسلام محمدی به کمک قرآن (قرآن پژوهش شده دراتاق فکرصهاین و وهابیت) و فقه سلفی (ناصبی) چیزی جز نماز جماعت های قلابی (فقط جهت ادا) و مساجد بی خاصیت و محسورشده با سماع و ذکر،چیزی باقی نخواهد گذاشت!  معماریهای "ماسونی "مساجد مدرن امروزی اولین قدم را در سنت شکنی آیین های اسلامی برداشتند و علایم "باستانی روم و یونان و مصر" کم کم جایشان را مساجد گل و بلبلی و خطوط نگاری اسلامی دادند! کم کم در امور فقه اسلامی هم به همان صورت عمل خواهد شد و عقب نشینی های مستمر علمای اسلام "شیعه و سنی" و وفور اختلافات سیاسی-اجتماعی، باعث خواهد شد که دراین میان "اسلام رومی" با نهایت آزادی عمل و روی خوش نشان دادن به جهان، تمام امتیازها را برای خود کند!!!!📡🔊📺📻🎤🎼 @saapoem 🏴🔏📚🏴 https://eitaa.com/saa_institute
🐠🦋 تفسیر زیبایی{جمال} : 📝ابن‌سینا سه امر را مقوّم زیبایی تلقی می‌کند: 1- داشتن نظم، 2- داشتن تألیف، 3- داشتن اعتدال؛ که در نتیجه اینها، "تناسب "حاصل می‌شود. 🌹اگربخواهیم یک معنای برتربرای" حسن" درنظر بگیریم فرمایش جناب شیخ الرئیس (ره) است که سه شرط برای حسن درنظر می گیرد: نظم ، تالیف ، اعتدال 🦋🍎🌲 🌹با این اوصاف آیا "تجلی پرتو حسن " ، همان "ظهور "کل هستی (از هرنوع و شکل و فراشکل و ماورایی و فیزیکی و متافیزیکی اش، مجردو مرکب) در آیینه آفرینش نیست؟! که فرایند جاذبه نسبت به خداوند به نام "عشق" پدیدآورد!📚 🦋🦋🦋🦋🦋 الرَّحْمَٰنُ (1) عَلَّمَ الْقُرْآنَ (2) خَلَقَ الْإِنسَانَ (3) عَلَّمَهُ الْبَيَانَ (4) الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ (5) وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ (6) وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ (7) أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ (8) وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ (9) 🌴🌴🌴🌴🌴 وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ (7) أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ (8) وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ (9) / این آیات نماد همان "اعتدالی" هستند که جناب شیخ الرئیس بوعلی سینا(ره) درباره "حسن" می فرماید! چون یکی از بارزترین شرایط حسن، احسان، اعتدال و تعادل و عدالت ، در ساختارآن است ! ضمن "نظم و تالیف (الفت و مهر)🌹✅ https://eitaa.com/saa_institute @saapoem
سید علی اصغر موسوی «سعا» شاعر، نویسنده، پژوهشگر ونظریه پرداز مکتب شعر امامیه: دلم رمیده لولی‌وشیست شورانگیز دروغ وعده و قتال وضع و رنگ آمیز فدای پیرهن چاک ماه رویان باد هزار جامه تقوی و خرقه پرهیز خیال خال تو با خود به خاک خواهم برد که تا ز خال تو ،خاکم شود عبیرآمیز 🌹فرشته عشق نداند که چیست ،ای ساقی ! بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز🍎 پیاله بر کفنم بند تا سحرگه حشر به می ز دل ببرم هول روز رستاخیز فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی که جز ولای توام ،نیست هیچ دست آویز بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت که در مقام رضا باش و از قضا مگریز میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی "حافظ "از میان برخیز!💐 🌹میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی "حافظ "از میان برخیز!💐 وحدت "عشق و عاشق و معشوق" از مهمترین اصول "عرفان " و {شعرعرفانی} است و دراغلب شاعران عارف بین قرون 9تا 6 این موضوع به اشکال مختلف مطرح شده است که خواجه هم دراین غزل و درمقطع آن آورده است که بیت بسیار محکم و درحقیقت از بیت الغزل های دیوان خواجه (ره) است . البته این وحدت بین عاشق و معشوق ، هیچ ارتباطی به موضوع "وحدت وجود" ندارد ! چون عشق "موجود " و وحدت در بین موجود هم خدشه ای به "ذات وجود" وارد نمی کند ! چرا که خود از "تعینات" است . گرچه محور بی بدیل "شناخت و معرفت و قوه جاذبه "کثرت " به "وحدت" است ؛ اما نمی تواند نقش مغایر را هم بازی کند🍎 📝حسن و جمال در فلسفه و عرفان فارابی در این باره چنین می‌گوید: «پیدایی وجود برتر هر موجودی و حصول واپسین کمالش، زیبایی است.»15 این تعریف از زیبایی؛ شبیه تعریف سقراط و افلاطون از زیبایی است که مطابق آن، زیبایی بیشتر به اموری از قبیل مفید بودن، سودمند بودن و خیر و نیک بودن ناظر است. 📝ابن‌سینا سه امر را مقوّم زیبایی تلقی می‌کند: 1- داشتن نظم، 2- داشتن تألیف، 3- داشتن اعتدال؛ که در نتیجه اینها، تناسب حاصل می‌شود. 17 🌹اگربخواهیم یک معنای برتربرای" حسن" درنظر بگیریم فرمایش جناب شیخ الرئیس (ره) است که  سه شرط برای حسن درنظر می گیرد: نظم ، تالیف ، اعتدال ، 🌹 با این اوصاف آیا "تجلی پرتو حسن " ، همان "ظهور "کل هستی (از هرنوع و شکل و فراشکل و ماورایی و فیزیکی و متافیزیکی اش، مجرد و مرکب)در آیینه آفرینش نیست؟! که فرایند جاذبه نسبت به خداوند به نام "عشق" پدیدآورد!📚 فیلسوفان اسلامی منشأ زیبایی را، زیبایی مطلق( خداوند متعال) می‌دانند و همه زیبایی‌های موجود در این جهان را تجلی و سایه زیبایی حق‌تعالی می‌دانند. صدرالمتألّهین شیرازی می‌فرماید: هر زیبایی و کمالی، پرتوی از زیبایی و کمال خداوند است.18 در جای دیگر فرموده: حق تعالی، سرچشمه هر نیکی و کمال و منشأ هر زیبایی و حسن است.19 📜مرحوم علامه طباطبایی؛ فیلسوف عارف و مفسر قرآن کریم، به علم الجمال و مباحث زیبایی‌شناسی توجه کرده است. ایشان می‌فرمایند: «در میان مباحث فلسفی و قرآنی، حُسن و جمال معنایی وجودی است و زیبا به چیزی می‌گویند که آنچه را باید داشته باشد، واجد باشد.» ایشان می‌فرمایند: «آیه شریفه «الَّذی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلَقَه»، حسن و نیکویی را برای هر خلقت و هر چیز اثبات می‌کند. البته منظور حُسنی است که لازمه خلقت است و از آن جدایی نمی‌پذیرد، بلکه دائرمدار آن است و هر جا آن باشد، این نیز هست و برعکس.» ایشان اضافه می‌کنند:«حسن عبارت است از موافقت و سازگاری شیء حسن و خوب با آن غرض و هدفی که از آن چیز منظور است و ما می‌بینیم که اجزاء هستی و ابعاد این نظام عام عالم با یکدیگر متوافق و سازگارند و حاشا که رب‌العالمین چیزی را خلق کرده باشد که اجزای آن با هم ناسازگار باشد، این جزء، آن جزء را باطل کند و آن ، این را خنثی سازد و در نتیجه و سرانجام غرضش از خلقت آن چیز حاصل نگردد...»📚20 https://eitaa.com/saa_institute
در قرآن کریم در میان رنگ‌ها به رنگ سبز عنایت بیشتری شده، به طوری که لباس بهشتیان و تکیه‌گاه‌هایشان (بالش) را با این رنگ معرفی کرده است. شماری از آیات قرآن کریم  ساخته‌های هنری و زیبا را نیز مطلوب می‌داند و مباح بودن (جایز بودن) زیبایی‌ها را یادآوری می‌کند. در قرآن کریم علاوه بر زیبایی‌های محسوس و مادی، بر زیبایی‌های غیر محسوس و معنوی و معقول تأکید شده است. آیت‌الله جوادی آملی فیلسوف و مفسّر قرآن کریم در عصر حاضر، در تعریف جمال می‌فرماید: «جمال همان زیبایی است، چیزی است که با دستگاه ادراکی ملائمت داشته باشد.» پس «هنر و جمال، زیر مجموعه کمال است و هنوز در محور دین جای نگرفته‌اند. کمال گاهی به صورت جمال و گاهی به صورت خلق جمال ظاهر می‌شود.» ایشان ظهور و کمال در کارهای مثبت را جمال می‌دانند : «گاه ذات اقدس اله، با چهره قهر ظهور می‌کند که این جلال اوست و گاه با چهره مِهر ظهور می‌کند که این جمال اوست. جمال و جلال هر دو ذیل کمال مطلق الهی هستند و ذات اقدس اله، جمال محض است و جمیل محض است. جمال ذات اقدس اله، هستی محض است و هستی جمیل است. هستی محض، جمیل محض است. هرجا جمال هست، به هستی برمی‌گردد.» ایشان قرآن کریم را سراسر هنر می‌دانند.22 در ازل پرتو "حسن "ات ز تجلی دم زد عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد در عرفان اسلامی؛ مطلق زیبایی، خداوند متعال است. به همین دلیل در این وادی آنچه "حسن" و "جمال" نامیده می‌شود، کیفیتی ملکوتی دارد، یعنی پیرو سنت لایتغیر الهی می‌باشد. طبق این گفتار، قوانین زیبایی‌شناسی هم تبدیل‌ناپذیرند. در نتیجه هنر دینی تابع قوانین تغییرناپذیر الهی است.23 https://eitaa.com/saa_institute
✍️: ادراک عشق🌹 قامت کوتاه ادراکت نداند این مقال : ذات حق مستغنی است ازعقل وعشق وحس وحال! ازچه می بافی خیالِ اینکه«هو»عاشق به کیست؟ عشق دارد ابتلا، حتی شود گاهی وَبال! درک جوهر از عَرَض، تقلید نظم و نثر نیست! درس توحید و أَحَدٍ، کامل نگردد با خیال! بر عَرَض حتی نداری دسترس! لافی نباف! از پی اوهام در ثبت بلاهت، کم بِبال! جلوهٔ حق از ازل باشد منزه از نیاز! ناز را عارض ندان، دارد تعیُّن در جمال رمز جام جم به خطّ جور و تجرید دل است! در پی مستی مکن غوغاگری در قیل و قال عقل وعشق وحس و وَهم آمیخت باادراک ما حضرت حق، ذات یکتا، ذوالجلال لایزال - تا مگر در پرتو انوار تابیده به مغز نغز گفتاری تراود درغزل، نیکوسگال! عشق، زهرآگین ترین پروانه درهر پیله ایست! می کُشد باجلوه اش، حتی بدون انفعال با «هواللّه» ضمیراست اینکه آسان می شود: درک ِ عقل وعشق وحس و وَهم و وجدوشوروحال کسوت عرفان به مقیاس ِارادت کن قیاس با غزل هایم مرا، تکمیل کن در سن وسال! 📚 درس شاگردی بگیر از شعر ِ منظوم«سَعا» پلکان از تجربه تاعقل می خواهد، کمال!🌹 مکتب شعر دینی درایران سیدعلی اصغرموسوی قم ـ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ 🌹🌹🌹 #شعر_عرفانی#عرفان_اسلامی #عرفا #عقل @saapoem84 @parwaneha.ir @artqom_ir @adabiyatqom @anjoman_adabi_qom     https://eitaa.com/saa_institute https://www.instagram.com/p/CisE55nK_rM/?igshid=MDJmNzVkMjY=
هوالعلیم💐 قامت ادراک قامت ادراک تو، شعر مرا آیینه نیست! اینکه می گویم دلیلش از نفوذ کینه نیست قامت ادراک باید خاکسار حق شود در تو جز گَرد تظاهر، گوهر آیینه نیست! در هزاران سال اوراق سحر تابیده را خوانده ام درسی که درکش جز به سوز سینه نیست حق مرا در فقر داده خلعت سوداگری! فخرمن جز عشق آن«آتش‌گر آدینه»نیست عاشقم، جایی که تو حتی نمی دانی چرا؟ عارفم، آنجاکه قدّت درخور پشمینه نیست ! ای معمایی ترین«گنج»گذشته از عدم «شعر»ناب من!که جایت جزدل گنجینه نیست با دو بال«عقل و عشق»آزادشو ازاین قفس روزگاراین«دیار»آن خوگر تهمینه نیست! بس که پرورده به دامان مردمان کج‌نهاد! در بساطش صحبت آسایش دیرینه نیست تو رهایی از غم دنیا و اُخری، چون «سعا» داغ عشقت مثل پیشانی، رهین پینه نیست سیدعلی اصغر موسوی 14 بهمن 1402 https://eitaa.com/saa_institute @saapoem 🖋️📚🖋️📚
هوالعلیم💐 قامت ادراک قامت ادراک تو، شعر مرا آیینه نیست! اینکه می گویم دلیلش از نفوذ کینه نیست قامت ادراک باید خاکسار حق شود در تو جز گَرد تظاهر، گوهر آیینه نیست! در هزاران سال اوراق سحر تابیده را خوانده ام درسی که درکش جز به سوز سینه نیست حق مرا در فقر داده خلعت سوداگری! فخرمن جز عشق آن«آتش‌گر آدینه»نیست عاشقم، جایی که تو حتی نمی دانی چرا؟ عارفم، آنجاکه قدّت درخور پشمینه نیست ! ای معمایی ترین«گنج»گذشته از عدم «شعر»ناب من!که جایت جزدل گنجینه نیست با دو بال«عقل و عشق»آزادشو ازاین قفس روزگاراین«دیار»آن خوگر تهمینه نیست! بس که پرورده به دامان مردمان کج‌نهاد! در بساطش صحبت آسایش دیرینه نیست تو رهایی از غم دنیا و اُخری، چون «سعا» داغ عشقت مثل پیشانی، رهین پینه نیست سیدعلی اصغر موسوی 14 بهمن 1402 https://eitaa.com/saa_institute @saapoem 🖋️📚🖋️📚
هوالعلیم💐 قامت ادراک قامت ادراک تو، شعر مرا آیینه نیست! اینکه می گویم دلیلش از نفوذ کینه نیست قامت ادراک باید خاکسار حق شود در تو جز گَرد تظاهر، گوهر آیینه نیست! در هزاران سال اوراق سحر تابیده را خوانده ام درسی که درکش جز به سوز سینه نیست حق مرا در فقر داده خلعت سوداگری! فخرمن جز عشق آن«آتش‌گر آدینه»نیست عاشقم، جایی که تو حتی نمی دانی چرا؟ عارفم، آنجاکه قدّت درخور پشمینه نیست ! ای معمایی ترین«گنج»گذشته از عدم «شعر»ناب من!که جایت جزدل گنجینه نیست با دو بال«عقل و عشق»آزادشو ازاین قفس روزگاراین«دیار»آن خوگر تهمینه نیست! بس که پرورده به دامان مردمان کج‌نهاد! در بساطش صحبت آسایش دیرینه نیست تو رهایی از غم دنیا و اُخری، چون «سعا» داغ عشقت مثل پیشانی، رهین پینه نیست سیدعلی اصغر موسوی 14 بهمن 1402 @saapoem 🖋️📚🖋️📚 #عشق
(دنیا عوض شده ست) مِهر و وفای مَردم دنیا عوض شده‌ست گویا که نسل آدم و حوّا عوض شده‌ست کینه ، نشسته جای مَحبّت ، به سینه‌‌ها یعنی که سینه‌های مصفا عوض شده‌ست آداب زشت ، رایج و معمول گشته اَست آیین نیک و سیرت زیبا عوض شده‌ست از چهره ‌های بِکر ، نمانده اثر ؛ دریغ... ابرو و چشم و بینی و سیما عوض شده‌ست محصول این زمان شده بی اعتبار ؛ چون کیفیت مُسَلّم کالا عوض شده‌ست مَدرک به جای دانشِ عالِم ، نشسته اَست یعنی که جای مَردم دانا عوض شده‌ست هر جاهلی ز جعل مدارک ، شد اوستاد چون جای علم و جهل به معنا عوض شده‌ست از بس که جاهلان ، به طبابت نشسته‌اند داروی دردِ بلغم و سودا عوض شده‌ست اسناد معتبر ، دگر افتاد از اعتبار چون نقشِ مُهر و خامهٔ امضا عوض شده‌ست دیگر کس اعتنا ، به دیانت نمی‌کند امروزه دیدِ خلق ز عقبا عوض شده‌ست چون وعده‌های پوچ فقط شد نصیب خلق از دوزخ و بهشت ، نظرها عوض شده‌ست کو آن دمی که زنده کند مُرده را ؛ دریغ مریم نما بسی و مسیحا عوض شده‌ست ای هم‌سخن! ملول مشو ـ از بیان من مضمون شعر اگر که دراینجا عوض شده‌ست هر گوشه‌ای فتاده ، شکسته‌دلی نزار چون خصلت اهالی بالا عوض شده‌ست آری! زمانه نیست به کام گرسنگان چون شیعگی به سیرت مولا عوض شده‌ست زیر فشار مُهلِک این روزگار سخت گویی که جای تک تک اعضا عوض شده‌ست محنت گرفته خانه‌ی دل را ، ز بی‌‌ کسی گویی که جای یاور و اعدا عوض شده‌ست وقتی دعا ، علاج بلا را ـ نمی‌کند یعنی نوای اهل تمنا عوض شده‌ست وقتی که عادی اَست گناه و فسادِ خلق یعنی اساس قبح و تبرّا عوض شده‌ست وقتی ربا ، مباح شده ـ بین مسلمین یعنی که شرع و شارع و فتوا عوض شده‌ست وقتی که زهد ، گشته ریایی در این دیار یعنی که فسق و طینت و تقوا عوض شده‌ست وقتی که باده ، دفع خماری ـ نمی‌کند یعنی که جای (ساقی) و سقا عوض شده‌ست ای آنکه بر اریکه ی دولت نشسته‌ای! حکمی نما که وقت تماشا عوض شده‌ست سید محمدرضا شمس (ساقی) https://eitaa.com/saa_institute 📚🖋️📚🖋️📚
عشقین حکمتی🌹 شعر اگر پنجره اولسا ،گُزه اندازه گلر یوخسا،داش دان دا مگر آینه اعجازه گلر! بیچملی  هرنه گدرسن اورگه،حسرتی وار بویونا تازه گلین لر کیمی ،اندازه گلر هرنه وار عالم امکان دا فقط عشق آدی دیر عشق اولا،شیر هژبرانه سی ده نازه گلر عشق اگریازمایازا قانلی اورک دن هامی وقت! گون چیخر،گول آچیلار،پنجره پشوازه گلر! عشق اگر یاده دوشه ،جملگی عالم اوینار طفل نوزاد وروب چهچهه ،آوازه گلر! یکه لیگ حکمتی وار،هرکسه شایسته دگیل! مطرح اولسادا گنده،اُردکه یوخ،غازه گلر هر چیبین ویز ویز اِلر بیر نچه گون،آمّا،فقط گویده قامتلی قَنت ،شهپرشهبازه گلر! حکمت حضرت تکوین دی «سعا» باور اِلَه دولانار چرخ فلک،کهنه گدر، تازه گلر!🖌📖💐 سید علی اصغر موسوی قم- ۳۰ آبان ۱۳۹۹ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute 📚🖋️📚🖋️📚
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️الجزیره: تصاویر ماهواره‌ای حجم ویرانی در غزه را آشکار می‌کنند ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
🍂پاژنگ هر کجا پوچ است مثل دست من، نیرنگ‌هایم می کند آزرده هر آیینه را آژنگ‌هایم تا چه روزی بر سرم آوار ریزد، چاره نیست می زنم هر روز رنگی تازه بر تازنگ‌هایم جاده‌های زندگی را بارها رفتم، شتابان پا همان پا ماند و شد، صد پاره این پاژنگ‌هایم بلبلی هستم که دارد، یک گلستان آرزویی هیچ قانونی ندارد، شور این آهنگ‌هایم فصل بی‌رنگی رسیده، غافلم از آنچه هستم بی سبب در زندگانی، من اسیر رنگ‌هایم زندگی را لمس کن در خستگی‌های نگاهم می کند آزرده هر بیننده را   آژنگ هایم ! سیدعلی اصغرموسوی «سعا» قم- ۱۳۷۵ https://eitaa.com/saa_institute 💐🖋️📚💐
هوالعلیم💐 تلاش هرکس در راستای ارتقای ادراکات عقلی و نقلی، حسی و تخیلی، یک روز به ثمر می نشیند و از مرحله جمال شناسی و جلال اندیشی به مرحله کمال می رسد. امروز شاهد توفیق تان در مسیری بودم که سال ها برایش تلاش کرده اید! همت تان پایدار و روزگارتان بهروز ... باشم و در جایگاهی والاتر ببینم تان ان شاء اللّه 🖋️📚 https://t.me/+P3vhITKqXZBHlHYk https://eitaa.com/saa_institute *
: هفتمین جهت  🌴                 (نذر امام موسی کاظم-ع) ای هفتمین جهت، جهت خارج از فنا صدها جهت به سمت تو پیوسته از بقا خورشیدها به کوی تو حیران، چو آینه آیینه ها طفیل تو از مشربِ صفا رونق فرونهاد نوای هَزارها هر جا قنوت دست تو بگرفت ربّنا بگذشتی از حصار فلک، لیک مانده است چشم کلیم، بر یدِ بیضا و اژدها منشور صبر و طاقت تو، مهر بی حساب مستور حلم و غربت تو، فطرت وفا بغداد و بصره، یا که مدینه، مراد نیست! جایی نبوده تا نرود، شهرت شما توحید غنچه کرد میان لبان تو آتش اگر نهاد به دل، زهر جان‌گزا ماتم گرفت چشم فلک، هم‌قرین اشک وقتی که زهر ، قامت خورشید کرد، تا  ! می سوزم از شرار غمت، ای کلیمِ دل سینای غم به جان«سعا» ، کرده ای به پا 🌷🌴🌷🌴🌷 صل اللّه علیک یا مظلوم ،یا اباابراهیم یاموسی بن جعفر،یابن رسول اللّه🌴 *** مکتب شعر دینی در ایران مکتب شعر امامیه سیدعلی اصغرموسوی ۱۳۸۸ https://t.me/+P3vhITKqXZBHlHYk 🖋️📚 https://t.me/+P3vhITKqXZBHlHYk
صلوات بر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام به نقل از حضرت امام عسکری علیه السلام اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ ، مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ، الْبَرِّ الْوَفِيِّ ، الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ ، النُّورِ الْمُنِيرِ، الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ ، الصَّابِرِ عَلَى الْأَذَى فِيكَ ، اللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَ نَهْيِكَ ، وَ حَمَلَ عَلَى الْمَحَجَّةِ ، وَ كَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّةِ وَ الشِّدَّةِ ، فِيمَا كَانَ يَلْقَى مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ ، رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَ أَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَكَ ، وَ نَصَحَ لِعِبَادِكَ ، إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمُ. منبع: بحارالأنوار، ج94، ص76 به نقل از جمال الاسبوع https://eitaa.com/saa_institute 📚🖋️📚
عرشی شکوه فرش نشین🌹🌴 سلام عرش می پیچد، به صحن گوهر افشانش درود فرش می ساید، جبین برخاک ایوانش نگاه عرشیان جاری، چون نور سبز آیینه ثنا ازهر طرف آید، به گرداگرد مهمانش مَلَک بوسد ضریح اش را، کنار زائر عاشق زیارتنامه خوان هردو، به آداب ثنا خوانش زمین و آسمان، آری جبین سای حرمگاه اند شده جبریل ها دائم به هردرگاه،دربانش چکامه یا غزل، هردو به وصف حضرت کاظم(ع) شبیه یک گل سرخ اند، گم در صد گلستانش! دلی می باید از عشق اش گرفته عطر گلپونه شقایق وار چرخان در بلور باغ الوانش "امین" و "مؤتمن"، "زاهد" ، "حلیف السجده" و "عابد" "صبور" و "صابر" و "عالم"، "امام" و جمله عنوانش درخشان درجهان همچون، شکوه کهکشانی سبز که با القاب ایزد فرّ، خداکرده درخشانش! طریقت: گرد نعلین اش، شریعت: صورت دین اش حقیقت: اصل آیین اش، که شد "حق" هم تن و جانش اگر "باب الحوائج" شد، وگر سرحلقه "کوثر" صبوری کرد برشامِ سیاه‌ و سرد زندانش بساط عُجب "هارون" را که از"نمرود"، افزون بود "خلیل" آسا به هم بر زد، به گلبانگی از ایمانش شکوه"کاظمین" اش را کنون بنگر که سر ساید طلوعِ ‌شمس کیهانی، به گَردِ فرشِ کیوانش به درگاهش تواضع کن، سلیمانی که می نازی! به یک قالی که با باد است، اوجِ بال پرّانش "سعا" را کن مدد مولا، به دنیایی پر ازغوغا که با یاد تو می گردد همیشه سبز دورانش💐 مکتب شعر امامیه مکتب شعردینی درایران 🌳 سیدعلی اصغرموسوی «سعا» قم - فروردین ۱۳۹۹ @saapoem https://eitaa.com/saa_institute
هوالعزیز باب الحوائج : فرقان حق نامت «کلیم» آسا معمای کلام ات سِرّ کلامت هم تجّلایی ز نام ات یعنی که «فرعون» زمان هارون ملعون باید شود غرق کرامات مرام ات! صبرت اگرچه در جهان ممدوح، اما «زندان هارون» بازتابِ التزام ات ملزم به تطهیر زمین از لوث طاغوت! محکم به استغنای حق در اهتمام ات ای حافظ شرع نَبی، قرآن ناطق جنّ و بشر در آستان حق، غلام ات! «باب الحوائج» در بسیطِ التجایی روح دعا جاری به اشک خاص و عام ات شرط تقدس در دل ادیان بُود :«هفت» هفتم جهت، درقوس هستی :احترام ات درک حقایق در دقایق با تو ممکن! سر ریز جام معرفت، ذِکر مدام ات فرقان حق در مکتب آل رسولی (ص) «نص امامت» منبعث در انسجام ات سادات نسل ات در فراوانی، بهاری «کوثر»نشان، از فیض آیاتِ دوام ات جان «سعا» بادا فدای رنج هایت از ژرفنای دل، به هر ساعت سلام ات هرچند زهر جانگزا جان و توان برد اما شهادت شد ثمین حُسن ختام ات.🌷 مکتب شعر امامیه مکتب شعر دینی در ایران سیدعلی اصغرموسوی ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۲۵ رجب ۱۴۴۵ (ع) https://eitaa.com/saa_institute 📚🖋️📚