eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
513 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦 🌸آیه الله 🔅🔅🔅🔅🔅 🔻آیه الله موسی شبیری زنجانی در پاسخ به سوالی درباره می فرمایند ؛ 📛صوفیه معتقدند از بعدِ امام رضا علیه السلام و از هم جدا شد. 🔘شریعت را داده اند به امام جواد علیه السلام ، 🔘طریقت را داده اند به معروف بن فیروزان کرخی. ⚜لُبّ مطلب اینکه ؛ پوست را داده اند به امام جواد علیه السلام مغز را به معروف کرخی که تمام سلسله های صوفیه به او برمی گردد‼️ --------------------- 📚کتاب"معروف کرخی ناموس تصوف" 🌐 http://313adine.net/maghalat/نظر-علمای-شیعه-در-مورد-معروف-کرخی-2/ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌠 🏔 مرد غار نشین فومنی درگذشت. 🔹️عزیز نوروزی پرور، مرد غارنشینی که معروف به عزیزجنگل بود، دیشب در سن ۸۱ سالگی درگذشت. 🔹️وی بیش از ۶۰ سال در جنگل‌های آلیان فومن زندگی می‌کرد. 😔او از سن ۱۸ سالگی با از دست دادن والدین خود از سوی نزدیکان و بستگان طرد می‌شود و به‌دلیل تنهایی و مشکلات روحی به شدت به انزوا روی می‌آورد. ❌ پیش از این پسردایی عزیز با اصرار زیاد از او خواسته بود محل زندگی خود را ترک کند و همراه او به روستا بیاید اما عزیز از این کار امتناع ورزیده و همچنان در آن محل زندگی می کرد. تصاویر بیشتر / فیلم 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ⚠️ حوادث تلخ زندگی، شکست ها ومحرومیت ها گاهی منجر به سرخوردگی و دلزدگی شدید از دنیا می شود و انسان را به انزوا و دنیا گریزی افراطی می کشاند و بعضی را به پناهگاه عرفان وتصوف سوق می دهد. 📛 عثمان بن مظعون از صحابه پیامبر پس از مرگ پسرش، به رهبانيت روي مي‌آورد. از‌اين‌رو، زن و فرزند را ترك كرد و در بيابان‌ها به عبادت پرداخت. پيامبر از اين ماجرا آگاه شد و او را سرزنش كرد. او با پند وموعظه پیامبراکرم متوجه اشتباه خویش شد و دوباره به زندگی عادی اش بازگشت. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👁‍🗨 ⭕️ در سفرش به مناطق غربي كشور: ✳️ «به عرفا بگوييد خانقاه واقعي عرفان، بازي دراز است.» 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 دکتر ⚠️ گر به بصری می برد راه ⚠️ امان خواهم خدا را، اندرین راه ☠ حسن گر راه مولا، خوش نمودی ☠ زِ او اخوان شیطان، کی شنودی 📛برادر جان! اگر ختم تو این است♨️ 📛بدان شیطان تو را اندر کمین است♨️ ------------------- 📚 در کوی صوفیان ص۳۹۸ وقتی با استناد به شهود و تجربه عرفانی خویش، یاران امیرالمومنین علیه السلام در جنگ جمل را جهنمی دانست، حضرت فرمودند: ذَاكَ أَخُوكَ إِبْلِيس‏ وَ صَدَقَك‏. یعنی شهود تو صحیح بود، اما شیطانی بود و مقصود شیطان را نفهمیدی. مقصودش این بود که قاتل و مقتول از سپاه عایشه در جهنم هستند. (بحار الأنوار، ج۴۲، ص: ۱۴۱) 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۹) ♨️ 》 🔮 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✴️ عقل و عشق درگیری ندارند 💯 🔹فکر و عقل و عشق با هم همدم اند. و هر یک زمینه دیگری را می سازد. این فکر است که زمینه سنجش(عقل) را فراهم می‌کند و این سنجش است که کار عشق را آماده می سازد. 🔸میان عقل عاشق و عشق او تعارضی نیست.تضاد از آن جا بر می خیزد که ما عقل فارغ را با عشق عاشق می‌سنجیم. ❤️ ما می بینیم که جان در سر شیرین گذاشتن معقول نیست و اسماعیل را سر بریدن معقول نیست، گرچه این را عشق می فهمد.اما ابراهیم کاملاً منطقی و عاقلانه اسماعیل ها را و مرگ ها را و خدا را و بقا را سنجیده و اسماعیل را در بهترین راه به جریان انداخته. 🧠 این حکم عقل است که مهم را فدای مهم تر کن.💯 🌀 ابراهیم به مهمتر رسیده و در این دید دیگر تناقضی نیست. تناقض میان دید من و عشق ابراهیم است. من هنوز اسماعیل هایم برایم مهم تر هستند. 🔘 و این است که همه چیز را فدایشان می کنم. 🔘 و این است که کار ابراهیم را نمی فهمم . 👈 ، معبود ها را می یابد و 👈 ، آنها را می‌سنجد و 👈 ، بهترین را انتخاب میکند 🤔 پس تناقض در کجاست⁉️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠 🔰[پیوند عقل وعشق در سلوک توحیدی در سوره حمد]؛ 👣 برای حرکت با فکر می توان شروع کرد و به شناخت هایی از بقاء و فناء رسید و عشق بقاء را و حب بقاء را رهبری کرد. با فکر و ارزیابی معبود ها، می توان به سنجش آنها پرداخت و بهترینشان را انتخاب نمود. 1⃣بهترین که است نه اخّاذ. 2⃣ و است که داده هایش از محبتش مایه می‌گیرد نه ازشیطنتش. سبزی نمی‌دهد که شیر بگیرد و پرواز نمی کند که سر ببرد. 3⃣و مهمتر، است که با داده هایش و در کنار بخشش و محبتش، تربیت می‌کند، آن هم نه یک دسته را و برای یک مرحله که همه را، برای تمام عوالم، که است. 4⃣و بالاتر پس از پذیرش تربیت او و پذیرش بخشش و رحمت او دوباره می بخشد و دوباره محبت می کند، که لئن شکرتم لأزیدنکم آنها که شکر کرده‌اند به زیادتی می‌رسند و دوباره رحمانِ رحیم را می بینند و تکرارها را می‌یابند. 5⃣ که او با دادن هایش کم نمی‌آورد و با بخشیدنش از دست نمی دهد، که محدود نیست، حتی پس از دادن، است. 6⃣ با این دید معبود انتخاب می شود . 🔘 این ، صراط مستقیم و نزدیک ترین راه تا رشد انسان است. 🔘 و این است که رفته ها را به دست می‌آورد و پراکنده ها را جمع می کند و در نتیجه به قدرت می رساند و به می کشاند. 💥در این مرحله، توحید؛ تنها او را معبود گرفتن، با فکر و عقل به دست آمده و ، مشخص شده و عشق به بقاء و بهتر طلبی انسان، او را به رسانده و در این سطح عقل به عشق دست داده و تا نصف را تمام شده است. ✅ برای رسیدن به و با فکر و ارزیابی و با سنجش و انتخاب و با عشق و ایمان شروع می‌کنیم و با این ایمان است که انسان به راه افتاده و این عشق است که مشکل ها را آسان نموده و گذشتن ها را سهل کرده است. و با این ایمان است که رسیدن به عبودیت و صراط مستقیم امکان گرفته است.❶ -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۹۹ و ۸۲ ❶. وَإِنَّ اللَّهَ لَهَادِ الَّذِينَ آمَنُوا إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ(حج،۵۴) 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
🤡 #طنز #فیلبان_و_فیلسوف #تاتار_و_عطار 🔻«شنکار را چاریه‏» که شارع فلسفه ودانته است، مى ‏گوید: ⚠
🤡 🔻ابوعبدالله بَلیانی یکی از مشایخ مغرور صوفیه بوده که می‌گفته؛ 😬"اگر آهی کشم صدهزار چو منصور حلاج خلق کنم!" 🔹وی مدتی در کوهی به چله نشینی و عزلت مشغول بوده. ماری وارد شده و او خواسته که مار را بگیرد، مار او را گزیده و بدن وی متورم گشته است. 🔸به استادش خبر دادند و گفت او را بیارید. به او گفت: چرا مار را گرفتی که تو را بگَزد⁉️ ❌ گفت: یا شیخ، خودتان گفتید هرچه هست خدا هست و چیزی غیر او نیست. من نیز مار را خدا دیدم و از شوق، دلیری کردم تا او را بگیرم❗️ 🐍شیخ گفت: هرگاه خدا را در لباس قهر دیدی بگریز. 🤪 ----------------- 📚 کشف الاشتباه، ص ١١٦، به نقل از نفحات الانس. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا